Als iemand deze opzet al werkend heeft (circulatie met aanvoer via gang/orverloop, dus circuleren onder een deur door), ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt met een dichte deur.
Bij centrale balansventilatie houdt men grofweg een cm ruimte per 25m3/h aan onder de deur. Met 300m3/h is dat al gauw een factor 5 voor de 2cm spleet die meestal aangehouden wordt )(edit: 2Pa drukverschil). Dat drukverschil moet gevolgen hebben voor het kunnen sluiten van de deur, de resulterende flow met de deur dicht (zeker als andere deuren wel open staan), en misschien ook bijgeluiden door de hoge luchtsnelheid.
Ik durf het zelf niet, maar misschien werkt het wel gewoon.
Bij centrale balansventilatie houdt men grofweg een cm ruimte per 25m3/h aan onder de deur. Met 300m3/h is dat al gauw een factor 5 voor de 2cm spleet die meestal aangehouden wordt )(edit: 2Pa drukverschil). Dat drukverschil moet gevolgen hebben voor het kunnen sluiten van de deur, de resulterende flow met de deur dicht (zeker als andere deuren wel open staan), en misschien ook bijgeluiden door de hoge luchtsnelheid.
Ik durf het zelf niet, maar misschien werkt het wel gewoon.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
:strip_exif()/f/image/l10UqfPcHzrT3OfXPhBJChPF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FHLCwGub3h9LUl0cDugS03Wt.png?f=user_large)