Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
MarcelKo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Hi initdebug,

Derde remlicht lijkt mij gewoon handig voor de extra veiligheid en verlichting (maar heb het nog niet gezien, dus moeten we uitvinden)

Video in motion is exact wat je zegt, video kijken terwijl je rijdt. Op sommige plekken lees ik dat het van een USB af moet komen maar ik ben benieuwd of het ook via carplay of bluetooth kan.

Voor de rest ben ik ook geen echte held en zal ik waarschijnlijk van long coding afblijven (en via het obd forum vragen om nieuwe apps).
Hoi MarcelKo,

Thanks voor de info. Ik zie bij veel van die apps die erin staan niet echt het nut.
Bijvoorbeeld het activeren van Travel Assist zou ik sowieso 100 muntjes voor neerleggen, mocht dat een app worden. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat daar een app voor wordt gemaakt? Dit is allemaal nog een beetje nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

initdebug schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Hoi MarcelKo,

Thanks voor de info. Ik zie bij veel van die apps die erin staan niet echt het nut.
Bijvoorbeeld het activeren van Travel Assist zou ik sowieso 100 muntjes voor neerleggen, mocht dat een app worden. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat daar een app voor wordt gemaakt? Dit is allemaal nog een beetje nieuw voor mij.
Travel assist is iets waar bij de ID3 aan gewerkt wordt, wanneer de sensoren in de auto zit.
Cupra heeft een iets ander stuur, waardoor de detectie van hand op het stuur niet zal werken las ik daar. Waardoor het niet richting de cupra zal komen. Je mist waarschijnlijk wat hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
Patrock schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Travel assist is iets waar bij de ID3 aan gewerkt wordt, wanneer de sensoren in de auto zit.
Cupra heeft een iets ander stuur, waardoor de detectie van hand op het stuur niet zal werken las ik daar. Waardoor het niet richting de cupra zal komen. Je mist waarschijnlijk wat hardware.
Op mijn stuur zit wel het knopje voor Travel Assist, alleen deze is gedeactiveerd (niet opgelicht en niet klikbaar). het icoontje zit er wel.
Als mijn lane assist gaat piepen hoef ik alleen maar het stuur aan te raken om het piepen te laten stoppen, dan lijkt het voor mij alsof dat er wel in zit.

Ben benieuwd, travel assist is wel een stuk beter dan de reguliere Lane Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:45
initdebug schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Op mijn stuur zit wel het knopje voor Travel Assist, alleen deze is gedeactiveerd (niet opgelicht en niet klikbaar). het icoontje zit er wel.
Als mijn lane assist gaat piepen hoef ik alleen maar het stuur aan te raken om het piepen te laten stoppen, dan lijkt het voor mij alsof dat er wel in zit.

Raak je het stuur alleen aan of beweeg je hem ook? Als aanraking voldoende is, zou het inderdaad kunnen zijn dat het er wel in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
crypto89 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Raak je het stuur alleen aan of beweeg je hem ook? Als aanraking voldoende is, zou het inderdaad kunnen zijn dat het er wel in zit
Ik hoef hem niet te bewegen. Als ik hem met 2 handen vastpak is het voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 18:44
initdebug schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Je kunt met OBDeleven controleren of je over de juiste hardware beschikt, van OBDeleven forum:

There is a control unit inside the steering wheel. In MQB, there is 5H0959542A installed for capacitive steering.
You can also check the status of the touch detection in the live data of 19.
It shows the intensity of 3 sensors (values of 0 to 250 per sensor) and an overall, moderated touch status value (in my case, it can show "no touch detected", "light touch left and right detected", "strong touch left and right detected").
Yes, I tried that minutes ago to proof my point with that. So yes, it is intelligent and just shorting anything will not work.

Mijn auto heeft de geschikte hardware niet aan boord maar wellicht heb jij meer geluk.

[ Voor 4% gewijzigd door drluna op 02-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 21:24
MarcelKo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik had hier ook mega veel last van gisteren.
Mocht iemand een 3D print oplossing hebben die werkt. Ik hou mij aanbevolen en wil er zeker ook wel voor betalen.

Net zoals iemand met een ODBeleven, ik ben er uit dat zo'n dongel wel heel duur is voor de 2 of 3 dingen die ik zou willen aanpassen:
* Onthouden driver profile
* Onthouden klimaat settings
(en zodra iemand het gevonden heeft: verlagen volume richting aanwijzer)

Misschien ga ik maar overwegen een 'Curpa tweak' bedrijfje te starten en mijn huidige werk te stoppen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqGfOE5XqcAWvQ1PkUckYv6JFb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Kf07f9aRV6OwQP3SkIP4qTwZ.png?f=fotoalbum_large

Work in progress voor wat betreft de 3d print ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
Ik volg dit topic al even. Erg handig! Bedankt voor alle info tot dus ver.

@Spro Die camera hood schijnt inderdaad erg handig te zijn. Helaas geen printer, er staan ook gratis designs voor bakjes op Thingyverse. Voor in de middelconsole. Met plek voor muntjes. Wel voor de ID.3 maar wie weet past het.

Als het goed is wordt de Born hier vrijdag geleverd. Uit bedrijfsvoorraad, ik heb afgelopen zondag pas de knoop doorgehakt. Geluk qua levertijd en dus.

Ik hou mij ook aanbevolen mocht iemand een OBDELEVEN dongle hebben om een paar beproefde opties aan te vinken. Kan dat ook met eigen credits of is een dongle account specifiek?

O.a. Travel-assist (voor zover dat er niet al opzit/mogelijk is) en ACC in 1 km/h lijken me wel handig en misschien auto coming home light + auto lock en DRL menu’s. Optioneel: snellere opstart tijd, VIM en ambient lightning (gimmicks).

Blijven de aanpassingen van de parameters na een update bestaan of gaat alles dan weer terug naar de basis settings? En hoe zit het met garantie na aanpassingen? Niet onbelangrijk lijkt me. Zijn daar ervaringen mee?

Daarnaast vroeg ik mij af welke software versie er nu op je scherm zou moeten staan? 2.3? Dit zodat ik eventueel een update kan aanvragen mocht er nog software/firmware uit december opstaan (zonder OTA).

Voor de liefhebbers kwam dit nog tegen: Under the Hood (ID.3, nagenoeg gelijkwaardige componenten worden zeer waarschijnlijk ook in de Born gebruikt) https://www.eetimes.com/u...electrification-platform/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XbYVNXXlMjdesCNisGq8m58yLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofEnqk6RlYogyONA4A4VRv5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Deze melding vandaag iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
Robert14359 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:26:
[Afbeelding]

Nee nog niet. Als je USB devices verbonden hebt, probeer die er eens uit te halen en dan het scherm opnieuw op te starten door de power knop (links van temperatuur instellen) ingedrukt te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:07
Robert14359 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:26:
[Afbeelding]

Ja, gisterenavond. Ik heb het weg geklikt en dus genegeerd, maar ook wel nieuwsgierig of dat verstandig was😊

Zowaar op 1 dag trouwens 2x een Born ontmoet. Dat is toch wel zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Laatst online: 06-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpA4uq-KDWYnrzRuSFIo-_9Bwu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iHkKm3TzWiqcVLozjyi8rmHJ.jpg?f=user_large

Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
initdebug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:41:
[...]

Nee nog niet. Als je USB devices verbonden hebt, probeer die er eens uit te halen en dan het scherm opnieuw op te starten door de power knop (links van temperatuur instellen) ingedrukt te houden
Gaan we testen dank je wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlenndeJong
@Robert14359 @MarinoC Lijkt enkel een update van het digitale instructieboekje welke via Help op het systeem te raadplegen is. (Of online/in het dashboard kastje op papier) Vervelend, maar kan waarschijnlijk geen kwaad. Wellicht iets met de connectie tijdens het downloaden of pushen vanuit CUPRA/Volkswagen A.G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 22:27
Als er geen kabel is aangesloten is dit de melding die hij geeft volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wannabee Audi gespot 🥰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgFDhQCHjq_VfGfMIUdjzGhQuHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPZ8KczIn5eCkIxaRvcUqYi8.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
In de achteruitrijcamera van mijn Born zit al een hele tijd condens. De garage heeft een nieuwe besteld maar die zit in backorder, ze verwachten omdat de fabriek aan het onderzoeken is of er iets mis is met het ontwerp van de camera (waardoor er condens in komt). Maar nu is de fabriek dus gesloten door de situatie in het oosten.

Sinds gisteren doet mijn camera het helemaal niet meer, geeft zwart beeld. Met de condens kon ik leven maar dit vind ik gewoon erg jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bVrLgNXcmTQydna2Tq8dhsQom0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hKYCSEDDLjx90wOfD0KlEC7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
initdebug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:17:
In de achteruitrijcamera van mijn Born zit al een hele tijd condens. De garage heeft een nieuwe besteld maar die zit in backorder, ze verwachten omdat de fabriek aan het onderzoeken is of er iets mis is met het ontwerp van de camera (waardoor er condens in komt). Maar nu is de fabriek dus gesloten door de situatie in het oosten.

Sinds gisteren doet mijn camera het helemaal niet meer, geeft zwart beeld. Met de condens kon ik leven maar dit vind ik gewoon erg jammer.

[Afbeelding]
Jeetje. Stiekem op basis van het aantal mensen die actief in deze forum participeren zijn er toch best veel issues vind ik persoonlijk. Over sommige dingen is gewoon niet goed nagedacht. Een camera achter het logo had zoveel frustraties verminderd. Nu is het vrijwel nutteloos met wat slecht weer. Ik heb ook al enkele keren gehad dat de camera pas na 10sec aan sprong in het scherm... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Spro schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:41:
[...]

[Afbeelding]

Work in progress voor wat betreft de 3d print ;)
Helemaal top,
ik merkte wel dat de camera besproeien met water terwijl het regent iets helpt maar een kapje moet de definiteve oplossing zijn hoop ik.
Ik ben benieuwd of je 3d print werkt, *en of je ze dan wil aanbieden op dit forum voor mensen zoals ik zonder 3d printern :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
Chinoto88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Jeetje. Stiekem op basis van het aantal mensen die actief in deze forum participeren zijn er toch best veel issues vind ik persoonlijk. Over sommige dingen is gewoon niet goed nagedacht. Een camera achter het logo had zoveel frustraties verminderd. Nu is het vrijwel nutteloos met wat slecht weer. Ik heb ook al enkele keren gehad dat de camera pas na 10sec aan sprong in het scherm... |:(
Haha ja is ook zo. Veel software gerelateerde issues, net zoals bij de ID3.

Wat ik nog niet verteld heb is dat ik 2 maanden met een piepende ophanging heb gereden. De garage kon niet vinden wat er aan de hand was en omdat het nog niet eerder is voorgekomen mochten ze niet zomaar dingen vervangen van Pon (importeur). Uiteindelijk na 2,5 maand hadden ze toestemming om de top-lager van mijn schokdemper te vervangen. Dit hebben ze niet gedaan, maar alleen maar de stofhoes ingevet. Nu piept het niet meer.

Maar ik ben het met je eens, er zijn veel van dit soort 'kleine' dingen. Ik ben ook benieuw hoe het updatebeleid is van Cupra. We zitten nu op een versie die vergelijkbaar is met versie 2.3 van de VW broertjes. Wanneer krijgen we nieuwe software?

Verder is het een fantastische auto hoor! Rijdt heerlijk, actieradius valt me reuze mee (met dit weer ongeveer 340km) en hij trekt lekker op. Voor mij als 21 jarige jongen zonder kinderen meer dan genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
initdebug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Haha ja is ook zo. Veel software gerelateerde issues, net zoals bij de ID3.

Wat ik nog niet verteld heb is dat ik 2 maanden met een piepende ophanging heb gereden. De garage kon niet vinden wat er aan de hand was en omdat het nog niet eerder is voorgekomen mochten ze niet zomaar dingen vervangen van Pon (importeur). Uiteindelijk na 2,5 maand hadden ze toestemming om de top-lager van mijn schokdemper te vervangen. Dit hebben ze niet gedaan, maar alleen maar de stofhoes ingevet. Nu piept het niet meer.

Maar ik ben het met je eens, er zijn veel van dit soort 'kleine' dingen. Ik ben ook benieuw hoe het updatebeleid is van Cupra. We zitten nu op een versie die vergelijkbaar is met versie 2.3 van de VW broertjes. Wanneer krijgen we nieuwe software?

Verder is het een fantastische auto hoor! Rijdt heerlijk, actieradius valt me reuze mee (met dit weer ongeveer 340km) en hij trekt lekker op. Voor mij als 21 jarige jongen zonder kinderen meer dan genoeg ruimte.
Dan heb jij als 21 jarige jongen toch een fluwelen voetje als je 340km haalt, of heb je hem dan tot 100% opgeladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
CupraFrank schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Dan heb jij als 21 jarige jongen toch een fluwelen voetje als je 340km haalt, of heb je hem dan tot 100% opgeladen?
Ja met een volle accu! Het meeste wat ik rij is snelweg. Als je dan met de ACC op 105 achter een auto rijdt is hij best zuinig.

Ik heb al 2 langere afstand ritten gedaan met de auto. Eentje naar Dusseldorf en eentje naar Brussel. verbruik was redelijk goed. Met een gemiddelde snelheid over de hele rit van 85km/h had ik bij 5 graden een verbruik van 16KwH.

Natuurlijk haal ik die 340km niet altijd, wel als ik echt mijn best doe door in Range modus te rijden en niet steeds hard optrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
initdebug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Ja met een volle accu! Het meeste wat ik rij is snelweg. Als je dan met de ACC op 105 achter een auto rijdt is hij best zuinig.

Ik heb al 2 langere afstand ritten gedaan met de auto. Eentje naar Dusseldorf en eentje naar Brussel. verbruik was redelijk goed. Met een gemiddelde snelheid over de hele rit van 85km/h had ik bij 5 graden een verbruik van 16KwH.

Natuurlijk haal ik die 340km niet altijd, wel als ik echt mijn best doe door in Range modus te rijden en niet steeds hard optrekken.
Dan snap ik het! Ik heb altijd al een sportievere rijstijl gehad dus ik gok dat ik dat niet zo snel zal halen. Voor de langere ritten gebruik ik wel range modus en ACC, dan is hij een stuk zuiniger dan mijn huidige gemiddelde _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
CupraFrank schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Dan snap ik het! Ik heb altijd al een sportievere rijstijl gehad dus ik gok dat ik dat niet zo snel zal halen. Voor de langere ritten gebruik ik wel range modus en ACC, dan is hij een stuk zuiniger dan mijn huidige gemiddelde _O-
Mijn gemiddelde verbruik over het algemeen staat rond de 20KwH. Ik trek regelmatig snel op bij stoplichten e.d., dan gaat het hard inderdaad.

Zoals ik zei, die 340km haal ik echt alleen als ik met een constante snelheid rij (niet veel hoeven optrekken).
Wat is jouw verbruik ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
initdebug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Mijn gemiddelde verbruik over het algemeen staat rond de 20KwH. Ik trek regelmatig snel op bij stoplichten e.d., dan gaat het hard inderdaad.

Zoals ik zei, die 340km haal ik echt alleen als ik met een constante snelheid rij (niet veel hoeven optrekken).
Wat is jouw verbruik ongeveer?
Laatste keer dat ik keek zat ik rond de 22KwH, maar dat komt denk ik ook omdat ik in die periode minder snelweg gereden had. Nu mijn klanten langzaamaan weer mensen mogen ontvangen nemen de langere ritten ook weer toe!

Ben verder wel tevreden met het bereik tot nu toe, ik laad thuis op en kan tot nu toe altijd terug zonder bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
GlenndeJong schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:02:
@Robert14359 @MarinoC Lijkt enkel een update van het digitale instructieboekje welke via Help op het systeem te raadplegen is. (Of online/in het dashboard kastje op papier) Vervelend, maar kan waarschijnlijk geen kwaad. Wellicht iets met de connectie tijdens het downloaden of pushen vanuit CUPRA/Volkswagen A.G.
ANWB vermoede ook zoiets wel auto uitgelezen maar geen storingen te zien👍

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spro
Net 3D printje maar eens gepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfFB85QkRA4VZpcZ7_iEqojF6yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Gdrrddm3mRckj2ivc8pRUhN.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoltrS9_5NxpIwYAQ-iuMHLIz-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c1CGs3fdWWMYIEqUKTLHyCEw.png?f=fotoalbum_large

Breedte wel opgemeten enzo, maar omdat ik mn schuifmaat niet in de buurt had, de 'cup' gewoon even uit de losse pols gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxQeJ57VzQIlpixzQpOjdaqpIzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xu2LSuvyfEYpgKpT1i8KTcpu.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6narN5gJceNOhJaqR3Dh8ZBTQN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BGonV9hbrYa89KFY0lQuv8II.png?f=fotoalbum_large
(ja ik heb hem scheef er tegenaan gedrukt)

Nou, dat heeft dus nog even wat liefde nodig. Eerst deze er maar eens aan plakken, kijken of het uberhaupt helpt voordat ik weer aan de pruts ga :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Spro schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Breedte wel opgemeten enzo, maar omdat ik mn schuifmaat niet in de buurt had, de 'cup' gewoon even uit de losse pols gedaan:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nou, dat heeft dus nog even wat liefde nodig. Eerst deze er maar eens aan plakken, kijken of het uberhaupt helpt voordat ik weer aan de pruts ga :P
cool keep us posted :D

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Vorige week het op werk al rond gekregen, Zojuist bericht dat de auto daadwerkelijk is besteld bij de leasemaatschappij. Info over verwachte levertijd enzo komt binnenkort.

besteld: 03-03-2022 - Copper Edition One (Aurora Blue)

Nu maar wachten :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:27
Ja daar is de Born dan eindelijk! Rijdt fijn! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFr_iZXQ_BIAwOhjJnFQm6wBfDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZjSXaOy4GUJwlSDoEykTMAi.jpg?f=fotoalbum_large

Copper Edition One met alles erop en eraan, inclusief 360 graden (met défecte camera achter), Side Assist én warmtepomp!

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
PSspike schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:54:

[Afbeelding]

Copper Edition One met alles erop en eraan, inclusief 360 graden (met défecte camera achter), Side Assist én warmtepomp!
Dikke bak hoor! Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Inmiddels ruim anderehalve week verder en nog steeds een geweldige auto, kijk nog elke keer met een grijns naar buiten als ik de Cupra voor de deur zie staan.. Het is bijna jammer dat ik nog steeds vooral thuiswerk en maar 1 keer per week van Purmerend naar Aalsmeer rij.

Gisteren maar even met een flinke omweg naar de bouwmarkt gereden. >:)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
PSspike schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:54:

[Afbeelding]

Keurige waggie, heb jij een zwarte laadkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Tjen0707 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Vaste kabel aan de laadpaal.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Laatst online: 10-04-2024
Chinoto88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Daarom geef ik de voorkeur aan een iets minder nieuw model, of een facelift/update. Als een volledig nieuw model op de markt komt, zit dat nog vol kinderziekten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Daarom geef ik de voorkeur aan een iets minder nieuw model, of een facelift/update. Als een volledig nieuw model op de markt komt, zit dat nog vol kinderziekten.
Helaas gaat dit niet helemaal op gezien de issues bij de VW ID.x wagens die sinds 2020 al op de weg zijn nog steeds veel van dezelfde problemen ondervinden. Het platform (hardware) blijkt toch niet zo goed uitgedacht te zijn of softwarematig lukt het ze niet om de ergernissen op te lossen. Volgens geruchten zou er deze maand een nieuwe major release komen voor ID.x platformen. Ben benieuwd wanneer deze uitgerold wordt, of het zaken gaat oplossen en hoe snel er bij Cupra geschakeld gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
Ben trouwenswel benieuwd naar anderen qua verbruik. Ik zit met 50/50 stad snelweg op ongeveer 22,5 kWh op 100km. Is dat een beetje herkenbaar? Volgeladen tot 100% ongeveer 275-285km range.
Tjen0707 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Ik heb er ook een zwarte bijgehad. Zijn er meer kleuren geleverd dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Joost075 op 04-03-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Joost075 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:53:
Ben trouwenswel benieuwd naar anderen qua verbruik. Ik zit met 50/50 stad snelweg op ongeveer 22,5 kWh op 100km. Is dat een beetje herkenbaar? Volgeladen tot 100% ongeveer 275-285km range.

[...]

Ik heb er ook een zwarte bijgehad. Zijn er meer kleuren geleverd dan?
17-18kWh zit ik op, gemiddeld.
Ik heb net de auto weer geladen; 282km range(90% vol) volgens de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Toen het koud was en ik de verwarming op 20 graden had was mijn verbruik ongeveer 20-21kWh. Deze week, met het wat betere weer en de verwarming op 18,5 haal ik ongeveer 16-17kWh. Ik heb dan wel gewoon netjes 105 op ACC gereden en nauwelijks het stroom pedaal diep ingetrapt.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Procat
  • Laatst online: 20-03-2022
eisbaer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:28:
[...]

-1 Via set vind ik niet zo lekker werken omdat het alleen goed gaat als je precies die ingestelde snelheid rijdt . Rijd je een andere snelheid dan neemt hij die over.

Getracht om +-1 i.p.v. +-10 in te stellen via de one click app functie maar dat is niet gelukt. Levert een failure op. Vanmiddag alsnog gelukt via longcoding
Ik weet niet of het bij iedereen werkt en of het inmiddels al gedeeld is maar als je hem heb ingesteld en je klikt erna op SET tikt dan doet hij -1 en als je dan op RES tikt dan doet hij +1. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 07:04

eisbaer

Zie signature

Procat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:23:
[...]

Ik weet niet of het bij iedereen werkt en of het inmiddels al gedeeld is maar als je hem heb ingesteld en je klikt erna op SET tikt dan doet hij -1 en als je dan op RES tikt dan doet hij +1. 8)
Wat wil je er precies mee zeggen? Ik had het ingesteld en set en RES deden precies wat ze moesten doen, snelheid instellen en resume.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44

Pinobigbird

doesn't share food!

Eerste bekeuring voor een snelheidsovertreding (+8km/h) is binnen; 4 dagen in bezit. En nog wel bij een flitspaal hier in de buurt die er echt al jaren staat. Hoe stom. |:(
Bevestigt dat ik al gauw te snel rij zonder het door te hebben. Zal ook wel te maken hebben met het ontbreken van enig motorgeluid. Car goes bwwzzzz! :9

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Zo hebben we allemaal een eigen inwijdingsritueel :)
Lekke band
Regelapparaat rechter koplamp stuk
Lakschade
Band met schroef
Achteruitrij camera zwart
Snelheidsboete

Misschien mis ik er nog paar.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

eisbaer schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 07:21:

In alle dinosap voertuigen is de koppeling altijd als eerste kapot gegaan bij mij. Misschien maar goed dat elektrische auto’s geen koppelingspedaal hebben.

Gisteren te horen gekregen dat er geen eta is voor de born. Gezien onderdelen uit Oekraïne moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
eisbaer schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 07:21:
Lekke band
Regelapparaat rechter koplamp stuk
Lakschade
Band met schroef
Achteruitrij camera zwart
Snelheidsboete

Kan ik er wel 1 op aanvullen sinds vannacht. Mijn Alarm ging rond half 5 spontaan af. Lekker wakker worden. Zeker als je het geluid nooit eerder hebt gehoord.

Camera beelden teruggekeken en niks zien bewegen. Hoor wel de lader klikken voordat het alarm af gaat. Zal even kijken of ik de beelden hier kan posten.

https://youtu.be/BisjjtaQDyc

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 05-03-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
@mr.DJ95 Had ik laatst ook met de ID.3. Gelukkig niet midden in de nacht.
Auto thuis aan de lader.. ik klik vervolgens de auto op slot en plots, vanuit het niks, het alarm loeien.
Auto van het slot.. er weer op.. en klaar.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Procat schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:23:
[...]

:w :w :w
Tylen schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Acc in 1Km stappen kan standaard al met de res/set knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Laatst online: 09-09 23:17
16 maart is het eindelijk zover, dan wordt mijn Cupra Born Adrenaline One geleverd. *O* *O*
Kan iemand met een adrenaline one vertellen of daar wel of geen dubbele bodem in de achterbak zit, anders bestel ik deze alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Disksoft schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:16:
16 maart is het eindelijk zover, dan wordt mijn Cupra Born Adrenaline One geleverd. *O* *O*
Kan iemand met een adrenaline one vertellen of daar wel of geen dubbele bodem in de achterbak zit, anders bestel ik deze alvast.
Staat toch in de prijslijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzie1984
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-04-2024
Gister proefgereden in een copper edition. Heerlijke auto alleen erg jammer dat die geen autonoom rijden heeft. Ze gaven al aan bij bestellen dat de versie geen 360 camera heeft en warmtepomp.

Nu twijfelen. Nieuwe megane is ook mooi alleen een totaal andere auto denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
Volgens mij hebben alleen de copper en de performance dat de rest niet. Maar staat inderdaad in de prijslijst ergens vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Procat
  • Laatst online: 20-03-2022
eisbaer schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:39:
[...]
Wat wil je er precies mee zeggen? Ik had het ingesteld en set en RES deden precies wat ze moesten doen, snelheid instellen en resume.
Ik las her en der dat men -1 en +1 graag wilde. Ik had ontdekt als je bv 80 reed en je cruise controle had aangezet je via de SET en RES die -1 en +1 kon uitvoeren. Moet wel zeggen dat ik inmiddels weer bij ben en dat iemand anders het ook al had gezegd hahaha 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Zojuist de obdeleven getest op een seat leon. Werkt lekker. Spiegels sluiten nu automatisch bij het op slot doen van de auto, in plaats van long press op slot doen
Heb nu pro geactiveerd. Mocht iemand omgeving Arnhem/Zevenaar op zoek zijn. Ben best bereid eens te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
Ik heb een adrenaline, geen dubbele bodem.

Heb ik een wedervraag, waarom zou je deze willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Joost075 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:59:
[...]

Ik heb een adrenaline, geen dubbele bodem.

Heb ik een wedervraag, waarom zou je deze willen hebben?
Ik ben soms ook werkzaam als monteur en heb nu wat losse spullen in een krat zitten, wat ook gewoon onder de vloer kan, scheelt kofferbak ruimte, zodat ongeveer nog 50% in gebruik is door koffers in plaats van alles. Dan heb ik de overige 50% van de ruimte vrij om normaal de laad kabel op te kunnen bergen, of iets anders mee te nemen zonder een “verbouwing” te hoeven uitvoeren zoals ik nu steeds moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
Disksoft schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Ik ben soms ook werkzaam als monteur en heb nu wat losse spullen in een krat zitten, wat ook gewoon onder de vloer kan, scheelt kofferbak ruimte, zodat ongeveer nog 50% in gebruik is door koffers in plaats van alles. Dan heb ik de overige 50% van de ruimte vrij om normaal de laad kabel op te kunnen bergen, of iets anders mee te nemen zonder een “verbouwing” te hoeven uitvoeren zoals ik nu steeds moet doen.
Wat grappig, ik werk eigenlijk het merendeel van de tijd in de service/als monteur. Vind die dubbele bodem dan juist onhandig, er past minder onder dan ik normaal gesproken nodig heb dus dan gaat er ook vanalles op, en moet ik dus dat elke keer opruimen om bij spullen eronder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Spro schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

V2 heeft het inmiddels precies een dag volgehouden, voordat mijn dubbelzijdig tape besloot dat het wel mooi geweest was, en losliet :(

Vers modelletje ligt weer op de printer, maar iemand toevallig ervaring met een 3M dubbelzijdig plakkertje ofzo, om die camera mee vast te maken zonder dat er om de dag een nieuwe op moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
Coool! Wanneer heb je de Born besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenndeJong
@Spro 3M VHB gebruikten we vroeger wel eens voor sier strips en sideskirts en misschien anders Bison Car fix (stuk goedkoper)

Benieuwd naar het eindresultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Jan_De_Tuinman schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Coool! Wanneer heb je de Born besteld?
Ik wou eerst een Born maar die viel buiten het lease budget, dus werd toen een ID.3, die eind vorig jaar geleverd kon worden volgens de LM maar dat bleek niet zo te zijn. Vervolgens uitstel op uitstel op uitstel, en toen heb ik gevraagd of de Born toch geen optie was gezien ik veel reclames hoorde van de Born op de radio.
Dat bleek toen opeens wel te kunnen en hadden ze voorraad van december 2021, die vervolgens weer weken duurde om vrij te geven. De switch naar de Born is eind januari gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
Disksoft schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Ik wou eerst een Born maar die viel buiten het lease budget, dus werd toen een ID.3, die eind vorig jaar geleverd kon worden volgens de LM maar dat bleek niet zo te zijn. Vervolgens uitstel op uitstel op uitstel, en toen heb ik gevraagd of de Born toch geen optie was gezien ik veel reclames hoorde van de Born op de radio.
Dat bleek toen opeens wel te kunnen en hadden ze voorraad van december 2021, die vervolgens weer weken duurde om vrij te geven. De switch naar de Born is eind januari gemaakt.
Ja, levertijd is een drama. Geniet ervan zou ik zeggen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spro
Spro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:36:
[...]

Nou, blokje eronder, lijkt het op te lossen; ff uurtje gestuurd en alleen drama nadat ik met mach 5 door een bocht ging en mijn telefoon begon te schuiven. Morgen/overmorgen eens even kijken of het consistent blijft werken, maar anders was dit een quick fix ;)
Enige tijd verder, en ik denk echt dat dit de oplossing is.
Versie 1 was niet meer als een 7x1x1cm staafje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_oHoKd4hfAWydX7tyGvDu2KuZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZzrMMyx9PQ4EZScvvE89bUx.png?f=fotoalbum_large

Werkt als een trein. Telefoon laadt gewoon op(niet heel snel, maar toch een 5-7% op 40-50km ritje, met spotify,waze, flitsmeister aan).

Toch, zoals je op de foto kan zien is het balkje net te smal waardoor de telefoon af en toe "eraf" schuift als blokje helemaal links ligt en de telefoon rechts. Dan ligt hij scheef en werkt het laden niet meer.

Zondagochtend, niets beters met m'n leven te doen, even rolmaat erbij, tekeningetje maken en zie hier, V2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfVJ0-O4AkKpQhlih2alvpBs3rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gws44Q5Xq2HLTBOjSLjP8QlG.png?f=fotoalbum_large
(foto gemaakt terwijl hij op dashboard ligt, en nog schuin ook).

In het vak, met een iPhone XS Max:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvP0APpuNEHrQK4IfNAq3Xtgv-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/97pUHzW1tZnwnJKhlQRwuFhs.png?f=fotoalbum_large

Mochten mensen interesse hebben, stuur maar ff pb, denk dat het inclusief verzenden iets van 3 euro ofzo wordt. Kan de stl/gcode ook delen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Spro schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Werkt als een trein. Telefoon laadt gewoon op(niet heel snel, maar toch een 5-7% op 40-50km ritje, met spotify,waze, flitsmeister aan).

Toch, zoals je op de foto kan zien is het balkje net te smal waardoor de telefoon af en toe "eraf" schuift als blokje helemaal links ligt en de telefoon rechts. Dan ligt hij scheef en werkt het laden niet meer.

Zondagochtend, niets beters met m'n leven te doen, even rolmaat erbij, tekeningetje maken en zie hier, V2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mochten mensen interesse hebben, stuur maar ff pb, denk dat het inclusief verzenden iets van 3 euro ofzo wordt. Kan de stl/gcode ook delen uiteraard.
Ohh top. Ik pb je even. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09 15:36
Even een vraagje voor de OBD11 enthousiasten onder ons. Is het jullie al gelukt om de driving profile er vast in te zetten? Dus bijv. Performance en dat deze bij de volgende keer opgeslagen blijft. Daarnaast ook benieuwd of bijv. de spiegels op L of R opgeslagen kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44

Pinobigbird

doesn't share food!

Er zijn 2 nieuwe Borns in 2022 tenaamgesteld.

P036GF catalogusprijs €44.925, kleur grijs, WLTP 408km. Dat is een 2022 Copper Edition One, dus zonder 360-gradencamera en Side Assist.

P422GJ catalogusprijs €44.924 kleur grijs, WLTP 421km. Deze catalogusprijs is in geen enkele prijslijst voorgekomen. De prijs lijkt in de buurt te komen van een 2022 Copper Edition One of een 2022 Performance, maar de WLTP-range hoort bij een 2022 Adrenaline! Raar :?

@Spro kan jij er nog meer vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Pinobigbird op 06-03-2022 16:14 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
VVeld schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:52:
Even een vraagje voor de OBD11 enthousiasten onder ons. Is het jullie al gelukt om de driving profile er vast in te zetten? Dus bijv. Performance en dat deze bij de volgende keer opgeslagen blijft. Daarnaast ook benieuwd of bijv. de spiegels op L of R opgeslagen kunnen blijven.
Wat bedoel je met die laatste zin? Ik zal er binnenkort eens wat tijd/energie in steken. Heb wel een OBDeleven Pro in m'n bezit. Vandaag wel de Scandinavian DRL ingeschakeld, wel gaaf icm de achterlichten van de Born.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
PSspike schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Hi, inderdaad niet helemaal duidelijk. Elke keer als ik wil inparkeren moet ik de spiegel op R van rechts zetten zodat de spiegel naar beneden gaat bij het inparkeren. Ik wil dat de auto de laatste stand onthoud.

Wat bedoel je met die laatste zin? Ik zal er binnenkort eens wat tijd/energie in steken. Heb wel een OBDeleven Pro in m'n bezit. Vandaag wel de Scandinavian DRL ingeschakeld, wel gaaf icm de achterlichten van de Born.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:11
Dat is ook juist de feature, dat je rechter spiegel zakt als je de auto in achteruit zet, je vraag is dus nog steeds onduidelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VVeld
Scrtz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:27:
[...]

In elk andere auto blijft mijn spiegel op rechts of links staan als ik dat geselecteerd heb. Dat wil ik dus ook in de Cupra. Maar dat word dus bij elke rit gereset naar stand neutraal. Dat de rechter spiegel zakt dat is prima. Maar nu moet ik dus bij elke rit als ik inparkeer het knopje op R zetten om de spiegel te selecteren. Dus de hoop is dat met OBD11 de laatste stand word onthouden. Duidelijker kan ik het helaas niet maken.

Dat is ook juist de feature, dat je rechter spiegel zakt als je de auto in achteruit zet, je vraag is dus nog steeds onduidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Pinobigbird schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:09:
Er zijn 2 nieuwe Borns in 2022 tenaamgesteld.

P036GF catalogusprijs €44.925, kleur grijs, WLTP 408km. Dat is een 2022 Copper Edition One, dus zonder 360-gradencamera en Side Assist.

P422GJ catalogusprijs €44.924 kleur grijs, WLTP 421km. Deze catalogusprijs is in geen enkele prijslijst voorgekomen. De prijs lijkt in de buurt te komen van een 2022 Copper Edition One of een 2022 Performance, maar de WLTP-range hoort bij een 2022 Adrenaline! Raar :?

@Spro kan jij er nog meer vinden?
Mmm ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds 01januari niet meer scan ;-)
Zal even de GF en GJ reeks checken op Borns, laat wel weten als ik wat gevonden heb in die reeksen.

edit @Pinobigbird: niks anders in die 2 reeksen gevonden, maar zou zomaar in een andere reeks wel wat kunnen zitten natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Spro op 06-03-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenndeJong
Mocht iemand nog problemen ondervinden met koppelen van de app MyCupra. Hierbij de oplossing welke bij mij werkte (kwam sinds de levering vrijdag in de app na het invoeren van de VIN niet verder - kon dus de QR niet scannen)

1: Ga naar je Cupra ID (website) verwijder de koppeling van MyCupra-app aan je ID (gekoppelde apps).
2: na installatie van app op je telefoon (iPhone in mijn geval, 15.3) - stel het land in op Duitsland (voorwaarden)
3. Vul je VIN in, klik door naar koppelen
4. Zet contact aan en configureer voor Cupra Connect (scherm in auto met QR)
5. Geef toestemming camera en scan de QR op het scherm in de Born
6. Koppeling geslaagd
7. Kies nu Nederland en Nederlands wanneer dat gevraagd wordt om de app in het Nederlands te hebben.

De auto stond hierbij gewoon op 4G en mijn telefoon was verbonden met de huis WiFi.

Blij dat het eindelijk gelukt is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Scrtz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:27:
[...]

Wat de feature niet bevat is het onthouden van de stand van de “mirror adjustment switch”. Iedere keer dat je achteruit gaat rijden en je de rechter buitenspiegel wilt laten zakken dan zul je die knop handmatig in stand R moeten zetten.

De positie van die switch kun je wel uitlezen onder control unit - driver door - live data.
Onder die naam is de switch niet terug te vinden onder adaptation of long coding. Dus of de onthoudstand ergens in te stellen is...

[ Voor 18% gewijzigd door eisbaer op 07-03-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Zo voor alles is een eerste keer. Vanmorgen had ik er een paar;
eerste keer dat de Cupra volledig in storing stond toen ik weg wilde rijden
eerste keer dat ik de Cupra grondig vervloekt heb
eerste keer dat ik klant mocht bellen dat ik even later ben omdat m'n fucking auto niet mee wilde werken...

Kom aanlopen bij 't hok, stond keurig voor te verwarmen, hand op de deurgreep om hem open te maken, en alleen bestuurdersdeur van 't slot (ik wil alle deuren open hebben). Mmm vreemd. nja fuck it, tas maar op de bijrijdersstoel.
Mooi zonnebril op, waze instellen, spotify aan, start de auto.... nou alle lichtjes op het beeldscherm doen het hoor :P

Beetje knoeien maar geen verbetering. dus maar even koffie thuis gedronken, wat mailtjes weggewerkt en 20 minuten later nog eens geprobeerd. Problem solved.

Laten we hopen dat het eenmalig was :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
Spro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:32:
eerste keer dat ik klant mocht bellen dat ik even later ben omdat m'n fucking auto niet mee wilde werken...

Kom aanlopen bij 't hok, stond keurig voor te verwarmen, hand op de deurgreep om hem open te maken, en alleen bestuurdersdeur van 't slot (ik wil alle deuren open hebben). Mmm vreemd. nja fuck it, tas maar op de bijrijdersstoel.
Mooi zonnebril op, waze instellen, spotify aan, start de auto.... nou alle lichtjes op het beeldscherm doen het hoor :P

Beetje knoeien maar geen verbetering. dus maar even koffie thuis gedronken, wat mailtjes weggewerkt en 20 minuten later nog eens geprobeerd. Problem solved.

Paar keer in en uit stappen kan helpen. Dus auto aan / uit, van stoel af, weer zitten etc.
Dan reset de error soms. Naar de garage gaan heeft weinig zin, want ze moeten de error dan live uitlezen om precies te zien waar de error zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Spro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:32:

Frustrerend! Hopelijk blijft het daarbij! Als je de verhalen leest dan kun je wel stellen dat er op het vlak van software nog wel wat verbeterpuntjes zijn :) Ik kwam er achter dat ik een behoorlijke snee in mijn band heb zitten, maar kan er nog mee rijden. Binnenkort maar even langs profile tyrecenter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
TheMadd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Paar keer in en uit stappen kan helpen. Dus auto aan / uit, van stoel af, weer zitten etc.
Dan reset de error soms. Naar de garage gaan heeft weinig zin, want ze moeten de error dan live uitlezen om precies te zien waar de error zit ;)
Yea, 2x geprobeerd, en toen had ik zo iets van laat maar. fuck dit, ik geef 'm wel zn 15minuutjes om weer in slaap modus te gaan en zo de reset te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Spro schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3wc3ZyXf2Dfzw5HadsHBlhx93M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZ6MLgHhkxPZgkkqAdrKVs4V.jpg?f=fotoalbum_large

Maatje heeft hem uitgeprint. Straks ophalen en ervaring delen. Thanks nog man _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
Tylen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:21:
[...]

[Afbeelding]

Maatje heeft hem uitgeprint. Straks ophalen en ervaring delen. Thanks nog man _/-\o_
Hoppa lekker bezig!
Ik zet straks de printer aan voor nog 6 stuks :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Spro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Hoppa lekker bezig!
Ik zet straks de printer aan voor nog 6 stuks :P
Net 10 minuten gereden zinder problemen. Problem solved. Top man. Ik doe er nog even een dun reepje dubbelzijdig tape achter en dan is het perfect.

* Tylen zit nu wel zelf te kijken naar een 3D printer 😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Tylen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Net 10 minuten gereden zinder problemen. Problem solved. Top man. Ik doe er nog even een dun reepje dubbelzijdig tape achter en dan is het perfect.

* Tylen zit nu wel zelf te kijken naar een 3D printer 😅😅
_/-\o_ Nice!

Ik heb er zelf geen tape achter omdat hij bij mij niet echt wegschuift ofzo.

3d printers zijn onwijs leuk(ik heb de Prusa MK3S+ en Prusa Mini+), en op https://thingiverse.com/ staan echt enorme hoeveelheden voorbeelden die je zo kan printen. 't tekenen kost ook helemaal niks als je fusion360 gebruikt.
Enige wat dan de bottleneck is zijn je tekenskills en beschikbare tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
Gaaf om te zien allemaal. Is er nu al een kapje voor de camera die fatsoenlijk past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Zijn er nu nog mensen uit de 2021 batch die wachten op de levering van hun auto of is inmiddels alles uitgeleverd?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
M@cer schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:52:
Zijn er nu nog mensen uit de 2021 batch die wachten op de levering van hun auto of is inmiddels alles uitgeleverd?
Ik wacht nog. Als het goed gaat wordt mijn auto deze week rijklaar gemaakt maar ik moet nog gebeld worden voor een definitieve ophaaldatum bij de lokale dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:45
Die van mij wordt als het goed is woensdagochtend door de LM geleverd. Een Grijze Adrenaline One

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
initdebug schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:30:
Gaaf om te zien allemaal. Is er nu al een kapje voor de camera die fatsoenlijk past?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnuOAhaakKTZQugPX6Ip2FV82kI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j3WJoxLOvGDgeFBs6NyuSw8V.png?f=fotoalbum_large
Jep, deze past fatsoenlijk (ik had hem niet nog niet aangedrukt), maar de "cup" zit nog scheef, zicht naar achteren is niet tof, cup zit in de weg maar belemmert niet echt het zicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vxl4LHRkCJPzWNljhb4O8CyLNVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iUmZE5r0WBx7NRJTgGKy9DxG.png?f=fotoalbum_large

Tegelijk lijkt het wel degelijk te werken in het donker, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt na een regenbui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
Spro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:12:
[...]

[Afbeelding]
Jep, deze past fatsoenlijk (ik had hem niet nog niet aangedrukt), maar de "cup" zit nog scheef, zicht naar achteren is niet tof, cup zit in de weg maar belemmert niet echt het zicht:
[Afbeelding]

Tegelijk lijkt het wel degelijk te werken in het donker, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt na een regenbui...
Leuk! Heb je misschien het .stl bestand hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
initdebug schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Leuk! Heb je misschien het .stl bestand hiervan?
Ik heb ze even op Thingiverse gegooid, maar als nieuwe gebruiker moet ik 24uur wachten en krijg je nog een keurige 404 nu.

Camera hood: https://www.thingiverse.com/thing:5276833
Telefoon houder: https://www.thingiverse.com/thing:5276841

Uiteraard kan ik ze ook gewoon printen (en voor iedereen die me een pb gestuurd heeft: work in progress, printer staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 18:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLs-yik2goX25KJ11tmvWwU8Tug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETKc9E4qYR0GWa5YQUlvtVdv.jpg?f=fotoalbum_large

Mag ik nu ook bij de kapotte Born groep? Ben maar rustig naar huis gereden mss is morgen alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Levertijden lijken ondertussen best mee te vallen. In eerste instantie kreeg ik 6 maanden te horen. Vannacht een mailtje ontvangen.
Hierbij een update van de bestelling van de nieuwe CUPRA Born 58kWh Copper Edition One auto (5d) 150kW

De nieuwe verwachte afleverdatum is: 09-05-2022.
Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luna Ticq
  • Laatst online: 16-02-2024
En wanneer was deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

03-03-2022 :) Gisteren kreeg ik bericht dat de lease aanvraag is ontvangen van CUPRA Nederland om 16:26, met een uitnodiging om een CUPRA account aan te maken. en vanochtend om 00:04 van DirectLease een mailtje met gewijzigde verwachte afleverdatum.
Patrock schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:56:
Vorige week het op werk al rond gekregen, Zojuist bericht dat de auto daadwerkelijk is besteld bij de leasemaatschappij. Info over verwachte levertijd enzo komt binnenkort.

besteld: 03-03-2022 - Copper Edition One (Aurora Blue)

Nu maar wachten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Patrock op 08-03-2022 09:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Spro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:23:
[...]

_/-\o_ Nice!

Ik heb er zelf geen tape achter omdat hij bij mij niet echt wegschuift ofzo.

3d printers zijn onwijs leuk(ik heb de Prusa MK3S+ en Prusa Mini+), en op https://thingiverse.com/ staan echt enorme hoeveelheden voorbeelden die je zo kan printen. 't tekenen kost ook helemaal niks als je fusion360 gebruikt.
Enige wat dan de bottleneck is zijn je tekenskills en beschikbare tijd :9
Vanwege de huidige diesel prijzen vanmorgen maar even de cupra gepakt om woon/werk te rijden. Ritje van 45 minuten en geen enkele melding gehad dat hij niet kon opladen. Telefoon is overigens iPhone 13 Pro Max. Dus nu met zekerheid: HET WERKT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 16:57
Ik wacht nog maar dat komt doordat de LM het Duitsland kopen truukje doet. Volgens mij kan ik hem pas eind Juni verwachten. Ik hou het topic gretig in de gaten en kan vrijwel letterlijk niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:50

Hox

Ik wacht ook nog op een 2021 model. Alles is geregeld en de leasemaatschappij wist vandaag te vertellen dat er vertraging is met de uitlevering van alle Cupra modellen door een software update. Ze verwachten voor mij nu begin april.

Heel jammer om te horen voor een auto die al op kenteken staat, maar ik blijf vol verwachting wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hox op 08-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Hox schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:24:
Ik wacht ook nog op een 2021 model. Alles is geregeld en de leasemaatschappij wist vandaag te vertellen dat er vertraging is met de uitlevering van alle Cupra modellen door een software update. Ze verwachten voor mij nu begin april.

Heel jammer om te horen voor een auto die al op kenteken staat, maar ik blijf vol verwachting wachten.
wtf 8)7 8)7 8)7 8)7
4 maanden op een auto wachten die bij Pon op een parkeerterrein staat? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Raar dat al die andere wel uitgeleverd konden worden zonder de update. Of zou het in het afleveringsprogramma zitten, dat is eigenlijk nog zuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:50

Hox

Spro schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:34:
[...]

wtf 8)7 8)7 8)7 8)7
4 maanden op een auto wachten die bij Pon op een parkeerterrein staat? :F
De auto is vorige maand besteld en als dit zo door gaat haal je wel twee maanden. Als ik dit topic lees vindt Cupra het niet erg om klanten wat langer te laten wachten op hun auto.

Waarom de software update nu ineens leveringen tegenhoudt weet ik niet. Cupra heeft voor een andere vraag ook nog niet teruggebeld. Anders had ik het direct even kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Hox schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:23:
[...]

De auto is vorige maand besteld en als dit zo door gaat haal je wel twee maanden. Als ik dit topic lees vindt Cupra het niet erg om klanten wat langer te laten wachten op hun auto.

Waarom de software update nu ineens leveringen tegenhoudt weet ik niet. Cupra heeft voor een andere vraag ook nog niet teruggebeld. Anders had ik het direct even kunnen navragen.
Mogelijk dat die update enkel bij de dealer uitgevoerd kan worden? Mag hopen dat het sneller gaat dan het uitleveren van de auto's....

In ieder geval heb je straks wel een fijne auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencenl17
  • Laatst online: 21-07-2022
Linkje van de houder werkt nog niet, kan ik het het ontwerp misschien krijgen?
Spro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Ik heb ze even op Thingiverse gegooid, maar als nieuwe gebruiker moet ik 24uur wachten en krijg je nog een keurige 404 nu.

Camera hood: https://www.thingiverse.com/thing:5276833
Telefoon houder: https://www.thingiverse.com/thing:5276841

Uiteraard kan ik ze ook gewoon printen (en voor iedereen die me een pb gestuurd heeft: work in progress, printer staat aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
Is het meer mensen opgevallen dat de My Cupra App niet meer te downloaden is in de AppStore op iOS?

Google Playstore
AppStore

Wanneer ik in de AppStore naar mijn aankopen ga en dan naar de My Cupra App, dan is de verbinding met de App Store mislukt. Ze hebben het goed voor elkaar daar })

[ Voor 23% gewijzigd door TheMadd op 08-03-2022 18:01 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.