Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
M@cer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:15:
Dat clipje voor de parkeerkaart had mijn Skoda ook, maar is wel een beetje achterhaald met de parkeerapps tegenwoordig. Ik heb hem nog nooit gebruikt.

Die handige dingen van de Skoda zouden ze best VAG breed in mogen zetten. Paraplu, een geweldige!! Ijskrabber en gekoeld dashboardkastje.

Wat ik ook fijn zou vinden is een zwarte achtergrond bij de radiozender. In het donker is een zender als Radio 2 best aanwezig met de witte achtergrond.
Als ze die handige zaken VAG-breed maken, verliest Skoda zijn bestaansrecht. De slogan is niet voor niets 'simply clever'. Of het juist is of niet, geen flauw idee, maar ik klasseer de 4 betaalbare merken op volgende manier:
1. Audi - innovatief en luxueus - de manager
2. Volkswagen - klassiek en nuchter zonder poespas - de directiesecretaresse
3. Skoda - business met slimme trucjes - de topverkoper
4. Seat (en Cupra) - jong en sportief zonder te veel onnodige zever (al is dat laatste nog in twijfel te trekken) - de jonge stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Als ze die handige zaken VAG-breed maken, verliest Skoda zijn bestaansrecht. De slogan is niet voor niets 'simply clever'. Of het juist is of niet, geen flauw idee, maar ik klasseer de 4 betaalbare merken op volgende manier:
1. Audi - innovatief en luxueus - de manager
2. Volkswagen - klassiek en nuchter zonder poespas - de directiesecretaresse
3. Skoda - business met slimme trucjes - de topverkoper
4. Seat (en Cupra) - jong en sportief zonder te veel onnodige zever (al is dat laatste nog in twijfel te trekken) - de jonge stagiair
Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini en Porsche????

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Pinobigbird schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:38:
[Afbeelding]
oOo
Daar is dan mijn blauwe dan maar een witte Copper Edition One!
Helaas geen mooie foto's in de zon, het regent hier, dus ik hou het bij deze ene foto vandaag.

Eerste indruk: wat een heerlijk auto! Zitpositie is echt top, head-up display met augmented reality is zeker een goede toevoeging, en de lane assist vind ik prima werken (zijn blijkbaar de meningen over verdeeld). Moet nog wel wennen aan het gebruik van de toetsen op het stuur en de sliders onder het scherm, maar dat wist ik bij de proefrit al.
Nice! Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Laatst online: 10-04-2024
Tylen schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini en Porsche????
Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche zijn aparte superklasse. Ik heb enkel de 4 betaalbaar voor de doorsnee mens merken in m'n lijstje :p. Ducati zijn motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
ik222 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Kun je de achtergrond van het media systeem niet op donker zetten? Bij mijn ID.4 kan dat door het meldingenvenster naar beneden te slepen, zo anders is de Cupra software volgens mij niet…
Ik heb even wat youtube filmpjes bekeken, maar het homescreen van de ID4 ziet er volgens wel anders uit dan die van de Cupra. Zover ik kan zien is die van de ID4 ook veel meer aan te passen (of ik heb het nog niet gevonden bij de Cupra :-)

Born

Afbeeldingslocatie: https://wevee.uk/-/media/vehicles/cupra/el_born/images/features/safety/seatcuprael_bornsafetycarplay.jpg?h=580&w=767&la=en&hash=35995E02DDC4FF804516936A75246AE2

ID4

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/FiaLW4gtDJltHBDnYC1peMzbOXY=/400x0/article-new/2021/05/2021-vw-id4-dashboard-1.jpg

Bij een zender als radio 2 is het middelste deel van de Born dus wit. Een scherm met bv 5 favorieten zou bv veel fijner zijn.
Ik wil niet altijd het navigatiescherm op de voorgrond hebben, zo vaak heb ik die niet nodig.

Het zijn geen hele grote problemen maar meer nice to have.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
M@cer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Ik heb even wat youtube filmpjes bekeken, maar het homescreen van de ID4 ziet er volgens wel anders uit dan die van de Cupra. Zover ik kan zien is die van de ID4 ook veel meer aan te passen (of ik heb het nog niet gevonden bij de Cupra :-)

Born

[Afbeelding]

ID4

[Afbeelding]

Bij een zender als radio 2 is het middelste deel van de Born dus wit. Een scherm met bv 5 favorieten zou bv veel fijner zijn.
Ik wil niet altijd het navigatiescherm op de voorgrond hebben, zo vaak heb ik die niet nodig.

Het zijn geen hele grote problemen maar meer nice to have.
Bij mij staat altijd Spotify of Flitsmeister op het scherm. Heb de navigatie van de auto precies 0 keer gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21

Pinobigbird

doesn't share food!

CupraFrank schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:42:
[...]
Heb de navigatie van de auto precies 0 keer gebruikt..
De rechter tak van mijn straat staat ook nog niet op de kaart van de navigatie, alsof mijn huis in een weiland staat. Nu is die rechter tak van de straat inderdaad wel later aangelegd dan de linker. Al 19 jaar geleden! De kaart geeft dus de situatie van 19 jaar geleden weer...... Lekker up-to-date :') Ik gebruik wel Waze of Maps voor de navigatie.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
Pinobigbird schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:47:
[...]

De rechter tak van mijn straat staat ook nog niet op de kaart van de navigatie, alsof mijn huis in een weiland staat. Nu is die rechter tak van de straat inderdaad wel later aangelegd dan de linker. Al 19 jaar geleden! De kaart geeft dus de situatie van 19 jaar geleden weer...... Lekker up-to-date :') Ik gebruik wel Waze of Maps voor de navigatie.
Mijn hele wijk staat er nog niet op ;) (aangelegd 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik gebruik het navigatiescherm als ik het nodig heb en dat is niet zo vaak.. En ik vind Apple carplay nou ook niet perse een vooruitgang wat betreft scherm en zeker niet wat betreft geluid. Verder ging het systeem gelijk naar Spotify op mijn telefoon toen Apple Carplay was aangesloten ipv de radio.

Maar maakt verder niet uit, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van gewenning.

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 23-02-2022 08:55 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Tylen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Mijn hele wijk staat er nog niet op ;) (aangelegd 2019)
Geef ze nog 17 jaar, misschien dat het dan geüpdatet is.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
M@cer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:49:
Ik gebruik het navigatiescherm als ik het nodig heb en dat is niet zo vaak.. En ik vind Apple carplay nou ook niet perse een vooruitgang wat betreft scherm en zeker niet wat betreft geluid. Verder ging het systeem gelijk naar Spotify op mijn telefoon toen Apple Carplay was aangesloten ipv de radio.

Maar maakt verder niet uit, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van gewenning.
Oh, ik vind Apple Carplay juist heel fijn. Het enige wat mij stoort is dat de schermresolutie nog niet helemaal past bij Spotify. Verder heb ik eigenlijk altijd Apple Carplay gebruikt, mede vanwege Flitsmeister waarbij navigatie en flitsers gecombineerd zijn :) Nog even los van het feit dat je ook handsfree kunt appen :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Hier ook eindelijk de Cupra binnen!
Net als iedereen bijna hetzelfde verhaal ondervonden. Born Adrenaline besteld, was niet meer leverbaar, toen weer wel, toen weer niet. Bellen, "Boos" worden, ineens hebben ze wel een Born maar dan de Performance versie. Nou vooruit dan maar ;)
Tot de laatste minuut was het onzeker of die geleverd zou worden of niet... Maar gister op 22-2-2022 om 11:22 werd hij dan ineens geleverd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ti7VAGqkIkykpnEbFtcQkWyv5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqLimeHbb3I5rMer5RS0tEam.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
M@cer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:49:

Apple CarPlay is juist helemaal top. En met geluid (Apple Music in lossless) is het subliem. Oke niet in de cupra met die papieren speakertjes :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 18:45
Heeft iemand een idee of de batterij voorverwarmd kan worden? Of dat je kunt instellen dat die bij het aankomen bij een Fastcharger op de juiste temperatuur is?

Wil binnenkort een wat langere rit maken, maar zou wel een keer boven de 80kW laadsnelheid uit willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
TheMadd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:05:
Heeft iemand een idee of de batterij voorverwarmd kan worden? Of dat je kunt instellen dat die bij het aankomen bij een Fastcharger op de juiste temperatuur is?

Wil binnenkort een wat langere rit maken, maar zou wel een keer boven de 80kW laadsnelheid uit willen komen.
Geen idee of dat kan. De B stand zou de accu wel warmer moeten maken door het regenereren van energie. Of dat ook daadwerkelijk genoeg helpt om een hogere laadsnelheid te behalen zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luna Ticq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo allemaal, fijn dat dit topic bestaat! Voor mij nieuw en ik ben nog druk aan het (bij) lezen…

Met het risico dat ik misschien zaken adresseer die hier al langs zijn gekomen zit ik met het volgende. Ik heb eind 2021 in A’dam bij het Cupra Experience Centre verschillende proefritten gemaakt. Heb gekozen voor de Born Adrenaline (Vapor Grey) in de private lease, te leveren in 2022.

- Cupra stelt dat mei wellicht de levermaand gaat worden. Is dat reéel naar jullie mening?
- er is mij bij aangaan vh contract gezegd dat de prijzen omhoog zouden gaan voor de 2022 modellen (zonder One aanduiding) maar dat de specs zouden veranderen. Andere velgen (zilver ipv copperkleurig) en een beter Beats audio systeem met 10 speakers
- in de officieel gepubliceerde prijslijst , januari 2022, zie ik geen van deze aanpassingen terug (behalve de prijs)
- Cupra / Pon lijkt uiterst (lees: niet) moeilijk bereikbaar om antwoord te geven..

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Luna Ticq schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:04:
Hallo allemaal, fijn dat dit topic bestaat! Voor mij nieuw en ik ben nog druk aan het (bij) lezen…

Met het risico dat ik misschien zaken adresseer die hier al langs zijn gekomen zit ik met het volgende. Ik heb eind 2021 in A’dam bij het Cupra Experience Centre verschillende proefritten gemaakt. Heb gekozen voor de Born Adrenaline (Vapor Grey) in de private lease, te leveren in 2022.

- Cupra stelt dat mei wellicht de levermaand gaat worden. Is dat reéel naar jullie mening?
- er is mij bij aangaan vh contract gezegd dat de prijzen omhoog zouden gaan voor de 2022 modellen (zonder One aanduiding) maar dat de specs zouden veranderen. Andere velgen (zilver ipv copperkleurig) en een beter Beats audio systeem met 10 speakers
- in de officieel gepubliceerde prijslijst , januari 2022, zie ik geen van deze aanpassingen terug (behalve de prijs)
- Cupra / Pon lijkt uiterst (lees: niet) moeilijk bereikbaar om antwoord te geven..

Alle hulp is welkom!
Levering mei voor de niet One modellen lijkt mij wat optimistisch, maar ik weet niet hoe ver ze al zijn met de productie natuurlijk!
Jouw 2e punt klopt, ik zie de specs wel terug in de prijslijst van januari maar dat is een prijslijst die ik al had. In de prijslijst van de website zie ik dat er nu nog One edities op staan en de gewone Adrenaline staat er niet meer op en daarmee dus ook het Beats audio systeem niet meer. Bijzonder! Dit zou betekenen dat ze voorlopig nog One modellen uitlveren
Cupra/Pon is inderdaad lastig te bereiken, ik ben bang dat je hier nog vaker last van gaat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny born
  • Laatst online: 11-07-2022
Er komt nu eerst nog one versie my2022, daarna gaan ze over naar de my2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Luna Ticq schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:04:
[...]
[...]
Welkom!
Kijk ook eens naar de oude prijslijsten, en dan specifiek Prijslijst CUPRA Born 2022 - 20211214.pdf, te downloaden via de link in Pinobigbird in "Het grote Cupra topic". Daarin vind je de specificaties van de 2022-(niet-One)-modellen.

Ik zie dat er nu, februari, weer een prijsverhoging van de Essential is gekomen, en dat de Business is vervangen door de Business Plus. Die gegevens moet ik nog bijwerken in de tabel in diezelfde post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Nog meer mensen deze melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQS3Jq6Yn_nV6-_NlnaaeBCuQwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD7iRESr7TVU8SW8LUi6B0z7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja, heb ik ook. Alleen de tekst in het zwarte vak heb ik niet, ik zie alleen het pictogram in de zwarte balk met "offlinemodus". (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
Ik zag in de ID3 Facebook groep ook een app probleem. Zou het dezelfde backend zijn?
Pinobigbird schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Ja, heb ik ook. Alleen de tekst in het zwarte vak heb ik niet, ik zie alleen het pictogram in de zwarte balk met "offlinemodus". (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 20:55
Jup jup, zelfde melding hier. Dacht al dat het mij lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

VVeld schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:48:
Ik zag in de ID3 Facebook groep ook een app probleem. Zou het dezelfde backend zijn?

[...]
Zeker. Zie ook deze DNS-requests
identity-userinfo.vwgroup.io
ola.prod.code.seat.cloud.vwgroup.com
consent.vwgroup.io
customer-profile.apps.emea.vwapps.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
😫
Pinobigbird schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Zeker. Zie ook deze DNS-requests
identity-userinfo.vwgroup.io
ola.prod.code.seat.cloud.vwgroup.com
consent.vwgroup.io
customer-profile.apps.emea.vwapps.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Mogelijk komt het hier door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xo5oi25Y_aKUDGw2JfOB54kKbV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPdZiV3qTVXJmOSTjJKJWb9s.jpg?f=fotoalbum_large
Heb wereldbol en wifi knop paar keer aan / uit gezet. Nu doet die het weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door TheMadd op 23-02-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Ennnn doet het weer. Precies op tijd zodat ik zometeen een voorverwarmde auto heb.

Dacht vooraf ‘mmm. Nutteloos.’ Maar vind het toch wel een van de fijnere dingen aan de Cupra :)

• Luna Ticq
Dank je Big Bird. Maar is de conclusie nu dat ik niet hoef te rekenen op de beloofde Adrenaline met Beats en Typhoon velgen in zilver? :'(
Pinobigbird schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Welkom!
Kijk ook eens naar de oude prijslijsten, en dan specifiek Prijslijst CUPRA Born 2022 - 20211214.pdf, te downloaden via de link in Pinobigbird in "Het grote Cupra topic". Daarin vind je de specificaties van de 2022-(niet-One)-modellen.

Ik zie dat er nu, februari, weer een prijsverhoging van de Essential is gekomen, en dat de Business is vervangen door de Business Plus. Die gegevens moet ik nog bijwerken in de tabel in diezelfde post.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
TheMadd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:47:
[Afbeelding]
Die had ik gisteravond ook in de ID.3. Precies dezelfde melding.. :X

*sowieso

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
TheMadd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:47:
[Afbeelding]
Ik dacht vanochtend ook lekker in een voorverwarmde auto te stappen maar niks was minder waar. De offline melding in de app heb ik nu al enkele dagen maar het handmatig aanzetten van de verwarming doet het wel. In de auto zag ik vanochtend ook dezelfde eSim melding... Vreemd dat ze dit niet testen in een testomgeving maar direct in de productie omgeving.... 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
Vrouwlief mocht een dagje met mijn auto naar haar werk. Staat er plotseling een Cupra Born naast in dezelfde kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/876zJqSsdsFrbXjOB0VGYQOVqBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y74TbpPn6gtRnStohTjnVJbe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
Chinoto88 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:36:
[...]

Ik dacht vanochtend ook lekker in een voorverwarmde auto te stappen maar niks was minder waar. De offline melding in de app heb ik nu al enkele dagen maar het handmatig aanzetten van de verwarming doet het wel. In de auto zag ik vanochtend ook dezelfde eSim melding... Vreemd dat ze dit niet testen in een testomgeving maar direct in de productie omgeving.... 8)7
In de auto stappen, de app openen en dan terwijl de app open is de offline modus paar keer in / uitschakelen. Dan staat de melding Auto Offline niet meer in de My Cupra App. Overigens werkt de app nog wel als die melding er staat en de verbindingstatus bij diensten gewoon online is :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 15-06 17:54

eisbaer

Zie signature

mr.DJ95 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:39:
Vrouwlief mocht een dagje met mijn auto naar haar werk. Staat er plotseling een Cupra Born naast in dezelfde kleur.
:) Eén staat mooi recht ingeparkeerd en de ander scheef.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Pinobigbird schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:
@PSspike Ik heb nog een rondje op het PON-terrein gereden langs de geparkeerde Borns (stuk of 30 tot 50 gok ik), maar daar stond niet 1 van de 7 van jouw uitvoering. Er stonden binnen ook nog een handvol Borns, die heb ik niet goed kunnen bekijken.

Edit:
Je zou zelf kunnen gaan kijken, ze staan op dit deel.
Vandaag eindelijk een update ontvangen. Blijkt dat de achteruitrijcamera niet (naar behoren) functioneert, onderdeel is besteld maar moet uit Duitsland komen en dat duurt nog wel ff. Auto gaat zoals het nu lijkt uitgeleverd worden en op een later moment wordt de achteruitrijcamera dan gefixt. In ieder geval blij met een statusupdate en volgende week hopelijk eindelijk een auto.

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@PSspike Zo zo, eindelijk info! Het was niet in ze opgekomen om jou eerder op de hoogte te stellen? Wel balen van de camera, dat gaat je toch weer tijd kosten. Hopen dat ze je dan een mooie vervangende auto meegeven voor de tijd dat-ie in de garage staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:20
Hebben er meer mensen last van instellingen die niet opgeslagen worden?
Ik heb eindelijk de instelling gevonden dat de speakers zacht / uit gaan wanneer ik de deur open doe. Maar dit lijkt de auto elke keer te vergeten. Heel erg irritant. Heb het infotainment systeem al hard gereset d.m.v. aanknop 15 sec vast te houden maar dit lost helaas niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 08:54
Bolko schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:46:
Hebben er meer mensen last van instellingen die niet opgeslagen worden?
Ik heb eindelijk de instelling gevonden dat de speakers zacht / uit gaan wanneer ik de deur open doe. Maar dit lijkt de auto elke keer te vergeten. Heel erg irritant. Heb het infotainment systeem al hard gereset d.m.v. aanknop 15 sec vast te houden maar dit lost helaas niks op.
Jup. Die instelling is 1 van de vele die blijkbaar niet onthouden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Andere zaken waar ik tot nu toe tegen aanloop zijn:
  1. In het scherm met de widgets knippert (vaak) de parkeerhulp/drive mode widget bij het starten van de auto. Die verspringt dan steeds naar parkeerassistentie, drive mode, etc. Na een aantal min stopt die daarmee. Dit gaat ook gepaard met een niet reagerend systeem
  2. De achteruitrij camera gaat soms niet altijd direct aan bij het achteruitrijden. Tevens stoor ik me er enorm aan dat de camera bij slecht weer nutteloos is omdat de camera vies is of druppels op de lens heeft.
  3. Plus alle andere hiervoor genoemde software problemen zoals de instellingen, app, etc...
Maar om toch positief te eindigen de auto rijdt nog steeds heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Chinoto88 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:44:
Andere zaken waar ik tot nu toe tegen aanloop zijn:
  1. De achteruitrij camera gaat soms niet altijd direct aan bij het achteruitrijden. Tevens stoor ik me er enorm aan dat de camera bij slecht weer nutteloos is omdat de camera vies is of druppels op de lens heeft.
Ik had hier ook mega veel last van gisteren.
Mocht iemand een 3D print oplossing hebben die werkt. Ik hou mij aanbevolen en wil er zeker ook wel voor betalen.

Net zoals iemand met een ODBeleven, ik ben er uit dat zo'n dongel wel heel duur is voor de 2 of 3 dingen die ik zou willen aanpassen:
* Onthouden driver profile
* Onthouden klimaat settings
(en zodra iemand het gevonden heeft: verlagen volume richting aanwijzer)

Misschien ga ik maar overwegen een 'Curpa tweak' bedrijfje te starten en mijn huidige werk te stoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-06 15:45
MarcelKo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik had hier ook mega veel last van gisteren.
Mocht iemand een 3D print oplossing hebben die werkt. Ik hou mij aanbevolen en wil er zeker ook wel voor betalen.

Net zoals iemand met een ODBeleven, ik ben er uit dat zo'n dongel wel heel duur is voor de 2 of 3 dingen die ik zou willen aanpassen:
* Onthouden driver profile
* Onthouden klimaat settings
(en zodra iemand het gevonden heeft: verlagen volume richting aanwijzer)

Misschien ga ik maar overwegen een 'Curpa tweak' bedrijfje te starten en mijn huidige werk te stoppen :)
Heb ODB11, wil de auto wel een keer eraan hangen voor je. Zit in de omgeving Gouda.
Laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

De OBD eleven heb ik vandaag ontvangen. Geen zin om ergens langs te gaan en handig als ik later nog wat wil wijzigen. Zonet de stoelverwarming en lane assist onthoudstand aangezet. Moet er verder nog eens rustig doorheen gaan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Als iemand met OBD eleven mij een keer zou kunnen helpen om wat instellingen aan te passen dan heel graag! Ik irriteer mij echt mateloos aan enkele instellingen die standaard weer terug schieten.. Omgeving maakt mij niet zoveel uit, hoe dichter in de omgeving van Tiel is uiteraard wel fijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 20:55
Het duurde niet lang voordat iemand besloot mijn auto te gebruiken voor parkeerbegeleiding op de parkeerplaats ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dl1MAAjgrdgOxK9QahPgCJKkjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s5xneOG8FadkCUcnRAuuTt37.jpg?f=user_large

:(

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

:/ damn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
w0ndersp00n schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:36:
Het duurde niet lang voordat iemand besloot mijn auto te gebruiken voor parkeerbegeleiding op de parkeerplaats ;(

[Afbeelding]

Shit man, natuurlijk geen briefje ofzo achtergelaten? :(

Dit soort meuk word ik zo ongelooflijk boos om he....
Sinds deze week heb ik weer 'n dashcam laten monteren. Tot nu toe in al mn auto's een gehad, en in elke auto heeft hij zich terug verdiend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

w0ndersp00n schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:36:

Dat ziet er ook niet uit alsof je het met commandant nog weg poetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 20:55
Nee helaas geen briefje ;(
Ik heb maar direct een mailtje gedaan met foto’s naar LM, kijken wat ze ervan zeggen. Hopelijk kost het niet m’n eigen risico, al heb ik daar een hard hoofd in…

Ik heb nog een dashcam die ik moet installeren, maar vanwege het weer vorige week nog niet gedaan. Beetje mosterd na de maaltijd, maar zal er van het weekend weer eens wat tijd in steken ;(

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Balen zeg! :(

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Procat
  • Laatst online: 20-03-2022
Jeetje! Dat is echt zwaar **** zeg! :( :'(
Hoop dat het indd niet van je eigen risico gaat! Moet zeggen dat wij het een keer met een privé auto hebben gehad en als je alles goed aan kan tonen dat het goed moet komen! Was bij ons wel het geval gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Laatst online: 09-06 21:47
Ik dacht net weg te gaan. Helaas ben ik voorlopig nog thuis... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmTxg5tCU931c71eQyEzo90zkj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tu4iShyLM3eKlNT0GszUeD76.jpg?f=fotoalbum_large

Nu mis ik wel een volwaardig reservewiel :|

[ Voor 5% gewijzigd door Joost075 op 26-02-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Joost075 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:24:
Ik dacht net weg te gaan. Helaas ben ik voorlopig nog thuis... [Afbeelding]

Nu mis ik wel een volwaardig reservewiel :|
Ai, balen! Goed gespot trouwens, toeval of had je iets gemerkt?

Als de techniek van Goodyear SealTech doet wat het moet doen, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Laatst online: 09-06 21:47
Pinobigbird schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Ai, balen! Goed gespot trouwens, toeval of had je iets gemerkt?

[...]
Na twee bochten gaf de auto melding "drukverlies band linksachter". Toen rechtsomkeert. ANWB heeft inmiddels tijdelijke reparatie uitgevoerd. Maandag maar eens van de LM horen wat ze willen wat ik doe, want de heer van de ANWB zei gelijk al dat hij bijna zeker weet dat deze band eraf moet gezien de plek van het lek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Eerste beschadiging van de stoep gevonden op m'n velg achter :-(

Vraag is of ik het was of m'n partner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Spro schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Lane assist: werkt met OBDEleven (ik heb laatst gekozen stand aan)
Lampen aan: werkt met OBDEleven (Ik heb Scandinavian DRL)
Cruise Control +-1: Zou moeten werken, ik vind +-10 met de + en - toetsen eigenlijk wel relaxed. + en - 1 via set/res werkt prima
-1 Via set vind ik niet zo lekker werken omdat het alleen goed gaat als je precies die ingestelde snelheid rijdt . Rijd je een andere snelheid dan neemt hij die over.

Getracht om +-1 i.p.v. +-10 in te stellen via de one click app functie maar dat is niet gelukt. Levert een failure op. Vanmiddag alsnog gelukt via longcoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luna Ticq
“Volkswagen legt twee fabrieken stil wegens gebrek aan Oekraïens materiaal”

Waaronder Zwickau…en dus de Born fabriek. Jammer, maar helaas.
Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerToTheUsers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:46
eisbaer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:27:
[...]
In de app staat “In de huidige modus worden de locatie en rijgegevens van uw wagen gedeeld”. Dan moet de locatie van de auto ook door de app op te halen zijn van de centrale server. Een raar statement in de AppStore dat alleen productiemodellen van na maart extra functionaliteit in de app krijgen.
Een Belgische dealer had als info dat er een "Maart 2022" refresh was, met e-Boost optie, maar verder nog niet veel over gevonden. Mogelijks is diezelfde refresh dus nodig voor die functionaliteit in de app.

Zitten hier ook Belgische Cupra-rijders? Geen idee over het verschil tussen Belgische en Nederlandse modellen: al die Adrenaline/Performance/Copper/One/... editions hebben we volgens mij niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Ondanks dat de tas voor de laadkabel bij de Cupra niet slecht was, heb ik toch https://shop.volkswagen.n...sche-laadkabel-opvouwbaar aangeschaft.

Gisteren binnen gekregen; mooi doekje erin om de kabel wat af te drogen, leren handschoenen zodat je handen droog/schoon blijven.

Aanrader voor degene die ook niet 100% tevreden zijn met de tas voor de kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Niet de beste foto, maar hoe kan ik dit enigszins fixen? Zo'n velgstift kopen? Of toch even langs de dealer of ze het enigszins kunnen oplossen. Is een zakelijke lease auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYXsiM1MPh-tJuD3TFPnMSOJcI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWIT2ZRbFo4dEPO4xYkRbjFy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:39:
Niet de beste foto, maar hoe kan ik dit enigszins fixen? Zo'n velgstift kopen? Of toch even langs de dealer of ze het enigszins kunnen oplossen. Is een zakelijke lease auto.[Afbeelding]
Ouch! Mijn ervaring met lakstiftjes is niet heel goed. Zeker niet met een gecombineerde kleur. Ik zou toch, als je het heel storend vindt, een afspraak maken om er naar te laten kijken. Wellicht zijn er ook bedrijven bij jou in de buurt die dit soort dingen doen. Geen idee of je een eigen risico hebt bij je LM, maar het kan lonen om te kijken wat zoiets kost om te laten doen om het dan zelf te betalen. Afhankeijk van of je een eigen risico hebt en hoe hoog je eigen risico is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
CupraFrank schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:46:
[...]

Ouch! Mijn ervaring met lakstiftjes is niet heel goed. Zeker niet met een gecombineerde kleur. Ik zou toch, als je het heel storend vindt, een afspraak maken om er naar te laten kijken. Wellicht zijn er ook bedrijven bij jou in de buurt die dit soort dingen doen. Geen idee of je een eigen risico hebt bij je LM, maar het kan lonen om te kijken wat zoiets kost om te laten doen om het dan zelf te betalen. Afhankeijk van of je een eigen risico hebt en hoe hoog je eigen risico is natuurlijk.
Eigen risico is minimaal tot niks, en de bij de eerste schade in het kalanderjaar heb ik als het goed is helemaal geen eigen risico. Ik bel anders wel even met de LM wat zij denken. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Eigen risico is minimaal tot niks, en de bij de eerste schade in het kalanderjaar heb ik als het goed is helemaal geen eigen risico. Ik bel anders wel even met de LM wat zij denken. Bedankt :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
CupraFrank schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:19:
Als iemand met OBD eleven mij een keer zou kunnen helpen om wat instellingen aan te passen dan heel graag! Ik irriteer mij echt mateloos aan enkele instellingen die standaard weer terug schieten.. Omgeving maakt mij niet zoveel uit, hoe dichter in de omgeving van Tiel is uiteraard wel fijn :)
Even in de herhaling. Wie zou mij hier mee kunnen helpen? O-)

Gaat om:
- Onthouden rijprofiel
- Lane Assist standaard uit

[ Voor 6% gewijzigd door CupraFrank op 28-02-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
eisbaer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:28:
[...]

-1 Via set vind ik niet zo lekker werken omdat het alleen goed gaat als je precies die ingestelde snelheid rijdt . Rijd je een andere snelheid dan neemt hij die over.

Getracht om +-1 i.p.v. +-10 in te stellen via de one click app functie maar dat is niet gelukt. Levert een failure op. Vanmiddag alsnog gelukt via longcoding
Huh? nee toch?
Vanmorgen even getest:
[Video: https://imgur.com/a/vlIUbkp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Spro schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Huh? nee toch?
Vanmorgen even getest:
[Video]
Mijn acc staat op 100 km/u maar ik wil hem op 105 hebben. Veeg omhoog en hij staat op 110.
Als je dan op set drukt neemt hij de snelheid over die je rijdt ipv 1 kmh naar beneden te gaan. Dat heb ik een paar keer gehad. Werkt dat bij jou anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
eisbaer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Mijn acc staat op 100 km/u maar ik wil hem op 105 hebben. Veeg omhoog en hij staat op 110.
Als je dan op set drukt neemt hij de snelheid over die je rijdt ipv 1 kmh naar beneden te gaan. Dat heb ik een paar keer gehad. Werkt dat bij jou anders?
5x op 'res' drukken(=+1), of 1x omhoog vegen en 5x op 'set' drukken(=-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 18:25
[verwijderd; niet goed gelezen]

[ Voor 92% gewijzigd door crypto89 op 28-02-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Spro schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:11:
[...]

5x op 'res' drukken(=+1), of 1x omhoog vegen en 5x op 'set' drukken(=-1)
Ik zal eens terug coderen en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Spro schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Shit man, natuurlijk geen briefje ofzo achtergelaten? :(

Dit soort meuk word ik zo ongelooflijk boos om he....
Sinds deze week heb ik weer 'n dashcam laten monteren. Tot nu toe in al mn auto's een gehad, en in elke auto heeft hij zich terug verdiend :(
Welke dashcam heb jij in de auto? Heb je een foto van hoe dat eruit ziet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSspike
Nog even terugkomend op onze officieuze wedstrijd voor de laatst uitgeleverde MY2021 Born in dit topic....a.s. donderdag 3 maart mag ik de auto ophalen. Heb ik nu gewonnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
PSspike schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:49:
Nog even terugkomend op onze officieuze wedstrijd voor de laatst uitgeleverde MY2021 Born in dit topic....a.s. donderdag 3 maart mag ik de auto ophalen. Heb ik nu gewonnen? :+
Nee, "mijn" LM/Dealer heeft een verkeerde batch / kleuren / VIN nummers ontvangen van Cupra. Hierdoor is het nog onduidelijk welke auto precies voor mij is en waar ie nou daadwerkelijk uitgeleverd zalworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
:| :X Ik leef met je mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
michel2506 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Nee, "mijn" LM/Dealer heeft een verkeerde batch / kleuren / VIN nummers ontvangen van Cupra. Hierdoor is het nog onduidelijk welke auto precies voor mij is en waar ie nou daadwerkelijk uitgeleverd zalworden.
|:( 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
zwaffie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Welke dashcam heb jij in de auto? Heb je een foto van hoe dat eruit ziet?
Ik heb door de dealer een Iroad X10https://shop.seat.nl/auto...hcam-x10-4k-uhd-2-kanaals laten monteren.

Voorkant buiten:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vmn7Y_DA1Pvviu4ZNx4ygP2Ngms=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AxRo1AHUgu9CdbVPsSZ7M1Xs.png?f=fotoalbum_large

Voorkant binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJqJ0FMZkeFsv12C6B-UzuEBvqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6h6dGW6jvodnmLie4EpLTwN7.png?f=fotoalbum_large

Voorkant beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGinFqLy-pOvunLDaYFpbl5wPKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0KuoMxv9uXQadTU0CdAPNtnj.png?f=fotoalbum_large

Achterkant buiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvIaNC8VpZNjePNAupU3EqD55hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6ON6w60ZiukcAJpCeGhbuEf.png?f=fotoalbum_large
Achterkant binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6yH02qVCrBDS9brmzLDOa8kKTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNedZEUwF9LEGIMkKdXX0Mii.png?f=fotoalbum_large
Acterkant beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsStAxX9q-55GuYc4Lw_VxUM6qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WJynsXoTCFgAwd3Fv1HxMM5b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerboon538
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik lees met plezier mee op het forum.

Afgelopen zaterdagochtend zou ik mijn Performance One op mogen halen. Vrijdag net voor 17 uur gebeld dat mijn auto een bonk in het onderstel vertoonde en dus niet afgeleverd kon worden.
Vandaag vele belletjes later wel bevestigd gekregen dat hij echt stuk is en er een onderdeel is besteld, maar wat er stuk is kon niet worden verteld. Levertijd is onbekend.

Nu wachten op een leenauto, wat ook een Born gaat zijn. Schiet mij maar lek want ik snap er weinig meer van. Vooralsnog is de service beschamend te noemen. Wens jullie allen meer plezier met de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Gerboon538 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:19:

Afgelopen zaterdagochtend zou ik mijn Performance One op mogen halen. Vrijdag net voor 17 uur gebeld dat mijn auto een bonk in het onderstel vertoonde en dus niet afgeleverd kon worden.
Vandaag vele belletjes later wel bevestigd gekregen dat hij echt stuk is en er een onderdeel is besteld, maar wat er stuk is kon niet worden verteld. Levertijd is onbekend.

Nu wachten op een leenauto, wat ook een Born gaat zijn. Schiet mij maar lek want ik snap er weinig meer van. Vooralsnog is de service beschamend te noemen. Wens jullie allen meer plezier met de auto's.
Damn, daar komen ze ook op tijd mee dan… belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Gerboon538 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:19:

Klinkt niet onbekend.. Ik werd woensdag om 14:00 uur per app op de hoogte gebracht dat ik mijn auto de volgende dag om 09:00 uur niet kon ophalen omdat deze niet rijklaar zou zijn.. Uiteindelijk heeft Max van Cupra toen geregeld dat ze hem thuis kwamen brengen donderdagmiddag.Ze hebben er weinig van geleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Topicstarter
CupraFrank schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:19:
[...]

Klinkt niet onbekend.. Ik werd woensdag om 14:00 uur per app op de hoogte gebracht dat ik mijn auto de volgende dag om 09:00 uur niet kon ophalen omdat deze niet rijklaar zou zijn.. Uiteindelijk heeft Max van Cupra toen geregeld dat ze hem thuis kwamen brengen donderdagmiddag.Ze hebben er weinig van geleerd..
Want?

Ze hebben het ontzettend druk met klaarmaken van de auto’s. Als er dus iets mankeert kunnen ze hem niet uitleveren. En als het uitleveren zo kort op het klaarmaken volgt dan is dat allemaal kortdag. Ik vind het juist netjes van die Max dat hij hem dezelfde dag nog kwam brengen.

Chapeau voor Cupra dat ze zo snel uitleveren na het klaarmaken ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:23:
[...]

Want?

Ze hebben het ontzettend druk met klaarmaken van de auto’s. Als er dus iets mankeert kunnen ze hem niet uitleveren. En als het uitleveren zo kort op het klaarmaken volgt dan is dat allemaal kortdag. Ik vind het juist netjes van die Max dat hij hem dezelfde dag nog kwam brengen.

Chapeau voor Cupra dat ze zo snel uitleveren na het klaarmaken ☺️
Niets ten nadelen van Max, Max is mijn held in deze. Hij heeft echt alles gedaan om te zorgen voor goede communicatie en oplossingen. Bij een defect snap ik nog dat het last-minute kan zijn. Maar bij rijklaar maken van grote aantallen auto's weet je al dagen van te voren dat je uit je planning loopt (is ook bevestigd). Mijn kritiek is dan ook voornamelijk op de communicatie die zwaar onder de maat was. Als je het forum goed gelezen hebt dan is daar nog weinig aan veranderd.

PS: Ik kreeg van Max een appje met dat bericht omdat ik Max al een aantal keren had gesproken. Anders had ik wellicht later of pas de volgende ochtend iets gehoord.

[ Voor 8% gewijzigd door CupraFrank op 01-03-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Spro schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Ik heb door de dealer een Iroad X10https://shop.seat.nl/auto...hcam-x10-4k-uhd-2-kanaals laten monteren.

Voorkant buiten:[Afbeelding]

Voorkant binnen:
[Afbeelding]

Voorkant beeld:
[Afbeelding]

Achterkant buiten:
[Afbeelding]
Achterkant binnen:
[Afbeelding]
Acterkant beeld:
[Afbeelding]
Dat ziet er wel netjes uit. Toch maar eens naar kijken dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcelKo
Na 1 week Cupra rijder ben ik om, Ik koop een ODBEleven Pro Pack.
Dit is mijn beredenering:

Echt handig lijken mij:
* Vasthouden Klimaatsettings (aircare/air recirculation)
* Vasthouden driver profile
* Vasthouden Lane assist
* Aanzetten derde remlicht bij kofferbak open
* Terugschroeven tijd van het opstartscherm (naar 0.5 seconden ipv 30)

En voor de leuk maar niet nodig:
* Video in motion
* interior light fading
* Auto unlock after P

Hoewel ik zonder Video in Motion met 100 credits genoeg zou hebben aan het starter pack (€70) wil ik toch graag als halve nerd 'alles' proberen met het pro pack (€99) en zien hoe dat long coding werkt en kan ik met de 200 credits goed uit.

Ik zal mijn bevindingen gaan plaatsten (thx @Pinobigbird voor de link) : Op de ODBeleven van Curpa

(maar lees veel mee op het ID3 blog board

Dank voor alle tips en insights op dit onderwerp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:13

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@MarcelKo mooi dat het forum daar ook gevuld gaat worden. Ik heb het pro-pack al binnen, en gisteren is op werk akkoord gegeven en wordt de cupra besteld.

Als je de app alvast installeert en account aanmaakt. Kun je ook dagelijks 5 credits krijgen door een paar reclames te kijken. Zit ondertussen al boven de 80 credits zonder pro te hebben geactiveerd.

Van wat ik las bij id3 is dat gedrag van veel apps een enkele optie is in long coding. mogelijk kun je zo ook punten besparen.

Blijkbaar is met het pro-pack de activatie van je pro / punten op het moment dat je voor het eerst verbinding maakt met de dongle.

Hopelijk krijg ik snel een leverdatum / meer informatie. Maar ik ga er vanuit dat het nog wel een half jaar duurt voordat ik zelf wat kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
Patrock schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:31:
@MarcelKo mooi dat het forum daar ook gevuld gaat worden. Ik heb het pro-pack al binnen, en gisteren is op werk akkoord gegeven en wordt de cupra besteld.

Als je de app alvast installeert en account aanmaakt. Kun je ook dagelijks 5 credits krijgen door een paar reclames te kijken. Zit ondertussen al boven de 80 credits zonder pro te hebben geactiveerd.

Van wat ik las bij id3 is dat gedrag van veel apps een enkele optie is in long coding. mogelijk kun je zo ook punten besparen.

Blijkbaar is met het pro-pack de activatie van je pro / punten op het moment dat je voor het eerst verbinding maakt met de dongle.

Hopelijk krijg ik snel een leverdatum / meer informatie. Maar ik ga er vanuit dat het nog wel een half jaar duurt voordat ik zelf wat kan proberen.
Thx Patrock, ik hou van ads kijken voor credits dus ga ik zeker doen.
En sterkte met wachten maar het is het wachten waard. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Kan je het driver profile inmiddels laten herinneren dan? Ik kom dat nergens op de site tegen en dit was bij bv mijn Skoda ook niet mogelijk. Op onze Ibiza wordt het dan weer wel standaard onthouden.. Blijft een rare instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het dashcam zicht aan de voorkant erg beperkt. Je mist nagenoeg de hele rechterkant van de auto....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Freekers schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Ik vind het dashcam zicht aan de voorkant erg beperkt. Je mist nagenoeg de hele rechterkant van de auto....
Jep, ik deel je mening en was ook niet al te happy met de plaatsing.
Echter, en daar moet ik de dealer wel gelijk geven, als je hem aan de andere kant van de spiegel plaatst mis je de linkerkant(nog veel erger want de lens zit links op de camera). en als je hem onder de spiegel plaatst zit hij echt heel afschuwelijk in je blikveld.

Kiezen uit 2 slechte opties hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Spro schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Jep, ik deel je mening en was ook niet al te happy met de plaatsing.
Echter, en daar moet ik de dealer wel gelijk geven, als je hem aan de andere kant van de spiegel plaatst mis je de linkerkant(nog veel erger want de lens zit links op de camera). en als je hem onder de spiegel plaatst zit hij echt heel afschuwelijk in je blikveld.

Kiezen uit 2 slechte opties hier...
En een kwartslag draaien zodat de lens beneden zit, is dat een optie? Moet de software het wel ondersteunen dat je het beeld kan draaien/spiegelen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 10:16
Sinds enkele dagen stopt m'n Cupra met laden zodra je de deur ontgrendeld. Heel irritant als je iets vergeten bent uit je auto te pakken en je staat bij een publieke paal. 'Automatisch ontgrendelen laadkabel' staat uit. Niks gewijzigd in de settings, en laadpaal maakt niet uit (bij meerdere palen getest). Herkent iemand dit? En nog beter, iemand een oplossing? :-)

[ Voor 8% gewijzigd door MrTGT op 01-03-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MrTGT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:36:
Sinds enkele dagen stopt m'n Cupra met laden zodra je de deur ontgrendeld. Heel irritant als je iets vergeten bent uit je auto te pakken en je staat bij een publieke paal. 'Automatisch ontgrendelen laadkabel' staat uit. Niks gewijzigd in de settings, en laadpaal maakt niet uit (bij meerdere palen getest). Herkent iemand dit? En nog beter, iemand een oplossing? :-)
Dat hij stopt met laden als je de deur ontgrendeld is volkomen normaal. Dat komt doordat dan de laadkabel ook ontgrendeld. Als het goed is gaat bij na een halve minuut ofzo vanzelf weer door met laden, de sessie met de paal wordt namelijk niet gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 10:16
ik222 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:46:
[...]

Dat hij stopt met laden als je de deur ontgrendeld is volkomen normaal. Dat komt doordat dan de laadkabel ook ontgrendeld. Als het goed is gaat bij na een halve minuut ofzo vanzelf weer door met laden, de sessie met de paal wordt namelijk niet gestopt.
Oh hahaha thanks _/-\o_ , goed om te weten. Voorheen stopte hij nooit met laden bij het openen van de deuren vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MrTGT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Oh hahaha thanks _/-\o_ , goed om te weten. Voorheen stopte hij nooit met laden bij het openen van de deuren vandaar.
Het gaat erom of de auto al op slot was, dat kort stoppen gebeurt bij het ontgrendelen. Als de auto nog niet op slot is gaat het laden gewoon door als je een deur opent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
PSspike schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:49:
Die van mij komt als het goed is vrijdag. :) Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• longkabouter123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-04 17:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHlRKyKCBG8BqfJ1nuEuTHoFZok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBWJR5ism7ahhCvroV9aYySK.jpg?f=fotoalbum_large

Deze week mijn Born ontvangen, wat fantastisch!

Helaas wil de app voor mij nog niet werken. Bij iedere poging tot klimatiseren krijg ik een “slaap/zzz” melding. Iemand enig idee wat dit is en hoe te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
longkabouter123 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:47:
[Afbeelding]

Helaas wil de app voor mij nog niet werken. Bij iedere poging tot klimatiseren krijg ik een “slaap/zzz” melding. Iemand enig idee wat dit is en hoe te verhelpen?
Heb ik ook, ik sluit na even wachten de app volledig af en open hem dan opnieuw. Meestal doet hij het dan wel. Maar ze hebben nog wel wat werk aan de winkel vwb de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
M@cer schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:26:
Kan je het driver profile inmiddels laten herinneren dan? Ik kom dat nergens op de site tegen en dit was bij bv mijn Skoda ook niet mogelijk. Op onze Ibiza wordt het dan weer wel standaard onthouden.. Blijft een rare instelling.
Misschien heb ik het mis M@cer maar ik gooi het op het board en kijk of de moderator van OBD11 het oppakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loane1975
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-02-2024
Goedemorgen :)

Vorige week mijn Born mogen halen en tot nu toe super tevreden!!

Lees daarom lekker even mee in dit topic en als ik vragen dan wel opmerkingen heb, dan zal ik ze plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ze zijn er volgens mij al heel lang mee bezig voor andere auto's, maar volgens mij hebben ze het nog steeds niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
longkabouter123 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:47:
[Afbeelding]

Dit krijg ik ook, maar wel tekst in de melding. Er staat dat de auto in battery saver mode is (oid) en dat je request dus wat langer kan duren. Gewoon even wachten, hij doet het bij mij altijd na 20~ seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 19:47
MarcelKo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:20:
Na 1 week Cupra rijder ben ik om, Ik koop een ODBEleven Pro Pack.
Dit is mijn beredenering:

Echt handig lijken mij:
* Vasthouden Klimaatsettings (aircare/air recirculation)
* Vasthouden driver profile
* Vasthouden Lane assist
* Aanzetten derde remlicht bij kofferbak open
* Terugschroeven tijd van het opstartscherm (naar 0.5 seconden ipv 30)

En voor de leuk maar niet nodig:
* Video in motion
* interior light fading
* Auto unlock after P

Hoewel ik zonder Video in Motion met 100 credits genoeg zou hebben aan het starter pack (€70) wil ik toch graag als halve nerd 'alles' proberen met het pro pack (€99) en zien hoe dat long coding werkt en kan ik met de 200 credits goed uit.

Ik zal mijn bevindingen gaan plaatsten (thx @Pinobigbird voor de link) : Op de ODBeleven van Curpa

(maar lees veel mee op het ID3 blog board

Dank voor alle tips en insights op dit onderwerp!
Ik heb ook OBDEleven Pro voor mijn Born. Wat ik tot nu toe heb geactiveerd:
- Auto unlock after P
- Scandinavische DRL

@MarcelKo Wat is het voordeel van het volgende punt?
- Aanzetten derde remlicht bij kofferbak open

En wat doet Video in Motion precies? Ik snap dat je dan de restrictie weghaalt waardoor je video's kan kijken op het scherm, maar via wat kan je dat kijken dan?

Ik zag op het OBDEleven forum ook dat mensen via long coding bijvoorbeeld Travel Assist activeren. Hierdoor zou dan het knopje op het stuur ook drukbaar worden e.d., maar dat durf ik niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
initdebug schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Ik heb ook OBDEleven Pro voor mijn Born. Wat ik tot nu toe heb geactiveerd:
- Auto unlock after P
- Scandinavische DRL

@MarcelKo Wat is het voordeel van het volgende punt?
- Aanzetten derde remlicht bij kofferbak open

En wat doet Video in Motion precies? Ik snap dat je dan de restrictie weghaalt waardoor je video's kan kijken op het scherm, maar via wat kan je dat kijken dan?

Ik zag op het OBDEleven forum ook dat mensen via long coding bijvoorbeeld Travel Assist activeren. Hierdoor zou dan het knopje op het stuur ook drukbaar worden e.d., maar dat durf ik niet helemaal...
Hi initdebug,

Derde remlicht lijkt mij gewoon handig voor de extra veiligheid en verlichting (maar heb het nog niet gezien, dus moeten we uitvinden)

Video in motion is exact wat je zegt, video kijken terwijl je rijdt. Op sommige plekken lees ik dat het van een USB af moet komen maar ik ben benieuwd of het ook via carplay of bluetooth kan.

Voor de rest ben ik ook geen echte held en zal ik waarschijnlijk van long coding afblijven (en via het obd forum vragen om nieuwe apps).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
MarcelKo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Hi initdebug,

Derde remlicht lijkt mij gewoon handig voor de extra veiligheid en verlichting (maar heb het nog niet gezien, dus moeten we uitvinden)

Video in motion is exact wat je zegt, video kijken terwijl je rijdt. Op sommige plekken lees ik dat het van een USB af moet komen maar ik ben benieuwd of het ook via carplay of bluetooth kan.

Voor de rest ben ik ook geen echte held en zal ik waarschijnlijk van long coding afblijven (en via het obd forum vragen om nieuwe apps).
VIM is vanaf USB :)

Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat ik dat ook via CarPlay kon doen, maar na 100credits blijkt mijn aanname fout te zijn :O
Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.