Volgens mij is het First In Last Out. Dus hoe later in Nederland hoe sneller je aan de beurt bent.CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
[...]
Je bent benieuwd naar eventuele logica? Die vind je eerder in de datum van toelating dan in de besteldatum vermoed ik.
Volgens mij heeft het met de stand van de maan te maken.TheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Volgens mij is het First In Last Out. Dus hoe later in Nederland hoe sneller je aan de beurt bent.
Nee zonder gekheid; las op de facebook groep dat die auto's random rijklaar gemaakt worden en er dus geen logica meer te ontdekken valt...
Klinkt logisch, maar het zou mij niets verbazen als zelfs dat anders is dan normaal.TheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Volgens mij is het First In Last Out. Dus hoe later in Nederland hoe sneller je aan de beurt bent.
@Deewop @Robert14359 Veel plezier vandaag bij het ophalen! En: pics pics pics!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Er schijnt dus veel gebeld te worden? Vanmorgen belde ik PON en werd doorverbonden naar een dame die me vertelde dat ik gemaild zou worden en dan een afspraak kan inplannen. Duurt nu echt niet lang meer.......
Volgens mij wordt iedereen tot op heden gebeld voor het maken van een afspraak. Nog niemand gezien die een mail heeft ontvangen in 2022krl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:56:
Er schijnt dus veel gebeld te worden? Vanmorgen belde ik PON en werd doorverbonden naar een dame die me vertelde dat ik gemaild zou worden en dan een afspraak kan inplannen. Duurt nu echt niet lang meer.......

Kreeg je ook weer te horen; 1000 auto's, zijn hard aan het werk. Hopelijk uiterlijk week 6?
Tot nu toe lees ik ook alleen maar dat mensen gebeld worden i.p.v. gemaild.krl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:56:
Nee ik hoorde in die dame haar stem dat ze vaker heeft moeten zeggen dat de mail er aan komt. Maar nu gaat het echt snel zei ze aangezien ook de maatregelen versoepelt zijn en er dus meer mensen tegelijk ontvangen kunnen worden.TheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:58:
[...]
Volgens mij wordt iedereen tot op heden gebeld voor het maken van een afspraak. Nog niemand gezien die een mail heeft ontvangen in 2022.
Kreeg je ook weer te horen; 1000 auto's, zijn hard aan het werk. Hopelijk uiterlijk week 6?
Maar als je vervolgens vraagt om even op kenteken te zoeken of ze misschien wat kan vinden........❌🛑⛔️
Hahaha het kenteken, dat kennen ze daar niet. Enige wat ze in de Excellijsten zien staan zijn voornaam, achternaam en eventueel een telefoonnummer.krl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Nee ik hoorde in die dame haar stem dat ze vaker heeft moeten zeggen dat de mail er aan komt. Maar nu gaat het echt snel zei ze aangezien ook de maatregelen versoepelt zijn en er dus meer mensen tegelijk ontvangen kunnen worden.
Maar als je vervolgens vraagt om even op kenteken te zoeken of ze misschien wat kan vinden........❌🛑⛔️
Snel is een relatief begripkrl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Nee ik hoorde in die dame haar stem dat ze vaker heeft moeten zeggen dat de mail er aan komt. Maar nu gaat het echt snel zei ze aangezien ook de maatregelen versoepelt zijn en er dus meer mensen tegelijk ontvangen kunnen worden.
Ik kijk wel uit naar de foto's van hen die vandaag de auto krijgen. Tijd voor wat positivisme.
NICE!zwaffie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie dit nu net op facebook voorbijkomen. Zijn de auto's die op een nieuw baasje wachten.
Ik zie de N-6xx-TZ ook staan... ik wacht op de 620, bring it on!
GVD dat ziet er lekker uit! Mijn kenteken -1 en +1 al gezien maar helaas niet de mijne
zooooo hatelijk, hahah. Die N617TZ en N600TZ irriteren mijkrl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:49:
GVD dat ziet er lekker uit! Mijn kenteken -1 en +1 al gezien maar helaas niet de mijne
Nice!!zwaffie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie dit nu net op facebook voorbijkomen. Zijn de auto's die op een nieuw baasje wachten.
Allemaal kentekens van diverse toelatingsdata, geen enkele logica te vinden dus
[ Voor 3% gewijzigd door CupraFrank op 18-01-2022 13:56 ]
Hup hier heb je de sleutel en pak hem maar van het terrein af...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Tesla style. Ik mis alleen de nummers nog op de parkeervakken.M@cer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:57:
"ehhh, uw auto staat op vak 33-A. Als ie er niet staat, even op de open knop drukken tot u de knipperlichten ziet knipperen"
Nou, ik doe het er voor hoor.
Je zou er bijna om vragen..M@cer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:57:
De nieuwe Cupra experience is dat je hem zelf rijklaar moet maken.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hahaeisbaer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:05:
Heb ik ook aan zitten denken: ik kom hem wel met aanhanger ophalen, en dump hem bij een seat dealer. Vechten ze(PON en dealer) maar uit hoe ze dat met rijklaar maak kosten gaan doen.eisbaer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:05:
Voor de rest heb ik best wel geduld hoor...
[ Voor 6% gewijzigd door Spro op 18-01-2022 14:10 ]
Potverdorie, die zien er toch al helemaal rijklaar uit? Komt maar op! ;-) :-D
Veel blauwe!! Heel tof om wat meer blauw op straat te zien.
Beetje jammer dat mijn ID.3 daartegen weg valt.. maar prima. Ben benieuwd wanneer jullie er in mogen rijden. Zien er erg leuk uit die Borns
Beetje jammer dat mijn ID.3 daartegen weg valt.. maar prima. Ben benieuwd wanneer jullie er in mogen rijden. Zien er erg leuk uit die Borns
*sowieso
Ik had een blauwe besteld maar die was niet leverbaar... Dus ik vind het niet zo leuk om al die blauwe te zienDonJunior schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:56:
Veel blauwe!! Heel tof om wat meer blauw op straat te zien.

Eind october besteld.
Performance.
Momenteel hebben ze een storing in het systeem vandaar dat ze bellen is mij verteld.
Bijna, bijna, N-364-VK zie ik wel staan, ik heb de 362
Zojuist gebeld. Dinsdag 25 januari om 9.00u gaat het gebeuren!
Gelijk even wat doorgevraagd voor de mensen hier die nog niks weten. Als de maatregelen blijven zoals ze nu zijn dan worden in week 6 de laatste auto's van 2021 uitgeleverd. Ik vroeg ook hoe de volgorde van bellen nu is, volgens de medewerker krijgt hij bellijsten en weet hij niks van volgordes op besteldatum o.i.d. en is het volgens hem meer random.
Gelijk even wat doorgevraagd voor de mensen hier die nog niks weten. Als de maatregelen blijven zoals ze nu zijn dan worden in week 6 de laatste auto's van 2021 uitgeleverd. Ik vroeg ook hoe de volgorde van bellen nu is, volgens de medewerker krijgt hij bellijsten en weet hij niks van volgordes op besteldatum o.i.d. en is het volgens hem meer random.
Bedankt voor het vragen en alvast veel plezier voor dinsdag!krl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:53:
Lekker hoor, en bedankt voor de update. Heb nu voor het eerst het gevoel dat er wat staat te gebeuren binnenkort. Zitten nu al halverwege week 3, dus nog max 3 weekjes wachten redden we nog wel...krl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:53:
* Spro is nog beetje zuur hoorkrl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:53:
random is tenminste wel lekker consistent en in lijn met de rest van de communicatie/het proces in z'n geheel
(thanks voor het vragen!!)
Ook benieuwd hoeveel mensen per dag nu een telefoontje krijgen. Als ze eind week 6 klaar willen zijn, dan zijn er nog 11 aflevermomenten (dinsdag, donderdag en zaterdag).Spro schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:22:
[...]
* Spro is nog beetje zuur hoor
random is tenminste wel lekker consistent en in lijn met de rest van de communicatie/het proces in z'n geheel
(thanks voor het vragen!!)
Als ze er nog 900 moeten afleveren dan zullen ze nog aardig wat mensen moeten bellen.
Leveren ze maar op 3 dagen per week uit?TheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:24:
[...]
Ook benieuwd hoeveel mensen per dag nu een telefoontje krijgen. Als ze eind week 6 klaar willen zijn, dan zijn er nog 11 aflevermomenten (dinsdag, donderdag en zaterdag).
Als ze er nog 900 moeten afleveren dan zullen ze nog aardig wat mensen moeten bellen.
Consistentie doortrekkend: dat verschilt per dagTheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:24:
[...]
Ook benieuwd hoeveel mensen per dag nu een telefoontje krijgen. Als ze eind week 6 klaar willen zijn, dan zijn er nog 11 aflevermomenten (dinsdag, donderdag en zaterdag).

CupraVH schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:23:
Hallo.
Ik lees al een aantal week dit forum.
Ben zojuist gebeld dat ik de Born volgende week op mag halen kon kiezen uit 25 27 of 29 januari. Het is 27 gewordenhopelijk dat er meer mensen goed bericht krijgen deze week
Aan de hand van voorgaande berichten denk ik dat wel.CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:25:
[...]
Leveren ze maar op 3 dagen per week uit?
Oke, daar zal vast een reden voor zijn. Maar daar zal vast nog wel wat winst te behalen zijnTheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:26:
[...]
[...]
Aan de hand van voorgaande berichten denk ik dat wel.
oh wauw.. ja dan kan ik me voorstellen dat dit beeld niet zo tof is. Wat was de reden dan dat blauw voor jou niet leverbaar was?CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:10:
[...]
Ik had een blauwe besteld maar die was niet leverbaar... Dus ik vind het niet zo leuk om al die blauwe te zien
*sowieso
Ik heb werkelijkwaar geen idee, dat konden ze mij niet vertellen. Ze hadden mij als alternatief een Business One in blauw toebedeeld, maar had juist de Adrenaline One besteld vanwege de velgen en middenconsole. Dus nu een Quasar Grey maar wel de Adrenaline.DonJunior schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:48:
[...]
oh wauw.. ja dan kan ik me voorstellen dat dit beeld niet zo tof is. Wat was de reden dan dat blauw voor jou niet leverbaar was?
En bij mij was de Quasar Grey Adrenaline niet meer beschikbaar, en "moest" naar een blauwe business. Maar door een afzegging toch weer de eerste gekregen. Bizar niet?CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Ik heb werkelijkwaar geen idee, dat konden ze mij niet vertellen. Ze hadden mij als alternatief een Business One in blauw toebedeeld, maar had juist de Adrenaline One besteld vanwege de velgen en middenconsole. Dus nu een Quasar Grey maar wel de Adrenaline.
Bizar ja! Ook totaal onlogisch. Ik heb dat op oudjaarsdag nog allemaal moeten regelen..Brak1977 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:58:
[...]
En bij mij was de Quasar Grey Adrenaline niet meer beschikbaar, en "moest" naar een blauwe business. Maar door een afzegging toch weer de eerste gekregen. Bizar niet?
Mij belde ze 14 december dat mijn blauwe Adrenaline niet leverbaar ging zijn. Kon toen naar blauwe business, vapor grey adrenaline, of blauwe copper. Achteraf wel blij dat ik iig redelijk wat alternatieven aangeboden kreeg.CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Ik heb werkelijkwaar geen idee, dat konden ze mij niet vertellen. Ze hadden mij als alternatief een Business One in blauw toebedeeld, maar had juist de Adrenaline One besteld vanwege de velgen en middenconsole. Dus nu een Quasar Grey maar wel de Adrenaline.
[ Voor 6% gewijzigd door Nerrion op 18-01-2022 17:20 ]
Balen, ik kwam er achter doordat ik zelf met Cupra belde en te horen kreeg dat mijn kenteken bekend was... Van een Business One ipv Adrenaline OneNerrion schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:20:
[...]
Mij belde ze 14 december dat mijn blauwe Adrenaline niet leverbaar ging zijn. Kon toen naar blauwe business, vapor grey adrenaline, of blauwe copper. Achteraf wel blij dat ik iig redelijk wat alternatieven aangeboden kreeg.

Jeetje, dat kan eigenlijk echt niet...CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:21:
[...]
Balen, ik kwam er achter doordat ik zelf met Cupra belde en te horen kreeg dat mijn kenteken bekend was... Van een Business One ipv Adrenaline One
Denk dat Cupra dat ook wel aanvoelde want Max (van Cupra) ging direct wat belletjes doen en belde mij 10 min later terug met de optie voor een Adrenaline One Quasar Grey..
Als ze mij die hadden aangeboden 14 dec was ik daar misschien ook wel voor gegaanCupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:35:
[...]
Denk dat Cupra dat ook wel aanvoelde want Max (van Cupra) ging direct wat belletjes doen en belde mij 10 min later terug met de optie voor een Adrenaline One Quasar Grey..
Maar zijn beide hele mooie kleuren!
HahaNerrion schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Als ze mij die hadden aangeboden 14 dec was ik daar misschien ook wel voor gegaan![]()
Maar zijn beide hele mooie kleuren!
Je hebt niets te klagen. Ondanks ettelijke pogingen naar LM, Cupra, Pon retail group, is het een downgrade naar business one geworden. Bij Cupra nooit iemand aan de lijn gekregen die verder kwam dan, “wij weten het ook niet”. Bij Arval zijn ze ook liever lui dan moe. Ik herhaal het maar weer eens, nooit meer een auto van Pon. Denk ik hierna privé een Tesla koop of lease. Kost wat meer maar alles beter dan deze continue voorstelling van incompetentie.CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:45:
[...]
HahaBlauw was mijn eerste kleur, Quasar Grey mijn tweede. Maar toch zal het iedere keer zuur blijven als ik een blauwe zie rijden denk ik..
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Gelukt helemaal blij meePinobigbird schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:51:
@Deewop @Robert14359 Veel plezier vandaag bij het ophalen! En: pics pics pics!
Top. Hoe lang was je bezig? 15 Minuten?Robert14359 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:08:
Vandaag opgehaald een waanzinnig aantal staan er buiten nog te wachten.
Rijdt echt heerlijke, helemaal happy[Afbeelding]
Je sleutel zit nog onder je ruitenwisser 😀
[ Voor 4% gewijzigd door eisbaer op 18-01-2022 18:11 ]
Oké bijzonder, ik kreeg na 1 belletje al iemand aan de lijn. En verder is mijn LM vrij makkelijk en goed te bereiken en gelukkig ook behulpzaam!eisbaer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Je hebt niets te klagen. Ondanks ettelijke pogingen naar LM, Cupra, Pon retail group, is het een downgrade naar business one geworden. Bij Cupra nooit iemand aan de lijn gekregen die verder kwam dan, “wij weten het ook niet”. Bij Arval zijn ze ook liever lui dan moe. Ik herhaal het maar weer eens, nooit meer een auto van Pon. Denk ik hierna privé een Tesla koop of lease. Kost wat meer maar alles beter dan deze continue voorstelling van incompetentie.
Heel mooi! Mooie kleur ook 👀😂Robert14359 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:08:
Vandaag opgehaald een waanzinnig aantal staan er buiten nog te wachten.
Rijdt echt heerlijke, helemaal happy[Afbeelding]
Wanneer mag je hem halen? En per wanneer gaan ze weer naar 1,5 uur?MrTGT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:03:
Vanavond gebeld, mag hem ook ophalen. Ze gaan weer over naar de 'volledige experience' van 1,5 uur.
Dinsdag 25 januari. Weet eerlijk gezegd niet per wanneer ze naar 1,5 uur gaan.CupraFrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:14:
[...]
Wanneer mag je hem halen? En per wanneer gaan ze weer naar 1,5 uur?
Wel goede info voorziening aan de telefoon. O.a. of je een lease auto had en of je hulp nodig had om daar te komen etc...
Sleutel is goed gekomen:)eisbaer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:10:
[...]
Top. Hoe lang was je bezig? 15 Minuten?
Je sleutel zit nog onder je ruitenwisser 😀
Denk 10 minuutjes en 🏎🏎
Vanwaar of je een lease had? Zodat hem daar inleveren? Dat hoopte ik namelijk wel te kunnen.MrTGT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Dinsdag 25 januari. Weet eerlijk gezegd niet per wanneer ze naar 1,5 uur gaan.
Wel goede info voorziening aan de telefoon. O.a. of je een lease auto had en of je hulp nodig had om daar te komen etc...
Damn, de foto's helpen niet echt bij het wachten hoorRobert14359 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:39:
Klein parkeerplaatsje vol Cupras met kenteken😇[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weet ik niet, ik heb koop. Dus hij kapte de vraag daarna direct af. Ik moet mijn huidige (inruil) auto inleveren bij een aangewezen Pon dealer, dat kon in iedergeval niet in Leusden.Nerrion schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:52:
[...]
Vanwaar of je een lease had? Zodat hem daar inleveren? Dat hoopte ik namelijk wel te kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door MrTGT op 18-01-2022 19:57 ]
Sorry heb er nog meer hoor😂😂Spro schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:52:
[...]
Damn, de foto's helpen niet echt bij het wachten hoor
Geloof mij als je voor service gaat kun je Tesla beter mijden als de pest.eisbaer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Je hebt niets te klagen. Ondanks ettelijke pogingen naar LM, Cupra, Pon retail group, is het een downgrade naar business one geworden. Bij Cupra nooit iemand aan de lijn gekregen die verder kwam dan, “wij weten het ook niet”. Bij Arval zijn ze ook liever lui dan moe. Ik herhaal het maar weer eens, nooit meer een auto van Pon. Denk ik hierna privé een Tesla koop of lease. Kost wat meer maar alles beter dan deze continue voorstelling van incompetentie.
Tesla:
Laadkabels waren op toen ik mijn Model3 kwam afhalen “jammer joh kunnen we niks aan doen”, bellen kon je ze niet omdat het telefoonnummer uit de lucht was gehaald i.v.m. grote drukte (of je schaalt je callcenter op maar dit werkt ook), mails werden niet beantwoord verder had ik geen manier contact te zoeken. Na een aantal maanden aankloten ben ik naar Amsterdam gereden waar de mevrouw achter de balie zich verontschuldigde en mij een gebruikte kabel meegaf.
Ophalen van de Born, Cupra: meneer heeft u al een laadpas? Zo niet kunnen we u pasje meegeven.
Mijn pasje is verzonden hij komt morgen wel gok ik maak je geen zorgen. Cupra: Meneer het is echt geen probleem we kunnen u zo een pasje meegeven.
Voorbeeld 2:
Tesla: Mijn model 3 had wat kwaliteitsprobleempjes en stond in Den Haag voor reparatie, omdat de reparatie minder dan 4 uur zou duren ben ik met een collega meegereden naar kantoor en zou de auto in de middag weer ophalen met dezelfde collega.
15:00 krijg ik een sms van Tesla: uw auto komt vandaag niet af en u kunt hem morgen ophalen, op zich geen probleem maar ik had geen leenauto en voelde er weinig voor op kantoor te slapen. Uiteraard hadden ze geen telefoonnummer en reageren op sms deden ze uiteraard niet, uit wanhoop heb ik de leasemaatschappij gebeld welke reageert: “zucht we zijn niet anders van ze gewend, we sturen direct een leenauto” waarvoor ik Multilease nog steeds dankbaar ben.
Cupra: er is niks mis aan de auto
Uiteraard verdedig ik de gebrekkige communicatie van Pon niet maar ik heb oprecht het idee dat de jongens en meisjes van Cupra er alles op alles aan doen de auto’s z.s.m. Uit te leveren.
Dat geloof ik ook direct. Ik reageer extreem zuur inmiddels op alles dat op communicatie lijkt, maar telkens als ik iemand van Cupra spreek heb ik wel oprecht het idee dat de persoon zijn best doet. Het lijkt wel alsof de organisatie zo'n ongelooflijke klerezooi is dat de personen ook gewoon geen info hebben...drluna schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:17:
[...]
Uiteraard verdedig ik de gebrekkige communicatie van Pon niet maar ik heb oprecht het idee dat de jongens en meisjes van Cupra er alles op alles aan doen de auto’s z.s.m. Uit te leveren.
Verdorie, ziet er in het wit toch ook echt strak uit!Deewop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:22:
[Afbeelding]
Mijne vandaag ook opgehaald. So far so good! 😁
Gefeliciteerd! Dat is exact dezelfde uitvoering als de mijneDeewop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:22:
[Afbeelding]
Ben benieuwd (zie ook Pinobigbird in "Het grote Cupra topic") :
1) Heeft-ie de Side Assist en 360-gradencamera?
2) Heeft-ie echt de warmtepomp?
3) Welke (20 inch) banden heeft de Copper Edition One?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Klinkt ook niet best. Kreeg je wel de auto die je besteld had?drluna schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:17:
[...]
Geloof mij als je voor service gaat kun je Tesla beter mijden als de pest.
Tesla:
Laadkabels waren op toen ik mijn Model3 kwam afhalen “jammer joh kunnen we niks aan doen”, bellen kon je ze niet omdat het telefoonnummer uit de lucht was gehaald i.v.m. grote drukte (of je schaalt je callcenter op maar dit werkt ook), mails werden niet beantwoord verder had ik geen manier contact te zoeken. Na een aantal maanden aankloten ben ik naar Amsterdam gereden waar de mevrouw achter de balie zich verontschuldigde en mij een gebruikte kabel meegaf.
Ophalen van de Born, Cupra: meneer heeft u al een laadpas? Zo niet kunnen we u pasje meegeven.
Mijn pasje is verzonden hij komt morgen wel gok ik maak je geen zorgen. Cupra: Meneer het is echt geen probleem we kunnen u zo een pasje meegeven.
Voorbeeld 2:
Tesla: Mijn model 3 had wat kwaliteitsprobleempjes en stond in Den Haag voor reparatie, omdat de reparatie minder dan 4 uur zou duren ben ik met een collega meegereden naar kantoor en zou de auto in de middag weer ophalen met dezelfde collega.
15:00 krijg ik een sms van Tesla: uw auto komt vandaag niet af en u kunt hem morgen ophalen, op zich geen probleem maar ik had geen leenauto en voelde er weinig voor op kantoor te slapen. Uiteraard hadden ze geen telefoonnummer en reageren op sms deden ze uiteraard niet, uit wanhoop heb ik de leasemaatschappij gebeld welke reageert: “zucht we zijn niet anders van ze gewend, we sturen direct een leenauto” waarvoor ik Multilease nog steeds dankbaar ben.
Cupra: er is niks mis aan de auto![]()
Zeker ik heb een blauwe business besteld en ontvangen net voor de Kerst. (Of als je naar de Tesla vroeg ook daar kreeg ik de auto die besteld was).eisbaer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:37:
[...]
Klinkt ook niet best. Kreeg je wel de auto die je besteld had?
Ja! Je mag je huidige leaseauto daar neerzetten en zij zorgen voor transport. (Vandaag aflevering ingepland en dit besproken)Nerrion schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:52:
[...]
Vanwaar of je een lease had? Zodat hem daar inleveren? Dat hoopte ik namelijk wel te kunnen.
Hi @Robert14359 , mooie foto's! Dankjewel daarvoor!
Als ik het goed zie heb jij EcoContact 6 als banden gekregen? Je hebt een 19 inch band toch?
Klopt het dat ik deze niet bij het bandenlabel voorbij zie komen?
Cupra Born Banden
Ik had gehoopt dat ze alle 19 inch velgen met GoodYears zouden afleveren omdat deze 67dB aan geluid maken ten opzichte van de 71dB van de EcoContact 6.
Merk jij dat de banden veel geluid maken?
Ahh super! Bedanktkrl85 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Ja! Je mag je huidige leaseauto daar neerzetten en zij zorgen voor transport. (Vandaag aflevering ingepland en dit besproken)
Wit staat hem echt heel goed!Deewop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:22:
[Afbeelding]
Bedankt voor de foto's allemaal, begint nu wel te kriebelen hoor!
Ik moest noodgedwongen switchen van qasar grey naar wit, maar zo te zien op de foto’s ben ik daar niet rouwig om.
Heel scherp gezien nog niet opgelet, geen idee of dit gepland was hoor. Geluid is gewoon mooi stil maar max 120 km gereden nog dus ….?TheMadd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:56:
[...]
Hi @Robert14359 , mooie foto's! Dankjewel daarvoor!
Als ik het goed zie heb jij EcoContact 6 als banden gekregen? Je hebt een 19 inch band toch?
Klopt het dat ik deze niet bij het bandenlabel voorbij zie komen?
Cupra Born Banden
Ik had gehoopt dat ze alle 19 inch velgen met GoodYears zouden afleveren omdat deze 67dB aan geluid maken ten opzichte van de 71dB van de EcoContact 6.
Merk jij dat de banden veel geluid maken?
Zie ze ook niet bij de banden staan🤷
@TheMadd
Bandentest ziet er goed uit lijkt me?
Volgens mij zijn dit ze?
Volgens mij zijn dit ze?
/f/image/OQynkyM6SviOa6HVSXmjO5lg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Robert14359 op 18-01-2022 21:29 ]
Bedankt voor je reactie! De test ziet er inderdaad niet verkeerd uit! Die Db’s uit de bandenlabels zeggen natuurlijk ook niet alles.Robert14359 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:27:
@TheMadd
Volgens mij zijn dit ze?[Afbeelding]
Zolang je er geen last van had bij 120 km/u zal het wel goed zijn
1) Jep! Leuke speeltjes, vooral de top-down view is genietenPinobigbird schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:34:
[...]
Gefeliciteerd! Dat is exact dezelfde uitvoering als de mijne![]()
Ben benieuwd (zie ook Pinobigbird in "Het grote Cupra topic") :
1) Heeft-ie de Side Assist en 360-gradencamera?
2) Heeft-ie echt de warmtepomp?
3) Welke (20 inch) banden heeft de Copper Edition One?
2) Zit er in. Gelukkig maar want ik heb er voor betaald
3) De Bridgestone 215/45 R20 95T XL
Nu even kijken of ik het volume van de bediening kan dempen, staat momenteel op standje misthoorn. De toetsen op het stuur vallen me overigens mee!
Vraagje in welk profile rijden jullie en al verschillende uitgetest en verschillen merkbaar?
Vandaag even de app getest en de auto 8 minuutjes voorverwarmd, wat een luxe in een warme auto stappen😊
Vandaag even de app getest en de auto 8 minuutjes voorverwarmd, wat een luxe in een warme auto stappen😊
Wit staat hem echt enorm goed!Deewop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:22:
[Afbeelding]
Ziet er toch wel lekker uit.. Je moet toch wel balen als je eerder een ID.3 hebt gekozen als je straks een Born ziet rijden..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Moeten ze wel snel uitgeleverd wordenM@cer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:41:
Ziet er toch wel lekker uit.. Je moet toch wel balen als je eerder een ID.3 hebt gekozen als je straks een Born ziet rijden..
Ik heb getekend op maandag 3 januari, kreeg 14e bevestiging in de mail. Cupra-specialist zegt steeds februari/maart levering, dus ben benieuwd!
Leuk om alle foto's te zien, keep em coming!
Silencenl17 | Adrenaline One | Vapor Grey | 14-01-2022 | ???? |
[ Voor 44% gewijzigd door silencenl17 op 19-01-2022 11:25 ]
Als de trend een beetje doorzet zoals de afgelopen tijd dan worden er morgen weer mensen gebeld/gemaild. Het lijkt (aanname) synchroon te lopen met de afleverdagen (di, do, za) en het uiterlijk 5 dagen van te voren bellen/mailen.
Februari/maart zal me ook niks verbazen hoor.silencenl17 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:20:
Ik heb getekend op maandag 3 januari, kreeg 14e bevestiging in de mail. Cupra-specialist zegt steeds februari/maart levering, dus ben benieuwd!
Silencenl17 Adrenaline One Vapor Grey 14-01-2021 ????
't is een One dus waarschijnlijk al geproduceerd en wil pon nu zorgen dat eerst het parkeerterrein leeg is van auto's, en dan pas nieuwe afleveren.
2022 Neem ik aansilencenl17 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:20:
Silencenl17 Adrenaline One Vapor Grey 14-01-2021 ????
Als ik de foto's zo zie dan past er ook weinig nieuws bijSpro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:35:
[...]
Februari/maart zal me ook niks verbazen hoor.
't is een One dus waarschijnlijk al geproduceerd en wil pon nu zorgen dat eerst het parkeerterrein leeg is van auto's, en dan pas nieuwe afleveren.
Zie op facebook dat er ook vandaag nog mensen worden gebeld. De eerste heeft zich al gemeld.CupraFrank schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:25:
Als de trend een beetje doorzet zoals de afgelopen tijd dan worden er morgen weer mensen gebeld/gemaild. Het lijkt (aanname) synchroon te lopen met de afleverdagen (di, do, za) en het uiterlijk 5 dagen van te voren bellen/mailen.
Tot zover de trendzwaffie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Zie op facebook dat er ook vandaag nog mensen worden gebeld. De eerste heeft zich al gemeld.

Waarom dan? Ik ben bijzonder tevreden met mijn ID.3.M@cer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:41:
Ieder heeft een eigen smaak qua styling lijkt me zo.
*sowieso
Haha alles om de verwarring in stand te houden en de spanning hoog!Spro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Denk dat CUPRA hier meeleest en denkt: Wacht, zien ze consistentie?! Let me fix that
Zeker, maar het ziet er allemaal toch wat stoerder uit van de voorkant in vergelijking met het babysnoetje van de ID3. Maar uiteraard is het een smaakkwestie..DonJunior schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Waarom dan? Ik ben bijzonder tevreden met mijn ID.3.
Ieder heeft een eigen smaak qua styling lijkt me zo.
Ook ik ben dan eindelijk gebeld!! Dinsdag 25-01 om 09:00 mag ik mijn copper edition in het blauw op gaan halen. Wat een opluchting zeg.
Nice! Dan zien we elkaar dan, ik kom een witte Copper afhalen.Tim.vbeek schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:20:
Ook ik ben dan eindelijk gebeld!! Dinsdag 25-01 om 09:00 mag ik mijn copper edition in het blauw op gaan halen. Wat een opluchting zeg.![]()
Alle forumleden in het rood gekleed?krl85 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:21:
[...]
Nice! Dan zien we elkaar dan, ik kom een witte Copper afhalen.
Vanaf welk nummer bellen ze je ? Dan weet ik dat ik altijd dat nummer moet opnemen, ook als ik ergens mee bezig ben.Tim.vbeek schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:20:
Ook ik ben dan eindelijk gebeld!! Dinsdag 25-01 om 09:00 mag ik mijn copper edition in het blauw op gaan halen. Wat een opluchting zeg.![]()
Alvast dank
Mooi nieuws👍👍Tim.vbeek schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:20:
Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.