Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiree_L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-06-2022
Pinobigbird schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:00:
@M@cer en anderen die op deze zaterdag hun Born mogen ophalen: veel plezier!
Is het vandaag nog wel mét de Delivery Experience?
Thanks!
Naar mijn weten wel, ik ben nu onderweg er naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

Pinobigbird

doesn't share food!

Desiree_L schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Thanks!
Naar mijn weten wel, ik ben nu onderweg er naartoe.
Have fun!
En om ook nog een uitgebreider antwoord te geven op je vraag hoe je kan zie of je Copper Edition One alle opties heeft waarover twijfel kan bestaan (warmtepomp, Side Assist en 360-gradencamera), zie mijn eerdere post daarover met de vergelijkende plaatjes:
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 12:36
Pinobigbird schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:00:
@M@cer en anderen die op deze zaterdag hun Born mogen ophalen: veel plezier!
Is het vandaag nog wel mét de Delivery Experience?
Nou als @M@cer hem in uithoorn ophaalt, denk ik dat er hooguit een strikje van de Maas autogroep(???) omheen zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiree_L
Meer mensen waarbij het slecht aangegeven stond waar je moet zijn? Bij zuiderinslag 2 kom je op een industrieterrein met een slagboom... 😅
Gelukkig op tijd, maar is flink zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Desiree_L schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:13:
Meer mensen waarbij het slecht aangegeven stond waar je moet zijn? Bij zuiderinslag 2 kom je op een industrieterrein met een slagboom... 😅
Gelukkig op tijd, maar is flink zoeken
Huh? Hebben ze al de borden weggehaald?
stonden, in ieder geval 2 weken geleden, netjes Cupra logos om aan te geven waar je kon parkeren, en dan opgehaald worden door een Formentor naar de ingang toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiree_L
Ze hadden een adres gegeven dat op het voorraadterrein uitkwam... Inmiddels binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:37

eisbaer

Zie signature

De parkeersensoren voor werken niet zo lekker als die achter zitten. Als ik rustig vooruit in parkeer dan komt er wel een waarschuwing op het scherm maar geen geluid. Klik je op dat scherm dan begint het gepiep pas. Mankement of feature?

[ Voor 16% gewijzigd door eisbaer op 19-02-2022 14:42 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 21:51
Spro schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Huh? Hebben ze al de borden weggehaald?
stonden, in ieder geval 2 weken geleden, netjes Cupra logos om aan te geven waar je kon parkeren, en dan opgehaald worden door een Formentor naar de ingang toe.
Afgelopen donderdag alleen een klein bordje parkeren P10. Verder niks aangegeven. Heb me ook een ongeluk gezocht waar ik zijn moest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Desiree_L schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:41:
Ze hadden een adres gegeven dat op het voorraadterrein uitkwam... Inmiddels binnen! :)
Nou, kom op met die foto’s! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Desiree_L
Spro schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Nou, kom op met die foto’s! :P
Volgen z.s.m. het regende helaas buiten.
Al met al super blij met de witte kleur inclusief warmptepomp en 360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Procat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-03-2022
Heeft iemand met die storm gereden en hoe werd dat ervaren? Heb begrepen dat vanwege dat de accu’s over de bodem verspreid liggen hij minder last hiervan kon hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Procat schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:04:
Heeft iemand met die storm gereden en hoe werd dat ervaren? Heb begrepen dat vanwege dat de accu’s over de bodem verspreid liggen hij minder last hiervan kon hebben.
Vrijdagavond 18u00 de weg op gegaan ( kop van Noord-Holland), voor een kilometer of 30 N wegen.

Bij instappen vond ik de auto behoorlijk hard schudden, en vreesde het ergste. Maar zodra de auto in beweging kwam eigenlijk nagenoeg geen last meer. Bij een harde windstoot voel je wel dat de auto even wat wil trekken, maar eigenlijk niks bijzonders. Hoog gewicht en laag zwaartepunt helpen echt enorm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
Procat schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:04:
Ook vrijdag om 18u de weg op gegaan. Los van de te ontwijken takken om potentiële omvallende vrachtwagens ging het eigenlijk heel soepel.

Dus wat mij betreft zeker merkbaar dat het zwaartepunt lager in de auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:42
Nog meer mensen waarbij in de app linksboven een knopje is verschenen die naar een 'garage' pagina leidt? Het plaatje van mijn witte Born is nu ook opeens van een blauwe versie geworden.

Android, en de app heeft geen update via de play store gehad.

Ik kan ook laadinstellingen aanpassen (wanneer hij op x% moet zijn etc.). Volgens mij kon ik dat eerder nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Deewop op 20-02-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 15:37
Deewop schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:26:
Nog meer mensen waarbij in de app linksboven een knopje is verschenen die naar een 'garage' pagina leidt? Het plaatje van mijn witte Born is nu ook opeens van een blauwe versie geworden.

Ik kan ook laadinstellingen aanpassen (wanneer hij op x% moet zijn etc.). Volgens mij kon ik dat eerder nog niet.
Er zijn idd wat opties bijgekomen, goed om te zien iig!

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Mmm, ik denk dat de Apple app nog gee update gehad heeft, kan het tenminste niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Snyder schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Er zijn idd wat opties bijgekomen, goed om te zien iig!
Heb je een screenshot? Hier op IOs iig nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Deewop schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:26:

Er is in mijn app niets gewijzigd. Geen knop linksboven en de blauwe Born en instellen tot hoeveel % geladen moet worden was er al die tijd al (eind januari geïnstalleerd).

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32
Ik heb de knop en toegevoegde instellingen ook gezien vanmiddag toen ik het bericht van @Deewop las. Auto was ook blauw in de app.

Ik wil de net wat screenshots maken om hier te delen en mijn auto was weer weet, extra settings verdwenen en geen extra icoon.

Of er ging iets mis met de uitrol of ze zijn aan het testen. Helaas blijft de app zelfs met deze settings erg karig en slecht functioneren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deewop
Denk dat ze wat met feature flags aan het spelen waren. Wel fijn om te zien dat er wat dingen aan zitten te komen :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-xo1NvpwZltXLfZDhA8fVv0bNw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WmVfkKmVrmI4cCyG3pCpNh4l.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk0IohA1lMf2ubaBJ-HU-h9c-vY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z7anajQuhGwhsY8j44fjkrra.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzPcPP7eiy9N05X-sTo9a9z9_gM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8ImW0OtU3J8Z7oISwlP1NWWR.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/th--52WN-LzZ1nESCe2d4EnZjfQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R3Ox9uWOWDG5YOxqZzQoMnkj.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 08:25
Nerrion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Held! Heb deze setting op max gezett (6), en nu stopt de muziek volledig zodra ik de deur open doe.
Blijkbaar reset deze instelling steeds tussen ritjes in. Ik moet dit steeds opnieuw op 6 zetten... Typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
Nerrion schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:05:
[...]

Blijkbaar reset deze instelling steeds tussen ritjes in. Ik moet dit steeds opnieuw op 6 zetten... Typisch.
Daar kwam ik ook achter, best apart want dit is zeker iets wat je permanent wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:56

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Van wat ik zo lees zijn veel 'features' kapot door het standaard instelling terugzetten bij enige andere wijziging.
Ik hoop aankomende week bevestiging te krijgen op de bestelling met meer informatie. Maar de OBDEleven komt maandag al binnen. Kan ik ondertussen beetje kijken met de app naar de seat leon.

Lane guidance moet echt de laatst gekozen optie gebruiken, en niet standaard aan, of helemaal uit. Volume richting aanwijzers mag omlaag. Lampen standaard aan overdag. Cruise control +- 1km/h met de +- knoppen. En vast nog wel meer punten dan ik in de proefrit heb gemerkt.

ben wel benieuwd of er net als bij Tesla en andere auto's ook veel integratie met data / api's uiteindelijk beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 14:58
Gisteren de auto opgehaald en wat een geweldige auto. Rijd erg lekker en is helemaal niet zoveel kleiner dan mijn oude Karoq.

Ff wennen dat je geen versnellingspook meer hebt en je linkervoet aan de kant moet houden. Maar dat gaat erg snel.

Weet iemand of je die 3 knoppen voor het radiologo kan verbergen?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Patrock schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:33:
Van wat ik zo lees zijn veel 'features' kapot door het standaard instelling terugzetten bij enige andere wijziging.
Ik hoop aankomende week bevestiging te krijgen op de bestelling met meer informatie. Maar de OBDEleven komt maandag al binnen. Kan ik ondertussen beetje kijken met de app naar de seat leon.

Lane guidance moet echt de laatst gekozen optie gebruiken, en niet standaard aan, of helemaal uit. Volume richting aanwijzers mag omlaag. Lampen standaard aan overdag. Cruise control +- 1km/h met de +- knoppen. En vast nog wel meer punten dan ik in de proefrit heb gemerkt.

ben wel benieuwd of er net als bij Tesla en andere auto's ook veel integratie met data / api's uiteindelijk beschikbaar komen.
Lane assist: werkt met OBDEleven (ik heb laatst gekozen stand aan)
Lampen aan: werkt met OBDEleven (Ik heb Scandinavian DRL)
Cruise Control +-1: Zou moeten werken, ik vind +-10 met de + en - toetsen eigenlijk wel relaxed. + en - 1 via set/res werkt prima
Volume richtingaanwijzer: Geen standaard app in OBDEleven. het MOET kunnen, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe (en nog geen tijd voor gehad).

Via de app wordt er natuurlijk naar servers gebabbeld, dus daar zou je wat data uit moeten kunnen halen. Middels een goedkope OBD dongle, Raspberry Pi en data simkaartje zou je het ook zelf moeten kunnen maken. Ooit, als ik tijd heb, ga ik daar een projectje van maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordjerjc
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10-2024
Nerrion schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:05:
[...]

Klopt ditzelfde probleem heb ik met het volume van navigatiemeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Fijn zou ook zijn als de instelling voor het inschakelen voor de luchtreiniging wordt onthouden. Het is toch gek dat dit standaard uit staat... Iemand gezien/getest of dit met ODBEleven kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:56

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Chinoto88 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:03:
Fijn zou ook zijn als de instelling voor het inschakelen voor de luchtreiniging wordt onthouden. Het is toch gek dat dit standaard uit staat... Iemand gezien/getest of dit met ODBEleven kan?
Enkel apps voor de recirculatiestand die wordt onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 19:21
Patrock schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:04:
[...]

Enkel apps voor de recirculatiestand die wordt onthouden.
Deze toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY_z1TpXV4W1DSUGeZhJ5zXOdT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84AtMe16LtqXjpmuaWtQgXOH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De auto onthoud helemaal niets lijkt wel. Spiegel knop op rechts (voor kantelen spiegel bij achteruit rijden) onthoud hij ook niet. Navigatie schermpje uit in dashboard achter stuur (staat ook altijd weer aan).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
Ik heb inmiddels het welbekende aftercare telefoontje gehad, de frustraties geuit over onder andere de instellingen en zie inmiddels ook een enquête in mijn mail van Cupra om in te vullen. Je zou toch verwachten dat hoe vaker zaken worden aangegeven, hoe eerder er iets mee gedaan wordt. #wishfullthinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
PSspike schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Helaas ben ik niet gebeld. Maandag maar eens verhaal halen bij LM en Cupra. Ben er inmiddels wel helemaal klaar mee.
Snap ik! Hopelijk kom je snel een stap verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Chinoto88 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:42:
Ik heb inmiddels het welbekende aftercare telefoontje gehad, de frustraties geuit over onder andere de instellingen en zie inmiddels ook een enquête in mijn mail van Cupra om in te vullen. Je zou toch verwachten dat hoe vaker zaken worden aangegeven, hoe eerder er iets mee gedaan wordt. #wishfullthinking
Ha. Dat telefoontje hebben ze bij mij ( tot nu toe) achterwege gelaten. Denk dat ze zelf wel mijn mening over het proces tot ophalen ingevuld hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Spro schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Ha. Dat telefoontje hebben ze bij mij ( tot nu toe) achterwege gelaten. Denk dat ze zelf wel mijn mening over het proces tot ophalen ingevuld hebben >:)
Ik ben ook niet gebeld nog. Heb nog wel per app contact gehad met Max na aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
Helemaal vergeten te delen |:(.

Ik heb de volgende foutmeldingen een aantal keer gehad voordat ik de auto wilde starten. De auto deed niets, maar na in / uistappen deed de auto het weer:
  • Problemen met hoogspanningsaccu nu stoppen
  • Elektrosysteem werk niet correct, nu stoppen
Ik ben hiervoor naar de dealer gegaan en die heeft de auto uitgelezen. De meldingen waren zichtbaar, maar de dealer kan hier niets mee omdat de Log niet precies aangeeft waar de foutmelding zit. Hiervoor moeten ze "live" een foutmelding krijgen. Ze hebben dus een aantal keer de auto gestart en er mee gereden, maar de melding kwam niet te voorschijn. Ze hebben gevraagd of ze de auto nog een dag mochten hebben. Ik heb toen aangegeven dat die 4 meldingen in 15 dagen tijd gekomen zijn, dus de kans dat die er de volgende dag wel zou zijn klein was.

Ze hebben de errors gereset en aangegeven dat wanneer ik het weer had ik langs mocht komen, toen aangegeven dat dat moeilijk gaat omdat de auto dan niet wilt rijden >:)

Ik heb sindsdien geen foutmelding (afgezien van Webradio werkt niet) meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
TheMadd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:49:
Helemaal vergeten te delen |:(.

Ik heb de volgende foutmeldingen een aantal keer gehad voordat ik de auto wilde starten. De auto deed niets, maar na in / uistappen deed de auto het weer:
  • Problemen met hoogspanningsaccu nu stoppen
  • Elektrosysteem werk niet correct, nu stoppen
Ik ben hiervoor naar de dealer gegaan en die heeft de auto uitgelezen. De meldingen waren zichtbaar, maar de dealer kan hier niets mee omdat de Log niet precies aangeeft waar de foutmelding zit. Hiervoor moeten ze "live" een foutmelding krijgen. Ze hebben dus een aantal keer de auto gestart en er mee gereden, maar de melding kwam niet te voorschijn. Ze hebben gevraagd of ze de auto nog een dag mochten hebben. Ik heb toen aangegeven dat die 4 meldingen in 15 dagen tijd gekomen zijn, dus de kans dat die er de volgende dag wel zou zijn klein was.

Ze hebben de errors gereset en aangegeven dat wanneer ik het weer had ik langs mocht komen, toen aangegeven dat dat moeilijk gaat omdat de auto dan niet wilt rijden >:)

Ik heb sindsdien geen foutmelding (afgezien van Webradio werkt niet) meer gehad.
Ik heb 1 keer een foutmelding gehad over de afstelling van mijn lampen. En 1 keer dat de B stand identiek was aan de D stand. Diezelfde avond werkte alles weer als vanouds en sindsdien ook geen foutmeldingen meer gehad. Misschien toch wat kinderziektes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een stuurslot op een Curpa?
Ik moet mijn auto een tijdje wat verder weg zetten en dacht dat dit een goed idee was maar weet niet of het past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCBHxO5oryJUuEQZ7HI4N1ZjB1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gzBwDK5FtQX9lWCp0ysQ5c0b.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
CupraFrank schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Ik heb 1 keer een foutmelding gehad over de afstelling van mijn lampen. En 1 keer dat de B stand identiek was aan de D stand. Diezelfde avond werkte alles weer als vanouds en sindsdien ook geen foutmeldingen meer gehad. Misschien toch wat kinderziektes?
Ik krijg soms op de snelweg de melding REMMEN! in mijn dashboarschermpje, ook al rijdt er niemand voor mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
TheMadd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Ik krijg soms op de snelweg de melding REMMEN! in mijn dashboarschermpje, ook al rijdt er niemand voor mij 8)7
LOL! Met of zonder piepjes? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
CupraFrank schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:55:
[...]

LOL! Met of zonder piepjes? :p
Zeker met piepje haha, maar is niet dat die direct zelf op de rem knalt. Tijdens harde regen gehad, kijk het wel weer even aan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
TheMadd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Zeker met piepje haha, maar is niet dat die direct zelf op de rem knalt. Tijdens harde regen gehad, kijk het wel weer even aan :z
Misschien een druppel op de sensor.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 08:25
MarcelKo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:54:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een stuurslot op een Curpa?
Ik moet mijn auto een tijdje wat verder weg zetten en dacht dat dit een goed idee was maar weet niet of het past:
[Afbeelding]
Er staat in de handleiding dat er een soort stuurtslot al ingebouwd zit. Dat had ik ook in m'n Polo. Simpelweg met motor uit en geparkeerd het stuur een stukje kantelen en je hoort 'm in het slot vallen. Echter krijg ik dit in m'n Cupra niet voor mekaar. Misschien doe ik iets fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 19:59
:'( Lijkt er op dat ik tussen het spreekwoordelijke wal en schip terecht ben gekomen. Zojuist Cupra gesproken en ik had inderdaad al gebeld moeten zijn.
O het zal toch niet dat 'mijn' N-xxx-VK inmiddels al door iemand anders gereden wordt :X

Wordt vervolgd...

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
PSspike schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:18:
:'( Lijkt er op dat ik tussen het spreekwoordelijke wal en schip terecht ben gekomen. Zojuist Cupra gesproken en ik had inderdaad al gebeld moeten zijn.
O het zal toch niet dat 'mijn' N-xxx-VK inmiddels al door iemand anders gereden wordt :X

Wordt vervolgd...
Welke kleur / uitvoering had je besteld? Ik ben laatst wel nog door de dealer gebeld dat mijn Cupra Born klaar stond.
Heb hem verteld dat ik de mijne al thuis had staan. ook een N-XXX-VK kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:56
Nerrion schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Er staat in de handleiding dat er een soort stuurtslot al ingebouwd zit. Dat had ik ook in m'n Polo. Simpelweg met motor uit en geparkeerd het stuur een stukje kantelen en je hoort 'm in het slot vallen. Echter krijg ik dit in m'n Cupra niet voor mekaar. Misschien doe ik iets fout :P
Voordeel van het stuurslot van @MarcelKo lijkt me meer dat men niet bij de airbag kan om deze te jatten.

En een ingebouwd stuurslot trek je met een beetje kracht (en gereedschap) zo doorheen dus daar zou ik niet zomaar op vertrouwen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
TheMadd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Welke kleur / uitvoering had je besteld? Ik ben laatst wel nog door de dealer gebeld dat mijn Cupra Born klaar stond.
Heb hem verteld dat ik de mijne al thuis had staan. ook een N-XXX-VK kenteken.
Copper One in het blauw met warmtepomp, 360 graden en side assist volgens kenteken/prijs

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
PSspike schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Copper One in het blauw met warmtepomp, 360 graden en side assist volgens kenteken/prijs
Dan was het niet degene waar de dealer over belde. Ik hoop dat je toch nog snel de auto krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

[...]

Wordt vervolgd...
Ik denk het niet, aangezien de auto niet van eigenaar is gewisseld. Alle 7 blauwe Copper Edition One's met warmtepomp en kenteken N-xxx-VK hebben nog een datum tenaamstelling van 29 december 2021. CUPRA (PON) heeft de auto in ieder geval niet aan iemand anders 'gegeven'.
Kan natuurlijk wel zo zijn dat de leasemaatschappij (de eigenaar) de auto aan een andere berijder heeft toegekend, dan wisselt de eigenaar natuurlijk niet en dat kan je dus niet zien bij de RDW.

Edit:
Oh, ik lees nu dat je zelfs al wel het kentekenbewijs hebt, nou dan wordt-ie echt niet door iemand anders gereden!

Maar al met al, het klopt niet dat je nog niet voor een afhaalafspraak bent gebeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 21-02-2022 12:25 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Scherpe analyse @Pinobigbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Procat
  • Laatst online: 20-03-2022

Wordt vervolgd...
Jeetje wat balen zeg! De garage waar mijn Cupra stond waren er ook meerdere die nog afgeleverd werden. Niet iedereen was nog gebeld, dus wellicht staat jou auto wel hier ofwel bij een andere dealer!

Hoop dat ook jij gauw veel kilometers kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
  • Laatst online: 16-05 19:22
Desiree_L schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Het kenteken weet ik ook nog niet. Vanuit LM blijft het ook angstvallig stil nu... haha
Cupra zou mij terugbellen om het kenteken door te geven, maar niets meer vernomen.

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand zijn Cupra inmiddels al door de wasstraat heeft gereden. Zelf heb ik hiervoor altijd handgeschakeld gereden, maar met automaat vraag ik mij af hoe dit werkt. Schiet hij niet automatisch naar de parkeerstand als je hem in zijn neutraal zet?
Voor de wasstraat zet je de schakelaar in de "N". Verder de ruitenwisser voor en achter uit zetten dus uit de automatische stand halen. Bij het uitrijden even licht de rem aanraken en in de D zetten en uitrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teemingcape4058
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik ben vandaag ook gebeld door Cupra dat ik mijn auto kan ophalen. Aanstaande zaterdag is het zover. Hierbij gaat het nog wel om de delivery experience begreep ik van de medewerker.

Ik heb afgelopen vrijdag het formulier ingevuld omdat ik nog niets gehoord had. En daarbij aangegeven dat ik voor 18 februari gebeld zou worden en in ieder geval deze maand de auto zou mogen ontvangen. Wellicht helpt het voor de anderen die nog niet gebeld zijn om het formulier in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpatat1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-05 18:27
Weet iemand of je de grootte van de stappen van de cruisecontrol in kan stellen, of hoe dit met een andere aanslag van de touch knoppen kan?
Ik kan nu alleen 10km/h omhoog en omlaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deewop
pietpatat1 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:20:
Weet iemand of je de grootte van de stappen van de cruisecontrol in kan stellen, of hoe dit met een andere aanslag van de touch knoppen kan?
Ik kan nu alleen 10km/h omhoog en omlaag.
Tylen schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Acc in 1Km stappen kan standaard al met de res/set knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BePulverized
  • Laatst online: 17-04 14:12
Check allemaal even je mycupra app updates btw. Heb vandaag een update gehad en eerste impressies zijn dat het al weer wat vollediger is en misschien wel het belangrijkste, synchroniseren een stuk beter werkt ;)

Edit: ik lig achter zo te zien x) maar bij deze nog een reminder zullen we maar zeggen!

[ Voor 17% gewijzigd door BePulverized op 21-02-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
BePulverized schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:42:
Check allemaal even je mycupra app updates btw. Heb vandaag een update gehad en eerste impressies zijn dat het al weer wat vollediger is en misschien wel het belangrijkste, synchroniseren een stuk beter werkt ;)

Edit: ik lig achter zo te zien x) maar bij deze nog een reminder zullen we maar zeggen!
Ziet er al iets beter uit. Update log klopt nog niet helemaal. Zie nu wel mijn auto’s maar niet auto status of lampen en deuren.

Zijn er anderen die dit wel al zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
TheMadd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Ziet er al iets beter uit. Update log klopt nog niet helemaal. Zie nu wel mijn auto’s maar niet auto status of lampen en deuren.

Zijn er anderen die dit wel al zien?
Net op iOS ook geupdate. En idd in log staat lampen en deuren maar die zie ik niet in de app terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Tylen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:52:
[...]

Net op iOS ook geupdate. En idd in log staat lampen en deuren maar die zie ik niet in de app terug.
Net ook maar even in de auto gestapt. Geen update daar. Had gehoopt gebruikers (profielen) aan te kunnen maken om dan ook Smart Heated Seats aan te kunnen zetten.

Nog maar even wachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:38
App ziet er inderdaad een stuk beter uit! Waarschijnlijk volgen de functies uit de release notes later de app is er schijnbaar klaar voor nu de backend nog?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

App ziet er bij mij nog steeds hetzelfde uit hoor: enkel de koperkleurige knop [Activeer mijn wagen] :+
Morgen mag ik 'm activeren oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
drluna schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:00:
App ziet er inderdaad een stuk beter uit! Waarschijnlijk volgen de functies uit de release notes later de app is er schijnbaar klaar voor nu de backend nog?
Las zojuist dit op Facebook. Hoe karig is dit. Functies worden niet voor ons beschikbaar 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5YtZc0in0Po9lwOSpNu6OyufQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqADar6a1oXAF4SFqaDk6Bu1.jpg?f=fotoalbum_large

Staat in de beschrijving van de App in de AppStore… Zo zou het voor auto’s gemaakt na maart 2022 er uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSSF9PVIwAJL6TGbYkutxzWtPks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8fx8axP1NpWx0iE7yFUalxiT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TheMadd op 21-02-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
TheMadd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Las zojuist dit op Facebook. Hoe karig is dit. Functies worden niet voor ons beschikbaar 8)7
[Afbeelding]

Staat in de beschrijving van de App in de AppStore… Zo zou het voor auto’s gemaakt na maart 2022 er uit moeten zien:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc6De9bp3sKNpeZwOGcfPH-zg38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ouy7uI4UESjo4DUfWmSYzitC.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe vaak laat je de deur open? Mij echt nog nooit overkomen iig. Vind het belangrijker dat er een ota update dat instellingen worden onthoudennin de auto. Hij vergeet alles steeds

Nieuwe app werkt 100x beter dan de oude btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Tjen0707 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 05:58:
[...]

Hoe vaak laat je de deur open? Mij echt nog nooit overkomen iig. Vind het belangrijker dat er een ota update dat instellingen worden onthoudennin de auto. Hij vergeet alles steeds

Het gaat erom of de deuren op slot zijn of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drluna
Tjen0707 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 05:58:
[...]

Sorry maar ik vind het bijzonder knullig, het is een gloednieuwe auto waar nu al functies voor zijn welke niet ondersteund worden dat belooft wat voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]
In de app staat “In de huidige modus worden de locatie en rijgegevens van uw wagen gedeeld”. Dan moet de locatie van de auto ook door de app op te halen zijn van de centrale server. Een raar statement in de AppStore dat alleen productiemodellen van na maart extra functionaliteit in de app krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 16:06
Vanmorgen Flitsmeister gestart. Google maps op de voorgrond. Helaas bleek Flitsmeister geen meldingen meer te geven waardoor ik zo goed als zeker een flitser heb gemist. Jammer maar helaas. Vanmiddag tijdens de terugrit nog maar eens kijken of ik dat weer werkend krijg in carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
Bolko schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:37:
Vanmorgen Flitsmeister gestart. Google maps op de voorgrond. Helaas bleek Flitsmeister geen meldingen meer te geven waardoor ik zo goed als zeker een flitser heb gemist. Jammer maar helaas. Vanmiddag tijdens de terugrit nog maar eens kijken of ik dat weer werkend krijg in carplay.
Hmm dat is balen... Ik gebruik Android Auto maar vertrouw de samenwerking ook nog niet helemaal. Heb daarom ook zo ingesteld dat Flitsmeister en Flitsnav op basis van de bluetooth verbinding met de auto aanspringen en de audio routing via mijn telefoon gaat omdat ik Android Auto wel gebruik via Spotify maar de meldingen dan (volgens mij) niet doorkomen als ze op bluetooth staan. Daarnaast ook de optie dat de app het geluid van de telefoon op max zet. Hiermee voorkom ik hopelijk dat ik er eentje mis gezien het stroom(gas)pedaal zo lekker meewerkt in de auto >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
drluna schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Sorry maar ik vind het bijzonder knullig, het is een gloednieuwe auto waar nu al functies voor zijn welke niet ondersteund worden dat belooft wat voor de toekomst.
Volgens mij krijgen we meerdere functies niet, Online Webradio, het sturen van routes naar de navigatie en het zien van de parkeerlocatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thats me O-) Zag het als eerst voorbijkomen op FB maar had het tegen beter weten in natuurlijk ook direct hier moeten posten. Erg jammer als dit niet via een OTA / app update alsnog naar deze eerste klanten komt... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
Bolko schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:37:
Zit een fout in Apple Carplay, als het goed is krijg je die melding ook wanneer je flitsmeister opent wanneer Apple Carplay actief is. Apple is het aan het fiksen zegt Flitsmeister.

Volgens mij is de oplossing eerst Flitmeister openen via je telefoon en dan Carplay starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
TheMadd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:04:
[...]

Zit een fout in Apple Carplay, als het goed is krijg je die melding ook wanneer je flitsmeister opent wanneer Apple Carplay actief is. Apple is het aan het fiksen zegt Flitsmeister.

Volgens mij is de oplossing eerst Flitmeister openen via je telefoon en dan Carplay starten.
Thanks dit ga ik vanmiddag even proberen! Heb de melding nog niet gezien. Wel gaf flitsmeister gister aan dat ik moets updaten naar IOS 15.3.1 maar dit heeft het dus kapot gemaakt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:51
TheMadd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:03:
[...]

Volgens mij krijgen we meerdere functies niet, Online Webradio, het sturen van routes naar de navigatie en het zien van de parkeerlocatie.
Erg jammer. Hoop dat ODBEleven hier nog wat in kan betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Bolko schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Thanks dit ga ik vanmiddag even proberen! Heb de melding nog niet gezien. Wel gaf flitsmeister gister aan dat ik moets updaten naar IOS 15.3.1 maar dit heeft het dus kapot gemaakt hahaha
Mogelijk dat 15.3.1 het gefikst heeft hoor! 15.2.X was in ieder geval een probleem.
Ikzelf gebruik de Flitsmeister One, dat werkt wel erg goed in combinatie met draadloze Apple Carplay.
Moet alleen niet de Flitsmeister App op het scherm zetten en dan terug naar de navigatie gaan. Dan knalt die er weleens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
TheMadd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Mogelijk dat 15.3.1 het gefikst heeft hoor! 15.2.X was in ieder geval een probleem.
Ikzelf gebruik de Flitsmeister One, dat werkt wel erg goed in combinatie met draadloze Apple Carplay.
Moet alleen niet de Flitsmeister App op het scherm zetten en dan terug naar de navigatie gaan. Dan knalt die er weleens uit.
Dat is wel een beetje het probleem. Ik wil gewoon google maps op de voorgrond hebben en Flitsmeiser in de achtergrond. Vanmiddag even puzzelen hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
TheMadd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Op 15.3.1 werkt het nog steeds niet goed, schijnt pas opgelost te zijn door Apple in iOS 15.4. Dat is nu nog een beta maar moet ergens de komende weken verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:59
Iemand hier die iets meer weet over de Beats Audio optie op de 2022 modellen?
Ik wil een Cupra bestellen met levering eind oktober maar wil wel zeker die Beats Audio erin ivm het gebrek aan speakers achterin op de huidige modellen.
Ik heb zojuist navraag gedaan bij VWPFS en ze geven aan dat het voor hun nog onduidelijk is.
Ze willen eerst de huidige voorraad opmaken namelijk.
Goed geluid in een auto vind ik naast rijcomfort en sportief rijgedrag toch wel het belangrijkste.

Verder ben ik wel benieuwd hoe gebruikers met "een zware voet" deze Cupra ervaren qua bereik.
Ik heb nogal een sportief rijgedrag en ben nog een beetje huiverig wat dat qua bereik doet.
In de zomer rijden we regelmatig naar Zandvoort aan Zee (300km retour) en zou dat graag zonder onderweg of op locatie laden willen doen. Op zo'n ritten zal ik me wat meer in moeten houden verwacht ik.
Mijn standaard woon/werk verkeer zit op 160km dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
Het idee is om thuis een laadpaal te maken en gewoon iedere nacht aan de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je niet willen laden als je in Zandvoort bent??
Als je op die manier gewoon kan rijden als je wil, zou dat voor mij een no-brainer zijn.

Het geluid valt mij op zich nog mee. Ik kom vanaf een Skoda Karoq met Canton Audio, wat erg goed klonk. Dus ik ben inderdaad wel een stapje terug gegaan, maar ik had het erger verwacht. Ik spreek wel alleen over voorin, maar dat is waar ik normaal gespoken zit >:)

[ Voor 41% gewijzigd door M@cer op 22-02-2022 10:57 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MarcelKo
ik ben 'uit de race' voor laatste, er stonden nog ongeveer 60 auto's bij PON en de persoon daar vertelde dat hij er nog 30 moest uitleveren en dan was hij 'klaar'.
Heerlijk ritje naar huis. Ik ben blij dat hij in de straat staat.
Op naar het regelen van de andere dingen:
laadpas, parkeervergunning, uitzoeken hoe het panoramadak dicht gaat, uitzoeken of ik een ODB device wil kopen EN lekkere ritjes plannen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl_l4e3WRj3E4BN2npfUuH8fwLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQclIKUvrbq3uGaaUiIhhQFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKF0TnlRrYzKdTE5eQcCdT6okoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwusTxXXqvaVjk2GLGi7qJpR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dv3x20o32h48o1WbiTbscELkyd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ry3QjaQEZ8aubofUzGaobJbC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
MarcelKo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:57:
ik ben 'uit de race' voor laatste, er stonden nog ongeveer 60 auto's bij PON en de persoon daar vertelde dat hij er nog 30 moest uitleveren en dan was hij 'klaar'.
laadpas, parkeervergunning, uitzoeken hoe het panoramadak dicht gaat, uitzoeken of ik een ODB device wil kopen EN lekkere ritjes plannen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat dak kom toch al helemaal niet open?

Of bedoel je het gordijntje? Die moet je swipen op het plafond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
Tylen schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Dat dak kom toch al helemaal niet open?

Of bedoel je het gordijntje? Die moet je swipen op het plafond ;)
Ja het gordijntje bedoelde ik.
Thx voor de tip, ik ga zo eens swipen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:59
M@cer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:28:
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je niet willen laden als je in Zandvoort bent??
Als je op die manier gewoon kan rijden als je wil, zou dat voor mij een no-brainer zijn.

Het geluid valt mij op zich nog mee. Ik kom vanaf een Skoda Karoq met Canton Audio, wat erg goed klonk. Dus ik ben inderdaad wel een stapje terug gegaan, maar ik had het erger verwacht. Ik spreek wel alleen over voorin, maar dat is waar ik normaal gespoken zit >:)
Omdat ik dan de auto bij aankomst bijvoorbeeld aan de lader hang en dan tussentijds helemaal terug moet lopen om hem van de lader te halen als hij vol is (zodat iemand anders die paal weer kan gebruiken).
Eventueel op de terugweg zou ik een snellader langs de snelweg kunnen gebruiken.
Ik ben echter bang dat op drukke zomerdagen de laders vaak in gebruik zijn en dat je wellicht tegen wachtrijen aan gaat lopen.
Hoe ervaren jullie dat met laden buiten de deur (met name op bijvoorbeeld drukke zomerdagen)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMadd
Marsman83 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Omdat ik dan de auto bij aankomst bijvoorbeeld aan de lader hang en dan tussentijds helemaal terug moet lopen om hem van de lader te halen als hij vol is (zodat iemand anders die paal weer kan gebruiken).
Eventueel op de terugweg zou ik een snellader langs de snelweg kunnen gebruiken.
Ik ben echter bang dat op drukke zomerdagen de laders vaak in gebruik zijn en dat je wellicht tegen wachtrijen aan gaat lopen.
Hoe ervaren jullie dat met laden buiten de deur (met name op bijvoorbeeld drukke zomerdagen)?
Ervaring met laden in drukke zomerdagen zal voor Born rijders lastig zijn omdat de meeste de auto max 2 maanden hebben :P

Je kunt de laadinstellingen wel zo instellen dat die op een X tijd klaar is of dat die minder stroom verbruikt, dan blijf je bij zo'n laadpaal dus laden en hoef je de auto niet te verzetten. Is een gemeen trucje, maar het kan dus wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CupraFrank
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor!! Wit staat hem heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
d:)b
Doe er mij maar ook zo één!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Waar laten jullie je zonnebril? Jammer genoeg is er niet echt een goede plek bedacht, dat was vroeger altijd een stuk beter geregeld bij VAG.

Ik kwam dit tegen, dit had ik vroeger ook in mijn Seat Toledo..

https://p-nt-www-amazon-n...accessoires/dp/B099RWDHXV

Net als de pashouder in het handschoenkastje, waar is die gebleven?

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 22-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
M@cer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:06:
Waar laten jullie je zonnebril? Jammer genoeg is er niet echt een goede plek bedacht, dat was vroeger altijd een stuk beter geregeld bij VAG.

In het middenconsole ligt ie bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
M@cer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:06:

Net als de pashouder in het handschoenkastje, waar is die gebleven?
Mmm zonnebril ligt al jaren in het vak in m'n deur(in een hardcase).

Ik heb meer moeite inderdaad met de pashouder en muntjeshouder in het handschoenenvakje, en pashouder 'voor de versnellingspook', en het fijne vakje tegen het dak net achter de verlichting. 't spul ligt nu los in de middenconsole heen en weer te rammelen }:|
Het is niet dat er niet genoeg ruimte is in de Cupra, verre van juist, maar ik heb gewoon niet niet alles een plekje kunnen geven ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Als de discussie verschuift naar bakjes en zonnebrillen dan zijn de ergste problemen wel voorbij :)

Een duit in het zakje. In mijn volvo zat een clip waar je je parkeerkaart achter kon klemmen. Erg handig. WIl ik ook in de Born.
Afbeeldingslocatie: https://www.vstore.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/800x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/k/a/kaarthouder_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
[quote]eisbaer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:06:
Als de discussie verschuift naar bakjes en zonnebrillen dan zijn de ergste problemen wel voorbij :)

Een duit in het zakje. In mijn volvo zat een clip waar je je parkeerkaart achter kon klemmen. Erg handig. WIl ik ook in de Born.
[Afbeelding]
[/quote

Nou, ik ben nog wel benieuwd of iemand heeft uitgevonden hoe je instellingen zoals geluid uit met uitstappen en dergelijke permanent veranderd ipv dit steeds opnieuw te moeten doen. De auto vergeet alle instellingen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no4diGo7OJWoGmiG0_05-S-cWZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhXvK4NmUfr1TPS0KCRYKgOX.jpg?f=fotoalbum_large
oOo
Daar is dan mijn blauwe dan maar een witte Copper Edition One!
Helaas geen mooie foto's in de zon, het regent hier, dus ik hou het bij deze ene foto vandaag.

Eerste indruk: wat een heerlijk auto! Zitpositie is echt top, head-up display met augmented reality is zeker een goede toevoeging, en de lane assist vind ik prima werken (zijn blijkbaar de meningen over verdeeld). Moet nog wel wennen aan het gebruik van de toetsen op het stuur en de sliders onder het scherm, maar dat wist ik bij de proefrit al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@PSspike Ik heb nog een rondje op het PON-terrein gereden langs de geparkeerde Borns (stuk of 30 tot 50 gok ik), maar daar stond niet 1 van de 7 van jouw uitvoering. Er stonden binnen ook nog een handvol Borns, die heb ik niet goed kunnen bekijken.

Edit:
Je zou zelf kunnen gaan kijken, ze staan op dit deel.

[ Voor 33% gewijzigd door Pinobigbird op 22-02-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Pinobigbird schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:38:
[Afbeelding]
oOo
Daar is dan mijn blauwe dan maar een witte Copper Edition One!
Helaas geen mooie foto's in de zon, het regent hier, dus ik hou het bij deze ene foto vandaag.
Ik vind ‘m mooi. Het lijkt net of je de enige was in die garage of stonden er nog een rijtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

eisbaer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:27:
[...]
Ik vind ‘m mooi. Het lijkt net of je de enige was in die garage of stonden er nog een rijtje?
Ik was de enige vanmiddag. Er stonden in die garage nog wel een stuk of 6 anderen her en der klaar, paar Vapor Grey, een Aurora Blue en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat clipje voor de parkeerkaart had mijn Skoda ook, maar is wel een beetje achterhaald met de parkeerapps tegenwoordig. Ik heb hem nog nooit gebruikt.

Die handige dingen van de Skoda zouden ze best VAG breed in mogen zetten. Paraplu, een geweldige!! Ijskrabber en gekoeld dashboardkastje.

Wat ik ook fijn zou vinden is een zwarte achtergrond bij de radiozender. In het donker is een zender als Radio 2 best aanwezig met de witte achtergrond.

[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 22-02-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
M@cer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:15:
Wat ik ook fijn zou vinden is een zwarte achtergrond bij de radiozender. In het donker is een zender als Radio 2 best aanwezig met de witte achtergrond.
Maar je kan toch gewoon navigatie naar voren halen, of een ander scherm dat niet wit is?
Ik heb zelf eigenlijk altijd Waze aanstaan, en die schakelt gewoon mee naar donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat clipje voor de parkeerkaart had mijn Skoda ook, maar is wel een beetje achterhaald met de parkeerapps tegenwoordig. Ik heb hem nog nooit gebruikt.

Die handige dingen van de Skoda zouden ze best VAG breed in mogen zetten. Paraplu, een geweldige!! Ijskrabber en gekoeld dashboardkastje.

Kun je de achtergrond van het media systeem niet op donker zetten? Bij mijn ID.4 kan dat door het meldingenvenster naar beneden te slepen, zo anders is de Cupra software volgens mij niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Hier in de omgeving is het geen betaald parkeren maar een aantal uur met een parkeerkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
ik222 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Kun je de achtergrond van het media systeem niet op donker zetten? Bij mijn ID.4 kan dat door het meldingenvenster naar beneden te slepen, zo anders is de Cupra software volgens mij niet…
Welk meldingen venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bij de ID.4 kun je net als bij Android of iOS van boven naar beneden seizoen. Daarin zie je dan de meldingen maar kun je ook rechts kiezen tussen licht en donker.
Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.