Meten is weten. Nu een aantal warme dagen gehad.
Deze AC hangt in een nieuwbouwhuis trappenhuis, met rolluiken en screens op de grootste raampartijen. 160 m2, min of meer gelijk verdeeld over drie verdiepingen, hoekhuis op de zuidkant. Veel avondzon op de ramen. Daar hebben we er relatief veel van met een erker op Zuid en openslaande deuren op west. Naar de verdiepingen een 'dichte' trap, dus met verticale plankjes tussen de treden.
De 3.4kW AC trekt max 1kW aan elektrisch vermogen en stond constant aan en ingesteld tussen de 18 en 19C. Op de piekmomenten trekt het systeem gemiddeld ~660W
Je ziet het systeem zichzelf al snel terugregelen omdat het niet kouder dan condenstemperatuur kan uitblazen. Meer kW zou dus denk ik hier niet zinvol zijn.
Op de zolderverdieping heb ik deuren naar de zolderkamers die ik meestal dicht heb zodat die ruimtes niet onnodig gekoeld worden.
Op de begane grond hoeft het van mij echt niet koeler te zijn, prima behaaglijk als je het systeem continu laat draaien.
Maar verwacht niet na een weekend 30C buiten, thuis te komen en het huis even in geheel snel terug te koelen. En als je beneden de buitendeuren en ramen met 30C openzet, dan koelt het ook niet heel snel af na sluiten, dus de boel wel een beetje dichthouden.
In het trappenhuis op zolder voelt het echt als 18C en dat is dus koud.
Je kan overwegen de airco ter hoogte van de vloer van de zolder te hangen, dan kan het wat beter naar de eerste verdieping blazen.
"Gang" en "woonkamer" zijn op de BG. Gevoelstemp is de AccuWeather realfeel buitentemp.
/f/image/nICqYhMzb7lQVSNUv88GnWWe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/46qtYxMNihKRsYpBpEYuOobp.png?f=fotoalbum_large)
Deze AC hangt in een nieuwbouwhuis trappenhuis, met rolluiken en screens op de grootste raampartijen. 160 m2, min of meer gelijk verdeeld over drie verdiepingen, hoekhuis op de zuidkant. Veel avondzon op de ramen. Daar hebben we er relatief veel van met een erker op Zuid en openslaande deuren op west. Naar de verdiepingen een 'dichte' trap, dus met verticale plankjes tussen de treden.
De 3.4kW AC trekt max 1kW aan elektrisch vermogen en stond constant aan en ingesteld tussen de 18 en 19C. Op de piekmomenten trekt het systeem gemiddeld ~660W
Je ziet het systeem zichzelf al snel terugregelen omdat het niet kouder dan condenstemperatuur kan uitblazen. Meer kW zou dus denk ik hier niet zinvol zijn.
Op de zolderverdieping heb ik deuren naar de zolderkamers die ik meestal dicht heb zodat die ruimtes niet onnodig gekoeld worden.
Op de begane grond hoeft het van mij echt niet koeler te zijn, prima behaaglijk als je het systeem continu laat draaien.
Maar verwacht niet na een weekend 30C buiten, thuis te komen en het huis even in geheel snel terug te koelen. En als je beneden de buitendeuren en ramen met 30C openzet, dan koelt het ook niet heel snel af na sluiten, dus de boel wel een beetje dichthouden.
In het trappenhuis op zolder voelt het echt als 18C en dat is dus koud.
Je kan overwegen de airco ter hoogte van de vloer van de zolder te hangen, dan kan het wat beter naar de eerste verdieping blazen.
"Gang" en "woonkamer" zijn op de BG. Gevoelstemp is de AccuWeather realfeel buitentemp.
/f/image/nICqYhMzb7lQVSNUv88GnWWe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/46qtYxMNihKRsYpBpEYuOobp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door JasperE op 10-06-2023 19:27 ]
:strip_exif()/f/image/hhZS2FzZ7wjfs1FZVEFwZedw.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2l4uBZmUCucnja3qbFWHi7zm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AHjP19SjC2mI3LlTWks9FskJ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/hfRjunzhqboZF8v524FsgX48.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GAWpeT5f3mwzz1hhHTwEo7fL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hlI8R7qNBqUObk4AA8uTVWLC.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R5g2IvvRKa1eIU6ZX4FN0lbh.jpg?f=user_large)
/f/image/rKNwBbOax384Gkfk1fiZfbJV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SBgW1pKWTXpa02WRMdog4MgQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NHDaKGmcJFF3xCogoUmljuhn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nYefV1k4NKqbKk41I4oQ92jC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R3deWlcqm2MmBwgWzuIKvAh4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fhemhtxaGI7nq2jVH2hYJgTU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OCqy0vG61tSedxKHZg25g4xA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SxKk2AEOLBogDBbQCB3sehT0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hIxSQPwmVUlb6fgOZXGofSok.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qsNDI3ZEAPIMJmO8DyDF8q6l.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lkr85vRUU3WIdBpn7yT7Fif9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/F0BBALLdFS2mAxxVuJSJ3jHV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qNxSXheo7cnRIDyYgSysNh26.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CbTq6DuxQbHbFhnzxYCzeWQw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bgTQjGJut5xa68wG2zoUhxkX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N2vSnDy8E8xFxGJ22oOCNEse.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YuDrKrgo0VwcQba2Y1xvNML1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4DgMcWUI0oesw98dJagxojUD.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/EaTbNGh4yokYl8Ht6CKDS7hq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nOA88IgNG7PcyhGeYfAuKB9f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZLP6ojgyrjInxGPAFajJy5vx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TsJXFKMXHSarliJjw7B2ksjV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3F6P8uZRl6eCzNXvAWno27IR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/29NZ6gP2tJvbo6fSZz8UQ4NL.png?f=fotoalbum_large)