Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.028 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik snap wel wat @Ankona zegt. Anders kan je bij Judo wel stoppen met golden score, met voetbal stoppen met verlengen enz.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Na een 100 meter met gelijke finish wordt met toch ook niet gevraagd even opnieuw een sprintje te trekken om een winnaar te bepalen ... Schijnbaar, volgens Australische media, is een jump-off als tie-breaker sinds een jaar of wat geen verplichting meer. Ze hebben beiden gestreden voor de winst en beiden gefaald op 2.39m., dan is dat toch gewoon een gelijke stand. Als je faalt op een hoogte is het afgelopen, enkel voor de eerste plaats is er ooit een jump-off bedacht. Bij een dubbele zilveren plak is er ook geen tie-breaker voor zilver en brons ... (of beter nog een dubbelen bronzen finish en dan een strijd voor 3/4).
Bij judo delen ze dan maar straffen uit om een winnaar te bepalen ;)
26.8.4
If it concerns the first place, a jump-off between these athletes shall be conducted in accordance with Rule 26.9 of the Technical Rules, unless otherwise decided, either in advance according to the regulations applying to the competition, or during the competition but before the start of the event by the Technical Delegate(s) or the Referee if no Technical Delegate has been appointed. If no jump-off is carried out, including where the relevant athletes at any stage decide not to jump further, the tie for first place shall remain.

There are a number of ways in which a jump-off may be terminated:
  • a. by provision in advance of the competition set out in the regulations;
  • b. by decision during the competition by the Technical Delegate (or Referee if there is no Technical Delegate);
  • c. by decision of the athletes not to jump further prior to or at any stage of the jump-off.
Whilst any decision by the Technical Delegate or Referee not to conduct a jump-off should be made before the start of the event, there may be circumstances where this might not be possible such as where conditions at the place of competition make it impossible or undesirable to begin or continue with a jump-off. The Referee could use their powers under Rule 18 of the Competition Rules or Rule 25 of the Technical Rules to deal with this situation. It is emphasised that the athletes may make the decision not to jump further either before or at any stage during the jump-off.

[ Voor 101% gewijzigd door apis29 op 01-08-2021 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Naar aanleiding van deze discussie moest ik meteen denken aan de gemiste gouden medaille van Koen Verweij in Sotsji waar hij 3 duizendsten achter de nummer 1 eindigde, terwijl er bij het skiën dubbele gouden medailles werden uitgedeeld omdat ze daar niet in duizendsten maar in honderdsten rekenden. Waarom kan bij schaatsen wel in duizendsten worden gemeten, maar bij skiën niet?

Ook bij judo, Daar is het normaal dat 2 bronzen plakken worden uitgereikt. Waarom snap ik eigenlijk niet. Bij boksen gebeurt het ook, maar daar snap ik het beter. Als je gehavend uit de halve finales bent gekomen, kun je wellicht niet meer om het brons strijden (of met gevaar voor je eigen gezondheid). Dat kan natuurlijk ook gelden als je een halve finale wint, maar de kans daarop is natuurlijk wel kleiner.

Elke sport heeft zijn eigen regels qua medailles. Ben je wel olympisch kampioen als je dit met z’n tweeën bent? Ik vind van wel. Het enige wat ik wel vreemd vind is dat dit een keuze van de sporters zelf was.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Het mag volgens de regels, dus waarom niet.

Verder is het verhaal van deze mannen natuurlijk ook speciaal. Het zijn echt goede vrienden en Barshim is eigenlijk de enige reden dat Tamberi nu in Tokyo staat. Hij heeft hem echt uit de put gehaald na die zware enkelblessure.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Quad schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:10:
Ik snap wel wat @Ankona zegt. Anders kan je bij Judo wel stoppen met golden score, met voetbal stoppen met verlengen enz.
Bij judo heb je ook 2x brons omdat ze niet nog een keer een losermatch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:48
apis29 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:15:
Na een 100 meter met gelijke finish wordt met toch ook niet gevraagd even opnieuw een sprintje te trekken om een winnaar te bepalen ...

[...]
En voor degenen die denken: dat gebeurd nooit, dit is puur hypothetisch: het is al eens gebeurd. Op de Amerikaanse trials (de Amerikaanse selectiewedstrijden voor de WK en OS) liepen de nummer 3 en 4 exact dezelfde tijd: er was op meerdere finishfoto's geen verschil te zien. En dan heb je een probleem want de nummer 3 gaat wel door, de nummer 4 blijft thuis. Wie kies je?

Zo ook in dit geval: ze zijn simpelweg gelijk als nummer 1 geëindigd. Waarom dan opnieuw springen omdat je maar 1 nummer 1 wilt hebben? Dat doet toch juist afbreuk aan de originele prestatie waarbij ze allebei hetzelfde hebben gepresteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Even op terugkomend: Hij heeft op zich een punt (dat ze in andere sporten wel een beslissing/play-off moet plaatsvinden).

Het was wel een vrij uniek in iets zoals het hoogspringen dat het EXACT gelijk is (meestal heeft iemand op een lagere afstand wel een misser extra, wat de doorslag geeft).

Ik vind de afloop in dit geval wel heel mooi.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
zacht schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:17:
[...]

Hij is geboren in de VS, Italiaanse moeder. Ik snap de vraag overigens wel, denk ik. Persoonlijk krijg ik kromme tenen van de wildgroei van het wisselen van nationaliteiten van sporters.
Wat maakt het uit dat iemand van nationaliteit wisselt. Dat gebeurt nu eenmaal lijkt me gewoon het onnodig moeilijk maken voor sommige vluchtelingen/migranten .

[ Voor 20% gewijzigd door k995 op 01-08-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
autje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:43:
[...]

Het is nu eenmaal de regel dat ze hiervoor kunnen kiezen. Prachtig dat ze het ook doen.
Dus bij het dames voetbal mogen ze er in de finale ook voor kiezen om geen penalty's te nemen bij gelijke stand na verlenging? Want dat is vergelijkbaar met wat hier nu gebeurde en daarom begrijp ik @Ankona volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:24:
Dus bij het dames voetbal mogen ze er in de finale ook voor kiezen om geen penalty's te nemen bij gelijke stand na verlenging? Want dat is vergelijkbaar met wat hier nu gebeurde en daarom begrijp ik @Ankona volledig.
Ben je er ook voor om atleten te straffen met 2x zilver als ze niet verder willen met de strijd? Want dat kleinzielige en rancuneuze is een onderdeel van Ankona's probleem. Laat je ze doorspringen tot er eentje geblesseerd is en moet opgeven, of struikelt of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 01-08-2021 23:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bensimpel|IA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Niet mee eens, beide heren hebben het maximale gedaan wat ze konden. Het zou dan eerder aan het geluk hangen wie er dan goud wint. Dus juist erg sportief van ze! Tevens hebben ze allebei een blessure gehad en konden ze zelfs bijna niet meedoen aan de spelen. Ik vind dit echt geweldig sportief. Zo kan het ook ;)
Hier is niks sportiefs aan want ze ondervinden geen van beiden nadeel van hun beslissing.
Het was pas sportief geweest als bv die Italiaan had gezegd ' je hebt me zoveel geholpen na Rio, pak jij goud maar dan pak ik zilver'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:28:
[...]

Ben je er ook voor om atleten te straffen met 2x zilver als ze niet verder willen met de strijd? Want dat kleinzielige en rancuneuze is een onderdeel van Ankona's probleem.
Zilver? Geen medaille als ze allebei de wedstrijd niet af willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:30:
Zilver? Geen medaille als je de wedstrijd niet af wil maken.
Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor het bobo-examen. Speciaal gereserveerd voor hen die maximaal sport willen verstoren en vernietigen vanuit de luie stoel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ok volgens jou voortaan dus prima dat er 2 CL winnaars zijn omdat ze besluiten geen penalty's te nemen? Waarom überhaupt eigenlijk nog spelen die finale?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:34:
Ok volgens jou voortaan dus prima dat er 2 CL winnaars zijn omdat ze besluiten geen penalty's te nemen? Waarom überhaupt eigenlijk nog spelen die finale?
Jij en anderen blijven de fout maken dit te vergelijken met sport waar twee ploegen direct interactie met elkaar hebben en de prestatie daarvan afhankelijk is. Hoogspringen is een individuele sport waar de prestaties van de ene sporter die van de ander niet direct beinvloeden (ze schoppen niet tegen dezelfde bal). Net als de sprint, zwemmen etc waar ze in hun eigen baan blijven en de ander niet direct beinvloeden.

Dus doe je best, en kom met een vergelijking die wel zinvol is. Of geniet van sport en niet van bloedvergieten. Want een jump-off van sporters die al de hele dag bezig zijn gaat beslist worden door prestaties die niet gebaseerd zijn op wie het beste springt, maar wie mazzel heeft en niet geblesseerd raakt, of struikelt etc.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 01-08-2021 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Onzin, je kunt dit gewoon vergelijken met een gelijk spel. En bloedvergieten nogwel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yup want een verlenging in het voetbal wordt ook nooit beslist door mazzel, blessures, fouten etc...

Dit blijft gewoon een devaluatie van een goude medaille.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:42:
Onzin, je kunt dit gewoon vergelijken met een gelijk spel. En bloedvergieten nogwel....
Ze zeggen wel eens dat je nooit te oud bent om te leren, blijkbaar wil je het tegendeel bewijzen. Ciao, ik zal je verder negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
2 gouden medailles op een individueel evenement… het is dus niet uniek:
https://en.wikipedia.org/...pics_–_Women%27s_downhill

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Ik vind het opzich niet gek om beide sporters een gouden medaille te geven. Maar ik vind het wel vreemd dat ze een keuze hadden. Ik kan het moment niet op YouTube vinden, maar toen een official de keuze voorlegde, leken ze zelf ook verbaasd dat ze konden kiezen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

evleerdam schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:02:
Ik vind het opzich niet gek om beide sporters een gouden medaille te geven. Maar ik vind het wel vreemd dat ze een keuze hadden. Ik kan het moment niet op YouTube vinden, maar toen een official de keuze voorlegde, leken ze zelf ook verbaasd dat ze konden kiezen.
De atleet uit Qatar vroeg het, de official gaf het niet zelf als optie; maar op de directe vraag gaf de official aan dat het kon als ze het beiden wilden. En creerden zo wat voor veel mensen tot nu toe het mooiste moment is van deze Olympische Spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
toolkist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:45:
Dit blijft gewoon een devaluatie van een goude medaille.
Gezien ze beiden voor deze optie gekozen hebben en hun reactie daarna lijken ze dit zelf verre van een devaluatie van de gouden medaille te vinden.
Vond het zelf ook wel erg mooi. Maar niet iedereen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
gambieter schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

De atleet uit Qatar vroeg het, de official gaf het niet zelf als optie; maar op de directe vraag gaf de official aan dat het kon als ze het beiden wilden. En creerden zo wat voor veel mensen tot nu toe het mooiste moment is van deze Olympische Spelen.
Die official leek het te suggereren, maar inderdaad gaf hij het niet direct zelf aan.

Mee eens dat het een mooi moment was. Dat ze beide een gouden medaille kregen maakte het alleen maar mooier (dus tegenovergestelde van devalueren :) )

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Sifan Hassan struikelt, ligt op de grond en wint alsnog met ogenschijnlijk gemak de heat. Bizar dit!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pinda powerrr schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 02:57:
Sifan Hassan struikelt, ligt op de grond en wint alsnog met ogenschijnlijk gemak de heat. Bizar dit!
Struikelt? Er botsten twee voor haar op elkaar, een ging onderuit en daar ging Hassan over naar de grond. Ze kon hier niets aan doen, knap teruggevochten.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 02-08-2021 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Ik zeg toch ook niet dat het haar eigen schuld was?
;)

Gewoon bizar goed en even dominantie laten zien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Kost wel veel energie die ze voor de 5000m finale had kunnen gebruiken vanmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:30:
Kost wel veel energie die ze voor de 5000m finale had kunne gebruiken vanmiddag...
Ik neem aan dat ze weet wat ze doet. We zullen zien wat dit voor haar betekend. Als het inderdaad zo is dat ze de finale niet met een respectabele tijd uitloopt ja dan was dit stom. Aan de andere kant, blijkbaar zit het winnen er zo in dat zelfs een valpartij haar niet van dat winnen af kan brengen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Schippers was verre van overtuigend, daar verwacht ik geen medaille van.

Zuinige Schippers houdt net genoeg over voor halve finale 200 meter - https://nos.nl/l/2392083

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:47:
Schippers was verre van overtuigend, daar verwacht ik geen medaille van.

Zuinige Schippers houdt net genoeg over voor halve finale 200 meter - https://nos.nl/l/2392083
Schippers mag al blij zijn als ze de finale haalt.

Jammer, ik denk dat zij meer uit haar carrière had kunnen halen, maar rugblessures en de keuze om met Rana Reider te werken hebben haar tegengewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Een concurrent van Nederland minder in het hockey: Australië verliest verrassend van India.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Geen medalraces op het water vandaag. Te weinig wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wat is dat voor apparaat waar ze de fietsen in zetten bij de start van het baanwielrennen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bizar wat een kracht ze moeten zetten om weg te fietsen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:01

Dazzler2120

FP ProMod
Van Riesen en Braspennincx lijken voor brons te kunnen gaan strijden, China en Dld toch wel een maatje te groot.
De baansprinters zijn toch wel de echte gewichtheffers onder de wielrenners :+
Als je ook die lichamen zit van de heren, absurde spierbonken.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:45:
Wat is dat voor apparaat waar ze de fietsen in zetten bij de start van het baanwielrennen?
https://www.velodrome.sho...ck-cycling-starting-gate/

Schippers net zien lopen; of ze loopt nog met de rem erop of ze kan niet beter helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:53
Het zijn snelle banen bij het baanwielrennen. Bij ploegenachtervolging en ook nu bij teamsprint een nieuw wereldrecord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Snelle baan in Izu, nieuw WR. Nederland met nieuw NR. Ze gaan mogelijk strijden om het brons.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:01:
Snelle baan in Izu, nieuw WR. Nederland met nieuw NR. Ze gaan mogelijk strijden om het brons.
11:06 ROC-NL voor 3e plaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:01:
Dat wordt er weer eentje… verschil met de Russinnen was maar 11 duizendsten.. hopelijk val het kwartje deze keer de goede (bronzen) kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zou een hele mooie bronzen plak kunnen worden voor Lauriene van Riessen. Dan zou ze de 6e? ooit zijn die zowel op de zomer als winterspelen een medaille pakt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:51:
[...]

Schippers mag al blij zijn als ze de finale haalt.

Jammer, ik denk dat zij meer uit haar carrière had kunnen halen, maar rugblessures en de keuze om met Rana Reider te werken hebben haar tegengewerkt.
En als ze de finale haalt is dat niet voor de medailles, terwijl een aantal concurrenten al niet mee (mogen) doen.

Achteraf lastig te zeggen of er meer in haar carrière had gezeten… ze heeft eerst meerkamp gedaan op wereldtop niveau en dat vergt enorm veel van je lichaam. In de eerste jaren nadat ze de keus voor het sprinten heeft gemaakt was ze waarschijnlijk op haar top. Daarna begonnen ook de fysieke klachten (b.v. lies bij vorige OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

gambieter schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 02:59:
[...]

Struikelt? Er botsten twee voor haar op elkaar, een ging onderuit en daar ging Hassan over naar de grond. Ze kon hier niets aan doen, knap teruggevochten.
Sifan Hassan blijft soms een beetje eigenzinnige atleet met bepaalde keuzemomenten die eveneens eigenzinnig en of dubieus kunnen zijn. Ik hoop dat ze het kunstje in Doha kan herhalen al heb ik wel wat twijfels of het de juiste keuze is om 3 zware nummers te lopen. Afwachten maar. Qua positionering zat ze overigens niet al te best - ze liet een gaatje vallen - waardoor ze uiteindelijk naar de groep moest lopen.

Ik ben daarnaast ook wel benieuwd hoe Krumins de 10000m zal gaan lopen, haar voorbereiding ging niet helemaal van een leien dakje vanwege haar (oude) blessure die opnieuw op speelde maar mentaal is ze wel erg sterk.
Willem30 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

https://www.velodrome.sho...ck-cycling-starting-gate/

Schippers net zien lopen; of ze loopt nog met de rem erop of ze kan niet beter helaas.
Het is helaas niet anders, ik vond het al bijzonder dat ze überhaupt Tokyo haalde gezien haar situatie met d'r rug. Het blijft een zwakke plek bij haar. De podcast van De Pacer met haar is wel een aanrader om te beluisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 02-08-2021 10:39 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Waarom willen mensen zoals @toolkist persé vergelijkingen maken met andere sporten? Ik zeg toch ook niet dat het belachelijk is dat in het voetbal alleen een keeper de bal met de handen mag spelen terwijl in het rugby iedereen dit mag? Het is een freaking andere sport met andere regels. Is toch helemaal niet moeilijk te begrijpen? De vijf ringen symboliseren ook passie, vertrouwen, overwinning, ethiek en sportiviteit. Ik kan mij niet meer passie en sportiviteit voorstellen als dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

En als ze de finale haalt is dat niet voor de medailles, terwijl een aantal concurrenten al niet mee (mogen) doen.

Achteraf lastig te zeggen of er meer in haar carrière had gezeten… ze heeft eerst meerkamp gedaan op wereldtop niveau en dat vergt enorm veel van je lichaam. In de eerste jaren nadat ze de keus voor het sprinten heeft gemaakt was ze waarschijnlijk op haar top. Daarna begonnen ook de fysieke klachten (b.v. lies bij vorige OS).
Ik heb wel het idee dat ze eerst vooral op souplesse liep, maar door Reider meer het krachthonk ingegaan is om explosiever te zijn bij de start. Dat zal ook een zwaardere belasting op het lichaam zijn geweest. En al die spieren hebben haar niet echt geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Ik heb wel het idee dat ze eerst vooral op souplesse liep, maar door Reider meer het krachthonk ingegaan is om explosiever te zijn bij de start. Dat zal ook een zwaardere belasting op het lichaam zijn geweest. En al die spieren hebben haar niet echt geholpen.
Een beetje hetzelfde zoals met onze Belgische Kim Gevaert. Beide zijn van nature uit flyers en 200m lopers waarvan hun coach/de atleet zelf een 100m loper wil maken die gebaseerd is op de traditionele Amerikaanse school = krachtlopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Horla schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:26:
Waarom willen mensen zoals @toolkist persé vergelijkingen maken met andere sporten? Ik zeg toch ook niet dat het belachelijk is dat in het voetbal alleen een keeper de bal met de handen mag spelen terwijl in het rugby iedereen dit mag? Het is een freaking andere sport met andere regels. Is toch helemaal niet moeilijk te begrijpen? De vijf ringen symboliseren ook passie, vertrouwen, overwinning, ethiek en sportiviteit. Ik kan mij niet meer passie en sportiviteit voorstellen als dit.
Vergelijking met andere sporten is wel degelijk relevant. Dan zie je dat waar mogelijk geen genoegen genomen wordt met een gelijkspel als doorstrijden voor een overwinning maar enigszins mogelijk is. Dat is het punt, niet of sporten zelf andere spelregels hebben.

En wat betreft je laatste punt. Het is een topsport evenement, winnen van de OS is voor veel sporters het hoogst haalbare en winnen gaat om het verslaan van je tegenstanders. Het is geen pupillen toernooitje waarin iedereen lekker bezig moet zijn en niemand mag verliezen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Horla schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:26:
Heel simpel. 1 OS, 1 soort gouden medaille voor de beste sporter/teamprestatie. Niet bij de ene sport voor de beste 3 sporters en bij de andere niet.

En als jij het verschil niet kunt zien tussen eenduidige regels mbt het winnen van een medaille of een spelregel, dan tja....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Op BBC meer baanwielrennen, op Eurosport voetbal have finale dames. Voor als je geen zin hebt in de herhalingen bij de NOS. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:45:
Op BBC meer baanwielrennen, op Eurosport voetbal have finale dames. Voor als je geen zin hebt in de herhalingen bij de NOS. :P
Ik heb nu inderdaad al 3x dezelfde beelden gezien :p Dacht dat het aan mij lag ;)

Ff zappen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 02-08-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Flinke crash bij Australië op de baan.
De baan fixen ze ff met..... Duct tape. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jezus wat een discussie over dat er 2 gouden medailles uitgedeeld worden over een evenement.
Ik zou hier eens de lange lijst van olympische gelijkspellen voor goud bekijken, en de daarbij behorende beslissingen: Wikipedia: List of ties for medals at the Olympics

Het gebeurt in meerdere sporten waarbij sporters niet in direct duel aan elkaar spelen. Tuurlijk mogen vergelijken gemaakt worden, vergelijk echter wel het zelfde type sporten. (Je zou zelfs zwemmen met het hoogspringen kunnen vergelijken, Historisch bekeken zijn daar o.b.v. dezelfde tijden ook vaker dubbel goud uitgedeeld.)
Voor dit soort sporten is hiervoor gekozen. Voor teamsporten zoals voetbal, hockey zijn voor bepaalde tiebreakers gekozen. Mag je uiteraard van vinden wat je wilt, maar sobeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:51:
Ja bizar ongeluk ook trouwens, z'n handlebars gewoon ineens afgebroken! Zag er niet lekker uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:51:
Ik zag ze gisteren een F1 auto fixen met duct tape. Magisch spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dazzler2120 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:51:
. Mag je uiteraard van vinden wat je wilt, maar sobeit.
Dat laatste is eigenlijk wat het meeste steekt in deze discussie, het lijkt wel of je er niet iets van mag vinden. (En ik vind er dus duidelijk wel iets van)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Dat laatste is eigenlijk wat het meeste steekt in deze discussie, het lijkt wel of je er niet iets van mag vinden. (En ik vind er dus duidelijk wel iets van)
Dat heeft denk ik vooral te maken met de manier waarop je je mening verkondigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Het is zoals het verkondigen van het feit dat je niet gevaccineerd wil worden. Je moet dan niet verbaasd zijn dat er commentaar op gaat komen.

Je stelt hier twee topatleten eigenlijk voor als losers die niet willen strijden tot op het gaatje. Daar ga ik altijd tegen in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

Pierre

Van nature lui!

Wat een bizar verhaal trouwens dit https://nos.nl/tokyo2020/...binnen-voor-asielaanvraag

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
@Pierre dat is nog zacht uitgedrukt. Als het klopt dat de atlete moet vrezen voor haar leven omdat ze geen medaille heeft gewonnen, of gewoon tegen het 'management' in gaat dan vraag ik mij ten strengste af wat een land als Belarus eigenlijk op die spelen doen? De eerder aangehaalde kernwaarden van de OS zijn bij dat land toch dan ver te zoeken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heftig, ook haar partner en kind die het land moeten ontvluchten. Maar waarvoor eigenlijk is mij niet duidelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Webgnome schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:06:
@Pierre dat is nog zacht uitgedrukt. Als het klopt dat de atlete moet vrezen voor haar leven omdat ze geen medaille heeft gewonnen, of gewoon tegen het 'management' in gaat dan vraag ik mij ten strengste af wat een land als Belarus eigenlijk op die spelen doen? De eerder aangehaalde kernwaarden van de OS zijn bij dat land toch dan ver te zoeken?
Dit doet me denken aan de jaren 70 met de koude oorlog, toen gebeurde dat zeker vaker.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Helaas, plekje 4!

Matige start lijkt wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 02-08-2021 11:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Langzamere tijd ook dan de halve finale.
Jammer! Zou wel een unieke prestatie zijn (plak op de winter & zomerspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dazzler2120 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:11:
Langzamere tijd ook dan de halve finale.
Jammer! Zou wel een unieke prestatie zijn (plak op de winter & zomerspelen)
Ze heeft nog een kans op de keirin.

China pakt gouden plak nr 28.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Ze heeft nog een kans op de keirin.

China pakt gouden plak nr 28.
Is ze ook daadwerkelijk een kanshebber voor een medaille? Of een outsider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dazzler2120 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Is ze ook daadwerkelijk een kanshebber voor een medaille? Of een outsider?
Dat weet ik niet.
Laten we het hopen. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

De schaafwonden van die gevallen Australiër :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
"Namens Nederland is het uitkijken naar Laurine van Riessen en Shanne Braspennincx die allebei kans hebben om op het olympische podium te eindigen. Braspennincx pakte op het WK van 2015 al eens zilver op de Keirin. De Belgische Nicky Degrendele, wereldkampioene in 2018, greep naast kwalificatie voor de Spelen." aldus Wielerflits in hun voorbeschouwing; https://www.wielerflits.n...edstrijden-in-tokio-2021/

Zijn wel degelijk kanshebsters

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 02-08-2021 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:43:
[...]
En wat betreft je laatste punt. Het is een topsport evenement, winnen van de OS is voor veel sporters het hoogst haalbare en winnen gaat om het verslaan van je tegenstanders. Het is geen pupillen toernooitje waarin iedereen lekker bezig moet zijn en niemand mag verliezen.
Het Olympische motto is sneller, hoger, sterker. Als er nu twee spelers even hoog komen in evenveel pogingen dan zijn ze gewoon even goed. Kan gebeuren bij sporten waarbij een objectieve maatstaaf de winnaar bepaalt (tijd, hoogte, gewicht) Dat is anders dan met teamsporten en sporten waarbij je direct tegen een tegenstander duelleert om de punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Dat wordt er weer eentje… verschil met de Russinnen was maar 11 duizendsten.. hopelijk val het kwartje deze keer de goede (bronzen) kant op.
Helaas… -O- na de mooie 5e plek van Nadine Visser (had misschien ook wel brons in gezeten volgens haar zelf) opnieuw net een bronzen medaille gemist. Evengoed prima prestaties natuurlijk. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Lol die krekels maken een hoop herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Klinkt wel bekend, is normaal wat ik hoor als ik een grap probeer te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nederland op 2-0, gaat mooi zo.

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Amerikaanse voetbalsters uitgeschakeld tegen Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Het wordt een lange lunch

Schippers 200m, 1e heat om 12:25 in baan 2, halve finale
Bol: 400mH, 3e heat,13:55, baan 5, halve finale
Hassan 5000m, finale, 14:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
jan390 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:14:

Schippers 200m, 1e heat om 12:25 in baan 2, halve finale
Bol: 400mH, 3e heat,13:55, baan 5, halve finale
Hassan 5000m, finale, 14:40

Vergeet ook Bonevacia en Dobber niet om 13:05.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Exocet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:12:
Amerikaanse voetbalsters uitgeschakeld tegen Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:19:
De schaafwonden van die gevallen Australiër :X
Ja vreselijk, en hij had de bandensporen op zn neus en kin staan ook, brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

We gaan het zien wat Schippers kan.
Staat klaar op de baan.

Weer baan 2, was ze zelf vanochtend niet blij mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 02-08-2021 12:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dom van Schippers vanmorgen… nu moet ze weer in baan 2 starten… gaat niets worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ze start vanuit lane 2, geen fijne bocht, het 1e excuus is er al. 6e geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 02-08-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hopelijk herpakt ze zich. Ze kon nog wel een stukkie sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:24:
We gaan het zien wat Schippers kan.
Staat klaar op de baan.

Weer baan 2, was ze zelf vanochtend niet blij mee.
Kansloos helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En klaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Kon geen push geven op de laatste 100 meter. Toch te veel last van de fysieke problemen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het lijkt me zo frustrerend voor een topsporter als je zo ver van je beste tijden af zit, terwijl je er wel alles aan doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:27:
Kon geen push geven op de laatste 100 meter. Toch te veel last van de fysieke problemen, denk ik.
Vooral te weinig training gehad. De kansen vooraf waren natuurlijk al heel klein hierdoor.

Hopelijk kan ze nog iets op de estafette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

PatrickC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:28:
Het lijkt me zo frustrerend voor een topsporter als je zo ver van je beste tijden af zit, terwijl je er wel alles aan doet.
Ze kan juist niet alles doen. Als (top)sporter kampen met zoveel fysieke ongemakken is erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Heel simpel. 1 OS, 1 soort gouden medaille voor de beste sporter/teamprestatie. Niet bij de ene sport voor de beste 3 sporters en bij de andere niet.

En als jij het verschil niet kunt zien tussen eenduidige regels mbt het winnen van een medaille of een spelregel, dan tja....
Laat dat nou net niet het geval zijn op de Olympische Spelen ;) . Hier gelden gewoon de standaard regels voor elke sport zelf (zo kan je anders ook alle bankzitters gaan overslaan bij het uitreiken van medailles aangezien die helemaal geen moer uitgevoerd hebben). Maar uiteraard zou je wel die richting op kunnen gaan ... (alles gelijk trekken).

In het kader van blink and you'll miss it: Schippers dus zo te lezen uitgeschakeld :+ . Idd baan 2 al de minst geliefde baan voor de 200m om mee te beginnen ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 02-08-2021 13:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:42
Dit zat er natuurlijk al aan te komen voor Schippers.

Als je zo geblesseerd aan je rug bent, had er eigenlijk van bovenaf ingegrepen moeten worden. Je kan ook niet met een gebroken been de 100 meter winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vos schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Ze kan juist niet alles doen. Als (top)sporter kampen met zoveel fysieke ongemakken is erg frustrerend.
Voor haar rugproblemen kwam ze ook niet meer aan haar tijden, maar inderdaad… had ze volop kunnen trainen, dan had ze wellicht nog de finale kunnen halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dafne Schippers is van 21.63 in 2015 naar 23.03 gegaan in 2021.

Dat is een verlies van 1.5 seconden - dat is in atletiek termen ongeveer 10 lichtjaar. Wel echt heel heel erg zonde dat ze een verkeerde afslag genomen heeft in haar carrière, waardoor ze jaar op jaar alleen maar langzamer is gaan lopen.

Ik deel het vermoeden van anderen dat haar keuze om met Rana Ryder te gaan werken achteraf het vroegtijdig einde van haar carrière heeft betekent op hoog niveau. Het idee van die keuze was om aan haar start te werken, aangezien dat in 2015-16 haar zwakke punt was. Haar start werd beter, maar ging significant ten koste van haar vermogen om te blijven versnellen op zowel de 100m als de 200m.

Daarnaast lijkt het erop alsof de vele krachttraining haar (onder?) rug dusdanig geblesseerd heeft dat ze nooit meer op haar oude niveau kan komen.

Eén van onze grootste talenten ooit, die nooit beter gaat worden dan ze in het begin van haar carrière was - dat doet echt pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wat is er eigenlijk mis met die Rana Ryder, heb het niet zo op mijn netvlies staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:37:
Wat is er eigenlijk mis met die Rana Ryder, heb het niet zo op mijn netvlies staan.
Reider en waarschijnlijk niks op zichzelf. Is netzoiets als een Heemskerk die in Frankrijk wilde trainen maar er ook niet beter van geworden is. Soms liggen trainingsmethodes iemand gewoon niet ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pierre schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:37:
Er is niets mis met Rana Reider.

Hij is een Amerikaanse coach die voordat hij Schippers ging trainen al heel veel atleten succesvol begeleid heeft en beter gemaakt heeft en ook medailles gewonnen heeft met z'n atleten.

Schippers trainde tot 2016 onder Bart Bennema en wilde een volgende stap maken. Rana Reider is door de Nederlandse atletiekunie naar Nederland gehad als een 'grote aankoop', een Amerikaans succesvolle sprint coach en Schippers kon met hem gaan werken.

Hij had een bewezen track record en hij had een plan om aan Schippers zwakke start te werken. Een groot deel van dat plan was / is ouderwetse krachttraining. Squatten, (power) clean etc. Hierdoor creëer je een groter absoluut vermogen, wat met name helpt bij het gedeelte stilstand - acceleratie.

Op het moment dat je geaccelereerd bent is pure kracht minder belangrijk dan explosiviteit / plyometrics ('soeplesse'). Zo is Schippers van een atleet die op soeplesse heel efficiënt liep en door haar fysiek haar snelheid lang kon vasthouden omgevormd naar een kracht atleet. Uiteindelijk paste dat niet bij haar kernkwaliteiten en kun je de vraag stellen of die rugblessure mede kwam door het vele kracht trainen...

Uiteindelijk zullen we nooit weten hoe het was gegaan als ze bij Bart Bennema gebleven was in 2016 - wellicht zat ze fysiek toen al op de top van wat er in haar zat. Dus een alternatief scenario uitwerken heeft geen zin.

Het is alleen zo jammer als iemand van 25-26 nooit beter wordt dan ze op dat moment zijn .Terwijl je bij bijv de Jamaicaanse dames ziet dat je op je 34e ook nog rete hard kunt lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
Wat leesvoer en achtergrondinfo over Dafne:
https://www.volkskrant.nl...mpisch-toernooi~b4b6dbe4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Halve finale zal (waarschijnlijk, we houden nog een slag om de arm) tegen Spanje of Groot Brittannië zijn. Wel een rondtijd, woensdag om 03:30. Eventuele finale zal dan Argentinië zijn, tenzij India nog een stunt kan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Emotioneel interview met Schippers.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wellicht had ze juist beter de 200m moeten laten schieten, omdat ze de trainingsarbeid mist om een 200m door te komen. En op de 100m loop je ook geen bocht. Ik neem aan dat ze bij de 4x100 zoveel mogelijk op het rechte stuk gaat lopen?

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.