Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:01
mavaros schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:30:
Dit zat er natuurlijk al aan te komen voor Schippers.

Als je zo geblesseerd aan je rug bent, had er eigenlijk van bovenaf ingegrepen moeten worden. Je kan ook niet met een gebroken been de 100 meter winnen.
Eens, ik vind het absurd met wat voor blessures sommige doorgaan met hun topsport. Natuurlijk is het eigen keuze en waarschijnlijk zal ik nooit begrijpen hoe ze tot zo'n keuze komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:56:
Wellicht had ze juist beter de 200m moeten laten schieten, omdat ze de trainingsarbeid mist om een 200m door te komen. En op de 100m loop je ook geen bocht. Ik neem aan dat ze bij de 4x100 zoveel mogelijk op het rechte stuk gaat lopen?
Meestal tweede loopster, dus op het rechte stuk 'aan de overkant'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:34

Quad

Doof

Vrouwelijke discuswerpers gooien net zover als de mannen zie ik net. Bijna 70m in dit stadion.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:41
Geweldige worp van Allman. Mooi te zien dat je ook gewoon top kunt zijn bij discuswerpen met zo’n atletisch figuur.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Jeetje, wat een worp net bij het schijfslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:12:
Vrouwelijke discuswerpers gooien net zover als de mannen zie ik net. Bijna 70m in dit stadion.
Met een stuk lichtere discus dan wel! ;) 1kg tov 2kg.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:13:
Geweldige worp van Allman. Mooi te zien dat je ook gewoon top kunt zijn bij discuswerpen met zo’n atletisch figuur.
Ik dacht hetzelfde.. Je hoeft dus niet dik te wezen om goed te kunnen zijn.
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Met een stuk lichtere discus dan wel! ;)
De mannen gooien met 2 kilo, hoe zwaar is die van de vrouwen?
Edit: Ah 1 kilo.

PVOutput☀️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Wil hier toch nog eens neerschrijven: wat een waanzinnig topsportland is Nederland toch. Het contrast met België is toch enorm: ik ben serieus jaloers. Elke Spelen opnieuw slagen jullie erin een hele rist medailles mee naar huis te nemen.

In verhouding met inwoners zijn er echt zelden landen die beter doen, enkel Nieuw-Zeeland en Zweden scoren consequent ook een heel pak medailles mee. Jullie pakken gewoon op 2 Olympiades mee waar België er 10 voor nodig heeft 8)7

Wij hebben slechts 1 voordeel: Hier springt olympisch goud winnen er zó uit dat ze je eeuwig mee kunnen opvoeren in allerhande programma's. In NL is het maar gewoon business as usual en is er keuze zat om eens af te wisselen :+

***EDIT***
Er was recent wat ophef omdat 1 van de belangrijkste politici van Vlaanderen heeft laten vallen dat hij Vlaanderen in een confederatie bij Nederland wilt voegen. Hoewel ik onze noorderburen graag heb gaat dat me vrij ver. Maar tijdens de Spelen zou ik dat minder problematisch vinden :+

[ Voor 25% gewijzigd door Jebus4life op 02-08-2021 13:19 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:14
Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Er is niets mis met Rana Reider.

Hij is een Amerikaanse coach die voordat hij Schippers ging trainen al heel veel atleten succesvol begeleid heeft en beter gemaakt heeft en ook medailles gewonnen heeft met z'n atleten.

Schippers trainde tot 2016 onder Bart Bennema en wilde een volgende stap maken. Rana Reider is door de Nederlandse atletiekunie naar Nederland gehad als een 'grote aankoop', een Amerikaans succesvolle sprint coach en Schippers kon met hem gaan werken.

Hij had een bewezen track record en hij had een plan om aan Schippers zwakke start te werken. Een groot deel van dat plan was / is ouderwetse krachttraining. Squatten, (power) clean etc. Hierdoor creëer je een groter absoluut vermogen, wat met name helpt bij het gedeelte stilstand - acceleratie.

Op het moment dat je geaccelereerd bent is pure kracht minder belangrijk dan explosiviteit / plyometrics ('soeplesse'). Zo is Schippers van een atleet die op soeplesse heel efficiënt liep en door haar fysiek haar snelheid lang kon vasthouden omgevormd naar een kracht atleet. Uiteindelijk paste dat niet bij haar kernkwaliteiten en kun je de vraag stellen of die rugblessure mede kwam door het vele kracht trainen...

Uiteindelijk zullen we nooit weten hoe het was gegaan als ze bij Bart Bennema gebleven was in 2016 - wellicht zat ze fysiek toen al op de top van wat er in haar zat. Dus een alternatief scenario uitwerken heeft geen zin.

Het is alleen zo jammer als iemand van 25-26 nooit beter wordt dan ze op dat moment zijn .Terwijl je bij bijv de Jamaicaanse dames ziet dat je op je 34e ook nog rete hard kunt lopen.
Als als als natuurlijk maar ik ben ook niet helemaal overtuigd dat het beter was geweest als we bij Bart Bennema was gebleven. In 2016 zaten Bennema en Schippers ook niet meer helemaal op een lijn dus langer blijven had dan mogelijk voor mentale problemen gezorgd.

Anyways het blijft jammer dat ze zo haar individuele toernooi eindigt. Hopelijk kunnen ze met de 4x100m nog iets moois laten zien.

Voorlopig zie het er nog goed uit voor Bonevacia maar de derde serie zitten wel een aantal hele grote namen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Ik dacht hetzelfde.. Je hoeft dus niet dik te wezen om goed te kunnen zijn.

[...]

De mannen gooien met 2 kilo, hoe zwaar is die van de vrouwen?
Edit: Ah 1 kilo.
Vooral lang met lange armen ja (en het nodige atletische vermogen). Volgens mij hebben we dit ooit met gym op de middelbare school moeten doen maar meer dan 30 meter met een vrouwenschijf zat er iirc toch niet in O-) (laat staan een vergelijkbare afstand met kogelstoten :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:19
bal130 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Voorlopig zie het er nog goed uit voor Bonevacia maar de derde serie zitten wel een aantal hele grote namen... :X
Ja en dan liep de nummer 2 uit de 2e halve finale gewoon precies 3 tienden langzamer dan Bonevacia. Die is dus al zeker van de finale met 44,92 en Bonevacia niet met 44,62 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jebus4life schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:16:
Wij hebben slechts 1 voordeel: Hier springt olympisch goud winnen er zó uit dat ze je eeuwig mee kunnen opvoeren in allerhande programma's. In NL is het maar gewoon business as usual en is er keuze zat om eens af te wisselen :+
Ik denk dat onze topsport faciliteiten een stuk beter zijn dan België en ook de verdere ondersteuning van de sporters.

Van een gouden medaille worden ze inderdaad niet rijk hier. 30k voor goud, 22.5k voor zilver en 15k voor brons. Dat is voor individuele sporten, teamsporten krijgen minder. Duo is 21k voor goud, kwartet is 15k voor goud en het minimum is 11k per sporter voor goud, bijv. voor voetbal, handbal en hockey teams.
En ze moeten er ook nog inkomstenbelasting over betalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Bonevacia haalt de finale op de 400m.. erg knap!

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bonevacia schrijft dus al historie, snelste Nederlandse tijd ooit en 1e Nederlander in de finale 400 meter.

Maar zal daar wel kansloos zijn, toch?

Die winnaar van de laatste heat, hoe makkelijk hij die laatste meters aflegde..

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34
Plenkske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Eens, ik vind het absurd met wat voor blessures sommige doorgaan met hun topsport. Natuurlijk is het eigen keuze en waarschijnlijk zal ik nooit begrijpen hoe ze tot zo'n keuze komen.
Daarvoor moet je zelf atleet zijn om te snappen. Ik ben ooit nog tot interlands geraakt en daarna moeten stoppen wegens blessures maar nu op mijn 38 vraag ik mij wel af waarom ik ooit zo lang heb verder gedaan met een kapot lichaam. Het resultaat is dat ik al 20 jaar elke dag op sta met pijn :| Als ik iets kon veranderen in mijn leven dan zou het wel de medische begeleiding zijn. Die bestond vroeger uit een pijnstiller en verder doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Waarom nu weer zonder shirt naar de interviews… |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22

Moofnor

King of my castle

Haha, dat interview is toch fantastisch. Of het nou met of zonder shirt is _/-\o_

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:26:
Omdat die op de Olympics niet vol staan met sponsors zoals bij reguliere wedstrijden :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Moofnor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:28:
Haha, dat interview is toch fantastisch. Of het nou met of zonder shirt is _/-\o_
Mooi interview ja, maar dat showen van je lichaam… op Instagram ook steeds…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:26:
Iedereen krampachtig naar zuurstof happen door die mondkapjes bij de interviews en Liemarvin loopt erbij als een snackverkoper op een Antilliaans strand :D

Enorm hard gelopen, petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mooi interview ja.

Churandy Martina gaat ook mee doen met de 4x100m toch?

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 02-08-2021 13:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Op naar 14:50u… de finale 5000m vrouwen… ben benieuwd of Sifan de energie heeft om die over de streep te trekken na die extra inspanning eerder vandaag op de 1500m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Goed te zien in de analyse van Sedoc hoeveel lager de pasfrequentie is van Schippers tov haar concurrenten op de laatste 100 meters… dat is gewoon inhoud en verzuring.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:34:
Op naar 14:50u… de finale 5000m vrouwen… ben benieuwd of Sifan de energie heeft om die over de streep te trekken na die extra inspanning eerder vandaag op de 1500m.
Femke Bol ook nog even meepakken zometeen? Lijkt me de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Handbal dames staan ook 8 goals voor. Dus dat is ook wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
tuinïnen schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Femke Bol ook nog even meepakken zometeen? Lijkt me de moeite waard.
Kletsnatte baan… lastig…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Horla schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Daarvoor moet je zelf atleet zijn om te snappen. Ik ben ooit nog tot interlands geraakt en daarna moeten stoppen wegens blessures maar nu op mijn 38 vraag ik mij wel af waarom ik ooit zo lang heb verder gedaan met een kapot lichaam. Het resultaat is dat ik al 20 jaar elke dag op sta met pijn :| Als ik iets kon veranderen in mijn leven dan zou het wel de medische begeleiding zijn. Die bestond vroeger uit een pijnstiller en verder doen...
Mee eens. Zo heb ik zelf mijn knie gemold, met als gevolg dat ik na het winnen van een Nederlands kampioenschap mijn sport'carriere' (amateur niveau, geen topsport ambities) direct vaarwel kon zeggen.
Daar merk ik nu iedere dag nog de consequenties van.

Als je dan bedenkt dat veel van deze sporters echt alles opzij hebben gezet voor de olympische droom, dan laat je die niet zomaar schieten.
Vandaar ook dat er zoveel aandacht is voor Simone Biles. Die maakt een afwijkende keuze, die ook nog eens tegen de Amerikaanse 'als je niet wint ben je een loser' mentaliteit in gaat.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Kletsnatte baan… lastig…
Ze hebben er de 400m steeplechase van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het weer is daar wel ineens omgeslagen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Laten we het beste hopen voor Paulien Couckuyt! :)B :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:55
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:34:
14:40 dacht ik? Dat je hem niet mist straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:48

Dazzler2120

FP ProMod
Sjurm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Ze lopen hard... Maar de volle 5000 m zal toch niet op 10 minuten gelopen zijn? :X
14.40 is de start inderdaad

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sjurm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Dankjewel! (y) Op teletekst staat het dus verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ligt het aan mij, of zijn de buitenste twee banen minder nat dan de banen meer naar het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:47:
Ligt het aan mij, of zijn de buitenste twee banen minder nat dan de banen meer naar het midden?
Welke baan start Bol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Dazzler2120 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Ze lopen hard... Maar de volle 5000 m zal toch niet op 10 minuten gelopen zijn? :X
14.40 is de start inderdaad
Met Sifan Hassan weet je het maar nooit :P

WR staat op iets meer dan 14 minuten geloof ik. Als je dan net voor de laatste helft denkt in te schakelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

McLaughlin verslaan zal niet meevallen, met de rem erop dichtbij een OR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
tuinïnen schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:49:
McLaughlin verslaan zal niet meevallen, met de rem erop dichtbij een OR...
Een medaille zou al geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dit is wel oneerlijk… die buitenste 3 banen zijn veel droger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:54:
Dit is wel oneerlijk… die buitenste 3 banen zijn veel droger!
Die banen kwamen bijna als laatste binnen in de vorige halve finale toch?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bol kan zowat kruipend de finish over, wat een macht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Heel goed Bol, klasse. Topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Waarom nu niet een beetje doorlopen aan het einde? Kost haar dat een beter baan in de finale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

bal130 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:40:
Laten we het beste hopen voor Paulien Couckuyt! :)B :)B
De 3e snelste 3e plek, helaas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Stond bijna stil op het laatst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

TheBrut3 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:37:
Handbal dames staan ook 8 goals voor. Dus dat is ook wel binnen.
Wil je dat nooit meer zo stellig zeggen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Is er ook handbal bezig dan?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:57:
Waarom nu niet een beetje doorlopen aan het einde? Kost haar dat een beter baan in de finale?
Maakt niet zo gek veel uit denk ik bij dit onderdeel. Ze heeft alsnog de derde tijd. Medaille moet er zeker in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Handbalsters moeten nu tegen Frankrijk… dat wordt een zware pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zijn al klaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik heb ook nergens een livestream kunnen vinden, de NOS site meldt tussenstanden van tien minuten oud..... Maar volgens één of andere live scores site wonnen ze uiteindelijk met één punt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Die Bol loopt wel heel statig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Eerlijk? Wist niet dat het bezig was. Heb er niets over gehoord trouwens bij de NOS.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
ging die wedstrijd ergens om dan?

Als ik zie hoe Femke Bol dit liep en met name aan het eind, dan zou je haast wel goud i.c.m. een wereldrecord verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Heel efficiënt is dat bij het lopen, je romp moet niet teveel bewegen, passen zijn ook wel tot op de cm afgemeten. Loopt de laatste 50 meter juist weer enorm ontspannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

tuinïnen schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Heel efficiënt is dat bij het lopen, je romp moet niet teveel bewegen, passen zijn ook wel tot op de cm afgemeten. Loopt de laatste 50 meter juist weer enorm ontspannen.
Energie besparen voor de finale. Daar kan nog eens een WR sneuvelen straks. Bol lijkt echt in vorm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een prachtmeid die Bol… praat alsof ze al jaren met de top meeloopt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48
Nou nou jongens, een wereldrecord is wel erg ambitieus voor Femke Bol.

Je ziet in bijna alle finales dat het moeilijk is om echt hard te lopen (zie bijv 100m horde). Er zit meer spanning op en juist voor het lopen is die ontspanning belangrijk.

Als zij echt zo sterk in haar hoofd is en die ontspanning icm de focus kan houden vecht ze op alle 3 de medailles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:05:
Wat een prachtmeid die Bol… praat alsof ze al jaren met de top meeloopt. _/-\o_
En toch ook nog een beetje "meisje".
Leuk man, zo'n interview, ze kan weer verder Netflixen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:06:

Je ziet in bijna alle finales dat het moeilijk is om echt hard te lopen (zie bijv 100m horde). Er zit meer spanning op en juist voor het lopen is die ontspanning belangrijk.

Als zij echt zo sterk in haar hoofd is en die ontspanning icm de focus kan houden vecht ze op alle 3 de medailles.
OR dan :P
Die andere vrouwen zijn natuurlijk ook erg snel. Een medaille moet er wel inzitten denk ik hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Bensimpel|IA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

OR dan :P
Die andere vrouwen zijn natuurlijk ook erg snel. Een medaille moet er wel inzitten denk ik hoor.
Dat denk ik ook.

Maar hordelopen is iets onvoorspelbaarder dan hardloopnummers zonder obstakels :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Medaille moet zeker kunnen, er zijn 3 vrouwen (waaronder Bol) die duidelijk sneller zijn dan de rest.
Maar je zag het bij Petersen, je kunt zo maar onderuit gaan over een horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86

Aan de andere kant lopen ze in de series/ halve finales juist 'rustiger' om energie te sparen. Maar ik heb sowieso het idee dat het erg hard gaat, ook net op de 200m bij de vrouwen, Thompson houdt in aan het einde en zit desondanks ook niet zo ver van 't WR af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
rik86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Aan de andere kant lopen ze in de series/ halve finales juist 'rustiger' om energie te sparen. Maar ik heb sowieso het idee dat het erg hard gaat, ook net op de 200m bij de vrouwen, Thompson houdt in aan het einde en zit desondanks ook niet zo ver van 't WR af
De spikes denk ik.

En yes, ze lopen uit op de langere afstanden, maar ze gaan het eerste gedeelte van de race gewoon vol en kijken dan op het laatste rechte stuk of ze kunnen uitlopen. Als je het eerste stuk al inhoudt kun je een eventueel foutje niet meer repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Baan is alweer bijna droog trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Normaal gesproken zou ik hetzelfde zeggen, maar ze hield enorm in na de laatste horde en zat maar 1,5 seconde boven het record. Die heeft daar echt wel een WR kunnen lopen als ze gewoon door was blijven gaan. Ik snap overigens wel dat je het doet, maar het zal toch wel knagen hoeveel harder ze nog had gekund en of het niet beter was om gewoon een record neer te zetten, dan ben je er alvast vanaf.

Ze is in ieder geval in bloedvorm en lijkt er niet arrogant van geworden te zijn. Als ze eenzelfde race loopt als vandaag, dan zit er wel wat in. Maar ook al loopt ze een 4e plek, dan is het alsnog erg knap. Ja bij atletiek valt het aantal medailles misschien tegen, maar ze doen het allemaal erg goed. En het is niet alsof de tegenstanders stilzitten. Het niveau is hoog.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2021 14:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Martinspire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Normaal gesproken zou ik hetzelfde zeggen, maar ze hield enorm in na de laatste horde en zat maar 1,5 seconde boven het record. Die heeft daar echt wel een WR kunnen lopen als ze gewoon door was blijven gaan. Ik snap overigens wel dat je het doet, maar het zal toch wel knagen hoeveel harder ze nog had gekund en of het niet beter was om gewoon een record neer te zetten, dan ben je er alvast vanaf.
Als ze het al gekund had en ze had het gedaan, was ze huizenhoog favoriet geweest voor de finale. In zo'n rol geplaatst worden helpt niemand.

Nu is het in ieder geval tussen haar en de andere twee grote kanshebbers, dus prima keuze om in te houden (los van energie sparen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
Martinspire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Ze loopt inderdaag geweldig, ik verheug me op de finale.

Als je een WR wilt zien, dan zometeen de 5km kijken. Ik hoorde haar coach zeggen dat Sifan Hassan het over 3 Wereldrecords had. Dat is jezelf nog eens doelen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Eerlijk? Wist niet dat het bezig was. Heb er niets over gehoord trouwens bij de NOS.
Sterker nog, het liveblog van de NOS meldt nu nog steeds een tussenstand van 22-15 als laatste update.

Ging trouwens wel nog ergens over, met name de plaatse in de poule (en dus de positie in het schema voor de kruisfinales)

edit: oh, na een F5 staat het er wel op. Terwijl dat liveblog automatisch update, maar dan blijkbaar niet alle artikelen meepakt ofzo. Vaag.

[ Voor 14% gewijzigd door ralpje op 02-08-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

jan390 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:22:
[...]
Als je een WR wilt zien, dan zometeen de 5km kijken. Ik hoorde haar coach zeggen dat Sifan Hassan het over 3 Wereldrecords had. Dat is jezelf nog eens doelen stellen.
Normaal gesproken zou je zeggen het is allemaal wat teveel voor Hassan. Ook als je ziet wat ze nog op de 1500 moest doen.

Zou me niets verbazen als ze nog ooit gaat voor het goud op de marathon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Requiem19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Dat denk ik ook.

Maar hordelopen is iets onvoorspelbaarder dan hardloopnummers zonder obstakels :).
Zeker bij deze OS voor Team NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Met evenementen als dit merk ik pas hoe vervelend traag liveblogs zijn... Geef me updates arrggh |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wordt nog lastig… de landen met meer deelnemers kunnen het haar nog lastig gaan maken…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hassan ja! Goud op de 5KM!!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Jezus… klasse apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Niet normaal dit, niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
GOUDDDDDDDDDDDDDDDD Lekker Sifan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En ze is niet eens uitgeput!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
wat een gat zeg aan 't eind!

top gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geen wr, maar dat komt ook omdat ze geen tempo bepaald denk ik.

Wat een klasse apart!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zo, hoe bedoel je overmacht :D :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Die gaat echt met gemak voor 3x goud hoor! Wat enorm goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ja deze race was redelijk laag tempo volgens mij, hoever van WR zaten ze af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Wow, wat een fenomenale atlete. _/-\o_
Dazzler2120 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:57:
Zeker 30 sec geloof ik.

[ Voor 74% gewijzigd door The Realone op 02-08-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Ojee, wat een knappe prestatie. *O*

In het voetbal noem je zoiemand een beest. En dat is een compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Halve minuut, maar natuurlijk wel op een natte baan. Geen idee wat voor invloed dat nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 16:01
Halve minuut volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
een halve minuut, ofzo. Waarom zou je ook een WR lopen als je nog 2 races moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Bwoaaaah! Prachtig! Wat een klasbak is het toch, ongelooflijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
Geen wr, maar dat komt ook omdat ze geen tempo bepaald denk ik.

Wat een klasse apart!
Bij dit soort wedstrijden worden zelden of nooit wereldrecords gelopen. Dit zijn altijd tactische races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ralpje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Halve minuut, maar natuurlijk wel op een natte baan. Geen idee wat voor invloed dat nog heeft.
Kan me voorstellen dat je dan de 'openingsrondes' rustiger doet.
Maar wat een wedstrijd

Edit: Niet allemaal tegelijk reageren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 02-08-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

40/50 sec ofzo?

Wat een laatste ronde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ongelofelijk sterk zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Wow, die is echt een klap beter dan de rest! Extra knap ook na de teleurstellingen van Rio.

En waarschijnlijk is het niet bon-ton om dit te zeggen, maar dit voelt toch anders voor mij dan een gouden medaille van iemand die vanaf haar of zijn geboorte in Nederland gewoond heeft (en nog steeds in Nederland traint).

Desalniettemin geeft dit ook wel een fabuleus gevoel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Is een WR lopen in de Diamond Leagues niet ook veel lucratiever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:19
Klasse zeg! Lekker gedaan :)

WR was duidelijk niet nodig, tempo lag redelijk laag en het lijkt wel alsof ze alleen de laatste ronde echt hoefde aan te zetten. Het omkijken deed me ook meer denken aan bezien of je nog harder moet dan dat ze bijna niet meer kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Wat een bizarre laatste ronde (en dat voor de tweede keer vandaag)..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:47
Een WR op een natte baan lijkt me totaal niet haalbaar. Benieuwd hoe ze hersteld voor de overige afstanden.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA

Bensimpel|IA

Simpele ziel

sjufke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:05:
Een WR op een natte baan lijkt me totaal niet haalbaar. Benieuwd hoe ze hersteld voor de overige afstanden.
Het leek nogal rustig te gaan bij haar zo op het einde. Die gaat gewoon geschiedenis schrijven met 3x goud.
Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.