Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 14:42
Deewop schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Instellingen > Instellingen spraakbediening > Activatiewoord

Ik heb hem zelf ook al uit moeten zetten.. Volgens mij triggert 'hola hola' de ingebouwde assistent en 'ok Google' de Google Assistent als je met Android Auto verbonden bent.

Met de knop op het stuur is het 1x drukken voor de Cupra en ingedrukt houden voor Google Assistent. Overigens is Google stukken sneller en beter in herkenning van woorden dan de Cupra variant.
Zo kan 'ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-05 16:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Voor iedereen die nog wacht...het is ECHT de moeite waard. Wat een heerlijke auto, en voor je eigen self esteem...iedereen kijkt echt op/om als je langsrijdt. Appjes van buren etc, het is even een feest om deze auto te mogen rijden. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
Brak1977 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:42:
Voor iedereen die nog wacht...het is ECHT de moeite waard. Wat een heerlijke auto, en voor je eigen self esteem...iedereen kijkt echt op/om als je langsrijdt. Appjes van buren etc, het is even een feest om deze auto te mogen rijden. :-)
Yup, regelmatig dat je mensen ziet (na)kijken als je voorbij rijdt! Zeker bij mij in de regio (Betuwe) waar ik hem nog niet ben tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:31
CupraFrank schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Yup, regelmatig dat je mensen ziet (na)kijken als je voorbij rijdt! Zeker bij mij in de regio (Betuwe) waar ik hem nog niet ben tegengekomen.
Haha, ik rij ook in de Betuwe rond.. maar de Betuwe is groot😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CupraFrank
MarinoC schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Haha, ik rij ook in de Betuwe rond.. maar de Betuwe is groot😅
Ha! Daar wordt de Betuwe alleen maar nog mooier van ;) Ik zit in de regio van Flipje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirkH
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
In de Betuwe rijdt er sowieso dagelijks een Cupra Born Adrenaline in Aurora Blue rond :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 10:50
HuilieHuilie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Ik weet wanneer ik hem zou moeten krijgen, maar ik heb hem nog niet.
Dat is al heel wat meer dan bij mij. Vandaag maar weer eens gebeld, ze verwachten nog steeds 22 feb alle Born's uitgeleverd te hebben. 8)7 Echter sta ik nog stééds niet op een lijstje om gebeld te worden... |:(

Dat wordt vast begin maart, hoeven er iig geen winterbanden meer onder :F

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonaz
  • Laatst online: 11-03-2022
PSspike schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Dat is al heel wat meer dan bij mij. Vandaag maar weer eens gebeld, ze verwachten nog steeds 22 feb alle Born's uitgeleverd te hebben. 8)7 Echter sta ik nog stééds niet op een lijstje om gebeld te worden... |:(

Dat wordt vast begin maart, hoeven er iig geen winterbanden meer onder :F
Ik ben een stille mee-lezer hier, maar zit ook op een Born Business One te wachten via LM.
Cupra heeft mij vorige week gebeld met de boodschap dat ik voor 18 februari gebeld wordt om hem af te halen en dat zou deze maand nog gebeuren.

Welk nummer bel jij voor dit soort vragen? Via het algemene nummer word ik meestal niet veel wijzer evenals de Whatsapp service, chat of mail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
  • Laatst online: 16-05 19:22
Hier sinds vorige week berijder van een Adrenaline Quasar Grey (met warmte pomp). Zou eigenlijk een Aurora Blue worden maar helaas ergens in de pijplijn is het fout gegaan.

Auto bevalt prima en probeer te wennen aan ACC en Lane assist.

enige probleem wat ik heb is dat de sensor van de achterklep aangeeft dat de klep openstaat terwijl dat niet het geval is. Als gevolg hiervan werkt de achteruitrijverlichting niet. Hiervoor een afspraak gemaakt maar dat duurt nog een paar weken.

Iemand anders dit probleem toevallig ook en een oplossing voor handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Jonaz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Ik ben een stille mee-lezer hier, maar zit ook op een Born Business One te wachten via LM.
Cupra heeft mij vorige week gebeld met de boodschap dat ik voor 18 februari gebeld wordt om hem af te halen en dat zou deze maand nog gebeuren.

Welk nummer bel jij voor dit soort vragen? Via het algemene nummer word ik meestal niet veel wijzer evenals de Whatsapp service, chat of mail :+
Ik heb geen directe lijntje (helaas), deze info komt via het algemene nummer.

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teemingcape4058
  • Laatst online: 16-10-2023
Jonaz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Hier ook een stille mee-lezer, ik wacht op een Born Perfomance One Glacial White. Bedankt zover voor alle waardevolle informatie.

Ook ik ben gebeld (vanuit PON e-commerce afdeling) nadat ik het formulier op de website had ingevuld over de aflevering. Hier gaven ze ook aan dat iedereen voor 18 februari (deze week verwacht ik dus) gebeld wordt om een afspraak te kunnen plannen voor de aflevering. Daarbij gaven ze ook aan dat ze verwachten alle Born's af te leveren in deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
TiksB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:36:
Hier sinds vorige week berijder van een Adrenaline Quasar Grey (met warmte pomp). Zou eigenlijk een Aurora Blue worden maar helaas ergens in de pijplijn is het fout gegaan.

Auto bevalt prima en probeer te wennen aan ACC en Lane assist.

enige probleem wat ik heb is dat de sensor van de achterklep aangeeft dat de klep openstaat terwijl dat niet het geval is. Als gevolg hiervan werkt de achteruitrijverlichting niet. Hiervoor een afspraak gemaakt maar dat duurt nog een paar weken.

Iemand anders dit probleem toevallig ook en een oplossing voor handen?
Hoe bevalt de warmtepomp? Krijg je het interieur vlot op temperatuur? Ik hoop straks de vergelijking te kunnen maken tussen een Cupra Born met warmtepomp en privé een Passat GTE met elektrische verwarming (vermogen 5 á 6kW). Deze laatste verwarmt best vlot, al gaat dat nogal ten kostte van het bereik (uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
PSspike schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Hoe bevalt de warmtepomp? Krijg je het interieur vlot op temperatuur? Ik hoop straks de vergelijking te kunnen maken tussen een Cupra Born met warmtepomp en privé een Passat GTE met elektrische verwarming (vermogen 5 á 6kW). Deze laatste verwarmt best vlot, al gaat dat nogal ten kostte van het bereik (uiteraard).
Bevalt goed al was het een complete verrassing dat ik deze als extra op de auto heb, was volgens mij geen optie op de Adrenaline uitvoering. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van het voorverwarmen als hij aan de stekker staat. Als ik 's morgens weg rijdt dan heb ik vrijwel direct al warme lucht uit de roosters. en na een paar minuten al aangenaam in de auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Het wonder is gekomen.
Net gebeld (nummer waarvan ze bellen om de ophaal afspraak te maken is +31332007477)

Ze hebben nog maar 2 aflever data dus iedereen die hem voor de 18de zou krijgen kan hem of op de 19de of op de 22ste ophalen.
Ze hebben 4 tijden waaruit je kan kiezen.

Mij zien ze de 22ste om 09:00 aangezien ik op de 19de niet kan.
Mocht ik je daar zien...Ik ben die man met die grote glimlach en die witte copper !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
MarcelKo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:09:
Het wonder is gekomen.
Net gebeld (nummer waarvan ze bellen om de ophaal afspraak te maken is +31332007477)

Ze hebben nog maar 2 aflever data dus iedereen die hem voor de 18de zou krijgen kan hem of op de 19de of op de 22ste ophalen.
Ze hebben 4 tijden waaruit je kan kiezen.

Mij zien ze de 22ste om 09:00 aangezien ik op de 19de niet kan.
Mocht ik je daar zien...Ik ben die man met die grote glimlach en die witte copper !
Leuk hoor! Nog een weekje aftellen. Maar is het wachten waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 12:23
Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat er nog een Born was die niet sneller dan 50kWh wilde laden bij de snellader ondanks de 120kWh aansluiting op de Born en 250kWH laadpaal.

Nu wilde het bij mij vandaag ook niet echt rap gaan. Had er 100 snelweg kilometers opzitten en het was buiten 10 graden.

Denk dat ik morgen even ga bellen. Mijn armsteun zit ook redelijk los dus wellicht een combi bezoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiHIMmeFAc5dGGRRkbMFWJ6Ds2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4T0ZQkFvIBEwZCJfsmgyYIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 18:20
mr.DJ95 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:22:
Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat er nog een Born was die niet sneller dan 50kWh wilde laden bij de snellader ondanks de 120kWh aansluiting op de Born en 250kWH laadpaal.

Nu wilde het bij mij vandaag ook niet echt rap gaan. Had er 100 snelweg kilometers opzitten en het was buiten 10 graden.

Denk dat ik morgen even ga bellen. Mijn armsteun zit ook redelijk los dus wellicht een combi bezoek.

[Afbeelding]
Bij 12% batterij en een ook zo'n 100km gereden had ik 75 kW laadsnelheid. Bij 22% liep dit op naar 85 kW.
De site van Cupra geeft aan dat de auto met 120 kW geladen zou moeten kunnen worden. Nu staat er in de wagendocumentatie dat dit 'slechts' 100 kW is. Is dat bij jou ook het geval @mr.DJ95?

Kun je in de wagen zien via -> blokjes menu -> Hulp -> wagendocumentatie -> Thema's -> Technische gegevens -> Elektromotor -> Laadvermogen.

Zowel de auto als het boekje geeft 100 kW aan…Al toont de auto volgens mij ook gewoon de info vanuit het instructieboekje :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMF3hyz6Mdzd5hfbrVQpycOoBFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTUumlCM7Yx9CW6IUWCUDOUW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vs4lf5anCySJE6t1j0BRRI2RgMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4rlriMUJVLdGZ82AdRsDBz2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door TheMadd op 15-02-2022 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik volg het kanaal van Battery Life en hij heeft de Born in een aantal video's behandeld. Hij haalt zelfs 134kW, zie mijn eerdere post hierover:
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"
In een van zijn video's zegt hij ook dat hij eigenlijk altijd zonder problemen de maximale laadsnelheid haalt, en dat hij daarvoor de laatste kilometers regelmatig max accelereert en max regenereert. Geen idee of het helpt, ik moet nog een weekje wachten. Ik zal kijken of ik die video waarin hij dat zegt nog kan vinden.
In deze video legt hij ook het één en ander uit over de verschillende voorwaarden en gedragingen met betrekkingen tot temperatuur en laden (VW ID.3): YouTube: VW Id.3 - Tips and Tricks

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emilio3333
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
CupraFrank schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Ik moest vanmorgen opnieuw inloggen in de app, en daarna deed hij het weer. Hij bleef daarvoor hangen op het Cupra logo. Werkt hij op dit moment nog steeds niet?
Tip van aantal post’s hierboven gebruikt.
Het wereldbolletje stond inderdaad op ‘grijs’. Spontaan gebeurt. Beetje zitten klooien en het werkt weer.
App donder ik dagelijks op en af mijn telefoon (iphone12). Werkt veelal niet en blijft inderdaad vaak hangen op het Cupra logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Emilio3333 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:59:
[...]

Tip van aantal post’s hierboven gebruikt.
Het wereldbolletje stond inderdaad op ‘grijs’. Spontaan gebeurt. Beetje zitten klooien en het werkt weer.
App donder ik dagelijks op en af mijn telefoon (iphone12). Werkt veelal niet en blijft inderdaad vaak hangen op het Cupra logo.
Dat heb ik dus ook heel vaak. App verwijderen en opnieuw erop zetten werkt wel. Ben jij de enige met de app in je gezin? Of gebruikt iemand anders heb ook op z’n telefoon? (Wij hier wel, dus zit even te gissen of het daaraan kan liggen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 20:18
Ik gebruik de app alleen, maar wel op twee telefoons. Tot nu toe werkt het redelijk, maar ik moet wel vaak een force close doen en opnieuw openen om de data te verversen en acties daadwerkelijk uit te laten voeren. Gaat om een iPhone 8 en XR.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
w0ndersp00n schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:31:
Ik gebruik de app alleen, maar wel op twee telefoons. Tot nu toe werkt het redelijk, maar ik moet wel vaak een force close doen en opnieuw openen om de data te verversen en acties daadwerkelijk uit te laten voeren. Gaat om een iPhone 8 en XR.
Dit heb ik precies hetzelfde maar dan op 1 telefoon. Bij geforceerd afsluiten en opnieuw openen heeft hij de acties ineens uitgevoerd en gaat hij bv voorverwarmen. Sporadisch doet hij het wel zonder af te sluiten maar dat duurt vaak wel wat langer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
TheMadd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:33:
[...]

Bij 12% batterij en een ook zo'n 100km gereden had ik 75 kW laadsnelheid. Bij 22% liep dit op naar 85 kW.
De site van Cupra geeft aan dat de auto met 120 kW geladen zou moeten kunnen worden. Nu staat er in de wagendocumentatie dat dit 'slechts' 100 kW is. Is dat bij jou ook het geval @mr.DJ95?

Kun je in de wagen zien via -> blokjes menu -> Hulp -> wagendocumentatie -> Thema's -> Technische gegevens -> Elektromotor -> Laadvermogen.

Zowel de auto als het boekje geeft 100 kW aan…Al toont de auto volgens mij ook gewoon de info vanuit het instructieboekje :).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zondag een test gedaan, kijken of de auto de accu preheat. Navigatie naar FastNed gezet en continu de battery temp in de gaten gehouden. Had niet het idee dat er enige vorm van 'pre-conditionering' van de accu was. Pas bij het starten van het snelladen, ging er redelijk wat vermogen naar het opwarmen van de accu 4-5 kW (lader gaf 81 kW aan, intake van de accu rapporteerde 76 kW). Temperatuur van de accu ging ook vrijsnel omhoog. Binnen 8 minuten van 11 graden naar 25 graden. Na 20 min was de accu temp 32 graden en laad vermogen zat rond 80 kW bij 50% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
MrTGT schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:36:
[...]

Zondag een test gedaan, kijken of de auto de accu preheat. Navigatie naar FastNed gezet en continu de battery temp in de gaten gehouden. Had niet het idee dat er enige vorm van 'pre-conditionering' van de accu was. Pas bij het starten van het snelladen, ging er redelijk wat vermogen naar het opwarmen van de accu 4-5 kW (lader gaf 81 kW aan, intake van de accu rapporteerde 76 kW). Temperatuur van de accu ging ook vrijsnel omhoog. Binnen 8 minuten van 11 graden naar 25 graden. Na 20 min was de accu temp 32 graden en laad vermogen zat rond 80 kW bij 50% accu.
Bedankt voor het delen van de test :). Ook jij begon dus bij ongeveer 80kW, maar wel goed om te zien dat die ook 80 kW hield bij 50% accu.

Ik neem aan dat je de batterij temperatuur niet in de auto zelf kunt zien? Heb je dat met een OBD Device gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
TheMadd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor het delen van de test :). Ook jij begon dus bij ongeveer 80kW, maar wel goed om te zien dat die ook 80 kW hield bij 50% accu.

Ik neem aan dat je de batterij temperatuur niet in de auto zelf kunt zien? Heb je dat met een OBD Device gedaan?
Ik begon iets lager, volgens mij rond de 40 kW bij 19%... maar de snelheid liep snel op, met het oplopen van de batterij temperatuur. Had bewust niet veel gereden, was kleine 20 km naar FastNed om te kijken wat de auto deed met preheating van de accu.

Accu temp kun je inderdaad niet zien in de auto, gebruik een dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
Tylen schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Dat heb ik dus ook heel vaak. App verwijderen en opnieuw erop zetten werkt wel. Ben jij de enige met de app in je gezin? Of gebruikt iemand anders heb ook op z’n telefoon? (Wij hier wel, dus zit even te gissen of het daaraan kan liggen)
Het aanmelden van de auto in de app ging bij mij eerst niet goed. Toen gaf een medewerker van de dealer aan dat hij dat eerder gezien had en dat dit kwam doordat het account op meerdere devices was geïnstalleerd en aangemeld. De app van alle devices (2) afgehaald en nog maar op 1 geïnstalleerd en aangemeld. Daarna geen problemen meer gehad met de app. Behalve dan dat de app erg traag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Vandaag mijn eerste "lange rit" van ongeveer 110KM erop zitten. Ik moet bekennen dat ik dat wel spannend vond, want de actieradius die de auto berekende ging heel hard naar beneden, maar bleef op een gegeven moment ook hangen. Op de bestemming was de capaciteit van 80% gedaald naar 49%. Voor mijn gevoel is dat wat veel, maar goed ik moet er nog wat meer mee rijden om er een beter idee bij te krijgen.

Vandaag heb ik wel veel ruzie met de app. Ik kreeg een melding dat de auto was gestopt met laden bij 52% vanwege "niet ondersteund vermogen". Met veel pijn en moeite heb ik de optie langzaam opladen ingeschakeld, en het lijkt erop dat hij weer is begonnen. Maar nu mag ik de app niet meer gebruiken, want "Too many requests from user"... Ja, dat ligt denk ik meer aan de app dan aan mij, maar goed.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jonaz
  • Laatst online: 11-03-2022
Ook ik ben vandaag gebeld. 1 maart ga ik hem ophalen. Auto staat al klaar, maar i.v.m. leasecontract pas 1 maart ophalen.
"Maar we doen alleen deze maand nog de events, dus het wordt dan wel een één op één aflevering". :+

Vond ik eigenlijk niet zo erg, dat event hoeft van mij sowieso niet echt. Maar gelukkig nu eindelijk een datum! :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Laatst online: 06-12-2024
Morgen is de dag, 11:00 is ie van mij. Ik post uiteraard de foto's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Desiree_L
  • Laatst online: 04-06-2022
Aanstaande zaterdag om 13.30 mag ik de mijne eindelijk ophalen. Al heb ik nogsteeds geen kenttekenbewijs of laadpas ontvangen...

Weet iemand of er naar het kenttekenbewijs gevraagd wordt? Ook vroeg ik mij af of de accu volledig volgeladen is als je hem ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Goed om te horen dat er vol op gebeld wordt. @Desiree_L weet je het kenteken wel dan? Via de rdw kan je dan zien wanneer deze te naam is gesteld. 1 a 2 dagen daarna had ik het kentekenbewijs in huis, eind vorig jaar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 12:36
Desiree_L schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:05:
Aanstaande zaterdag om 13.30 mag ik de mijne eindelijk ophalen. Al heb ik nogsteeds geen kenttekenbewijs of laadpas ontvangen...

Weet iemand of er naar het kenttekenbewijs gevraagd wordt? Ook vroeg ik mij af of de accu volledig volgeladen is als je hem ophaalt.
Bij mij niet naar kentekenbewijs gevraagd (maar ik had ook geen delivery experience)
Accu was niet vol, netjes op 83%, wat genoeg is voor een 250km range, afhankelijk van het weer,snelheid etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:06

eisbaer

Zie signature

Het kentekenbewijs wordt door de rdw opgestuurd. Daar vraagt Cupra niet naar. Rijbewijs wilde ze zien. Ik ontving het kentekenbewijs met de post kort voordat ik de auto kon ophalen, eind januari.
Bij aflevering gaf hij een bereik van 424km aan als ik me goed herinner, wat al snel veranderde naar 349km dus hij zal volgeladen zijn geweest denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door eisbaer op 16-02-2022 18:28 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• longkabouter123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-04 17:46
Over een week eindelijk mijn Cupra Born Performance One ophalen. Vraag: heeft de Born naast ACC/Lane assist ook Travel assist? Of is dit eventueel later de activeren?

Ik merk bij mijn voorloopauto een behoorlijk verschil tussen lane en travel assist namelijk. Lane assist “ping-pongt” tussen de lijnen. Terwijl travel assist de auto mooi in het midden van de rijstrook houdt.

Zijn er wellicht mensen met ervaring op dit gebied? Eventueel met aanpassing d.m.v OBDeleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:10
longkabouter123 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:28:
Over een week eindelijk mijn Cupra Born Performance One ophalen. Vraag: heeft de Born naast ACC/Lane assist ook Travel assist? Of is dit eventueel later de activeren?

Ik merk bij mijn voorloopauto een behoorlijk verschil tussen lane en travel assist namelijk. Lane assist “ping-pongt” tussen de lijnen. Terwijl travel assist de auto mooi in het midden van de rijstrook houdt.

Zijn er wellicht mensen met ervaring op dit gebied? Eventueel met aanpassing d.m.v OBDeleven?
De niet 'one' modellen vanaf performance hebben zeer waarschijnlijk Travel Assist. Er zijn geen uitspraken gedaan of dit retroactief toegevoegd kan worden voor 'one' of de andere modellen. Misschien wel, via software of OBDeleven.

Op dit moment in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordjerjc
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb vaak dat de auto mijn laadroutines niet volgt.

Routines zijn:
Maandag tm vrijdag om 6:40 80% en voorverwarmd
Zaterdag en zondag om 7.00 80% niet voorverwarmd.

Heb toch erg vaak dat hij niet, een beetje of zelfs te veel oplaad. Ook voorverwamen is een loterij (die ik gelukkig wel vaker win dan verlies maargoed). Zaterdag en zondag kun je beter iedere routine verwijderen want dan snapt hij er helemaal niets meer van.

Als ik vervolgens in de energy app van mijn p1 meter kijk zie ik aardig wat bergjes waar die meer en minder kwh laadt.
Eerste paar weken had ik hier geen last van en zat hij continu op 11kwh.

Geen idee of het aan de laadpaal (alfen single pro line), de app (android) of de auto ligt.

Laatst wel mijn telefoon opnieuw opgestart waarna hij het een week wel goed heeft gedaan dus ik vermoed dat het aan de app ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU0RTtTpSpU5RM_vBisQs0tJVtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8mcdubiaWdXpDvPFElIUozM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr5twmT_wIT9v3tFhABgMcPEOmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqzdpWoNT1npc12tCeZ6PDsj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Yordjerjc op 16-02-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Heb je de load balancing functie actief op je Alfen? Dan begrenst hij op max ampèrage van je hoofdzekering, dit kan al aangesproken worden als één van de drie fases op bijv. 25A hikt. Als je groepenverdeler niet evenredig verdeeld is, dan kan dit ervoor zorgen dat je Alfen laadpaal behoorlijk minder rap de auto kan/mag laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordjerjc
PSspike schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:19:
Heb je de load balancing functie actief op je Alfen? Dan begrenst hij op max ampèrage van je hoofdzekering, dit kan al aangesproken worden als één van de drie fases op bijv. 25A hikt. Als je groepenverdeler niet evenredig verdeeld is, dan kan dit ervoor zorgen dat je Alfen laadpaal behoorlijk minder rap de auto kan/mag laden.
Load balancing staat volgensmij niet aan, gaat ook geen kabel van de p1 poort naar de laadpaal. Laden gaat altijd snachts dus in de woning wordt op dat moment vrijwel geen stroom verbruikt.
Volgensmij gaat vanaf de hoofschakelaar 3 fasen rechtstreeks naar de groep van de laadpaal. Verder gaat naar iedere aardlek 1 fase. (Voor zover ik me het nog kan herinneren van de uitleg van de installateur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSspike
Het klinkt dan aannemelijk dat de voorzieningen tot aan de auto geen beperkende factor zijn. Ben benieuwd wat het dan is...

Ik zal de Cupra, zodra deze er is, monitoren icm de Alfen paal hier (hetzij mét load balancing). Maar ik lees het ampères per fase ook uit, dus kan vrij snel zien als load balancing ingrijpt. Vrij veel E verbruikers hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordjerjc
Vanaf morgen eens alle routines eruit gooien kijken wat die dan doet.

Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt. Hopelijk krijg je snel een belletje met je definitieve ophaaldatum!

• CupraFrank

Als je hem op gaat halen heb je een identiteitsbewijs nodig. Het kentekenbewijs & laadpas krijg je thuis gestuurd van je LM of Dealer. Je zou dus even contact op kunnen nemen met je contactpersoon daar.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft de betrouwbaarheidsproblemen met laadschema's, bij zowel de Volkswagen ID serie als ook bijvoorbeeld de Skoda Enyac en volgens mij ook de Audi Q4 is dit al lang een bekend issue. Laadschema's zijn daardoor vrijwel onbruikbaar momenteel. Aangezien de Cupra op hetzelfde platform staat vermoed ik dat deze dezelfde problemen heeft.

Volkswagen heeft aangegeven dat dit met een software update opgelost gaat worden maar niemand weet nog wanneer. Het is zelfs niet bekend of dit met de aankomende 3.0 update voor de Volkswagen ID serie opgelost zal zijn.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Vandaag is weer een grote Delivery Experiencedag. Iedereen die vandaag gaat: veel plezier!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• CupraFrank
Enjoy iedereen die vandaag zijn auto mag ophalen! En foto's zijn altijd leuk! ;)

• Nerrion
Iemand enig idee of je kan wijzigen dat je muziek meteen stopt zodra de auto uit is en je de deur opendoet? In mijn vorige EV stopte de muziek dan meteen. In de Born gaat hij nog even 1/2 seconde door. Opzich geen drama, alleen soms staat het best hard en dan kan iedereen mooi meeluisteren op een drukke parkeerplaats oid :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nerrion schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:36:
Iemand enig idee of je kan wijzigen dat je muziek meteen stopt zodra de auto uit is en je de deur opendoet? In mijn vorige EV stopte de muziek dan meteen. In de Born gaat hij nog even 1/2 seconde door. Opzich geen drama, alleen soms staat het best hard en dan kan iedereen mooi meeluisteren op een drukke parkeerplaats oid :P
Nee bij de born stopt hij zodra je van je stoel afgaat ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• CupraFrank
Tylen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:46:
[...]

Nee bij de born stopt hij zodra je van je stoel afgaat ;)
En ik maar denken dat het was zodra je sleutel buiten bereik van het contact was :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:57
Tip, doe als je aankomt eens je gordel achter je rug in de houder, zonder je kont van de stoel te halen. (zodat je auto aan blijft en de muziek blijft draaien)
Stap dan eens uit en doe dan de deur achter je dicht..
Je radio speelt dan door.. dan kun je horen hoe goed mensen het sowieso kunnen horen buiten de auto.

Denk dat je er van schrikt. De deuren zijn zo slecht gedempt dat je van buiten de auto de muziek echt bijzonder goed kan horen.

Dus maak je niet te druk over die paar seconden dat je deur open is.. ze hebben je dan allang horen aankomen en hebben ook allang gehoord dat jij naar Barbie Girl van Aqua luistert.. >:)

*sowieso

• Desiree_L
PSspike schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:14:
Goed om te horen dat er vol op gebeld wordt. @Desiree_L weet je het kenteken wel dan? Via de rdw kan je dan zien wanneer deze te naam is gesteld. 1 a 2 dagen daarna had ik het kentekenbewijs in huis, eind vorig jaar :O
Het kenteken weet ik ook nog niet. Vanuit LM blijft het ook angstvallig stil nu... haha
Cupra zou mij terugbellen om het kenteken door te geven, maar niets meer vernomen.

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand zijn Cupra inmiddels al door de wasstraat heeft gereden. Zelf heb ik hiervoor altijd handgeschakeld gereden, maar met automaat vraag ik mij af hoe dit werkt. Schiet hij niet automatisch naar de parkeerstand als je hem in zijn neutraal zet?

• CupraFrank
Desiree_L schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Het kenteken weet ik ook nog niet. Vanuit LM blijft het ook angstvallig stil nu... haha
Cupra zou mij terugbellen om het kenteken door te geven, maar niets meer vernomen.

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand zijn Cupra inmiddels al door de wasstraat heeft gereden. Zelf heb ik hiervoor altijd handgeschakeld gereden, maar met automaat vraag ik mij af hoe dit werkt. Schiet hij niet automatisch naar de parkeerstand als je hem in zijn neutraal zet?
Ik was hem nu nog in een wasbox, hier in de buurt is er 1 met een schuimspuit waardoor je niet echt hoeft te boenen, scheelt weer krassen :)

Zodra je de N selecteert dan staat hij in zijn vrij, zoals je dat ook bij een handbak doet. Je krijgt dan ook een melding dat de auto nog kan rollen dus dan kun je veilig door de wasstraat. Vergeet niet de automatische ruitenwissers uit te zetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desiree_L
Inmiddels het kentteken ontvangen: N-408-VK.
Hoe kan ik achterhalen of er nu wel of niet een warmtepomp of een 360 in/op zit?🙈

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Desiree_L schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:43:
Hoe kan ik achterhalen of er nu wel of niet een warmtepomp of een 360 in/op zit?🙈
deze link, is op basis van de tabel in Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Laatst online: 06-12-2024
Daar is ie dan eindelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5yxugZWDA-2nKCtVTotqLtamw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5wzvcimO9cuFWJFZv11qZwA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JJST5TDPbPthZTYQ_ULXQkVT4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkvOFkaWTG97MkSLnSfeLp8j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaMNhiDAxTgq26ZOGJQ6ahO8bbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avPyxZliETAMSzpmnx74j775.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Wj0sDL0QcVa9PGKI-1sRmtK09Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTsTu8KNGzuZruQ0hMuLPP6U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPPKtZu5OZplOkVdHs1g-WqI4DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mucfJo8dUvUv1FD04E1rs0h4.jpg?f=fotoalbum_large

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Desiree_L schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:43:
De link van pinobigbird. Dat is 47.055 euro. Copper met metallic lak en warmtepomp.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Lekker hoor. Niet onder een boom parkeren met de aankomende storm ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCdG1SvTx8AbWCrbAB7OC4bifDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytKcO98Arspn66mQ6RErwtFV.jpg?f=fotoalbum_largeIk mocht ook vandaag :D

• Yordjerjc
ik222 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:48:
Wat betreft de betrouwbaarheidsproblemen met laadschema's, bij zowel de Volkswagen ID serie als ook bijvoorbeeld de Skoda Enyac en volgens mij ook de Audi Q4 is dit al lang een bekend issue. Laadschema's zijn daardoor vrijwel onbruikbaar momenteel. Aangezien de Cupra op hetzelfde platform staat vermoed ik dat deze dezelfde problemen heeft.

Volkswagen heeft aangegeven dat dit met een software update opgelost gaat worden maar niemand weet nog wanneer. Het is zelfs niet bekend of dit met de aankomende 3.0 update voor de Volkswagen ID serie opgelost zal zijn.
Ah oke, bedankt voor de info! Gelukkig ligt het dus niet alleen aan mij. Hopen op een snelle update dan maar
Je kunt instellen dat je radio zachter gaat op moment dat je de deur open doet. Die functie heb ik ergens voorbij zien komen.

Bij mij reset hij echter vaak de geluidsinstelling oid met name die van de navigatie, die kan nog wel eens oorverdovend door de speakers komen.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@HuilieHuilie @Tjen0707 d:)b
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Jullie denken misschien, heb je hem weer met z'n banden... Opvallend: jullie hebben beiden een Copper Edition One met warmtepomp, alleen de kleur is anders. Toch heeft @HuilieHuilie Continental en heeft @Tjen0707 Bridgestone. Geen peil op te trekken.

• Tjen0707
Pinobigbird schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:51:
@HuilieHuilie @Tjen0707 d:)b
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Jullie denken misschien, heb je hem weer met z'n banden... Opvallend: jullie hebben beiden een Copper Edition One met warmtepomp, alleen de kleur is anders. Toch heeft @HuilieHuilie Continental en heeft @Tjen0707 Bridgestone. Geen peil op te trekken.
Dat is inderdaad best apart te noemen.
Heb mijn wagen op dit moment aan de lader maar krijg in de app een vreemde melding:
Extern vermogen : niet ondersteund

Iemand een idee wat ik daarmee moet? Heb nu ook geen idee of hij daadwerkelijk aan het laden is.

• TheMadd
Tjen0707 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Heb mijn wagen op dit moment aan de lader maar krijg in de app een vreemde melding:

Iemand een idee wat ik daarmee moet? Heb nu ook geen idee of hij daadwerkelijk aan het laden is.
Ff naar de lader lopen om te kijken of die aan het laden is. Zo niet ontkoppelen en laden opnieuw starten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-05 11:04
Bijna had ik vandaag in Leusden gestaan zonder dat mijn auto klaar was... Ik werd gisteren gebeld of ik nog vragen/commentaar had, toen ik vermeldde dat ik dat als ik vragen had ik ze vandaag in persoon kwam stellen klonk er verbazing aan de andere kant van de lijn, er was miscommunicatie geweest en mijn auto was echt nog niet rijklaar...

Hulde aan de heren bij Cupra/Pon E-commerce dat ze het op korte termijn alsnog opgelost hebben. Ik heb nu enkel een auto met een ander kenteken dan ik zou krijgen, maar dat is beter dan naar huis zonder auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSRdWD2l0be2TO0uO-V7MdulGFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knbmuWO72JG7C6yfIuLGMeEv.jpg?f=fotoalbum_large

1 fotootje geschoten. Met de app wilde het niet helemaal lukken, maar uiteindelijk werkt het nu.
Tjen0707 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Dit had ik net ook. Bleek een instelling in m'n laadpunt niet goed te staan, waardoor hij de laadactie niet automatisch wilde starten.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Joost075 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:41:
[...]
Ik heb nu enkel een auto met een ander kenteken dan ik zou krijgen,
[...]
8)7
Heel apart, maar fijn dat ze dat zo snel konden regelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloro_Phyl
  • Laatst online: 03-05-2023
DonJunior schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Tip, doe als je aankomt eens je gordel achter je rug in de houder, zonder je kont van de stoel te halen. (zodat je auto aan blijft en de muziek blijft draaien)
Stap dan eens uit en doe dan de deur achter je dicht..
Je radio speelt dan door.. dan kun je horen hoe goed mensen het sowieso kunnen horen buiten de auto.
Leuk ritueel! 😂
Volgens mij bereik je hetzelfde door de startknop op je stuurkolom te gebruiken. Dan moet ie ook aan blijven staan. Disclaimer: nog niet zelf geprobeerd.

Zag trouwens vandaag een andere Born op de A2 bij Den Bosch. Iemand van hier? Rond een uur of 13:30 geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Chloro_Phyl op 17-02-2022 22:10 ]

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
Vanavond deze melding iemand een idee waarom en hoe op te lossen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YaLRjuf5HEtN_1-sZVHK1ze-Uk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D20Yc3njCfiurXmthvH0mfGa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Robert14359 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:09:
Vanavond deze melding iemand een idee waarom en hoe op te lossen?[Afbeelding]
Heb ik 2 keer gezien. De eerste keer was de auto daadwerkelijk offline, wereldbol in infotainment grijs. De tweede keer kon ik de voorverwarming gewoon starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:31
Robert14359 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:09:
Vanavond deze melding iemand een idee waarom en hoe op te lossen?[Afbeelding]
Ook paar x gehad op een of andere manier in de auto offline gezet, ik heb het opgelost door in de auto het wereldbolletje weer goed te zetten. Hoe hij offline was gekomen, geen flauw idee, misschien tijdens uitproberen van dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
MarinoC schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:00:
[...]

Ook paar x gehad op een of andere manier in de auto offline gezet, ik heb het opgelost door in de auto het wereldbolletje weer goed te zetten. Hoe hij offline was gekomen, geen flauw idee, misschien tijdens uitproberen van dingen.
Oké ga ik doen dank je wel heb ook geen idee wat er gebeurd is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Heel mooi! Veel plezier er mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brak1977
Kijk, toch nog! ;-)

Lekker man, gefeliciteerd en geniet er van. Ik vertrek er vandaag (ja, tijdens de storm) mee op vakantie. Zal me benieuwen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Brak1977 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Kijk, toch nog! ;-)

Lekker man, gefeliciteerd en geniet er van. Ik vertrek er vandaag (ja, tijdens de storm) mee op vakantie. Zal me benieuwen hahaha.
Fijne vakantie! Moet je vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Joost075 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:41:
Bijna had ik vandaag in Leusden gestaan zonder dat mijn auto klaar was... Ik werd gisteren gebeld of ik nog vragen/commentaar had, toen ik vermeldde dat ik dat als ik vragen had ik ze vandaag in persoon kwam stellen klonk er verbazing aan de andere kant van de lijn, er was miscommunicatie geweest en mijn auto was echt nog niet rijklaar...

Hulde aan de heren bij Cupra/Pon E-commerce dat ze het op korte termijn alsnog opgelost hebben. Ik heb nu enkel een auto met een ander kenteken dan ik zou krijgen, maar dat is beter dan naar huis zonder auto.
Lekker, een mazzeltje moet ook eens kunnen! Trouwens...te zien aan jouw nickname ook uit de Zaanstreek? Dan ben ik verdorie niet meer de enige met de Born hier. Balen! ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
CupraFrank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Fijne vakantie! Moet je vliegen?
Nee hoor, het is niet zo spannend gelukkig. Blijf ook in NL, maar wel een stukkie rijden. (Van Zaanstreek naar Fryslân. Maar had het liever niet gedaan met de storm. Aan de andere kant, we gaan eerder rijden dus als het meevalt op de weg zijn we voordat hij aan land komt al in ons huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Brak1977 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:26:
[...]

Nee hoor, het is niet zo spannend gelukkig. Blijf ook in NL, maar wel een stukkie rijden. (Van Zaanstreek naar Fryslân. Maar had het liever niet gedaan met de storm. Aan de andere kant, we gaan eerder rijden dus als het meevalt op de weg zijn we voordat hij aan land komt al in ons huisje.
Als je er vóór 2 uur bent dan zit je goed! Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Laatst online: 25-05 11:04
Brak1977 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:25:
[...]

Lekker, een mazzeltje moet ook eens kunnen! Trouwens...te zien aan jouw nickname ook uit de Zaanstreek? Dan ben ik verdorie niet meer de enige met de Born hier. Balen! ;-)
Klopt, ik kom uit Zaanstad Noord zoals ze dat tegenwoordig noemen. Of Wormerveer voor normale mensen ;) En inderdaad kan een keer mazzel geen kwaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Joost075 op 18-02-2022 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 28-05 14:35
Hier niet helemaal uit Zaanstrad, maar Purmerend.. De Cupra is er nog (steeds) niet, maar ook ik zal wel regelmatig in die buurt te vinden zijn..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Hier nog steeds niet gebeld :|
Er was iets met 18-feb toch? Uiterlijk vandaag zou iedereen gebeld moeten zijn?
Of gooit storm Eunice nu roet in het eten?
Ik begin me nu wel beetje zorgen te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
PSspike schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:47:
Hier nog steeds niet gebeld :|
Er was iets met 18-feb toch? Uiterlijk vandaag zou iedereen gebeld moeten zijn?
Of gooit storm Eunice nu roet in het eten?
Ik begin me nu wel beetje zorgen te maken...
De dag is nog niet om! Soms bellen ze zelfs tegen 6 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
ik kreeg net het belletje dat de experience gestopt wordt, kwartiertje en je bent weer weg.
(ik ga dinsdag om 09:00) dus misschien maken ze op die manier ruimte om iedereen te kunnen leveren (tenminste dat hoop ik voor alle wachtende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

MarcelKo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:05:
ik kreeg net het belletje dat de experience gestopt wordt, kwartiertje en je bent weer weg.
(ik ga dinsdag om 09:00) dus misschien maken ze op die manier ruimte om iedereen te kunnen leveren (tenminste dat hoop ik voor alle wachtende)
Ik heb hetzelfde belletje gehad, ook over dinsdag. En als ik echt de Delivery Experience wilde dan zou dat op een later moment moeten. Nee dank je, ik kom dinsdag wel hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Pinobigbird schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Ik heb hetzelfde belletje gehad, ook over dinsdag. En als ik echt de Delivery Experience wilde dan zou dat op een later moment moeten. Nee dank je, ik kom dinsdag wel hoor!
Die van mij is thuis afgeleverd, ik was daar niet rouwig om. Al had ik wel graag met Max even een rondje gedaan door Pon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
Yordjerjc schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Je kunt instellen dat je radio zachter gaat op moment dat je de deur open doet. Die functie heb ik ergens voorbij zien komen.

Bij mij reset hij echter vaak de geluidsinstelling oid met name die van de navigatie, die kan nog wel eens oorverdovend door de speakers komen.
Held! Heb deze setting op max gezett (6), en nu stopt de muziek volledig zodra ik de deur open doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Held! Heb deze setting op max gezett (6), en nu stopt de muziek volledig zodra ik de deur open doe.
Dit kun je ook instellen voor als je de auto in R zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
Nerrion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Waar zit deze instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Eh ik dacht: Wagen > Klank > en dan naar beneden scrollen. In hetzelfde menu waar je geluid voor menutoetsen uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Nou dat is ook wat. Kom ik aan bij de Seat dealer zie ik de Born staan in de showroom. Dacht dat is een uitvoering van dit jaar al met de extra speakers omdat ik benieuwd was naar het verschil. Vertelt de verkoper dat die er 20 heeft staan van Business tot aan Copper op kenteken van vorig jaar expliciet voor de lease. Dat is toch niet te geloven gezien de mensen die teleurgesteld zijn of een andere uitvoering moesten kiezen...

[ Voor 10% gewijzigd door Chinoto88 op 18-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 12:36
Chinoto88 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:43:
Nou dat is ook wat. Kom ik aan bij de Seat dealer zie ik de Born staan in de showroom. Dacht dat is een uitvoering van dit jaar al met de extra speakers omdat ik benieuwd was naar het verschil. Vertelt de verkoper dat die er 20 heeft staan van Business tot aan Copper op kenteken van vorig jaar expliciet voor de lease. Dat is toch niet te geloven gezien de mensen die teleurgesteld zijn of een andere uitvoering moesten kiezen...
Ja dat soort dingen irriteren mij ook hoor, echter; een lease maatschappij is natuurlijk ook 'gewoon' een koper. Wel eentje die makkelijker tegen Pon zegt: Weet je? doe maar gewoon niet rijklaar maken, geen cupra delivery experience of andere ongein. Ik kom ze morgen ophalen bij je.

en dan staan ze bij een dealer te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Dat is inderdaad hoe ik op dinsdag een Born kon kiezen die vrijdagochtend voor m'n deur stond O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CupraFrank
w0ndersp00n schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:52:
Dat is inderdaad hoe ik op dinsdag een Born kon kiezen die vrijdagochtend voor m'n deur stond O-)
Wij hebben ook gevoel hé!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Procat
  • Laatst online: 20-03-2022
Hoi allemaal,
Een aardige tijd volg ik dit topic en ben echt blij met alle informatie en gedeelde leed. Ik heb ook medio oktober mijn Cupra Born Adrenaline One Aurora Blue besteld, wilde graag de Copper maar die waren er niet meer. Eerst zou deze in de week van 13december geleverd worden maar helaas zoals jullie zelf ook ervaren hebben was dit niet het geval. Afgelopen maandag heb ik gebeld met de planning van Cupra aangezien ik die zondag een mailtje had van een garage: dat mijn Cupra bij de garage was geweest en hoe dit was ervaren. Ik en de planning waren daar wel erg verbaasd over, met toestemming heb ik die garage gebeld en wat bleek zij gingen de auto ook aan mij leveren!!! Ik uiteraard de planning hier ook over geïnformeerd dat zij mij van de wachtlijst konden halen.

En vandaag was het zover!! Gezien dat foto’s hier erg gewaardeerd worden (vindt ik zelf ook erg leuk om te zien) is hier mijn Cupra Born!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sl_HrN7-XgwyKJ064vpd2bS2rZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YNPaDQNnKvnlQvhPUXglNxw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVHotG0d9Cj1INcLB8oiagLggeY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNjlCscnY4yTo7nFVO7NWkmQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH-CizGhmxw96tWsghU6eVYNyrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTJBxtynhO45PejfuO8idY3z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@Procat Gefeliciteerd! En welkom! Tof dat je foto's wilt delen. Vaag dat het via de dealer ging, maar hey, je hebt 'm. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Procat
Ja je hoort mij ook absoluut niet klagen hoor!! Ben onwijs blij ermee! De manier van communiceren vanuit de garage was wel echt een wereld van verschil! Ben bijna elke dag wel gebeld of een mailtje ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSspike
CupraFrank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:49:
[...]

De dag is nog niet om! Soms bellen ze zelfs tegen 6 aan.
Helaas ben ik niet gebeld. Maandag maar eens verhaal halen bij LM en Cupra. Ben er inmiddels wel helemaal klaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Procat
@PSspike hoop dat jij ook gauw van je Cupra mag genieten! Wellicht staat hij al bij een garage om rijklaar te maken en wordt je door hun gebeld. Mijn contactpersoon van de garage gaf aan dat ik ergens volgende week gebeld zou worden, maar gezien ik geen vervoer meer had heeft ze actie ondernomen met top resultaat!

Hoop dat een partij in ieder geval kan aangeven waar jouw auto nu is en wat het plan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
Chinoto88 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:43:
Welke dealer?
Asking for a friend…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 28-05 14:35
Ik ben waarschijnlijk niet de laatste, als alles goed gaat, kan ik hem vanmiddag om 15:30 ophalen in Uithoorn..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@M@cer en anderen die op deze zaterdag hun Born mogen ophalen: veel plezier!
Is het vandaag nog wel mét de Delivery Experience?

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.