Vandaag is voor het eerst hier een Airleaf aangezet om te gaan verwarmen. De WP maakt een Ta van ongeveer 25 graden. Aangezien de fancoil pas aangaat bij een Ta van >30gr heb ik er een 46K weerstand parallel op de temperatuursensor gezet, zoals andere ook gedaan hebben in dit topic. Hier zit ook een schakellaar tussen om deze in de zomer uit te zetten zodat ik ook kan koelen.
Echter zorgt de 46K (Geel, blauw, oranje, goud) weerstand ongeveer een 5,5 hogere temperatuur. Dus bij een aanvoer van 25 meet hij ongeveer 30,5. Alleen omdat deze temperatuur dichtbij de ondergrens zit blaast de fan bijna niet.
Deze staat ingesteld op standje max en heb de thermostaat op max (40gr) gezet. Echter doet hij nu bijna niks.
Ik denk dan ook dat ik een andere waarde weerstand nodig heb die een nog hogere temperatuur zal laten zien. Maar moet ik dan een hogere of een lagere weerstand hebben?
Echter zorgt de 46K (Geel, blauw, oranje, goud) weerstand ongeveer een 5,5 hogere temperatuur. Dus bij een aanvoer van 25 meet hij ongeveer 30,5. Alleen omdat deze temperatuur dichtbij de ondergrens zit blaast de fan bijna niet.
Deze staat ingesteld op standje max en heb de thermostaat op max (40gr) gezet. Echter doet hij nu bijna niks.
Ik denk dan ook dat ik een andere waarde weerstand nodig heb die een nog hogere temperatuur zal laten zien. Maar moet ik dan een hogere of een lagere weerstand hebben?
:strip_exif()/f/image/l10UqfPcHzrT3OfXPhBJChPF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FHLCwGub3h9LUl0cDugS03Wt.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FwpLRF9akMCJKbCGtMs2pyCT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NIoreGagEwEy1NYzhGxkUAhC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VSMVxXbW4dVNR7FeIjg4N8L9.jpg?f=fotoalbum_large)