Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 103 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:09
ComTech schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:20:
[Afbeelding]

Ik meld mij ook even hier, deze van de week opgehaald.
(sorry van de slechte fotokwaliteit de iphone had moeite met de belichting van de donkere auto).

Cupra Formentor VZ performance 245PK hybride van 2021 in een donker groene kleur.
Rijdt lekker en nog zuinig ook.

Alleen de slotbout dop ligt dus nergens in de auto dus hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen.
Ik heb de auto gekocht van een collega en die heeft hem 2 maanden geleden bij een Nederlandse dealer gekocht dus die moet haast daar nog liggen ook omdat er toen ook nieuwe banden onder gekomen zijn.

[Afbeelding]
bij mij is de dop een keer onder de piepschuim opvulling gekomen. Zonder dop is het onmogelijk om wiel/ band te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
waterpolo78 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:17:
[...]

bij mij is de dop een keer onder de piepschuim opvulling gekomen. Zonder dop is het onmogelijk om wiel/ band te wisselen.
Ik denk dat ie de zwarte afdek dop bedoeld ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 19:42
Bij mijn Formentor zijn de 4 doppen op de slotbouten ook verdwenen. Ik denk ook na de bandenwissel.
Mocht je een 3D printer hebben (of iemand kennen) dan zou je ze zelf ook kunnen printen.
Bij MakerWorld van Bambu Lab staat een model voor een slotbout online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n9gfvq9tTVWfgzX-5lLDIkmEPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8F5v5UW7XM91U4w6qfciY0RH.webp?f=fotoalbum_large

Staat toevallig bij het model ook een foto van een Cupra velg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6F8S4oC9WRQBbUO1ZYu0-rTHpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NsTI4xRxTGBg4nE6384a7VPh.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Nopheros schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:13:
Heeft iemand hier iets gedaan tegen een 'relay-attack'? In andere auto topics is dat wel besproken lijkt het, kan er in dit topic niets over vinden.

Blijkbaar is keyless entry niet altijd handig en met mijn minimale kennis van auto's doe ik maar de aanname dat Cupra's hier ook gevoelig voor zijn:

https://archive.ph/OqjQy

Vanavond toch maar eens kijken of ik hier een oplossing voor kan vinden, een mini faraday cage oid.

[EDIT]
Volgens onderstaand artikel uit 2022 heeft de Cupra Formentor een beveiliging hiervoor als een van de weinige auto's. Of het probleem dan opgelost is durf ik niet te zeggen, iemand met meer verstand hiervan?

Daarnaast is het natuurlijk zo dat wat vandaag veilig is morgen gehackt kan worden.

https://www.keylessprotec...hermd-tegen-relay-attack/
Die nieuwere hoogglans zwarte sleutels hebben allemaal de nieuwste beveiliging daartegen. Dat wil zeggen dat als de sleutel stil ligt er na X aantal secondes geen signaal meer wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Tylen schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat ie de zwarte afdek dop bedoeld ;)
Was het maar zo maar ik bedoel echt die dop om de bout eruit te draaien.
waterpolo78 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:17:
[...]

Heb de auto nog eens op z'n kop gezet maar nergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
O maar die kan de dealer zo bestellen. Even langsrijden, dan pakken ze hun set en passen ze alles. Daarna bestellen ze de juiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chantalcoolsma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 11:41
Alweer heel wat kilometertjes afgelegd met mijn 2024 Born

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QEAUF3VSO_12IoI0iHyoevmhWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzrA1Fa2GLIbibeRHzglAenQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40
Eddo schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:35:
Bij mijn Formentor zijn de 4 doppen op de slotbouten ook verdwenen. Ik denk ook na de bandenwissel.
Mocht je een 3D printer hebben (of iemand kennen) dan zou je ze zelf ook kunnen printen.
Bij MakerWorld van Bambu Lab staat een model voor een slotbout online.

[Afbeelding]

Staat toevallig bij het model ook een foto van een Cupra velg.
[Afbeelding]
Ali staat er vol mee.

https://nl.aliexpress.com...l?spm=a2g0o.home.search.0

En anders op Google zoeken naar "wielmoerdoppen" en je hebt je lokale wielmoerdopdealer te pakken.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:18
toxict schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Ali staat er vol mee.

https://nl.aliexpress.com...l?spm=a2g0o.home.search.0

En anders op Google zoeken naar "wielmoerdoppen" en je hebt je lokale wielmoerdopdealer te pakken.
Heb net een setje besteld via Aliexpress. Bij mijn 3 weken oude Terramar waren er ook 2 weg. Heb ze allemaal even aangedrukt.
Zal wel ff reageren hoe ze zijn qua kwaliteit. Denk dat ze volgende week binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
argon007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Na het verlof geef ik mijn wagen terug af aan de garage. Ik vrees dat dit een moeilijk gevalletje zal worden.

Software matig kan het probleem volgens mij niet zijn daar we beiden op dezelfde sofware/firmware draaien. Ik zou graag "gewoon" eens het stuur al wisselen om te zien of de sensoren in mijn stuur eventueel niet goed werken. Maar goed, daar zal ik niet aan beginnen natuurlijk ;-)
Ben je al wat wijzer geworden waar dit probleem zit? Ik heb het probleem dus ook regelmatig, en heb inmiddels een theorie welke nog wat verder getest moet worden;

Stelling: De sensoren "leren" wat de normale stuurgreep is, in termen van positie / stevigheid van vasthouden; hetzij per rit, hetzij over de gehele gebruiksduur van de auto.

Om dit te toetsen heb ik het stuur op de klassieke 10 voor 2 houding stevig vastgepakt en zo met ACC naar huis gereden gedurende 20 minuten. De laatste 10 minuten heb ik mijn eigen positie gehanteerd met een niet zo'n stevige grip op het stuur -> Het doet overkomen dat dit wel effect had, ik kreeg gedurende de 10 minuten de melding vaker dan wanneer ik meteen met mijn eigen positie/grip sterkte begin. Needs more testing. Dan zou het dus puur softwarematig zijn.

In de laatste 10 minuten ook gespeeld met stuurverwarming (tja, factoren uitsluiten). De plek die ik zelf hanteer wordt dan veel warmer dan de rest van het stuur (ik gok even dat dit normaal gedrag is). En juist met deze warmte merkte ook verschil in de detectie van mijn hand aan het stuur. Maar dit zou dan een hardwarematig issue zijn, dat het met warmte minder goed reageert.
Deze bevinding wordt bevestigd door wanneer ik de melding kreeg, aan precies de andere kant van het stuur dezelfde greep te doen -> Hier is vervolgens heeeel weinig grip/druk voor nodig om de melding te laten verdwijnen, letterlijk twee vingers erop leggen was genoeg.

Wellicht wat onhandig om deze 2 dingen tijdens 1 rit te toetsen, maar denk dat ik een heel eind ben, komende dagen verder onderzoeken. Bij ideeën hoor ik het graag. :P

Trouwe lezer van dit topic sinds begin februari, op 12 mei mijn Born opgehaald en nu ruim 3600km mee gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvr8Zzrst2F12rVzmlEZ9zO8uy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zaLizbL19CCHxkVTZBstin3.jpg?f=fotoalbum_large

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Ik mag een nieuwe lease auto kiezen en mijn ogen zijn gevallen op de Cupra Born Performance Limited editie, de vraag is alleen welke opties kies ik wel\niet.

Onlangs in Den Bosch proef gereden en rijdt toch wel erg lekker, de knoppen op het stuur en onder het scherm zijn wat anders dan gewend maar dat zal een kwestie van tijd zijn gok ik.

Nu zit ik enorm te twijfel tussen wel\geen warmtepomp en 59kWh of 77kWh accu.

Ik lees in dit forum dat de warmte pomp, in het Nederlandse klimaat, weinig tot niks toevoegt en qua lease bedrag is het zo'n 10~15 euro per maand. In de winter kan het wel van toegevoegde waarde zijn maar toch zeer beperkt.

Bij de 77kWh accu zitten de standaard de Huricane Black velgen en die zijn toch wel erg dik, jammer dat je die niet kunt kiezen bij de 59kWh. Al zijn de Typhoon Copper ook prima velgen, mooier dan de standaard Typhoon Silver velgen. Past wel goed bij de koperen looks.

Qua woon\werk verkeer is het dagelijks 35km en er zijn laadpalen aanwezig op het werk.
Ook in de wijk waar mijn nieuwbouw huis komt, later dit jaar, zijn er 8 palen aanwezig dus qua laden zou er geen probleem moeten zijn.
In het weekend rijd ik wel regelmatig ~200km voor het sporten en daarom zit sterk te twijfelen wat te doen met de accu want dat geeft toch iets meer rust qua accu capaciteit.

Het nadeel is wel dat ik een stuk eigen bijdragen heb, bij de 77kWh accu, verschil is zo'n ~55 euro per maand en dus ook nog hogere bijtelling.

Ik heb nu een benzine auto, Volkswagen Polo R-Line uit 2019, en dat zal in het begin enorm wennen zijn.
Zijn er mensen hier die ook twijfelde met de accu keuze en wat hebben jullie uiteindelijk gekozen en hoe heeft dat in de praktijk later uitgepakt?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

In het weekend 200Km rijden is met de 59Kwh accu een koekie. Zou die 55 Euro per maand lekker in je zak houden. No worries. En inderdaad een warmte pomp heb ik nog nooit gemist de afgelopen bijna 2 jaar. Een warmtepomp vraagt ook energie he. Gewoon die bijtelling ook in je zak houden. Scheelt toch alles bij elkaar 70 Euro in jouw geval. Laat die velgen lekker zijn zoals ze zijn. Staan sowieso goed.

En ja, ik had de zelfde vragen en koudwatervrees als jij. En dat bleek achteraf totaal onnodig. Als je 1000Km gewend bent wil je nooit meer anders. En de Born is natuurlijk een heel mooie auto. Je buren zullen jaloers zijn. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:07
Enige waar je over na zou moeten denken qua range is (ski)vakantie. Maar dat doe ik nu al 3.5 jaar met de EV en gaat prima in Europa. De nieuwe born 59kWh is daar ook al weer beter in. Wat je in de buurt doet is prima geregeld. 200km kan makkelijker zomer of winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

AvK schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:02:
In het weekend 200Km rijden is met de 59Kwh accu een koekie. Zou die 55 Euro per maand lekker in je zak houden. No worries. En inderdaad een warmte pomp heb ik nog nooit gemist de afgelopen bijna 2 jaar. Een warmtepomp vraagt ook energie he. Gewoon die bijtelling ook in je zak houden. Scheelt toch alles bij elkaar 70 Euro in jouw geval. Laat die velgen lekker zijn zoals ze zijn. Staan sowieso goed.

En ja, ik had de zelfde vragen en koudwatervrees als jij. En dat bleek achteraf totaal onnodig. Als je 1000Km gewend bent wil je nooit meer anders. En de Born is natuurlijk een heel mooie auto. Je buren zullen jaloers zijn. :)
Ik moet even wennen aan het idee dat je auto eigenlijk altijd aan de lader hangt dus het bereik is eigenlijk maar voor heen en\of terug rijden.
Ik denk dat het dan gewoon de 59kWh versie wordt, scheelt inderdaad weer wat euro's in de maand.
Galukon schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:31:
[...]

Enige waar je over na zou moeten denken qua range is (ski)vakantie. Maar dat doe ik nu al 3.5 jaar met de EV en gaat prima in Europa. De nieuwe born 59kWh is daar ook al weer beter in. Wat je in de buurt doet is prima geregeld. 200km kan makkelijker zomer of winter.
In de winter ruil ik de auto met een collega, dan kan ik gewoon door rijden op de Duitse snelweg dus daar zit het probleem niet.

Nu nog even kiezen welke kleur, Vapor Grey i.c.m. de Typhoon Copper velgen is toch wel een dikke combinatie.

[ Voor 0% gewijzigd door psyy138 op 21-07-2025 20:22 . Reden: typefout ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:34
psyy138 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:21:
[...]

Ik moet even wennen aan het idee dat je auto eigenlijk altijd aan de lader hangt dus het bereik is eigenlijk maar voor heen en\of terug rijden.
Ik denk dat het dan gewoon de 59kWh versie wordt, scheelt inderdaad weer wat euro's in de maand.

[...]

In de winter ruil ik de auto met een collega, dan kan ik gewoon door rijden op de Duitse snelweg dus daar zit het probleem niet.

Nu nog even kiezen welke kleur, Vapor Grey i.c.m. de Typhoon Copper velgen is toch wel een dikke combinatie.
Dan is de keuze heel makkelijk.
En als je je een keer vergist hebt of het valt tegen, heb je er met 10 minuten Fastned zeker weer 75 km bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

[...]

Hoezo hangt je auto altijd aan de lader? Je tankt toch ook niet continue benzine???
Echt: Gooi die rare gedachtes (die ik ook had) overboord. Het is gewoon in je hoofd een knop omzetten.
Een EV vergt een andere gedachtegang. Moest zelf ook wennen. Geloof me maar. Na 1000Km, wellicht eerder ben je helemaal om.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

AvK schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:52:
[...]

Hoezo hangt je auto altijd aan de lader? Je tankt toch ook niet continue benzine???
Echt: Gooi die rare gedachtes (die ik ook had) overboord. Het is gewoon in je hoofd een knop omzetten.
Een EV vergt een andere gedachtegang. Moest zelf ook wennen. Geloof me maar. Na 1000Km, wellicht eerder ben je helemaal om.
Paar keer per week dan aan de lader ;), we gaan het meemaken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chantalcoolsma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 11:41
psyy138 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:56:
[...]

Paar keer per week dan aan de lader
Dat had ik in begin ook met iet wat sportieve rijstijl. Ben nu wat rustiger gaan rijden. Minder belastend voor batterij. Ik laad nu eens per week. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
[...]

Dat kan ook. Je kan bij de 59 dan nog de warmtepomp kiezen als je ook echt in de winter onderweg gaat. Ik ga er vanuit dat de warmtepomp bij de facelift wel stukken efficienter is als de eerste generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Galukon schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Dat kan ook. Je kan bij de 59 dan nog de warmtepomp kiezen als je ook echt in de winter onderweg gaat. Ik ga er vanuit dat de warmtepomp bij de facelift wel stukken efficienter is als de eerste generaties.
Ik kan nergens echt duidelijk antwoord vinden op die vraag, het lijkt er wel op dat het in koude omstandigheden werkt echter in de zomer periode eigenlijk geen nut heeft en ook langere laadtijden geeft.
Oftewel in het Nederlandse klimaat zal je er relatief weinig voordeel uit halen voor het geld wat je er voor betaald (maandelijkse in de lease of eenmalig met aanschaf).
Tenzij je dus veel in de winter rijdt en langere afstanden echter zal ik dat weinig doen of gewoon van auto ruilen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
psyy138 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:16:
[...]

Ik kan nergens echt duidelijk antwoord vinden op die vraag, het lijkt er wel op dat het in koude omstandigheden werkt echter in de zomer periode eigenlijk geen nut heeft en ook langere laadtijden geeft.
Oftewel in het Nederlandse klimaat zal je er relatief weinig voordeel uit halen voor het geld wat je er voor betaald (maandelijkse in de lease of eenmalig met aanschaf).
Tenzij je dus veel in de winter rijdt en langere afstanden echter zal ik dat weinig doen of gewoon van auto ruilen.
Ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

1.5 Jaar verder gaat mijn binnenverlichting nog steeds niet aan als ik de deur open doe. De truuk van Delphi32 om eerst de kofferbak te ontgrendelen werkt nog. Is er ondertussen al iemand die hetzelfde probleem had waarbij het nu wel opgelost is? Ik heb het bij 2 onderhoudsbeurten aangekaart en het zou steeds opgelost zijn maar niet dus. Heb ook geen zin om mijn auto weer kwijt te zijn voor verder onderzoek.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
JeeHaaa schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Nice! Voor mij duurt het ook nog een paar weken (te lang :P ) tot ik mijn Cupra Leon Sportstourer VZ Performance krijg! Ik heb nu nog een Golf 8 GTE (2023) en ben ook benieuwd naar enkele veranderingen die jij al benoemd zoals knoppen op het stuur etc. Ik heb qua opties de matte lak Magnetic Tech Matt, panorama dak en Mistral Copper 19' velgen en levertijd staat nu op 11-06.
Zo, ook ik heb mijn eerste 1500 km gereden met mijn nieuwe wagen. Erg onder de indruk van afwerking, Cupra details en rij-ervaring. Hele prettige wegligging, snel in de tussensprints en veel bereik met de batterij.
Helaas is het door omstandigheden een andere versie geworden dan ik initieel dacht te hebben besteld, maar uiteindelijk erg blij mee. Wel de Cupra Leon Sportstourer VZ Performance 272PK plug-in hybride versie geworden, maar dan Fiord Blue met de standaard 19'' velgen. Op alle vlakken een verbetering t.o.v. mijn Golf 8 GTE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeBW5on00XGo7R-xWa2GUPCKm0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bl71wn1BfZIKKE1ynfYqSWZU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07
Mooie auto! De Polar velgen zijn ook mooi maar wel balen dat je samengestelde het niet is geworden, uiteindelijk toch best en verschil zonder matte lak, pano dak en koperen velgen, maar het zal zijn redenen hebben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
wesjuhdabomb schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:08:
Mooie auto! De Polar velgen zijn ook mooi maar wel balen dat je samengestelde het niet is geworden, uiteindelijk toch best en verschil zonder matte lak, pano dak en koperen velgen, maar het zal zijn redenen hebben :) .
Ik sluit mij volledig hierbij aan.
Zelf heb ik de 'normale' Mistral velgen onder mijn CUPRA Leon Sportstourer VZ. Ik krijg daar de meeste reacties van dat ze ontzettend gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
eisbaer schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:45:
1.5 Jaar verder gaat mijn binnenverlichting nog steeds niet aan als ik de deur open doe. De truuk van Delphi32 om eerst de kofferbak te ontgrendelen werkt nog. Is er ondertussen al iemand die hetzelfde probleem had waarbij het nu wel opgelost is? Ik heb het bij 2 onderhoudsbeurten aangekaart en het zou steeds opgelost zijn maar niet dus. Heb ook geen zin om mijn auto weer kwijt te zijn voor verder onderzoek.
Bijzonder, is dat altijd al geweest. Je koopt een auto voor heel veel geld dan mag je toch wel verwachten dat dit normaal werkt. Als je geeft aan dat er al 2x naar gekeken is en dat de garage aangaf dat het opgelost zou zijn. Heb je dit ook ter plaatsen getest. Het lijkt me sterk dat als je bij de garage wegrijd dat het plots niet meer werkt. Ze moeten het gewoon eens en voor altijd definitief oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000

eisbaer

Zie signature

waterpolo78 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:03:
[...]

Bijzonder, is dat altijd al geweest. Je koopt een auto voor heel veel geld dan mag je toch wel verwachten dat dit normaal werkt. Als je geeft aan dat er al 2x naar gekeken is en dat de garage aangaf dat het opgelost zou zijn. Heb je dit ook ter plaatsen getest. Het lijkt me sterk dat als je bij de garage wegrijd dat het plots niet meer werkt. Ze moeten het gewoon eens en voor altijd definitief oplossen.
Nee dat is niet altijd zo geweest. Ik vermoed na een update ontstaan. Er zijn meerdere met mij, zie link uit de vorige post, vandaar de vraag. Als het bij niemand opgelost is, heeft het geen zin om mijn auto kwijt te zijn, waarna het weer zogenaamd opgelost is. Als je de auto voor de 2e keer achter elkaar ontgrendelt dan werkt de binnenverlichting wel. Dat is waarschijnlijk de reden dat het wel werkt als je je auto ophaalt.

[ Voor 6% gewijzigd door eisbaer op 23-07-2025 08:20 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gios2011
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-08 12:11
[...]

[...]

Aurora Blue met de Firestorm velgen. Vind ik nog steeds de mooiste combi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-08 15:04
psyy138 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:16:
[...]

Ik heb, bij toeval (was voor de Duitse markt bestemd maar per ongeluk in Nederland geleverd), een warmtepomp op een Adrenaline One 2021 58 kW batterij. Heb er persoonlijk nog niets van gemerkt de afgelopen 3,5 jaar. Of het moet al zijn dat je bijna direct warmte hebt in de auto in tegenstelling tot de "normale" verwarming die er misschien een paar minuten over doet wat nog steeds erg snel is ten opzichte van een brandstof voertuig. Mij is verteld dat een warmtepomp meer zin heeft in de noordelijke landen en niet zozeer in ons Hollands klimaat. Hoe de warmtepomp in de nieuwere versies presteert weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn Born heeft geen warmte pomp.
En een warmte pomp heeft niks met de klimaat instellingen te maken.

Het fraaie van een EV is dat de koeling of verwarming vrijwel direct werkt. Binnen 1 minuut komt er koude of warme lucht uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:26

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

AvK schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:25:

Het fraaie van een EV is dat de koeling of verwarming vrijwel direct werkt. Binnen 1 minuut komt er koude of warme lucht uit. :)
Goed punt, behalve dat ik steeds vaker heb dat hij niet wil verwarmen. Nu met de regen merk ik het weer. en afgelopen winter ook. Als ik geen pre-heat heb gebruikt, maar de auto open, ga zitten, en de knop links bij de lampen gebruik om warme lucht over de voorruit te blazen. verwarmt hij niet, en blaast ook helemaal niet meer. Ventilatie valt compleet stil, geen melding op dashboard niets.

Ook als je gaat rijden dan duurt het echt lang voordat hij begint te ventileren, nog steeds niet verwarmen. Zelfs als ik de temperatuur op 25 graden zet, terwijl het buiten 18 graden is, zie je de pijlen van het climaat systeem niet eens rood worden. En blijft gewoon lucht blazen.

Iemand hier ervaring mee bij de Born?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:45
Patrock schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:25:
[...]

Goed punt, behalve dat ik steeds vaker heb dat hij niet wil verwarmen. Nu met de regen merk ik het weer. en afgelopen winter ook. Als ik geen pre-heat heb gebruikt, maar de auto open, ga zitten, en de knop links bij de lampen gebruik om warme lucht over de voorruit te blazen. verwarmt hij niet, en blaast ook helemaal niet meer. Ventilatie valt compleet stil, geen melding op dashboard niets.

Ook als je gaat rijden dan duurt het echt lang voordat hij begint te ventileren, nog steeds niet verwarmen. Zelfs als ik de temperatuur op 25 graden zet, terwijl het buiten 18 graden is, zie je de pijlen van het climaat systeem niet eens rood worden. En blijft gewoon lucht blazen.

Iemand hier ervaring mee bij de Born?
Klinkt een beetje zoals een airco die bijgevuld moet worden als ie niet wil koelen. Weet niet of warmte via hetzelfde circuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 14:01
Kan wel een gat in de lucht springen.

Vandaag akkoord gegeven op een nieuwe Sportstourer Performance. Zwart, obsidian pack (zwarte velgen), pano dak, sennheiser, lederen stoelen.

Kan niet wachten! Was na het eerste proefritje helemaal om, wat een klasse bak. Als het goed is komen er begin volgend jaar ook officiele ABT accessoires op de markt via ABT, ben benieuwd wat er dan nog mogelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toxict
hijissegek schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:36:
Kan wel een gat in de lucht springen.

Vandaag akkoord gegeven op een nieuwe Sportstourer Performance. Zwart, obsidian pack (zwarte velgen), pano dak, sennheiser, lederen stoelen.

Kan niet wachten! Was na het eerste proefritje helemaal om, wat een klasse bak. Als het goed is komen er begin volgend jaar ook officiele ABT accessoires op de markt via ABT, ben benieuwd wat er dan nog mogelijk is.
Gefeliciteerd!! En dan nu het "lange" wachten.....

Ik mag volgende week donderdag eindelijk mijn Cupra Leon Sportstourer - Business ophalen.
Heb deze uit de voorraad besteld en dan moet ik nog steeds 27 dagen wachten, maar ok.

• IMMERSIVE by Sennheiser geluidssyteem in combinatie met kuipstoel
• Dinamica (suede-look)
• Intelligent Drive
• Metallic lak - Midnight Black
• Allseason banden
• Wegklapbare trekhaak
• Stoelbekleding Dinamica Black soul, koperen stikse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
toxict schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:13:
[...]

Gefeliciteerd!! En dan nu het "lange" wachten.....

Ik mag volgende week donderdag eindelijk mijn Cupra Leon Sportstourer - Business ophalen.
Heb deze uit de voorraad besteld en dan moet ik nog steeds 27 dagen wachten, maar ok.

• IMMERSIVE by Sennheiser geluidssyteem in combinatie met kuipstoel
• Dinamica (suede-look)
• Intelligent Drive
• Metallic lak - Midnight Black
• Allseason banden
• Wegklapbare trekhaak
• Stoelbekleding Dinamica Black soul, koperen stikse
Ja top, klasse. Geduld is een schone zaak:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelgebak
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13-09 20:28
Sinds begin juni de eigenaar van een Cupra Terrramar.
Na 2 weken heeft de auto een melding “storing aandrijflijn” gehad. Op dat moment werkte de elektromotor niet, de ICE wel. Deze storing is bij de garage uitgelezen en daarna niet meer teruggekomen (volgens de garage kon het software of een defecte sensor zijn. Er zijn op dat moment geen acties uitgevoerd door de garage).
De week erop rapporteert de auto een melding over brandgevaar (zie foto) en vervolgens is de auto afgesleept. De auto staat sinds 2 weken bij A-Point in Amsterdam ZO. Volgens de baliemedewerker zijn er na mij nog 2 auto’s met identieke problemen binnengebracht.
Tot gisteren kon ik via de app zien of er aan de auto werd gewerkt (bv doordat de motorkap open stond). Sinds gisteren is alle communicatie vanuit de auto naar de app uitgeschakeld (blijkbaar willen ze geen pottenkijkers 😉).
Er wordt mij verteld dat de auto eind augustus in de planning staat voor reparatie, maar ik heb het gevoel dat ze niet precies weten wat het probleem is en tijd proberen te kopen.

Is dit een bekend probleem, wie heeft dit ook (gehad?) en wat is de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73YNMKZ7CD83L9RypBrsSszIey0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aGe9SC2Zxnlu2u3XaQuARMvi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:12
Appelgebak schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:16:
Tot gisteren kon ik via de app zien of er aan de auto werd gewerkt (bv doordat de motorkap open stond). Sinds gisteren is alle communicatie vanuit de auto naar de app uitgeschakeld (blijkbaar willen ze geen pottenkijkers 😉).
Ik denk eerder dat ze bezig zijn met jouw auto en voor het onderzoek/hun veiligheid alle accu's loskoppelen, waardoor je de verbinding met de auto verliest ;)

Verder vervelend probleem! Eind augustus duurt ook nog wel even... Je hebt hopelijk wel vervangend vervoer gekregen? Of is het lease en kreeg je dat sowieso wel?

[ Voor 14% gewijzigd door S-1-5-7 op 25-07-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:18
Na 2 weken heeft de auto een melding “storing aandrijflijn” gehad. Op dat moment werkte de elektromotor niet, de ICE wel. Deze storing is bij de garage uitgelezen en daarna niet meer teruggekomen (volgens de garage kon het software of een defecte sensor zijn. Er zijn op dat moment geen acties uitgevoerd door de garage).
De week erop rapporteert de auto een melding over brandgevaar (zie foto) en vervolgens is de auto afgesleept. De auto staat sinds 2 weken bij A-Point in Amsterdam ZO. Volgens de baliemedewerker zijn er na mij nog 2 auto’s met identieke problemen binnengebracht.
Er wordt mij verteld dat de auto eind augustus in de planning staat voor reparatie, maar ik heb het gevoel dat ze niet precies weten wat het probleem is en tijd proberen te kopen.

[Afbeelding]
Damn dat is pittig. Ik heb zelf een nieuwe terramar sinds eind juni. Heb dit (gelukkig) nog niet gehad en hoop uiteraard ook niet dat ik die melding krijg.
Ben benieuwd wat ze vinden. Feit dat er al 2 andere binnen zijn met hetzelfde kan geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Zojuist mijn eerste OTA update gehad voor een Born van april 2024. Ik heb nu versie 1771, installatie duurde 2,5 uur. Heb nog niet kunnen kijken wat er veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
orillion schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:26:
Zojuist mijn eerste OTA update gehad voor een Born van april 2024. Ik heb nu versie 1771, installatie duurde 2,5 uur. Heb nog niet kunnen kijken wat er veranderd is.
Zo zien is het deze update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QozE7_Mi1QXRGORXrI0HDcOWlk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PmllwV5S7AnJ2B0mZhlttK8s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dit weekend 560km Duitsland gereden, helaas is de Terramar begrensd, gaat niet harder dan 224km/h. Wat wel apart is dat ie de 5e versnelling met 6.000 toeren vasthoudt, als ik manueel naar de 6 schakel dan zit je op 5.000 toeren. Scheelt wat verbruik en er is eigenlijk dus nog ruimte zat over.

Golf 8 GTE haalde 240km/h namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Ik krijg die OTA's maar niet binnen. Ik heb een Born one. en draai nog steeds de versie waarvoor die terugroep actie is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
Tylen schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:18:
Ik krijg die OTA's maar niet binnen. Ik heb een Born one. en draai nog steeds de versie waarvoor die terugroep actie is geweest.
Ik kreeg in het verleden wel updates binnen, maar zit nu al een tijd op v 3.2.1.
De dealer waar die recentelijk was voor onderhoud en reparatie vond het, in tegenstelling tot mij, niet vreemd en zei dat ik gewoon nog even moest wachten. Ik denk meer dat ze geen zin hadden om de update uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

S-1-5-7 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:00:
[...]

Ik kreeg in het verleden wel updates binnen, maar zit nu al een tijd op v 3.2.1.
De dealer waar die recentelijk was voor onderhoud en reparatie vond het, in tegenstelling tot mij, niet vreemd en zei dat ik gewoon nog even moest wachten. Ik denk meer dat ze geen zin hadden om de update uit te voeren.
De Born One stopt bij 3.2.1.
Nieuwere updates kunnen niet op de One ivm met de oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
AvK schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Oudere hardware?
Hoe oud is de Born One dan wel niet?
Ik heb het idee dat ze nog maar een paar jaar op de weg zijn.... zo oud kunnen ze toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
AvK schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Ik rij alleen zelf niet de One, mijn Born is uit 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Volgens mij geintroduceert in mei 2021.
Het gaat er ook niet om dat de One oud zou zijn maar dat de hardware zo snel verbeterd wordt.
Dat is wel een dingetje in EV land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

S-1-5-7 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:50:
[...]

Ik rij alleen zelf niet de One, mijn Born is uit 2023
Dan zou je naar de 3.5.2 moeten kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:45
Even een vraagje, want ik kon het zelf niet in de calculatiemodule van de leasemaatschappij vinden, maar misschien weten jullie dit wel. Heeft de Born geen steunhaakoptie meer zoals de ID.3 die wel heeft?

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
PB1983 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:28:
Even een vraagje, want ik kon het zelf niet in de calculatiemodule van de leasemaatschappij vinden, maar misschien weten jullie dit wel. Heeft de Born geen steunhaakoptie meer zoals de ID.3 die wel heeft?
Ik denk dat die optie er nooit was. Dit staat op de Cupra website erover:
Kan er een trekhaak, steunhaak of een fietsendrager gemonteerd worden op de CUPRA Born?

De fabrikant zegt hier het volgende over: "de Born is niet gehomologeerd (goedgekeurd) voor montage van een trekhaak of steunhaak of fietsendrager, ook niet achteraf." De fabriek en CUPRA Nederland zullen dan ook bij achteraf montage hiervan, geen garantie geven op eventueel ontstane problemen of schade door het gebruik van een trekhaak, steunhaak of fietsendrager.
https://support.cupraofficial.nl/artikel/faq-cupra-born

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:44
ff tijdje voor een update over de auto.

Vrijwel 3 maand geleden een nieuwe Cupra Leon Sportstourer Business opgehaald. Momenteel bijna de 10.000km aangetikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3Oq1v3z7vwSSHnkFr8kuQBiGzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itgEwN63inF9ROhb4c5lMkLv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had vooral de afgelopen weken enorm veel gereden, alleen deze maand al vrijwel 4000km aangetikt in NL

De volgende impressies werken op, zowel positief als negatief over deze 3 maand tijd.

Positief:
- Het conform in de auto is echt fantastisch. Ik kan enorm lange ritten doen, uren lang in de auto zitten zonder een gevoel dat ik ff een pauze moet nemen tussendoor. De standaard stoelen (heb geen kuip) zitten formidabel. Heb overigs ook geen DCC, weet niet hoe DCC voelt, maar ik mis het i.i.g. naar mijn gevoel niet

- Het Sennheiser audiopakket helpt hier ook bij, alleen toch wel een nadeel gevonden in dit audio pakket

- Ik kan b.v. van Oost Nederland (Vanuit richting Tubbergen) naar Schiphol heen -en weer rijden op hybrid stand en de accu is dan pas leeg als ik in Almelo ben. Ik heb de vorige gen Seat Leon ook gehad en als je bij Schiphol was, was de accu al normaliter leeg. Enorm pluspunt.

- Door deze accu capaciteit hoef ik vrijwel nooit openbaar op te laden. Dit is nog maar één keer gebeurt in 3 maand tijd.

- Ik was graag de auto, doe het wekelijks wel en krijg de kleur altijd erg mooi schoon. Ook het schoonmaken van deze velgen is echt appeltje eitje.

- Nog niet eerder een station gehad, maar de kofferbak ruimte, ondanks de accu's die eronder zitten is echt indrukwekkend. Alles wat mijn hartje begeerd kan er ongeveer wel in. We hadden onze ouders weggebracht naar het vliegveld en de koffers (2x groot, 2x klein en een paar tassen) konden er moeiteloos in zonder al te veel te schuiven

- Ik zit zelf altijd enorm ver naar achteren met de stoel, omdat ik door een knieblessure veel ruimte moet creëeren tussen het stuur en de stoel en normaliter kan dan niemand achter mij zitten, maar in deze station kan ik zelfs met mijn autostoel-stand nog achter mijzelf zitten en dan hou ik nog wat ruimte over.

- De 204PK Hybrid is gewoon lekker snel en heb geen gevoel dat ik 272PK persé nodig heb op het Nederlandse wegennet

- Dit is tevens letterlijk de eerste auto waar Android auto echt perfect en ook snel werkt. Heb nog nooit een auto gehad de afgelopen paar jaar (en dan onder de €45000) waar Android auto niet constant crashed, of niet wil verbinden en alle andere ellende wat naar voren komt). Ik vind daarom het navigatiepakket dan ook volstrekt overbodig als je een telefoon hebt met (Google / Apple) Maps erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDwXOhsV8A2pu7X7eHjPDn4vSdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOhhGRoxQzjkxJKQloXPwFpl.jpg?f=fotoalbum_large

Nadelen;

- Ondanks het snelle vermogen heb ik regelmatig dat de auto er te lang over nadenkt voordat je echt snel optrekt, echt zon Volkswagen trekje

- Het Sennheiser audio pakket is geweldig met moderne muziek, maar wat oudere muziek of normale muziek (jaren '70, '80, '90) klinkt de stem van de zanger wel wat "schel" door de boxen als je hem iets harder hebt staan

- In het donker terugrijden is soms een hel. Die sfeerverlichting flikkert alle kleuren van de regenboog en de dealer kan dat niet oplossen. Is een bekend probleem bij Cupra

- De auto kraakt (Het geluid komt weg bij de deuren naar mijn idee) soms als ik een drempel oprij of van de oprit afrij sochtends. Dit begon ineens naar voren te komen in de afgelopen 2 weken. Ik kreeg al de opmerking van een passagier in de auto "beetje WD40', maar de auto is net nieuw :Y)

- De achteruitrij camera blijft gewoon enorm slechte kwaliteit en krijg opmerkingen van mensen dat ze niet hadden verwacht dat zo'n mooie en tevens prijzige auto zon lage kwaliteit camera heeft.

Ook blijf ik het bijzonder vinden dat een stationwagon geen 360 camera heeft (ook niet te verkrijgen), maar de Born en de Formentor dit wil hebben in het optie pakket. Zelfs de kleine stadsauto Hyundai Inster biedt dat standaard aan voor een auto die net €30000 kost 8)7 #rant

- De Cupra app is je vriend en vijand. De ene keer werkt de app perfect en de andere keer moet je de app wel 3x herstarten voordat die werkt. Het werkt i.i.g. beter dan ik had verwacht, gezien de vele negatieve reacties

Maar afgezien van de aantal nadelen blijf ik wel enorm tevreden over de auto en hopelijk blijft dat ook zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waterpolo78
silverchaoz schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:32:
ff tijdje voor een update over de auto.

- Dit is tevens letterlijk de eerste auto waar Android auto echt perfect en ook snel werkt. Heb nog nooit een auto gehad de afgelopen paar jaar (en dan onder de €45000) waar Android auto niet constant crashed, of niet wil verbinden en alle andere ellende wat naar voren komt). Ik vind daarom het navigatiepakket dan ook volstrekt overbodig als je een telefoon hebt met (Google / Apple)
Ik ben juist zeer tevreden over het navigatiesysteem. Heb wel CUPRA Connect om de kaarten up-to-date te houden anders is Google Maps of Waze via Android Auto beter en meer bij. Volgens mij zit er een 'gratis' abbonoment voor 3 jaar standaard bij nieuwe auto. De vertaging/ file wordt duidelijk weergegeven.
- De achteruitrij camera blijft gewoon enorm slechte kwaliteit en krijg opmerkingen van mensen dat ze niet hadden verwacht dat zo'n mooie en tevens prijzige auto zon lage kwaliteit camera heeft.
Ik heb zelf de Leon Sportstourer VZ Preformance FL model waar het een HD camera is die zeer scherp is. Ik had hiervoor een maandje het oudere model uit 2022 gereden, maar die achteruitrijcamera was lang niet zo scherp. Ik weet dus niet of het aan het model type ligt. Een collega was zelfs verbaasd over de camera kwaliteit.

Ik sluit me verder aan bij de haat-liefde verhouding met de My CUPRA app. Zeker de laatst paar weken geeft deze tijdens het opladen niet de accurate status en loopt deze regelmatig vast. Ik heb daarvoor al een mail naar CUPRA NL gestuurd echter verwijzen zij mij naar een Service Partner. Daar kunnen ze een melding maken in DISS systeem.

"DISS maakt onderdeel uit van een fabriekssysteem waarin de dealer informatie kan registreren met betrekking tot de kwaliteit van het product. Verder is het mogelijk om, bij een complexe klacht aan een auto, via dit systeem technische ondersteuning te vragen van specialisten bij de importeur of de fabrikant."

[ Voor 4% gewijzigd door waterpolo78 op 29-07-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
@silverchaoz Heeft het over een slechte achteruitrij camera.
@waterpolo78 Heeft het over een HD camera die zeer scherp is.

Dat zijn 2 tegenovergestelde uitspraken.

Wat betekend dit dan in de praktijk? Hebben ze meerdere type camera's en is het aan de RNG Goden welke je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:44
toxict schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:11:
@silverchaoz Heeft het over een slechte achteruitrij camera.
@waterpolo78 Heeft het over een HD camera die zeer scherp is.

Dat zijn 2 tegenovergestelde uitspraken.

Wat betekend dit dan in de praktijk? Hebben ze meerdere type camera's en is het aan de RNG Goden welke je krijgt?
Paar voorbeelden;
Teknix1982 in "Het grote Cupra Tavascan Topic"
TVSCN in "Het grote Cupra Tavascan Topic"
tijsverkoyen in "Het grote Cupra Tavascan Topic"
Scrtz in "Het grote Cupra topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ik had ze gezien idd.

Wat me eraan opvalt is dit:

De ene model heeft een sproeier, de ander niet?
De meeste rijders vinden de camera slecht, sommige vinden het weer scherp.

Daarom dacht ik... zouden ze bij Cupra in de fabriek meerdere leveranciers hebben voor camera's, waarbij er soms een goede hd camera wordt geinstalleerd. (bijv. als de standaard goedkope Ali meuk op is misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Ik reed hiervoor in een focus wagon uit 2019 en ondanks het kleinere scherm was de camera veel beter / duidelijker om op achteruit te rijden. Het is wat subjectief maar ik vind het ook een achteruitgang.. de rest van de auto is gelukkig een verbetering dus niks te klagen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Wat ik mij afvraag is.... zou je enigszins makkelijk een upgrade camera kunnen kopen en deze 1-op-1 kunnen swappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelgebak

[Afbeelding]
Vandaag belde de garage en de unit die de hoog voltage accu aanstuurt is vervangen. Er wordt nog een proefrit gemaakt om te bepalen of de auto kan worden vrijgegeven (lees: Dat ik de auto weer mag ophalen).

Ook de eerdere melding ‘storing aandrijflijn’ zou hiermee verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Appelgebak schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:01:
[...]

Vandaag belde de garage en de unit die de hoog voltage accu aanstuurt is vervangen. Er wordt nog een proefrit gemaakt om te bepalen of de auto kan worden vrijgegeven (lees: Dat ik de auto weer mag ophalen).

Ook de eerdere melding ‘storing aandrijflijn’ zou hiermee verholpen moeten zijn.
Hoop voor je dat het een eenmalig iets is geweest, waarbij het een rotte batch van die units was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
toxict schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:30:
Wat ik mij afvraag is.... zou je enigszins makkelijk een upgrade camera kunnen kopen en deze 1-op-1 kunnen swappen?
Nee zeker niet. Met die nieuwe UN-ECE cybersecurity beveiliging is inleren/aanpassen echt een drama geworden. Ander onderdeel accepteert voertuig niet en moet worden ingeleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
Scrtz schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:37:
[...]

Nee zeker niet. Met die nieuwe UN-ECE cybersecurity beveiliging is inleren/aanpassen echt een drama geworden. Ander onderdeel accepteert voertuig niet en moet worden ingeleerd.
Moet worden ingeleerd klinkt niet als een onmogelijkheid, toch?
Mensen met VCDS o.i.d. zouden dan mogelijk iets kunnen betekenen?!?

Anyways! Het is donderdag en bijna 1400 uur...
Ik ga zo mijn Leon Sportstourer ophalen! En een paar uurtjes sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door toxict op 31-07-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
toxict schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:15:
[...]

Dat was zo ja, maar niet meer bij de voertuigen na juli 2024. Zoals ik al zei zijn die volledig dichtgetimmerd ivm nieuwe UN-ECE/cybersecurity maatregelen en is er vrijwel niks meer te wijzigen. Een trekhaak kan bij veel VAG auto's nog steeds niet achteraf worden gemonteerd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:36
Pas geleden een proefrit gemaakt in Tavascan, wat een machine is dat zeg. Een beste upgrade van de Born die er over een paar maanden alweer uitmoet. De Born heb ik nu 3,5 jaar gereden en dik 180k op de teller. Heerlijke auto, maar een iets grotere zou voor mij wel fijn zijn. Versie bij de Cupra voor de proefrit is de VZ versie, die ga ik helaas niet door de ballotage commissie krijgen hier op de zaak. Maar damn, wat een bak. Ik ga een offerte laten maken en eens zien hoe ver ik kom bij de baas :-)

"Helaas" had deze versie de dikke audio variant, waardoor ik niet goed kon horen of de "basis" audio ook goed is. Ik rij nu de Born One, met alleen de speakers aan de voorstoelen. Dit heeft tot redelijk wat klachten geleid van de passagiers (lees tieners) op de achterste stoelen. Weet iemand hoe de audio is? Is het een goeie stap vooruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Brak1977 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:56:
Pas geleden een proefrit gemaakt in Tavascan, wat een machine is dat zeg. Een beste upgrade van de Born die er over een paar maanden alweer uitmoet. De Born heb ik nu 3,5 jaar gereden en dik 180k op de teller. Heerlijke auto, maar een iets grotere zou voor mij wel fijn zijn. Versie bij de Cupra voor de proefrit is de VZ versie, die ga ik helaas niet door de ballotage commissie krijgen hier op de zaak. Maar damn, wat een bak. Ik ga een offerte laten maken en eens zien hoe ver ik kom bij de baas :-)

"Helaas" had deze versie de dikke audio variant, waardoor ik niet goed kon horen of de "basis" audio ook goed is. Ik rij nu de Born One, met alleen de speakers aan de voorstoelen. Dit heeft tot redelijk wat klachten geleid van de passagiers (lees tieners) op de achterste stoelen. Weet iemand hoe de audio is? Is het een goeie stap vooruit?
Heb zelf de Terramar met de standaard audio (8 of 9 speakers), en als dat vergelijkbaar is met de Tavascan (dat lijkt mij wel enigzins) dan klinkt dat meer dan prima. Ik zou het als goed bestempelen zelfs. Of iig goed genoeg voor in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
toxict schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:15:
[...]

EN EN EN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
Gisteren update over de levertijd:).

Hoop dat het iets eerder wordt, iemand ervaring mee?

''Wij hebben vanuit de dealer een verwachte afleverdatum ontvangen voor het bestelde voertuig bij bovengenoemd leasecontract. De huidige verwachte afleverdatum is: 14/11/2025
Let op! Deze afleverdatum is een indicatie. De uiteindelijke afleverdatum kan alsnog wijzigen. We brengen u direct op de hoogte als wij hier nieuwe informatie over ontvangen. ''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
Scrtz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

Heb zelf de Terramar met de standaard audio (8 of 9 speakers), en als dat vergelijkbaar is met de Tavascan (dat lijkt mij wel enigzins) dan klinkt dat meer dan prima. Ik zou het als goed bestempelen zelfs. Of iig goed genoeg voor in de auto.
Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
De Born heeft ook 7 speakers, maar 0 achterin. Ik denk dat je moet vragen of er achterin wel speakers zitten bij de Tavascan versie die je overweegt. Als ze daar net zo karig hebben gedaan los je het probleem niet op.

Het is erg persoonlijk, ik heb nooit mensen achterin dus mis ze veel minder dan een ander.

[ Voor 11% gewijzigd door orillion op 01-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
enira schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:49:
[...]
Ben je al wat wijzer geworden waar dit probleem zit? Ik heb het probleem dus ook regelmatig, en heb inmiddels een theorie welke nog wat verder getest moet worden;

.. verhaal over gebruik van adaptive cruisecontrol icm travelassist + sensorische werking ..
Ruim anderhalve week verder en gisteravond eindelijk wat kunnen proberen op langere ritten. Durf met 95% zekerheid te stellen dat de sensoren softwarematig gestuurd worden. Stappenplan om te reproduceren;

1) ACC aan op bij voorkeur een rustige snelweg
2) Stuur stevig/krachtig vastpakken op gewenste plek
3) Na ~3 minuten loslaten, wachten tot lampje + "stuur vasthouden" melding verschijnt.
4) Stuur op dezelfde positie losjes vastpakken, grote kans de de melding verschijnt

Uit eigen ervaring:
5) Stuur op andere plek met 2 vingers aanraken is genoeg om de melding te doen laten verdwijnen.

Kennelijk leert het systeem dus wat "normale" grip is en gaat hier zelf aanpassingen aan doen om te bepalen of je het stuur wel goed genoeg beet hebt. Want vanaf het begin het stuur losjes vastpakken -> Niks aan de hand.

Info:
Cupra Born Performance Limited 59kwh
Hardware: H09
Software: 3612
ABT hardware: H43
ABT Software: 4045

Vraag, zou iemand het bovenstaande eens willen checken in zijn Born (of wellicht is het model overstijgend) of dit probleem bij hen ook speelt?

@argon007 kan je dit eens bij je collega toetsen aangezien je hier eerder over geschreven hebt?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trucker0werner
  • Laatst online: 05-09 00:54
@enira
Heb vorige week mijn seat leon fr hybride opgehaald en eigenlijk merk ik hetzelfde met het stuur.
Echter ene keer 0.0 last van en andere keer valt me de melding op.
Wat ik denk is dat de Tesla autopilot trucje toe moet passen.
Want lijkt dat als ik met (bijvoorbeeld 1Nm) naar links of rechts constant stuur de wagen het goed vind.
Dat als ik stuur losser vast heb en dus niet constant links of rechts stuur je de melding krijgt. travel assist zorgt ervoor dat je gewoon in midden van de baan blijft rijden. Dit is niet alleen bij tesla maar andere merken ook om zo meer zonder handen te kunnen rijden. Nu alleen de vraag klopt deze gedachten en zo ja hoe zwaar moet een mogelijk gewichtje dan zijn.

Hoe is jouw ervaring/gedachten daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
orillion schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:22:
[...]

De Born heeft ook 7 speakers, maar 0 achterin. Ik denk dat je moet vragen of er achterin wel speakers zitten bij de Tavascan versie die je overweegt. Als ze daar net zo karig hebben gedaan los je het probleem niet op.

Het is erg persoonlijk, ik heb nooit mensen achterin dus mis ze veel minder dan een ander.
Ja klopt, dat heb ik ook gedaan. Tavascan heeft sowieso ook speakers achterin, en dat is fijn. De Born One was daar de enige in (volgens mij). Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
Brak1977 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:53:
[...]

Ja klopt, dat heb ik ook gedaan. Tavascan heeft sowieso ook speakers achterin, en dat is fijn. De Born One was daar de enige in (volgens mij). Thanks!
Mooi!

Overigens heeft de Born Business van begin vorig jaar ook geen speakers achterin hoor, dus het is niet alleen de Born One. Ik weet niet hoe het zit met het 2025 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Wat een heerlijke bak!

Heb de Business uitvoering met:
  • Dinamica Stoelen
  • Immersive Audio by Sennheiser
  • Metallic Lak - Midnight Black
  • Trekhaak
  • Intelligent Drive (De vorige variant MET navigatie)
Heb ~250KM gereden gisteren.
Het voelt alsof ik nu mee kan komen met de Golfjes GTE, lol.
Tussengas is praktisch direct en je komt gelijk van je plek af, voordat je het weet zit je van 110-120km/u op de 150-160km/u bij het inhalen van een auto.
Je geeft gas en je zit bijna direct naast de auto die je inhaalt en trapt 'm verder in en je trek vlot bij 'm weg.

Audio is LEKKER! Ik kan iedereen die paar honderd euro aan upgrade aanraden.

Het 12,9" inch media console is lekker soepel en snel.
Veel zaken zijn snel bereikbaar en duidelijk afleesbaar.
Android Auto werkt goed en draadloos.
Als ik de auto aanzet, dan is Android Auto direct beschikbaar en werkend.
Flitsmeister / Google Maps en Spotity werken er goed op.
Hey Google doet het ook, zonder extra dingen te hoeven doen.
Gewoon "Hey Google" zeggen en ze luistert.

Ik moest er even achter komen hoe Cruise Control ingesteld moest worden, maar als dat eenmaal duidelijk is, is ie makkelijk te bedienen.
Afstanden voor ACC zijn prima in te stellen.
De onderste pijltjes zijn voor +10 en -10km/u en de SET en RES knoppen zijn voor +1 en -1km/u

Lichten zoals DIM en Mist verlichting zijn met aanraaktoetsen op de gebruikelijke VW plek te vinden en goed te bedienen.

Stoelen voelen heerlijk aan en zijn goed in te stellen.
Bij in en uitstappen gaat de bestuurdersstoel even naar achteren om wat meer ruimte te maken.

Je kan gebruikersprofielen aanmaken voor instellingen per gebruiker.
Daar valt de stoel ook onder heb ik begrepen.
Moet het een en ander nog uitzoeken etc.... want heb 'm nog geen 24 uur.

Al met al zijn de eerste indrukken erg goed en ben al excuses aan het zoeken om een ritje te maken.

Als ik een mooie plek vind en het is droog, dan maak ik nog wel een paar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:09
Merk helaas dat de meeste dealers niet echt trek in die Cupra Borns hebben. Probeer de mijne (2022, 50k gelopen) in te ruilen op wat anders, maar de meeste hebben uberhaupt geen interesse of bieden niet meer dan 18k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dat geldt voor alle EV's momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
ShininNL schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:24:
Merk helaas dat de meeste dealers niet echt trek in die Cupra Borns hebben. Probeer de mijne (2022, 50k gelopen) in te ruilen op wat anders, maar de meeste hebben uberhaupt geen interesse of bieden niet meer dan 18k.
De inruilwaarde is tegenwoordig erg teleurstellend. Als de auto wat ouder is wordt deze aangeboden de vrije handel. Dan is het maar wat een gek ervoor geeft. Dat is dan wel tegen op bod. Maar mijn ervaring is dat dit veel lager is dan de ANWB koersprijs of andere sites. Als je meer wilt dan krijg je te horen take or leave, oftewel zeer beperkt onderhandelingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
Een foto genomen van de weergave achteruitrij camera. Ik vind deze vrij helder. De lichte strepen in het beeld komen doordat ik met de camera van de tablet een foto gemaakt heb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R9sG8kiLD4YvEXDKB1czQpLY50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kal3CPocqWtzeGTspYBnpYMM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door waterpolo78 op 02-08-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martini290470
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-08 03:21
Goedendag allemaal,

Ik heb op 30-07 een Cupra Formentor 1.5TSI PHEV VZ Extreme DCT bestelt. Kleur Graphene Grey. Hij wordt in week 38 gemaakt en in week 42 geleverd. (Hoop ik) . Ik schrok wel een beetje van de levertijd,maarja. Het moet maar. Ik had een Nissan micra k14. Deze was 4 jaar oud en iemand in mijn straat was echt verliefd op die auto. Dus toch,een beetje met pijn in mijn hart,aan haar verkocht. Ze was die dag jarig en had een week daarvoor haar rijbewijs gehaald. Wel een hele goede prijs voor de Micra gekregen. Dus ,nu rij ik even in een Citroën C1 automaat uit 2011. Maarja,de Formentor. Wat een bak zeg. Ik vond het vorige model ook mooi,maar het is hem toen toch niet geworden. Ik vindt model 2025 met die sharknose en die doorlopende achterlichten,met dat verlichte Cupra embleem zo gaaf. Ik heb een proefrit gemaakt in de Formentor 1.5TSI met 204pk en ik was gelijk verkocht!! Kun je nagaan,als je 70pk bij hebt....11 speakers en een subwoofer en alle andere luxe nog eens. Maarja,voorlopig nog ff geduld. Vraagje; is die My Cupra App echt nodig? Ik hoor hier alleen maar ellende over.

Vriendelijke groeten van,
Martin.

[ Voor 3% gewijzigd door Martini290470 op 02-08-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
waterpolo78 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:54:
Een foto genomen van de weergave achteruitrij camera. Ik vind deze vrij helder. De lichte strepen in het beeld komen doordat ik met de camera van de tablet een foto gemaakt heb.[Afbeelding]
Dit is een foto van mijn vorige focus wagon. Voornamelijk een veel breder beeld wat duidelijker is met achteruit rijden. Zelf geen ervaring met andere auto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bPP0FikcDI4jGNdqbPkYQktsMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7mjSHf3bBJsIBapJUua31QM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

Dit is een foto van mijn vorige focus wagon. Voornamelijk een veel breder beeld wat duidelijker is met achteruit rijden. Zelf geen ervaring met andere auto’s.

[Afbeelding]
ik denk dat beide beelden niet te vergelijken zijn. Die van mijn is bij een huizeblok met een redelijk brede stoep van minsten 4 meter. Die van de Ford is op een parkeerplaats met veel meer ruimte, in ieder geval dat maak ik eruit op. Op zich beide duidelijk beeld en daar ging het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterpolo78
Martini290470 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:58:
Goedendag allemaal,

Ik heb op 30-07 een Cupra Formentor 1.5TSI PHEV VZ Extreme DCT bestelt. Kleur Graphene Grey. Hij wordt in week 38 gemaakt en in week 42 geleverd. (Hoop ik) . Ik schrok wel een beetje van de levertijd,maarja. Het moet maar. Ik had een Nissan micra k14. Deze was 4 jaar oud en iemand in mijn straat was echt verliefd op die auto. Dus toch,een beetje met pijn in mijn hart,aan haar verkocht. Ze was die dag jarig en had een week daarvoor haar rijbewijs gehaald. Wel een hele goede prijs voor de Micra gekregen. Dus ,nu rij ik even in een Citroën C1 automaat uit 2011. Maarja,de Formentor. Wat een bak zeg. Ik vond het vorige model ook mooi,maar het is hem toen toch niet geworden. Ik vindt model 2025 met die sharknose en die doorlopende achterlichten,met dat verlichte Cupra embleem zo gaaf. Ik heb een proefrit gemaakt in de Formentor 1.5TSI met 204pk en ik was gelijk verkocht!! Kun je nagaan,als je 70pk bij hebt....11 speakers en een subwoofer en alle andere luxe nog eens. Maarja,voorlopig nog ff geduld. Vraagje; is die My Cupra App echt nodig? Ik hoor hier alleen maar ellende over.

Martin.
Wat een upgrade. Inderdaad is de verlichting een eye catcher. Nog even wacht, maar je zal er veel rij plezier van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
waterpolo78 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:32:
[...]

ik denk dat beide beelden niet te vergelijken zijn. Die van mijn is bij een huizeblok met een redelijk brede stoep van minsten 4 meter. Die van de Ford is op een parkeerplaats met veel meer ruimte, in ieder geval dat maak ik eruit op. Op zich beide duidelijk beeld en daar ging het om.
Klopt, niet echt te vergelijken. Heb alleen beide auto’s en de ford is subjectief wat duidelijker 😉. Kan zelf overigens ook prima overweg met de Cupra hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vraagje; is die My Cupra App echt nodig? Ik hoor hier alleen maar ellende over.
Echt helemaal strikt zou je zonder kunnen. Maar waarom?
Tegenwoordig werkt die prima en is super handig. Al is het alleen maar om in de winter je ruiten te ontdooien terwijl je binnen comfortabel aan je ontbijtje zit. En als de buurman op dat moment staat te krabben is het helemaal leuk..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martini290470
  • Laatst online: 03-08 03:21
@AvK,

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterpolo78
AvK schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Tegenwoordig werkt die prima en is super handig. Al is het alleen maar om in de winter je ruiten te ontdooien terwijl je binnen comfortabel aan je ontbijtje zit. En als de buurman op dat moment staat te krabben is het helemaal leuk..... :9
Klopt, ik gebruik de App met name om het oplaadproces in te zien hoe ver deze is en het grenswaarde om op te laden. Tot 80% opladen is beter accu. Maar naar mijn werk op en neer heb ik 90% nodig. Voor vakantierit de volledie lading, oftewel 100%. Kortom ik wissel zo af en toe. En ja, dat kan ook vanuit de auto. Maar ben al vaak in huis als ik het aanpas.
De App is al behoorlijk beter geworden. Helaas wordt het oplaadproces niet altijd accuraat weergegeven en ook de vergrendel status van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
AvK schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Iedereen hier in de straat krabt niet meer 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tylen schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:37:
[...]

Iedereen hier in de straat krabt niet meer 🫣
Goed om te horen dat die allemaal een Cupra hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marka90
Goedendag allemaal,

Martin.
Dat is nog relatief snel gezien de besteldatum;) Ik heb 15 Juli mijn Cupra Leon Sportstourer VZ Performance Taiga Grey in bestelling gedaan. Toevallig kreeg ik afgelopen vrijdag de update dat deze week 39 in productie gaat. Wel apart om te lezen dat sommige andere bestellingen die later geplaatst zijn, eerder in bestelling gaan 😂 Ik heb er overigens ook een inklapbare trekhaak op besteld. Misschien dat dit de rede is van het late produceren. Mijn verwachting is dat de auto rond week 42/43 geleverd wordt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 19:42
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb bij mijn Formentor een knop in beeld om te wisselen tussen normaal en groothoek bij de camera.
Die groothoek is echt super fijn als je achteruit tussen auto's wegrijdt.
Ik vind de kwaliteit van de camera echt prima.

Dit is normaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhmeBydEcMKV_aHxSn3E_zv2-ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SxnBKPluFG7J1nryq3gEUPua.png?f=fotoalbum_large

En als je op het 'uitparkeren' icoontje klikt, krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHoV0Q7rG1dKlUG3qaNu_B2PCxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hVteh6hXdmxuNMXOSTPM44zt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Ik ben mijn eigen een beetje aan het oriënteren op een Cupra leon sportstourer (modeljaar 2020-2021) en ik vroeg me eigenlijk af of iemand de afmetingen weet wan de kofferbak?
Online is het vrij last om te zien wat de hoogte + breedte + diepte is.
Is er toevallig iemand die zo'n auto heeft en dit voor mij kan na meten? :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:24
Wootlock schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:51:
Ik ben mijn eigen een beetje aan het oriënteren op een Cupra leon sportstourer (modeljaar 2020-2021) en ik vroeg me eigenlijk af of iemand de afmetingen weet wan de kofferbak?
Ik heb 'm hier staan, maar nu niet in de mogelijkheid dit te meten.
Mogelijk morgen pas. Als er iemand anders sneller is, is dat beter. ;)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Xerox schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Ik heb 'm hier staan, maar nu niet in de mogelijkheid dit te meten.
Mogelijk morgen pas. Als er iemand anders sneller is, is dat beter. ;)
Super, bedankt in ieder geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
Mr. Jaw heeft 'm voor je opgemeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 04-08-2025 11:13 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Dit is de huidige versie? ik weet niet of die veel verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wootlock schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:24:
[...]

Dit is de huidige versie? ik weet niet of die veel verschilt?
Ah excuses. Had je jaartal over het hoofd gezien.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hier dan. ;) @Wootlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:24
Wil je trouwens de hybride of niet? Zo ja, hou dan rekening dat de batterijen in de kofferbak zitten en je geen ruimte onder de plank hebt, behalve voor de laadkabels.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:47
Nog iemand problemen met de Cupra app? Mijn vriendin heeft nu een Born voor een paar weken als vervangend vervoer maar de app werkt eigenlijk nooit. Die zegt steeds dat de online diensten in de auto uitgeschakeld zijn, maar op de auto zie je als je instapt dat onlinemodus actief is, ook is alles aangevinkt. Refreshen in de app werkt niet, maar eens je de auto unlockt verschijnt spontaan alles in de app.

Ook springt de batterij soms na een kilometer rijden zo'n 5% naar beneden. Voorbeeld: gisteren even gereden en geparkeerd op 55%, een uurtje later weer ingestapt en staat nog op 55%, eens de oprit af zakt dat dan ongeveer 1% per 100 meter rijden en na 5% zakken stopt het weer. Er is een systeemupdate beschikbaar, maar gezien we de auto maar als vervangwagen hebben voeren we die liever niet uit. We hebben wel al een factory reset geprobeerd, gezien we dat ook moesten doen om de vorige hoofdgebruiker eruit te gooien.

[ Voor 7% gewijzigd door deSenna24 op 04-08-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Xerox schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

Wil je trouwens de hybride of niet? Zo ja, hou dan rekening dat de batterijen in de kofferbak zitten en je geen ruimte onder de plank hebt, behalve voor de laadkabels.
Ja gaat om de hybride idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelgebak
Appelgebak schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:01:
[...]

Afgelopen vrijdag de auto opgehaald en het was inderdaad de unit die de hoog voltage accu aanstuurt, die is vervangen, Gelukkig was het een garantie gevalletje.
Inmiddels alweer een paar 100 km gereden. 🙏
Pagina: 1 ... 103 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.