Eredivisie weekoverzicht speelronde 11
Zo, ik zie toch weer een paar hoge scores in het lijstje langskomen maar helaas ben ik er geen van. Wat een absoluut rampzalig weekend met enkele late goals die de goede kant opvielen. Daar zullen sommige blij mee zijn (GA Eagles fans, @
Lekkerboeie86 en @
LZ86 met Feyenoord) en de tegendoelpunten vielen links en rechts als rijpe appels waar ik al zeker niet op gerekend had. Toch zijn er weer mensen die 'denken' verstand van voetbal te hebben en soms valt dat goed uit

. Deze week gaat de eer (met overmacht) naar @
Heyster die gewoon +9 punten voorsprong heeft op de nummer 2 (@Verwijderd ) en daarmee de overwinning maximaal naar zich toetrekt. Van harte gefeliciteerd!
Weekscore winnaar & volledige top 10
De top 5 van deze week ziet er als volgt uit:
1. @
Heyster +64 punten
2. @Verwijderd +55 punten
3. @
AlexMar +49 punten
4. @
IntToStr +48 punten (ey hoe is het?)
5. @
tommyboy0606 +47 punten
@
Heyster pakte bijna de volle punten bij Sparta-Feyenoord en zal heel blij zijn geweest met het doelpunt van Cyril Dessers in de 92e minuut! Ook SC-Heerenveen - Vitesse leverde een voltreffer op en verder bij alle wedstrijden wel punten gescoord. Knap!

. @Verwijderd kwam dichtbij maar had helaas de verkeerde doelpuntenmaker gekozen en te weinig punten bij RKC-Cambuur om nog een bedreiging te vormen voor plek 1. Ook hier Heerenveen-Vitesse goed voorspeld.
De top 10 in het algemeen klassement:
1. @
IntToStr +459 punten
2. @Verwijderd +451 punten
3. @
hippiepaci +436 punten
4. @
Heyster +433 punten
5. @
Jero_B +433 punten
6. @
Moes2 +425 punten
7. @
Lekkerboeie86 +421 punten
8. @
BB89 +418 punten
9. @
MustacheNick +416 punten
10. @
hilz0r +414 punten
De nummers 8 tot en met 10 gaan natuurlijk even een ban krijgen omdat ze mij eruit geknikkerd hebben. Never bite the hand that feeds you zeggen ze toch?

. Kudo's ook voor de enige bekende vrouwelijke deelneemster @
Magixx013 die op plek 12 in het totale klassement staat. Hoezo kunnen vrouwen geen verstand van voetbal hebben?

Statistieken & fun facts
Voordat ik deze aftrap even een speciaal woordje van dank aan:
@
Superkiwi
@
Superkiwi was zo aardig om mij gedurende het weekend van leuke feitjes te voorzien dus deze heb ik even overgenomen in dit overzicht! Ook nog een speciaal woord van dank aan het reminden van de 'concullega's' in onze voetbalpool! Much appreciated
- Enkel Heerenveen-Vitesse is een aantal keer goed voorspeld op de zaterdag. Geen enkele andere wedstrijd werd volledig goed voorspeld door een deelnemer uit onze pool.
- PSV is door alle voetbalpool deelnemers slechts 1x (!) goed voorspeld. Ajax slechts 15 keer.
- Sparta-Fey is in totaal slechts 15x goed voorspeld (over alle deelnemers van alle pools!). NEC-Groningen idem. In onze pool heeft alleen @
Zuaro de uitslag goed voorspeld!
- Natuurlijk is er altijd die bekende gek die weer een wedstrijd goed voorspeld

, en dat was in ons geval @
mavaros die GA Eagles - Fortuna correct voorspelde. Kudo's en respect hoor!
Deze week is er weer op vrijdag een wedstrijd! Opletten dus en op tijd de voorspellingen invullen allemaal!