Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
Vorige OS ook maar 1 bronzen medaille… we doen iets fout lijkt mij… Dan moet Grol het maar doen..

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 28-07-2021 11:40 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:09
Inderdaad judoka's met hoge rankings die allemaal hopeloos falen.. Wedstrijden zijn ook totaal niet leuk om naar te kijken, veel passiviteit, weinig mooie worpen. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Caljouw wint van de 13e geplaatste in zijn 2e pot in de poule, dus die zit bij de laatste 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik wil gewoon judoën zegt van ‘t End… weinig van gezien!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
Judo was wellicht wat leuker vroeger ? , meer grondwerk en actie met werpen. Nu is het vooral verdedigen en blijven staan en zorgen dat je tegenstander je niet kan vastpakken. Of is het qua kracht veel dichter bij elkaar dan vroeger ? Meer aan elkaar gewaagd ? Nieuwe puntensysteem werkt averechts ? Iemand met judo kennis die hier wat over kan vertellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CornermanNL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:45:
Judo was wellicht wat leuker vroeger ? , meer grondwerk en actie met werpen. Nu is het vooral verdedigen en blijven staan en zorgen dat je tegenstander je niet kan vastpakken. Of is het qua kracht veel dichter bij elkaar dan vroeger ? Meer aan elkaar gewaagd ? Nieuwe puntensysteem werkt averechts ? Iemand met judo kennis die hier wat over kan vertellen ?
Spelregels zijn een paar jaar geleden veranderd. Het is nu meer worstelen geworden, hangen en trekken ipv mooie worpen. Zou leuker zijn voor de tv-kijker.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
In ieder geval is er een regel tegen 'grabbing' ingevoerd enkele jaren geleden. Je mag de benen niet meer pakken. Maar dit klinkt op zich ook wel weer logisch:
Grabbing is de benaming die wordt gebruikt als er onder de band van de tegenstander wordt vastgepakt. Het pakken onder de band is sinds enige tijd verboden. De maatregel is enkele jaren geleden ingevoerd, omdat steeds meer judoka's voorover gebogen gingen judoën en daarbij gingen afwachten op een actie van de tegenstander om dan het been te kunnen pakken. Dat was een heel negatieve manier van het wedstrijdjudo.

Onder de band pakken is niet toegestaan en wordt bestraft met shido. De straf voor grabbing heeft met het wedstrijdreglement 2018 geen uitzonderingspositie meer. De shido voor grabbing wordt gelijkgesteld met de overige shido's. Dus 3 x shido voor grabbing is Hansoku-Make.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Wanneer stapt Henk Grol op de mat? weet iemand dat? Google helpt

[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 28-07-2021 11:58 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Pierre schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:57:
Wanneer stapt Henk Grol op de mat? weet iemand dat? Google helpt
30 juli voor het eerst. 04:00 uur

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:54
halve finale in de 3x3 verloren, straks dan maar de kleine finale voor het brons zien

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Een van de weinige "sporten" wat ik eigenlijk geen klap aan vind, paardensport dressuur. Knap? Absoluut, maar jurysport en weinig spanning.

Springruiters daarentegen vind ik wel weer machtig om te zien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Er blijkt dus (voor mij dan) nog een sport te zijn die ik nog minder om aan te zien vind dan judo. Paardjehuppelen.

(edit: ben zo te lezen niet de enige :) Springruiters idd wel spannend af en toe, valt de balk wel of toch net niet:)

[ Voor 34% gewijzigd door sverzijl op 28-07-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
sverzijl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:02:
Er blijkt dus (voor mij dan) nog een sport te zijn die ik nog minder om aan te zien vind dan judo. Paardjehuppelen.
Ik snap ook niet dat dit olympisch is. Het is toch 99% afhankelijk van het paard in plaats van de mens? Wat bij ongeveer alle andere sporten wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06

Punkrocker

Mostly harmless

sverzijl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:02:
Ziet er altijd zeer onnatuurlijk uit.

Dat een paard rennen en springen leuk vind kan ik nog bij. Maar dit?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Quad schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:01:
Een van de weinige "sporten" wat ik eigenlijk geen klap aan vind, paardensport dressuur. Knap? Absoluut, maar jurysport en weinig spanning.

Springruiters daarentegen vind ik wel weer machtig om te zien.
Ik snap niet dat die "sport" nog toegestaan is. In het circus worden ook geen dieren meer gebruikt, dat spelen met paarden is niet heel anders.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Schandalig dat paardenmishandeling nog een wereldwijd geaccepteerde 'sport' is. Tijd dat PvdD hierover een motie indient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Ik snap niet dat die "sport" nog toegestaan is. In het circus worden ook geen dieren meer gebruikt, dat spelen met paarden is niet heel anders.
Zal vast iets met geld te maken hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Waarom is stierenvechten niet olympisch? Worden ook dieren voor misbruikt maar die hebben tenminste nog een mooi leven gehad.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51
Ik begrijp dat mensen nog geen zeilen hebben gezien? Dat is echt de minste kijksport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43
Uren aan boogschieten: heerlijk!

Ik zit er toch weer aan te denken om die hobby op te pikken.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

PjotrStroganov schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:11:
Uren aan boogschieten: heerlijk!

Ik zit er toch weer aan te denken om die hobby op te pikken.
Dat lijkt mij echt zo lastig, ik zou zelf nooit iets raken (misschien 100 meter er naast ofzo) :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Ik snap ook niet dat dit olympisch is. Het is toch 99% afhankelijk van het paard in plaats van de mens? Wat bij ongeveer alle andere sporten wel het geval is.
Dat paard doet dit niet vanzelf he. Het is toch echt de ruiter en de jaren lange training samen met het paard waardoor ze dit (perfect) uit kunnen voeren.

En diermishandeling? Denk dat die paarden een beter leven hebben dan het gemiddelde huisdier.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
autje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:11:
Ik begrijp dat mensen nog geen zeilen hebben gezien? Dat is echt de minste kijksport.
Zeilen is prima kijksport, mits goed in beeld gebracht. De regie kiest echter meestal voor een paar nietszeggende sfeerplaatjes in plaats van een goed overzicht om de wedstrijd te volgen. (echt, aan boord gebeurt niets spannends, ze kunnen allemaal die boot hard laten gaan. Het gaat juist om de onderlinge posities, de tactische keuzes, wat de wind doet etc)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Bensimpel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Dat lijkt mij echt zo lastig, ik zou zelf nooit iets raken (misschien 100 meter er naast ofzo) :+
Ik zou juist bang zijn wel iets te raken

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Zeilen is prima kijksport, mits goed in beeld gebracht. De regie kiest echter meestal voor een paar nietszeggende sfeerplaatjes in plaats van een goed overzicht om de wedstrijd te volgen. (echt, aan boord gebeurt niets spannends, ze kunnen allemaal die boot hard laten gaan. Het gaat juist om de onderlinge posities, de tactische keuzes, wat de wind doet etc)
In die shots vanuit de lucht moet ook steeds erbij worden aangegeven wie er aan kop ligt, want uit het beeld is het niet te halen. Ik hoef het niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Je zou zeggen dat zeilen met drones nu beter in beeld zou kunnen worden gebracht en 360 graden camera’s op de boten zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
De Russische wint!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Phydomir schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:13:
Dat paard doet dit niet vanzelf he. Het is toch echt de ruiter en de jaren lange training samen met het paard waardoor ze dit (perfect) uit kunnen voeren.
Dus een top ruiter zou met een prut paard hetzelfde kunnen bereiken na jarenlange training? Want dan is het inderdaad de menselijke prestatie.

Vooralsnog is mijn mening dat het niet olympisch waardig is omdat het menselijke component te klein is. Net als bij iets als Formule 1. Goede competitie, maar de auto is zo bepalend dat de menselijke factor te klein is om iets olympisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik denk dat er weinig zijn die het haar niet gunnen... Wat een beest...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Erg knap van die Russische judoka… wat een vechtlust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:18:
[...]

Dus een top ruiter zou met een prut paard hetzelfde kunnen bereiken na jarenlange training? Want dan is het inderdaad de menselijke prestatie.

Vooralsnog is mijn mening dat het niet olympisch waardig is omdat het menselijke component te klein is. Net als bij iets als Formule 1. Goede competitie, maar de auto is zo bepalend dat de menselijke factor te klein is om iets olympisch te zijn.
En dan hebben ze een keertje goede paarden in NL, b.v. bij de springruiters, en dan worden ze gewoon weggekocht door een ander land. Dat heeft naar mijn mening niets met topsport te maken maar met gewoon heel veel geld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nou, hopelijk toch nog 1 medaille in het judo vandaag.. Of wederom een net-nietje ?

De russische bronzen plak is een hele mooie geweest voor haar zeg, wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nou Sanne, gooi die Duitse ff over je rug heen, is 't klaar en afgelopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sverzijl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:22:
Nou, hopelijk toch nog 1 medaille in het judo vandaag.. Of wederom een net-nietje ?
Van ‘t End werd 7e… is wat mij betreft niet een net-nietje. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
PatrickC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:21:
[...]

En dan hebben ze een keertje goede paarden in NL, b.v. bij de springruiters, en dan worden ze gewoon weggekocht door een ander land. Dat heeft naar mijn mening niets met topsport te maken maar met gewoon heel veel geld hebben.
Net zoiets als voetbal dus?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:15
redwing schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Zolang voetballers niet gekocht worden, genationaliseerd genaturaliseerd worden en daarna uit mogen komen voor een ander land, gaat je vergelijking niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 28-07-2021 12:29 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
redwing schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Van het nationale kun je geen spelers wegkopen… bij het clubvoetbal wel… maar dat is nvt bij de OS en WK’s.

Wat je b.v. wel ziet bij atletiek is dat voor Turkije ineens heel veel Afrikanen hardlopen… die worden dan even snel genaturaliseerd.

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 28-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zie een trend bij die NL judoka’s. Volgens mij trainen die allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Joris748 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Zolang voetballers niet gekocht worden, genationaliseerd worden en daarna uit mogen komen voor een ander land, gaat je vergelijking niet op.
Zoals bij atletiek, tafeltennis en al die andere sporten waarbij toppers snel een paspoort kunnen krijgen.

Eigenlijk is het raar dat er een nationale vlag aan een sporter verbonden wordt, die sporters vertegenwoordigen alleen zichzelf. (en daar is niets mis mee)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

Zolang voetballers niet gekocht worden, genationaliseerd genaturaliseerd worden en daarna uit mogen komen voor een ander land, gaat je vergelijking niet op.
Qatar. O-)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dan landt je tegenstander op haar zij, maar er zit een elleboog tussen, dus geen punt. Ja, zo wordt het nooit wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Mijn opmerking gaat er dan ook meer om dat ditzelfde in heel veel sporten speelt. Als je meer geld hebt, heb je beter materiaal, kun je beter trainen en heb je standaard al een voorsprong.
Daarnaast gebeurt dit wel degelijk ook met mensen die genaturaliseerd worden en daarna voor dat land uit mogen komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Zoals bij atletiek, tafeltennis en al die andere sporten waarbij toppers snel een paspoort kunnen krijgen.

Eigenlijk is het raar dat er een nationale vlag aan een sporter verbonden wordt, die sporters vertegenwoordigen alleen zichzelf. (en daar is niets mis mee)
Het is van alle tijden dat sporters een andere nationaliteit aannemen, om uit te kunnen komen op grote kampioenschappen. Wie kent onze Haagse schaatsbelg nog?

Het wordt een beetje dubieus als landen op deze manier sporters aantrekken om mee te pronken. Maar goed, we dwalen af. Het ging in eerste instantie over het belang van een goed paard.

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 28-07-2021 12:35 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Het is met judo gewoon een ander een straf aansmeren en dan rondjes blijven lopen?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PatrickC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:32:
Dan landt je tegenstander op haar zij, maar er zit een elleboog tussen, dus geen punt. Ja, zo wordt het nooit wat!
Dit zijn inderdaad punten die gemaakt moeten worden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Er komt weer een judo verliespartij op 3 straffen aan voor team NL…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Wie het eerst de volgende straf krijgt heeft verloren. Leuk hoor, als je zo wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zenuwslopend hoor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik heb wel het idee dat ze fitter is dan die Duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja dit is 'm!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:24
[...]

en in veel landen gebeurt dat toch echt wel bij sporten. Of maak je mij echt wijs dat Brown (basketballer) een echte japanner is? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Toch nog, mooi:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hehe… ippon! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kijk, zo moet ie :) En dan ook gelijk met een echt goede score.

[ Voor 53% gewijzigd door redwing op 28-07-2021 12:38 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
hehe.... Eindelijk..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hoppa eindelijk, die kwam uit haar tenen.

[ Voor 46% gewijzigd door Pierre op 28-07-2021 12:39 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Yes!

Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Geweldige bronze! Die vergeet ze nooit meer

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Joris748 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Het is van alle tijden dat sporters een andere nationaliteit aannemen, om uit te kunnen komen op grote kampioenschappen. Wie kent onze Haagse schaatsbelg nog?

Het wordt een beetje dubieus als landen op deze manier sporters aantrekken om mee te pronken.
Schaatsen was ook een sport waar ik aan dacht (en niet alleen die Belg) Echter bij schaatsen was er ook iets anders aan de hand, in NL had je zoveel wereldtop waarvan er maar een paar zich konden plaatsen. De beste niet Nederlander op het toernooi zou dan nog door 3 of 4 andere Nederlanders ook verslagen kunnen zijn.
Die sporters kozen er dus zelf voor om via een land zonder concurrentie hun internationale deelname zeker te stellen. Dat is iets anders als dat ze door andere landen/sportbonden gevraagd worden dat land te gaan vertegenwoordigen. (en dan heb je als tussen categorie nog de vluchtelingen die zich mogelijk oprecht meer in het nieuwe land thuis voelen en dan omdat het sporters zijn snel en soepel een paspoort krijgen. )

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Over pieken en dalen:
Met acht medailles in Tokio gaat woensdag 28 juli de boeken in als de dag met de meeste Nederlandse medailles ooit op de Spelen. Het record, zeven olympische medailles op 11 augustus 1928 in Amsterdam, is gebroken.
https://www.nu.nl/olympis...medailles-op-een-dag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Alsof de dag waarop je ze haalt uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Exocet schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:48:
[...]

We moeten natuurlijk wel in de hype blijven! oOo :)F

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Exocet schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Maakt geen bal uit, maar het is wel een heeeeele lekkere opsteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
De Japanse pakt goud nog bij het judo. Wel grappig om te zien dat zowel de Japanse als de Russische hebben gewonnen na hun slopende onderlinge duel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik moet zeggen dat ik waterpolo rete saai vind. Maar de 'aftrap' is wel grappig. Zouden ze bij voetbal ook moeten doen. Iedereen op de achterlijn beginnen, bal in het midden en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Kromowidjojo heeft zich afgemeld voor het vervolg van de 100m vrij, en gaat volledig voor de 50m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
autje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:52:
Kromowidjojo heeft zich afgemeld voor het vervolg van de 100m vrij, en gaat volledig voor de 50m.
Geen idee wat daar achter zit, maar ik vind dit dus echt slecht. Net als Schippers op de 100m.

Je bent geplaatst voor een wedstrijd op het belangrijkste sporttoernooi. Iets waar anderen een moord voor zouden doen. En dan, sarcastisch gezegd, geen zin, ik doe toch maar niet mee.

Flikker op, pak dan het vliegtuig terug naar huis en doe nooit meer mee.

(zo, dat moest ik even kwijt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Geen idee wat daar achter zit, maar ik vind dit dus echt slecht. Net als Schippers op de 100m.

Je bent geplaatst voor een wedstrijd op het belangrijkste sporttoernooi. Iets waar anderen een moord voor zouden doen. En dan, sarcastisch gezegd, geen zin, ik doe toch maar niet mee.

bij Schippers is het geen kwestie van 'geen zin' . Het is een kwestie van willen pieken op de 200 meter en dan kun je die 100 meter er gewoon niet bij hebben. Dergelijke wedstrijden zijn een aanslag op je lijf en dat wil je zo goed mogelijk hebben op het nummer / nummers die jij wil doen.

En zoals hieronder ook al aangegeven. Als jij weet dat je totaal geen kans maakt op dat specifieke onderdeel waarom zou je dan wel die aanslag op je lijf gaan ondergaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 28-07-2021 12:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
[...]

Ze denkt dat ze sowieso geen kans heeft op de 100m vrij en door het afzeggen van de 100m een grotere kans op een medaille op de 50m vrij.

Ik snap het wel. Ja, wel jammer dat ze dit niet van tevoren had bedacht.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Serie-tijd was gewoon niet goed. Ze zou een swim-off moeten doen, maar ze heeft veel meer kans op de 50m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Webgnome schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:57:
[...]

bij Schippers is het geen kwestie van 'geen zin' . Het is een kwestie van willen pieken op de 200 meter en dan kun je die 100 meter er gewoon niet bij hebben. Dergelijke wedstrijden zijn een aanslag op je lijf en dat wil je zo goed mogelijk hebben op het nummer / nummers die jij wil doen.
Bedenk dat dan van te voren

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:11
[...]

Blij dat je het kwijt bent..

Maar Schippers heeft rugklachten en is (zodoende) sowieso geen medaillekandidaat voor de 100m.
Groot gelijk dat ze zich maximaal toespitst op deze manier op de 200m.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
AntraXxX schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:59:
Maar Schippers heeft rugklachten en is (zodoende) sowieso geen medaillekandidaat voor de 100m.
En wat moet diegene die nu thuis zit en net buiten de OS viel? Als Schippers dit eerder had bedacht, dan had diegene mee kunnen doen met de OS.

Imo is het afzeggen voor alles of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Bedenk dat dan van te voren
geen idee hoe lang ze die rugklachten al heeft maar kan mij voorstellen dat dat pas in Japan echt opspeelt ja dan heb je wel al die kwalificatie. En overigens ook je kwalificeert je in een bepaalde volgorde en je denkt bij die kwalificaties echt niet 'laten we dat maar niet doen' dan wil je de maximale aantal opties die je kan krijgen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wevers mag turnen omdat een Canadese geblesseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:00:
[...]

En wat moet diegene die nu thuis zit en net buiten de OS viel? Als Schippers dit eerder had bedacht, dan had diegene mee kunnen doen met de OS.

Wie was dat dan? Je moet voor plaatsing een bepaalde limiet lopen, en dat heeft niemand gedaan behalve Schippers, Samuel, en van Hunensteijn. Dus het was of twee atleten, of drie met Schippers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Welke snelle 100m loopster die de limiet gelopen heeft zit dan thuis?

Ik vind het een volstrekt logische keuze van Schippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PatrickC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:05:
Welke snelle 100m loopster die de limiet gelopen heeft zit dan thuis?
Geen idee. Er zijn 200 landen in de wereld, er zal vast iemand buiten de boot vallen door deze beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Webgnome schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:00:
[...]

geen idee hoe lang ze die rugklachten al heeft maar kan mij voorstellen dat dat pas in Japan echt opspeelt ja dan heb je wel al die kwalificatie. En overigens ook je kwalificeert je in een bepaalde volgorde en je denkt bij die kwalificaties echt niet 'laten we dat maar niet doen' dan wil je de maximale aantal opties die je kan krijgen
Ze heeft die klachten al best lang… sinds een val van een trap volgens mij… ik dacht dat het hernia gerelateerde klachten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Alle (individuele) sporters doen toch puur voor zichzelf mee, niet om de tegenstander te pleasen :?

Volledig logische beslissingen van beide. Als je al een swim-off nodig hebt om in de finale te komen, dan kun je beter je energie sparen als je denkt dat je daarmee een betere kans hebt om op een ander nummer hoger te scoren. En hetzelfde voor hardlopen: Als je veel energie verspilt met een nummer waar je toch al vrij kansloos voor bent, dan kun je beter die energie besparen voor het nummer waar je wel kans denkt te maken, als je door je huidige vorm maar beperkt energie hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door naitsoezn op 28-07-2021 13:10 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:06:
[...]

[...]

Geen idee. Er zijn 200 landen in de wereld, er zal vast iemand buiten de boot vallen door deze beslissing.
Zo werkt het niet bij de 100m atletiek. Daar heb je een max aantal deelnemers per land, die dan ook nog eens de limiet gelopen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
naitsoezn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:07:
Alle (individuele) sporters doen toch puur voor zichzelf mee, niet om de tegenstander te pleasen
precies dit. Je bent daar voor jezelf (in het geval van Atletiek of andere individuele sporten) en als jij je kan plaatsen voor de 100 of 200 of welke andere afstand dan ook dan doe je dat omdat je denkt op dat moment dat dat moet kunnen. Als je er tijdens de spelen dan achterkomt dat het gewoon echt niet kan dan meld je je af. Dat is heel zuur maar er zit best een lange tijd tussen de kwalificatie voor de spelen en de spelen zelf. Het is een kwestie van risico analyse.
PatrickC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Zo werkt het niet bij de 100m atletiek. Daar heb je een max aantal deelnemers per land, die dan ook nog eens de limiet gelopen moeten hebben.
dit dus

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 28-07-2021 13:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Ik snap de kritiek ook niet zo. Zeker bij zwemmen is dit iets van alle tijden.

We kunnen vandaag overigens nog een medaille winnen, bij het paardendansen.

[ Voor 33% gewijzigd door autje op 28-07-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 17:59

Jebus4life

BE User

Webgnome schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:38:
[...]

en in veel landen gebeurt dat toch echt wel bij sporten. Of maak je mij echt wijs dat Brown (basketballer) een echte japanner is? ;)
Even opmerken, die woont en speelt al meer dan 10 jaar in Japan als ik me niet vergis. Dan heb ik er persoonlijk ook geen probleem mee dat je je hebt laten naturaliseren en dat land wil vertegenwoordigen.

Er zijn veel ergere gevallen wat mij betreft

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mensen mogen helemaal zelf kiezen voor welk land ze uitkomen. Gabriela Schloesser-Bayardo (boogschieten) is zelf mexicaans. Heeft ze voor NL samen met Sjef mooi zilver kunnen pakken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bensimpel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:13:
Mensen mogen helemaal zelf kiezen voor welk land ze uitkomen. Gabriela Schloesser-Bayardo (boogschieten) is zelf mexicaans. Heeft ze voor NL samen met Sjef mooi zilver kunnen pakken.
Daarvoor heeft ze wel eerst moeten trouwen met een Nederlander, nouja... Limburger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TheBrut3 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Daarvoor heeft ze wel eerst moeten trouwen met een Nederlander, nouja... Limburger.
Prima toch? ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Webgnome schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:57:
[...]

En zoals hieronder ook al aangegeven. Als jij weet dat je totaal geen kans maakt op dat specifieke onderdeel waarom zou je dan wel die aanslag op je lijf gaan ondergaan?
Derksen zei dat gisteravond nog wel raak tegen die polsstokhoogspringer die niet mee mocht vanwege positieve test. Waarom jaren voorbereiden voor een OS als je weet dat je de top 10 toch niet haalt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Geen medaille bij het knolhobbelen. Gal 4e nu en er moeten er nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Nederland één punt voor in het 4e kwart van het waterpolo.

ETA: leuke uitslag bij Canada - Zuid Afrika: 21-1. Meedoen is belangrijker dan winnen, zullen we maar zeggen.

ETA2: en we hebben er weer een corona-geval bij: assistent bondscoach bij de roeiers (die zelf ook al in quarantaine zit).

[ Voor 74% gewijzigd door autje op 28-07-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
8 medailles in 1 dag is natuurlijk geweldig. NL is t.o.v. België wel een succesvol sportland op de OS. De laatste keer dat België überhaupt 8 of meer medailles won in een gehele OS was in Parijs 1924 bijna 100 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of dit al gepost is hier, maar dit is toch wel heel erg https://nos.nl/tokyo2020/...met-racistische-uitspraak

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 28-07-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Quad schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Derksen zei dat gisteravond nog wel raak tegen die polsstokhoogspringer die niet mee mocht vanwege positieve test. Waarom jaren voorbereiden voor een OS als je weet dat je de top 10 toch niet haalt.
OS gaat toch ook vooral om de olympische ervaring O-)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
autje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:35:
ETA2: en we hebben er weer een corona-geval bij: assistent bondscoach bij de roeiers (die zelf ook al in quarantaine zit).
Oei, vlug dat roeitoernooi afmaken voor er meer roeiers positief testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Pierre schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:45:
Geen idee of dit al gepost is hier, maar dit is toch wel heel erg https://nos.nl/tokyo2020/...met-racistische-uitspraak
Schande, daar mag wel een tijdje schorsing op volgen.

Ander leuk puntje in dat artikel trouwens:
Het is niet het eerste incident bij de Duitsers tijdens deze Olympische Spelen. Bij het judo kreeg Martyna Trajdos voor haar partij tegen de Hongaarse Szofi Özbas een paar klappen in het gezicht van haar trainer Claudiu Pusa.

Voor Trajdos een normale gang van zaken, maar voor de internationale judofederatie was de actie van Pusa een reden voor een officiële waarschuwing.
Leuk team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
[...]

Meedoen is belangrijker dan winnen?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

evleerdam schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Meedoen is belangrijker dan winnen?
Wellicht, maar hij verwoorde het, als ik het goed heb, dat de hele route voor deze Spelen ook al gericht is op Parijs, omdat hij dan denkt wel kans te maken op een medaille.

Was eigenlijk gewoon een lullige vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 28-07-2021 13:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Nederland wint waterpolo 14-13 tegen Spanje. Winnende goal 20 seconden voor tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 17:59

Jebus4life

BE User

[...]

Heeft Derksen dan ooit 1 prijs gewonnen in zijn voetbalcarriere? Waarom heeft hij al die jaren gespeeld dan... |:( 8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
autje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:54:
Nederland wint waterpolo 14-13 tegen Spanje. Winnende goal 20 seconden voor tijd.
Was een spannend einde inderdaad!

Dat was hem wel voor vandaag. Vanaf morgen begint het BMX'en, prachtige kijksport :)
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.