Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:
  • 82.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
Fiber schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Henk Grol lag toch binnen 25 seconden prachtig plat op z'n rug... _/-\o_

Zo zouden alle partijen liefst moeten zijn maar helaas kan dat niet. Ik denk dat de regeltjes over technieken gebruiken en zo te streng zijn in het Judo.
Inderdaad, dat is het judo dat we willen zien. Partijen die op ippon worden beslist met één worp of 2 waza-ari’s.
Nog een voorbeeld… ik zie liever een Nederlander winnen als voorbeeld namelijk..

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 08-08-2021 23:12 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[Twitter: https://twitter.com/pvalstar/status/1424300835312373763]
De Franse marathonloper Morhad Amdouni liet nog even zien een smeerlap te zijn. Gooit alle flesjes water om zodat degenen achter hem geen water kunnen pakken daar. Dat was niet per ongeluk, want hij grijpt zelf het allerlaatste flesje zonder problemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
gambieter schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:25:
[Twitter]
De Franse marathonloper Morhad Amdouni liet nog even zien een smeerlap te zijn. Gooit alle flesjes water om zodat degenen achter hem geen water kunnen pakken daar. Dat was niet per ongeluk, want hij grijpt zelf het allerlaatste flesje zonder problemen.
Ik zag die ook voorbij komen. Echt, hoe triest ben je dan als je tijdens de marathon van de olympische spelen de waterflesjes omgooit. Ok, ik snap dat je alles doet om te winnen, maar dit? Zo kinderachtig.

[YouTube: title]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Gewoon levenslang schorsen die Morhad Amdouni en al zijn gewonnen titels afnemen (hij was EK op de 10k en brons op de EK 5k in 2018)…dit kan echt niet!

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 08-08-2021 23:51 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Deruxian schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:39:

Heb ook altijd een beetje het idee bij >80% van de sporten dat als de gemiddelde fitte Nederlander een jaartje fulltime gaat trainen hij een aanzienlijke kans heeft op een medaille. Alleen bijna niemand op de wereld boeit de sporten echt iets dus er zijn niet echt veel gegadigden.
LMAO tuurlijk, geloof dat gerust.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De spelen die een hele natie nooit heeft gewild, blijft toch gek.

Heb ook altijd een beetje het idee bij >80% van de sporten dat als de gemiddelde fitte Nederlander een jaartje fulltime gaat trainen hij een aanzienlijke kans heeft op een medaille. Alleen bijna niemand op de wereld boeit de sporten echt iets dus er zijn niet echt veel gegadigden.

Verder wel een mooi event met vermaak en daar gaat tenslotte om
Een meer vanaf de zijlijn/beste stuurlui staan aan wal opmerking heb ik deze spelen hier nog niet gelezen, complimenten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:57
Spotmatic schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:25:
[...]

Deze OS waren beide op dezelfde dag... lijkt me niet echt handig dan...
nvm

[ Voor 18% gewijzigd door autje op 09-08-2021 06:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
gambieter schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:25:
[Twitter]
Waarom hebben ze hem niet gedwongen eerste alle flesjes weer terug te zetten voor hij verder mocht rennen? Echt, zo iemand moet meteen uit de race.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05 13:49

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Bij 10m luchtpistool heb ik wel een paar personen zien staan die qua postuur niet zouden misstaan op het gemiddelde dartstoernooi als je begrijpt wat ik bedoel. Toch denk ik niet dat je hun prestaties snel zal evenaren.

Toch zit er wel een kern van waarheid in je stelling. Toevallig gisteren in de podcast van The Real Science of Sport (oude aflevering) gehoord hoe Australië het binnen anderhalf jaar voor elkaar gekregen heeft om een, wel al sportief, persoon op de OS te krijgen in het skeleton.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ankona schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:40:
[...]

Waarom hebben ze hem niet gedwongen eerste alle flesjes weer terug te zetten voor hij verder mocht rennen? Echt, zo iemand moet meteen uit de race.
Heb ook ergens al gehoord dat het misschien niet bewust was. Hij schijnt vlak na deze post behoorlijk teruggevallen zijn. Wellicht was hij al gedesoriënteerd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57

Pierre

Van nature lui!

m-vw schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:58:
[...]

Heb ook ergens al gehoord dat het misschien niet bewust was. Hij schijnt vlak na deze post behoorlijk teruggevallen zijn. Wellicht was hij al gedesoriënteerd.
Hij is 17e geworden, dat kan je volgens mij niet echt ver terugvallen noemen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

[...]

Dat kan, maar dan wel erg toevallig dat hij dan precies dat laatste flesje kon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15

Fiber

Beaches are for storming.

m-vw schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:56:
[...]

Bij 10m luchtpistool heb ik wel een paar personen zien staan die qua postuur niet zouden misstaan op het gemiddelde dartstoernooi als je begrijpt wat ik bedoel. Toch denk ik niet dat je hun prestaties snel zal evenaren.

Toch zit er wel een kern van waarheid in je stelling. Toevallig gisteren in de podcast van The Real Science of Sport (oude aflevering) gehoord hoe Australië het binnen anderhalf jaar voor elkaar gekregen heeft om een, wel al sportief, persoon op de OS te krijgen in het skeleton.
Op de Spelen komen om mee te doen is één ding, dat zal in sommige sporten en dan uitkomend voor een land waar die sport niet zo groot is best te doen zijn, maar een finale halen is toch weer van een heel andere orde om maar te zwijgen om die te winnen...

En bij sporten als voetbal, tennis en basketbal doen ook niet per se altijd de beste spelers mee.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dan was er voor hem dus ook niets verloren als hij eerst de rommel terug zou moeten zetten. Zet race was dus toch al verloren.

(al heeft hij nog aardig door kunnen lopen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Fiber schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Op de Spelen komen om mee te doen is één ding, dat zal in sommige sporten en dan uitkomend voor een land waar die sport niet zo groot is best te doen zijn, maar een finale halen is toch weer van een heel andere orde om maar te zwijgen om die te winnen...

En bij sporten als voetbal, tennis en basketbal doen ook niet per se altijd de beste spelers mee.
Voetbal is een U23 toernooi aangevuld met drie dispensaties spelers. Bij tennis deed Djokovic gewoon mee en in het basketbal toernooi liepen bij ieder goed land een berg NBA spelers.

Niet echt sprake van een minder bezetting.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
De OS was altijd een amateur toernooi. Prima in de tijd dat bijna alle sporten nog amateursporten waren, alleen voetbal was toen een vreemde eend in de bijt.

Tegenwoordig zijn in de betere landen bijna alle sporten min of meer professioneel en zou je alle wereldtoppers missen. Wat er dan nog over is... een kunstmatig gemankeerd voetbaltoernooi omdat de FIFA geen concurrentie duldt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Probeer het eens en neem ons mee in je reis naar de Olympische spelen zou ik zeggen :-).

De meeste sporten hebben natuurlijk wel echt een hoog niveau. Dat zijn sporters die al vanaf 5-6 jaar hun sport beoefenen. Als je nu gaat Judoën of Beachvolleyballen zonder enige ervaring haal je zeer ws het hoogste niveau in je eigen stad niet eens ;-).

Bij enkele kleinere sporten (pistoolschieten?) kan het mss wel, omdat die sport op een minder niveau is.

Overigens laatst opgezocht hoe je het makkelijkst op de OS kon komen: laten naturaliseren in een zeer onbekend land en dan laten inschrijven voor het zwemtoernooi. Ieder land mag namelijk 1 atleet inschrijven voor het zwemmen - zonder enige limiet. De FINA deelt dit soort deelnemers dan vaak in op de kortste afstand, de 50m vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Requiem19 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

...

Overigens laatst opgezocht hoe je het makkelijkst op de OS kon komen: laten naturaliseren in een zeer onbekend land en dan laten inschrijven voor het zwemtoernooi. Ieder land mag namelijk 1 atleet inschrijven voor het zwemmen - zonder enige limiet. De FINA deelt dit soort deelnemers dan vaak in op de kortste afstand, de 50m vrij.
Eric the Eel

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
autje schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Maar als ze de marathon kiest zal ze die combineren met de 10k. Marathon is al de eerste dag, 10k helemaal aan het eind.
Ow is dit al bekend? Nice! Idealer was geweest als het andersom was lijkt me, eerst de 10k helemaal aan het begin van de spelen en de marathon in het slotweekend, maar toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Joster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Ow is dit al bekend? Nice! Idealer was geweest als het andersom was lijkt me, eerst de 10k helemaal aan het begin van de spelen en de marathon in het slotweekend, maar toch :)
Inderdaad… een 10k lopen 2 weken na een marathon lijkt mij geen goed idee. Andersom moet wel kunnen, zeker omdat je ook een 10k maar één keer loopt, omdat hier geen series voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57

Pierre

Van nature lui!

Zijn de tijdschema's dan al bekend voor Parijs?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat betreft zo maar even mee doen aan de OS. Voor sporten waar jaren fysieke training nodig is om op een bepaald niveau te komen of bepaalde technische vaardigheden te krijgen lijkt mij dit onmogelijk, of je moet een super talent zijn. Bij de puur technische sporten (b.v, pistoolschieten en misschien ook wel boogschieten) zou het misschien wel kunnen, mits je erg veel talent hebt. Verder heb je natuurlijk meer kans op sporten waarbij het aantal beoefenaars wereldwijd maar klein is en de top en sub-top ook nog eens smal. Het eerder genoemde skeleton is daar misschien wel een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Joster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Ik had het idee dat dat deze Spelen zo op het programma stond, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:54

Jebus4life

BE User

Ja, de poster die het gevoel heeft een jaartje te kunnen training en meegaan (laat staan meespelen voor medailles) is wel erg enthousiast. Het niveau op zo'n Spelen is zo gigantisch hoog, eigenlijk is gewoon aanwezig zijn op de Spelen al een waanzinnige prestatie die eigenlijk enorm onderschat is

Er zijn misschien wat kleinere (niet/weinig beoefende) sporten waar er mogelijkheden zijn om in de lage landen naar de Spelen te gaan als je je er maniakaal op toelegt (ik ken bv de kwalificatie eisen van de moderne vijfkamp niet, lijkt me dat er wel voldoende mensen met achtergrond in 1 van de beoefende sporten dat wel al eens bekeken hebben en ook dat niet realistisch is). Maar sinds Eddie the Eagle heeft het IOC er echt werk van gemaakt om geen accidentele deelnemers meer te hebben...

Om atletiek te noemen, je moet een internationale marathon lopen in 2u11m30s om je te plaatsen voor de Spelen bv. Dat is waanzinnig scherp. Hier vind je de atletiek limieten voor Tokio2020 terug

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 09-08-2021 10:30 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Jebus4life schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:28:
Ja, de poster die het gevoel heeft een jaartje te kunnen training en meegaan (laat staan meespelen voor medailles) is wel erg enthousiast. Het niveau op zo'n Spelen is zo gigantisch hoog, eigenlijk is gewoon aanwezig zijn op de Spelen al een waanzinnige prestatie die eigenlijk enorm onderschat is

Er zijn misschien wat kleinere (niet/weinig beoefende) sporten waar er mogelijkheden zijn om in de lage landen naar de Spelen te gaan als je je er maniakaal op toelegt (ik ken bv de kwalificatie eisen van de moderne vijfkamp niet, lijkt me dat er wel voldoende mensen met achtergrond in 1 van de beoefende sporten dat wel al eens bekeken hebben en ook dat niet realistisch is). Maar sinds Eddie the Eagle heeft het IOC er echt werk van gemaakt om geen accidentele deelnemers meer te hebben...

Om atletiek te noemen, je moet een internationale marathon lopen in 2u11m30s om je te plaatsen voor de Spelen bv. Dat is waanzinnig scherp. Hier vind je de atletiek limieten voor Tokio2020 terug
Die poster had het ook over > 80% van de sporten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
autje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Ik had het idee dat dat deze Spelen zo op het programma stond, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Ow zo, nee haha. Het was nu op dezelfde dag: 's morgens heel vroeg en 's avonds - tijdzone Japan dan uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Joster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Ow zo, nee haha. Het was nu op dezelfde dag: 's morgens heel vroeg en 's avonds - tijdzone Japan dan uiteraard.
Ik had me vergist, het was de triatlon die vroeg in het toernooi zat.

Kan Sifan eigenlijk een beetje zwemmen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Inderdaad, even zomaar meedoen is er echt niet meer bij. Leuk verhaal: https://www.independent.c...el-olympics-b1898599.html

Amerikaanse loopt haar 3e marathon ooit en finisht als 3e. Molly was vroeger erg goed bezig door veel nationale records te breken, totdat ze een blessure kreeg en heeft zelf in een enorm diep dal gezeten met een zware depressie en eet problemen. Ze kon zichzelf weer motiveren om te gaan rennen en dit heeft haar ook enorm geholpen. Enorm veel wilskracht heeft ze dus.

Je moet als mens behoorlijk diep gaan om bij de wereldtop te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Die limieten zijn inderdaad waanzinnig scherp, echter blijkbaar niet scherp genoeg voor de marathon lol. (Ze hadden niet de vooruitgang van de schoentechniek meegerekend :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Joster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Die poster had het ook over > 80% van de sporten :D
Ik was even wat sporten aan het bekijken, maar was al vergeten dat jullie in NL gewoon in elke sport wel ergens een kanshebber sturen. In BE zijn er dus meer mogelijkheden :+

Maar als ik kijk gezien:
Ik gok dat Moderne vijfkamp by far het meest realistische nummer is om je te plaatsen (lees: niet erg realistisch; maar het meest realistisch).
Ik zie dat ze gemiddeld zo'n 16-18 kilometer per uur lopen over 3 kilometer. (note: dat is running time, maar dan moet je nog gaan schieten tussendoor, dus dat is niet all-out want die hartslag moet onder controle blijven).
Zwemmen moet je de 200 meter vrij onder de 2 minuten doen (1m52-1m57; zo'n 10 seconden boven de olympische limiet in de 200 meter vrij, dat verschil is behoorlijk "groot"; maar ik daag iedereen uit om het te proberen :p)

Schermen & paardrijden zijn dan weer waanzinnig technisch...
Gezien die sport echt wel behoorlijk klein is lijkt me dat de enige optie die je hent . Maar ik wens de gegaadigden waanzinnig veel succes.
*Indien iemand hier het probeert en er raakt in Parijs of LA, ik geef bij deze mijn woord dat ik in person kom supporteren ;)

Als Belg zijnde kan ik ook nog proberen een waterpoloteam op de been te brengen, maar stel nu dat dat op de 1 of andere bizarre manier lukt, ik heb echt geen zin om in de eerste wedstrijd tegen die beren uit de Balkan uit te komen en verzopen te worden. Zou anders wel een primeur zijn en de wereld rondgaan, de eerste "atleet" die gered moet worden uit het olympisch zwembad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik heb weleens eerder een artikel gelezen en daar kwam roeien uit als sport waarbij je relatief het makkelijkst een ticket naar de Olympische Spelen verdient.

Het is (vergeleken met andere sporten) geen ingewikkelde/technische sport. Schieten/boogschieten heb je echt precisie/talent voor nodig. Roeien gaat op kracht en timing welke makkelijker trainbaar zijn.

Als ik de roeiers van de holland acht bekijk dan zijn er een aantal waar er maar een jaar of vier/vijf zit tussen dat ze zijn begonnen met roeien en hun eerste internationale wedstrijden.

Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat iedereen die zich ertoe zet, zo de boot in kan. Maar als je dan sporten gaat vergelijken doet roeien wel een gooi naar de 'makkelijkste' sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58
Ik denk dat we de discussie over wel of niet meedoen wel kunnen laten rusten. Het gaat toch nergens heen.

Het topic kan verder nog wel open blijven voor de huldiging en dergelijke, maar in principe zijn de spelen nu wel afgelopen. Tijd om de balans op te maken en vooruit te kijken.

Volgend jaar februari staan de winterspelen gepland in Peking, China. Over 3 jaar is het in Parijs. Wat zijn de verwachtingen daar en waar kijk je naar uit? Het is in ieder geval een stuk beter qua tijdzone, al is China nog steeds ver weg.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jovatov schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:10:
Als ik de roeiers van de holland acht bekijk dan zijn er een aantal waar er maar een jaar of vier/vijf zit tussen dat ze zijn begonnen met roeien en hun eerste internationale wedstrijden.
Het is wel vier/vijf jaar keihard trainen en heel veel laten. En aan het eind van de rit heeft de Holland acht helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:22:
Ik denk dat we de discussie over wel of niet meedoen wel kunnen laten rusten. Het gaat toch nergens heen.

Het topic kan verder nog wel open blijven voor de huldiging en dergelijke, maar in principe zijn de spelen nu wel afgelopen. Tijd om de balans op te maken en vooruit te kijken.
Nou ja we hebben nog het zusje van de Olympische Spelen, de Paralympische Spelen. https://nocnsf.nl/tokyo-2.../gekwalificeerde-sporters
Volgend jaar februari staan de winterspelen gepland in Peking, China. Over 3 jaar is het in Parijs. Wat zijn de verwachtingen daar en waar kijk je naar uit? Het is in ieder geval een stuk beter qua tijdzone, al is China nog steeds ver weg.
Peking/Tokyo scheelt maar een uurtje qua tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

PolarBear schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Het is wel vier/vijf jaar keihard trainen en heel veel laten. En aan het eind van de rit heeft de Holland acht helemaal niets.
Behalve wrevel onderling. Onderlinge verhoudingen is denk ik een niet te onderschatten factor.
Kijk naar de estafetteteams, dat lijken echte vrienden. Kijk maar eens naar de beelden van de vrouwen die naar de mannen staan te kijken.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jovatov schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:10:
Ik heb weleens eerder een artikel gelezen en daar kwam roeien uit als sport waarbij je relatief het makkelijkst een ticket naar de Olympische Spelen verdient.

Het is (vergeleken met andere sporten) geen ingewikkelde/technische sport. Schieten/boogschieten heb je echt precisie/talent voor nodig. Roeien gaat op kracht en timing welke makkelijker trainbaar zijn.

Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat iedereen die zich ertoe zet, zo de boot in kan. Maar als je dan sporten gaat vergelijken doet roeien wel een gooi naar de 'makkelijkste' sport.
Nee.

Dat je met roeien al snel op internationale toernooien uitkomt zegt weinig over de kansen om naar de OS te gaan. Er zijn binnen het roeien nou eenmaal relatief veel internationale toernooien waardoor iedereen die er een klein beetje bovenuit steekt daar serieuze kans op maakt (met name junioren, officieus EK voor junioren, onder 23, universiteitsspelen), maar om vervolgens de stap naar de senioren te maken heb je fysieke en motorische aanleg nodig (en akkoord gaan met het niet hebben van een sociaal leven).

Sporten die ook maar een beetje fysiek zijn kun je echt wel vergeten met een project als dit, tenzij je iemand selecteert die aanleg heeft voor die bepaalde sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Nu online
Pimorez schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Nee.

Dat je met roeien al snel op internationale toernooien uitkomt zegt weinig over de kansen om naar de OS te gaan. Er zijn binnen het roeien nou eenmaal relatief veel internationale toernooien waardoor iedereen die er een klein beetje bovenuit steekt daar serieuze kans op maakt (met name junioren, officieus EK voor junioren, onder 23, universiteitsspelen), maar om vervolgens de stap naar de senioren te maken heb je fysieke en motorische aanleg nodig (en akkoord gaan met het niet hebben van een sociaal leven).

Sporten die ook maar een beetje fysiek zijn kun je echt wel vergeten met een project als dit, tenzij je iemand selecteert die aanleg heeft voor die bepaalde sport.
Het gaat me dus niet om of roeien an sich wel/niet makkelijk is. Maar in vergelijking met andere sporten.

Als je op je 14e of later nog, als je gaat studeren, nog eens bedenkt 'goh, laat ik eens gaan turnen' ben je al direct kansloos voor het meedoen aan Olympische Spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Martinspire schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:22:

Schaatsen zijn Nederlanders erg goed in, dus daar verwacht ik wel wat goud weer. Verder vind ik het bobsleeën wel altijd leuk om te zien. Vind het zelf jammer dat de winterspelen altijd wel kleiner is. Hier mogen ze ook wat meer sporten aan toevoegen. IJsklimmen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Nu online
Bensimpel|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Schaatsen zijn Nederlanders erg goed in, dus daar verwacht ik wel wat goud weer. Verder vind ik het bobsleeën wel altijd leuk om te zien. Vind het zelf jammer dat de winterspelen altijd wel kleiner is. Hier mogen ze ook wat meer sporten aan toevoegen. IJsklimmen ofzo? :P
IJsklimmen stond op het programma voor Beijing 2022, maar is er helaas niet doorheen gekomen. 2026 nieuwe kansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Roeien kan je inderdaad laat starten (veel studenten die daar mee beginnen) dus ja, dan zijn ze nog niet zo lang bezig... maar ik weer bv een roeier die daarvoor jaren wielrenner is geweest (dan heb je dus al behoorlijk training achter de rug en een goede conditie)... dus waarschijnlijk zit er voor die 4/5 jaar nog wel een andere sport als voorbereiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
Jebus4life schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Ik was even wat sporten aan het bekijken, maar was al vergeten dat jullie in NL gewoon in elke sport wel ergens een kanshebber sturen. In BE zijn er dus meer mogelijkheden :+

Maar als ik kijk gezien:
Ik gok dat Moderne vijfkamp by far het meest realistische nummer is om je te plaatsen (lees: niet erg realistisch; maar het meest realistisch).
Ik zie dat ze gemiddeld zo'n 16-18 kilometer per uur lopen over 3 kilometer. (note: dat is running time, maar dan moet je nog gaan schieten tussendoor, dus dat is niet all-out want die hartslag moet onder controle blijven).
Zwemmen moet je de 200 meter vrij onder de 2 minuten doen (1m52-1m57; zo'n 10 seconden boven de olympische limiet in de 200 meter vrij, dat verschil is behoorlijk "groot"; maar ik daag iedereen uit om het te proberen :p)

Schermen & paardrijden zijn dan weer waanzinnig technisch...
Gezien die sport echt wel behoorlijk klein is lijkt me dat de enige optie die je hent . Maar ik wens de gegaadigden waanzinnig veel succes.
*Indien iemand hier het probeert en er raakt in Parijs of LA, ik geef bij deze mijn woord dat ik in person kom supporteren ;)

Als Belg zijnde kan ik ook nog proberen een waterpoloteam op de been te brengen, maar stel nu dat dat op de 1 of andere bizarre manier lukt, ik heb echt geen zin om in de eerste wedstrijd tegen die beren uit de Balkan uit te komen en verzopen te worden. Zou anders wel een primeur zijn en de wereld rondgaan, de eerste "atleet" die gered moet worden uit het olympisch zwembad :+
Misschien een tweakers waterpolo team. De niet Belgen zetten we om naar 'Belg' :D.... lijk me wel lachen om jouw primeur mee te maken :) :)

En klopt, in NL heb je te maken met limieten en volgens mij moet je ook nog bij de 1ste 8 terecht kunnen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedyDH op 09-08-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Grootste kans voor ons zijn esports denk ik. Daar zijn ze volgens mij al over bezig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 22:46
Voor 2022 is de monobobslee voor dames een nieuw evenement
Voor 2024 lijkt kwalificatie voor het surfen de meest mooie optie: Dat gaat plaatsvinden in het surfmecca Teahupo/Tahiti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onze vriendelijke vriend van de marathon verklaart dat de flesjes glad waren.

https://www.welingelichte...art-ze-waren-te-glad.html

Wel enorm knap dat ie dan toch de laatste te pakken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ben ook wel benieuwd naar de windfoil in Parijs. Dat is de vervanger van het standaard windsurfen, heeft als voordeel dat je bij minder wind toch redelijk snel kan varen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
MikeyMan schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:36:

Onzin natuurlijk, als je goed kijkt zie je de 4 renners voor hem allemaal een flesje pakken. En zij pakken allemaal het eerst mogelijke flesje.

Blijf het verder wel een hilarisch filmpje vinden, ook omdat degene van de organisatie ze nog probeert op te vangen. Daarnaast zie achter degene die ze allemaal omgooit, nog een andere hand. Die probeert dus ook een flesje te pakken maar net voor hem worden ze dus omgegooid.

[ Voor 10% gewijzigd door evleerdam op 09-08-2021 14:10 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
MikeyMan schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:36:

Is ie nog niet gediskwalificeerd dan? Kijk dat je er een stuk of 5 omgooit kan gebeuren, maar dit is gewoon verdacht en zou imo automatisch DSQ moeten zijn. Die Japanner achter de tafel is ook helemaal in paniek trouwens haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Martinspire schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Is ie nog niet gediskwalificeerd dan? Kijk dat je er een stuk of 5 omgooit kan gebeuren, maar dit is gewoon verdacht en zou imo automatisch DSQ moeten zijn. Die Japanner achter de tafel is ook helemaal in paniek trouwens haha.
Onsportief gedrag (ookal finishte die als 17e) moet niet beloond worden en heb liever dat die de volgende marathon (Olympisch en wereldkampioenschappen) gewoon niet mee mag doen.

Sponsoren kijken trouwens ook mee, een mindere sponsordeal kan hem ook pijn gaan doen natuurlijk.

Geloof het trouwens totaal niet, de flesjes waren te glad? Blijkbaar niet bij de vorige tafels? Dat laatste flesje niet? De renners konden nog wel de andere flesjes pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik geloof hem. Je ziet hem een paar keer uit balans raken bij het pakken van een flesje. Hij loopt eigenlijk ook iets te ver van de tafel, de anderen die een flesje pakken lopen veel dichter tegen de tafel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bensimpel|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Onsportief gedrag (ookal finishte die als 17e) moet niet beloond worden en heb liever dat die de volgende marathon (Olympisch en wereldkampioenschappen) gewoon niet mee mag doen.

Sponsoren kijken trouwens ook mee, een mindere sponsordeal kan hem ook pijn gaan doen natuurlijk.

Geloof het trouwens totaal niet, de flesjes waren te glad? Blijkbaar niet bij de vorige tafels? Dat laatste flesje niet? De renners konden nog wel de andere flesjes pakken.
Dat kan veel creatiever en passender. Gewoon verplichten zijn eigen water mee te nemen en te verbieden binnen een meter van de verzorgingsposten te komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:45:
Ik geloof hem. Je ziet hem een paar keer uit balans raken bij het pakken van een flesje. Hij loopt eigenlijk ook iets te ver van de tafel, de anderen die een flesje pakken lopen veel dichter tegen de tafel aan.
Ja dat je er dan drie aftikt wil ik geloven.
De hele rij eraf en de laatste wel beetpakken daarentegen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Ik las gisteren de terugblik van de NOS op de spelen. Nou is het al langer welbekend dat er bij het indoorzwemmen relatief veel medailles te vergeven zijn, maar als ik dan zie dat een van de Australische zwemsters met zeven (!) medailles naar huis gaat, dan zou ik zeggen dat het er te veel zijn. Begrijp me niet verkeerd, die dame kan ongetwijfeld fantastisch zwemmen en ze heeft die medailles dus verdiend, maar zo krijg je een soort "medaille-inflatie" waarbij de waarde van een individuele medaille erg afneemt. Een Olympische medaille zou mijns inziens iets uitzonderlijks moeten zijn die laat zien dat je bij de top van je sport hoort, maar als er achttien medaille-kansen (17 mono-gender + mixed relay) bij het indoorzwemmen zijn doet dat behoorlijk afbreuk aan dat principe.

Gerelateerd daaraan is ook dat "meest successvolle olympier" verhaal een kromme vergelijking; als je als hockeyploeg alle acht wedstrijden (5 poule plus 3 knock-out) wint, heb je 1 gouden medaille. Met hetzelfde aantal overwinningen kun je bijvoorbeeld als loper of zwemmer 4 of meer medailles winnen. Is die laatste dan successvoller dan een hockyer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
NMH schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:14:
Ik las gisteren de terugblik van de NOS op de spelen. Nou is het al langer welbekend dat er bij het indoorzwemmen relatief veel medailles te vergeven zijn, maar als ik dan zie dat een van de Australische zwemsters met zeven (!) medailles naar huis gaat, dan zou ik zeggen dat het er te veel zijn. Begrijp me niet verkeerd, die dame kan ongetwijfeld fantastisch zwemmen en ze heeft die medailles dus verdiend, maar zo krijg je een soort "medaille-inflatie" waarbij de waarde van een individuele medaille erg afneemt. Een Olympische medaille zou mijns inziens iets uitzonderlijks moeten zijn die laat zien dat je bij de top van je sport hoort, maar als er achttien medaille-kansen (17 mono-gender + mixed relay) bij het indoorzwemmen zijn doet dat behoorlijk afbreuk aan dat principe.

Gerelateerd daaraan is ook dat "meest successvolle olympier" verhaal een kromme vergelijking; als je als hockeyploeg alle acht wedstrijden (5 poule plus 3 knock-out) wint, heb je 1 gouden medaille. Met hetzelfde aantal overwinningen kun je bijvoorbeeld als loper of zwemmer 4 of meer medailles winnen. Is die laatste dan successvoller dan een hockyer?
Michael Phelps won in Beijing 2008 maar liefst 8 gouden medailles. En sindsdien hebben ze nog wat mixed relays aan het zwemmen toegevoegd. Dit is een ‘goudmijn’ voor landen als VS en Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 22:46
Bensimpel|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

En het hele filmpje en de tweede tafel waar hij een stap opzij doet voor de andere lopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Ja dat je er dan drie aftikt wil ik geloven.
De hele rij eraf en de laatste wel beetpakken daarentegen?
Hij grijpt drie keer terwijl hij de rij meeneemt en de derde keer is het raak. Die man probeert serieus een flesje te pakken. Mijn flesje is halfvol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 18:08

FunkyTrip

Funky vidi vici!

zacht schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Hij grijpt drie keer terwijl hij de rij meeneemt en de derde keer is het raak. Die man probeert serieus een flesje te pakken. Mijn flesje is halfvol :P
Ja, ik zie die vingers van 'm continue een grijpbeweging maken ipv een swipe beweging.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:25
Hier nog een overzichtje naar aantal inwoners. Ook hier staat Nederland in de top 10 en presteert van de 'serieuze' landen Nieuw-Zeeland het best.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNgKsH3owJO1xxwG9P_k7bX8r3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPizqOnAX0PDZ9tPYrHvZiGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Sjurm schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:33:
Hier nog een overzichtje naar aantal inwoners. Ook hier staat Nederland in de top 10 en presteert van de 'serieuze' landen Nieuw-Zeeland het best.

[Afbeelding]
Mja ik moet zeggen dat ik Hongarije dan ook best knap vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De eerder genoemde waanzin dat een Tweaker denkt wel mee te kunnen doen met de Olympische Spelen komt blijkbaar uiit Amerika, waar 40% in een enquete waanzinnig was over de eigen capaciteiten :p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8WMU7AXMAMxFs1.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

gambieter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:56:
De eerder genoemde waanzin dat een Tweaker denkt wel mee te kunnen doen met de Olympische Spelen komt blijkbaar uiit Amerika, waar 40% in een enquete waanzinnig was over de eigen capaciteiten :p
[Afbeelding]
Mmm, wel 3 sporten waar ik me kan inbeelden dat een Amerikaan dat zal geloven:

1. Basketball: Ze zien hun dream team elke keer de tegenstand naar huis spelen. Dus er zullen vast zat recreatieve spelers zijn die denken mee te kunnen bij een ander land.

2. Voetbal: Amerikanen snappen voetbal niet, weten we allemaal

3. Zwemmen: Ik denk dat er weinig mensen zijn (inclusief mezelf) die een goed beeld hebben hoe ongelofelijk hard die zwemmers gaan. "niemand" houdt zijn tijd bij als hij zwemt en 9/10 zwemmen mensen in een 25m bad, geen olympisch bad. Dus het lijkt "lang" te duren voor ze aan de overkant zijn als je het op tv ziet.

Ik heb al vaker de "vraag/opmerking" online gezien: laat een average Joe eens een atletiek reeks of zwemreeks meedoen, dan zie je dat waanzinnige verschil.

Voor het programma "wereldrecord" op Sporza analyseerde een Sporza journalist (Maarten Vangramberen) verschillende wereldrecords, waaronder dat op de marathon. Ze zijn erin geslaagd hem voor het programma vooraan in een marathon te laten starten, samen met de Dennis Kimetto (de toenmalige wereldrecordhouder) met als doel: volg zolang mogelijk.

Zeer interessante oefening, Vangramberen is een niet onaardig marathonloper (3u14, dat is verre van slecht voor een recreant, ik probeer regelmatig te lopen en mij zal dat in alle geval nooit lukken).

Hij kon welgeteld 920 meter mee. Dat tempo van de wereldtop is pure waanzin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• autje
Het meest ongelooflijke is voor mij altijd het hoogspringen. Die gaan over 2,40m. En dan kijk ik naar mijn deur en denk ik, "Hoe dan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Jebus4life schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:24:
[...]

1. Basketball: Ze zien hun dream team elke keer de tegenstand naar huis spelen. Dus er zullen vast zat recreatieve spelers zijn die denken mee te kunnen bij een ander land.

3. Zwemmen: Ik denk dat er weinig mensen zijn (inclusief mezelf) die een goed beeld hebben hoe ongelofelijk hard die zwemmers gaan. "niemand" houdt zijn tijd bij als hij zwemt en 9/10 zwemmen mensen in een 25m bad, geen olympisch bad. Dus het lijkt "lang" te duren voor ze aan de overkant zijn als je het op tv ziet.

Ik heb al vaker de "vraag/opmerking" online gezien: laat een average Joe eens een atletiek reeks of zwemreeks meedoen, dan zie je dat waanzinnige verschil.

Voor het programma "wereldrecord" op Sporza analyseerde een Sporza journalist (Maarten Vangramberen) verschillende wereldrecords, waaronder dat op de marathon. Ze zijn erin geslaagd hem voor het programma vooraan in een marathon te laten starten, samen met de Dennis Kimetto (de toenmalige wereldrecordhouder) met als doel: volg zolang mogelijk.

Zeer interessante oefening, Vangramberen is een niet onaardig marathonloper (3u14, dat is verre van slecht voor een recreant, ik probeer regelmatig te lopen en mij zal dat in alle geval nooit lukken).

Programma van Maarten toevallig gezien toen het uitgezonden werd. Moet er ook altijd aan terugdenken als mensen opmerkingen maken waaruit blijkt dat ze prestaties totaal niet in kunnen schatten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 10:44
[...]
Dat tempo van de wereldtop is pure waanzin.
De beste lopen rond de 20km/u, twee uur lang. Als iemand die weleens 3:03 op de marathon gelopen heeft, is dat mind-blowing.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Dat soort tests vertekent imo altijd wat (neemt niet weg dat het een ziek tempo is).

Voor iedereen geldt dat als je boven je omslagpunt loopt of fietst, het snel over is. Als je Kipchoge 25km/u laat lopen, is hij ook binnen 1km klaar.

Alleen hebben die gasten een fenomenaal omslagpunt 😄. Grotendeels door techniek, maar ook door hun extreem lage gewicht (elke kg aan lichaamsgewicht scheelt 3s/km - alleen daar al op wint Kipchoge met 52kg meer dan een minuut per km op mij 😜).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
autje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 06:48:
Het meest ongelooflijke is voor mij altijd het hoogspringen. Die gaan over 2,40m. En dan kijk ik naar mijn deur en denk ik, "Hoe dan?"
Als volleyballer ben ik bekend met springen op die hoogte. Ben al blij als ik met blokkeren een flink stuk van mijn armen boven het net krijg. (ok, dat net is met 2,43m wel een stukje hoger)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Het wereldrecord staat op 2,45m. Dat kan helemaal niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

offtopic:
Ik heb ooit in Nijmegen bij de 7-heuvelenloop de fout gemaakt te starten vlak achter de wedstrijdrenners. En ja, dan prent je jezelf in om niet "mee" te gaan lopen met ze, en zo gezegd, zo gedaan. Ik werd vanaf de start dus ook alleen maar ingehaald terwijl ik mijn eigen tempo liep... dacht ik. Dat ik ingehaald werd klopte, maar toen ik bij het 2km-bord op mijn klokje keek was ik 6 minuten onderweg. En nee, dat is geen lekkere loop geworden voor me (ik had op 8 minuten moeten zitten).

Aan de andere kant, er liep dit jaar dus wel een amateur mee bij de marathon - het kan dus wel. Maar zij had dan ook al wel laten zien dat ze aan de Olympische kwalificatienorm voldeed.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Dido schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:28:
[...]
Aan de andere kant, er liep dit jaar dus wel een amateur mee bij de marathon - het kan dus wel. Maar zij had dan ook al wel laten zien dat ze aan de Olympische kwalificatienorm voldeed.
https://nos.nl/tokyo2020/...de-wiskundelerares-van-38

Wat ik begrijp van haar is dat ze in 2018 een privé trainer heeft aangenomen "voor de lol". Ik kan me dat niet echt voor stellen met die reden, dan ga je toch bij een loopgroepje ofzo? Tenzij ze dus al heel respectable snelheden liep, op kortere afstanden.

Anyway nog steeds een top prestatie want het is duidelijk niet haar enige bezigheid in het leven, wat dat voor de 27 mensen voor haar waarschijnlijk wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:11
@Gotiniens iedereen heeft andere definities 'voor de lol'. Als je al een aardig basis niveau hebt ga je niet bij een loopgroepje. Dat is voor die groep en voor jou niet leuk. Ik zie het bij mijn AV veel. Mensen van diverse niveau's worden in dezelfde groep gezet als ze beginnen en je ziet er altijd een paar die boven de rest uitsteken en zo snel mogelijk naar de gevorderden gaan. Uiteindelijk kan een AV ook maar zoveel betekenen en is een persoonlijke trainer soms het beste.

Ik heb haar verhaal niet gelezen maar ikhoop voor haar dat ze er mee verder gaat ze heeft aangetoond dat ze het kan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
gambieter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:56:
[Afbeelding]
Wow.
Past wel goed in het algemene beeld dat Amerikanen zich overal in overschatten en zichzelf overal de beste in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Webgnome schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:54:
@Gotiniens iedereen heeft andere definities 'voor de lol'. Als je al een aardig basis niveau hebt ga je niet bij een loopgroepje. Dat is voor die groep en voor jou niet leuk. Ik zie het bij mijn AV veel. Mensen van diverse niveau's worden in dezelfde groep gezet als ze beginnen en je ziet er altijd een paar die boven de rest uitsteken en zo snel mogelijk naar de gevorderden gaan. Uiteindelijk kan een AV ook maar zoveel betekenen en is een persoonlijke trainer soms het beste.

Ik heb haar verhaal niet gelezen maar ikhoop voor haar dat ze er mee verder gaat ze heeft aangetoond dat ze het kan.
Nouja, ze is 38. Nu weet ik dat bij marathons de leeftijd in het algemeen wat ouder is, maar kan me niet voorstellen dat ze haar beste jaren nog voor zich heeft :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Mieke. Veruit het beste postrace interview in jaren. Niet enkel die 2 minuten die je overal ziet, maar de volledige 7 minuten zijn echt genieten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 10:44
Dido schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:28:
[...]
Met een PR van 2:28 als vrouw (of als man) ben je best 'een heel behoorlijke' amateur. #understatement 😎

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
Ze krijgen wel allemaal gelijk een lintje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

sverzijl schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Wow.
Past wel goed in het algemene beeld dat Amerikanen zich overal in overschatten en zichzelf overal de beste in vinden :)
Ik verwijs je maar even door naar een subreddit met alleen maar dit soort pareltjes :')

https://www.reddit.com/r/ShitAmericansSay

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De enige olympische sport die ik mezelf nog wel op hoog niveau zie doen is curling :+

[ Voor 6% gewijzigd door Frieda op 10-08-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

iamerwin schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:32:
[...]

De beste lopen rond de 20km/u, twee uur lang. Als iemand die weleens 3:03 op de marathon gelopen heeft, is dat mind-blowing.
Ik heb Kipchoge in levende wijze zien lopen, met 2 hazen. Hij was in een flits voorbij.
Zulke mensen hebben gewoon bovennatuurlijke krachten, veel talent en training. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Frieda schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:20:
De enige olympische sport die ik mezelf nog wel op hoog niveau zie doen is curling :+
Misschien kunnen we wel meedoen met een tweakers groepje :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een curlingbaan is 42 meter lang, de stenen zijn ongeveer 20 kilo...

Ik vind het altijd wel grappig dat mensen denken dat ze dat wel eventjes doen. En als je met die mensen gaat bowlen gooien ze ook maar rond de 120-150. Als je met ze gaat jeu de boulen zijn ze ook niet precies, darten... zelfde verhaal.... maar curling kunnen ze als de beste :P

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-08-2021 05:57 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 12:23

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb met het werk een keer een clinic gehad in zoetermeer van een deel van de nederlandse selectie, maar het is echt een sport die zeer onderschat word imo.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat was dus een grap lieve mensen, te herkennen aan de clown smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
iamerwin schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:32:
[...]

Inderdaad…ongelofelijk dat ze op dit tempo kunnen lopen op die afstand. Mijn broer heeft 2:56 op de marathon staan en dat vind ik al belachelijk snel, zeker omdat hij gewoon recreatief hardloper is. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
De 100m tegenslag moet de meeste mensen toch wel lukken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz-kwVbMvH9_qcRQ21YHADDMhkA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8bowpDOOtI1QF6DYGieJ0ldt.png?f=user_large

Let's do it :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 11-08-2021 09:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat bij de vooruitblikken nooit melding is gemaakt van de marathonlopers voor een mogelijke medaille. Sure, die andere gozer ging hem waarschijnlijk winnen, maar er zat een marathonwinnaar in TeamNL. Hoezo breng je dat dan niet onder de aandacht tijdens de vele uitzendingen als je het hebt over kanshebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:14:
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat bij de vooruitblikken nooit melding is gemaakt van de marathonlopers voor een mogelijke medaille. Sure, die andere gozer ging hem waarschijnlijk winnen, maar er zat een marathonwinnaar in TeamNL. Hoezo breng je dat dan niet onder de aandacht tijdens de vele uitzendingen als je het hebt over kanshebbers?
Omdat het vooraf geen kanshebber leek. Zelfs Butter dacht dat Nageeye op z'n best een top 10 kon halen. Daarnaast was hij ook nog tot voor kort geblesseerd aan z'n hamstring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Martinspire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:14:
Misschien omdat Marathon/lange afstanden niet sexy zijn? Waarom werden de hockey wedstrijden nog uitgezonden nadat het mannen team er al lang en breed uit was? Is totaal niet relevant meer. Ik hoop echt dat bij de volgende zomerspelen er meer aandacht komt voor atletiek/marathon...
Requiem19 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Omdat het vooraf geen kanshebber leek. Zelfs Butter dacht dat Nageeye op z'n best een top 10 kon halen. Daarnaast was hij ook nog tot voor kort geblesseerd aan z'n hamstring.
Maar een top 10 is toch zeker wel het vermelden waard of heb ik dat mis?

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 11-08-2021 10:22 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Webgnome schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Maar een top 10 is toch zeker wel het vermelden waard of heb ik dat mis?
Vind ik ook, echter is het beleid in NL echt gericht op podiumplaatsen. Helaas gaat de media hierin mee.

Kijk naar het schoonspringen. Onze deelneemster heeft het voor haar doen echt goed gedaan, maar op een enkele sprong tijdens de samenvatting van de dag na heb je er volgens mij bij de NOS niets van kunnen zien.

Hockey hadden ze inderdaad af kunnen kappen. Hebben ze bij het mountainbiken immers ook gedaan nadat MvdP op zijn plaat was gegaan.

Verder is Abdi Nageeye natuurlijk ook geen naam die je iedere week bij Studio Sport hoort. Dankzij de successen van afgelopen jaar zijn de baanatleten meer mainstream geworden.

Adbi heeft echter na Rotterdam 2019 best wel te maken gehad met pech en blessures waardoor hij niet meer veel in de media is geweest. Denk dat het mede daardoor voor veel mensen gissen was wat er mogelijk zou zijn. Zelfs twee maanden voor de spelen nog last van zijn hamstring.

Niet iedereen luistert naar de Pacer, dat was wel te merken aan de reacties op het eerste stuk dat Pim Bijl over Sifan schreef.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik luister regelmatig hardloop podcasts en dan krijg je beter mee hoe het gaat met de voorbereiding van een aantal atleten. Nageeye stond dan ook zeker wel op mijn netvlies. Als je een top 10 loper bent in stadsmarathons, dan ben je zeker niet kansloos voor een medaille in een Olympische marathon. Er zijn altijd wel een paar toppers die uitvallen (zeker met de omstandigheden in Tokyo) en het is toch een totaal ander type marathon. Michael Butter haalde dit ook aan in één van de TV programma’s na de marathon.

Qua aandacht voor de marathon bij de NOS… ze hebben deze gewoon helemaal van begin tot eind live uitgezonden volgens mij, maar de dag ervoor leek wel of ze vonden dat het atletiek toernooi er al op zat na de 4x400m finales. Zelfs kenner Sedoc was het vergeten, maar ja, dat is ook een baan atleet van origine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
PatrickC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Inderdaad…ongelofelijk dat ze op dit tempo kunnen lopen op die afstand. Mijn broer heeft 2:56 op de marathon staan en dat vind ik al belachelijk snel, zeker omdat hij gewoon recreatief hardloper is. :+
Voor mij is een marathon uitlopen al een onmenselijke prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
autje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Valt wel mee… is mij ook gelukt en hopelijk ben ik niet onmenselijk… :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
PatrickC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Met goede voorbereiding is het te doen. :+ Het probleem is niet zozeer de afstand , want daar is op te trainen, maar vooral de tijd. Op een bepaald moment kom je op een punt uit waar de verveling begint toe te slaan als je daaroverheen kan komen is een Marathon zowel fysiek als mentaal haalbaar

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Webgnome schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Met goede voorbereiding is het te doen. :+ Het probleem is niet zozeer de afstand , want daar is op te trainen, maar vooral de tijd. Op een bepaald moment kom je op een punt uit waar de verveling begint toe te slaan als je daaroverheen kan komen is een Marathon zowel fysiek als mentaal haalbaar
Ja, kost veel tijd qua trainingen vooraf, maar dat vond ik juist erg leuk. Steeds weer grenzen verleggen qua duur en afstand. Voordat ik mijn eerste marathon liep had ik denk ik zo’n 20 halve marathons gelopen en ik merkte dat me dat steeds makkelijker af ging. Niet zo zeer dat ik steeds sneller werd, maar meer hoe ‘fit’ ik aan de finish kwam en het herstel daarna. Het was wèl even een momentje toen ik in mijn eerste marathon de ‘streep’ van de halve marathon passeerde. Dat was dus mijn maximale wedstrijd afstand tot dan toe en ik was dus nog maar op de helft! Dat was wel even een mentaal momentje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
PatrickC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb mijn twijfels...

(respect!)

Ik vind 5 kilometer al ver. Maar ik ben er dan ook niet getraind voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
PatrickC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Ja, kost veel tijd qua trainingen vooraf, maar dat vond ik juist erg leuk. Steeds weer grenzen verleggen qua duur en afstand. Voordat ik mijn eerste marathon liep had ik denk ik zo’n 20 halve marathons gelopen en ik merkte dat me dat steeds makkelijker af ging. Niet zo zeer dat ik steeds sneller werd, maar meer hoe ‘fit’ ik aan de finish kwam en het herstel daarna. Het was wèl even een momentje toen ik in mijn eerste marathon de ‘streep’ van de halve marathon passeerde. Dat was dus mijn maximale wedstrijd afstand tot dan toe en ik was dus nog maar op de helft! Dat was wel even een mentaal momentje. :+
Ik bedoelde eigenlijk niet de trainingstijd vooraf want dat je veel moet trainen om een basis conditie te hebben voor een marathon is logisch. Maar wat ik dus bedoelde is wat je schrijft in dik gedrukte zin. Het is die barrière die je zal moeten verleggen en daar is het voor veel mensen denk ik uiteindelijk een echte uitdaging.

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 11-08-2021 14:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

autje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Ach, een 100-mijl UTMB vind ik eerlijk gezegd al onmogelijker klinken maar alles is te trainen. :P Daarnaast, wellicht is het een idee om van het trailen een olympisch onderdeel maken?

Wat voor mij even een redelijke WTF was, is dat het 50km snelwandelen in een pace gaat van zo’n 4:45/km… :X
m-vw schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Niet iedereen luistert naar de Pacer, dat was wel te merken aan de reacties op het eerste stuk dat Pim Bijl over Sifan schreef.
Daarbij op inhakend, Jill Holterman was tot voor kort nog advocate en heeft haar werk opzij gezet om zich te kwalificeren voor het EK HM in Parijs (wat dus niet doorging). Pas in april 2021 liep ze de olympische limiet voor de marathon en kon ze dus naar Sapporo. Eigenlijk was die marathon eerder een yolo-dingetje want ze is eigenlijk een HM-loopster. Maar het kan dus soms wat anders lopen :+

[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 11-08-2021 14:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
vhal schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Ach, een 100-mijl UTMB vind ik eerlijk gezegd al onmogelijker klinken maar alles is te trainen. :P Daarnaast, wellicht is het een idee om van het trailen een olympisch onderdeel maken?

Wat voor mij even een redelijke WTF was, is dat het 50km snelwandelen in een pace gaat van zo’n 4:45/km… :X

[...]
snelwandelen.. Ik snap nooit wat mensen er toe beweegt om dat te gaan doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
Gelukkig maar... zou ook saai zijn als iedereen dezelfde sport zou uitoefenen :D
Ik vind hardlopen sws doodsaai... in dezelfde tijd leg ik 2x zoveel afstand af op de fiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beetje off-topic, maar bij het EK beachvolley zie je hetzelfde gebeuren als op de OS… 3 punten voor staan en het dan niet af kunnen maken en 5 punten op rij verliezen in de beslissende set (7 van de laatste 8 punten verliezen). Zo jammer, maar wel geweldig toernooi gespeeld door de Nederlanders, zowel bij de dames (Stam/Schoon) als bij de heren (Boermans/De Groot).

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 15-08-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het OS is afgelopen, voor losse vragen / discussies over bepaalde sporten mogen in de andere topics (of nieuwe topics)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.