Ik weet niet wat jij voor werkgevers hebt gehad, maar zo werkt het niet overal natuurlijk. Het is voor mij geen reden niet verder te kijken, maar wel degelijk erg relevant om een wel afgewogen beslissing te maken voor het al dan niet wisselen van werkgever.Hydra schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:53:
[...]
Het punt is dat dat in de discussie op z'n best gewoon niet relevant is, en daarbij vaak nog als argument gebruikt wordt door mensen die zichzelf redenen aanpraten om niet verder te kijken.
Hoe je het ook wendt of keert; je krijgt gewoon niet automatisch wat je waard bent van een werkgever. Met die werkgever z'n praatjes meepraten heeft alleen die werkgever wat aan.
Het zijn geen praatjes van mijn werkgever, maar daadwerkelijk hoe ik er zelf naar kijk.
- ik verdien genoeg om goed van te leven
- ik verdien genoeg om te kunnen sparen en elk jaar een aantal grote uitgaven te kunnen doen
- we kunnen ieder jaar op vakantie, weekendjes weg en dergelijke
- bij mijn huidige werkgever heb ik al heel veel kansen gehad, en mogen ruiken aan management werk. (Niet mijn ding), tegen het verhoogde loon voer ik deze management taken niet meer uit
Ik vind dat er meer is dan geld, leuk als je in een villa kan wonen, een nieuwe Tesla kan rijden ofzo.
In mijn ogen gaat het om een goede balans, van werk en privé en om goed te kunnen leven. Geluk is waar het voor mij om gaat, en dat zit voor mij in meer dan geld alleen.