Kan 1 zware airco op zolder de rest van het huis afkoelen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

MarcoC schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:47:
[...]

Iedereen wil natuurlijk het liefst in elke kamer tot op 1 cijfer achter de komma nauwkeurig de hele jaar het temperatuur zo zuinig mogelijk regelen. Alleen dat is niet altijd haalbaar, vandaar dit topic. Ik begrijp jouw bijdrages niet en vind ze totaal niet constructief. Jammer dat je een constructieve discussie probeert waarin cijfers en feiten gedeeld worden probeert te ontregelen. Zo'n opmerking over een ijsblokje in een glas wijn voegt totaal niks toe.
Alles wat kouder is, zal effectief een koelend effect ergens hebben; of dit nu een stukje ijs is of een airco bnnnen-unit van 1, 3 of 5kw. Kan het? Zo bekeken, is het antwoord altijd ja.

Ik kan ook met een motor een caravan trekken. Is dit wenselijk? Een bij-effect gebruiken als uitgangsargument voor een use case? Hierop is het antwoord: nee.

Het feit dat iets kan, en effectief ook nog meetbaar is, betekent niet dat het daarvoor bedoeld is. Je mag het van mij absoluut zo uitvoeren. Het is jouw geld, maar deze benadering is geen standaard werkwijze en is zeker voor iemand die achteloos dit topic leest geen standaard oplossing. Deze grote waarschuwing mag jij als niet constructief ervaren maar vind ik belangrijk om te vermelden.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
hamsteg schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:02:
[...]

Het feit dat iets kan, en effectief ook nog meetbaar is, betekent niet dat het daarvoor bedoeld is.
Wellicht dat je met deze uitspraak in het achterhoofd je eigen bijdrages in dit topic kunt evalueren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Misschien moet jij minder biassed lezen. Maar jij hebt je doel bereikt, ik zal me nu koest houden, een tegengeluid is blijkbaar onwenselijk. Succes!

... gecensureerd ...

Pagina: 1 2 3 Laatste