Hij was wel de snelste, dat gaat straks natuurlijk ook meespelen.Jovatov schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:45:
Van Vleuten zal foutloos moeten blijven voor een medaille, erg spannend!
Enzo kan junior WRs zetten tijdens de OS, ook niet verkeerdVerwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:46:
[...]
Maar dat is al geen 'jonkie' meer![]()
Enzo heeft waarschijnlijk zijn piek nog niet bereikt.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Vetter naar de leiding imo
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Nu bevestigd, Vetter voor Vidts voor Thiam. Wordt een mooie dag 2!
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Vetter nu…23.81… geen PR maar wel een prima tijd.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zou de nrs 4-8 even moeten checken ivm hun scores, maar ik denk dat Vetter echt naar goud gaat.
Thiam moet er in principe over kunnen op dag 2 (maar die komt wat mij betreft op geen enkel nummer echt goed voor de dag; terwijl Vetter echt top presteert).
Vidts is gelijkwaardig op dat verspringen en beter op de 800. Maar die krijgt die speer geen 40 meter weg... Dat zijn 400 punten verlies
Thiam moet er in principe over kunnen op dag 2 (maar die komt wat mij betreft op geen enkel nummer echt goed voor de dag; terwijl Vetter echt top presteert).
Vidts is gelijkwaardig op dat verspringen en beter op de 800. Maar die krijgt die speer geen 40 meter weg... Dat zijn 400 punten verlies

Met de zekere medailles voor Fontijn en de hockeydames hebben we dus nu een evenaring van het record in aantal medailles van Sydney
.
En daar gaan we zeker nog overheen, 30+ is nog goed mogelijk!
Qua teamsporten presteert Nederland de hele spelen flink onder de maat?
Handbalsters staan al 3-8 achter… ‘lekker’ begin!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Alleen de hockeydames doen het echt goed.Requiem19 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:54:
De hockeydames trekken de balans recht met hun suprematie, maar over het algemeen loopt het niet lekker nee.Requiem19 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:54:
Hassan x2, nog wat medailles op de wielerbaan, misschien vannacht Weertman. Vergeet ik nog wat? Is er ook een landenwedstrijd bij het paardenspringen?Jovatov schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:54:
Met de zekere medailles voor Fontijn en de hockeydames hebben we dus nu een evenaring van het record in aantal medailles van Sydney.
Kansloos dit… Abbing ook geblesseerd… zeer belangrijke speelster voor Oranje. 3-10
Hockey is misschien ook wel de minst mondiale sport van de grotere teamsporten op de Olympische spelen.Migrator schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
De hockeydames trekken de balans recht met hun suprematie, maar over het algemeen loopt het niet lekker nee.
Volgens mij zag je historisch gezien dat Nederland het goed deed met vrouwenteams omdat Nederland relatief veel in vrouwensporten investeert (namelijk meer dan veel andere landen die zich meer richten op mannen), maar ik denk dat andere landen langzaam ook meer aandacht aan het krijgen zijn voor vrouwensporten.
Ja landenwedstrijd paarden is er nog.autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:56:
[...]
Hassan x2, nog wat medailles op de wielerbaan, misschien vannacht Weertman. Vergeet ik nog wat? Is er ook een landenwedstrijd bij het paardenspringen?
Op de marathon hebben we met Abdi Nageeye nog een outsider, net als nog twee estafettenummers. En Anouk Vetter die momenteel eerste (!) staat op de zevenkamp niet te vergeten!
[ Voor 8% gewijzigd door Jovatov op 04-08-2021 13:59 ]
De volleybalsters hadden hier natuurlijk ook moeten staan, maar die gingen al onderuit op het OKT. Maar ze hoorden hier wel thuis vind ik.
De handbaldames worden tot nu toe afgemaakt, gedeclasseerd gewoon.
Klopt, sowieso qua sport krijgen vrouwen hier relatief veel mogelijkheden waar dat niet altijd het geval was. Nu andere landen bij komen begint het duidelijk te worden dat Nederland toch een best klein land is en je het qua niveau helaas gemiddeld af zal leggen tegenover een groter land met dezelfde middelen.Requiem19 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:58:
[...]
Volgens mij zag je historisch gezien dat Nederland het goed deed met vrouwenteams omdat Nederland relatief veel in vrouwensporten investeert (namelijk meer dan veel andere landen die zich meer richten op mannen), maar ik denk dat andere landen langzaam ook meer aandacht aan het krijgen zijn voor vrouwensporten.
Aan de andere kant, een deel is het ook wel pech. De voetbalvrouwen deden m.i. niet onder voor de VS maar penalties zijn net geen kop of munt qua kansen om door te gaan.
Veel te veel onrust in het spel. Moet allemaal snel snel snel omdat ze achter staan.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Hebben die dames een feestje gehad gisteren of zo? In 15 minuten gooi je een heel toernooi in het putje. 4-13
Wat een blamage dit zeg, ongekende afgang voor de wereldkampioen handbal
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Als ik heel snel even kijk; tenzij Thiam zich echt herpakt morgen gaat Vetter gewoon goud pakken (Thiam sukkelt al járen met haar elleboog, dus hoewel ze in se erg goed kan speerwerpen is dat altijd met bijzonder veel last en krijgt dat weinig aandacht op training).
Maar dat is sowieso hun speelstijl. Wester houdt het hele toernooi alleen al geen ballen en vandaag is weer geen uitzondering; net eindelijk keeperswissel, deze was beter in vorm. En in de poulefase ook veel tegengoals dus verdedigend ook niet al te best gepresteerdHupske schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:02:
Veel te veel onrust in het spel. Moet allemaal snel snel snel omdat ze achter staan.
het is nog niet vergooid voor de handbal dames maar gaat wel heel lastig worden...ik hoop toch nog op een "wonder" want gun het ze wel echt :-)
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Moeten ze wel echt een beetje aansluiting gaan vinden nu en dan dus met een goed gevoel de rust in.Nutterd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:07:
het is nog niet vergooid voor de handbal dames maar gaat wel heel lastig worden...ik hoop toch nog op een "wonder" want gun het ze wel echt :-)
Maar Thiam is normaal wel beter op alle 3 de onderdelen die nog komen, maar Vetter zit wel veel beter in het toernooi. Sowieso een grote kans op een medaille voor Vetter lijkt mij.Jebus4life schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:05:
[...]
Als ik heel snel even kijk; tenzij Thiam zich echt herpakt morgen gaat Vetter gewoon goud pakken (Thiam sukkelt al járen met haar elleboog, dus hoewel ze in se erg goed kan speerwerpen is dat altijd met bijzonder veel last en krijgt dat weinig aandacht op training).
ja de springruiters springen ook in teamverband. Voorafgaand de OS waren de medaillekansen groter dan individueel. Wellicht dus nog een medaille erbij.autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:56:
[...]
Hassan x2, nog wat medailles op de wielerbaan, misschien vannacht Weertman. Vergeet ik nog wat? Is er ook een landenwedstrijd bij het paardenspringen?

Frankrijk is natuurlijk een absoluut topland en de vorige wereldkampioen. Nederland wint er bijna nooit van... Vorig WK ook niet tegengekomen evenals Noorwegen in de knock-out fase...naitsoezn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:04:
Wat een blamage dit zeg, ongekende afgang voor de wereldkampioen handbal
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 04-08-2021 14:12 ]
Die voorspel-site die hier eerder vanochtend gepost werd zet haar ook op #2 aan het eind.PatrickC schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:09:
[...]
Maar Thiam is normaal wel beter op alle 3 de onderdelen die nog komen, maar Vetter zit wel veel beter in het toernooi. Sowieso een grote kans op een medaille voor Vetter lijkt mij.
Klopt Thiam is nogsteeds favoriet. Alles kan nog gebeuren. Kijk maar naar de blessure van Johnson-Thompson. Voorafgaand de zevenkamp een grote kanshebber. Die andere Belgische doet het trouwens ook fantastisch.PatrickC schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:09:
[...]
Maar Thiam is normaal wel beter op alle 3 de onderdelen die nog komen, maar Vetter zit wel veel beter in het toernooi. Sowieso een grote kans op een medaille voor Vetter lijkt mij.
Op de vorige OS verloor Nederland van Frankrijk. Deze eerste helft is daarentegen gewoon een afgang van historische proportiesapis29 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:11:
[...]
Frankrijk is natuurlijk een absoluut topland en de vorige wereldkampioen. Nederland wint er bijna nooit van... Vorig WK ook niet tegengekomen evenals Noorwegen in de knock-out fase...
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
de eerste helft is nog niet voorbijnaitsoezn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:13:
[...]
Op de vorige OS verloor Nederland van Frankrijk. Deze eerste helft is daarentegen gewoon een afgang van historische proporties
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
We hebben ook een record aantal deelnemers gestuurd, zo'n 60/70 meer. Dus het zou slecht zijn als we minder medailles zouden halen. Afgezien natuurlijk van het aantal medaillekandidaten.Quad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:13:
Super met het resultaat van Van der Vleuten.
Nederland nu evenveel medailles als Sydney, als we boksen en hockey meetellen.
Al gaan we denk ik niet 12 of meer gouden plakken halen deze keer.
Nouja goed je kunt een heel team meer sturen, maar dat betekent dat je bij teamsporten vaak maar 1 medaille meer kans kunt maken. Stuur je in plaats daarvan 5 zwemmers of zo, dan is het verschil heel anders.Ruzor schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
We hebben ook een record aantal deelnemers gestuurd, zo'n 60/70 meer. Dus het zou slecht zijn als we minder medailles zouden halen. Afgezien natuurlijk van het aantal medaillekandidaten.
De ploeg is groot, maar niet heel veel imo. Aan veel teamsporten doen we niet mee en ook bij veel individuele onderdelen, sturen we lang niet iemand erheen. Het grote verschil dit keer is wel dat er in meer verschillende sporten medailles worden gehaald. Dat was vroeger wel anders, dan is er 1 sport die eruit springt en de rest valt mee. Momenteel is roeien de sport met de meeste medailles. Zwemmen staat nu niet eens in de top 3.
Maar goed, ook al was het minder, dan nog vind ik TeamNL prima presteren. Als je kijkt in hoeveel finales de deelnemers hebben gestaan, dan is dat een veel groter aantal dan menig spelen hiervoor. Ook bij de "losers"-klassement zitten we nog hoog (met die 4/5/6e plek). En ook nu met de meerkamp staat er ineens 1 bovenaan op de eerste dag. Ik kan me niet herinneren dat ik daar uberhaupt ooit iemand uit Nederland in de top 20 heb gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2021 14:27 ]
Poh! Meerkamp gaat Vetter ook lekker! Iemand enig idee wat zij kan nog op de evenementen die aankomen? Speerwerpen schijnt haar favoriet te zijn?
PS4 PSN: Dazzler2120
Het hoogtepunt van de handbal is tot nu toe de rust. Estavana in de studio.
speerwerpen is inderdaad haar favoriet. Het kan zijn dat ze voor het laatste onderdeel (800m) nog bovenaan staat. De 800m is 1 van haar minste onderdelen dus spannend wordt het zeker.Dazzler2120 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:27:
Poh! Meerkamp gaat Vetter ook lekker! Iemand enig idee wat zij kan nog op de evenementen die aankomen? Speerwerpen schijnt haar favoriet te zijn?
Ook niet voor het eerst Wikipedia: 2018 European Women's Handball Championship Alhoewel zelfs die was nog een stuk beter dan vandaag...naitsoezn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:13:
[...]
Op de vorige OS verloor Nederland van Frankrijk. Deze eerste helft is daarentegen gewoon een afgang van historische proporties
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 04-08-2021 14:33 ]
Synchroon-dames de Brouwer zijn 9e geworden. Kennelijk een knappe prestatie (ik heb geen flauw idee).
Zijn er bij handbal geen regels om passiviteit tegen te gaan? Die doelpunten zijn leuk en snel gecombineerd maar er wordt ook een hoop doelloos en zonder enige druk over gegooid. (met name door de Fransen)
alles kan off-topic
Er is een schotklok. Een aanval mag (uit m'n hoofd) maximaal 30 seconden duren, al is dat geen 'harde' klok maar naar inzicht van de scheidsrechters.Ankona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:46:
Zijn er bij handbal geen regels om passiviteit tegen te gaan? Die doelpunten zijn leuk en snel gecombineerd maar er wordt ook een hoop doelloos en zonder enige druk over gegooid. (met name door de Fransen)
Als de scheidsrechters moet een gehoekte arm in de lucht staan moet een aanval binnen zes keer overspelen resulteren in een doelpoging.
[ Voor 20% gewijzigd door ralpje op 04-08-2021 14:49 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Jawel. Maar dat is een beslissing van de scheids en niet een schotklok zoals bij basketbal of waterpolo. Als de scheids aangeeft dat ze tempo moeten maken, dan mag er nog maximaal 6x een pass zijn en dan moet men schieten.Ankona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:46:
Zijn er bij handbal geen regels om passiviteit tegen te gaan?
de·cep·tie (de; v; meervoud: decepties)
1 teleurstelling
1 teleurstelling
Kunnen we al stellen dat het team over zijn hoogtepunt heen is? Na het EK nu ook al teleurstellend. Al zit het in de top dicht bij elkaar.
Naja, dat was, zachtjes uitgedrukt, kansloos.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Absoluut niet, wat mij betreft. Zeker in de poule-fase was ik nog best onder de indruk, met name van de 'jonkies'. Je zag ook dat er veel minder geleund werd op de 'usual suspects' en dat de doelpunten eigenlijk gewoon door iedereen gescoord werden. Tuurlijk, natuurlijk zijn er speelsters die zo langzaam aan niet meer mee kunnen, maar de nieuwe aanwas doet daar zeker niet voor onder.autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:11:
Kunnen we al stellen dat het team over zijn hoogtepunt heen is? Na het EK nu ook al teleurstellend. Al zit het in de top dicht bij elkaar.
Ik had ze vooraf al geen medaillekansen gegeven, met name door het ontbreken van Estevana. Ik vind dat ze zich nog best geweerd hebben, zo.
[ Voor 9% gewijzigd door ralpje op 04-08-2021 15:15 ]
Frankrijk is toch gewoon ook een wereldtopper? Hier kan je van verliezen, hoewel de start niet best was.
De ster van het WK, Estefana Polman, zit zwaar geblesseerd thuis (in de studio bij de NOS)… ik denk dat dat een flinke aderlating was voor dit team. En Abbing raakte al snel geblesserd in deze wedstrijd, En helaas ging Yvette Broch ook niet mee vanwege de corona beperkingen waaraan zei zich niet wilde houden, omdat ze niet gevaccineerd wilde worden.autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:11:
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 04-08-2021 15:38 ]
Wat een emotioneel interview met Nycke Groot… prachtige topsportvrouw.
Ik zie net pas dat van Vleuten maar iets meer dan 1 seconde tekort kwam voor goud! En 3 Zweden bij de eerste 5 en dan alleen met zilver naar huis gaan. Lijkt mij de nummer 1 kandidaat voor goud voor het team event.
Klimmen is inmiddels één van mijn favoriete Olympische sporten geworden. Kracht, techniek en snelheid komen bij elkaar in een spectaculair pakket.
En BMX freestyle. Ik kan me nog herinneren dat een no hander backflip episch was tijdens de XGames van meer dan 15 jaar terug. Nu doen ze een tailwhip backflip met als het kan een barspin erbij.
En BMX freestyle. Ik kan me nog herinneren dat een no hander backflip episch was tijdens de XGames van meer dan 15 jaar terug. Nu doen ze een tailwhip backflip met als het kan een barspin erbij.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
PjotrStroganov schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:58:
Klimmen is inmiddels één van mijn favoriete Olympische sporten geworden. Kracht, techniek en snelheid komen bij elkaar in een spectaculair pakket.
En BMX freestyle. Ik kan me nog herinneren dat een no hander backflip episch was tijdens de XGames van meer dan 15 jaar terug. Nu doen ze een tailspin backflip met als het kan een barspin erbij.
/f/image/TChcN5K1WgtK5JTt2FvDOjKu.png?f=fotoalbum_large)
Even terug inhakend op onze discussie over Dafne Schippers en haar coach Rana Reider: Andre De Grasse won vandaag de 200m sprint en wordt gecoacht door... Rana Reider.
Daar zie je dus ook wel mee dat een bepaald coach voor de ene atleet super goed kan werken en voor de andere dus juist niet.
Daar zie je dus ook wel mee dat een bepaald coach voor de ene atleet super goed kan werken en voor de andere dus juist niet.
Haalt op z'n 19e mooi zijn Olympisch diploma. Zit nog enorme groei in. Ben nu al benieuwd naar zijn prestaties in Parijs.autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:02:
Enzo Kuworge zesde bij het gewichtheffen.
Wat dat betreft is handbal vergelijkbaar met waterpolo bij de dames. In de top 8 kan iedereen van elkaar winnen en bepaald de vorm van de dag vaak wie er wint. En de NL handbaldames waren vandaag niet in vorm.tuinïnen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:14:
Frankrijk is toch gewoon ook een wereldtopper? Hier kan je van verliezen, hoewel de start niet best was.
Dat is het mooie aan de OS, dat mensen ook eens een keer sporten te zien krijgen die ze normaal nooit zien.. Ik ben zelf baanwielrennen gaan kijken toen Theo Bos enorm goed bezig was.. Nederland is nu weer top op vooral de sprintnummers..Nutterd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:41:
ik snap oprecht niet dat ik nu pas naar baanwielrennen kijk...wat een machtige sport is dat toch (net als BMX waar ik ook pas deze OS achter gekomen ben)
Anouk Vetter als ze de stand ziet na 4 onderdelen: “Hoe komt mijn naam daar? Komen weer meteen al die verwachtingen!” Hopelijk kan ze de druk voor zichzelf weghouden, want dat was haar valkuil voor haar burnout. Spannendste wordt het verspringen morgen. Maar 3 sprongen en daar moet zeker 1 geldige sprong tussen zitten en het is niet echt een sterk onderdeel voor haar. Speerwerpen is wel een sterk onderdeel voor haar en de afsluitende 800m is dan altijd rekenwerk, maar daar is ze wel een van de minste uit het hele veld.
Over diploma's gesproken, hoeveel heeft Nederland er daar eigenlijk al van binnen? En hoe zit het met vergelijkingen met voorgaande jaren? Want dit is een beetje het loser-schema maar dan met een positieve blikDjarune schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:32:
[...]
Haalt op z'n 19e mooi zijn Olympisch diploma. Zit nog enorme groei in. Ben nu al benieuwd naar zijn prestaties in Parijs.
Verder vroeg ik me ook af hoe het ondertussen staat met de commentaren op de medailleteller bij het TeamNL hotel. Eerst was daar enorm veel commentaar op, zo van "heel arrogant om te denken dat jullie medailles gaan halen", maar nu dat toch gebeurd, zal er wel anders naar gekeken worden denk ik? Zie ook heel weinig van de rest van de landen in die zone dus ben eigenlijk wel benieuwd of hier nog mensen wat andere video's hebben gevonden.
Erg interessant, dankjeMartinspire schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:28:
En daar is inside tokio nummer 7:
[YouTube: Het GEHEIM van de ATLETIEKPLOEG?! 🔐 | inside Tokyo #7 🔴| TeamNL]
Ze zal zich moeten afsluiten van alle verwachtingen en gewoon lekker haar ding doen. Grootste valkuil is niet met de druk om te kunnen gaan en dus onderpresteren. Nachtje slapen en er verder niet aan denken dus.PatrickC schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:32:
Anouk Vetter als ze de stand ziet na 4 onderdelen: “Hoe komt mijn naam daar? Komen weer meteen al die verwachtingen!” Hopelijk kan ze de druk voor zichzelf weghouden, want dat was haar valkuil voor haar burnout. Spannendste wordt het verspringen morgen. Maar 3 sprongen en daar moet zeker 1 geldige sprong tussen zitten en het is niet echt een sterk onderdeel voor haar. Speerwerpen is wel een sterk onderdeel voor haar en de afsluitende 800m is dan altijd rekenwerk, maar daar is ze wel een van de minste uit het hele veld.
Ik vind zelf dat klimmen erg leuk! Leuker dan ik had verwacht. Jammer dat er geen Nederlanders aan mee doen. Dat klimmen in Nederland bestaat ook amper volgens mij. We hebben nou niet echt bergen ofzo. Alleen wat klimhalletjes. Maar misschien wakkert dit een nieuwe generatie klimmers aan. Wie weet. Dat skaten mag er van mij uit.Inflatable schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:20:
[...]
Dat is het mooie aan de OS, dat mensen ook eens een keer sporten te zien krijgen die ze normaal nooit zien.. Ik ben zelf baanwielrennen gaan kijken toen Theo Bos enorm goed bezig was.. Nederland is nu weer top op vooral de sprintnummers..
Klimmen is inderdaad erg leuk, zou haast zelf gaan klimmen (mischien eens een dagje klimhal doenPjotrStroganov schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:58:
In het klimmen heb je ook al Red Bull sponsoring, misschien moet je ze als een pakket (extreme sports) sporten (gaan) zien. Zoals al eerder werd gezegd zijn al deze sporten toegevoegd om de jongere kijkers aan te trekken aangezien de interesse/kijkcijfers aan het terugvallen waren ... (voetbal en hockey eruit gooien bespaart al een hele zooi medailles die je over andere sporten kan verdelen).Bensimpel|IA schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:56:
[...]
Ik vind zelf dat klimmen erg leuk! Leuker dan ik had verwacht. Jammer dat er geen Nederlanders aan mee doen. Dat klimmen in Nederland bestaat ook amper volgens mij. We hebben nou niet echt bergen ofzo. Alleen wat klimhalletjes. Maar misschien wakkert dit een nieuwe generatie klimmers aan. Wie weet. Dat skaten mag er van mij uit.
Kwam ook nog wat tegen in het kader van amateurs ter vergelijking gebruiken
En nog een andere interessante serie: 'Anatomy of ...' YouTube: YouTube
Bijv.
Alleen jammer dat ze niet elke keer dezelfde testen gebruiken (begrijpelijk gezien de sterke en zwakke punten maar toch)
Dit is volgens mij de Japanse met het rood geverfde haar (zag vanochtend geloof ik even een flits op de BBC voorbij komen van het klimmen. Paar jaar geleden voor het eerst voorbij zien flitsen op Eurosport). Zo te zien nu derde in de tussenstand/ als derde gekwalificeerd (geen idee of er punten worden meegenomen):
[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 04-08-2021 23:38 ]
Dat lijkt mij ook het idee van de olympische spelen, dan niet Jan en alleman zo goed zijn als de kandidaten. Met hooguit een paar uitzonderingen in sommige sporten, omdat ze bijv. alleen jongeren willen hebben die naar Papendal kunnen.Bensimpel|IA schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:58:
Klimmen is inderdaad erg leuk, zou haast zelf gaan klimmen (mischien eens een dagje klimhal doen) maar ik zal nooit zo goed zijn als de olympische kandidaten.
Jammer, het favoriete onderdeel van Vetter valt erg tegen. Dat wordt geen goud, maar een zilveren zit er misschien wel in. Oosterwegel heeft ook nog kansen.
Vetter helaas gezakt naar plek 2 nu na het speerwerpen, maar Oosterwegel is bezig aan het toernooi van haar leven. Scheelt één puntje met plek drie momenteel, praktisch gelijk.
Kijkend naar de persoonlijke records op de 800m kan Oosterwegel wel Williams voorbij (PR is stuk beter), maar kan Vidts nog voorbij komen (die heeft nog weer een beter PR).
Op Vidts heeft ze 50 punten, dus dat zou wat ruimte moeten geven. Tot nog toe weet Oosterwegel op bijna elk onderdeel haar PR te verbeteren.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:17:
Kijkend naar de persoonlijke records op de 800m kan Oosterwegel wel Williams voorbij (PR is stuk beter), maar kan Vidts nog voorbij komen (die heeft nog weer een beter PR).
Spannend vanmiddag!
Ze lopen in in twee heats, eentje om 14:20 en 14:30. Startlijsten kan ik nog niet vinden.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:23:
Weet iemand of dat één race is, of doen ze dat ook weer in groepen?
Twee heats inderdaad, de indeling wordt gemaakt op basis van puntentotalen tot nu toe en niet op basis van tijd.Sjurm schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:26:
[...]
Ze lopen in in twee heats, eentje om 14:20 en 14:30. Startlijsten kan ik nog niet vinden.
https://www.worldathletic...hlon/800-metres/startlist
Jammer dat Vetter het juist op haar sterkste onderdeel, speerwerpen, dan minder gaat. Misschien toch de druk? Evengoed fantastisch dat ze überhaupt meedoet voor goud. Maximaal haalbaar lijkt nu zilver, maar dat zou ook al geweldig zijn.
Zou het nog wat gaan uitmaken dat de coach van de nr 1 Thiam positief getest is.. Al kan ik me voorstellen dat je zo niet wilt winnen
PSN: bollsie
Volgende test was negatief en vanmiddag zal die coach er dus wel bij zijn op de 800m.sjufke schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:46:
Zou het nog wat gaan uitmaken dat de coach van de nr 1 Thiam positief getest is.. Al kan ik me voorstellen dat je zo niet wilt winnen
ik wil het niet Jinxen ofzo...maar goud en zilver bij de sprint kunnen we toch wel al opschrijven of niet tenzij er iets heel geks gebeurd
Met de mooie prestatie van Vetter, zou je bijna vergeten hou geweldig Oosterwegel het doet. Die maakt ‘gewoon’ kans op brons en gaat sowieso een dik PR behalen. Het lijkt tussen haar en de Belgische Vidts te gaan, kijkende naar de PR’s op de 800m.
Dit dus niet doen!! Zie wat er gebeurd bij Riessen.Nutterd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:59:
ik wil het niet Jinxen ofzo...maar goud en zilver bij de sprint kunnen we toch wel al opschrijven of niet tenzij er iets heel geks gebeurd![]()
Daar gaat van Riessen….
Zal spannend worden tussen die 2, ook Vidts verbeterde al 4 van haar 6 persoonlijke records.Jovatov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:21:
[...]
Op Vidts heeft ze 50 punten, dus dat zou wat ruimte moeten geven. Tot nog toe weet Oosterwegel op bijna elk onderdeel haar PR te verbeteren.
Spannend vanmiddag!
Oosterwegel: 2m12s68
Vidts: 2m09s34
Dat is een verschil van 48 punten, terwijl ze nu 51 punten uit elkaar staan. Diegene die z'n PR aanscherpt gaat op het podium staan. Als ze dat beiden doen doe ik geen voorspellingen. Stel je voor dat je brons misloopt met minder dan 5 punten

ja, gvd balen! stevig klappertje wel...Japser schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:11:
[...]
Dit dus niet doen!! Zie wat er gebeurd bij Riessen.
ik ben geen kenner van het baanwielrennen aangezien ik pas sinds deze olympische spelen
Echt vette pech zo, had haar die medaille gegund.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Deze was wel heel lekker!
Wat precies?Nutterd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:19:
Deze was wel heel lekker!
Ik vermoed Braspennix buitenom, 1e en door naar de halve finale.
Jammer van Van Riessen. Ik gun haar zo die medaille om in het selecte rijtje te komen van medialleswinnaars op de winter en zomer spelen.
Shanne Braspennincx die haar heat wint denk ik
PS4 PSN: Dazzler2120
Jup sorry! vergeet steeds dat er meerdere sporten tegelijk bezig zijnDazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Shanne Braspennincx die haar heat wint denk ik
nee als ik het goed begrepen heb doordat ze 1 en 2 waren in de kwalificatie kan dit niet, als ze alles winnen komen ze elkaar tegen in de finale!Exocet schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:31:
Kunnen de Nederlandse sprinters elkaar voor de finale al tegengekomen? Is dat loting?
Of dat niet iedereen kijktNutterd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Jup sorry! vergeet steeds dat er meerdere sporten tegelijk bezig zijn
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Van Riessen bij kennis en onderweg naar het ziekenhuis. Dat is soort van goed nieuws.
Mooi onderdeel dit bij het Omnium…van Schip is goed bezig.
Haha.. tactisch geweldig gereden van van Schip!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.