Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.031 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hey Estavana bij Tom.
Komt ze naar de studio om een gespeelde wedstrijd te bespreken..

Enfin, ze kan beter bij de Oranje Zomer aanschuiven, ze heeft goede humor heb ik vorige week wel kunnen zien.

Zij ziet overigens nog maar 30%..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Wat hebben we geweldige prestaties gezien vandaag van team NL _/-\o_ *O* :)F op de atletiekbaan en wat voor moois gaat er nog komen? Dit kunnen historische spelen worden voor het NL atletiek team. En dan misten ze ook nog maar net brons op de 4x400m mixed relay.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:09:
Hey Estavana bij Tom.

Enfin, ze kan beter bij de Oranje Zomer aanschuiven, ze heeft goede humor heb ik vorige week wel kunnen zien.

Eergisteren zat ze voor de tweede keer bij Oranjezomer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Ik snap niet dat mensen lopen te roepen dat ze niet in een WR liep.

Het gaat hier toch om de eerste plaats, en dus een gouden medaille en eeuwige roem in de olympische wereld? Een WR loop je in een commerciële wedstrijd, waar er een hoop geld beschikbaar wordt gesteld, als iemand het WR verbreekt. Zo is Sergei Bubka multimiljonair geworden.

Deze vrouw had makkelijk veel harder kunnen lopen als ze echt wilde. Maar het hoefde niet, en er zijn nog 2 prijzen voor haar te pakken.

edit: Nu is handbal op de TV, en een van de tegenstanders heet Despotovich. Dat is een grappige naam.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 02-08-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

mavaros schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:14:

Het gaat hier toch om de eerste plaats, en dus een gouden medaille en eeuwige roem in de olympische wereld? Een WR loop je in een commerciële wedstrijd, waar er een hoop geld beschikbaar wordt gesteld, als iemand het WR verbreekt. Zo is Sergei Bubka multimiljonair geworden.

Deze vrouw had makkelijk veel harder kunnen lopen als ze echt wilde. Maar het hoefde niet, en er zijn nog 2 prijzen voor haar te pakken.
Precies, het gaat haar meer over de gouden plakken. Waarom meer risico lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Rustig maar, volgens mij wordt het meer als feit benoemd en gevraagd hoever ze er vanaf zaten. Niet dat het verwacht zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29

Zo zie ik het ook ja, een kampioenschap lopen is iets heel anders dan een poging doen het WR te verbreken. Hier moet je je tegenstanders verslaan i.p.v. de klok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swetser
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:09
Ze zijn er snel bij, Wikipedia is ook al bijgewerkt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sifan_Hassan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Opvallend is dat dit volgens mij niet eens haar beste afstand is. De 1500 is volgens mij haar favoriet. Drie keer goud is gewoon reëel. Dat zou haar op eenzame hoogte plaatsen op de ranglijst van beste hardloopsters aller tijden.

[ Voor 34% gewijzigd door VDS91 op 02-08-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

VDS91 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:20:
Opvallend is dat dit volgens mij niet eens haar beste afstand is. De 1500 is volgens mij haar favoriet. Drie keer goud is gewoon reëel. Dat zou haar op eenzame hoogte plaatsen op de ranglijst van beste hardloopsters aller tijden.
1500 is misschien haar favoriet maar de concurrentie is daar ook veel sterker/groter. Dat zal de lastigste afstand voor goud worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

edit: Nu is handbal op de TV, en een van de tegenstanders heet Despotovich. Dat is een grappige naam.
Volgens mij komt het ook doordat haar coach zei dat ze voor 3 wereldrecords ging lopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Plenkske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Eergisteren zat ze voor de tweede keer bij Oranjezomer
Tweede keer? Ik dacht voor het eerst, in elk geval de eerste keer tijdens de presentatie van Helene Hendriks. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Tweede keer? Ik dacht voor het eerst, in elk geval de eerste keer tijdens de presentatie van Helene Hendriks. :P
Dat kon ook niet anders want het was volgens mij de eerste dag van Helene ? Of was dat vrijdag ?
Ja ze heeft er volgens mij in de week van 28 juli ook gezeten. Op hun youtube kanaal is het wel terug te vinden. Meestal kijk ik daar fragmenten ipv de hele aflevering :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Dat interview met Hassan :+ Ik heb 20 koffie gedronken :+
Hopelijk zit daar niet iets in wat je niet (te veel) mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
TheBrut3 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:40:
laten we het hopen van niet. En laten we vooral hopen dat die 20 koffie geen aanleiding is voor diverse instanties om eens even wat beter onderzoek te doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:40:
Dopamine & Adrenaline zijn 2 hele sterke boosters :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:40

Moofnor

King of my castle

Het was niet heel duidelijk te volgen, maar volgens mij bedoelde ze dat ze zich voelde alsof ze 20 koffie had gedronken. Juist door de adrenaline.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Moofnor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:44:
Het was niet heel duidelijk te volgen, maar volgens mij bedoelde ze dat ze zich voelde alsof ze 20 koffie had gedronken. Juist door de adrenaline.
Ohw... Ik haalde er uit dat ze van de zenuwen 20 koffie had gedronken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Oh jammer, interview gemist... is die ergens terug te kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:50:
Oh jammer, interview gemist... is die ergens terug te kijken?
Hassan hartstikke blij met olympisch goud: 'Ik wilde gewoon klaar zijn' - https://nos.nl/l/2392097#UPDATE-container-55007865

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Top, thanks! :)

Haha, wat een mooi mens is het ook. Super leuk om te zien

[ Voor 67% gewijzigd door m0ridin op 02-08-2021 15:56 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:01

AcoLyte!

*evil grin*

Er wordt een partij gemopperd op 4e plekken, net niet, et cetera - maar potjandorie wat zijn alle Nederlandse sporters leuke mensen. Werken zo hard voor de beste prestatie. Soms lukt dat niet, maar (als voetballiefhebber) vind ik dit een verademing. #okehetjudodoetnogsteedseenbeetjepijn

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:09:
Hey Estavana bij Tom.

Het is wel duidelijk wie bij Raf thuis de broek aanheeft... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
AcoLyte! schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:55:
Er wordt een partij gemopperd op 4e plekken, net niet, et cetera - maar potjandorie wat zijn alle Nederlandse sporters leuke mensen. Werken zo hard voor de beste prestatie. Soms lukt dat niet, maar (als voetballiefhebber) vind ik dit een verademing. #okehetjudodoetnogsteedseenbeetjepijn
Mja en volgens mij is het nog steeds zo dat veel sporters nog wel een extra baantje moeten hebben, omdat het gewoon niet genoeg betaald als professionele carrière. Ik kan me voorstellen dat menig sporter toch wel dubbele gevoelens heeft als ze met de pers praten en iedereen zien hypen over medailles en whatnot terwijl ze zelf elke euro moeten omdraaien om het hoofd boven water te houden. Degenen in de studio verdienen er nog bijna meer aan dan zij.

Wat dat betreft moet Nederland gewoon echt meer subsidies verlenen voor topsport. Het maakt het niet alleen eerlijker, maar het geeft sporters ook zo'n opluchting als je niet ook nog met financiële problemen loopt te prutsen.

En ja niet iedereen haalt een medaille, maar is wel een enorme inspiratie voor jong talent en een gezonde levensstijl. Of een goede afleiding voor het dagelijks leven.

Ik ben benieuwd wat er nog in de pijplijn zit. Volgens mij hebben we nog wel wat kanshebbers. Hardloopsters, zeilers, fietsers, hockeysters, marathon zwemmers, waterpolo, bokster. Verder nog een gewichtheffer, hoogspringer, duikster en golver in de wedstrijd. Benieuwd of er nog ergens onverwacht wat gaat vallen met succes.

Morgen is nog wel een drukke dag, maar daarna is het toch al wel bijna over (met wel de meeste events in eindfase)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2021 16:38 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
@Martinspire Die bokster (Fontijn) heeft sowieso al een medaille. Nu de kleur nog even bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Martinspire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

Ik ben benieuwd wat er nog in de pijplijn zit. Volgens mij hebben we nog wel wat kanshebbers. Hardloopsters, zeilers, fietsers, hockeysters, marathon zwemmers, bokster. Verder nog een gewichtheffer, hoogspringer, duikster en golver in de wedstrijd. Benieuwd of er nog ergens onverwacht wat gaat vallen met succes.
Niet persé als onverwacht te beschouwen, maar op baanwielrennen is NL topfavoriet op de volgende 3 onderdelen: Sprint, Keirin en Teamsprint
Hassan is ook nog wel een heel goede kanshebber voor de 1500 en 10000m.
Marathon zwemmers zijn we vgm ook redelijk sterk in?
Medalrace van zeilen morgen; daar heeft NLse boot nog kans op goud toch?

Vgm van het gewichtheffen, hoogspringen, duiken en golven hoeven we niet veel te verwachten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:36:
@Martinspire Die bokster (Fontijn) heeft sowieso al een medaille. Nu de kleur nog even bepalen.
Klopt, maar ik wil het niet jinxen ;)
Dazzler2120 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Niet persé als onverwacht te beschouwen, maar op baanwielrennen is NL topfavoriet op de volgende 3 onderdelen: Sprint, Keirin en Teamsprint
Hassan is ook nog wel een heel goede kanshebber voor de 1500 en 10000m.
Marathon zwemmers zijn we vgm ook redelijk sterk in?
Medalrace van zeilen morgen; daar heeft NLse boot nog kans op goud toch?
Allemaal kans, dat zeker maar ik jinx het liever niet. Plus ik vind het wat arrogant om er vanuit te gaan dat er wel iets kan vallen. In principe beginnen ze allemaal vanaf 0.
Vgm van het gewichtheffen, hoogspringen, duiken en golven hoeven we niet veel te verwachten toch?
Klopt, maar wie weet kan er iemand ineens een unieke prestatie neerzetten. Met veel afvallers en dingen her en der door omstandigheden, kan het zomaar zijn dat de top een off-day heeft en er een kans open ligt. Maar het feit dat ze al meedoen is al wel erg tof. Vooral die kleine verenigingen en organisaties die nu in kunnen zetten op een mooie rolmodel is natuurlijk erg gaaf. Hoe vaak deed Nederland mee met gewichtheffen of duiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2021 16:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

En vergeet Femke niet in de finale van de horden :)F

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
ralpje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:41:
Da's er een waar ik mijn wekkertje voor zet :)

Ook de teamsporten handbal/hockey en waterpolo maken nog medaillekansen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:00
Het totale aantal van Sydney moet wel overtroffen kunnen worden met wat er nog aankomt. Het aantal gouden overtreffen lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Sjurm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:44:
Het totale aantal van Sydney moet wel overtroffen kunnen worden met wat er nog aankomt. Het aantal gouden overtreffen lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk
Nou, je moet dus al alle medailles goud halen die ik net benoemde, dan sta je op 10 (+3 voor baan, +2 voor hardlopen), dan heb je nog een potentiële voor Bol en een mogelijke gouden medaille voor de zeilsters, die op dit moment 2de staan in de ranking, deze heb je allemaal nodig om gelijk te komen aan Sydney.
Je 'marge' / speelruimte is marathon zwemmen & de hockey dames.

Ik zou nog niet gaan hopen op 12x goud ;-) Maar het is so far een prima toernooi.

N.b. in mijn opmerking ga ik er gemakshalve vanuit dat waar NL topfavoriet is goud pakt, er is ook een reële kans dat dit niet gebeurt, laten we ons vooral nog niet rijk rekenen :+
Jovatov schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Da's er een waar ik mijn wekkertje voor zet :)
Hoe laat is dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 02-08-2021 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Martinspire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

Mja en volgens mij is het nog steeds zo dat veel sporters nog wel een extra baantje moeten hebben, omdat het gewoon niet genoeg betaald als professionele carrière. Ik kan me voorstellen dat menig sporter toch wel dubbele gevoelens heeft als ze met de pers praten en iedereen zien hypen over medailles en whatnot terwijl ze zelf elke euro moeten omdraaien om het hoofd boven water te houden. Degenen in de studio verdienen er nog bijna meer aan dan zij.

Wat dat betreft moet Nederland gewoon echt meer subsidies verlenen voor topsport. Het maakt het niet alleen eerlijker, maar het geeft sporters ook zo'n opluchting als je niet ook nog met financiële problemen loopt te prutsen.

En ja niet iedereen haalt een medaille, maar is wel een enorme inspiratie voor jong talent en een gezonde levensstijl. Of een goede afleiding voor het dagelijks leven.

Ik ben benieuwd wat er nog in de pijplijn zit. Volgens mij hebben we nog wel wat kanshebbers. Hardloopsters, zeilers, fietsers, hockeysters, marathon zwemmers, waterpolo, bokster. Verder nog een gewichtheffer, hoogspringer, duikster en golver in de wedstrijd. Benieuwd of er nog ergens onverwacht wat gaat vallen met succes.

Morgen is nog wel een drukke dag, maar daarna is het toch al wel bijna over (met wel de meeste events in eindfase)
Ik ben enorm voor meer subsidie voor sport en cultuur. Maar dan wel in de breedte, niet zozeer in de top.
Welk algemene belang is gediend met olympische medailles? Geeft leuke tv, geeft een aantal Nederlanders een dag een gevoel van nationale trots. Maar verder?
Als het mensen inspireert om zelf te gaan sporten ok. Dan wordt het een algemeen belang. Voor de rest, ook voor die topsporters, het is gewoon een hobby. Als je het geluk hebt om van je hobby je werk te maken is dat leuk voor je. Als het nodig is om full time met je sport bezig te zijn om de top te halen, dan regel je dat maar. Zo niet, jammer dan.

Klinkt misschien hard. Maar ik ben zelf liefhebber van sport en toch vind ik niet dat het mijn belang is dat enkele topsporters uit de algemene middelen betaald moeten worden om zich in hun hobby verder te ontwikkelen. Ook niet als dat nodig is om de top te bereiken.
Stop die centen liever in de bouw van sporthallen door het land, betaalbaar maken van muzieklessen en verzorgen van clinics en projecten op scholen. (Wie weet komt dan uit de bredere sport deelname ook meer topsport materiaal bovendrijven maar dat is bijzaak)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
11:30 Tokyo-tijd dus 04:30 voor ons als ik het goed heb :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:58:
Wow, die is echt een klap beter dan de rest! Extra knap ook na de teleurstellingen van Rio.

En waarschijnlijk is het niet bon-ton om dit te zeggen, maar dit voelt toch anders voor mij dan een gouden medaille van iemand die vanaf haar of zijn geboorte in Nederland gewoond heeft (en nog steeds in Nederland traint).

Desalniettemin geeft dit ook wel een fabuleus gevoel :).
Wat een bullshit. Zij heeft er meer voor gedaan om Nederlandse te worden dan menigeen in Nederland (namelijk alleen maar geboren hoeven te worden).

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Sjurm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:44:
Mja het valt sowieso wel op dat er niet heel veel landen veel gouden halen dit keer. Het wordt vooral door China en VS. Die hebben beiden al meer dan 60! medailles.

Nederland staat nu op plek 10 en dat kan hoger of lager worden afhankelijk van wat zij en de rest van de landen nog gaan doen. Momenteel zitten we met 1 goud al op 8 naast Frankrijk en Duitsland. We staan ook boven Italië die volgens mij aardig wat succes had bij atletiek maar vreemd genoeg niet veel andere medailles haalt. Maar voor hoe groot ons land is, slaan we echt wel boven ons kunnen weer en ik denk dat alles wat er nu bij komt al een mooie bonus is. En dan te bedenken dat we ook nog op plek 3 of 4 staan van het 4+5+6de plaatsen overzicht (ik weet niet wat de stand nu is, maar we stijgen lekker door). Dus dan kun je wel stellen dat je gewoon een heel goed team hebt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jovatov schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

11:30 Tokyo-tijd dus 04:30 voor ons als ik het goed heb :)
Ik kijk wel de herhaling als de wekker gaat om 6.45 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Ankona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

Ik ben enorm voor meer subsidie voor sport en cultuur. Maar dan wel in de breedte, niet zozeer in de top.
Welk algemene belang is gediend met olympische medailles? Geeft leuke tv, geeft een aantal Nederlanders een dag een gevoel van nationale trots. Maar verder?
Als het mensen inspireert om zelf te gaan sporten ok. Dan wordt het een algemeen belang. Voor de rest, ook voor die topsporters, het is gewoon een hobby. Als je het geluk hebt om van je hobby je werk te maken is dat leuk voor je. Als het nodig is om full time met je sport bezig te zijn om de top te halen, dan regel je dat maar. Zo niet, jammer dan.

Klinkt misschien hard. Maar ik ben zelf liefhebber van sport en toch vind ik niet dat het mijn belang is dat enkele topsporters uit de algemene middelen betaald moeten worden om zich in hun hobby verder te ontwikkelen. Ook niet als dat nodig is om de top te bereiken.
Stop die centen liever in de bouw van sporthallen door het land, betaalbaar maken van muzieklessen en verzorgen van clinics en projecten op scholen. (Wie weet komt dan uit de bredere sport deelname ook meer topsport materiaal bovendrijven maar dat is bijzaak)
Volgens mij onderschat je het effect wel een beetje. Ja tuurlijk, in eerste instantie lijkt de vreugde van korte duur, maar op lange termijn heb je dus niet alleen meer sport op TV, maar ook bij de sporten zelf is er veel aandacht voor prestaties. Je wil niet weten hoeveel het kinderen motiveert om een bekende sporter te zien en om een keer een training te krijgen van zo'n toptalent. Ik weet nog goed dat ik op de tennisvereniging Oremans zag of een wedstrijd van Bertens op een toernooi. Of bij hockey een les van een succesvolle hockeyer. Vervolgens win je de eerstvolgende wedstrijd. Of ze zitten eens in de juri van een toernooitje, etc. Er wordt tegenwoordig veel mee gedaan (en dat is waar ze op latere leeftijd ook nog eens wat extra geld mee kunnen verdienen). Verder haal je ook makkelijker sponsoren binnen en kun je toernooien organiseren. Zoals gezegd woon je als kind vast wel eens wat bij, dat maakt indruk. Ballenjongen zijn bij een tennistoernooi is erg leuk en een mooie ervaring.

Tuurlijk, het kost wel wat, maar zoveel sporters sturen we ook weer niet naar de spelen toe en uiteraard mag je een deel weer laten ophoesten door sponsoren. Ik bedoel alleen dat het voor de sporters niet zo moet zijn dat ze zelf zo hard moeten zoeken naar sponsoren, ik vind dat daar best wat vanuit het IOC in Nederland geregeld mag worden en dat je niet alleen topsport kunt doen met rijke ouders, een mooi gezichtje en/of een vlotte babbel. Je ziet nu ook dat er aardig wat meedoen uit armere gezinnen, dat moet gewoon zo blijven en ik heb het idee dat als je niet meer in sport gaat steken, je binnen een paar jaar niet meer mee kunt doen omdat dan de enige sporters nog zijn de mensen die goed in de slappe was zitten en/of die op andere manieren nog goed geld kunnen verdienen. Alles wordt steeds duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Inside Tokio #6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ruzor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Wat een bullshit. Zij heeft er meer voor gedaan om Nederlandse te worden dan menigeen in Nederland (namelijk alleen maar geboren hoeven te worden).
We kunnen ook een Olympische spelen houden van genaturaliseerde sporters, vind je dat dan knapper?

Wellicht is mijn gevoel bij Hassan ook zo omdat ze (bewust) niet in Nederland woont en traint. Maar goed, dat doen meer sporters, dus wellicht ligt het aan mij :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Je onderschat hoeveel impact een topsporter/ploeg heeft op de jeugd. Bertens wint wat en duizenden meisjes gaan weer tennissen, terwijl na Krajicek het aantal leden dramatisch daalde. De damesvoetbalploeg wint en duizenden nieuwe meisjesteams ontstaan. Nu scoren we goed met atletiek, als dit springplank-moment goed benut wordt, dan staat er nu een hele generatie top-atletiek-sporters op in NL. Een Barney-moment voor atletiek.

Ook op mondiaal niveau is brood&spelen een bekend gegeven. Daar is een reden voor. Mensen willen zich vereenzelvigen en meeleven met de topsporters. Extra tennisbanen aanleggen voor iedereen toegankelijk zet minder zoden aan de dijk dan die ene ambassadeur/ambassadrice te subsidieren. Zoals een Bertens of een Haarhuis.

Vergelijk het met de hoofdprijs van een loterij. Een loterij waarin 100 mensen een miljoen kunnen winnen is minder populair dan een loterij waarbij één persoon 100 miljoen kan winnen. Zo zitten wij mensen in elkaar.

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
En daarnaast: een top sporter met NOC NSF a status verdient echt niet veel, namelijk dit bedrag bruto per maand:

Leeftijd
(jaar) Maximum stipendium
bruto per maand (€)
18 910
19 1.092
20 1.456
21 1.820
22 1.820
23 1.820
24 2.002
25 2.184
26 2.365
27+ 2.547

Nederland investeert ten opzichte van veel andere rijke landen weinig in top sport, maar we leunen flink op onze brede infrastructuur. De podcast van het AD ging hier interessant op in en noemde de beperkte investering van NL in de top sport ook mede als reden waarom Nederland op sleutel momenten het aflegt van de echte 'A-landen'.

En om nog maar een voorbeeld te noemen, ons nationale top sport centrum in Papendal wordt maar voor een gedeelte door de overheid gefinancierd. Papendal moet een groot deel van haar inkomsten halen uit het hotel en congrescentrum wat eraan vastligt, terwijl top sport centra in bijv Frankrijk / UK etc volledig door de overheid gefinancierd worden.

Als je in de details duikt, zie je dus juist dat Nederland al een beetje in de middenmoot / onderaan bungelt qua investeringen in top sport.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42

Herman

FP ProMod
Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:58:
(...)

En waarschijnlijk is het niet bon-ton om dit te zeggen, maar dit voelt toch anders voor mij dan een gouden medaille van iemand die vanaf haar of zijn geboorte in Nederland gewoond heeft (en nog steeds in Nederland traint).
Ze traint praktisch haar hele jeugd in Nederand, loopt in het oranje, pakt na het behalen van een historische medaille gelijk een Nederlandse vlag en loopt gelijk naar de Nederlandse pers om hen in het Nederlands te woord te staan? Hoe Nederlands wil je het hebben? :)F :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Zonder toppers geen (interesse in) breedtesport. Kun je mooie sporthallen en andere faciliteiten bouwen, maar als er niemand wil turnen, baanwielrennen, atletieken, judoen, etc, dan heb je er weinig aan. En investeren in topsport hoeft ook niet per se ten koste te gaan van de breedtesport; faciliteiten voor topsporters kunnen ook voor breedtesport gebruikt worden. En investeren hoeft ook niet alleen met geld te zijn, maar ook faciliteren (bv helpen bij het vinden van sponsors, trainers, etc).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:15:
Wellicht is mijn gevoel bij Hassan ook zo omdat ze (bewust) niet in Nederland woont en traint. Maar goed, dat doen meer sporters, dus wellicht ligt het aan mij :-).
Ik heb ooit een documentaire over Hassan gezien en wat ik me er van herinner kwam ze als 15 jarige vluchteling naar Nederland. Daarvoor was ze gewoon recreatief hardloopster. Pas in Nederland heeft ze hardlopen serieus opgepakt en haar talent werd 3 jaar later ontdekt. Ze is qua hardlopen dan ook in NL opgeleid wat betreft de eerste jaren. Ik vind het juist mooi dat ze daarna voor NL uit wilde komen en dus iets ‘terug wilde doen’. Bij genaturaliseerde sporters in andere landen, heb ik daar wel eens mijn twijfels bij. Deze sporters wijken uit naar een ander land, omdat ze in eigen land niet bij de beste horen en zich niet voor een toernooi kunnen kwalificeren, of door het land waar ze naar toe gaan dik betaald worden. Dat speelde bij Sifan, totaal geen rol volgens mij. Zij is door haar moeder op 15-jarige leeftijd naar NL gestuurd.

Wat betreft trainen in eigen land… als je denkt te kunnen verbeteren in het buitenland, dan is dat toch prima?Daar ben je toch niet minder Nederlander door? Dat doen veel meer NL topsporters, ook die wel in NL geboren zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2021 17:43 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Wat Topsport doet voor de breedte? Veel!!!
Als vrijwilliger (met teveel taken :+ ) bij een volleybalvereniging hebben we de aanwas en interesse in de sport enorm zien groeien na de OS Rio en de verschillende WK/EK successen van de nationale ploeg. Dit is ook landelijk gemeten door de bond.

Ze zijn een voorbeeld (ok, niet altijd... :X ) en inspiratie voor jeugd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Herman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Ze traint praktisch haar hele jeugd in Nederand, loopt in het oranje, pakt na het behalen van een historische medaille gelijk een Nederlandse vlag en loopt gelijk naar de Nederlandse pers om hen in het Nederlands te woord te staan? Hoe Nederlands wil je het hebben? :)F :P
https://sporza.be/nl/2021...-voor-mijn~1627911777127/

En ze is ook trots om voor NL uit te komen

Edit: de video heeft het vanmiddag gedaan, maar lijkt nu geoblockt te zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Sjurm op 02-08-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Sjurm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:14:
[...]

https://sporza.be/nl/2021...-voor-mijn~1627911777127/

En ze is ook trots om voor NL uit te komen

Edit: de video heeft het vanmiddag gedaan, maar lijkt nu geoblockt te zijn
Sportvrouw van het jaar wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

ralpje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:41:
Hoe laat moet ik wakker worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Bensimpel|IA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

Sportvrouw van het jaar wat mij betreft.
Dat wordt weer een onmogelijke keuze… Hassan, van Vleuten, Bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Bensimpel|IA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:18:
[...]

Hoe laat moet ik wakker worden?
Woensdag 4:30u

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
Morgen om om 10 uur (speed, 11 boulderen, 14:10 Lead) begint de qualificatie voor het klimmen. 1 van de nieuwe sporten op de OS waar ik me op heb verheugd. Het boulderen is altijd spectaculair.

Daarentegen zou het Skateboard-Street van mij direct weer mogen verdwijnen.Dat was (voor mij) 1 grote tegenvaller en had ik veel spectaculairder verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Medailleklassement landen heeft imho alleen zin als je per land evenveel deelnames afstuurd op elk onderdeel. Ik hecht er geen waarde aan in elk geval.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
jan390 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:53:
Daarentegen zou het Skateboard-Street van mij direct weer mogen verdwijnen.Dat was (voor mij) 1 grote tegenvaller en had ik veel spectaculairder verwacht.
Ik had het ook veel spectaculairder verwacht, maar na het zien van de documentaire serie ‘Beloften’, waar Zwetsloot ook in voor kwam, heb ik wel meer respect gekregen voor deze sporters. Maar olympisch… nee. Hetzelfde heb ik trouwens bij bepaalde vormen van snowboarden en skiën op de winterspelen. Daarvoor hebben we de X Games.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:05:
Medailleklassement landen heeft imho alleen zin als je per land evenveel deelnames afstuurd op elk onderdeel. Ik hecht er geen waarde aan in elk geval.
En ook zijn bepaalde sporten oververtegenwoordigd. Hoeveel zwemnummers zijn er wel niet en daardoor halen landen als Australië en VS een karrevracht aan medailles binnen. De top 10 medaille winnaars zijn bijna allemaal zwemmers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF_6KLl1Zr7NAwWGLH7QROnYR8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jPVkVtRBIMFvjluPEjhw51Wt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swetser
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:09
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Dat wordt weer een onmogelijke keuze… Hassan, van Vleuten, Bol.
Als ze op alle drie afstanden goud wint is er bijna geen concurrentie, zelf met 2 goud heeft ze grote kans om sportvrouw van het jaar te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Swetser schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Als ze op alle drie afstanden goud wint is er bijna geen concurrentie, zelf met 2 goud heeft ze grote kans om sportvrouw van het jaar te worden.
Eigenlijk vind ik die sportman/vrouw/ploeg verkiezing sowieso helemaal niets. Sportprestaties zijn zo moeilijk te vergelijken. Hoe ga je b.v. Max Verstappen, Mathieu van der Poel, Niek Kimmann, Kiran Badloe met elkaar vergelijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Pierre schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:37:
Wat is er eigenlijk mis met die Rana Ryder, heb het niet zo op mijn netvlies staan.
Goed interview met Schippers waarin ze uitlegt waarom de Amerikaanse techniek niet bij haar past:

https://www.ad.nl/olympis...et-ultieme-zijn~a7a0aec7/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
https://nos.nl/tokyo2020/...staan-hier-beter-dan-ooit

Die hebben we schijnbaar al binnen :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik voorzie 1 bronzen plak en de rest 4e of 5e plekken. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
Als Hassan alle drie de gouden medailles wint is ze voor mij sportvrouw van de eeuw. Dat zou een absoluut unieke atletiek prestatie zijn waar men het over decennia nog over heeft. De vrouwelijke Zatopek. Te meer omdat ze in elke race zware concurrentie heeft.

Ik vind wel dat ze in Parijs ook de marathon erbij moet doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

En ook zijn bepaalde sporten oververtegenwoordigd. Hoeveel zwemnummers zijn er wel niet en daardoor halen landen als Australië en VS een karrevracht aan medailles binnen. De top 10 medaille winnaars zijn bijna allemaal zwemmers.
[Afbeelding]
Aan de andere kant heeft Nederland ook jaren veel binnengehaald via Zwemmen en Schaatsen. Dat is nu wel anders, maar nu halen we ook eindelijk in andere sporten veel meer binnen.
Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:20:
En daarnaast: een top sporter met NOC NSF a status verdient echt niet veel, namelijk dit bedrag bruto per maand:

Leeftijd
(jaar) Maximum stipendium
bruto per maand (€)
18 910
19 1.092
20 1.456
21 1.820
22 1.820
23 1.820
24 2.002
25 2.184
26 2.365
27+ 2.547

Nederland investeert ten opzichte van veel andere rijke landen weinig in top sport, maar we leunen flink op onze brede infrastructuur. De podcast van het AD ging hier interessant op in en noemde de beperkte investering van NL in de top sport ook mede als reden waarom Nederland op sleutel momenten het aflegt van de echte 'A-landen'.

En om nog maar een voorbeeld te noemen, ons nationale top sport centrum in Papendal wordt maar voor een gedeelte door de overheid gefinancierd. Papendal moet een groot deel van haar inkomsten halen uit het hotel en congrescentrum wat eraan vastligt, terwijl top sport centra in bijv Frankrijk / UK etc volledig door de overheid gefinancierd worden.

Als je in de details duikt, zie je dus juist dat Nederland al een beetje in de middenmoot / onderaan bungelt qua investeringen in top sport.
Om hoeveel sporters gaat het dan die nu die beloning krijgen? En is dat inclusief of exclusief onkosten (bv hotel en materiaal)? Dat maakt nog wel een verschil namelijk. Ja het is geen vetpot, maar het is ook niet niks. Het enige wat ik liever zie is dat die bedragen netto worden, want bruto hou je er niet veel aan over. En die leeftijdsdiscriminatie is ook nergens voor nodig. Sterker, die begrijp ik niet helemaal in deze context.

We moeten er inderdaad meer aan doen. Ik denk wel dat in Nederland sponseren wel iets gebruikelijker is dan in andere landen, maar die bedragen zijn nog steeds klein. Ook vind ik het een gemiste kans dat ze niet merchandise laten kopen. Ik denk dat (fan)shirts van TeamNL en specifieke sporters of sporten, best populair kunnen zijn en daar kun je toch weer wat meer mee betalen. Als ik kijk wat een Verstappen aan merch in zijn shop kan zetten, dan moet dat toch ook gewoon mogelijk zijn? Lijkt me leuk om met zo'n shirt te gaan sporten of fitnessen. Verder een sportfonds waar mensen in kunnen doneren (ala 555 en 777) lijkt me ook wel een aardig idee.
Ik denk dat we nu even alles moeten af laten lopen en daarna de politiek moeten bewegen om hier meer geld aan te besteden. Die staan altijd als eersten erbij om te feliciteren en er een persmoment uit te halen, maar als puntje bij paaltje komt is dat ineens weer weg.

Maar goed, we zagen wat ervan terecht komt als je dingen gaat beloven. Dat van die verhoging voor zorgpersoneel is er ook niet bepaald van gekomen. Dus het is belangrijk dat er misschien een extra verdienmodel bij komt (zoals ik al 2 opties liet zien).

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

[Afbeelding]
Een beetje zoals schaatsen bij de winterolympics ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Viktor Axelsen uit Denemarken won vandaag de enkelspel finale in het badminton. In 2010 de eerste Europese jeugdwereldkampioen in het enkelspel (tweede in alle disciplines) en nu de tweede derde Europese gouden medaillewinnaar ooit (in een sport die wel pas sinds 1992 Olympisch is. Eerste was ook een Deen in het mannen enkelspel in 1996 en in 2016 de Spaanse Carolina Marin als tweede).
Een van de weinige uitzonderingen in Europa/ buiten Azië die echt alles op alles gezet heeft; zo snel als mogelijk de middelbare school afgemaakt en daarna full-time op badminton gestort.
Op de Belgische tv waren er eerder in de week iig nog twee wedstrijden uitgezonden maar sinds de atletiek is begonnen heb ik ook daar niks meer voorbij zien komen :+ . Even afwachten of bovenstaande video nog gaat werken ...
[Instagram: 🫂🥇🏸🇩🇰 👏👏👏👏 Fotokredit: BESTSELLER/Lars Møller for DIF og Team Danmark Fotokredit: Badmintonphoto]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Martinspire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:18:
Aan de andere kant heeft Nederland ook jaren veel binnengehaald via Zwemmen en Schaatsen. Dat is nu wel anders, maar nu halen we ook eindelijk in andere sporten veel meer binnen.
Dat zwemmen waren toch wel uitzonderingen (2 OS). Inge de Bruijn en Pieter van den Hoogenband, maar die haalden bij lange na niet de aantallen medailles op wat Australië en VS elke vier jaar weer opnieuw doen. Alleen Michael Phelps heeft al 28 medailles gewonnen. Inge heeft er 8 en Pieter 7. En hoeveel zwemmedailles hebben we de laatste 2 OS gewonnen? Voor Australië en VS staan steeds weer vele nieuwe potentiële medaille winnaars op.

@Dazzler2120 Schaatsen is inderdaad wel iets waar we vaak meer medailles ophalen, maar in de ranglijst allertijden voor de winterspelen staan we toch maar op de 10e plek. En Wüst staat 22e allertijden met 11 medailles en Sven Kramer 50e met 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

[...]

Om hoeveel sporters gaat het dan die nu die beloning krijgen? En is dat inclusief of exclusief onkosten (bv hotel en materiaal)? Dat maakt nog wel een verschil namelijk. Ja het is geen vetpot, maar het is ook niet niks. Het enige wat ik liever zie is dat die bedragen netto worden, want bruto hou je er niet veel aan over. En die leeftijdsdiscriminatie is ook nergens voor nodig. Sterker, die begrijp ik niet helemaal in deze context.

We moeten er inderdaad meer aan doen. Ik denk wel dat in Nederland sponseren wel iets gebruikelijker is dan in andere landen, maar die bedragen zijn nog steeds klein. Ook vind ik het een gemiste kans dat ze niet merchandise laten kopen. Ik denk dat (fan)shirts van TeamNL en specifieke sporters of sporten, best populair kunnen zijn en daar kun je toch weer wat meer mee betalen. Als ik kijk wat een Verstappen aan merch in zijn shop kan zetten, dan moet dat toch ook gewoon mogelijk zijn? Lijkt me leuk om met zo'n shirt te gaan sporten of fitnessen. Verder een sportfonds waar mensen in kunnen doneren (ala 555 en 777) lijkt me ook wel een aardig idee.
Ik denk dat we nu even alles moeten af laten lopen en daarna de politiek moeten bewegen om hier meer geld aan te besteden. Die staan altijd als eersten erbij om te feliciteren en er een persmoment uit te halen, maar als puntje bij paaltje komt is dat ineens weer weg.

Maar goed, we zagen wat ervan terecht komt als je dingen gaat beloven. Dat van die verhoging voor zorgpersoneel is er ook niet bepaald van gekomen. Dus het is belangrijk dat er misschien een extra verdienmodel bij komt (zoals ik al 2 opties liet zien).
Voor een A-status moet je meestal een top 8 klassering halen op WK of OS. Meeste sporters zullen wel gesponsord worden qua iig materiaal en veelal betaald de bond de reis- en verblijfskosten (naar toernooien/trainingskampen) maar dat zal ook aardig verschillen per sport en of je in de bondsopzet meedoet of niet. Ik heb nou niet bepaald het idee dat sporters in Nederland op een houtje moeten bijten iig ... (in Amerika bijv. is helemaal geen overheids- of bondsbijdrage). Met clinics geven en nog andere sponsors en prijzengeld valt ook nog het nodige binnen te harken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov

We moeten er inderdaad meer aan doen. Ik denk wel dat in Nederland sponseren wel iets gebruikelijker is dan in andere landen, maar die bedragen zijn nog steeds klein. Ook vind ik het een gemiste kans dat ze niet merchandise laten kopen. Ik denk dat (fan)shirts van TeamNL en specifieke sporters of sporten, best populair kunnen zijn en daar kun je toch weer wat meer mee betalen. Als ik kijk wat een Verstappen aan merch in zijn shop kan zetten, dan moet dat toch ook gewoon mogelijk zijn? Lijkt me leuk om met zo'n shirt te gaan sporten of fitnessen.
TeamNL-kleding is gewoon beschikbaar hoor :).
En da's ook al jaren zo. Ik kan me herinneren dat ik ten tijde van de Spelen van Vancouver getwijfeld heb om zoiets aan te schaffen.
Ze zouden er misschien wel meer reclame voor kunnen maken, dat je die kleding kan halen, maar zijn mogelijk ook weer gebonden aan de IOC-regels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Laatst online: 13-09 15:19
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Eigenlijk vind ik die sportman/vrouw/ploeg verkiezing sowieso helemaal niets. Sportprestaties zijn zo moeilijk te vergelijken. Hoe ga je b.v. Max Verstappen, Mathieu van der Poel, Niek Kimmann, Kiran Badloe met elkaar vergelijken?
Wij hoeven het ook niet te vergelijken. Het zijn de sporters die elkaar beoordelen nadat de sportjournalisten sporters nomineren.

Mijn chauvenistiche voorspelling :)F
Harry Lavreysen wordt sportman van het jaar met 3x goud (teamsprint, sprint en keirin)
Sifan Hassan wordt sportvrouw van het jaar met 3x goud (5000m, 1500m en 10000m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Djarune schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:07:
Wij hoeven het ook niet te vergelijken. Het zijn de sporters die elkaar beoordelen nadat de sportjournalisten sporters nomineren.
Ik heb al heel wat interviews gezien met sporters die hier hetzelfde over dachten. ;)
Bijvoorbeeld: https://www.omropfryslan....van-het-jaar-hou-ermee-op

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Harry Lavreysen wordt sportman van het jaar met 3x goud (teamsprint, sprint en keirin)
Teken ik meteen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Jovatov schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:03:
[...]

TeamNL-kleding is gewoon beschikbaar hoor :).
En da's ook al jaren zo. Ik kan me herinneren dat ik ten tijde van de Spelen van Vancouver getwijfeld heb om zoiets aan te schaffen.
Ze zouden er misschien wel meer reclame voor kunnen maken, dat je die kleding kan halen, maar zijn mogelijk ook weer gebonden aan de IOC-regels...
Thanks voor het delen. Ik was er niet van op de hoogte. En op zich zou Fila de sponsoring kunnen doen. Een reclame met "koop nu je eigen TeamNL kleding". Maar verder doelde ik verder ook op meer specifieke kleding dus met naam of nummer van degene die je steunt of whatever.
[...]

Eerst maar even zien hoe het verloopt, laten we de balans na de spelen gewoon opmaken.

Verder denk ik dat als Verstappen F1 wereldkampioen wordt, ie iedereen voorbij steekt qua nominaties. Maar goed, dat zien we dan wel. Overigens heb je ook teams van het jaar, dus daar is ook nog wel wat te bedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:14
OMG
Karsten Warholm WR 400mH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bekkering/Duetz halen nog maar net brons bij het zeilen. Jammer dat de medal race zo slecht ging, gelukkig nog wel een medaille

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hier de beelden:

Warholm verpulvert eigen wereldrecord in sensationele finale 400 horden - https://nos.nl/l/2392241

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Heiner wordt 2e in de medal race…en wordt…. vierde… het is de verkeerde NL boot die het vandaag goed doet in een medal race. Maar toch weer een mooie prestatie natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door PatrickC op 03-08-2021 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een race bij de 400H mannen! En wat een tijd!! _/-\o_ Een enorme hap uit het wereldrecord en dat op deze afstand. Morgen Femke Bol… ben benieuwd wat dat dan wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 03-08-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe dit is toch echt een bloedsnelle baan he, WR na WR worden aan gort gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dazzler2120 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:12:
Pfoe dit is toch echt een bloedsnelle baan he, WR na WR worden aan gort gereden.
Een OR is geen WR. ;) Bij de dames zojuist wel een WR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
PatrickC schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Een OR is geen WR. ;) Bij de dames zojuist wel een WR.
2 keer werd het WR bij de dames verbroken, daar doelde ik op ;)

Edit: En nu dus inderdaad Australië en daarna NL die het OR pakt op de baan

[ Voor 14% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-08-2021 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Oef het scheelt niets maar in elk geval als 1e door de kwalificaties.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
NL snelste maar GB zit er kort bij… wordt nog spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

word een spannende strijd bij het baanwielrennen O+ die fietsen van GB zijn overigens echt ongelooflijk vet :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Nutterd op 03-08-2021 09:24 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Zeker, maar dit moet vertrouwen geven. NL met Büchli nog by far niet de snelst mogelijke samenstelling. Met Hoogerland moet er nog wel wat vanaf kunnen.
GB snel ook inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Nutterd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:23:
word een spannende strijd bij het baanwielrennen O+ die fietsen van GB zijn overigens echt ongelooflijk vet :9~
https://nos.nl/tokyo2020/...start-we-willen-erkenning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De Belgische hockeyers hebben trouwens de finale gehaald. :)B Hopelijk pakken deze keer wel het goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik heb het gevoel dat de sprinters nog niet het achterste van hun tong hebben laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

autje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:31:
Ik heb het gevoel dat de sprinters nog niet het achterste van hun tong hebben laten zien.
An sich zou dat voor deze ronde niet veel uitmaken idd, de volgende ronde is belangrijk, 1e of 2e tijd rijden van het veld = medaille.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
autje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:31:
Büchli wordt in de volgende rondes vervangen door Hoogland, die normaal gesproken wel iets sneller is. Je zag nu ook dat Büchli niet helemaal lekker de aansluiting had voor hij de laatste ronde in ging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Dat wereldrecord van Warholm 8)7

Zóveel tijd van een wereldrecord is zelden gezien, ik heb er zelfs geen woorden voor...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Drama dit voor de Denen, wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe de fuck gebeurt dit? Kijk anders ff voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wéér een nieuw WR op de baan van Italië

Edit: Wat is gebeurd met Denemarken?

[ Voor 32% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-08-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Die Brit wordt even een portie verrot gescholden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dazzler2120 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:50:
Wéér een nieuw WR op de baan van Italië

Edit: Wat is gebeurd met Denemarken?
Engelsman raakte achterop, reed er gewoon vol op.
Sjurm schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:51:
Die Brit wordt even een portie verrot gescholden
Wat op zich terecht is, maar om er nou gewoon blind op te knallen...

Wel gunstig voor NL?

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 03-08-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
is 't bij de ploegenachtervolging niet zo dat je als je ingehaald wordt al verloren hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
MikeyMan schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Engelsman raakte achterop, reed er gewoon vol op.
[...]

Wat op zich terecht is, maar om er nou gewoon blind op te knallen...
Klopt, maar je verwacht hem niet. Volle concentratie. Kan die Brit ook niet superveel aan doen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Staan genoeg mensen naast de baan, die zien dit toch ook wel aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

mat.hi.as schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:53:
En dan even iets roepen terwijl die gasten met 60+ km/u langs komen? Heeft weinig zin ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Denk wel dat de jury de Denen doorlaat eigenlijk. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
mat.hi.as schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:53:
Gaat snel zo'n rondje hoor. Het is al gebeurd voor je het doorhebt.
Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.