☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Volgens mij kon de 6a tot 18W laden.Marzman schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:39:
[...]
Hij kon op 30 Watt opladen, dat zullen ze verlaagd hebben.
Gisteren ook voor het eerst opgeladen en dat ging best "traag" . Vanaf 16% tot 80% ongeveen 1 uur en 45 minuten. Telefoon blijft wel lekker koel bij alleen opladen. ca 24 graden.
Heb het gevoel dat het nu al weer wat sneller gaat. vanaf 20%
Weet iemand hoe ik kan zien wat de capaciteit nu is?
Of heb ik daar een app voor nodig.
Ja, volgens mij ook. Voorheen duurde van ongeveer 40 tot 80% bij mij een half uur. Ik heb zelf de update nog niet ontvangen, dus ga het nog zien. Merken jullie verder verschillen? (Hopelijk geen marklar42 in 'Google Pixel 6a krijgt verplichte update om oververhitting accu tegen te gaan' )pdj73 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:48:
Volgens mij kon de 6a tot 18W laden.
Gisteren ook voor het eerst opgeladen en dat ging best "traag" . Vanaf 16% tot 80% ongeveen 1 uur en 45 minuten.
Ik gebruik AccuBattery voor gegevens over laadvermogen, etc.pdj73 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:48:
Inderdaad blijft de telefoon hier ook gevoelsmatig koeler tijdens het laden, en meen ik ook dat het laden nu weer wat sneller gaat. En het batterij-symbool boven aan het scherm bevat nu permanent een uitroepteken.pdj73 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:48:
[...]
Volgens mij kon de 6a tot 18W laden.
Gisteren ook voor het eerst opgeladen en dat ging best "traag" . Vanaf 16% tot 80% ongeveen 1 uur en 45 minuten. Telefoon blijft wel lekker koel bij alleen opladen. ca 24 graden.
Heb het gevoel dat het nu al weer wat sneller gaat. vanaf 20%
:strip_exif()/f/image/NEczrIU0bV9Hy2QbFrwKt143.png?f=user_large)
Laden gaat ook vrij traag. Met een game of Android Auto open lukt het de lader maar net om het bij te houden.
Ik merk dat mijn accupercentage onder de 20% nog steeds wel aan het kalibreren is, hij sprong gisteravond ineens van 20% naar 13 en daarna naar 5%.
Erg vervelend dat ik de update niet heb kunnen uitstellen tot na mijn vakantie. Ik ben ook helemaal niet meer blij met mijn 6a zo, dus na mijn vakantie ga ik maar kijken naar een nieuwe telefoon, ook omdat ik al andere issues had met de 6a. 'Gelukkig' heb ik een whopping 83 euro van Google gegeven ter compensatie
Misschien moet je hem een paar keer opladen voor hij goed werkt? En ik zou hem inderdaad op 100 procent zetten, andere maatregelen heeft Google al genomen in de firmware (misschien laad je wel 80 procent van 80 procentSicco92 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:52:
Ik heb sinds dinsdag de update geïnstalleerd staan op mijn 6a dat een 'Beïnvloed apparaat' is. Mijn accu gaat nu veel minder lang mee helaas. Ik ben op vakantie en heb gelukkig een powerbank mee die ik tot nu toe niet nodig heb gehad, maar sinds de update wel. Ik heb de telefoon iets meer dan 3 uur geleden van de lader geplukt met 80% en hij zit nu op 47%. Zo red ik de avond dus niet, terwijl ik hiervoor steeds makkelijk de hele dag door kwam met 80%. Ik zet de instelling maar weer op 100% denk ik, dan kan die iets langer mee (maar nog steeds niet de hele dag ben ik bang).
Laden gaat ook vrij traag. Met een game of Android Auto open lukt het de lader maar net om het bij te houden.
Ik merk dat mijn accupercentage onder de 20% nog steeds wel aan het kalibreren is, hij sprong gisteravond ineens van 20% naar 13 en daarna naar 5%.
Erg vervelend dat ik de update niet heb kunnen uitstellen tot na mijn vakantie. Ik ben ook helemaal niet meer blij met mijn 6a zo, dus na mijn vakantie ga ik maar kijken naar een nieuwe telefoon, ook omdat ik al andere issues had met de 6a. 'Gelukkig' heb ik een whopping 83 euro van Google gegeven ter compensatie
/▌
Ik hoop het, maar tot nu toe lijkt de kalibratie steeds nadelig voor me uit te pakken (minder % dan ik dacht). Ik ga het zien.Marzman schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:59:
[...]
Misschien moet je hem een paar keer opladen voor hij goed werkt? En ik zou hem inderdaad op 100 procent zetten, andere maatregelen heeft Google al genomen in de firmware (misschien laad je wel 80 procent van 80 procent)
Vooralsnog ligt m'n mobiel nu alweer aan de powerbank om de avond straks door te komen.
dit is niet volgens
1 EU consumer protection laws,
2 GDPR, he principle of data minimization applies.
Hebben jullie daar geen problemen mee ?
Beetje,, maar toch gedaan en vrij vlot mijn geld ontvangen en vervolgen mijn account daar geslotenmthorpe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:03:
Ik kom met een Pixel 6a ook in aanmerking voor de 100 USD via een Payoneer account. Maar ik vind het niet ok dat ik voor deze enkele refund verplicht ben mij te registren bij Payoneer. Mijn persooonlijke data afgeven voor een refund aan een US financial service provider is volledig onnodig,
dit is niet volgens
Telefoon heeft de update nog niet, afwachten hoe bruikbaar hij blijft..
Ze hebben al je data nog steeds hoor
Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn pixel gewoon goed is.
Geen tegoed geneuzel en na de update merk ik nog geen verschil al is het nog vroeg want ik ben geen power user ( ik typ dit vanaf de pc )
[ Voor 0% gewijzigd door Humma Kavula op 10-07-2025 21:45 . Reden: Geen! ]
Yep, ik heb nog geen account aangemaakt, maar als ik dingen lees over id bewijzen, de dollar koers zie, en de fee die payoneer nog wil hebben... Ga ik dan voor krap 80 euro weer mn gegevens de oceaan overgooien terwijl ik daar juist zo veel mogelijk weg wil?mthorpe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:03:
Ik kom met een Pixel 6a ook in aanmerking voor de 100 USD via een Payoneer account. Maar ik vind het niet ok dat ik voor deze enkele refund verplicht ben mij te registren bij Payoneer. Mijn persooonlijke data afgeven voor een refund aan een US financial service provider is volledig onnodig,
dit is niet volgens
Het shop tegoed boeit me ook niet, na dit gedoe en volgens mij ook accuproblemen bij eerdere pixels, is een nieuwe pixel het laatste wat ik wil
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Net een lange laadsessie gehad van 13% naar 100% en daarbij AccuBattery aangehad. Deze schat in dat mijn batterij nog maar voor 60% aan capaciteit heeft, dus dat is wel een flinke hap die ik niet meer beschikbaar heb. Als ik hem nu dus op 80% laat staan, dan heb ik dus maar 48% van de originele capaciteit tot mijn beschikking. Dat merk ik dus wel goed.Marzman schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:59:
[...]
(misschien laad je wel 80 procent van 80 procent)
Die vermindering naar 60% capaciteit kom ik ook wel veel tegen op internet, dus lijkt me wel te kloppen.
Payoneer schijnt voor elk land andere data te vragen. ID is voor Nederland in ieder geval niet nodig, bij mij werden alleen naam, adres en bankgegevens uitgevraagd (voor zover ik me kan herinneren). De fee heb je ook geen last van, want die schijn je alleen te moeten betalen als verzender. Ik heb het geld in ieder geval gekregen zonder dat ik een fee moest betalen. De dollar koers heb je natuurlijk wel mee te maken, aangezien het in dollars uitbetaald wordt.vectormatic schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:46:
[...]
Yep, ik heb nog geen account aangemaakt, maar als ik dingen lees over id bewijzen, de dollar koers zie, en de fee die payoneer nog wil hebben... Ga ik dan voor krap 80 euro weer mn gegevens de oceaan overgooien terwijl ik daar juist zo veel mogelijk weg wil?
1 dag later was het bedrag al bijgeschreven op mijn rekening, dus dat ging wel vlot bij mij.
Daar zat ik ook naar te kijken gisteren, alleen een roze 9a nog meen ik.ivo1969 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:16:
Wel geinig die Google store, bijna elke mobiel is op moment niet op voorraad
Dat is wel serieus, misschien even afwachten wat er gebeurd als mensen zelf de accu vervangen (of laten vervangen in een goedkoop winkeltje).Sicco92 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:08:
[...]
Net een lange laadsessie gehad van 13% naar 100% en daarbij AccuBattery aangehad. Deze schat in dat mijn batterij nog maar voor 60% aan capaciteit heeft, dus dat is wel een flinke hap die ik niet meer beschikbaar heb. Als ik hem nu dus op 80% laat staan, dan heb ik dus maar 48% van de originele capaciteit tot mijn beschikking. Dat merk ik dus wel goed.
Die vermindering naar 60% capaciteit kom ik ook wel veel tegen op internet, dus lijkt me wel te kloppen.
/▌
Niet om te zeuren, maar ik vind € 83,- voor een bijna drie jaar oud toestel, dat destijds €299,- kostte, niet heel karig. En het toestel is niet eens helemaal onbruikbaar.Sicco92 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:52:
Ik heb sinds dinsdag de update geïnstalleerd staan op mijn 6a dat een 'Beïnvloed apparaat' is. Mijn accu gaat nu veel minder lang mee helaas. Ik ben op vakantie en heb gelukkig een powerbank mee die ik tot nu toe niet nodig heb gehad, maar sinds de update wel. Ik heb de telefoon iets meer dan 3 uur geleden van de lader geplukt met 80% en hij zit nu op 47%. Zo red ik de avond dus niet, terwijl ik hiervoor steeds makkelijk de hele dag door kwam met 80%. Ik zet de instelling maar weer op 100% denk ik, dan kan die iets langer mee (maar nog steeds niet de hele dag ben ik bang).
Maar ik zou inderdaad eerst een paar keer 0% naar 100% laden. Een nieuwe Pixel moet namelijk ook altijd eerst even "leren" hoe het batterijmanagement het beste toegepast kan worden.
Hier hetzelfde, 2 dagen geleden de 100$ gekozen en gister een mail dat ik onder review ben. Het aanmeldformulier gaf een waarschuwing dat mijn account niet gekoppeld was aan deze telefoon terwijl ik wel gewoon ingelogd ben en ook de email van Google heb gehad dat de batterijupdate eraan zat te komen.CB32 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:04:
Ik heb ook vergoeding aan kunnen vragen voor mijn 6a. Kreeg een mailtje dat het onder review is en dat ik zo snel mogelijk iets hoor... Dat is een dag of 2 geleden. Wat was het tijdspad van anderen?
Heb jij inmiddels al iets vernomen?
Overigens ga ik de 100$ gebruiken om bij een winkeltje de accu te laten wisselen, zal de ervaringen hier delen als t gedaan is. Mijn accuduur na de update is echt om van te huilen namelijk.
Heb de 9a afgelopen week maandag besteld met als levertijd 12 aug tot 15 aug.ivo1969 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:16:
Wel geinig die Google store, bijna elke mobiel is op moment niet op voorraad
Kosten €509,- met een gratis hoesje en minus de €180,-
Wanneer deze binnen is stuur ik de 6a op voor een nieuwe batterij. Kan ik de 6a weer weggeven.
Best tevreden zo.
Ik zag het vanmorgen maar had geen tijd om te bestellen, momenteel weer niet leverbaar.pdj73 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:58:
[...]
Heb de 9a afgelopen week maandag besteld met als levertijd 12 aug tot 15 aug.
Wanneer deze binnen is stuur ik de 6a op voor een nieuwe batterij. Kan ik de 6a weer weggeven.
Best tevreden zo.
Je hebt de 256 GB versie?
En bij het bestellen, wanneer kan je die code invullen?
Dat zag ik namelijk vanmorgen niet zo snel
De 9a voor €509? Bij mij lijkt die minimaal 40 euro duurder afhankelijk van de uitvoering.pdj73 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:58:
[...]
Heb de 9a afgelopen week maandag besteld met als levertijd 12 aug tot 15 aug.
Best tevreden zo.
Nee heb de 128GB besteld.ivo1969 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:20:
[...]
Ik zag het vanmorgen maar had geen tijd om te bestellen, momenteel weer niet leverbaar.
Je hebt de 256 GB versie?
En bij het bestellen, wanneer kan je die code invullen?
Dat zag ik namelijk vanmorgen niet zo snel
Deze code kun je bij het afrekenen invullen.
Als ik het goed herinner, is ook al weer week terug
Dat klopt.zacht schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:34:
[...]
De 9a voor €509? Bij mij lijkt die minimaal 40 euro duurder afhankelijk van de uitvoering.
Vorige week kon je deze nog krijgen voor €509,- met nog een gratis hoesje erbij.
Heb de zwarte genomen alleen het hoesje was er niet meer in die kleur.
Andere kleur hoesje erbij besteld en een mail verstuurd naar google dat wanneer het zwarte hoesje weer beschikbaar is, die dan mee te versturen.
Bevestiging van Google gekregen en nu maar hopen dat het goed gaat.
Kreeg na dag of vijf mail binnen dat het allemaal in orde was. Zit nu nog vast bij Payoneer want ik had daar ooit een account maar kan nu mijn account niet heractiveren zonder hulp blijkbaar.tobitronics schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:37:
[...]
Hier hetzelfde, 2 dagen geleden de 100$ gekozen en gister een mail dat ik onder review ben. Het aanmeldformulier gaf een waarschuwing dat mijn account niet gekoppeld was aan deze telefoon terwijl ik wel gewoon ingelogd ben en ook de email van Google heb gehad dat de batterijupdate eraan zat te komen.
Heb jij inmiddels al iets vernomen?
Overigens ga ik de 100$ gebruiken om bij een winkeltje de accu te laten wisselen, zal de ervaringen hier delen als t gedaan is. Mijn accuduur na de update is echt om van te huilen namelijk.
Nu nog de compensatie binnenkrijgen
Wat kostte het je om de accu te laten vervangen?tobitronics schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:20:
Hier inmiddels de accu laten vervangen bij een telefoonwinkel, nieuwe accu is geen origineel onderdeel. Het uitroepteken in het batterijlogo is weg en de accuduur is weer naar behoren. Hoeft dus iig geen originele accu te zijn en de zaak heeft ook geen reset trucs uitgehaald.
Nu nog de compensatie binnenkrijgen
Op mijn 6a is de accuduur nu om van te huilen dus t wordt of een nieuwe accu of een nieuwe telefoon
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Ik ben toevallig nu in het buitenland waar dit voor omgerekend 40 euro kan, ik weet dat de Mediamarkt in NL een swap voor 49 euro aanbiedt. Wellicht is dat een optie voor jeTacoos schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:59:
[...]
Wat kostte het je om de accu te laten vervangen?
Op mijn 6a is de accuduur nu om van te huilen dus t wordt of een nieuwe accu of een nieuwe telefoon
De prijs valt me reuze mee!tobitronics schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:12:
[...]
Ik ben toevallig nu in het buitenland waar dit voor omgerekend 40 euro kan, ik weet dat de Mediamarkt in NL een swap voor 49 euro aanbiedt. Wellicht is dat een optie voor je
Ik ben nog wel in dubio, want enerzijds heb ik slechte ervaringen met een eerdere reparatie van een (andere) telefoon (na 3 pogingen niet meer de oude geworden en alsnog afgeschreven), anderzijds zou ik nu ff niet weten wat een leuke opvolger zou zijn
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Ik heb nu ook dit probleem. Mijn laatste Google Play-systeem update van mijn Pixel 6(a) is van 1 Mei 2025. Er staat een nieuwe update van 118 MB klaar, maar na het downloaden mislukt het installeren elke keer. Ik heb al een aantal keer opnieuw opgestart en van alles geprobeerd, maar het blijft mislukken.tijn.online schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:50:
Zijn er toevallig meer mensen bij wie de Google Play systeemupdate blijft mislukken (Pixel 6,Android 16)? Ik zie wel dat er update van 148kB klaarstaat, maar blijft steeds mislukken. Herstarten en verwijderen cache/data geeft geen oplossing...
De laatste maandelijkse Systeem updates zijn zonder probleem gedaan,
Heeft iemand een idee/tip wat ik nog zou kunnen doen?
Handmatig de update sideloaden? https://developers.google.com/android/ota#instructionssuedje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:40:
[...]
Ik heb nu ook dit probleem. Mijn laatste Google Play-systeem update van mijn Pixel 6(a) is van 1 Mei 2025. Er staat een nieuwe update van 118 MB klaar, maar na het downloaden mislukt het installeren elke keer. Ik heb al een aantal keer opnieuw opgestart en van alles geprobeerd, maar het blijft mislukken.
De laatste maandelijkse Systeem updates zijn zonder probleem gedaan,
Heeft iemand een idee/tip wat ik nog zou kunnen doen?
mooi hier ga ik ook op wachten.flupke01 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:26:
Vraag gesteld via chat over mogelijkheid dat batterij-vervanging later alsnog voor NL beschikbaar komt, antwoord: 'Hoewel we geen exacte tijdlijn kunnen geven, is het zeer waarschijnlijk dat Nederland later wordt opgenomen in het Batterijprestatieprogramma van de Pixel 6a. Hoewel we geen specifieke schatting voor beschikbaarheid hebben in de komende drie maanden, raden we je aan de officiële pagina van het
Batterijprestaties-programma van de Pixel 6a in de gaten te houden voor de
nieuwste updates.'
Kreeg ook te horen dat er een mail komt als dat aan de orde is, als het inderdaad zo ver komt... Ik wacht dus wederom maar even af...
Wel heb ik de 6a afgeschreven als daily driver, er was echt niks van te maken. De batterij loopt snel leeg maar ook heel onregelmatig, eerst stabiel als je ff zit te lezen en als je hem dan weglegt zo een drop van 5% zo lijkt het.
Mijn Pixel 6a zwart was uit maart 2022, de Pixel 6a groen van mijn vrouw is van juni 2022. Die van haar heeft volgens het invoeren van het IMEI-nummer het issue niet (maar ik durf ook niet de verplichte update te zoeken bij haar..).
Heb erg zitten dubben maar ben toch weer voor een Pixel gevallen (9a), alle alternatieven zijn ook niet wat ik wil.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
En hoe bevalt de 9a? Ik overweeg die ook, ook al omdat mijn 6a sowieso al nooit erg overtuigend was qua batterij. En dan moet ik de 400 x opladen nog overschrijden 🙄😉Heb erg zitten dubben maar ben toch weer voor een Pixel gevallen (9a), alle alternatieven zijn ook niet wat ik wil.
Wel zet ik expliciet bij 95% vd apps de achtergrond processen op inactief. Alleen appjes en mail hoeft bij mij actueel te zijn, de rest van de apps mag laden als ik ze aanraakt, ook notificaties komen nog steeds maar minder vlot (wat prima is).
Face ID voor betaal- en bank-apps is ook relaxed maar zal wel beperkt veilig zijn.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Ik heb sinds vandaag de 9a tot nu toe een klein ding wat mij tegen valt dat is het modem welke ze erin gezet hebben, de 6a haalde hier een snellere snelheid, maar goed ben er verder wel tevreden overaardbeix15 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:57:
9a is fijn toestel, tikje groter en dikker dan de 6a, maar de ronde hoeken geeft hem ook iets minder aanwezigs. Batterij is natuurlijk helemaal super nu maar echte ervaring heb ik nog niet na 3 dagen.
Wel zet ik expliciet bij 95% vd apps de achtergrond processen op inactief. Alleen appjes en mail hoeft bij mij actueel te zijn, de rest van de apps mag laden als ik ze aanraakt, ook notificaties komen nog steeds maar minder vlot (wat prima is).
Face ID voor betaal- en bank-apps is ook relaxed maar zal wel beperkt veilig zijn.
Zie mijn reactie hier eerder, ik heb sinds vandaag de 9a 128gb, bevalt prima alleen modem van de 9a valt mij iets tegen, was die van de 6a snellerflupke01 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:24:
[...]
En hoe bevalt de 9a? Ik overweeg die ook, ook al omdat mijn 6a sowieso al nooit erg overtuigend was qua batterij. En dan moet ik de 400 x opladen nog overschrijden 🙄😉
Interessant, er gaat weer eens een wereld voor me open. Er blijkt al veel te zijn gediscussieerd over dat modem. Het schijnt hetzelfde modem te zijn als in de 6a, geen verbetering dus, zeker niet vergeleken met de pixel 9 en 9 pro, die wel een verbeterd modem hebben.ivo1969 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:01:
[...]
Zie mijn reactie hier eerder, ik heb sinds vandaag de 9a 128gb, bevalt prima alleen modem van de 9a valt mij iets tegen, was die van de 6a sneller
Maar je zou dus wat het modem geen verschil moeten merken, zou je zeggen... Ik ben dus benieuwd hoe het zit met die door jou waargenomen tragere verbinding(snelheid).
Ik heb de mijne op 8 juli aangemeld, IMEI check gaf aan dat mijn toestel in aanmerking komt, store credit optie gekozen en toen de melding gekregen dat ik een email zou krijgen met een code. En... dat was het. Geen email gehad...
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ik had de code binnen 4 uur.Whuzz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 07:32:
Hoe lang duurde het bij jullie tussen aanmelden op de "6a battery program" site voor de store credit en het ontvangen van de code?
Ik heb de mijne op 8 juli aangemeld, IMEI check gaf aan dat mijn toestel in aanmerking komt, store credit optie gekozen en toen de melding gekregen dat ik een email zou krijgen met een code. En... dat was het. Geen email gehad...
Tijd voor wat nieuws dus, ik baal er alleen van dat in de afgelopen drie jaar zo ongeveer alles weer een centimeter gegroeid is, onder de 500 euro zijn je opties zo ongeveer 6.7 inch of groter....
Op de moto 50 neo na, maar ik lees over moto toch mindere dingen kwa software support..
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Of gewoon wachten op een update van de update, het zal misschien in de volgorde zitten waarin de updates geïnstalleerd zijn?tobitronics schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:47:
[...]
Handmatig de update sideloaden? https://developers.google.com/android/ota#instructions
/▌
Of je pakt gewoon die cashback van Google en laat in een gsmwinkel een nieuwe accu installeren.vectormatic schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
Hier nu ook de update binnen, 484 laadcycli, dus waarschuwing en hij laadt maar tot 87%, en lijkt sneller te ontladen
Tijd voor wat nieuws dus, ik baal er alleen van dat in de afgelopen drie jaar zo ongeveer alles weer een centimeter gegroeid is, onder de 500 euro zijn je opties zo ongeveer 6.7 inch of groter....
Op de moto 50 neo na, maar ik lees over moto toch mindere dingen kwa software support..
De nieuwe Pixels vind ik wel duur. Xiaomi heeft te hard glas (dat breekt snel). Moto is wel ok denk ik ja, maar updaten doen ze niet zo hard. Of je wacht gewoon tot er ergens een a variant van een Pixel redelijk geprijsd is. Ik heb voor mijn 6a geen 500 euro betaald destijds.
/▌
Mocht je toch nog Pixels overwegen, dan zou je nog voor de 9a kunnen gaan. Niet al te groot, en met € 180,- korting ruim onder de € 500,-... Ik zelf denk dat te gaan doen, maar wacht nog even op de presentatie van de Pixel 10, in de hoop dat de oudere pixels dan wat in prijs gaan zakken. Geen idee of dat realistisch is, we gaan het zien. Hopelijk haal ik het net, qua aantal laadcyclivectormatic schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
Hier nu ook de update binnen, 484 laadcycli, dus waarschuwing en hij laadt maar tot 87%, en lijkt sneller te ontladen
Ik ben vorig jaar van een pixel 6a naar een 8 gegaan. Dat bevalt tot nu toe prima. Scherm en Camera zijn veel beter. En de 8 is/was regelmatig voor 400-450 euro te koop.vectormatic schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
En natuurlijk: de 8 is van vergelijkbaar formaat
[ Voor 3% gewijzigd door SH007 op 18-07-2025 14:09 ]
Mijn scherm heeft ook twee behoorlijk barsten in de bovenhoeken, dan zou ik die toch ook willen laten fixen, en gecombineerd met wat slijtage op de body vind ik dat het allemaal niet echt meer waard.Marzman schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:33:
[...]
Of je pakt gewoon die cashback van Google en laat in een gsmwinkel een nieuwe accu installeren.
@flupke01 @SH007 Pixel heeft voor mij afgedaan, als ik het goed heb had de 4a ook accu issues een tijd terug, dan heb ik weinig zin om te gokken dat een 8/9a wel goed werkt op dat vlak.
Daarnaast heb ik momenteel ook weinig trek om een amerikaans bedrijf meer te spekken dan strikt noodzakelijk (ivm al die tradewar bullshit van trump o.a.), helaas heb je weinig keus kwa OS als je ook nog wil dat je kan mobiel bankieren en een beetje mainstream support hebt, maar een amerikaans toestel kan ik dan in ieder geval wel links laten liggen.
Ik denk dat het uiteindelijk een s24/25 gaat worden, moet me alleen nog even over de toch wel soort van pijnlijke prijs heen zetten
De samsung bloatware trek ik niet na een schone pixel ervaring.vectormatic schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:38:
[...]
Mijn scherm heeft ook twee behoorlijk barsten in de bovenhoeken, dan zou ik die toch ook willen laten fixen, en gecombineerd met wat slijtage op de body vind ik dat het allemaal niet echt meer waard.
@flupke01 @SH007 Pixel heeft voor mij afgedaan, als ik het goed heb had de 4a ook accu issues een tijd terug, dan heb ik weinig zin om te gokken dat een 8/9a wel goed werkt op dat vlak.
Daarnaast heb ik momenteel ook weinig trek om een amerikaans bedrijf meer te spekken dan strikt noodzakelijk (ivm al die tradewar bullshit van trump o.a.), helaas heb je weinig keus kwa OS als je ook nog wil dat je kan mobiel bankieren en een beetje mainstream support hebt, maar een amerikaans toestel kan ik dan in ieder geval wel links laten liggen.
Ik denk dat het uiteindelijk een s24/25 gaat worden, moet me alleen nog even over de toch wel soort van pijnlijke prijs heen zetten
Dat laden tot 87% herken ik niet. Bij mij (800+ cycli, update gedraaid) laadt hij gewoon tot de numerieke 100%. Wel is hij sneller leeg, en heb ik gisteren even gekeken wat er gebeurt als hij bijna leeg is. Vanaf 15% gaat het heel hard en slaat hij percentages over. Vanaf 7% schakelde hij binnen een halve minuut uit omdat hij leeg was. Hij zal zichzelf wel opnieuw moeten kalibreren met de accu-beperkingen.vectormatic schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
Ja inmiddels heb ik de 100 ook weer gezien, kennelijk laadt ie het laatste stuk zo langzaam dat die nacht de 100 er niet in zat...zacht schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:29:
[...]
Dat laden tot 87% herken ik niet. Bij mij (800+ cycli, update gedraaid) laadt hij gewoon tot de numerieke 100%. Wel is hij sneller leeg, en heb ik gisteren even gekeken wat er gebeurt als hij bijna leeg is. Vanaf 15% gaat het heel hard en slaat hij percentages over. Vanaf 7% schakelde hij binnen een halve minuut uit omdat hij leeg was. Hij zal zichzelf wel opnieuw moeten kalibreren met de accu-beperkingen.
Heel blij mee. En dat terwijl ik sceptisch was.
Onder de 400 cycli en dus kwam ik niet in aanmerking voor what ever.
Werd vaak warm en dat is compleet verdwenen. Ook doet hij langer met een volle batterij (80%).
Wat ik met de nieuwe update heb kunnen tackelen is 1 app wat stroom bleef trekken op de achtergrond. Een gerenomeerde wandel app. Kon ik ondanks geforceerde stop niet laten verdwijnen in de apps die stroom verbruikte.
Na hem te hebben verwijderd heerlijke phone !!
Kan er weer zeker 1 jaartje mee door 👍
Het aantal cycli zegt niets over al dan niet in aanmerking komen voor compensatie. Gaat er om welke batterij je hebt. Dat kun je dan weer checken door je imei in te voeren bij Google. Zit zelf ook nog onder de 400 en heb compensatie al binnen...Wolfram55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:25:
Motorola is ook wel een schone Android (mijn vrouw heeft dat), maar ze updaten niet echt (misschien de topmodellen).Spekkie99 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:03:
[...]
De samsung bloatware trek ik niet na een schone pixel ervaring.
/▌
Als je niet in aanmerking komt is er ook geen probleem met de acuu, maar hoe weet je dan hoe veel cycli je hebt?Wolfram55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:25:
/▌
Ahflupke01 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:54:
[...]
Het aantal cycli zegt niets over al dan niet in aanmerking komen voor compensatie. Gaat er om welke batterij je hebt. Dat kun je dan weer checken door je imei in te voeren bij Google. Zit zelf ook nog onder de 400 en heb compensatie al binnen...
Niet helemaal begrepen dus.
Maar heb de procedure doorlopen met mijn imei en kwam nergens voor in aanmerking.
Had behoorlijk wat hitte issues met opladen maar ook tijdens gewoon gebruik. Maakte me daar best wel zorgen over eerlijk gezegd.Marzman schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:55:
[...]
Als je niet in aanmerking komt is er ook geen probleem met de acuu, maar hoe weet je dan hoe veel cycli je hebt?
Verbruik is ook 2x beter geworden nu.
Had 'Ampere' geïnstalleerd om de cycli uit te lezen.
/f/image/wuPueFUCkB8aGTlsHsI2Xg4T.png?f=fotoalbum_large)
Prestatie van de batterij is er bepaald niet op vooruitgegaan

Ik gebruik hem niet vaak voor het navigeren, maar gisteren wel, zat aan de usb kabel en toen werd hij (te) warm, scherm schakelde over op nachtstand.
3 jaar oud, doe hem standaard in de nacht laden, en iets van 430 laadcycli.
Maar met het tegoed dan maar een nieuwe uitzoeken. Jammer dat de 9 veel pakweg 250€ te duur is in de store, maar wel "gratis" buds er bij tot en met vandaag. Even kijken of ze hem in prijs verlagen zonder de buds. En anders wordt het de 9A, die is meer marktconform qua prijs.
[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 20-07-2025 08:17 ]
Ook die app eens geïnstalleerd, ik zit op 710 cycli.Wolfram55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:03:
[...]
Had behoorlijk wat hitte issues met opladen maar ook tijdens gewoon gebruik. Maakte me daar best wel zorgen over eerlijk gezegd.
Verbruik is ook 2x beter geworden nu.
Had 'Ampere' geïnstalleerd om de cycli uit te lezen.
Hij wordt inderdaad soms warm, maar dan koelt hij ook vanzelf weer af. Ik denk dat hij dan gewoon langzamer gaat laden om te koelen, elke telefoon zal dat wel doen en het zal wel kunnen tenzij je een accu heeft waarvoor je nu een compensatie krijgt.
Ik herinner met nog een telefoon van een jaar of tien geleden die altijd temperatuur meldingen gaf in de auto tijdens het navigeren, dan hield ik hem even voor de aircoroosters om hem af te koelen
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 20-07-2025 08:05 ]
/▌
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires