waterpolo78 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:39:
Mijn Plugin hybribe CUPRA Leon ST Facelift model uit 2024 had storing met electro motor. Hierdoor ging de auto op bezine motor starten. Dat duurt circa 2 seconde langer. Gelukkig was het probleem de volgende dag weg. Aangezien ik daarvoor ook enkele keren een melding gehad heb dat de auto langdurig op bezine moest draaien heb ik begin van de week de auto naar garage gebracht om uit te lezen wat het probleem is.
Vandaag kon ik de auto ophalen. De garage heeft in ieder geval de laatste software 2768 erop gezet. Voor de rest navraag gedaan of er nog wat gevonden was. Helaas was het antwoord vaag met dat er we iets geconstateerd is dat het opgelost is. Nu maar hopen dat het niet terugkomt.
[Afbeelding]
Mijn CUPRA Leon ST uit juli 2025 doet dit ook wel eens.
Dan rij ik 's ochtends weg bij huis met een volle accu, maar met een benzine motor die draait.
Als ik dan via het scherm de auto op accu wil zetten, dan krijg ik vage meldingen in de trend van:
Ik rij te hard of te langzaam o.i.d.
Na 20 seconden lukt het dan tot nu toe nog altijd om de auto weer op vol electrisch te krijgen.
Is dit wat jij ook had?
Zelf denk ik dat de auto dit af en toe doet, om de motor ook een beetje gesmeerd te houden.
We rijden namelijk veel electrisch en alleen hybride op wat langere afstanden (>50KM afstand).