Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
rv3 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Inmiddels zowaar de offerte gehad van VWPFS
Ik heb aangekaart dat ik ervaringen lees over de leveringen en de gebrekkige communicatie erover, dat werd wel aardig bevestigd wat netjes was.

Ze gaan nu uit van een levertijd van 4 maanden maar geen harde toezegging ivm de ervaringen nu.
Nu ben ik wat gewend qua lange levertijd en moeizame communicatie (Alfa Romeo) maar toch maar eens afwegen of ik dit wil aangaan.
Zonder Pon of Cupra te willen gaan verdedigen want ik ben echt niet de grootste fan, Maar deze huidige situatie rondom de Born is wel één grote opstapeling van heel veel problemen en tegenslagen.

Ik heb namelijk ondertussen wel het gevoel dat ze bij Pon echt geleerd hebben en dat ze bij de Cupra tak ook echt nog even moesten wennen aan deze schaalvergroting. Tot december reden er in totaal 300 auto's rond met Cupra logo en Nederlands kenteken. Eind december staan er 1200 nieuwe auto's op het parkeerterrein die vertraagd geleverd zijn en naar hun nieuwe eigenaar moeten.

Pon/Cupra had dit natuurlijk aan moeten zien komen, en af en toe een mailtje / belletje met statusupdates was wel het minimum geweest natuurlijk.

Nu Pon toch de dealers bijgeschaald heeft en lijkt te versnellen met uitlevering, geeft voor mij wel het idee dat ze zelf ook inzien dat de organisatie anders en beter moet. Als zo de 1e bulk weg eindelijk weg is, denk ik dat de organisatie dat ook beter kan bijbenen.

En qua levertijd, tsja ik denk dat je mazzel moet hebben om een voorraad-auto te treffen of anders denk ik dat je met de huidige chiptekorten bij alle fabrikanten levertijden krijgt die niet altijd nagekomen kunnen worden.

Ik heb in december bij mijn eigen proefrit in Leusden wel begrepen dat er een aantal extra Adrenaline One's in de pijplijn zaten voor Nederland die niet meer op tijd waren voor 2021 kenteken en daar werd ook april-mei voor genoemd dus als die daadwerkelijk in het systeem zitten, is deze levertijd mogelijk wel haalbaar. Al zou ik er zelf 2 maanden bij optellen tegenwoordig.

• Urquattro83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-07-2024
rv3 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Inmiddels zowaar de offerte gehad van VWPFS
Ik heb aangekaart dat ik ervaringen lees over de leveringen en de gebrekkige communicatie erover, dat werd wel aardig bevestigd wat netjes was.

Ze gaan nu uit van een levertijd van 4 maanden maar geen harde toezegging ivm de ervaringen nu.
Nu ben ik wat gewend qua lange levertijd en moeizame communicatie (Alfa Romeo) maar toch maar eens afwegen of ik dit wil aangaan.
Ben gisteren nog gebeld door Cupra, vroegen hoe ik de communicatie had beleefd en hebben daar ook hun excuses voor aangeboden. Ze hebben er lering uit getrokken en balen er zelf enorm van dat ze hiermee afbreuk hebben gedaan aan beleving van de klanten.

Zelf zitten ze er meer mee dan dat ik ermee zit. Was zelf vooral blij dat de tijdige levering gelukt was. (Uiteindelijke levertijd van ca. 7-8 weken, dus heb geen enkele reden tot klagen)

Ik stap iedere dag met een glimlach in mijn Born. Echt een fijne auto, als je een beetje sportieve inslag wel kan waarderen.

Succes met je keuze!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Kent er iemand een bedrijfje wat voor mij de instellingen van lane assist en acc kan veranderen met obdeleven? Geen zin om 110 euro te betalen om 1 keer die functies te wijzigen.

Wie weet er een fijn adresje voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:48
Tjen0707 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:20:
Kent er iemand een bedrijfje wat voor mij de instellingen van lane assist en acc kan veranderen met obdeleven? Geen zin om 110 euro te betalen om 1 keer die functies te wijzigen.

Waar woon je?
Hier op tweakers lopen paar mensen rond die het via VAGCOM doen, maar als je obdeleven dongle hebt, kan je het zelf doen...

Ik heb evt zo'n dongle (kop van noord holland)

• Tjen0707
Spro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Waar woon je?
Hier op tweakers lopen paar mensen rond die het via VAGCOM doen, maar als je obdeleven dongle hebt, kan je het zelf doen...

Ik heb evt zo'n dongle (kop van noord holland)
Ik woon in utrecht maar werk in beverwijk. VAGCOM ben ik niet bekend mee.

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46

Voor dat geld loont het om zelf een ODBeleven aan te schaffen met PRO pakket. Dan kun je het altijd zelf doen en nog meer. Met een simpele app kun je alles zelf instellen en bekijken. Zie: https://obdeleven.com/en/home/62-pro-pack-0758277987813.html

• Tjen0707
Chinoto88 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Voor dat geld loont het om zelf een ODBeleven aan te schaffen met PRO pakket. Dan kun je het altijd zelf doen en nog meer. Met een simpele app kun je alles zelf instellen en bekijken. Zie: https://obdeleven.com/en/home/62-pro-pack-0758277987813.html
Bedoelde dat ik het zelf kopen van de dongle om 1 keer instellingen te wijzigen beetje zonde geld vind. Vandaar de vraag of iemand een bedrijfje kent die dat kan doen voor een prikkie. Heb er zelf 0 verstand van. 😂

• Spro
Tjen0707 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Ik woon in utrecht maar werk in beverwijk. VAGCOM ben ik niet bekend mee.
Tsja, je mag altijd langskomen, kijken we wat mogelijk is met ODBEleven ;)

Ik zit alleen wel kilometer of 50 van beverwijk vandaan dus dat nogal 'n ommetje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:50

Tegen een kleine vergoeding wil ik er ook wel naar kijken, woon een paar km van Utrecht af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:54
Tjen0707 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Bedoelde dat ik het zelf kopen van de dongle om 1 keer instellingen te wijzigen beetje zonde geld vind. Vandaar de vraag of iemand een bedrijfje kent die dat kan doen voor een prikkie. Heb er zelf 0 verstand van. 😂
Dus.. als je slim bent.. koop je wél zelf die dongel en software. Vervolgens stel je zelf je auto in, doe je wat ervaring op en kun op het forum aanbieden dat jij het ook kan tegen gereduceerd tarief en een kratje bier (bij wijze van)
Dan ben je zelf geholpen én kan je anderen helpen.. win-win.

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lmschot2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-12-2024
Ja!! Ook ik haal hem op de 17e om 9:00🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
drluna schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Tegen een kleine vergoeding wil ik er ook wel naar kijken, woon een paar km van Utrecht af.
Ga hem volgende week donderdag ophalen, oke als je daarna even contact? Bvd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
Als het goed is wordt die van mij ergens volgende week thuis bezorgd.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
drluna schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Ik zie een kleine business ontstaan hier, ik heb mogelijk ook interesse :) Wil wel eerst nog even wat meer ervaring opdoen om te kijken of er zaken zijn die ik zo irritant vindt dat ik ze graag aangepast zo zien. Lane Assist staat in ieder geval met stipt op #1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb meerdere vragen over het geluid hier voorbij zien komen. Hoeveel boxen/speakers zouden er in een Adrenaline moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Riccardoe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:20:
Ik heb meerdere vragen over het geluid hier voorbij zien komen. Hoeveel boxen/speakers zouden er in een Adrenaline moeten zitten?
5 meen ik, en alleen voorin. Achterin zitten geen speakers. Yes 5;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RcitS0qEjlllLiTedd92-FOdns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YfXWr1H00by76h5FeKhlykJT.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door CupraFrank op 11-02-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardoe
CupraFrank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:23:
[...]

5 meen ik, en alleen voorin. Achterin zitten geen speakers. Yes 5;
[Afbeelding]
Raar iets is dat in mijn ogen maar goed. Heeft iemand ervaring met het bijplaatsen van speakers achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Riccardoe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Raar iets is dat in mijn ogen maar goed. Heeft iemand ervaring met het bijplaatsen van speakers achterin?
Ja iets met kosten waarschijnlijk. In de 2022 versie zitten er vanaf de Adrenaline wel 10 speakers van BeatsAudio in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brak1977
  • Laatst online: 20:55
Riccardoe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:20:
Ik was er ook wat huiverig voor, na meerdere berichten dat mensen het niet goed genoeg vonden. Mij is het echt 100% meegevallen. Je hebt meerdere settings in de radio, en als je volgens mij "Pop FX" instelt (Vrouw is er met de auto vandoor, dus weet het even niet zeker) heb je toch echt een hele goeie mix van geluid en Bas. Kan hij KNIJTERHARD...nee, maar het gaat er mij ook om dat je gewoon een goed vol geluid hebt ipv van een mega hoog volume. Ik ben er echt meer dan tevreden mee, en heb altijd de radio aanstaan.

Dus geen klachten hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CupraFrank
Brak1977 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik was er ook wat huiverig voor, na meerdere berichten dat mensen het niet goed genoeg vonden. Mij is het echt 100% meegevallen. Je hebt meerdere settings in de radio, en als je volgens mij "Pop FX" instelt (Vrouw is er met de auto vandoor, dus weet het even niet zeker) heb je toch echt een hele goeie mix van geluid en Bas. Kan hij KNIJTERHARD...nee, maar het gaat er mij ook om dat je gewoon een goed vol geluid hebt ipv van een mega hoog volume. Ik ben er echt meer dan tevreden mee, en heb altijd de radio aanstaan.

Dus geen klachten hier!
Ik heb de instellingen zelf aangepast met all schuifjes tot een niveau waar ik tevreden mee ben. Veel harder dan dat hij kan is volgens mij ook niet heel goed voor het gehoor, maar misschien klink ik nu als een ouwe lul 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardoe
[...]

Dus geen klachten hier!
Nee het is opzich ook goed zat hoor. Maar ik vind het zelf altijd wel fijn om het geluid iets meer van achter te krijgen. Ik zit er dus aan te denken om twee speakers achterin bij te plaatsen. En dus niet zozeer voor het volume.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
CupraFrank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Ik heb de instellingen zelf aangepast met all schuifjes tot een niveau waar ik tevreden mee ben. Veel harder dan dat hij kan is volgens mij ook niet heel goed voor het gehoor, maar misschien klink ik nu als een ouwe lul 8)7
Wil je deze custom settings met ons delen :)?

Ik heb weer nieuws rondom mijn Born, binnenkort krijgt die zijn eerste garagedag...
Heb 3x de melding probleem met hoogspanningsaccu, stop de auto onmiddelijk gehad.
En gisteren een Elektrosysteem werkt niet, nu stoppen melding.

Toch maar keer naar de garage, kost wel een volledige dag omdat ze alles moeten loggen en toestemming moeten krijgen vanuit de importeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
Wij hebben 24-01 een Cupra Born Adrenaline One besteld (prive aanschaf). We zijn benieuwd wanneer we die geleverd krijgen. In deze tijd nogal een raadsel.

Ook vandaag de OBDeleven binnen gekregen. Aardig wat ervaring met VCDS gecreëerd in de afgelopen jaren, maar helaas kan ik de laatste modellen niet meer volledig uitlezen omdat het support daarvan stopt.

Zit in de buurt van Gouda👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

Pinobigbird

doesn't share food!

CupraFrank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:59:
[...]
, maar misschien klink ik nu als een ouwe lul 8)7
Ach, er zijn wel meer ouwe lullen in dit topic hoor. }:O Zowel Urquattro83 als ik hebben al toegegeven aan de midlifecrisis door het kiezen voor de CUPRA Born.

TheMadd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb weer nieuws rondom mijn Born, binnenkort krijgt die zijn eerste garagedag...
Heb 3x de melding probleem met hoogspanningsaccu, stop de auto onmiddelijk gehad.

Toch maar keer naar de garage, kost wel een volledige dag omdat ze alles moeten loggen en toestemming moeten krijgen vanuit de importeur
Oh da's flink balen, dat klinkt niet goed.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
[...]

Zodra ik in mijn auto zit zal ik er even een foto van maken :)

Dat klinkt best als een serieus issue! Meestal is een melding dat je direct moet stoppen niet bepaald gunstig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
CupraFrank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Zodra ik in mijn auto zit zal ik er even een foto van maken :)

Dat klinkt best als een serieus issue! Meestal is een melding dat je direct moet stoppen niet bepaald gunstig!
De melding kwam eigenlijk alleen bij het starten van de auto. Als je de deur open doet, uitstapt en dan weer instapt is de melding weg :P

Ik heb na de derde keer Cupra Servicelijn gebeld, die gaven aan dat het niet erg was, maar wel goed om even uit te laten lezen bij de dealer. Maar omdat de auto nog zo nieuw is gaat dit dus best wat tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 21:42

eisbaer

Zie signature

[...]

Ik ben benieuwd wanneer je terecht kunt. Ik zie bij de werkplaatsplanner wachtlijsten tot een maand.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
eisbaer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer je terecht kunt. Ik zie bij de werkplaatsplanner wachtlijsten tot een maand.
Ik heb niet via de werkplaatsplanner gepland, maar rechtstreeks de dealer gebeld. Kan volgende week al terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

TheMadd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:36:
[...]
Ik heb niet via de werkplaatsplanner gepland, maar rechtstreeks de dealer gebeld. Kan volgende week al terecht :)
Verstandig. Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor het verlichtingsprobleem. Rechterdimlicht doet het soms wel soms niet.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Klinkt een beetje als 2 maandagochtend versies.. Hopelijk is het allemaal eenvoudig te verhelpen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
Klink een beetje als een ID.3 kloon.. >:) In dat topic zie je ook genoeg van dat soort foutmeldingen voorbij komen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Mooi, dan heeft vag ervaring met het oplossen :)

[ Voor 10% gewijzigd door eisbaer op 11-02-2022 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CupraFrank
[...]

Hierbij; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXnIui4Xogyz7vjNxLfE3MnnjMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxZt7DRPYARLpDxput4usChS.jpg?f=fotoalbum_large

De linker twee kun je aanpassen als je wat meer of minder bas zou willen. Mijn ervaring leert wel dat je zelf (afhankelijk van je muzieksmaak) het beste zelf even de tijd kan nemen om te luisteren wat je prettig vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilgeennaam
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-04 10:57
zwaffie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Haha het is om gek van te worden. Net nog een keer gekeken maar niet te vinden. In de handleiding gekeken op pagina 199 en daar wordt inderdaad vermeld hoe je hem aan of uit zet. Er is dan weer een verwijzing naar het menu op pagina 35 en daar staat de optie ook niet tussen. Ik heb het geprobeerd met stil staan en met rijden. Met de rem er op en er af. Parkeerstand etc etc.

Wel gek want er staat dat wanneer je de wasstraat ingaat deze optie uit moet dus het moet kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngNmrYgD72DeffAMk6xtR619pKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPSllL4G2MtOYFbsrVlXAx7p.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtonder op het auto plaatje klikken, dan in linker menu naar "wagen", auto een paar keer draaien todat je bij instellingen exterieur uitkomt. Daar remmen kiezen.

Is het eerste wat ik heb uitgezet. Woon in een krappe straat en dan is het met inparkeren wel zo fijn als je je voet op de rem kunt houden bij het achteruit rijden

[ Voor 6% gewijzigd door wilgeennaam op 11-02-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:12
[...]

Dus geen klachten hier!
Ik zie zelf Talk Radio, X-Bass, Club, Real Sound en Custom. Ik heb 'm zelf op Club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Ik zie zelf Talk Radio, X-Bass, Club, Real Sound en Custom. Ik heb 'm zelf op Club.
Als je custom kiest kun je er nog wat meer uithalen, maar over het algemeen is het geluid oke. Niet bijzonder maar goed genoeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
Nerrion schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Ja, Club. Die heb ik ook inderdaad. Geen idee hoe ik nu weer op Pop FX kom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
CupraFrank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:54:
[...]

Als je custom kiest kun je er nog wat meer uithalen, maar over het algemeen is het geluid oke. Niet bijzonder maar goed genoeg!
Precies, geen geweldig geluid maar goed genoeg dat ik me er niet aan stoor. Ik zal custom nog even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Laatst online: 10-04-2024
Jan_De_Tuinman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:10:
Wij hebben 24-01 een Cupra Born Adrenaline One besteld (prive aanschaf). We zijn benieuwd wanneer we die geleverd krijgen. In deze tijd nogal een raadsel.

Ook vandaag de OBDeleven binnen gekregen. Aardig wat ervaring met VCDS gecreëerd in de afgelopen jaren, maar helaas kan ik de laatste modellen niet meer volledig uitlezen omdat het support daarvan stopt.

Zit in de buurt van Gouda👍
Ik las vandaag een artikel van 3 dagen geleden. In Januari is geen enkele Born op nummerplaat gezet. Van de 4000 afgeleverde wagens, betroffen 1207 Borns voor Nederland. Deze hebben voorrang gekregen vanwege de bijtelling. Ze hadden in totaal 10.000 bestellingen dus ze moeten er nog 6000 afleveren. Als het een te produceren wagen is, zal het dus wel even duren vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Van de 4000 afgeleverde wagens, betroffen 1207 Borns voor Nederland. [...]
*1208 ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Laatst online: 10-04-2024
In het artikel stond 1207. Mijn excuses. Autovisie heeft dus geen goed werk geleverd.

https://www.autovisie.nl/nieuws/cupra-born-succes-nederland/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Heeft iemand nog een linkje naar dat kapje voor op je camera?
Heb mijn 3d printer weer aan de praat en wil eens kijken of deze ook op de Cupra past of passend te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
zwaffie schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:52:
Heeft iemand nog een linkje naar dat kapje voor op je camera?
Heb mijn 3d printer weer aan de praat en wil eens kijken of deze ook op de Cupra past of passend te maken is.
Hij ligt bij mij te wachten op de printer (geprint en al) tot ik tijd heb het erop te knoeien en te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Ik las vandaag een artikel van 3 dagen geleden. In Januari is geen enkele Born op nummerplaat gezet. Van de 4000 afgeleverde wagens, betroffen 1207 Borns voor Nederland. Deze hebben voorrang gekregen vanwege de bijtelling. Ze hadden in totaal 10.000 bestellingen dus ze moeten er nog 6000 afleveren. Als het een te produceren wagen is, zal het dus wel even duren vrees ik.
Ja, we gaan het meemaken. Kans is groot dat het nog wel even duurt. Geniet wel van de foto's die hier voorbij komen. Soort voorproefje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Vanmiddag mijn Born mogen ontvangen :) Ik heb helaas nog geen tijd gehad om goed een rondje te rijden, maar heb wel zin om even te cruisen. Hij staat nu aan de laadpaal.
Ik merkte dat ik het infotainment systeem niet direct heel vriendelijk vind, maar dat is al vaker gezegd.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
w0ndersp00n schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:38:
Vanmiddag mijn Born mogen ontvangen :) Ik heb helaas nog geen tijd gehad om goed een rondje te rijden, maar heb wel zin om even te cruisen. Hij staat nu aan de laadpaal.
Ik merkte dat ik het infotainment systeem niet direct heel vriendelijk vind, maar dat is al vaker gezegd.
Lucky you, Enjoy.

Voor mij was het weer een week zonder belletje.
Wel complimenten voor Max van Cupra voor de pro-actieve communicatie dat hij er achteraan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

eisbaer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Mijn auto staat vandaag bij de dealer voor het verlichtingsprobleem. Rechterdimlicht doet het soms wel soms niet.
Diagnose gesteld. Een regelapparaat stuk. Besteld maar levertijd onbekend. Maandag Cupra care eens bellen wat hun reactie is want dit kan nog wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
eisbaer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:03:
[...]
Diagnose gesteld. Een regelapparaat stuk. Besteld maar levertijd onbekend. Maandag Cupra care eens bellen wat hun reactie is want dit kan nog wel even gaan duren.
Cupra care: langer dan 1.5 uur geen auto is vervangend vervoer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Spro schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Cupra care: langer dan 1.5 uur geen auto is vervangend vervoer toch?
Volgens de website wel, we zien het maandag. Via de LM is een vervangende auto ook geregeld maar dan krijg je zo’n fossiel bakkie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Nou mijn eerste indruk is redelijk positief. Het begon niet heel erg goed, want na het laden kwam de stekker met geen mogelijkheid los. Uiteindelijk na de auto helemaal opnieuw op te starten lukte dat wel, maar het duurde even voordat ik die link had gelegd. Dus dat was wat minder.

De App is ook niet om over naar huis te schrijven. Er is nauwelijks informatie beschikbaar en werkt heel langzaam en geeft vaak aan dat ik functies uit en aan moet zetten om te bepalen of ik de functie mag gebruiken... Daar is nog werk aan de winkel.

Buiten dat, het rijden is heerlijk, lekker stil, veel vlotter dan ik had verwacht. Voor het eerst sinds ik autorijd gaf flitsmeister aan dat mijn 0-100 sprint minder dan 11 seconden was :P Meestal zit ik rond de 40 met mijn rij competenties :P
Lane assist werkt ook prima, kleine stuurcorrecties als je te dicht bij de streep komt. ACC werkt ook prima en subtiel. Wat wel absoluut vervelend is (en misschien vooral wennen) is dat alles touch sensitive is. Ik dacht dat ik daar minder problemen mee zou hebben, maar het was tijdens de eerste rit wel worstelen.

De direct beschikbare koppel van de motor had voor mij nog een onverwachte uitdaging. De Born is een stukje kleiner dan mijn vorige Focus, dus ik ging er vanuit dat het makkelijk zou zijn om hem in m'n garagebox te parkeren. Ik heb er de eerste keer toch 20 minuten over gedaan omdat de auto op de laagste snelheid nog veel te snel ging voor mij om hem gecontroleerd de box in te krijgen :X

Ik moet dus vooral nog even doorgaan met oefenen :9

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

w0ndersp00n schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:03:
Nou mijn eerste indruk is redelijk positief. Het begon niet heel erg goed, want na het laden kwam de stekker met geen mogelijkheid los. Uiteindelijk na de auto helemaal opnieuw op te starten lukte dat wel, maar het duurde even voordat ik die link had gelegd. Dus dat was wat minder.
Nog een keertje op de ontgrendelknop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Thanks, dat ga ik de volgende keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
[...]

Ik stapte net mijn auto in en kreeg ook een melding dat mijn elektrosysteem niet zou werken.. verder niets gemerkt. Hopelijk iets eenmaligs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-07-2024
w0ndersp00n schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:03:

De App is ook niet om over naar huis te schrijven. Er is nauwelijks informatie beschikbaar en werkt heel langzaam en geeft vaak aan dat ik functies uit en aan moet zetten om te bepalen of ik de functie mag gebruiken... Daar is nog werk aan de winkel.

Buiten dat, het rijden is heerlijk, lekker stil, veel vlotter dan ik had verwacht. Voor het eerst sinds ik autorijd gaf flitsmeister aan dat mijn 0-100 sprint minder dan 11 seconden was :P Meestal zit ik rond de 40 met mijn rij competenties :P
Lane assist werkt ook prima, kleine stuurcorrecties als je te dicht bij de streep komt. ACC werkt ook prima en subtiel. Wat wel absoluut vervelend is (en misschien vooral wennen) is dat alles touch sensitive is. Ik dacht dat ik daar minder problemen mee zou hebben, maar het was tijdens de eerste rit wel worstelen.

De direct beschikbare koppel van de motor had voor mij nog een onverwachte uitdaging. De Born is een stukje kleiner dan mijn vorige Focus, dus ik ging er vanuit dat het makkelijk zou zijn om hem in m'n garagebox te parkeren. Ik heb er de eerste keer toch 20 minuten over gedaan omdat de auto op de laagste snelheid nog veel te snel ging voor mij om hem gecontroleerd de box in te krijgen :X

Ik moet dus vooral nog even doorgaan met oefenen :9
Biedt switchen tussen drive-stand B/D geen uitkomst om langzamer te rijden met inparkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Urquattro83 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:52:
[...]

Biedt switchen tussen drive-stand B/D geen uitkomt om langzamer te rijden met inparkeren?
Auto hold uitzetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Het probleem zit niet zo zeer bij vooruit rijden; Inderdaad in N zetten en dan kan de auto rollen op een lage snelheid. Het probleem zit meer in R, als ik aan het steken ben om de auto wat dichter tegen de muur aan te zetten. Als je een tikje tegen het stroompedaal geeft, dan gaat de auto weer vrij snel rollen. Als je dan net als in een brandstof auto de rem een klein beetje intrapt, dan heb je dat de auto zichzelf gewoon weer stilzet na een centimeter verplaatst te zijn. Dus dat is lastig. Maar ik denk ook gewoon wennen/oefenen. Gisteren heb ik het weer twee keer geprobeerd en de laatste keer ging ik al een stuk soepeler de garagebox in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
w0ndersp00n schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:44:
Het probleem zit niet zo zeer bij vooruit rijden; Inderdaad in N zetten en dan kan de auto rollen op een lage snelheid. Het probleem zit meer in R, als ik aan het steken ben om de auto wat dichter tegen de muur aan te zetten. Als je een tikje tegen het stroompedaal geeft, dan gaat de auto weer vrij snel rollen. Als je dan net als in een brandstof auto de rem een klein beetje intrapt, dan heb je dat de auto zichzelf gewoon weer stilzet na een centimeter verplaatst te zijn. Dus dat is lastig. Maar ik denk ook gewoon wennen/oefenen. Gisteren heb ik het weer twee keer geprobeerd en de laatste keer ging ik al een stuk soepeler de garagebox in.
Maar je moet juist niet een tikje tegen het stroompedaal geven. Je moet hem stationair laten rollen mrt je voet op de rem om te remmen. En daarvoor moet je die gare auto hold (nutteloze optie in een automaat imho) uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spro
Nou, mijn printje net even gepast...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkn1mCDJFCK_jqejmMihiMmxPI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JMGcw45UlNtXPTeCaaKkLKke.png?f=fotoalbum_large

Denk dat het zelf wat tekenen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Tylen schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:29:
[...]

Maar je moet juist niet een tikje tegen het stroompedaal geven. Je moet hem stationair laten rollen mrt je voet op de rem om te remmen. En daarvoor moet je die gare auto hold (nutteloze optie in een automaat imho) uitzetten.
Ik had niet door dat Auto Hold een functie was 8)7 Ben ook geen automaat gewend. Ik ga dat vanmiddag eens proberen, even kijken hoe ik de functie uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Ik kreeg net een storing over iets van lichthoek, en inmiddels maakt het geen verschil meer of ik in de D of B stand rijd. Iemand hier als eens last van gehad? Of iemand tips wat ik kan proberen?

Edit; Op miraculeuze wijze is dit probleem uit zichzelf weer verdwenen en gedraagt de Born zich weer als zichzelf.. Toch merkwaardig!

[ Voor 25% gewijzigd door CupraFrank op 14-02-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Spro schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Nou, mijn printje net even gepast...
[Afbeelding]

Denk dat het zelf wat tekenen wordt...
bedankt voor het delen,
hier moeten we idd nog wat aan sleutelen :P

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
CupraFrank schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Hierbij; [Afbeelding]

De linker twee kun je aanpassen als je wat meer of minder bas zou willen. Mijn ervaring leert wel dat je zelf (afhankelijk van je muzieksmaak) het beste zelf even de tijd kan nemen om te luisteren wat je prettig vindt.
Fijne settings Frank! Bass heb ik klein beetje lager gezet. Ik heb het idee dat de lifehammers soms wat mee dreunen. Maar erg blij met deze custom settings, nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:29:
[...]

Als je goede controle hebt over je rechtervoet dan kun je ook met auto hold aan afremmen en laten rollen zonder dat de auto hold aanspringt. Ik doe het regelmatig en vind de auto hold juist een heerlijke optie. Bij stoplichten niet de hele tijd met je voet op de rem zitten bijvoorbeeld is 1 van die voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
TheMadd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Fijne settings Frank! Bass heb ik klein beetje lager gezet. Ik heb het idee dat de lifehammers soms wat mee dreunen. Maar erg blij met deze custom settings, nogmaals dank!
Fijn dat het bevalt! En geen probleem uiteraard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Het parkeren van de Born in mijn garagebox met uitgeschakelde Auto Hold gaat inderdaad vele malen soepeler. Helaas heb ik in mijn box gewoon niet genoeg ruimte om met de te hoge "lage" snelheid de auto netjes te parkeren. Het is dan ook een box uit de jaren 60, gemaakt voor auto's die niet veel groter zijn dan de huidige Polo/Fiesta. Ik moet dus strak tegen de rechter muur aan parkeren, dus hoe langzamer, hoe beter :)

Misschien als ik meer ervaring heb met de aandrijflijn en meer gevoel bij het formaat van de auto dat ik het weer eens ga proberen met ingeschakelde Auto Hold. Maar voor nu zit de functie me dus dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
CupraFrank schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Als je goede controle hebt over je rechtervoet dan kun je ook met auto hold aan afremmen en laten rollen zonder dat de auto hold aanspringt. Ik doe het regelmatig en vind de auto hold juist een heerlijke optie. Bij stoplichten niet de hele tijd met je voet op de rem zitten bijvoorbeeld is 1 van die voorbeelden.
Daar heb je geen autohold voor nodig en werkt met ACC ook perfect. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Daar heb je geen autohold voor nodig en werkt met ACC ook perfect. ;)
De ACC werkt inderdaad fijn, echter heb je daar wel een voorganger voor nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
CupraFrank schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:00:
[...]

De ACC werkt inderdaad fijn, echter heb je daar wel een voorganger voor nodig ;)
touche ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Al geprobeerd om met ACC én een voorganger een rotonde te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
CupraFrank schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Al geprobeerd om met ACC én een voorganger een rotonde te nemen?
Ik rijd altijd met acc ;) Dus ja, ook rotondes (met voorganger) en andere bochten. Gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Mijn ervaring met de proefrit was dat rotondes met ACC best bokkig gaan. volgafstand op kort.
Maar dat waren wel de grotere rotondes met enkele rijbaan, zodra de voorganger niet recht voor mij reed, ging het gas er op. vervolgens zat hij weer even voor mij, afremmen, en bij het nemen van de afslag weer hetzelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Ik rijd altijd met acc ;) Dus ja, ook rotondes (met voorganger) en andere bochten. Gaat perfect.
Ik heb graag controle dus de eerste keer was voor mij wel een beetje spannend maar ik ben positief verrast over hoe goed dat eigenlijk gaat! Al gaat het niet altijd perfect, zeker niet bij tweebaans rotondes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
CupraFrank schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb graag controle dus de eerste keer was voor mij wel een beetje spannend maar ik ben positief verrast over hoe goed dat eigenlijk gaat! Al gaat het niet altijd perfect, zeker niet bij tweebaans rotondes :P
Het is jammer dat de lane assist het alleen niet kan ;)

Ja eerste keer is even spannd (maar dat zijn alle eerste keren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Het is jammer dat de lane assist het alleen niet kan ;)

Ja eerste keer is even spannd (maar dat zijn alle eerste keren)
De lane assist is het eerste wat ik uit zet. Ik zeg het niet graag maar wat een gedrocht is dat op binnenwegen... Hij corrigeerde de auto naar links op een smalle weg zo richting een tegemoetkomer. Op de snelweg gaat hij weer aan, maar voor de rest niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
CupraFrank schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:26:
[...]

De lane assist is het eerste wat ik uit zet. Ik zeg het niet graag maar wat een gedrocht is dat op binnenwegen... Hij corrigeerde de auto naar links op een smalle weg zo richting een tegemoetkomer. Op de snelweg gaat hij weer aan, maar voor de rest niet.
Yuup in de Cupra zet ik hem idd ook direct uit. In de Audi werkt hij werl flawless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Nieuwe week nieuwe kans. Come to me my little Witte copper.
Hoeveel mensen zijn er nog in de race om 'de laatst geleverde van het forum' te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Yuup in de Cupra zet ik hem idd ook direct uit. In de Audi werkt hij werl flawless.
Er zijn meerdere merken waarbij het heel goed werkt, maar Cupra is er daar niet 1 van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
MarcelKo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:29:
Hoeveel mensen zijn er nog in de race om 'de laatst geleverde van het forum' te worden?
Me me ;w

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik weet wanneer ik hem zou moeten krijgen, maar ik heb hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik hoop deze week, maar ja dat hoopte ik de afgelopen 2 weken ook al.. 8)7

Mijn Karoq heeft alvast wraak genomen, flinke ster in mijn voorruit afgelopen weekend.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bboef
  • Laatst online: 25-10-2022
Sta ook nog in de wachtrij, geen idee op welke plek alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
CupraFrank schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Mmmm, zelfs op de snelweg vind ik het een drama, vind echt heel irritant. Collega rijdt een 2021 ibiza en vind het geweldig op zijn auto. Lijkt wel alsof CUPRA de plank aardig mis geslagen heeft hier, maar geen idee waarom, blijkbaar werkt het binnen de VAG groep dus wel op sommige modellen.

ACC vind ik geweldig, op rotondes wil hij af en toe weleens op het gas gaan terwijl ik wat anders in mn hoofd had maar ook hier geldt: als je eenmaal bewust bent dat het kan gebeuren, prima.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar met ACC aan rijd ik soms weleens ineens stuk harder dan ik hem ingesteld heb, omdat ik met m'n hand de + op het stuur aanraak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv2GWy3QcG2kebC1auWA8lvyVtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uusD2pSLIEPCCQrvbWM91oni.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UOCr0W8KxAaBVUmtOXq3QUpYVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zItL0fZ0hBnDyN8TX1Hych3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Spro schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Mmmm, zelfs op de snelweg vind ik het een drama, vind echt heel irritant. Collega rijdt een 2021 ibiza en vind het geweldig op zijn auto. Lijkt wel alsof CUPRA de plank aardig mis geslagen heeft hier, maar geen idee waarom, blijkbaar werkt het binnen de VAG groep dus wel op sommige modellen.

ACC vind ik geweldig, op rotondes wil hij af en toe weleens op het gas gaan terwijl ik wat anders in mn hoofd had maar ook hier geldt: als je eenmaal bewust bent dat het kan gebeuren, prima.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar met ACC aan rijd ik soms weleens ineens stuk harder dan ik hem ingesteld heb, omdat ik met m'n hand de + op het stuur aanraak:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen last van dat ik met m'n handen de ACC sneller zet. Ik heb het zo ingesteld dat die ook de verkeersborden ziet en daar de ACC op aanpast. Rij soms wel 130 ineens waar je 100 mag >:)

Hoe staat het trouwens met je print project voor de draadloze laders? Is daar al een final version van @Spro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het probleem met het perongeluk hoger zetten heb ik ook wel eens gehad, hopelijk leest oom agent mee :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:38
Totaal nieuw op dit topic maar ik heb ook te horen gekregen dat ik een Cupra Born krijg.
Nog wel op kenteken van 2021 en ook nog in de Copper editie.

Wachten duurt wel lang ;(

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik hoop de Copper One deze week bij de lease maatschappij te kunnen bestellen. Details moet ik nog krijgen maar kreeg in eerste instantie 6 maanden levertijd te horen.

Vanwege lengte aardig wat proef gezeten en 1 proefritje gemaakt. Wil nog éénmalig in de copper one zitten om te kijken of het zicht met dakraam allemaal ook OKE is. Vermoedelijk wordt dit donderdag pas. Ga er van uit dat dit wel past.

Dan wordt het de Copper One Aurora Blue zonder warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
Garrettvr schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Totaal nieuw op dit topic maar ik heb ook te horen gekregen dat ik een Cupra Born krijg.
Nog wel op kenteken van 2021 en ook nog in de Copper editie.

Wachten duurt wel lang ;(
Ik krijg trouwens een Copper edition in Aurora Blue
Weet verder niks van af de opties (warmtepomp of niet). Was een last-minute call en hij staat dus ergens in het land....

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zat te denken (*vanuit mijn ID.3) 'Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar."
Vervolgens zie ik dat jullie stuur (van de Born) heel anders is..
Wat hebben ze dat onhandig geplaatst bij de Cupra

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/8hmyvjvbjh9e.jpg

*foto gejat van Autoweek (dus niet van mij)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
DonJunior schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Ik zat te denken (*vanuit mijn ID.3) 'Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar."
Vervolgens zie ik dat jullie stuur (van de Born) heel anders is..
Wat hebben ze dat onhandig geplaatst bij de Cupra

[Afbeelding]

*foto gejat van Autoweek (dus niet van mij)
Heh ja als je dat stuur in je hoofd hebt, is het inderdaad nogal een dingetje om per ongeluk op die knop te rammen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:16
Tot op heden tevreden. ACC boven verwachting erg fijn (heb nieuwe leen Mazda enkele weken gereden, dat was drama). Helaas thuislaadpaal die niet werkt.. dat is wel vervelend, maar gelukkig in wijk en bij werk mogelijkheid tot laden. Ik wist het niet, maar auto moet op slot staan anders werkt laden ook niet (voor de net zo a technische lezers onder ons). Mijn idee is dat hij behoorlijk zuinig is ondanks lekker optrekken, als je maar niet te hard gaat rijden, maar heb nog geen keiharde info door laadperikelen. Enige wat ik nu weleens heb is dat de mevrouw opeens gaat praten terwijl ik, naar mijn idee, nergens op druk oid. Verder blij mee ondanks de zoektochten in het menu en idd de irritante laneass, maar ook dat valt nog mee tov de Mazda, die was nog strenger/gevaarlijker door tegenstelling sturen als ik weer eens mijn knipperlicht niet gebruikte.. jaja iets netter geworden inmiddels. Ik blijf het echter lastig vinden dat ding aan te zetten als niemand achter me rijdt, maar dat zal aan mij liggen. Het vasthouden van keuzes staat wel op mijn wensenlijst, bijv standaard Range etc. Nog maar eens in verdiepen of toch een keer wat laten aanpassen via iemand die zulke zaken begrijpt😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Vergezocht maar wel leuke overeenkomst:

https://www.autoweek.nl/a...n-cupra-en-de-cupra-born/

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Garrettvr schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Ik krijg trouwens een Copper edition in Aurora Blue
Weet verder niks van af de opties (warmtepomp of niet). Was een last-minute call en hij staat dus ergens in het land....
Dat vind ik dan weer heel bijzonder. Er is een clubje dat een Copper Edition One in Aurora Blue heeft besteld, maar later moest kiezen voor een andere kleur (Glacial White) omdat die niet leverbaar was in 2021.
Nu krijg jij wel zo'n Copper Edition One in Aurora Blue met kenteken in 2021 aangeboden die nog 'over' is?
Ik gun hem je van harte, maar ik vind het toch wel een beetje zuur.
Zal wel te maken hebben met leasemaatschappijen die auto's al vooruit bestellen en later pas aan een berijder 'verkopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:27:
Ik hoop de Copper One deze week bij de lease maatschappij te kunnen bestellen. Details moet ik nog krijgen maar kreeg in eerste instantie 6 maanden levertijd te horen.

Vanwege lengte aardig wat proef gezeten en 1 proefritje gemaakt. Wil nog éénmalig in de copper one zitten om te kijken of het zicht met dakraam allemaal ook OKE is. Vermoedelijk wordt dit donderdag pas. Ga er van uit dat dit wel past.

Dan wordt het de Copper One Aurora Blue zonder warmtepomp.
Als je een Copper Edition One bestelt die nog niet op kenteken staat, dan heeft-ie inderdaad geen warmtepomp, maar zeer waarschijnlijk ook geen 360-gradencamera en geen Side Assist, zie de tabel Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
Pinobigbird schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Dat vind ik dan weer heel bijzonder. Er is een clubje dat een Copper Edition One in Aurora Blue heeft besteld, maar later moest kiezen voor een andere kleur (Glacial White) omdat die niet leverbaar was in 2021.
Nu krijg jij wel zo'n Copper Edition One in Aurora Blue met kenteken in 2021 aangeboden die nog 'over' is?
Ik gun hem je van harte, maar ik vind het toch wel een beetje zuur.
Zal wel te maken hebben met leasemaatschappijen die auto's al vooruit bestellen en later pas aan een berijder 'verkopen'.
Het was hele discussie om deze auto te kunnen krijgen vanuit de dealer. Hij was al in Nederland en op kenteken gezet. Contract zou rond zijn......
Later bleek dat de importeur de order had geannuleerd en dat deze auto nooit bij de dealer is aangekomen.
Nu is de auto direct bij de importeur besteld en komt hij alsnog mijn kant op.

Ik weet alle inhoudelijke details ook niet maar ben wel blij :) Ik was al langer bezig met deze auto maar dan via de dealer die in de veronderstelling was dat ze deze zouden krijgen ;w

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio3333
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Meer mensen waarbij de Cupra app er volledig mee gestopt is?
Hij blijft hangen op een bepaald aantal km en geeft het laden ook niet meer weer.
Niks werkt dus meer. App al meerdere keren verwijderd (Iphone12) en opnieuw geïnstalleerd. Op een andere telefoon geïnstalleerd; exact hetzelfde.
Lijkt erop dat ik voortaan een apploze Cupra rijder ben.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Emilio3333 Kan natuurlijk ook zijn dat de auto gestopt is met communiceren.
Heeft je auto nog wél een 'wit' (dus niet grijs) wereldbolletje en voldoende 4g dekking qua connectiviteit?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:18
Blijkbaar vond mijn camera het welletjes voor vandaag. Toch best spannend als je voor je huis moet fileparkeren en je aan beide kanten buren hebt wonen met een liefde voor mooie auto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4rSKuVwH35PMVau-W_x3xtL_Z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIurgREM5ZsIAjVY76MvqvAr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Emilio3333 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:36:
Meer mensen waarbij de Cupra app er volledig mee gestopt is?
Hij blijft hangen op een bepaald aantal km en geeft het laden ook niet meer weer.
Niks werkt dus meer. App al meerdere keren verwijderd (Iphone12) en opnieuw geïnstalleerd. Op een andere telefoon geïnstalleerd; exact hetzelfde.
Lijkt erop dat ik voortaan een apploze Cupra rijder ben.
Iemand een oplossing?
Ik moest vanmorgen opnieuw inloggen in de app, en daarna deed hij het weer. Hij bleef daarvoor hangen op het Cupra logo. Werkt hij op dit moment nog steeds niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brak1977
MarinoC schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:58:
Enige wat ik nu weleens heb is dat de mevrouw opeens gaat praten terwijl ik, naar mijn idee, nergens op druk oid.
Er is een woord dat deze mevrouw elke keer activeert. Ik dacht namelijk ook dat het een knopje was dat ik elke keer aanraakte bij het stuur. Maar nu heb ik voice activation uitgezet en nu gebeurt het niet meer.

Dus dat kan zeker uit, weet alleen niet meer hoe :+
Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.