Mijn Born Adrenaline One werkte altijd prima met de My Cupra app, tot eind november. Toen kwam in de app de melding 'Voertuig zonder netwerkverbinding'. Dit bleef dagenlang zo, ook na app opnieuw installeren en MMI reset. Met de 4G verbinding van de wagen was niets mis en de on-line modus geactiveerd (zei de app zelfs).
De zekering F19 truuk van het forum (dank) leek te werken: de gegevens in de app waren weer bijgewerkt, evenals de locatie. Na enige tijd echter was de auto weer foetsie: 'Voertuig zonder netwerkverbinding'. Verschillende keren herhaald, maar de app leek steeds sneller de connectie met de wagen te verliezen.
Op aanraden van Cupra support dan maar de hele boel opnieuw instellen: wagen ontkoppelen van Cupra ID, app van telefoon verwijderen, wachten tot de hoofdgebruiker in de auto verdwenen is en dan MMI factory reset voor een schone lei.
Echter, het is nu onmogelijk een hoofdgebruiker in te stellen. Als ik de handelingen uitvoer om de app te koppelen, zegt de auto na Aanmelden bij Cupra:
Noch Cupra support (mailen, appen, bellen), noch Cupra Service Partner (al twee bezocht) hebben enig idee wat hier aan de hand is. De bereidheid om tot een oplossing te komen is ook minimaal, ik kan een werkplaats afspraak maken over twee maanden. Ook navraag bij de leasemij gedaan, die weten ook van niets.
Iemand suggesties?