Zonder Pon of Cupra te willen gaan verdedigen want ik ben echt niet de grootste fan, Maar deze huidige situatie rondom de Born is wel één grote opstapeling van heel veel problemen en tegenslagen.rv3 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
[...]
Inmiddels zowaar de offerte gehad van VWPFS
Ik heb aangekaart dat ik ervaringen lees over de leveringen en de gebrekkige communicatie erover, dat werd wel aardig bevestigd wat netjes was.
Ze gaan nu uit van een levertijd van 4 maanden maar geen harde toezegging ivm de ervaringen nu.
Nu ben ik wat gewend qua lange levertijd en moeizame communicatie (Alfa Romeo) maar toch maar eens afwegen of ik dit wil aangaan.
Ik heb namelijk ondertussen wel het gevoel dat ze bij Pon echt geleerd hebben en dat ze bij de Cupra tak ook echt nog even moesten wennen aan deze schaalvergroting. Tot december reden er in totaal 300 auto's rond met Cupra logo en Nederlands kenteken. Eind december staan er 1200 nieuwe auto's op het parkeerterrein die vertraagd geleverd zijn en naar hun nieuwe eigenaar moeten.
Pon/Cupra had dit natuurlijk aan moeten zien komen, en af en toe een mailtje / belletje met statusupdates was wel het minimum geweest natuurlijk.
Nu Pon toch de dealers bijgeschaald heeft en lijkt te versnellen met uitlevering, geeft voor mij wel het idee dat ze zelf ook inzien dat de organisatie anders en beter moet. Als zo de 1e bulk weg eindelijk weg is, denk ik dat de organisatie dat ook beter kan bijbenen.
En qua levertijd, tsja ik denk dat je mazzel moet hebben om een voorraad-auto te treffen of anders denk ik dat je met de huidige chiptekorten bij alle fabrikanten levertijden krijgt die niet altijd nagekomen kunnen worden.
Ik heb in december bij mijn eigen proefrit in Leusden wel begrepen dat er een aantal extra Adrenaline One's in de pijplijn zaten voor Nederland die niet meer op tijd waren voor 2021 kenteken en daar werd ook april-mei voor genoemd dus als die daadwerkelijk in het systeem zitten, is deze levertijd mogelijk wel haalbaar. Al zou ik er zelf 2 maanden bij optellen tegenwoordig.