JaQ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:55:
[...]
Maak het lekker extreem joh.
Waardering uit zich ook (tevens) in andere vormen dan enkel financieel. Zonder waardering (blijven) werken is voor maar weinigen weggelegd. En ja, er zijn mensen die zoveel hechten aan schouderklopjes (bbq’s, gadgets, etc) dat ze daardoor een lagere financiële beloning accepteren.
Tegelijkertijd ben ik vorig jaar door een freelancer aangesproken dat ik zijn “baan” ging outsourcen naar een lage lonen land, dat vond ik ook bijzonder

Tsja .... interessant punt.
Het kost eigenlijk bijna niks (voor 30 euro kan je aardig veel drinken, doe je er nog eens 5-10 euro aan hapjes bij). In het geval van een BBQ is dat nog eens 10-15 per persoon erbij. Absoluut de kosten niet, ik verdien een veelvoud van dit bedrag op een dag.
Indien je een goede leverancier hebt gevonden kunnen die ook bijna alles regelen, zodat het interne personeel zich kan bezig houden met hun eigen werk. Eigenlijk is het raar dat hier zo zuinig over gedaan wordt.
De BBQ's/feestjes afgelopen 7 jaar kan ik op een hand tellen, kennelijk is dit bedrag al te veel voor het personeel. Gadgets heb ik nog nooit gehad, afgezien van werklaptops en ali-express radiootjes in het karige kerstpakket.
Tuxie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:24:
Leuk topic dit!
Ook in het kader van dit topic: weet je hoeveel je collega's verdienen? Werkgevers proberen dit altijd angstvallig stil te houden....is in hun voordeel.....Bij elke werkgever die ik gehad heb probeer ik zo snel mogelijk de salarissen om mij heen te kennen....Er is veel meer mogelijk dan velen hier stellen, je moet alleen bereid zijn het spel mee te spelen....
Ik heb het bij sommige werkgevers weleens aan mijn collega's gevraagd omdat ik daar tegen een betonnen muur opliep toen ik om verhoging van mijn bescheiden salaris vroeg. Mijn zeer prima presterende collega met een jaar minder ervaring (ik had 4 jaar werkervaring) bleek op 2400 zonder auto te zitten en ik op 2800 met auto.
Maar een ander die meer werkervaring had maar geen relevante, bleek voor 4200 met auto binnengekomen te zijn. Het was toen dat er geen 100 euro bij mijn salaris kon aan het eind van het jaar. Andere baan gevonden en toen kon er ineens wel veel meer bij. Eerste vraag die mijn manager stelde na het opzeggen was of ik wegging voor het geld

Daar toen maar over gelogen (was wel één van de redenen), want zo'n eigenwijs verbeter je toch niet.
jbdeiman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:58:
[...]
Dat klopt, maar de tijd dat je iedereen blij houdt met alleen maar een goed loon is beperkt. Bedrijven zijn meer bezig met mensen te binden en met alleen een zak geld koop/ krijg je geen loyaliteit.
[....]
Grappige bevinding. Bij mijn werkgever stikt het juist van de collega's die in de 'gouden kooi' zitten. Gelukkig presteren de meesten prima, maar er zijn uitzonderingen
[
Voor 8% gewijzigd door
fonsoy op 02-08-2021 23:13
]