Inmiddels ruim 3 weken op pad met de Born, waarvan mijn eerste "lange" rit dit weekend was. Van Europoort naar Den Helder.
Vertrokken met 100%, geladen via een routine in de app (vertrektijd aangegeven). Ik was huiverig voor het opladen met routines, maar dit is echt elke keer goed verlopen. Kon in de zappi zien dat hij netjes de auto richting de 100% heeft geladen in een steeds trager tempo tot de vertrektijd.
Aangekomen bij familie met ongeveer 45% procent, vervolgens doorgereden naar Julianadorp (een zeker iemand liet de voordeur dichtvallen en had geen sleutel bij zich) en weer terug naar Den Helder. Op 5 minuten lopen stond er een publieke laadpaal, daar heeft de Born zich (in 3 uurtjes) weer tot 85% geladen. De auto voor het eten nog opgehaald, zodat ie alvast weer voor de deur stond
Terugreis met dikke mist, maar desondanks een zeer ontspannen rit dankzij de ACC die uitstekend werkt.
Ben tot nu toe geen gekke dingen tegengekomen, voorverwarmen, routines, infotainment, werkt allemaal prima. De app is inderdaad aan de trage kant, maar de meeste dingen heb ik al standaard in de auto ingesteld, of vink ik aan in het scherm wanneer je je gordel los hebt gemaakt.
Met deze temperaturen rond de -2 en 5 graden geeft de auto aan +/- 17-19 kWh per 100km, volgens mij niet heel slecht (ik rij gewoon normaal en 75% van de tijd op de ACC 105 km/h), al hakt het wel in de range als je standaard maar tot 80% laad elke dag. Ben benieuwd wat het verbruik is bij gunstigere temperaturen.