Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:44
J_aimy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor de informatie.
Het is dan nu wat meer duidelijk.
Ik denk dat ik dan toch voor de Business ga, qua snelheid wel vergelijkbaar met huidige wagen (Megane Estate GT), alleen zit ik daar nu vast qua treingewicht met de caravan.
Zou met de Cupra Terramar wel vele malen hoger liggen.
Een caravan van 1600-1700kg moet volgensmij geen probleem zijn.
De VZ mag 2000 KG trekken en de Business 1800 KG, daar zit je nog wel mee dan.

Let wel even op met je rijbewijs - als je BE hebt geen probleem maar met B kan je tegen de limiet van 3500KG aanlopen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:55
CH94 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Ik rij 14,3kWh/100km op 13.548km, kan ongeveer 450km op 1 lading, rij ook nooit harder dan 103km op de snelweg.
Dat is bijzonder. Ik zit namelijk de laatste tijd (door veel bebouwde kom ritjes) met mijn gemiddelde verbruik een stuk onder de 14,3, maar ik kom nooit in de buurt van die 490 km actieradius. Ik red heel soms 400 km op één lading

[ Voor 15% gewijzigd door S-1-5-7 op 24-06-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48
CH94 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Ik rij 14,3kWh/100km op 13.548km, kan ongeveer 450km op 1 lading, rij ook nooit harder dan 103km op de snelweg.
Stomme vraag, maar weet je zeker dat je een 59kWh accu hebt en geen 77kWh? (probeer het verschil te begrijpen :? )

Bij 14,3 heb je voor 490km ongeveer 71kWh nodig. Maar zelfs als je gemiddeld 12kWh zou halen over de hele rit heb je nog 60kWh aan stroom nodig en dan moet je hem helemaal leeg rijden. Misschien zijn de nieuwe modellen veel zuiniger, maar 12kWh over een hele lading is wel heel zuinig.

Ben al blij als ik bij 100% 380 zie staat bij start in mijn Born One.. En dan ben ik ook een zuinige rijder met een jaarlijks verbruik van 15,4kWh op 25.000 kilometer (inclusief winter)

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 24-06-2025 10:48 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-07 18:14
Nog even een update rondom mijn trekhaak avonturen, nog steeds niet leverbaar (voor een cupra leon ST uit december 2024). Er wordt inmiddels gesproken over een vervangende "vakantieauto" vanuit mijn leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 16:56
vuurtjih schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:34:
[...]

De VZ mag 2000 KG trekken en de Business 1800 KG, daar zit je nog wel mee dan.

Let wel even op met je rijbewijs - als je BE hebt geen probleem maar met B kan je tegen de limiet van 3500KG aanlopen.
Klopt, om die reden vorig jaar in oktober mijn BE rijbewijs gehaald dus dat probleem is uit de weg.
Caravan had ik al en weegt 1350kg en is met mijn huidige auto nog voldoende voor B maar zou met nieuwe auto dus een probleem zijn.
Maar die zit met treingewicht max 3400kg dus auto moet eerst vervangen worden voordat ik hoger kan en dan was BE nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 13:23
chantalcoolsma schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:02:
Heeft er iemand ervaring met een fietsendrager op een Cupra Born. Bijvoorbeeld deze Thule drager.
Ik heb een draaghaak laten installeren door Trekhaakcentrum en daar een XLC fietsendrager op. Heb het nu al een aantal jaar met tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:48
M@cer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:43:
[...]

Stomme vraag, maar weet je zeker dat je een 59kWh accu hebt en geen 77kWh? (probeer het verschil te begrijpen :? )

Bij 14,3 heb je voor 490km ongeveer 71kWh nodig. Maar zelfs als je gemiddeld 12kWh zou halen over de hele rit heb je nog 60kWh aan stroom nodig en dan moet je hem helemaal leeg rijden. Misschien zijn de nieuwe modellen veel zuiniger, maar 12kWh over een hele lading is wel heel zuinig.

Ben al blij als ik bij 100% 380 zie staat bij start in mijn Born One.. En dan ben ik ook een zuinige rijder met een jaarlijks verbruik van 15,4kWh op 25.000 kilometer (inclusief winter)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cC3GvgN_Sggl_SJ950p6S8bGQ6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Vn0ZfHFJIjSYLB7TLLK8kRY.png?f=fotoalbum_largeDit is wat RDW zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Bizar dat je zulke waardes haalt, er zijn weinig auto's die zoveel boven de WLTP zitten..
Hoe is je gemiddelde gebruik in deze weken dan als je 450km op een lading haalt en bij hoeveel procent laad je dan weer op?

Met die waardes kan ik mijn Born straks ook wel vervangen voor een 60kWh exemplaar. Dan heb ik geen 77kWh nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 24-06-2025 14:36 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:44
Is het een importauto toevallig? Want dan hoeft de RDW niet altijd te kloppen :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 15:32
J_aimy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor de informatie.
Het is dan nu wat meer duidelijk.
Ik denk dat ik dan toch voor de Business ga, qua snelheid wel vergelijkbaar met huidige wagen (Megane Estate GT), alleen zit ik daar nu vast qua treingewicht met de caravan.
Zou met de Cupra Terramar wel vele malen hoger liggen.
Een caravan van 1600-1700kg moet volgensmij geen probleem zijn.
Maximal gewiocht geremde aanhanger 1800 volgens RDW.
Heb zelf ook de Terramar Business met Moonlight pakket en Senheizer. Alles wat je nodig hebt :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:48
M@cer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:35:
[...]

Bizar dat je zulke waardes haalt, er zijn weinig auto's die zoveel boven de WLTP zitten..
Hoe is je gemiddelde gebruik in deze weken dan als je 450km op een lading haalt en bij hoeveel procent laad je dan weer op?

Met die waardes kan ik mijn Born straks ook wel vervangen voor een 60kWh exemplaar. Dan heb ik geen 77kWh nodig.
Ik zit deze dagen tussen de 13,7 en 14,1kWh op 30 minuten woon werk verkeer (80% is snelweg). Ik laadt hem vaak op rond de 50% (gewoon naar de 100%).
vuurtjih schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:51:
[...]

Is het een importauto toevallig? Want dan hoeft de RDW niet altijd te kloppen :+
Nee is geen import, heb hem nieuw opgehaald bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:16
argon007 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:20:
[...]

Neen, nog altijd niet opgelost.
Mijn Leon staat ondertussen weeral een weekje in de garage. De wagen is 8 maand oud en nu heeft de airco het ook al begeven...
We zijn 3 weken verder. Ik mocht vandaag de wagen terug gaan ophalen (Leon ST 2025). Er zat te weinig koelvloeistof in de airco, vandaar het probleem. De oorzaak is echter onbekend. Men deed testen en vond nergens geen lek. Bizar dus...

Alle andere problemen:
- Knipperende LED verlichting in de cockpit/zijdeuren
- Cruise Control die om de 5 seconden komt melden dat ik het stuur moet vasthouden
- Softwarematige meldingen die niet correct zijn
- ...

Zijn allemaal niet verholpen. Er "zou" een grote update moeten uitkomen in oktober/november. Wat er in die update zit is niet geweten, maar men hoopt dat hier het één en ander mee verholpen zou worden.

Ik erger mij vooral aan de melding dat ik het stuur moet vastnemen. Het adaptive cruise control verhaal is voor mij gewoon onbruikbaar op deze manier. Echt niemand die dit ook heeft? :-)
https://youtube.com/shorts/uydE5TFIl3Y

Iemand enig idee of er (druk?)sensoren in het stuur zitten of als dit echt op beweging afgaat (door het stuur te draaien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
argon007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:27:
[...]

We zijn 3 weken verder. Ik mocht vandaag de wagen terug gaan ophalen (Leon ST 2025). Er zat te weinig koelvloeistof in de airco, vandaar het probleem. De oorzaak is echter onbekend. Men deed testen en vond nergens geen lek. Bizar dus...

Alle andere problemen:
- Knipperende LED verlichting in de cockpit/zijdeuren
- Cruise Control die om de 5 seconden komt melden dat ik het stuur moet vasthouden
- Softwarematige meldingen die niet correct zijn
- ...

Zijn allemaal niet verholpen. Er "zou" een grote update moeten uitkomen in oktober/november. Wat er in die update zit is niet geweten, maar men hoopt dat hier het één en ander mee verholpen zou worden.

Ik erger mij vooral aan de melding dat ik het stuur moet vastnemen. Het adaptive cruise control verhaal is voor mij gewoon onbruikbaar op deze manier. Echt niemand die dit ook heeft? :-)

Iemand enig idee of er (druk?)sensoren in het stuur zitten of als dit echt op beweging afgaat (door het stuur te draaien)?
Wow ik zou ook helemaal gek daarvan worden. Kan je hem niet teruggeven en geld terug wegens niet conform. (Of zoiets). Of niet eerder terug als het gemaakt is met een gelijke vervangend vervoer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
[...]

Toevallig vroeg ik mij als Born rijder zonder capcitief stuur al lange tijd af hoe dat dit systeem zou werken. Ik heb nu even een leen-Formentor van de garage en moet zeggen dat het hierbij best ‘goed’ werkt. Na een seconde of 10~15 komt bij deze auto dezelfde melding en enkel losjes de hand op de bovenhelft van het stuur leggen is hier voldoende om de auto tevreden te stellen. Zelf rij ik overigens 90% van de tijd met de handen in de onderste helft van het stuur, daar zit dus helaas geen sensorvlak in …. Maar in jouw video heb je het stuur bovenin vast, daar zou hij dus zeker op moeten reageren.

Het (subtiel) bewegen van het stuur is precies wat ik nu ook moet doen met mijn zelf ingecodeerde travel assist. Dus bij jou lijkt het vasthouden ook helemaal niet gedetecteerd te worden.

Edit: nu ik er net specifiek nog eens opgelet heb merk ik dat ook onderaan het stuur links en rechts er toch detectie zit. Enkel als je in het midden onderaan het stuur vastpakt ziet hij het niet. En inderdaad, bij volledig los is het toch een seconde of vijf losjes de hand onderaan tegen het stuur gaat de melding weer van weg, in jouw video is er zeker, dus iets niet goed met de werking van het capacitieve stuur.

[ Voor 15% gewijzigd door VW-Bart op 25-06-2025 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:41
M@cer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:35:
[...]

Met de vorige Born kun je ook in die richting komen hoor. Zie mijn laatste rit, 75% snelweg. Wind mee, airco uit en heel rustig optrekken, nooit meer dan 20% van het blauwe balkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRbD2oUFjGHIl_IgYjmikXtHJzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWtAWhZngdOX1xKdiiRqoQW3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
orillion schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Met de vorige Born kun je ook in die richting komen hoor. Zie mijn laatste rit, 75% snelweg. Wind mee, airco uit en heel rustig optrekken, nooit meer dan 20% van het blauwe balkje.

[Afbeelding]
Met 1 rit red ik dat ook wel inderdaad van Aalsmeer naar Purmerend.. Maar over een hele lading gaat dat toch wel lastig worden. Over een lading (80% naar 20%) red ik wel 13,5kWh, maar dan kom ik ongeveer tot 225 kilometer.

Rij dan overigens wel gewoon normaal (5 km boven max snelheid) en normaal optrekken, dus niet extreem focussen op zuinig rijden. Wel de airco uit als het niet nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 25-06-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 04-07 18:35

eisbaer

Zie signature

[...]

Adaptive cruise control vraagt niet om het stuur vast te houden, dat doet travel assist.
ACC houdt automatisch afstand, TA blijft midden tussen de lijnen. Separaat van elkaar aan te zetten (in de Born i.i.g).
Als je officieel TA geleverd hebt gekregen dan zou het een kwestie zijn van je handen op 10 voor 2 houden las ik op een forum. Als je TA zelf gecodeerd hebt dan krijg je na 15 sec. de eerste melding.

Als je TA officieel hebt en je krijgt iedere 15 sec een melding ondanks dat je het stuur vast hebt dan zou ik een klacht indienen want dat lijkt nergens op.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:52
eisbaer schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:18:
[...]

Adaptive cruise control vraagt niet om het stuur vast te houden, dat doet travel assist.
ACC houdt automatisch afstand, TA blijft midden tussen de lijnen. Separaat van elkaar aan te zetten (in de Born i.i.g).
Is het niet Lane Assist wat je binnen de lijntjes houdt als je er buiten komt (apart aan te zetten) en Traffic Assist alleen aan te zetten icm ACC? Dan blijf je in 't midden van je rijstrook.
Op mijn Leon uit 2021 heb ik in ieder geval geen aparte instelling voor TA zonder ACC, maar wel Lane Assist.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

AvK

Ready Set Go

Lane assist is pingpongen tussen de lijntjes (geen idee waarom dat er op zit).
Travel assist houdt je tussen de lijnen keurig in het midden. Goede functie.
Remt ook automatisch af als er voor je wordt afgeremd.
Ik vind het heerlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:15
AvK schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:08:
Lane assist is pingpongen tussen de lijntjes (geen idee waarom dat er op zit).
Travel assist houdt je tussen de lijnen keurig in het midden. Goede functie.
Remt ook automatisch af als er voor je wordt afgeremd.
Ik vind het heerlijk.
Dit inderdaad. TA is altijd icm ACC.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:09
Ik ben vanaf nu ook een CUPRA eigenaar. In dit geval een Cupra Terramar Business edition.
De eerste 100 KM+ zitten er inmiddels op en nog vol aan het leren. Tot nu toe nog geen negatieve dingen kunnen ontdekken maar die kunnen nog komen. Ik reed hiervoor een Seat Leon FR uit 2017 dus was een benzine schakel auto gewend. Dit is hybride geworden en het rijdt echt super fijn. De rust in de auto maar ook de kracht om in een grotere auto toch ook zo weg te trekken vindt ik erg fijn.

Inmiddels ook Cupra connect aangesloten, enige nadeel daar is dat het nog niet werkt met Home Assistant dus misschien dat ik daar kan bijdragen op Github :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiDPmKLK1Yrnve3zXF_RjTOo71U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyhRCpKMqA6JuTQEgj1wzmko.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 13:41
haborym schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:45:
Ik ben vanaf nu ook een CUPRA eigenaar. In dit geval een Cupra Terramar Business edition.
De eerste 100 KM+ zitten er inmiddels op en nog vol aan het leren. Tot nu toe nog geen negatieve dingen kunnen ontdekken maar die kunnen nog komen. Ik reed hiervoor een Seat Leon FR uit 2017 dus was een benzine schakel auto gewend. Dit is hybride geworden en het rijdt echt super fijn. De rust in de auto maar ook de kracht om in een grotere auto toch ook zo weg te trekken vindt ik erg fijn.

Inmiddels ook Cupra connect aangesloten, enige nadeel daar is dat het nog niet werkt met Home Assistant dus misschien dat ik daar kan bijdragen op Github :D

[Afbeelding]
Veel plezier met je nieuwe Cupra!
Homeassistant moet wel lukken via https://github.com/tillsteinbach/CarConnectivity ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 04-07 18:35

eisbaer

Zie signature

Xerox schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:54:
[...]

Is het niet Lane Assist wat je binnen de lijntjes houdt als je er buiten komt (apart aan te zetten) en Traffic Assist alleen aan te zetten icm ACC? Dan blijf je in 't midden van je rijstrook.
Op mijn Leon uit 2021 heb ik in ieder geval geen aparte instelling voor TA zonder ACC, maar wel Lane Assist.
LA bewaakt of je de lijn raakt en stuitert je dan terug. TA is inderdaad alleen aan te zetten icm ACC. Maar het is TA die de melding “handen aan het stuur” initieert, niet ACC of LA. Als je namelijk LA en of ACC aan zet zonder TA dan zul je die melding nooit krijgen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:52
eisbaer schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:50:
[...]
LA bewaakt of je de lijn raakt en stuitert je dan terug. TA is inderdaad alleen aan te zetten icm ACC. Maar het is TA die de melding “handen aan het stuur” initieert, niet ACC of LA. Als je namelijk LA en of ACC aan zet zonder TA dan zul je die melding nooit krijgen.
Weet ik, maar ik las jouw bericht verkeerd.
Dacht dat je bedoelde TA te kunnen activeren zonder ACC... Dat was mijn fout, waarom ik er zo op in ging... :X

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 23:09

Delphi32

Heading for the gates of Eden

eisbaer schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:50:
[...]
Zijn er meerdere vormen van melding 'handen aan het stuur' dan? Ik heb een Born zonder TA, met LA, bijna altijd ACC aan en toch af en toe het bericht dat ik het stuur moet overnemen. Voornamelijk als ik, nou ja, het stuur loslaat zeg maar, of niet stevig genoeg beet heb, of als de LA gaat ingrijpen en ik hem zijn gang laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MZxbtMx4pH-PMzdIYY6Uu99FRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Afh844kywD540Ixj60zDw6mW.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand bekend met dit probleem? En heeft hier een oplossing voor? Blijft sinds vanochtend terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SultanPindakaas schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:46:
[Afbeelding]

Iemand bekend met dit probleem? En heeft hier een oplossing voor? Blijft sinds vanochtend terug komen.
Ja de werkplaats opzoeken zoals er ook staat. Kan vanalles zijn.
Delphi32 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Zijn er meerdere vormen van melding 'handen aan het stuur' dan? Ik heb een Born zonder TA, met LA, bijna altijd ACC aan en toch af en toe het bericht dat ik het stuur moet overnemen. Voornamelijk als ik, nou ja, het stuur loslaat zeg maar, of niet stevig genoeg beet heb, of als de LA gaat ingrijpen en ik hem zijn gang laat gaan.
Nee dat niet maar heb wel het idee dat het voertuig het bij TA sneller in de gaten heeft omdat voertuig ook continu bij moet sturen om actief in het midden van de rijbaan te blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door Scrtz op 27-06-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Scrtz schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:00:
[...]

Ja de werkplaats opzoeken zoals er ook staat. Kan vanalles zijn.
Oke duidelijk, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Overigens trouwens, probeer eerst eens een nachtje auto te laten staan, wellicht is het morgen al weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Scrtz schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:03:
[...]

Overigens trouwens, probeer eerst eens een nachtje auto te laten staan, wellicht is het morgen al weg..
Hij staat nu te laden, ik kan gewoon normaal rijden zonder enkel probleem. Ik zie het morgen wel aan, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:19
S-1-5-7 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:39:
[...]

Ik doe nooit iets met de melding/wegrolbeveiliging. Ik zet de Born alleen in z'n (N)eutraal, meer niet.
Had je wel je gordel om? Ik merk dat als ik mijn gordel niet om heb en ik maar licht van m'n stoel omhoog kom, de auto bij stilstand direct in (P)ark schiet
Van de week ook voor het eerst naar de wasstraat geweest met de Leon. Auto in N gezet, niet de wegrolbeveiliging geactiveerd, Auto Hold stond uit, uiteraard ruitenwisser van automatisch af, netjes door de wasstraat.

Op het eind wacht ik tot die aftelt naar nul en groen, en nu komt het, op dat moment wil ik 'm weer in D/S zetten om eruit te rijden maar dat ging dus niet, hij ging niet in de versnelling! Wasstraat was behoorlijk vol, dus de hele wasstraat met auto's stopte gelukkig automatisch, maar contact uit, contact aan werkte niet, uiteindelijk weer uit en dan met rem ingedrukt weer aanzetten net zoals je normaal start en toen kon het wel. Maar dit lijkt me niet de bedoeling. Uiteindelijk wel heel 8) weggereden, maar van binnen schaamde ik me kapot.

Wat doe ik verkeerd?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

Pinobigbird

doesn't share food!

MaTr1x schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:56:
[...]
, op dat moment wil ik 'm weer in D/S zetten om eruit te rijden maar dat ging dus niet, hij ging niet in de versnelling! [...]
Wel met de rem ingetrapt? Dat moet wel (meestal).
Heel soms pakt ie het wel zonder rem, maar ik weet eigenlijk niet wanneer dat wel of niet moet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:55
Pinobigbird schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Wel met de rem ingetrapt? Dat moet wel (meestal).
Heel soms pakt ie het wel zonder rem, maar ik weet eigenlijk niet wanneer dat wel of niet moet.
De rem moet inderdaad worden ingetrapt, want zonder rem werkt alleen als Auto Hold geactiveerd is, wat niet het geval is/moet zijn in een wasstraat waar je auto doorheen wordt geduwd/getrokken

[ Voor 6% gewijzigd door S-1-5-7 op 28-06-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:19
Volgens mij stond ik al een tijdje stil met de voet op de rem, want was het einde van de wasstraat en geleider. Maar goed, dit gebeurt me geen tweede keer.

Trouwens, FYI, volgens de handleiding (pag. 136 & 386) moet je je spiegels van tevoren inklappen bij een wasstraat.
● Voordat u door een wasstraat rijdt, moet u de buitenspiegels inklappen om beschadiging te voorkomen. De elektrisch regelbare buitenspiegels mogen alleen elektrisch in- of
uitgeklapt worden!

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 00:57
M@cer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Dat is wel heel bizar.. Dat is 60km (15%) dan de WLTP aangeeft.. Ben benieuwd hoeveel je kilometer je uiteindelijk met deze lading echt kan rijden.

Wat is gemiddeld verbruik?
Nee hoor, niks bizar aan.
Het ligt er enorm aan hoeveel snelweg je rijdt, hoe defensief je rijdt ook, welke modus want ik rij in efficiënt want dan al snel genoeg. etcetera

Ikzelf rijd sinds september een bmw iX1 64kwh WLTP 473.
Al weken rijd ik zelf 550km op een lading. Onder de 500 kom ik in lente zomer herfst nooit.

Hiervoor had ik een Kia E Soul 64kwh 484 WLTP
Die haalde dat ook maar daarmee had ik zelfs uitschieters van 573 met n record van 603.
Die laatste was extreem en toen ben ik er echt voor gaan zitten.
520+ eigenlijk altijd behalve in de winter

Ik rij vlot en wil bij t stoplicht als eerste weg >:) maar rijd ook veel cruise control
Ik rijd wel altijd met verbruiksmeter in dashboard want dan zie je wat t scheelt als je bijvoorbeeld cruise control aandoet, terwijl je exact even snel rijdt met je voet... scheelt fors.

Ik zit nu ongeveer op 12,3 kWh/100km dus dat is 8km per kWh
Ik hoop s een 77kwh auto te krijgen want met 13kwh erbij komt daar gewoon 100km bij :9

Ik ben taxichauffeur regiotaxi, dus rijd 8,5 uur per dag, weinig snelweg en 300 km ongeveer per dag met een enkele uitschieter naar 350km.

Again...de weinige snelweg kilometers doen t hem, want als ik n dag heb met veel snelweg, dan gaat mn verbruik omhoog.
Ik hoef dus onderweg nooit te laden...heb mn kabel niet eens mee want ik laad ik bij mn wallbox hangen.

Mensen roepen vaak dat de WLTP onrealistisch is, maar bij iedere EV ga ik daar zeer ruim overheen,
Ik heb er trouwens tientallen foto s van de actieradius, want ik vind dat interessant.
Mijn actieradius is ook groter dan die van mn collega s terwijl ik verreweg de meeste ritten en kilometers maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:14
SultanPindakaas schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:46:
[Afbeelding]

Zet de auto uit, wacht 15 miinuten en probeer het nog eens. Grote kans dat de storing weg is en blijft. Meestal zijn dit soort dramatische meldingen false positives veroorzaakt door een storing op de communicatiebus. Geen paniek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanPindakaas
linuxpro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:00:
[...]

Zet de auto uit, wacht 15 miinuten en probeer het nog eens. Grote kans dat de storing weg is en blijft. Meestal zijn dit soort dramatische meldingen false positives veroorzaakt door een storing op de communicatiebus. Geen paniek
Ik had hem op advies van de tweaker boven aan een nacht laten staan, de volgende ochtend was indd de storing weg. Tot heden niet meer terug gekomen, heb nog garantie tot Jan 2026 dus heb inmiddels wel een afspraak gemaakt bij de dealer voor dit, en ook voor het algemene stuur probleem :) Bij voorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 07:23
Ik ben aan het kijken naar een andere gebruikte auto en de Cupra Formentor gaat het denk ik worden.
Ik zie vaak 2 verschillende vermogens staan de 204PK en 245pk.

Natuurlijk wil ik die met het meeste vermogen :X
Als ik kijk via het kenteken bij rdw.nl zie je nergens welke versie het nou is.
Bij zowel de 204 als de 245pk uitvoering staat:

benzine : Nettomaximumvermogen 110,00 kW
electrisch : Nominaal continu maximumvermogen 55,00 kW
Netto maximumvermogen elektrisch 80,00 kW.

Als ik dat optel en omreken : 110+80 = 190 x 1,36 = 258Pk
of 110+55=224pk.
Klopt allebei niet.
Of zie ik iets over het hoofd? of kloppen die gegevens bij het RDW niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 21:48
Beide versies gebruiken dezelfde verbrandingsmotor en hebben hetzelfde electrisch vermogen. Echter kan je die waarden niet zomaar optellen.
Zo zetten ze het vermogen in de eerste versie op 204pk en in de andere versie op 245pk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-07 08:32
Heeft gewoon met de uitvoering te maken, je moet gewoon zoeken op een VZ. of op gaspedaal minimaal 245pk als filter zetten kom je er genoeg tegen.

https://www.gaspedaal.nl/...rmentor?vmin=180&srt=dt-d

[ Voor 17% gewijzigd door MaceNL op 04-07-2025 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
[...]

Ik reed deze week met de Cupra Leon van mijn collega. Hij heeft volledig dezelfde auto als mij. Enkel de nummerplaat en VIN nummer zijn anders ;-)

Man, wat een verademing! Als ik op dezelfde weg met zijn auto rij op cruise control dan kreeg ik geen enkele keer de melding "stuur vastnemen". Er is dus duidelijk iets fout met mijn wagen. De vraag is alleen wat net...

Ik nam mijn collega dan mee in mijn wagen om aan te tonen hoe groot het probleem bij mij was. Zijn mond viel open toen hij zag dat ik om de 5 seconden even aan het stuur moet draaien (tenzij ik heel hard knijp in het stuur).

Ik noteerde alle mogelijke instelling die impact kunnen hebben met adaptive cruise control (Hulpsystemen -- Smart Assistants en Hulpsystemen --> Waarschuwingen voor bestuurder). Dan heb ik diezelfde instelling overgenomen in mijn wagen maar zonder resultaat.

We bekeken ook de verschillende software/firmware versies en deze staan 1 op 1 gelijk. Binnen 2 weken vertrekken we naar het zuiden van Frankrijk. Ik verwacht geen al te aangename rit als ik op Cruise control zal rijden.

Na het verlof geef ik mijn wagen terug af aan de garage. Ik vrees dat dit een moeilijk gevalletje zal worden.

Software matig kan het probleem volgens mij niet zijn daar we beiden op dezelfde sofware/firmware draaien. Ik zou graag "gewoon" eens het stuur al wisselen om te zien of de sensoren in mijn stuur eventueel niet goed werken. Maar goed, daar zal ik niet aan beginnen natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:38
argon007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:45:
[...]
Man, wat een verademing! Als ik op dezelfde weg met zijn auto rij op cruise control dan kreeg ik geen enkele keer de melding "stuur vastnemen". Er is dus duidelijk iets fout met mijn wagen. De vraag is alleen wat net...

Ik nam mijn collega dan mee in mijn wagen om aan te tonen hoe groot het probleem bij mij was. Zijn mond viel open toen hij zag dat ik om de 5 seconden even aan het stuur moet draaien (tenzij ik heel hard knijp in het stuur).
Ik ervaar soms hetzelfde probleem in mijn Born (nog geen 2 maanden oud). Soms gaat het hele ritten goed en wordt zelfs het "losjes" vasthouden van het stuur gezien als voldoende. Maar net als gisteravond, ik had mijn stuur echt met mijn hele hand vast (standaard alleen linkerhand aan het stuur :P), en kreeg om de haverklap de melding dat ik het stuur vast moet houden. Zelfs dan werkt een lichte stuurbeweging ook niet, en moet ik echt knijpen in het stuur om van de melding af te komen.

Ervaar het nog niet als een supergroot probleem, maar het moet niet erger worden dat dit. Heb wel het idee dat het aan de sensoren ligt, waar deze precies in het stuur zitten; en als je daar dan ook maar een halve cm naast zit, dat je om de haverklap de melding krijgt. :|

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
enira schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Ervaar het nog niet als een supergroot probleem, maar het moet niet erger worden dat dit. Heb wel het idee dat het aan de sensoren ligt, waar deze precies in het stuur zitten; en als je daar dan ook maar een halve cm naast zit, dat je om de haverklap de melding krijgt. :|
Ik plaatste mijn handen in de wagen van mijn collega op dezelfde plaats zoals ik het gewoon was om te rijden en kon het probleem niet simuleren. Het is dus alvast geen "algemeen" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:42

DocktorDicking

Are you picking this up?

Wellicht heb ik het heel laat door want ik gebruik nooit de voice assistent in de born (va). Stond vanochted even in de file en uti verveling begonnen met de va lastig vallen. Er kwam erchter responds terug met "According to chatGpt...."

Het lijkt erop dat de infotainment nu een chatgpt integratie heeft?
Is iemand anders hier dit ook opgevallen?

Ik vond dit artikel uit jan 2024 over een mogelijke integratie.,

Mijn Born is uit eind 2024 dus met het nieuwe infotainment systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door DocktorDicking op 04-07-2025 14:18 ]

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-07 11:17
DocktorDicking schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:17:
Wellicht heb ik het heel laat door want ik gebruik nooit de voice assistent in de born (va). Stond vanochted even in de file en uti verveling begonnen met de va lastig vallen. Er kwam erchter responds terug met "According to chatGpt...."

Het lijkt erop dat de infotainment nu een chatgpt integratie heeft?
Is iemand anders hier dit ook opgevallen?

Ik vond dit artikel uit jan 2024 over een mogelijke integratie.,

Mijn Born is uit eind 2024 dus met het nieuwe infotainment systeem.
Ik heb die voice assistant al 2 jaar ofzo niet meer gebruikt, met name omdat die nogal... stom was, ben wel benieuwd, is dit alleen voor informatie of begrijpt de assistent je ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-07 22:58
In de facelift model met 12.9 inch systeem werkt de voice asistant prima. Ik heb hiervoor een maand lang een CUPRA Leon Sportstourer uit 2022 gehad en die begreep niets. Dat was wel een van de redenen om voor het nieuwe model te gaan. Dat Informationssystem is op zoveel vlakken beter. Maar goed je moet daarvoor helaas wel je portemonnee trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
argon007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Ik plaatste mijn handen in de wagen van mijn collega op dezelfde plaats zoals ik het gewoon was om te rijden en kon het probleem niet simuleren. Het is dus alvast geen "algemeen" probleem.
Ik heb afgelopen rit ook geldt op het plaatsen van de handen aan de boven- en onderzijde nadat ik een bericht had gelezen over de capacitieve werking van het stuur. Ik moet bekenen geen enkele keer een melding. Daarvoor had ik losje en waarschijnlijk niet op de juiste plekken de handen geplaatst, oftewel regelmatig een melding. Maar zo vaak en zo snel als eerder gemeld lijkt op een niet werkend systeem in het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
Heeft een CUPRA Leon Sportstourer nieuw model al een software update aangeboden gekregen. Die van mij komt uit 07-2024, oftewel jaartje oud. Ik zit op hardware versie H10 en software versie 2460. Ik heb ergens gelezen dat Formentors al met software versie 2632 verkochten worden.

Of is het nu wachten op de grootte CUPRA software update die ergens in het najaar 2025 moet komen waarin vele gemelden issues verholpen zouden zijn?

In ieder geval werkt bij mij de automatisch rijstrookwissel niet, wat schijnbaar een bekend probleem is met mijn 2460 software versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Laatst online: 10:19

S2K

Kende dit topic niet zijn er nog nog mensen met een Terremar?

Over 2 weken wordt de onze geleverd.
Fiord Blue
VZ Performance met alle opties voor zover ik weet. Matrix led, 20" Vortex velgen, Akebono remmen, wegklapbare trekhaak, High Canyon leer, Sennheiser audio, schuif kanteldak. Er viel niets meer te kiezen, de lak van de America's editie vinden we niet mooi, vandaar de VZ Performance.

Benieuwd naar de trailer assist en alle andere assistenten. Hele handboek al doorgenomen. Zal wel wennen worden met zo veel minder vermogen op alleen de voorwielen, kom van bijna 600PK op alle 4 wielen.

Ik volg graag het wel en wee mbt de software, dat lijkt wel een dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
S2K schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:36:

Fiord Blue
VZ Performance met alle opties voor zover ik weet. Matrix led, 20" Vortex velgen, Akebono remmen, wegklapbare trekhaak, High Canyon leer, Sennheiser audio, schuif kanteldak. Er viel niets meer te kiezen, de lak van de America's editie vinden we niet mooi, vandaar de VZ Performance.

Benieuwd naar de trailer assist en alle andere assistenten. Hele handboek al doorgenomen. Zal wel wennen worden met zo veel minder vermogen op alleen de voorwielen, kom van bijna 600PK op alle 4 wielen.

Ik volg graag het wel en wee mbt de software, dat lijkt wel een dingetje te zijn.
Met de Leon Sportstourer vind ik de minimale ACC afstand te groot. De auto remt daardoor vrij vroeg af. Ik heb al een paar gehad dat achterliggers erg boos keken waarom de auto bij travel assist/ ACC ging remmen. Wel grappig om in je dashboard de remlichten en knipperlichten te zien. Overigens vindt ik de afstand bij file rijden prima. Net voldoede ruimte om er niet bovenop te zitten, maar te krap zodat iemand de auto ervoor gooit. Volgens mij heeft vrijwel iedereen de ACC afstand op de kleine afstand staan. Waarom je dan nog verder af kan kiezen snap ik eerlijk gezegd niet, mogelijk in het buitenland met minder auto's op de weg.
Ik ben benieuwd naar jou ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

AvK

Ready Set Go

waterpolo78 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:46:
[...]

Met de Leon Sportstourer vind ik de minimale ACC afstand te groot. De auto remt daardoor vrij vroeg af. Ik heb al een paar gehad dat achterliggers erg boos keken waarom de auto bij travel assist/ ACC ging remmen. Wel grappig om in je dashboard de remlichten en knipperlichten te zien. Overigens vindt ik de afstand bij file rijden prima. Net voldoede ruimte om er niet bovenop te zitten, maar te krap zodat iemand de auto ervoor gooit. Volgens mij heeft vrijwel iedereen de ACC afstand op de kleine afstand staan. Waarom je dan nog verder af kan kiezen snap ik eerlijk gezegd niet, mogelijk in het buitenland met minder auto's op de weg.
Je kunt die afstand gewoon naar smaak instellen hoor.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Laatst online: 10:19

S2K

[...]

Herkenbaar vorige auto had ook ACC, met 3 instelbare afstanden. Als er iemand in een gaatje voor je propt dan remde die bruusk af. Normaal met inzicht ga je van gas af, dat maakte ACC af en toe wat zenuwachtig. Met caravan is het wel prettig om iets meer afstand te zetten, maar nog steeds veel mensen die bijna afsnijden en de ACC die daar weer op reageert. Benieuwd of de Terremar daar beter op reageert. Zal al blij zijn als hij meer afremt door gas los ipv echt remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:24
AvK schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:58:
[...]

Je kunt die afstand gewoon naar smaak instellen hoor.
Hoor graag hoe. Bij mijn Leon ST stoor ik me ook aan de minimale ACC afstand rond de 100+ kilometer per uur. De afstand die op het stuur is in te stellen staat al op minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Hoor graag hoe. Bij mijn Leon ST stoor ik me ook aan de minimale ACC afstand rond de 100+ kilometer per uur. De afstand die op het stuur is in te stellen staat al op minimaal.
De minimale afstand is al als een kleine busje er tussen past. Daarnaast ervaar ik dat daarvoor al wat afgeremd wordt. Als je even niet in de gaten hebt rij je 90 - 95 km/h. Hiervoor had ik een Seat Leon ST met cruise control. Het voordeel is dat daar de ingestelde snelheid vastgehouden wordt. Als je de voorganger nadert ga je inhalen. Met ACC moet dat al ruim van te voren wat anders gaat het systeem dus voor je afremmen.
Helaas werkt bij mij automatisch rijbaanwissel niet. Ik heb ergens gelezen dat dit bij nieuwere software wel beschikbaar is. We gaan het zien.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over CUPRA Leon Sportstourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
S2K schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:36:

Fiord Blue

Hier een zeer tevreden Terramar rijder. Sinds 2 weken rijd ik de fjord blue. In dit geval de business edition. Ook ik heb een trekhaak laten plaatsen, dat wegkappen werkt echt mooi. Over 2 weken ga ik trailer assist testen. De assistentes die erop zitten werken top. De collision assistent reageert wel snel. Heb al 2 keer gehad dat de stoelriemen werden aangetrokken :). De software heb ik geen enkele problemen mee. Er was voor mij 1 update vorige week en die was snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
[...]

Wel grappig om in je dashboard de remlichten en knipperlichten te zien.
Waar op het Dashboard zie je de rem/knipperlichten tijdens gebruik? Of wat bedoel je net met bovenstaande zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik heb sinds afgelopen vrijdag (4 juli) het volgende in de bestelling staan:

Merk/type: CUPRA LEON SPORTSTOURER 1.5 TSI PHEV BUSINESS DSG
Kleur: Metallic lak - Midnight Black
Interieur: Stoelbekleding Dinamica Black soul, koperen stiksels

Opties en accessoires:
• IMMERSIVE by Sennheiser geluidssyteem in combinatie met kuipstoel
• Dinamica (suede-look)
• Intelligent Drive
• Allseason banden
• Wegklapbare trekhaak

Heb gevraagd om de versie die in de voorraad staat, want heb geen zin om er 2 tot 3 maanden op te wachten.

Heeft iemand ervaring met levertijden van voorraadauto's?
(Betreft trouwens private lease)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
toxict schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:46:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag (4 juli) het volgende in de bestelling staan:

Merk/type: CUPRA LEON SPORTSTOURER 1.5 TSI PHEV BUSINESS DSG
Kleur: Metallic lak - Midnight Black
Interieur: Stoelbekleding Dinamica Black soul, koperen stiksels

Opties en accessoires:
• IMMERSIVE by Sennheiser geluidssyteem in combinatie met kuipstoel
• Dinamica (suede-look)
• Intelligent Drive
• Allseason banden
• Wegklapbare trekhaak

Heb gevraagd om de versie die in de voorraad staat, want heb geen zin om er 2 tot 3 maanden op te wachten.

Heeft iemand ervaring met levertijden van voorraadauto's?
(Betreft trouwens private lease)
Bij mij was het in 2,5 week geleverd van Hongarije. Daar kwam de terramar vandaan. Weet niet of dat ook zo is voor de leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
haborym schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:39:
[...]

Bij mij was het in 2,5 week geleverd van Hongarije. Daar kwam de terramar vandaan. Weet niet of dat ook zo is voor de leon
Ik mag hopen dat ze gewoon in Leusden staan op een grote parkeerplaats.
Aan de andere kant valt 2.5 week nog mee.
https://voorraad.cupraofficial.nl/leonsportstourer

Update: Net een email ontvangen vanuit PON

Wij hebben vanuit de dealer een verwachte afleverdatum ontvangen voor het bestelde voertuig bij bovengenoemd leasecontract. De huidige verwachte afleverdatum is: 08/08/2025
Let op! Deze afleverdatum is een indicatie. De uiteindelijke afleverdatum kan alsnog wijzigen. We brengen u direct op de hoogte als wij hier nieuwe informatie over ontvangen.
De dealer maakt een afspraak met u als het voertuig afgeleverd kan worden.

Van 4 juli tot en met 8 augustus is:

35 dagen
of
5 weken en 0 dagen

[ Voor 40% gewijzigd door toxict op 07-07-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo78
argon007 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:21:
[...]

Waar op het Dashboard zie je de rem/knipperlichten tijdens gebruik? Of wat bedoel je net met bovenstaande zin?
Bij de facelift model met Travel Assist. Dan zie je de achterkant van de auto in het dashboard waar het wordt weergegeven. Is niet al te groot maar als je het weet dan is valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
toxict schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:51:
[...]

Ik mag hopen dat ze gewoon in Leusden staan op een grote parkeerplaats.
Aan de andere kant valt 2.5 week nog mee.
https://voorraad.cupraofficial.nl/leonsportstourer

Update: Net een email ontvangen vanuit PON

Wij hebben vanuit de dealer een verwachte afleverdatum ontvangen voor het bestelde voertuig bij bovengenoemd leasecontract. De huidige verwachte afleverdatum is: 08/08/2025
Let op! Deze afleverdatum is een indicatie. De uiteindelijke afleverdatum kan alsnog wijzigen. We brengen u direct op de hoogte als wij hier nieuwe informatie over ontvangen.
De dealer maakt een afspraak met u als het voertuig afgeleverd kan worden.

Van 4 juli tot en met 8 augustus is:

35 dagen
of
5 weken en 0 dagen
De levertijden zijn momenteel voor de Leon kort, want een compleet nieuwe auto vanaf de bestelbevestiging tot de ophaaldatum was exact 6 weken bij mij. Besteld in mid Maart en opgehaald op 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
silverchaoz schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:26:
[...]

De levertijden zijn momenteel voor de Leon kort, want een compleet nieuwe auto vanaf de bestelbevestiging tot de ophaaldatum was exact 6 weken bij mij. Besteld in mid Maart en opgehaald op 1 mei.
Wat ik dan niet echt begrijp, is dat ik specifiek een voorraad model heb besteld, omdat ik 'm snel nodig heb.
En dan duurt het "nog" 5 weken.
Beetje vreemd.
Zoals het er nu naar uit ziet, krijg ik 'm letterlijk 1 dag voor mijn vakantie.
Da's best krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
toxict schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Wat ik dan niet echt begrijp, is dat ik specifiek een voorraad model heb besteld, omdat ik 'm snel nodig heb.
En dan duurt het "nog" 5 weken.
Beetje vreemd.
Zoals het er nu naar uit ziet, krijg ik 'm letterlijk 1 dag voor mijn vakantie.
Da's best krap.
Het staat als voorwaarde op de site van hun dat het maximaal 5 weken duurt. Een collega heeft een Cupra Terramar uit voorraad besteld vorige maand en deze was binnen 2.5 weken geleverd en dat duurde niet de volledige 5 weken zoals op de mail stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
silverchaoz schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Het staat als voorwaarde op de site van hun dat het maximaal 5 weken duurt. Een collega heeft een Cupra Terramar uit voorraad besteld vorige maand en deze was binnen 2.5 weken geleverd en dat duurde niet de volledige 5 weken zoals op de mail stond :)
Ow! Dat stukje voorwaarde dat een voorraadauto max. 5 weken duurt had ik zo snel niet gezien op de site.
Mocht je een link hebben daar naartoe, dan zie ik die graag natuurlijk.
En het nieuws over de 2.5 week levertijd van je collega geeft wel wat hoop.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
waterpolo78 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:57:
[...]

Bij de facelift model met Travel Assist. Dan zie je de achterkant van de auto in het dashboard waar het wordt weergegeven. Is niet al te groot maar als je het weet dan is valt het op.
Oog voor detail! Heb er daarnet op gelet en idd je ziet de stoplichten en richtingsaanwijzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Goed nieuws! Ik kreeg net een email van Cupra dat het kenteken van mijn Cupra Leon Sportstourer bekend is.

Heeft iemand ervaring met de doorlooptijd vanaf het moment dat het kenteken bekend is?
Is dat langer of korter dan de 2-3 weken die ze er zelf voor geven?

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.