Dat is wel dieptriest idd, die had ik wel als zekerheidje staan om door te gaan. Het andere verlies van de dag was natuurlijk wel verwacht aan de andere kant (damesdubbel). Heb gelezen dat de shuttle/hal aan de snelle kant was en de aanvallende spelers wat bevoordeeld en Cordon is wel iemand met sterke wapens. In
2012 2011 (WK als test event voor de 2012 Spelen) had ie ook geheel onverwacht Chen Long verslagen,de gouden medaillist van Rio en brons in Londen.
Maar dit zijn echt spelers uit de categorie waarvan je dacht dat ze allang gestopt waren

. Maar als je een set met 21-3 weggeeft dan ben je gewoon krachten aan het sparen voor de beslissende set ...
De nummer 1 en grote favoriet Kento Momota ligt er overigens en helaas ook al uit na verlies in de poule tegen een Koreaan. Hierover was het dat ik las over de snelle shuttle/hal maar aan de andere kant heeft hij in anderhalf jaar maar één toernooi gespeeld. Aan de dood ontsnapt na een auto ongeluk bij een toernooi in Maleisië begin 2020 waarbij de chauffeur wel om het leven gekomen is dus na een lange revalidatie in maart dit jaar pas de All England meegepakt en verder niet in actie gekomen ...
Ook grote favoriet voor Rio maar geschorst door de bond vanwege illegaal gokken (meegesleept door een andere oud Japanse topspeler die diep door het stof was gegaan en de schuld op zich nam. Heeft wel een leuk
Youtube kanaal tegenwoordig overigens

).
Edit: terugkijkend waren de verwondingen van het ongeluk op zich niet zo zwaar maar bleef hij wel problemen met z'n zicht houden. Door de corona crisis lag het internationale circuit sowieso al op z'n gat maar voor zover ik weet was dus afgelopen maart pas z'n comeback. In dit filmpje zie je wat er van het spelersbusje is overgebleven (busje is achterop een vrachtwagen gereden):
[
Voor 15% gewijzigd door
apis29 op 29-07-2021 20:40
]