Dat knijpen had ik eigenlijk ook moeten doen. Maar heb er nu geen voet ventiel op dus pech.ZonnigY schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:55:
@madde2901 Mijn fancoils zijn overbemeten omdat ik graag op de lage stand de boel warm wou kunnen krijgen (ivm geluid). Bijkomend voordeel is dat ik de fancoils ook kan gebruiken op standje 'storm' en een kamer in een mum van tijd warm kan krijgen ondanks lage temperatuur en warmtepomp.
Ik heb de boel bij de fancoils wel moeten knijpen om kortsluiting richting de warmtepomp te voorkomen. Meestal draaien de fancoils hier op de laagste stand (simpele 3 standen met aan/uit thermostaat aansturing hier, dus geen modulatie). Delta t op de laagste stand is nu circa 3 graden (beetje afhankelijk van de kamertemperatuur) en de warmtepomp is happy.
Heb nu de aanvoer op minimaal 31 staan zodat ook als de fancoil op lowspeed staat de warmtepomp niet gaat pendelen. Kost echt wel wat rendement want ik heb hem eerder ook weleens een tijdje op 26c gehad. Aan de andere kant heb ik nu kortere runs en warmt het ook in een paar uurtjes al redelijk mooi op.
Nukezone FTW
:strip_exif()/f/image/l10UqfPcHzrT3OfXPhBJChPF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FHLCwGub3h9LUl0cDugS03Wt.png?f=user_large)