Dit was gewoon een pingel. Hands is hands.
Amerikanen in sport vind ik bijna nooit sympathiek, altijd dat overdreven superioriteitsgevoel met 10.000 keer dat volkslied en 20.000 vlaggen.Gunner schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:31:
Dat overdreven gejuich van de Amerikaanse bank ben ik nu al beu.
[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 30-07-2021 13:34 ]
Nee, dat is alleen aanvallend zo.mavaros schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:33:
Dit was gewoon een pingel. Hands is hands.
Verdedigend zijn de regels iets soepeler.
Is niet alleen in sportdawg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:33:
[...]
Amerikanen in sport vind ik bijna nooit sympathiek, altijd dat overdreven superioriteitsgevoel met 10.000 keer dat volkslied en 20.000 vlaggen.
Dat doen Miedema en Van Veenendaal ookautje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:32:
Die Van de Sanden staat ook alleen maar naar de bal te kijken.
Waiting on the world to change
Verwijderd
Van Totaal Voetbal naar Totale Paniek! Driehoekjes tikken moet op dit niveau van het damesvoetbal toch geen probleem zijn?
Van de Zanden…. voorzet…. tsja…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wilde nog zeggen dat NL precies de twee elementen mist om Amerika te verslaan maar toen scoorde Miedema net
.
Nederland mist en werklust en technische capaciteit. Of je werkt harder dan Amerika of je voetbalt eronderuit en controleert de wedstrijd zoals Spanje en Japan maar NL kan geen van beiden. Optie drie is compact houden en op de counter zoals in de WK Finale...

Nederland mist en werklust en technische capaciteit. Of je werkt harder dan Amerika of je voetbalt eronderuit en controleert de wedstrijd zoals Spanje en Japan maar NL kan geen van beiden. Optie drie is compact houden en op de counter zoals in de WK Finale...
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 30-07-2021 13:41 ]
Hahaha, speelt ze nu de bal naar de coach van amerika?
Maar die 2 mogen dat
Een spits en keeper moeten er staan op het juiste moment, verder moet je ze met rust laten
Van Veenendaal had van de lijn mogen komen om die bal ta pakken die omhoog ging. Maar die blijft steevast op de lijn staan. Bal in de hoek, en gezien.Togi schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:37:
[...]
Maar die 2 mogen dat
Een spits en keeper moeten er staan op het juiste moment, verder moet je ze met rust laten
Als Oranje dit verliest is dat trouwens wel jammer voor Wiegman. Laatste toernooi na dergelijke successen, en dan roemloos de aftocht blazen bijna.
Maar dat is volledig haar eigen schuld. Niks vernieuwd of verbeterd in 4 jaar en ook nog groepswinst gepakt terwijl een tweede plek voor het oprapen lag...dawg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:41:
Als Oranje dit verliest is dat trouwens wel jammer voor Wiegman. Laatste toernooi na dergelijke successen, en dan roemloos de aftocht blazen bijna.
Tuurlijk maar dat maakt het niet minder jammer.apis29 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:42:
[...]
Maar dat is volledig haar eigen schuld. Niks vernieuwd of verbeterd in 4 jaar en ook nog groepswinst gepakt terwijl een tweede plek voor het oprapen lag...
Tja, ik zou als verdediger erg onrustig worden als ik die keeper achter me zou hebben staan. Die straalt alleen maar stress/spanning uit.pinda powerrr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:31:
Verdedigen doen ze niet aan bij de dames, jeetje....
Of zou de keepster zo gespannen zijn door de verdediging
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Snap sowieso niet waarom van Veenendaal erin staat. Afgelopen seizoen was ze ook steeds slordig en het hele toernooi is ze niet bepaald scherpautje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:38:
[...]
Van Veenendaal had van de lijn mogen komen om die bal ta pakken die omhoog ging. Maar die blijft steevast op de lijn staan. Bal in de hoek, en gezien.
Ik ga niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb, maar Van Veenendaal vind ik echt geen goede keepster. Is dit serieus het beste wat we hebben? Zo ja, dan hoop ik dat de jeugdopleidingen veel aandacht besteden aan de nieuwe generatie keepers.Bossie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Tja, ik zou als verdediger erg onrustig worden als ik die keeper achter me zou hebben staan. Die straalt alleen maar stress/spanning uit.
Of zou de keepster zo gespannen zijn door de verdediging
Schoolvoorbeeld van Wiegman loyaliteitpinda powerrr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:01:
[...]
Ik ga niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb, maar Van Veenendaal vind ik echt geen goede keepster. Is dit serieus het beste wat we hebben? Zo ja, dan hoop ik dat de jeugdopleidingen veel aandacht besteden aan de nieuwe generatie keepers.
Lize Kopp heeft het volgens mij wel goed gedaan bij Ajax afgelopen jaar maar heeft nog geen internationale ervaring (maar ik denk dat zij na dit toernooi de nummer 1 is)
Geurts is ervaren maar weer wat ouder (zal laatste jaar wel zijn)
Geurts is ervaren maar weer wat ouder (zal laatste jaar wel zijn)
Denk ook wel dat de opvolger van Wiegman wel met de bezem door de selectie gaatapis29 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:09:
[...]
Schoolvoorbeeld van Wiegman loyaliteit. De rest krijgt nooit de kans om ervaring op te doen dus die ene keer dat iemand eens mee mag doen zien ze er ook niet altijd sjofel uit. Op zich staat van Veenendaal er meestal wel op echt belangrijke momenten maar de rest vd tijd ziet het er niet uit. ..
Wat slecht gekeept.. En de 10e van Miedema.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wou net zeggen die keeper is niet beter of slechter dan Van VeenendaalQuad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:11:
Wat slecht gekeept.. En de 10e van Miedema.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Miedema-USA 2-2
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik moest hardop lachenPatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:12:
Miedema-USA 2-2
Het is wel een beetje waar idd
[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 30-07-2021 14:13 ]
Je kan zeggen wat je wil, geluksballetje, slecht gekeept, maar Miedema schiet tenminste wel op goal. Niet hard over zoals je bij de mannen te vaak ziet.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Funny 'cause it's true.PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:12:
Miedema-USA 2-2
Nou @PatrickC, vd Zanden eraf. Beerensteyn erin.
dubbel
[ Voor 93% gewijzigd door dawg op 30-07-2021 14:20 ]
Die bal stuitte wel net op voor d'r hand. In eerste instantie denk je ook dat als je erbij zit je hem ook moet hebben maar in de close-up zag je net die bal opsturen over de hand heenGunner schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Wou net zeggen die keeper is niet beter of slechter dan Van Veenendaal
Wel twee keer zo lang.mavaros schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:20:
Miedema is een soort vrouwelijke Romario. Het heeft een neusje om doelpunten te maken.
Van Veenendaal doet haar hand omhoog en stopt met keepen, doet geen poging.
Stel nou dat er een grote teen tussen zit, sta je dan te zwaaien voor buitenspel. Echt hè...
Stel nou dat er een grote teen tussen zit, sta je dan te zwaaien voor buitenspel. Echt hè...
Zou ze appelmoes ook vies vinden ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Amerika - Zweden in Rio was wel echt heel wat anders dan nu. Zweden had toen een driedubbele Volvo dubbeldekkerbus laten maken. Kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte voor dat spel toen
Stevige tackle van die Amerikaanse.
⏩ PVOutput☀️
De USA heeft behoorlijk aan kwaliteit ingeboet sinds ik ze voor het laatst tegen NL zag spelen. Dat was het WK 2019.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hattrickje Miedema?
⏩ PVOutput☀️
Als je een goede keeper in het vrouwenvoetbal voor je land kan vinden win je elke wedstrijd. Keepers zijn echt in elk team (wat ik gezien heb) de zwakste schakel.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Geen Miedema?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Martens zit niet echt in de wedstrijd… hopelijk gaat dit goed…
Het is een van de weinige keren dat de Amerikaanse vrouwen serieus een voetbalprobleem hebben.
Ik zet mijn geld voor nu nog op de Amerikanen, maar de hegemonie is gebroken.
En alweer. Krijgen de Nederlanders weer een penalty.
Ik zet mijn geld voor nu nog op de Amerikanen, maar de hegemonie is gebroken.
En alweer. Krijgen de Nederlanders weer een penalty.
Nee, Martens mag aanleggen, en scoort niet..
⏩ PVOutput☀️

Dat was gewoon slecht.
Maar het is nog niet gedaan.
Maar het is nog niet gedaan.
⏩ PVOutput☀️
Hoe slecht kan je een strafschop nemen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Maar ook slecht dat er niemand inloopt voor de rebound
Dus niet…PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:38:
Martens zit niet echt in de wedstrijd… hopelijk gaat dit goed…

Wel echt op de Hollandse stijl ingeschoten. Laag en zwak.
Misschien wilde ze Martens een goal gunnen maar dit was niet best. Ook niet gezien ze in de wedstrijd zat.Pinobigbird schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:38:
Geen Miedema?
Kan iemand mij uitleggen waarom Miedema niet gewoon de penalties neemt? De vrouw in bloedvorm.
Had de scheids daar niet eerst voordeel kunnen geven en dan als NL via Van Den Donk mist, dan een penalty te geven? Want ze stond helemaal vrij dus was al grote kans en stond dan minder druk op dan bij zo'n penalty.
Hierarchie in een teamPatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:40:
Kan iemand mij uitleggen waarom Miedema niet gewoon de penalties neemt? De vrouw in bloedvorm.
Afspraken staan gewoon al bij het begin van het toernooi
Martens had alleen moeten aangeven dat ze het niet wilde (maar misschien voelt ze zich wel prima en zit ze voor haar eigengevoel wel goed in de wedstrijd)
Niet ongewoon voor dit team helaas...Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:46:
Man man, wat is dát nu weer voor een terugspeelbal zeg.
Vind het aan beide kanten een hoop gepruts eerlijk gezegd.
Waarom mag die Rapino de ballen zo ingooien? Dat is al de 2e keer en de scheidsrechter doet niks.
Ach komop dit was toch geen geel?
[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 30-07-2021 14:52 ]
beloofd een vermakelijke verlenging te worden op deze manierPatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:51:
De pijp is leeg en ze moeten zo nog 30 minuten…

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ze zijn kapot, dat worden lange 30 minuten
Waarom neemt zij ze überhaupt en niet Miedema?M@cer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:39:
Hoe slecht kan je een strafschop nemen.
Hockeymannen staan al weer 3-0 achter tegen Duitsland. Maar die waren al geplaatst voor de kwartfinale.
Var?
NL begint zeker beter. Of het is tactiek van de USA...Bensimpel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:01:
Amerikanen lijken meer op
Nou dat gaat niet door, toch?
⏩ PVOutput☀️
Idd buitenspelQuad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:02:
Nou dat gaat niet door, toch?
Martens mist eerst een pingel en staat nu buitenspel…
Mogen tegen Australië, ik heb er weinig geloof in.PatrickC schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:02:
Hockeymannen staan al weer 3-0 achter tegen Duitsland. Maar die waren al geplaatst voor de kwartfinale.
De VAR is wel traag. Alweer.
⏩ PVOutput☀️
Eigenlijk is het nu een kwestie van de voetbaltrekker over te halen. De Amerikanen liggen op hun knieën, en in het voetbal is ze dit nog nooit overkomen.
Het worden spannende restminuten.
Het worden spannende restminuten.
De klok stilzetten ook. Kan makkelijk.autje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:04:
Bij het hockey hoor je dat VAR overleg ook. Zouden ze bij voetbal ook moeten doen.
⏩ PVOutput☀️
volgens mij komt ie terug van de keeper wat inhoudt dat het een nieuwe situatie is. Dan zou het een doelpunt zijn. Maar helaas voor NL.... zie ik net...
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Vorige OS in de kwartfinale verloren van Zweden.mavaros schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:04:
Eigenlijk is het nu een kwestie van de voetbaltrekker over te halen. De Amerikanen liggen op hun knieën, en in het voetbal is ze dit nog nooit overkomen.
Dat dacht ik ook maar het buitenspel was daarvoor al.Gri77ie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:04:
volgens mij komt ie terug van de keeper wat inhoudt dat het een nieuwe situatie is. Dan zou het een doelpunt zijn. Maar helaas voor NL.... zie ik net...
Via de keeper telt nietGri77ie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:04:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die grens vlagde ook echt niet voor Martens maar voor Beerensteyn, dus bij twijfel was dit gewoon een goal.
Ik dacht dat ook, maar met die nieuwe regel is het er niet duidelijker op geworden. En volgens die regel was dit dacht ik geen buitenspel, maar ik zal het wel fout hebben.Gri77ie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:04:
Dat hebben we nooit gedaan, dus dat is historisch niet verantwoord.
Voetbal en innovatie...

Op de OS wordt dat altijd zo duidelijk, andere sporten gaan door in ontwikkeling.
Net als dat het blijkbaar niet kan om een mannelijke scheids neer te zetten bij bij damesvoetbal en andersom.pinda powerrr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Dat hebben we nooit gedaan, dus dat is historisch niet verantwoord.
Voetbal en innovatie...![]()
Op de OS wordt dat altijd zo duidelijk, andere sporten gaan door in ontwikkeling.
⏩ PVOutput☀️
Hoezo, dat heb ik bij het EK Mannen toch wel degelijk gezien...Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:08:
[...]
Net als dat het blijkbaar niet kan om een mannelijke scheids neer te zetten bij bij damesvoetbal en andersom.
Die Française heeft toch in de CL gefloten? Frappart?Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:08:
[...]
Net als dat het blijkbaar niet kan om een mannelijke scheids neer te zetten bij bij damesvoetbal en andersom.
Andersom gebeurt in ieder geval wel. Die francaise heeft het NL elftal gefloten en doet dacht ik ook CL dit jaar.Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:08:
[...]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
4e official, ff een keer met bordje zwaaien.Spotmatic schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Hoezo, dat heb ik bij het EK Mannen toch wel degelijk gezien...
Er is zeker eentje die wel een keer een mannenpot gefloten heeft, en dat mag wat mij betreft veel vaker.
⏩ PVOutput☀️
NL heeft toch de overhand nu. Nu uit blijven kijken!
Ze moeten nu doordrukken want met penalty’s heeft de US een veel betere keepster.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.