Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:48

Quad

Doof

M@cer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Gebruik de ziggogo app, die werkt over het algemeen erg goed.
NPO1 via livestream op de NOS app ivm pip op Android.
Andere sporten zijn te zien via BBC One en Eurosport 1 en 2.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
Die badminton finale is mooi, wat een snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
Sjurm schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:39:
Die badminton finale is mooi, wat een snelheid
Ik hoorde van de week de commentator melden dat de snelste smash ooit gemeten boven de 400 km/u was. Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
autje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Ik hoorde van de week de commentator melden dat de snelste smash ooit gemeten boven de 400 km/u was. Hoe dan?
Ws 1 miliseconde 400km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Waarom wordt het zeilen en surfen over zoveel races gevaren? Waarom niet 1 race en eindstand = podium?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
Na de vele medailles bii het roeien moet de grootste medialleoogst nog behaald worden: het baanwielrennen. Hopelijk gebeuren daar geen blessures of andere nare dingen zoals coronagevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:27:
Dus die diskwalificatie van Bouwmeester eerder deze week was eigenlijk niet terecht? Dan had ze nu dus 1e moeten staan. Lekker dan…
Raar verhaal inderdaad. Ze hadden beelden met bewijs dat de disq niet terecht was, maar die waren niet echt duidelijk. Echter de jury kon ook niet aantonen dat het wel echt een valse start was, maar de disq blijft wel staan.

Jurysporten.... Je hebt er niks aan. :+ Zeker niet als Nederland op deze olympische spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:34
Henk Grol en de OS… -O- :N Erg jammer, want ik had het Grol echt gegund. Ik denk dat er nu een andere judoka thuis in NL zit die daar het zijne van denkt. Ik weet niet of NL nog kans maakt in de landenwedstrijd, maar anders waren dit opnieuw zeer teleurstellende spelen voor NL judo. En dit terwijl we het EK’s en WK’s vaak wat beter doen. Huiswerk voor Parijs 2024 dus!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
TheBrut3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Raar verhaal inderdaad. Ze hadden beelden met bewijs dat de disq niet terecht was, maar die waren niet echt duidelijk. Echter de jury kon ook niet aantonen dat het wel echt een valse start was, maar de disq blijft wel staan.

Jurysporten.... Je hebt er niks aan. :+ Zeker niet als Nederland op deze olympische spelen.
Je zou toch eigenlijk denken, bij twijfel, geen diskwalificatie. Maar hopelijk tovert Marit nog een konijn uit de hoed in de medal race.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dat zeilen moet met moderne technieken (drones) toch veel beter in beeld kunnen worden gebracht? Slecht te volgen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:45:
Waarom wordt het zeilen en surfen over zoveel races gevaren? Waarom niet 1 race en eindstand = podium?
Dan wordt het echt een loterij. Ik vind dit eigenlijk wel mooi. Vaak wint toch wel de beste ipv de gelukkigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:30
PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:56:
Dat zeilen moet met moderne technieken (drones) toch veel beter in beeld kunnen worden gebracht? Slecht te volgen op deze manier.
Ik vind die graphics met posities en windrichting toch echt wel een toevoeging. En ook de beelden en audio vanaf de boten een meerwaarde.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Heb gisteren het dameshockey gekeken. Daar kan het voetbal nog veel van leren: selfpass, zuivere speeltijd, te lang treuzelen dan gaat de vrije bal naar de tegenstander.
TheBrut3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Heeft niet zozeer met jurysport te maken. Wel of niet over een lijntje is behoorlijk arbitrair. Eerder een gebrek aan de juiste technologische hulpmiddelen (en een niet helemaal stationaire start-/finishlijn maken het niet gemakkelijker).

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 30-07-2021 10:06 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De Britsen hebben een complete off day in de 49erFX en Bekkering/Duetz nemen de leiding over in het klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Joris748 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Ik vind die graphics met posities en windrichting toch echt wel een toevoeging. En ook de beelden en audio vanaf de boten een meerwaarde.
Mee eens, maar ze hebben het er nu ook over bij de NOS. De regie mist ook de strijd tussen de toppers in het klassement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Omdat de windsnelheid/richting/water enzo iedere dag compleet anders kan zijn. Je moet overall dus het beste zijn. Volgens mij was dat meer de gedachte.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Nutterd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:37:
voor de mensen die het BMX-en nog terug moeten kijken zal ik niks over de uitslagen zeggen...maar wat een sport! was ik nog maar een keer jong! O+ O+
Prachtige sport en wat een verhaal! Niek die goud pakt na de crash met de official eerder deze week en jongere zus Smulders die onverwachts Brons pakt, net als haar zus 5 jaar geleden. Het is wel een sport waar je ook wat geluk (of juist geen pech) moet hebben, iets wat je vaak niet altijd zelf in de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

De olympische spelen zijn wat dat betreft een leuke case studie over tournooi vormen.

Bij het zeilen zullen de meerdere races zijn omdat weer omstandigheden nogal kunnen verschillen, met meerdere races werk je dat verschil een beetje weg. Maar is het dan wel "goed" dat er meerdere races op 1 dag zijn.

Bij judo kan zijn er 2 bronzen plakken, waarom gaan die 2 niet nog even tegen elkaar om de winnaar de enige brons te geven?

Bij 3x3 basketball kwamen we in de halve finale als we tegen Belgie(?) gewonnen hadden, dat deden we niet, dus kwamen we in de kwart finale tegen Rusland(?).

Anyway, veel verschillende toernooivormen het zal te maken hebben met historie/kijkcijfers/benodigde inspanning/mores.

Daar komt nog bij dat op de OS soms de regels ook nog subtiel anders zijn dan bij andere toernooien. Bij triathlon is het volgens mij zelfs zo dat ze speciaal voor de OS een competitie hebben opgezet omdat de regels zo anders zijn dan de "normale" triathlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gotiniens schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Daar komt nog bij dat op de OS soms de regels ook nog subtiel anders zijn dan bij andere toernooien. Bij triathlon is het volgens mij zelfs zo dat ze speciaal voor de OS een competitie hebben opgezet omdat de regels zo anders zijn dan de "normale" triathlon.
Bij het zeilen maakte een concurrent van Bouwmeester een fout bij de start. Die dacht dat ze niet meer mocht starten, dus voer terug naar haar coach. Blijkt dat de regel op de OS anders is, en ze toch had mogen starten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Dat kan je natuurlijk ook met die condooms doen: Australische repareert kano met condoom en wint goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Gotiniens schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:28:
[...]

De normale triathlon zou totaal zinloos zijn op de OS, want niemand zit te wachten op 9 uur sport, daarom is de Olympic Distance op de OS gekozen. Grootste verschil is dat je bij het fietsen in groepen mag fietsen (stayeren), want bij de normale triathlon echt uit den boze is. Daardoor ben je als slechte zwemmer eigenlijk al kansloos.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
En welke vraag komt er dan bij mij op 8)7

Welke olympiërs zijn geboren uit een olympisch slippertje van 16/20/24/28 jaar geleden? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zie net het interview met Niek Kimmann bij de NOS. Wat is die verslaggever een enorme oetlul zeg… de finale van de vrouwen met Merel Smulders begint tijdens het interview, Niek geeft aan dat hij die even wil kijken, zegt die verslaggever doodleuk dat ze nog wel even door kunnen gaan met het interview en dan de finish kijken en gaat gewoon verder met vragen stellen. 8)7 :( Zo ga je niet met sporters om… al helemaal niet met een olympisch kampioen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bedankt voor de uitleg mbt watersport!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
M@cer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:42:
[...]

De normale triathlon zou totaal zinloos zijn op de OS, want niemand zit te wachten op 9 uur sport, daarom is de Olympic Distance op de OS gekozen. Grootste verschil is dat je bij het fietsen in groepen mag fietsen (stayeren), want bij de normale triathlon echt uit den boze is. Daardoor ben je als slechte zwemmer eigenlijk al kansloos.
Volgens de site van de Nederlandse Triathlon Bond is de olympische triathlon juist de "standaard" afstand ;)

Kwart / standaard
1000 / 1500 meter zwemmen – 40 km. fietsen – 10 km. lopen
Midden
1900 meter zwemmen – 90 km. fietsen – 21,1 km. lopen
Lang
3800 meter zwemmen – 180 km. fietsen – 42,195 km. lopen

https://www.triathlonbond...afstanden-en-disciplines/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:45:
Ik zie net het interview met Niek Kimmann bij de NOS. Wat is die verslaggever een enorme oetlul zeg… de finale van de vrouwen met Merel Smulders begint tijdens het interview, Niek geeft aan dat hij die even wil kijken, zegt die verslaggever doodleuk dat ze nog wel even door kunnen gaan met het interview en dan de finish kijken en gaat gewoon verder met vragen stellen. 8)7 :( Zo ga je niet met sporters om… al helemaal niet met een olympisch kampioen!
Kimmann na gouden race: 'Ik snap er geen fluit van hoe dit kan' - https://nos.nl/l/2391591

Vanaf ca 1 minuut. Let vooral op de reactie van zusje Laura Smulders in de achtergrond vanaf 1:30, die is echt goud.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:18

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:45:
https://nos.nl/tokyo2020/...een-fluit-van-hoe-dit-kan

mis ik iets? of was er nog een ander interview?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

M@cer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:42:
[...]

De afstand snap ik zeker dat ze die aangepast hebben, en zie je nog best veel bij andere triathlon evenementen. De normale triathlon is waarschijnlijk ook te zwaar, er zijn waarschijnlijk te weinig mensen die een volledige triathlon meerdere keren per jaar kunnen voltooien met enige consistentie.

Het stayeren zie ik eigenlijk alleen bij ITU evenementen is daarom wmb een beetje een vreemde eend in de bijt.

Disclaimer: Absoluut geen expert, Ik geloof het gelijk als jij andere ervaringen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Joris748 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Volgens de site van de Nederlandse Triathlon Bond is de olympische triathlon juist de "standaard" afstand ;)

Kwart / standaard
1000 / 1500 meter zwemmen – 40 km. fietsen – 10 km. lopen
Midden
1900 meter zwemmen – 90 km. fietsen – 21,1 km. lopen
Lang
3800 meter zwemmen – 180 km. fietsen – 42,195 km. lopen

https://www.triathlonbond...afstanden-en-disciplines/
De lange afstand (ook wel de Ironman) is waar het allemaal mee begonnen is in Hawaii (en wat ik eind augustus hoop te voltooien in Hamburg 8)7 ), de kortere afstanden zijn later ontstaan omdat de lange afstand toch wat ver is voor de meeste.

Op de lange afstanden heb je ook profs die zeker wel meerdere wedstrijden doen per jaar, maar het is gewoon niet intressant genoeg voor de OS omdat het veel te lang duurt.. Het leuke is dat de wedstrijden van de profs en de amateurs ook tegelijk zijn en je eigenlijk in dezelfde wedstrijd meedoet.

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 30-07-2021 10:56 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@Nutterd @Quad Dat is niet het complete interview. De NOS heeft het bewuste stukje waaraan ik refereer eruit geknipt. En dat is bewust gedaan denk ik. Ik heb het interview volledig teruggekeken via Ziggo Go.

Niek vraagt.. zullen we even wachten? Verslaggever antwoord, We gaan effe door… kijken zometeen wel de finish.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
M@cer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:52:
[...]

De lange afstand (ook wel de Ironman) is waar het allemaal mee begonnen is (en wat ik eind augustus hoop te voltooien), de kortere afstanden zijn later ontstaan omdat de lange afstand toch wat ver is voor de meeste.
Succes met de voorbereiding! Puur uit interesse: hoe lang verwacht je onderweg te zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
Joris748 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Succes met de voorbereiding! Puur uit interesse: hoe lang verwacht je onderweg te zijn?
Ik hoop tussen de 11 en 12 uur..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:50:
Let vooral op de reactie van zusje Laura Smulders in de achtergrond vanaf 1:30, die is echt goud.
Ja, dat was geweldig om te zien! Lijkt me extra speciaal om zo’n OS met je broer of zus mee te maken en al helemaal als hij/zij dan ook nog eens een medaille wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Djokovic heeft het lastig tegen Zverev. 2-0 achter in de 3e set.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:34:
Djokovic heeft het lastig tegen Zverev. 2-0 achter in de 3e set.
Hij heeft verloren inmiddels!

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lonestander schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Hij heeft verloren inmiddels!
Gaat z'n golden slam.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
En dan moet hij dadelijk nog een pot. Zware dag voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
M@cer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Gebruik de ziggogo app, die werkt over het algemeen erg goed.
Dankjewel maar ik zit bij KPN dus kan ik helaas niet gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sifan Hassen wil dus misschien 3 afstanden gaan doen, 1500, 5000 en 10000. Dat is wel een erg zwaar programma. Of ze is extreem goed… of ze wedt op teveel paarden. Lijkt me ook lastig om een afstand te laten afvallen waar je gewoon goede kans hebt op goud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:53:
@Nutterd @Quad Dat is niet het complete interview. De NOS heeft het bewuste stukje waaraan ik refereer eruit geknipt. En dat is bewust gedaan denk ik. Ik heb het interview volledig teruggekeken via Ziggo Go.

Niek vraagt.. zullen we even wachten? Verslaggever antwoord, We gaan effe door… kijken zometeen wel de finish.
Ik vind het eigenlijk nog gekker dat de reporter niet bovenop de race zit van Merel Smulders. Het is een finale! En dan haalt ze ook nog brons, WTF NOS!

Dat stukje hebben ze idd ergens ertussen uit geknipt, ik heb het ook gezien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hasan spaart lekker haar krachten en loopt in het midden

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
pinda powerrr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Ik vind het eigenlijk nog gekker dat de reporter niet bovenop de race zit van Merel Smulders. Het is een finale! En dan haalt ze ook nog brons, WTF NOS!

Dat stukje hebben ze idd ergens ertussen uit geknipt, ik heb het ook gezien.
Waarom begin je ook aan zo’n interview als je weet dat de finale bij de vrouwen op punt van beginnen staat? Maar ik erger me wel vaker aan de verslaggevers bij de NOS. Dat is ook wel eens beter geweest…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:12:
Maar ik erger me wel vaker aan de verslaggevers bij de NOS. Dat is ook wel eens beter geweest…
Same. Ik heb echt het gevoel dat ze vooral opzoek zijn naar tranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sifan wint haar serie op de 5000m en staat in de finale. Zuinig gelopen volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hassan door als 1e naar finale 5000m

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Sifan Hassan "even" de toon gezet en sprint in de laatste 300 meter even naar de eerste plek in de heats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Verslaggever Stekelenburg is weer op zoek naar negatieve puntjes bij Sifan… Waarom ben je hier in Tokio? 8)7 En maar steeds blijven vragen welke afstanden ze gaat lopen… daar had ze toch al antwoord op gegeven! En voor haar gaan invullen dat ze goed met de warmte kan omgaan, omdat ze dat in Doha ook kon. Doha en Tokio is niet te vergelijken qua warmte. In Doha was er airco in het stadion en was de luchtvochtigheid veel lager.

[ Voor 33% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:27:
Verslaggever Stekelenburg is weer op zoek naar negatieve puntjes bij Sifan… Waarom ben je hier in Tokio? 8)7 En maar steeds blijven vragen welke afstanden ze gaat lopen… daar had ze toch al antwoord op gegeven!
Valt toch wel mee? Vooral Sifan zegt niets 8)7

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Cliffie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Niet zo raar. Ze heeft net bijna 15 minuten met meer dan 20 kilometer per uur hard gelopen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

tlpeter schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Niet zo raar. Ze heeft net bijna 15 minuten met meer dan 20 kilometer per uur hard gelopen :9
Het is niet bepaald een praatwonder.

Dat blijft wel een beetje jammer aan Hassan. Natuurlijk mooi en leuk een Nederlandse dame die zo sterk is op deze afstanden maar haar Nederlands is beroerd. Ze doet er ook niet erg veel voor terwijl ze toch al wel een jaar of 13 'in Nederland' is. Voornamelijk dus in het buitenland (VS) maar ook daar vrij weinig binding met Nederland of Nederlandse les. Het helpt allemaal niet bij zo'n interview na een race.

De like-factor van sporters die dat wel hebben gaat toch wat omhoog. Zoals bij de mannen marathonlopers Nageeye dat bijvoorbeeld wel echt heeft. Voelt allemaal toch net wat meer Nederlands en hij geeft ook goede en leuke interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Cliffie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Omdat ze vragen krijgt waarop ze nog niet kan of wil antwoorden. Maar dan toch blijven zagen en doorvragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Omdat ze vragen krijgt waarop ze nog niet kan of wil antwoorden. Maar dan toch blijven zagen en doorvragen..
Dat is nu eenmaal de rol van een interviewer, anders kan dat ook wel helemaal achterwege worden gelaten :)

Maar goed, verder nette prestatie hoor, ik doe het niet na....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Nee, commentator, McColgan wordt gewoon uit de wedstrijd gelopen omdat er iemand op haar hakken stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voorafgaand aan Nederland - Amerika in het damesvoetbal zijn de andere drie kwartfinales inmiddels al aan de gang: https://olympics.com/toky...ts-women-qfnl-000200-.htm
  • Canada - Brazilië, als eerste gestart en nog steeds 0-0 dus zal wel penalties worden
  • Groot-Britannië - Australië, GB wel iets beter maar Australië het eerst op voorsprong. Inmiddels wel 2-1 voor GB ...
  • Zweden - Japan, de derde wedstrijd en het 'almachtige Zweden' staat zwaar onder druk van wat ik zo lees (Japan, een technisch en goed voetballend team dus). Net nog een penalty voor Japan terugedraaid door de VAR. Stand 1-1 bij de rust...
Edit: nice-oh 2-2 Australië! Vlak voor tijd ...

Canada - Brazilië idd naar penalties, nu aan de gang en de all-time topscoorder in het vrouwenvoetbal (Christine Sinclair van Canada) ziet haar penalty (de 1e) gepakt worden door Johan Derksen's favo goallie :P.
Inmiddels mist Brazilië penalty nummer 4 en dat zag je al aankomen zoals die klaarstond.
Brazilië mist ook nummer vijf, beiden precies hetzelfde mooi op keepershoogte en niet ver genoeg in de hoek links van/voor de keeper. Canada door!

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 30-07-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Kromowidjojo en Heemskerk beide door naar de halve final op de 50 vrij, maar finale plek voor Kromo lijkt mij maximaal.

Puts en de Boer ook door als 6e en 7e snelste.

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

NL VS vrouwenvoetbal nu

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik zo NL en Amerika naast elkaar zie, zie ik in het Oranje een meisjes vriendengroep staan. In het wit zie ik 11 atletes op een rij staan.

Maar eens kijken of dat gevoel zo ook op het veld in uiting komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik hoop zo dat de dames nu wel de VS weten te verslaan.

Go get ‘em! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

PWM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:58:
Als ik zo NL en Amerika naast elkaar zie, zie ik in het Oranje een meisjes vriendengroep staan. In het wit zie ik 11 atletes op een rij staan.

Maar eens kijken of dat gevoel zo ook op het veld in uiting komt.
Normaal gesproken is NL denk ik kansloos. Het zal flink mee moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wat een commentaar weer en het begint net :P . Nederland was veel kanslozer afgelopen November dan in de Wk Finale. Compleet afgedroogd in Breda wat net zo goed 5-0 had kunnen zijn ...
Maar op zich zijn de kansen nog nooit zo groot geweest als nu, de Amerikaanse machine draait zo soepel niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 30-07-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Niet om lullig te doen, maar wat doet die Van Es op de olympische spelen als ze in de series het tempo halverwege al niet kan volgen op de 5km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Terranova schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:07:
Niet om lullig te doen, maar wat doet die Van Es op de olympische spelen als ze in de series het tempo halverwege al niet kan volgen op de 5km
Ze liep in mei 40 seconden sneller dan nu, en onder de limiet van 15:10. Wellicht te veel last van de warmte? Niet in vorm? Kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Miedema! Top spits! 1-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Miedema? Ja!

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hoppa! Miedema. Wat is die goed. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pfff wat is dus Miedema toch een bazin.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Haha die Miedema, die kan gelukkig wel schieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Feyenoord zocht toch nog een spits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
4x400 mixed estafetteploeg is ook door na een goede race 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heerlijke goal zeg.

Ik blijf me wel verbazen over het niveau van de keepsters hoor (niet deze goal, die zat er echt goed in).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
Ik weet niet of het hier over het oplympische vrouwenteam in het voetbal mag gaan.

Maar het Nederlands elftal gaat het niet winnen van de Amerikanen. Nu blijft het voetbal, maar de Amerikanen spelen het spelletje veel beter. Nederland kan het spel niet maken tegen een topploeg. De Amerikanen kunnen wel de wedstrijd bepalen als ze het echt willen.

Gelukkig scoort Nederland nu, en kan mijn reactie voorlopig in de prullebak. Weer een wereldgoal van Miedema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:37
PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:19:
4x400 mixed estafetteploeg is ook door na een goede race 2e.
Erg sterk gelopen. Nieuw Nederlands record ook en ook sneller dan iedereen in de eerste heat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
autje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Ze liep in mei 40 seconden sneller dan nu, en onder de limiet van 15:10. Wellicht te veel last van de warmte? Niet in vorm? Kan gebeuren.
Blijkbaar ging ze hier na toe om ervaring op te doen.
Doel is Parijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Van der Zande kan echt niet voetballen… waarom niet Beerensteyn opetellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:21:
Denk dat je vd Zanden vooral opstelt vanwege haar snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:21:
Eerst vd Sanden het vuile (loop)werk laten opknappen ;). Maar dat ging tegen Brazilië ook niet bepaald goed, die tegenstandster (linksback) kon vrijuit aanvallen toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Terranova schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:07:
Dat tempo halverwege was al een stuk sneller dan de 15:07 die ze liep om de limiet te lopen. Verder zijn de omstandigheden erg zwaar vanwege de temperatuur en luchtvochtigheid. Dat scheelt echt enorm. Ze is nog jong en komt hier gewoon ook om alvast ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
mavaros schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:19:
Ik weet niet of het hier over het oplympische vrouwenteam in het voetbal mag gaan.

Maar het Nederlands elftal gaat het niet winnen van de Amerikanen. Nu blijft het voetbal, maar de Amerikanen spelen het spelletje veel beter. Nederland kan het spel niet maken tegen een topploeg. De Amerikanen kunnen wel de wedstrijd bepalen als ze het echt willen.

Gelukkig scoort Nederland nu, en kan mijn reactie voorlopig in de prullebak. Weer een wereldgoal van Miedema.
Maar team USA dit jaar is niet het team van afgelopen jaren
Beetje het heren Oranje van afgelopen Ek (wat het moeilijk heeft tegen de kleintjes) en die van de vorige Nations league waar ze van Duidsland en Frankrijk wonnen

Dus als NL goed is is er wel een kans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Dan had ik ook Dafne Schippers gevraagd om te komen voetballen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Damnit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het wordt in elk geval spannend.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:18

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

prima gekeept alweer

/edit: onzin...fout gezien!

[ Voor 43% gewijzigd door Nutterd op 30-07-2021 13:29 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
dawg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Daar heb je toch niks aan?

Die vrouw loopt iedereen eruit, en dan moet ze denken wat ze met de bal moet doen. Er is geen teamgenoot, want die lopen nog 30 meter achter haar, en een doelpunt maken is niet haar kracht. Dan loopt je dus eigenlijk alleen maar in de weg.

Berensteijn erin, en je kan direct over beide flanken gevaarlijk worden.

En jawel hoor, nu scoren de Amerikanen weer, terwijl ik dit tik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Wat wordt er toch traag en slecht verdedigd, door beide partijen.
Er is zo ontzettend veel ruimte om te voetballen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die wordt gewoon niet verdedigd! Dat is al het probleem dit hele toernooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lekker meegelopen van Roord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
niveau'tje hoor :<

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:29:
Jullie verwachtingen van het vrouwenvoetbal zijn iets te hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Smobbo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:29:
Wat wordt er toch traag en slecht verdedigd, door beide partijen.
Er is zo ontzettend veel ruimte om te voetballen...
Er wordt sowieso traag en slecht gevoetbald, door beide teams. Door de VS dan nog het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Heerschop zei het gisteren mooi op 538
Aanvallend is Nederland perfect, verdedigend is het slecht, dus hij voorspelde een 13-11 winst ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
tuinïnen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Jullie verwachtingen van het vrouwenvoetbal zijn iets te hoog :)
Tja, ik heb gisteren Feyenoord gekeken, dus ik dacht op dit niveau voorbereid te zijn... :+
(Feyenoord fan ben je niet voor de lol...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:29:
Al veel tegendoelpunten deze OS inderdaad. Nu weer een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een paniek in de defensie. Alsof je bij de F-jes staat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
gaat lekker zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verdedigen doen ze niet aan bij de dames, jeetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat overdreven gejuich van de Amerikaanse bank ben ik nu al beu.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Prijs schieten… jammer maar helaas… dan moeten de hockey/handbal/waterpolodames het maar gaan doen op deze OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Die Van de Sanden staat ook alleen maar naar de bal te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
zet dat hockey maar aan. :)
Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.