Wat gebeurde er nou precies?
Ze lagen met vier man een ronde voor, en de rest had het niet door ofzo?
Als je een ronde voorsprong hebt en je sluit weer bij de groep aan, dan krijg je 20 punten, maar ben je officieel niet meer de kop van de race voor alle tussensprintjes iedere ronde (waar één punt te halen is iedere keer). Van Schip bleef als enige van dat groepje steeds net achter de grote groep hangen, zodat hij iedere ronde een puntje kon sprokkelen. Het risico is dat je op het einde alsnog niet bij de groep aan kunt sluiten, en dan mis je dus die 20 punten. Maar twee ronden voor het einde sloot hij keurig aan.MikeyMan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:52:
Verwijderd
Het duurde even voor ik het doorhad, maar zodra je de groep op een ronde zet hoor je weer bij de groep. Je incasseert 20 punten maar dan is je voorsprong (op de baan) ook weer weg.MikeyMan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:52:
Als je een ronde pakt krijg je 20 punten er bij, maar dan lig je niet meer op kop van de race, dus geen puntje meer voor elke ronde dat je als eerste over de streep komt. Van Schip speelde dit slim door als enige van het groepje dat weg sprong, niet weer bij het ‘peleton’ aan te sluiten en bleef zomals enige op kopmrijden en elk rondje 1 puntje pakken. 2 rondjes voor de finish sloot hij wel aan en kreeg er dus 20 punten bij en kon niet meer worden ingehaald. Of de rest niet door had dat van Schip dit trucje toepaste weet ik niet, maar ik neem aan dat ze dit toch wel in de gaten hadden, maar gewoon kozen voor plek 2 en verder.MikeyMan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:52:
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 05-08-2021 09:58 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, tactisch geweldig gedaan. Ik kende dit onderdeel van het Omnium niet, dus was ook even puzzelen hoe het zat.MikeyMan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:58:
@autje , @Verwijderd , @PatrickC Ha, helder, das inderdaad wel link spel
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 8% gewijzigd door traaymakers op 05-08-2021 10:05 ]
Mij lijkt vol gas, maar aangezien ze nog wat onderdelen moeten doen kan dat nog wel veel energie verspillen...MikeyMan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:08:
Maar, even aan de tactiek denkend...
Stel; in het peloton hadden ze het wel door gehad. Hoe los je dit op dan?
Vol in de ankers om hem aan te laten sluiten? Of vol op het gas om bij hem weg te rijden?
Krijg je toch beiden niet voor elkaar met een heel peloton?
PS4 PSN: Dazzler2120
[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 05-08-2021 10:13 ]
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 05-08-2021 10:13 ]
vooral mr. aero Jan Willem van Schip zal hier spontaal de rillingen van krijgenBensimpel|IA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:21:
Die kastjes zien er niet echt aerodynamisch uit
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
[ Voor 14% gewijzigd door Sjurm op 05-08-2021 10:27 ]
Brons zou, met alle respect, een schande zijn en een enorme deceptie. Lavreysen en Hoogland steken er met kop en schouders bovenuit hé. Niemand komt in de buurt.Jovatov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:41:
Brons kan niet meer mis voor Nederland op de Sprint nu, met boks- en hockeymedaille dus Sydney in aantal medailles voorbij
Inderdaad, lekker explosief en spectaculair. Lijkt me live in het stadion ook geweldig.Sjurm schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:39:
Ik vind het baanwielrennen toch een van de leukste sporten om te kijken hier op de Olympische Spelen. Lekker veel vaart in het programma en het kan alle kanten op.
Uiteraard, maar ik stel hem maar even voorzichtigVDS91 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:43:
[...]
Brons zou, met alle respect, een schande zijn en een enorme deceptie. Lavreysen en Hoogland steken er met kop en schouders bovenuit hé. Niemand komt in de buurt.
Ja lijkt me heel tof om te kijken, het WK is als ik het goed gevonden heb in Glasgow dit jaar (eigenlijk in Turkmenistan maar dat is verplaatst) mocht er daar publiek aanwezig mogen zijn ga ik eens kijken wat er mogelijk is. Glasgow staat ook hoog op mijn "stedentrip" lijstje dus dat zou 2 vliegen in een klap zijnspacer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:43:
[...]
Inderdaad, lekker explosief en spectaculair. Lijkt me live in het stadion ook geweldig.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Mooie plannen, ik vond Glasgow een leuke bestemmingNutterd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Ja lijkt me heel tof om te kijken, het WK is als ik het goed gevonden heb in Glasgow dit jaar (eigenlijk in Turkmenistan maar dat is verplaatst) mocht er daar publiek aanwezig mogen zijn ga ik eens kijken wat er mogelijk is. Glasgow staat ook hoog op mijn "stedentrip" lijstje dus dat zou 2 vliegen in een klap zijn
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
If you can see, look. If you can look, observe
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hier ook! Zit hier vol te genieten.Pierre schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
Wat kan sport toch mooi zijn, zit met natte ogen hier op kantoor.
Ik zou de airco een tandje lager zetten.Pierre schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
Wat kan sport toch mooi zijn, zit met natte ogen hier op kantoor.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
[ Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 05-08-2021 19:37 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 05-08-2021 19:37 ]
[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 05-08-2021 19:37 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 05-08-2021 19:39 ]
25kmBensimpel|IA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:10:
100 rondjes? Hoeveel km is dat? Dit lijkt mij wel erg zwaar.
Kunnen we je al afschrijven voor Parijs dan?Bensimpel|IA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:10:
100 rondjes? Hoeveel km is dat? Dit lijkt mij wel erg zwaar.
Ik ben er wel als publiekSmultie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Kunnen we je al afschrijven voor Parijs dan?
9:10 eerste race halve finaleNutterd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:14:
ik zal wel compleet verkeerd googlen maar wanneer zijn de halve finales en finales voor de mannen sprint?
Dit. Ga regelmatig live kijken (aanrader, mensen - het is continu spektakel) en daar moet je verdomd goed opletten. Of gewoon je biertje drinken en juichen als de rest dat doetTheBrut3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:16:
Jammer dat er niet eens soort van virtuele eindstand van het baanwielrennen is.
Soms komt het totaaloverzicht in beeld, maar zou fijn zijn als de top 5 ofzo ergens in beeld stond.
don't mistake lack of talent for genius.
https://olympics.com/toky...-s-omnium-pts-000100-.htmTheBrut3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:16:
Soms komt het totaaloverzicht in beeld, maar zou fijn zijn als de top 5 ofzo ergens in beeld stond.
Ik heb deze pagina ook open staan.TheBrut3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:16:
Eerder afwachtend. Maar hij heeft de pech goed te zijn dus wordt enorm in de gaten gehouden, dus dan is het tactisch een stuk lastiger om te doen wat je wil.spacer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:21:
Van Schip niet goed genoeg meer? Lijkt wat passief te koersen.
Klopt, maar dat is natuurlijk logisch. Die Brit kon wel een ronde pakken.Migrator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
Eerder afwachtend. Maar hij heeft de pech goed te zijn dus wordt enorm in de gaten gehouden, dus dan is het tactisch een stuk lastiger om te doen wat je wil.
[ Voor 5% gewijzigd door spacer op 05-08-2021 11:24 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 8% gewijzigd door Jovatov op 05-08-2021 11:30 ]
riskante tactiek maar hij kan volgens mij heel goed fietsen maar nog beter rekenen...dus moet goed komen!Jovatov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:29:
Op dit moment zit er nog maar zes punten tussen zilver en van Schip. Als hij vol inzet op de eindsprint kan dat 'gewoon' nog genoeg zijn.
Voor zilver dan wel.
De échte sprintkracht heeft hij ook niet. Worden nu nog maar twee keer punten verdeeld. Lastig verhaal zo.Nutterd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
riskante tactiek maar hij kan volgens mij heel goed fietsen maar nog beter rekenen...dus moet goed komen!
Laatste sprint geeft meer punten. Het kan nog net.Jovatov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:32:
[...]
De échte sprintkracht heeft hij ook niet. Worden nu nog maar twee keer punten verdeeld. Lastig verhaal zo.
Het kan, maar dan dus wel de sprint winnen.Bensimpel|IA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:33:
[...]
Laatste sprint geeft meer punten. Het kan nog net.
Ik ga zeker proberen kaarten te kopen voor Parijs.
GELD TERUG GVD!Exocet schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:37:
Bij NOS zeiden dat dit zijn sterkste onderdeel was
Je moet het dan ook nog wel kunnen. 4* achter elkaar een topprestatie leveren en doodgaan.Exocet schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:37:
Bij de NOS zeggen ze wel meerExocet schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:37:
Tweede ziet er lastiger uit, met twee flinke sprongen.jan390 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:59:
1e boulder toch te makkelijk. 6* top waarvan 5* flash.
[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 05-08-2021 12:18 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bijna net zo mooi als die beelden van die Australische zwemcoachQuad schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:20:
Uitzinnige Hoogland ziet partner Braspennincx goud pakken, Ligtlee laat traan - https://nos.nl/l/2392658
Beelden van Hoogland zijn echt fantastisch.
🏊 #Tokyo2020 | 😅 Ontlading in het Australische kamp na de gouden medaille van Titmus 😅
— Eurosport Nederland (@Eurosport_NL) 26 juli 2021
Stream elk onvergetelijk moment live op discovery+ pic.twitter.com/lYntr5fJp4
Wat een sterke ronde en finish van Bol.Pierre schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:42:
Finale plaats voor de 4x400 meter voor de dames, goed hoor.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq