Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.016 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Jebus4life schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:55:
Heeft Derksen dan ooit 1 prijs gewonnen in zijn voetbalcarriere? Waarom heeft hij al die jaren gespeeld dan... |:( 8)7
Telt promoveren naar de eredivisie na degradatie het jaar daarvoor? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
Jovatov schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Dat was hem wel voor vandaag. Vanaf morgen begint het BMX'en, prachtige kijksport :)
Wel uitkijken voor overstekende officials ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[...]

Was een spannend einde inderdaad!

Dat was hem wel voor vandaag. Vanaf morgen begint het BMX'en, prachtige kijksport :)
ja, jammer van de tijden waarop het BMX-en is...ik ga er niet voor opstaan dus hoop dat ze het morgenvroeg herhalen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Vanaf morgen begint het BMX'en, prachtige kijksport :)
Spectaculair wordt het zeker. Wel jammer dat de start zoveel bepaald. Bij een valpartij kan de nummer 4 zomaar winnen. Het lijkt wat dat betreft een beetje op shorttrack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:23
Nutterd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:06:
[...]

ja, jammer van de tijden waarop het BMX-en is...ik ga er niet voor opstaan dus hoop dat ze het morgenvroeg herhalen.
Klopt wel. Ik ben vrijdag gelukkig vrij, dus dan zet ik mijn wekkertje er wel voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:36
PatrickC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Zo werkt het niet bij de 100m atletiek. Daar heb je een max aantal deelnemers per land, die dan ook nog eens de limiet gelopen moeten hebben.
Dat klopt niet hoor. In de atletiek is het de eerste keer dat er ook de World ranking wordt gebruikt. Dus limiet lopen was altijd gekwalificeerd maar als er aangevuld moesten worden werd er op basis van de world ranking uitgenodigd. Wat je wel nog hebt is de limiet van maximum 3 per land. Dus als ze op voorhand had afgezegd voor de 100m, had er wel iemand anders kunnen deelnemen (de kans dat dit een Nederlandse is, is zeer klein uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:04
Hoe win je brons met Judo? Ik weet dat er 2 van zijn, en dat dat eventueel via een herkansing gaat.

Spelen de verliezend halve finalisten tegen elkaar voor brons? En de verliezer van dat duel weer tegen de winnaar uit de herkansingen? Of toch anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Sovieto schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:13:
Hoe win je brons met Judo? Ik weet dat er 2 van zijn, en dat dat eventueel via een herkansing gaat.

Spelen de verliezend halve finalisten tegen elkaar voor brons? En de verliezer van dat duel weer tegen de winnaar uit de herkansingen? Of toch anders
Volgens mij gewoon de verliezend halve finalisten tegen elkaar voor brons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Volgens mij gewoon de verliezend halve finalisten tegen elkaar voor brons.
Nee, de verliezend halve finalisten spelen juist tegen de winnaars van de 'tussenronde'. Zie ook het 'bracket' voor morgen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Jovatov schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Nee, de verliezen halve finalisten spelen juist tegen de winnaars van de 'tussenronde'. Zie ook het 'bracket' voor morgen bv.
Ik had het ook net gevonden:
https://olympics.com/toky...o/bracket-women-70-kg.htm

Tussenronde winnaars tegen halve finalist verliezers.
Uiteindelijk dus 2 bronze medailles. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Ik had het ook net gevonden:
https://olympics.com/toky...o/bracket-women-70-kg.htm

Tussenronde winnaars tegen halve finalist verliezers.
Uiteindelijk dus 2 bronze medailles. Weer wat geleerd.
Inderdaad. De weg naar brons is dus als volgt:
Kwartfinale verlies -> herkansing winst -> strijd om brons.
Kwartfinale winst -> halve finale verlies -> strijd om brons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Bensimpel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:13:
Mensen mogen helemaal zelf kiezen voor welk land ze uitkomen. Gabriela Schloesser-Bayardo (boogschieten) is zelf mexicaans. Heeft ze voor NL samen met Sjef mooi zilver kunnen pakken.
Ik kan me herinneren dat ze juist niet uit mocht komen voor Mexico en dat de Nederlandse bond daarmee z'n kans zag een wereldtopper binnen te halen.

Anyway, goede aanwinst. :D

[ Voor 3% gewijzigd door PjotrStroganov op 28-07-2021 14:44 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Bensimpel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:13:
Mensen mogen helemaal zelf kiezen voor welk land ze uitkomen. Gabriela Schloesser-Bayardo (boogschieten) is zelf mexicaans. Heeft ze voor NL samen met Sjef mooi zilver kunnen pakken.
Was alleen niet met Sjef, maar met Steve Wijler. Sjef heeft geen potten kunnen breken deze OS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:36
TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:29:
Geen medaille bij het knolhobbelen. Gal 4e nu en er moeten er nog komen.
Knolhobbelen! Daar kwam toch bijna een scheutje cola door de neusgaten..... laat de paardenmeisjes het maar niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

Fisico

by Fabian

Jebus4life schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Heeft Derksen dan ooit 1 prijs gewonnen in zijn voetbalcarriere? Waarom heeft hij al die jaren gespeeld dan... |:( 8)7
Puur voor het geld, zoals hij zo'n beetje alles doet voor het geld. Ik snap zijn opmerking wel voor een deel. Heel hard werken in een marginale sport en dan nooit de top halen of veel geld overhouden eraan. Je moet het maar willen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Haha hardop gelachen. :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

D.deJong schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Knolhobbelen! Daar kwam toch bijna een scheutje cola door de neusgaten..... laat de paardenmeisjes het maar niet horen.
Mijn dochter is een paardenmeisje en die kan me toch kwaad worden als ik het woord "knol" gebruik! >:)

Ik begrijp dat velen hier bepaalde sporten niet bij de Olympische Spelen vinden passen. Maar dit heeft volgens mij zijn oorsprong in het oude Griekenland, dus dan kun je wel bedenken dat sporten als schermen, paardrijden en boogschieten en allerhande vechtsporten echt uit die tijd hadden kunnen komen. Met een beetje goede wil is judo immers ook een soort worstelen. Dat wij het vervolgens verkloot hebben met moderne regels enz. kun je de oude Grieken niet aanrekenen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:58
Spotmatic schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Mijn dochter is een paardenmeisje en die kan me toch kwaad worden als ik het woord "knol" gebruik! >:)

Ik begrijp dat velen hier bepaalde sporten niet bij de Olympische Spelen vinden passen. Maar dit heeft volgens mij zijn oorsprong in het oude Griekenland, dus dan kun je wel bedenken dat sporten als schermen, paardrijden en boogschieten en allerhande vechtsporten echt uit die tijd hadden kunnen komen. Met een beetje goede wil is judo immers ook een soort worstelen. Dat wij het vervolgens verkloot hebben met moderne regels enz. kun je de oude Grieken niet aanrekenen. ;)
* Joris748 gooit nog wat paardenvleeskroketten in het vet :9

De bedenking zit er vooral in dat het juiste "materiaal" bij paardensport een bovengemiddeld aandeel heeft in het succes.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
Joris748 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:06:
[...]

* Joris748 gooit nog wat paardenvleeskroketten in het vet :9

De bedenking zit er vooral in dat het juiste "materiaal" bij paardensport een bovengemiddeld aandeel heeft in het succes.
In paardensport is succes te koop.
Je koopt een goeie knol, huurt de beste faciliteiten en trainers en er staat zo weer een nieuwe Ankie. Ik kan het met alle respect geen topsport noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Spotmatic schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Erger nog, vrouwen mochten niet eens meedoen en ook niet kijken. Probeer die regel maar weer terug te krijgen.

En wat betreft knollen.... Het wordt mij ook niet altijd in dank afgenomen als ik tegen een paardenmeisje roep dat ze niet mag spelen met haar eten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Djarune schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Precies. En ik blijf het heel apart vinden :D

Doe gewoon de verliezend halve finalisten voor 1 bronzen plak, is toch veel eerlijker en logischer zou je zeggen. In bijvoorbeeld tennis of voetbal doen we dit toch ook never nooit zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Fisico schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Puur voor het geld, zoals hij zo'n beetje alles doet voor het geld. Ik snap zijn opmerking wel voor een deel. Heel hard werken in een marginale sport en dan nooit de top halen of veel geld overhouden eraan. Je moet het maar willen.
Is dat nou niet juist wat de ware sportman/vrouw drijft: het beste halen uit zichzelf in iets wat ze leuk vinden om te doen en toevallig goed in zijn? Als het alleen maar om het geld ging dan zouden een hoop sporten niet bestaan. En als het alleen maar ging om winnen dan zouden er heel wat minder sporters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:53

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Daarvoor heeft ze wel eerst moeten trouwen met een Nederlander, nouja... Limburger.
Eigenlijk wilde ze daarna nog gewoon voor Mexico uitkomen, maar hun coach deed moeilijk. Ze moest in Mexico trainen om in aanmerking te komen voor het team.

Ben je dan een ezel als coach.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Twee keer brons vind ik niet kunnen. Dat er bij boksen een uitzondering gemaakt wordt is logisch, daar zijn regels dat je na een KO een aantal maanden geen wedstrijd mag spelen. Voor de rest, gewoon een keer brons, alleen voor de nr 3.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Djarune schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:43:
[...]

En dan komen de winnende halve finalisten nog niet eens tegen elkaar uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Joris748 op 28-07-2021 20:09 . Reden: Onzin ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:07:
[...]

Wikipedia: Repechage

Het is eigenlijk een soort mini playoff voor verliezende kwart- en halvefinalisten. Er zit ook wel wat in, het is interessanter dan een wedstrijd om de derde plaats. Misschien zou je Repechage 1 & 2 voor één bronze medaille moeten laten spelen i.p.v. dat ze er allebei een krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Beetje meer respect richting ruiters en hun prestaties is best op z'n plaats.
Durf te wedden dat het gros van de klagers nog nooit op zo'n dier gereden heeft (laat staan ermee getraind te hebben). Maar wel 'lekker' oordelen dat het geen topsport is.
En nee, kermisknollen tellen niet.

Weinig kunnen kijken maar verrassing van de dag was wat mij betreft wel het verlies van de serven bij 3X3.
Die domineerden zo ontzettend, die konden het goud bwvs. al omhangen.
En jammer voor de zuiderburen natuurlijk. Beetje stille aftocht met net 10 gescoorde punten.

Vervolgens vielen de finalewedstrijden qua score ook best tegen; aantal potten waar het nauwelijks spannend was itt. de meeste voorrondes.

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 28-07-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:33

Pierre

Van nature lui!

m-vw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:56:
[...]
Ben je dan een ezel als coach.
Ze lacht zich krom, ze heeft zilver.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Rutte belde ook nog even met de winnaars zo te zien:

Wordt wel een leuke video denk ik. Ik vraag me wel af of ze ondertussen niet teveel kabaal staan te maken daar op zo'n tijdstip. Benieuwd of dat nog wat negatieve reacties gaat opleveren

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 28-07-2021 19:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Joris748 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:07:
[...]

:? Bij winst in de halve finale kan goud of zilver verdiend worden in de finale. Er zijn geen twee finales. Oftewel er is 1 gouden en 1 zilveren medaille te vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
PolarBear schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Wikipedia: Repechage

Het is eigenlijk een soort mini playoff voor verliezende kwart- en halvefinalisten. Er zit ook wel wat in, het is interessanter dan een wedstrijd om de derde plaats. Misschien zou je Repechage 1 & 2 voor één bronze medaille moeten laten spelen i.p.v. dat ze er allebei een krijgen.
Bij boksen is het helemaal vreemd. De verliezers in de halve finale krijgen automatisch allebei brons zonder tegen elkaar te hoeven boksen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
SuBBaSS schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:37:
Durf te wedden dat het gros van de klagers nog nooit op zo'n dier gereden heeft (laat staan ermee getraind te hebben). Maar wel 'lekker' oordelen dat het geen topsport is.

Weinig kunnen kijken maar verrassing van de dag was wat mij betreft wel het verlies van de serven bij 3X3.
En jammer voor de zuiderburen natuurlijk. Beetje stille aftocht met net 10 gescoorde punten.

Vervolgens vielen de finalewedstrijden qua score ook best tegen; aantal potten waar het nauwelijks spannend was itt. de meeste voorrondes.
Sorry maar ik zie het niet, het blijft een centenkwestie in tegenstelling tot de meeste andere Olympische sporten. Heb je alleen geld voor een kermisknol en kan je de huur van de juiste faciliteiten niet betalen dan houd het gewoon op met je ambities als kleine jongen of meid.
Turnen, atletiek, zwemmen, judo, voetbal enz, enz zijn gewoon sporten waar een ieder aan mee kan doen en Olympische kwaliteiten komen enkel en alleen uit de persoon. Paardensport op hoog niveau is te elitair om bereikbaar te zijn voor de gewone man.
Ook vind ik het belachelijk om met die paarden de hele wereld over te vliegen voor een oefening op een beetje muziek van hooguit een minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
SuBBaSS schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:37:

Ik geloof wel dat het topsport is, maar je bent wel erg afhankelijk van welk paard je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
D.deJong schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Sorry maar ik zie het niet, het blijft een centenkwestie in tegenstelling tot de meeste andere Olympische sporten. Heb je alleen geld voor een kermisknol en kan je de huur van de juiste faciliteiten niet betalen dan houd het gewoon op met je ambities als kleine jongen of meid.
Turnen, atletiek, zwemmen, judo, voetbal enz, enz zijn gewoon sporten waar een ieder aan mee kan doen en Olympische kwaliteiten komen enkel en alleen uit de persoon. Paardensport op hoog niveau is te elitair om bereikbaar te zijn voor de gewone man.
Ook vind ik het belachelijk om met die paarden de hele wereld over te vliegen voor een oefening op een beetje muziek van hooguit een minuut.
Topsport op hoog niveau is in de meeste sporten te elitair om bereikbaar te zijn voor de gewone man, daar is paardensport echt geen uitzondering op.

De tijd dat alleen amateurs mee mochten doen op de Olympische Spelen is al lang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Jovatov schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:14:
[...]

De tijd dat alleen amateurs mee mochten doen op de Olympische Spelen is al lang geleden...

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:50
Joris748 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:11:
Ik geloof wel dat het topsport is, maar je bent wel erg afhankelijk van welk paard je hebt.
Je hebt natuurlijk een goed paard nodig maar dat is absoluut geen garantie voor succes. In 2010 werd Edward Gal zijn paard Totilas voor een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro verkocht. Het was op dat moment het meest gewilde paard ter wereld nadat Gal met Totilas de nodige prijzen had gewonnen (WKs en EKs). Daarna bleef het stil rond Totilas en werden er geen grote prijzen met gewonnen.

Met alleen een toppaard ben je er dus niet. Je hebt ook een hele goede ruiter en team daaromheen nodig. En ja, het is geen goedkope sport maar de meeste toprijders hebben het paard niet zelf in eigendom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:52

SuBBaSS

-has Ryzen

D.deJong schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Je hebt daarin wel een punt, dat betwist ik ook niet. Er gaat een hoop geld in om en veel hangt ook af van het materiaal/ de faciliteiten.
Dat het niet alleen uit de persoon komt maar ook uit het dier klopt natuurlijk. Da's nou juist een van de aspecten van de sport.

Lange tijd vond ik dressuur ook helemaal niets. Totdat ik er door een paardenmeisje als vriendin van dichtbij mee in aanraking kwam. Ze reed op het hoogste niveau en daar ging heel veel training in zitten.
Zelfs voor zoiets dat eerst op "gewoon mooi recht zitten" leek.
En haar paard was "gedekt" met zaad van een toppaard (dat overigens al overleden was). 8000 euro voor een ingevroren paardenkwakkie. 8)7

Daar ging het me vooral ook om; het is echt niet alsof die ruiters er weinig voor hoeven doen. Dat zijn qua instelling echt wel topsporters.
Of het echt op de Spelen hoort.. Tja, kun je over twisten. Ik weet niet beter dan dat zo is.

Wat mij betreft doen ze motorcrossen er ook bij, is er in ieder geval een vergelijkbaar iets. :+

Verder kan ik het wel met je eens zijn, maar maak daar geen drama van evt. dwang over die dieren. Reken maar dat ze tussen de trainingen door gewoon lekker paard kunnen zijn in de weide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43
De D+ app is soms wel frustrerend zeg. Browsen is inconsistent met de ene keer swipen en de andere keer op een knop te moeten drukken om verder te gaan. Ook refreshed the app de events niet, waardoor ik moet herstarten om een geupdate overzicht te krijgen. En de app vergeet na een tijdje dat het op chromecast cast.

In ieder geval kan ik alle events kijken en de meeste met commentaar. Stukken beter dan de zeer specifieke NOS uitzending met hun eeuwige voor en na beschouwingen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 07:45
@PjotrStroganov Ik had gisteren een probleem dat het commentaar niet klopte (was van een andere video feed / sport). Verder vind ik het wel positief. Ook dat het voor de OS helemaal aangepast wordt voor je land van keuze. Je ziet dat heel snel welke live events er zijn met NL sporters. Ook de medaille winsten van NL zijn makkelijk terug te kijken. Maar ik ga het na deze maand direct opzeggen, want het verder aanbod van Discovery+ is bedroevend.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Djarune schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Bij boksen is het helemaal vreemd. De verliezers in de halve finale krijgen automatisch allebei brons zonder tegen elkaar te hoeven boksen.
Volgens mij is dat omdat je als je KO bent gegaan de volgende wedstrijd in bepaalde gevallen niet kan boksen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
M@cer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:23:
[...]
Volgens mij is dat omdat je als je KO bent gegaan de volgende wedstrijd in bepaalde gevallen niet kan boksen.
Dat zou kunnen inderdaad. Overigens ging er tijdens judo vanochtend een Russische dame KO in de halve finale. Die heeft toch nog een partij moeten judoën voor brons en nog gewonnen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Djarune schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Dat zou kunnen inderdaad. Overigens ging er tijdens judo vanochtend een Russische dame KO in de halve finale. Die heeft toch nog een partij moeten judoën voor brons en nog gewonnen ook.
Verschil is dat het tijdens judo een verwurging betrof dus zuurstof tekort terwijl bij een slag tegen het hoofd de hersenen botsen tegen je schedelpan en je elektrische signalen in de war raken. Dat laatste is gevaarlijker en heeft meer impact denk ik zowel fysiek als mentaal. Genoeg boksers of bijvoorbeeld american football spelers die heel vroeg Alzheimer krijgen vanwege alle stoten tegen het hoofd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die handbaldames van Angola, daar zitten er een paar bij die niet echt een sportief lijf hebben, om het netjes uit te drukken.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 02:05:
Die handbaldames van Angola, daar zitten er een paar bij die niet echt een sportief lijf hebben, om het netjes uit te drukken.
Voorlopig maken ze het NL nog wel lastig, dus ze hebben echt wel niveau. Maar ben het met je eens dat het eens een ander gezicht is, dan al die afgetrainde lichamen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ze gaan er inderdaad best hard in, het Angolese team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

pinda powerrr schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 02:18:
[...]

Voorlopig maken ze het NL nog wel lastig, dus ze hebben echt wel niveau. Maar ben het met je eens dat het eens een ander gezicht is, dan al die afgetrainde lichamen.
Zijn een paar die het echt wel goed doen hoor. Maar verdedigend maken ze best wel veel fouten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Quad schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 02:22:
[...]

Zijn een paar die het echt wel goed doen hoor. Maar verdedigend maken ze best wel veel fouten.
Ze staan ook bijna continu met een speelster minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

dawg schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 02:24:
[...]

Ze staan ook bijna continu met een speelster minder. :P
En toch scoren ze vrij makkelijk. Dus NL verdediging mag wel even wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pinda powerrr schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 02:27:
[...]

En toch scoren ze vrij makkelijk. Dus NL verdediging mag wel even wakker worden.
Ja, mee eens. En penalty’s moeten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het lijkt wel alsof ze bij Nederland zich verdedigend inhouden. De Angolese speelsters klappen er vol op, Nederland niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

17-15. Nou, het gaat maar moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

'Gewoon' zorgen dat je de voorsprong behoudt. Play time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het gaat nu wel rap hoor.

Dat was een vlot rondje op de BMX, beide mannen door naar halve finale.

[ Voor 60% gewijzigd door Quad op 29-07-2021 03:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kijken of de dames bij het roeien nog wat kunnen pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Op de 1e positie halverwege, spannend!

Camerastandpunt is echt wel irritant. :P

Op 3 kwart nog steeds 1e! Komt er goud?

[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 29-07-2021 03:15 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Aaauuu wat een inzinking de laatste 10 meter. Zonde!

Brons!!

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 29-07-2021 03:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zo zonde maar gelukkig nog brons. Het is wel dichtbij met het roeien deze OS.

:)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Worden jullie ook zo gek van dat "dit was een zekere gouden plak!" gedoe?
Zijn "we" vergeten dat er ook nog andere landen meedoen ofzo?

Hartstikke knap, maar de verwachtingen zijn zoooooo hoog, dat kan alleen maar fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

pinda powerrr schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 03:22:

Hartstikke knap, maar de verwachtingen zijn zoooooo hoog, dat kan alleen maar fout gaan.
Het was meer het moment in de wedstrijd, 1990 meter vooraan gevaren, bootlengte voorsprong en dan in de laatste meter voorbij geraakt door 2 landen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pinda powerrr schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 03:22:

Echt heh. Zal wellicht wel door die - inmiddels beruchte - voorspelling komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Handbal is binnen, mooi.
Over BMX gesproken, ik kijk ook uit naar het baanwielrennen, altijd een tof onderdeel gevonden op de OS. Beginnen als goed is komende week.

Klasse interview van Marieke. _O_

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 29-07-2021 03:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 03:23:
[...]

Het was meer het moment in de wedstrijd, 1990 meter vooraan gevaren, bootlengte voorsprong en dan in de laatste meter voorbij geraakt door 2 landen.
Nou de verslaggeving vooral, daar erger ik me aan. Wat die meiden hebben gedaan blijft fantastisch, ondanks het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Quad mooi interview met de roeisters net inderdaad. :)

Kamminga zometeen zou mooi zijn als die voor goud kan gaan en zijn bravoure om kan zetten in de dikste plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee! Net niet! Weer zilver voor Kamminga.

Hebben ze het vooraf wel heel goed geanalyseerd in de studio.

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 29-07-2021 03:50 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Pfff zenuwslopende laatste baan zeg.

Zilver. :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mooie strijd, maar zenuwslopend weer :X

Toch weer een medaille! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Heemskerk nu. Halve finale 100m vrij.

Edit: 4e plek.

[ Voor 19% gewijzigd door dawg op 29-07-2021 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Heb het BMX-en on-demand zitten terugkijken, mooie sport en uitstekend gereden door alle Nederlanders. Medaillekansen komen daar als het goed is wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Jovatov schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:28:
Heb het BMX-en on-demand zitten terugkijken, mooie sport en uitstekend gereden door alle Nederlanders. Medaillekansen komen daar als het goed is wel :)
Het is wel jammer dat het nu allemaal over 3 heats gaat, maar dat de finale (voor zover ik begrepen heb) over één race gaat. Als je net op dat moment pech hebt dan kun je nog zo de voorronden gedomineerd hebben, maar de plak gaat aan je neus voorbij. Dan kun je dat ook beter over 3 heats doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
De Nederlandse beachvolleybal dames 1-0 voor in sets. Maar man man man... Het afmaken van sets is wel moeilijk voor ze. Vorige partij 6 matchpoints gehad en verloren, nu weer 6 setpoints nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Waarom werken ze bij dat judo in het begin niet met poules? Ik heb vaak het idee dat goede judokas vaak al aan het begin van een toernooi elkaar loten en dan is het vaak al afgelopen of maximaal brons via herkansingen. Korrel ligt er nu al uit als nummer 3 van de wereld omdat hij in Frey een tegenstander treft die al zilver en brons heeft gewonnen op een WK, waar hij van verliest en meteen naar huis kan.

En Steenhuis is de zoveelste NL judoka die dus met 3 strafjes verliest en nu naar de herkansingen gaat.

Het judo team lijkt het niet veel beter te gaan doen als op de vorige OS. Maar we krijgen Grol nog…

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2021 08:38 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
autje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Het is wel jammer dat het nu allemaal over 3 heats gaat, maar dat de finale (voor zover ik begrepen heb) over één race gaat. Als je net op dat moment pech hebt dan kun je nog zo de voorronden gedomineerd hebben, maar de plak gaat aan je neus voorbij. Dan kun je dat ook beter over 3 heats doen.
zijn er sporten waarbij finales op die manier werken? Volgens mij is de finale toch de laatste proef die je moet doorstaan om te laten zien dat je de beste bent?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Bouwmeester maakt er wel een potje van… zwarte vlag in race 7 (dus 45 punten) waardoor dit nu haar schrap resultaat wordt en de 21 punten van race 1 weer gaan meetellen en ze van 3 naar 7 is gezakt in de stand. Een medaille lijkt ver weg nu…

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2021 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Jovatov schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:28:
weet niet of ik dit hier mag vragen maar waar kon je de wedstrijden on-demand terugkijken?

Nu even het vrouwen beachvolleybal kijken...blijft toch een van mijn favoriete sporten op de olympische spelen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zo begint de 2e sessie boogschieten met Schloesser en Wijler.
Schloesser moet tegen de 13e van de world ranking, zelf is ze 28e.
Wijler staat 12e en moet tegen de nummer 56, dus op papier een goede kans om door te gaan.

Alleen geen idee hoe het nu nog met de na-winden zit van die tyfoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Nutterd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:32:
weet niet of ik dit hier mag vragen maar waar kon je de wedstrijden on-demand terugkijken?
Discovery+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Mooie overwinning van Stam en door. Het is nog niet zeker of dat meteen de kwartfinales zijn of nog eerst een tussenronde.

[ Voor 74% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nederlandse meiden winnen hun laatste beachvolleybal pot met 2-0. Volgens mij komen ze nu in een soort van herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Badloe 5e in race 10 en handhaaft zich op de 1e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En Badloe 1e in race 11! En zijn belangrijkste concurrent, de Fransman, wordt 9e.

[ Voor 66% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Interviews met de Geus en Bouwmeester… zo ziet teleurstelling er dus uit… is ook topsport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Af en toe een 10 voor Schloesser kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

TheBrut3 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:45:
Af en toe een 10 voor Schloesser kan geen kwaad.
U roept, zij schiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Shootoff, spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Yes! Schloesser door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Zeker, maar had niet gehoeven. Maar goed, ze is door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Badloe ook ontzettend goed bezig. Race 11 gewonnen en nu vooralsnog ook nog op 1e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
autje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:52:
Zeker, maar had niet gehoeven. Maar goed, ze is door.
Had zeker niet gehoeven, maar dat maakt het ook spannend. 1 pijl kan heel veel impact hebben.
Over ~10 minuten moet ze gelijk weer de volgende pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Badloe wint ook race 12 en hij hoeft de medal race alleen maar uit te racen om goud binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
PatrickC schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:01:
Badloe wint ook race 12 en hij hoeft de medal race alleen maar uit te racen om goud binnen te halen.
Klinkt goed. Hopen dat hij de persoonlijkheid heeft om het veilig en volwassen binnen te halen en niet om alles op alles te zetten om die medal race ook te winnen.

Blijft jammer dat er maar 1 per land mee mag doen, waardoor er van de 2 beste in de wereld maar 1 mee mag doen.

Nu op naar de volgende pot van Schloesser, die begint nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:01:
idd, 19 punten voorsprong op Goyard en er zit maar 18 punten verschil tussen 1e en laatste/10e plaats in de finale-race. Zolang ie geen DSQ krijgt is goud binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Helaas. Geen brons in de judo en Schloesser begint met een 5! Oef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Die franse lijkt wel erg goed. Gaat lastig worden

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Judo… een sport waarbij je het judopak van je tegenstander probeert vast te grijpen en ook al vloer je je tegenstander, telt het niet als je ook maar een beetje op je buik valt. Waardeloze sport op deze manier…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Judo en zeilen (behalve Badloe) stellen toch wel teleur op deze spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Schloesser klaar, helaas. Erg slecht geschoten deze pot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gisteren kreeg een Nederlandse 3 straffen voor passiviteit, terwijl haar tegenstander er 0 kreeg voor hetzelfde gedrag. Toen maar besloten deze sport links te laten liggen. Wat ik zo hoor, terecht :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
PatrickC schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:14:
Judo… een sport waarbij je het judopak van je tegenstander probeert vast te grijpen en ook al vloer je je tegenstander, telt het niet als je ook maar een beetje op je buik valt. Waardeloze sport op deze manier…
Ik denk dat je toch ook wel goed kunt zien waarom deze kleine sporten zo klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Anicka van Emden komt nu ook naar de studio voor bijna niets… beide NL judoka’s vandaag zijn hun koffers al aan het pakken…

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.