[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:56
heerhaan schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:42:
[...]

Ik ben bang dat je Aston Martin hier overschat, ik zie het echt niet gebeuren dat zij een serieuze strijd gaan doen op de titel kan ik moeilijk geloven, sowieso vind ik aanhouden van de zoon van de baas voor al bijna een decennium niet bepaald getuigen van een winnaarsmentaliteit.

Maar vooral denk ik dat de invloed die Newey zal hebben op de auto hier enigszins beperkt blijft, althans niet in de zin dat AM nu plots met de beste aero op de grid aankomt volgend jaar. Bovenal om Newey's rol in het team niet technisch is maar bestuurlijk, dit keer zit hij niet achter de papieren te tekenen maar heeft hij een nieuwe taak in simpelweg het team leiden. Kan hij zeker goed in zijn verder maar het is wel een nieuwe uitdaging.
Volgens mij zag ik kort na de aankondiging van Newey als team principal ergens een quote van hem voorbijkomen dat hij zijn managementtaken zoveel mogelijk wil delegeren en wil beperken tot de belangrijke beslissingen. Dan kan hij zich verder gewoon met de ontwikkeling van de auto bezighouden.

iRacing Profiel

• heerhaan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:31
YakuzA schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:28:
[...]

Ik krijg een beetje het gevoel dat volgend jaar misschien wel zo'n Brawn jaar kan worden, waar er 1 team de plank zo goed raakt dat ze in de 1e helft van het seizoen het kampioenschap al vrijwel binnen kunnen slepen :P
Ik zet mijn geld in op dat de rumoeren over dat de Mercedes motor ver voor staat op de rest kloppen en we ofwel volgend jaar een drie-strijd hebben tussen Norris/Piastri/Russell of dat Russell met twee vingers in zijn neus naar een titel rijdt.

Hoe dan ook ben ik enorm nieuwsgierig naar waar het heengaat maar ik heb wel een beetje mijn twijfels over een paar onderdelen van de nieuwe regulaties.

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12 21:46
Hopelijk doet Ferarri weer een keer mee. Ik zou ook graag een battle willen zien tussen Lec en Ham. Denk dat dat er iets anders aan toe zal gaan dan bij Pia en Nor.

• PrimaPlan
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
Arvado schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:39:
Hopelijk doet Ferarri weer een keer mee. Ik zou ook graag een battle willen zien tussen Lec en Ham. Denk dat dat er iets anders aan toe zal gaan dan bij Pia en Nor.
Zou ik ook echt gaaf vinden. Wat je ook van Hamilton vind, het lijkt me gaaf hem nog een keer te zien in een auto die meedoet voor het podium.

Vooral hoop ik dat de grid weer eens een groter aantal teams heeft dat mee kan doen met de strijd. Het is al jaren tussen twee/drie teams hopelijk worden dat er vijf.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:13

Damian

Insane Obtrusion

Arvado schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:39:
Die "battle" was er dit jaar ook niet, waarom zou die er wel zijn als de auto beter is? Dan rijd Leclerc hem nog steeds om de oren.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:21
Sowieso zou het vechten weer eens vooraan mogen komen ipv managen. Nu wordt er amper gevochten zeker niet vooraan. Iedereen is met bandenmanagement, brandstofmanagement etc. bezig en rijdt op safe. De seizoensfinale vond ik het perfecte voorbeeld. Amper echt racen gezien maar strategisch positie rijden. Dat haalt voor mij de lol er wel vanaf.

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bvanham schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:19:
Sowieso zou het vechten weer eens vooraan mogen komen ipv managen. Nu wordt er amper gevochten zeker niet vooraan. Iedereen is met bandenmanagement, brandstofmanagement etc. bezig en rijdt op safe. De seizoensfinale vond ik het perfecte voorbeeld. Amper echt racen gezien maar strategisch positie rijden. Dat haalt voor mij de lol er wel vanaf.
Dan kun je misschien beter niet meer kijken, want dat is al 20+ jaar zo.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24
NiaX schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:24:
[...]

Dan kun je misschien beter niet meer kijken, want dat is al 20+ jaar zo.
In 2021 werd er toch echt wel gestreden om P1. En begin 2022 deden Leclerc en Verstappen het nog eens over (incl DRS spelletjes in Jeddah).

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bvanham schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:19:
Dat wordt volgend jaar alleen maar erger doordat ze minder brandstof mee mogen nemen en daardoor meer moeten 'afremmen' op de motor om de accu te laden om uberhaupt het einde te halen.
En einde DRS.

In combi met compleet nieuw ontwerpen zal het een minder jaar worden.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

Bloodclot

Jawier!

IJsbeer schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:13:
[...]

Dat wordt volgend jaar alleen maar erger doordat ze minder brandstof mee mogen nemen en daardoor meer moeten 'afremmen' op de motor om de accu te laden om uberhaupt het einde te halen.
En einde DRS.

In combi met compleet nieuw ontwerpen zal het een minder jaar worden.
Je bent wel van DRS af, degene die het beste met een batterij kan werken (oplaad/boost strategie) kan vooraan meedoen met het vechten.

Hoe en wanneer val je aan? Is er realtime info over de batterijcapaciteit bij je tegenstander, als die er niet is, zul je als team moeten gokken om een moment te kiezen om aan te vallen.

Opladen doe je zowel bij het afremmen/coasten, maar ook met slim schakelen in de bochten voor die extra %.

Verder ben ik benieuwd hoe de vuile lucht is, hoop zo weinig mogelijk om toch het volgen aangenamer te maken om zo de batterij optimaal te kunnen benutten.
Pagina: 1 ... 70 71 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.