Precies, terwijl de commentator aan het praten is knippen ze halverwege...Pvd01 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:00:
[...]
De kwaliteit van die samenvattingen is zeer slecht. Ik begrijp werkelijk waar niet dat ViaPlay dit online durft te zetten. Op deze manier haak ik af.
Ik heb een jaarabonnement genomen, die zit ik gewoon uit. Nog even door de zure appel heen bijten, dus…
Echter, als er niet naar de klachten geluisterd wordt, moeten ze inderdaad maar voelen en dan zal ik het abonnement uiteraard niet verlengen.
Echter, als er niet naar de klachten geluisterd wordt, moeten ze inderdaad maar voelen en dan zal ik het abonnement uiteraard niet verlengen.
Ik had 18 juli een klacht gestuurd over de slechte functionaliteit van de Android tv app en het ontbreken en onvindbaar zijn van track-talk.
Vandaag zowaar een reactie gekregen, maar het is er eentje waar ik niets mee kan.
Volgens de medewerkster "worden de functies die niet op AndroidTV/Google TV beschikbaar zijn, nog niet door viaplay ondersteund".
En TrackTalk "is momenteel uit de app gehaald en het is nog niet duidelijk of en wanneer deze terug gaat komen".
een stuk duidelijker, bedankt voor de reactie!
Vandaag zowaar een reactie gekregen, maar het is er eentje waar ik niets mee kan.
Volgens de medewerkster "worden de functies die niet op AndroidTV/Google TV beschikbaar zijn, nog niet door viaplay ondersteund".
En TrackTalk "is momenteel uit de app gehaald en het is nog niet duidelijk of en wanneer deze terug gaat komen".
Ben voor het grotendeels eens met totaaltv. Echt is Ziggo Go in de meeste gevallen zelfs scherper dan Viaplay, het ligt dus ook aan de bitrate van de content dat Viaplay uitzendt.
Het is vrij simpel. Viaplay moet met spoed voor vaste kanalen gaan zorgen in Nederland en waar voor zijn geld gaan leveren. Ze leveren prut van de bovenste plank.NeverSettle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Ben voor het grotendeels eens met totaaltv. Echt is Ziggo Go in de meeste gevallen zelfs scherper dan Viaplay, het ligt dus ook aan de bitrate van de content dat Viaplay uitzendt.
Het is vooral de bitrate die omhoog moet. Hoewel het met F1 kijken op de TV zender nu van 'prima' kwaliteit is, is dat voor voetbal maar een beperkte oplossing.
Doordat ze de volledige speelrondes uitzenden kun je dat niet allemaal op TV zenders kwijt. Het zou goed zijn om de 'hoofdwedstrijd' en de studio uitzending ook op TV uit te zenden, dan ontlast je daar ook meteen de streaming capaciteit mee. Maar voor de overige wedstrijden zou een stream met hogere bitrate ook nodig zijn.
Doordat ze de volledige speelrondes uitzenden kun je dat niet allemaal op TV zenders kwijt. Het zou goed zijn om de 'hoofdwedstrijd' en de studio uitzending ook op TV uit te zenden, dan ontlast je daar ook meteen de streaming capaciteit mee. Maar voor de overige wedstrijden zou een stream met hogere bitrate ook nodig zijn.
Met 3 of 4 zenders kunnen ze alles ondervangen met mogelijk een aantal uitzonderingen via de stream (die ook qua kwaliteit omhoog moet).dutchgio schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:31:
Het is vooral de bitrate die omhoog moet. Hoewel het met F1 kijken op de TV zender nu van 'prima' kwaliteit is, is dat voor voetbal maar een beperkte oplossing.
Verder ontbreekt nog steeds 4K, dat je voor een prijs van 15 euro gewoon mag verwachten.
Met Ziggosport had ik bij KPN ook geen 4K en een berg reclameblokken tussen de sportevenementen en mocht ik ook 15 euro's per maand aftikken. Ik heb je toen niet gehoord of heb ik wat gemist?Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:43:
[...]
Met 3 of 4 zenders kunnen ze alles ondervangen met mogelijk een aantal uitzonderingen via de stream (die ook qua kwaliteit omhoog moet).
Verder ontbreekt nog steeds 4K, dat je voor een prijs van 15 euro gewoon mag verwachten.
Zenders zijn niet nodig, jij vind dat nodig omdat je graag wilt zappen. Het streamen bij Viaplay werkt prima als je een device hebt waarop het goed werkt, precies zoals het artikel van van totaaaltv meegeeft.
Bij Ziggo Sports had ik perfecte beeldkwaliteit bij alle PL wedstrijden. Nooit problemen gekend, en ja ook 4K uizendingen. Viaplay is prut met peren.Miki schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:14:
[...]
Met Ziggosport had ik bij KPN ook geen 4K en een berg reclameblokken tussen de sportevenementen en mocht ik ook 15 euro's per maand aftikken. Ik heb je toen niet gehoord of heb ik wat gemist?
Zenders zijn niet nodig, jij vind dat nodig omdat je graag wilt zappen. Het streamen bij Viaplay werkt prima als je een device hebt waarop het goed werkt, precies zoals het artikel van van totaaaltv meegeeft.
Enkel op Ziggo Sport kanaal 14 waarbij 1 wedstrijd per weekend in 4K was. De rest was gewoon 1080p. En 4K ook enkel als je Ziggo klant was.Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:27:
[...]
Bij Ziggo Sports had ik perfecte beeldkwaliteit bij alle PL wedstrijden. Nooit problemen gekend, en ja ook 4K uizendingen. Viaplay is prut met peren.
Ik genoot ook van 4K via Ziggo. Maar ze wilden/konden niet meer de rechten betalen. Dus we moeten het met Viaplay doen. Maar ben in ieder geval wel zeer tevreden met de studio programma’s.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit wil ik graag even nuanceren.Miki schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:14:
[...]
Met Ziggosport had ik bij KPN ook geen 4K en een berg reclameblokken tussen de sportevenementen en mocht ik ook 15 euro's per maand aftikken. Ik heb je toen niet gehoord of heb ik wat gemist?
Het streamen bij ViaPlay kan prima werken, want dat hebben ze inmiddels (ook via de native LG-TV app) wel bewezen. Echter in het begin van de formule 1 en ook nu, bij de premier league, werkt het te vaak niet goed. Dit uit zich in buffering en foutcode s-1001. Ik ben ervan overtuigd dat dit met capaciteitsproblemen bij ViaPlay te maken heeft.
Daarnaast moet de bitrate, indien je op een groter scherm kijkt, echt omhoog. Voor kijken op telefoon of iPad is het wel voldoende.
Ten slotte is de kwaliteit van de samenvattingen echt dramatisch slecht. Het is door een stelletje huis-, tuin- en keukenamateurs in elkaar geflanst. Andere woorden heb ik er niet voor.
Ik ben ook voor lineaire zenders. Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk. Alleen al 1 kanaal met voetbal, darts en F1 zou een flinke verbetering zijn. Snap ook niet dat ze dat zelf niet inzien, maar zal misschien te duur zijn.Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:43:
[...]
Met 3 of 4 zenders kunnen ze alles ondervangen met mogelijk een aantal uitzonderingen via de stream (die ook qua kwaliteit omhoog moet).
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 09-08-2022 14:47 ]
Maar het blijft natuurlijk te gek voor woorden dat er eigenlijk één apparaat is waarbij het voor (bijna) iedereen goed werkt (Apple TV). Voor al het overige (NVIDIA Shield, Chromecast, Fire Stick, LG, Sony, Samsung, enz) blijf je hier zowel plussen als minnen tegenkomen. Dat toont duidelijk aan dat het platform van Viaplay verre van volwassen is en totaal niet stabiel.Miki schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:14:
[...]
Zeker, maar resoluties vergelijken zonder bitrate zegt bijzonder weinig. Ook als we 4K vergeten, loopt Viaplay mijlenver achter op Ziggo. Ik denk dat de meeste Viaplay-kijkers er een moord voor zouden doen (bij wijze van) om de 'gewone' HD-kwaliteit van van Ziggo Sport terug te krijgen. Die is namelijk meer dan het dubbele van de schamele 5 Mbit/s uit het jaar 2010 van Viaplay. Dan maar even geen 4K (helaas), maar laat Viaplay op zijn minst eens beginnen met het matchen van de bitrate van NLZIET. Dat kan toch niet te veel gevraagd zijn.Rivanov schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
Enkel op Ziggo Sport kanaal 14 waarbij 1 wedstrijd per weekend in 4K was. De rest was gewoon 1080p. En 4K ook enkel als je Ziggo klant was.
Al zetten ze daar de beste studio-bezetting neer van Nederland, het begint allereerst bij beeldkwaliteit en stabiliteit.
Je hoeft niks te nuanceren want ik verkondig al sinds maart van dit jaar in dit topic dat de bitrate met minstens 50% omhoog geschroefd moet worden en het liefst zelfs het dubbele >10Mbit/s. Een andere oplossing is om een andere codec (bijv. H265/HEVC) te gebruiken waardoor je data capaciteit niet opgevoerd hoeft te worden alleen is dat weer een hoop gedoe met licenties voorzover ik begrepen heb.Pvd01 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:43:
[...]
Dit wil ik graag even nuanceren.
Het streamen bij ViaPlay kan prima werken, want dat hebben ze inmiddels (ook via de native LG-TV app) wel bewezen. Echter in het begin van de formule 1 en ook nu, bij de premier league, werkt het te vaak niet goed. Dit uit zich in buffering en foutcode s-1001. Ik ben ervan overtuigd dat dit met capaciteitsproblemen bij ViaPlay te maken heeft.
Daarnaast moet de bitrate, indien je op een groter scherm kijkt, echt omhoog. Voor kijken op telefoon of iPad is het wel voldoende.
Ten slotte is de kwaliteit van de samenvattingen echt dramatisch slecht. Het is door een stelletje huis-, tuin- en keukenamateurs in elkaar geflanst. Andere woorden heb ik er niet voor.
En de kijkervaring zelf, ik kan er ook geen peil op trekken. Ik heb in Frankrijk bijvoorbeeld prima 2 races kunnen kijken met een ADSL verbinding die max 50 Mbit/s trok op een Apple TV via WiFi verbinding. Eerlijk is eerlijk dat daarbij niemand anders nog wat moest gaan streamen op datzelfde moment want anders was het inderdaad schommelen in beeldkwaliteit. Toen we dat eenmaal doorhadden hebben we constant prima beeld gehad tijdens de race.
En dit weekend heb ik bij mijn zoon op de kamer samen gekeken naar Fulham - Liverpool op een 2de generatie Chromecast zonder een enkele vertraging, bufferproblemen of kwaliteitsschommelingen.
Ik geloof dus niet in capaciteitsproblemen maar eerder dat sommige apps icm brakke hardware voor de meeste ellende zorgen en toch om het beestje maar te noemen echt het netwerk thuis is.
Ik denk toch eerder een combinatie van. Capaciteitsproblemen leken er het afgelopen weekend toch wel degelijk te zijn. De apps zijn op veel platformen misschien ook brak inderdaad. Het lijkt erop dat vooral Android TV er slecht van afkomt.Miki schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:41:
[...]
Ik geloof dus niet in capaciteitsproblemen maar eerder dat sommige apps icm brakke hardware voor de meeste ellende zorgen en toch om het beestje maar te noemen echt het netwerk thuis is wat de problemen zijn.
Netwerkproblemen thuis zullen zeker ook bestaan, maar zijn waarschijnlijk niet de oorzaak van de grootste storm aan klachten. Anders kan ik niet verklaren dat veel mensen met live-streams van andere diensten doorgaans geen problemen hebben (ergo: het eigen netwerk is in orde), terwijl het met Viaplay elke paar weken raak is.
De vraag is natuurlijk ook in welke mate er echt grootschalig problemen zijn. Het moge duidelijk zijn dat er veel teveel mensen last hebben van haperingen, kwaliteit drops, etc. Maar met de Ziggo cult die al vanaf het begin alles Viaplay af zit te zeiken blijf ik toch enigszins skeptisch of het niet groter wordt gemaakt dan het is.
Het gekke is dat het lijkt alsof er twee extremen zijn. Groep 1 heeft nooit ergens last van en groep 2 vaak wel. Je zou dan gaan denken aan ISP routing problemen oid.
Overigens denk ik zelf dat het gewoon capaciteitsproblemen zijn. Data is duur en mede daarom is waarschijnlijk de bitrate ook ondermaats. Ze doen het absolute minimum waar ze voor nu mee weg kunnen komen. Als de service straks in prijs omhoog gaat volgt de kwaliteit waarschijnlijk ook. Hoop ik.
Het gekke is dat het lijkt alsof er twee extremen zijn. Groep 1 heeft nooit ergens last van en groep 2 vaak wel. Je zou dan gaan denken aan ISP routing problemen oid.
Overigens denk ik zelf dat het gewoon capaciteitsproblemen zijn. Data is duur en mede daarom is waarschijnlijk de bitrate ook ondermaats. Ze doen het absolute minimum waar ze voor nu mee weg kunnen komen. Als de service straks in prijs omhoog gaat volgt de kwaliteit waarschijnlijk ook. Hoop ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Frank op 09-08-2022 16:04 ]
@Frank Ik denk wel dat die Ziggo-cult zich voornamelijk richtte op alle subjectieve zaken, zoals de invulling/poppetjes/commentaar en dergelijke. Inmiddels accepteert/tolereert men de invulling van Viaplay of men is vertrokken.
Het klagen over objectieve zaken als beeldkwaliteit en stabiliteit heeft volgens mij veel minder met die cult te maken. Het is gewoon vervelend om daar een te grote achteruitgang in te moeten ervaren. Al helemaal bij sport, waarvan men gewend is om dat al vele jaren in uitstekende kwaliteit te kunnen bekijken. Iedereen die voorheen lineair keek, gaat er met Viaplay op achteruit in beeldkwaliteit (even afgezien van het tijdelijke tv-kanaal). En een deel van de kijkers ook nog eens op stabiliteit. En als dat dan voetbal en F1 betreft, zal dat altijd klachten blijven opleveren.
Het klagen over objectieve zaken als beeldkwaliteit en stabiliteit heeft volgens mij veel minder met die cult te maken. Het is gewoon vervelend om daar een te grote achteruitgang in te moeten ervaren. Al helemaal bij sport, waarvan men gewend is om dat al vele jaren in uitstekende kwaliteit te kunnen bekijken. Iedereen die voorheen lineair keek, gaat er met Viaplay op achteruit in beeldkwaliteit (even afgezien van het tijdelijke tv-kanaal). En een deel van de kijkers ook nog eens op stabiliteit. En als dat dan voetbal en F1 betreft, zal dat altijd klachten blijven opleveren.
Apple devices en de beta software maakt Viaplay-app onbruikbaar.
Mijn ATV, iPhone 11 en iPad draaien op de beta software en de Viaplay app bevriest waarna ie crasht… Gebruik de beta’s dus niet als je aan Viaplay verbonden bent!
Mijn ATV, iPhone 11 en iPad draaien op de beta software en de Viaplay app bevriest waarna ie crasht… Gebruik de beta’s dus niet als je aan Viaplay verbonden bent!
Heel apart hoeveel de ervaringen uiteen kunnen lopen. Ik draai al een aantal weken tvOS 16 betas zonder een probleem.dnmw2705 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:22:
Jaa…Frank schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:24:
[...]
Heel apart hoeveel de ervaringen uiteen kunnen lopen. Ik draai al een aantal weken tvOS 16 betas zonder een probleem.
Ik snap het ook niet
Hier werkt Viaplay gewoon op m’n iPad Pro 11” met iPadOS 16 DB5.dnmw2705 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:22:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En hier werkt de Viaplay app ook goed op mijn iPhone 12 Mini met IOS 16 beta 5.Rivanov schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:07:
[...]
Hier werkt Viaplay gewoon op m’n iPad Pro 11” met iPadOS 16 DB5.
Omdat het mij niet loslaat en ik toch wil kijken of ik de oplossing ergens in kan vinden; weet je toevallig of je iets ingesteld hebt dat anders is? Draai je bv de iPad op Engels?Rivanov schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:07:
[...]
Hier werkt Viaplay gewoon op m’n iPad Pro 11” met iPadOS 16 DB5.
©2004
Jup. Al m’n devices staan altijd op Engels ingesteld.hk12nl schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:42:
[...]
Omdat het mij niet loslaat en ik toch wil kijken of ik de oplossing ergens in kan vinden; weet je toevallig of je iets ingesteld hebt dat anders is? Draai je bv de iPad op Engels?
Voor wie de serie Fever Pitch: Rise of the Premier League nog niet heeft gezien.. deze vierdelige serie staat op ViaPlay.
Gaat over de eerste jaren van de PL en hoe deze tot standgekomen is en hoe het Engels voetbal zo groot is geworden zoals het nu is.
Erg interessant en leuk om te kijken!
Sowieso staat er veel Premier League content op ViaPlay. Ook de wekelijkse reviewshow. In één uur een samenvatting van alle wedstrijden van afgelopen weekend. Content dat rechtstreeks van de Premier League zelf komt en niet door ViaPlay zelf wordt gemaakt.
Gaat over de eerste jaren van de PL en hoe deze tot standgekomen is en hoe het Engels voetbal zo groot is geworden zoals het nu is.
Sowieso staat er veel Premier League content op ViaPlay. Ook de wekelijkse reviewshow. In één uur een samenvatting van alle wedstrijden van afgelopen weekend. Content dat rechtstreeks van de Premier League zelf komt en niet door ViaPlay zelf wordt gemaakt.
[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2022 13:02 ]
Dat is een pluspunt, had ik nog niet gezien…Ook de wekelijkse reviewshow. In één uur een samenvatting van alle wedstrijden van afgelopen weekend. Content dat rechtstreeks van de Premier League zelf komt en niet door ViaPlay zelf wordt gemaakt.
Als je via Sport naar het Premier League onderdeel gaat, dan zie je onder de wedstrijden twee kopjes. Documentaires en Magazines. Daar vind je alle content, waaronder Review.Pvd01 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:21:
[...]
Dat is een pluspunt, had ik nog niet gezien…
:strip_exif()/f/image/N0xpUUcKkm8dQ2b9rFJcU9qC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6dG6iUp3wg1MNJM6zOAecyOz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mn4KPEwEKp2ybqs0tqBSgL8I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uPCna8RilczrrqU9mlow4AGb.jpg?f=fotoalbum_large)
Guilty pleasures.... de eerste 3 Rambo films zijn vandaag toegevoegd
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
De PL Review is inderdaad een heerlijke show! Fijn dat ie mee gegaan is.Rivanov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:59:
Naar aanleiding van alle 'klachten' over de kwaliteit en de magere 5mbit, vroeg mij dus af: als Viaplay naar 25fps gaat in plaats van 50, dan heb je hetzelfde als 50i, maar dus 25 beeldjes minder per seconde die door de 5mbit heen gaan. Hierdoor wordt het natuurlijk minder vloeiend, maar we krijgen er wel betere plaatjes voor terug dan toch?
Dat is wel een interessante gedachtengang. Ik ga morgen voor het voetbal mijn chromecast eens op 1080 25 zetten. Kijken of dat een betere ervaring geeft.dnmw2705 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:34:
[...]
De PL Review is inderdaad een heerlijke show! Fijn dat ie mee gegaan is.
Naar aanleiding van alle 'klachten' over de kwaliteit en de magere 5mbit, vroeg mij dus af: als Viaplay naar 25fps gaat in plaats van 50, dan heb je hetzelfde als 50i, maar dus 25 beeldjes minder per seconde die door de 5mbit heen gaan. Hierdoor wordt het natuurlijk minder vloeiend, maar we krijgen er wel betere plaatjes voor terug dan toch?
Edit
1080 25 was geen optie, 4k 25 wel. Ok beeld is net zo bagger, hij stottert alleen meer. Dus nee geen optie voor beter beeld. Helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-08-2022 19:00 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Wat is dit nou weer. Ik start de man city stream. Krijg ik eerst een reclame voor UFC en dan pas gaat die naar de studio die gewoon live is.
Kwaliteit ziet er strak uit bij Man City?!
Zit nu niet thuis, maar bij de opa van m’n vrouw en kijk via de Samsung app op zijn 55” QN95.
Zit nu niet thuis, maar bij de opa van m’n vrouw en kijk via de Samsung app op zijn 55” QN95.
[ Voor 53% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2022 16:15 ]
Ik vind de kwaliteit van de stream er totaal niet uitzien op de AppleTV. Wat ik ook steeds ergerlijk begin te vinden, maar hier kan Viaplay op dit moment weinig aan doen, is dat het minimaal tientallen seconden achterloopt ten opzichte van Ziggo.
[ Voor 54% gewijzigd door BramViking op 13-08-2022 16:09 ]
1080i is alleen interessant als het signaal ook daadwerkelijk interlaced is. Dan kan je tv er een soepel signaal van maken...ArthurMorgan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:03:
[...]
Dat is wel een interessante gedachtengang. Ik ga morgen voor het voetbal mijn chromecast eens op 1080 25 zetten. Kijken of dat een betere ervaring geeft.
Edit
1080 25 was geen optie, 4k 25 wel. Ok beeld is net zo bagger, hij stottert alleen meer. Dus nee geen optie voor beter beeld. Helaas.
I am the great Cornholio!
Ik heb gisteren een stream gestart die live aan het casten was, ik heb toen terug gespoelt zodat ik het kan zien vanaf het begin. Of ik mis iets of het kan niet anders maar waarom krijg ik geen optie, kijk live of vanaf begin.. anyway..
Ik vind het beeld tijdens de voetbal wedstrijd heel erg stotteren tot misselijkmakend aan toe, als ik het vergelijk met ziggo of espn is het een wereld van verwschil. Is dit het kwaliteit wat ik moet verwachten ?? Met het kijken vam een film had ik er geen last van. Vanavond probeer ik nog een match te kijken die niet live is. Mss is er verschil.
Tv is ethernet aanegsloten, ziggo max (600mb/s) tv is sony a95k, motion flow aan uit of film mode aan uit maakt het erger.
Ik vind het beeld tijdens de voetbal wedstrijd heel erg stotteren tot misselijkmakend aan toe, als ik het vergelijk met ziggo of espn is het een wereld van verwschil. Is dit het kwaliteit wat ik moet verwachten ?? Met het kijken vam een film had ik er geen last van. Vanavond probeer ik nog een match te kijken die niet live is. Mss is er verschil.
Tv is ethernet aanegsloten, ziggo max (600mb/s) tv is sony a95k, motion flow aan uit of film mode aan uit maakt het erger.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Man-Unit lijkt haast wel een 720p stream.lHybridl schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:06:
Loopt vandaag wel prima
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat kan ook door het voetbal van United komen.Bossie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:35:
[...]
Man-Unit lijkt haast wel een 720p stream.
Het blijft gek dat Ziggo vrijwel niets met de PL deed, terwijl ze gewoon goud in handen hadden.Rivanov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:59:
Voor wie de serie Fever Pitch: Rise of the Premier League nog niet heeft gezien.. deze vierdelige serie staat op ViaPlay.
Misschien voelde ze de bui al hangen toen ViaPlay zou komen?
Nu met ViaPlay kan ik gewoon mijn wedstrijd kiezen (ja, ZS - dus meerdere tegelijk), toegegeven dat de bitrate omhoog moet, maar verder is de kwaliteit en app prima.
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 13-08-2022 18:44 ]
Bij ziet het er beter uit dan de wedstrijd van Arsenal van vanmiddag.Bossie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:35:
[...]
Die was hier ook verschrikkelijk. Bleef maar schokken en beeld stond om de haverklap 2-3 seconden stil.Marc3l schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:45:
[...]
Bij ziet het er beter uit dan de wedstrijd van Arsenal van vanmiddag.
720p is een compliment voor de streamBossie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:35:
[...]
Dit is idd wat viaplay biedt; een slechte app waar veel basis functionaliteit ontbreekt, schokkerige livestreams met regelmatige terugval in kwaliteit en dan moet je je realiseren dat het in het begin nog slechter was en de F1 fans al een half jaar lopen te klagen hierover.JinShepard schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:24:
Ik heb gisteren een stream gestart die live aan het casten was, ik heb toen terug gespoelt zodat ik het kan zien vanaf het begin. Of ik mis iets of het kan niet anders maar waarom krijg ik geen optie, kijk live of vanaf begin.. anyway..
En wat doet viaplay? Niets, behalve waarschijnlijk een prijsverhoging.
[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 13-08-2022 19:41 ]
Vind het best oké hierBossie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:35:
[...]
Op mijn iPad Pro 12.9" is het niet om aan te zien. Wat een slechte kwaliteit zeg. Echt bedroevend is dit.Exocet schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:40:
De kwaliteit van Manchester United is wel erg slecht op Viaplay
Voor de kerst is Ten Hag toch al sacked, scheelt weer Man. United volgen
Viaplay heeft met één bod de PL voor Nederland, Polen en alle Baltische Staten gekocht.HollowGamer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Het blijft gek dat Ziggo vrijwel niets met de PL deed, terwijl ze gewoon goud in handen hadden.
Misschien voelde ze de bui al hangen toen ViaPlay zou komen?
ZiggoSport kan nier zoveel geld ertegenaan smijten als Viaplay aan het doen/gedaan heeft. Viaplay is nog lang niet klaar met rechten kopen..
https://www.viaplaygroup....poland-estonia-latvia-and
Iemand een tip om ondertiteling in films aan te zetten op een Google TV?
Alle fims staan nu standaard op subtitles off, op telefoon en tablet kan ik ze wel aan zetten.
Vreemd.
Alle fims staan nu standaard op subtitles off, op telefoon en tablet kan ik ze wel aan zetten.
Vreemd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
@Quad Instellingen > Systeem > Toegankelijkheid > Ondertiteling ?
Daar vind ik inderdaad instellingen, maar in de Viaplay app krijg ik via de ondertiteling optie enkel keuze uit audio en subtitles, waarom er delen in de Viaplay app ik het Engels zijn ontgaat mij ook trouwens.Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:49:
@Quad Instellingen > Systeem > Toegankelijkheid > Ondertiteling ?
Maar de 2 opties kan ik niet aantikken, dus daarin kom ik niet verder. Casten gaat zonder problemen, maar goed dat loopt dan weer via mijn telefoon.
Ik zal de app maar eerst verwijderen en opnieuw erop zetten, wellicht dat dat helpt. Anders voorlopig maar pech.
Edit: Sjeu, de app opnieuw erop zetten fixt het voorlopig. Kan de opties nog altijd niet aanpassen, maar dat maakt niet uit. De Engelse teksten zijn nu ook weer in het Nederlands.
[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 14-08-2022 10:57 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er is een vergelijkbare reviewshow voor de Bundesliga wedstrijden: “Bundesliga Sunday Highlights”Rivanov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:59:
Het koste me wel erg veel moeite om het te vinden, maar ben er blij mee.
Het is alleen jammer dat de uitzendingen niet voorzien worden van Nederlands commentaar.
Welke rechten willen ze nog kopen? Volgens TotaalTV gaan ze ook voor de Eredivisie rechten, maar die liggen nog vast tot 2026 als ik mij niet vergist.dnmw2705 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:42:
[...]
Viaplay heeft met één bod de PL voor Nederland, Polen en alle Baltische Staten gekocht.
ZiggoSport kan nier zoveel geld ertegenaan smijten als Viaplay aan het doen/gedaan heeft. Viaplay is nog lang niet klaar met rechten kopen..
https://www.viaplaygroup....poland-estonia-latvia-and
Tot en met seizoen 2024-25 zover ik weet. Ik acht de kans ook groot dat Viaplay vol in gaat zetten op de Champions League rechten vanaf het seizoen 2024-25.HollowGamer schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:18:
[...]
Welke rechten willen ze nog kopen? Volgens TotaalTV gaan ze ook voor de Eredivisie rechten, maar die liggen nog vast tot 2026 als ik mij niet vergist.
https://www.totaaltv.nl/n...lliefhebber-te-veroveren/Frank schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:21:
[...]
Tot en met seizoen 2024-25 zover ik weet. Ik acht de kans ook groot dat Viaplay vol in gaat zetten op de Champions League rechten vanaf het seizoen 2024-25.
Zo te zien heb je gelijk.
Dat zou wel de doodsteek zijn voor ESPN. Wat ik gewoonweg niet snap, maar ik blijf in beetje in herhaling vallen, waarom ze niet een partij als ESPN/ZS hebben overgenomen. Maar goed, we gaan zien wat er gebeurt in de toekomst.
Niet helemaal omdat de rechten deels ook bij de Eredivisie zelf liggen (het was immers eerst Eredivisie live, dat kon niet uit en daarna is Fox/Disney ingestapt, nu ESPN).HollowGamer schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:27:
[...]
https://www.totaaltv.nl/n...lliefhebber-te-veroveren/
Zo te zien heb je gelijk.
Dat zou wel de doodsteek zijn voor ESPN. Wat ik gewoonweg niet snap, maar ik blijf in beetje in herhaling vallen, waarom ze niet een partij als ESPN/ZS hebben overgenomen. Maar goed, we gaan zien wat er gebeurt in de toekomst.
Ik zie in dat geval gebeuren dat Viaplay ook de zenders gaat overnemen, want echt waar sport streamen is gewoon the hell. Dit werkt gewoon voor geen ene meter!
Volgens mij zijn de rechten echt vrij daarna, dacht dat ze hadden afsproken X jaren te investeren en dat is dan bereikt.Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:50:
[...]
Niet helemaal omdat de rechten deels ook bij de Eredivisie zelf liggen (het was immers eerst Eredivisie live, dat kon niet uit en daarna is Fox/Disney ingestapt, nu ESPN).
Ik zie in dat geval gebeuren dat Viaplay ook de zenders gaat overnemen, want echt waar sport streamen is gewoon the hell. Dit werkt gewoon voor geen ene meter!
Bij mij werkt het gelukkig prima (even afkloppen), de bitrate moet omhoog en de app is soms onduidelijk (welke stream ik moet kiezen voor de studio bijvoorbeeld), maar ik heb vrijwel geen last van haperingen, etc.
Het scheelt dat ik hier wel op 802.11ax zit en geen AppleTV heb. Het schijnt met AppleTV en waarschijnlijk op een minder verbinding, echt slecht te werken.
Voor mij is het vooralsnog een vooruitgang, aangezien ik nu echt vrijwel elke wedstrijd kan kiezen, maar ik begrijp voor de F1 liefhebber dat ze gewoon kiezen voor hun app.
[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 14-08-2022 12:55 ]
@HollowGamer Disney (ESPN) is voor 51% eigenaar van Eredivisie Media & Marketing CV, het bedrijf dat de rechten exploiteert. Dus het zal in ieder geval niet zonder slag of stoot gaan. En de Eredivisie zal hopelijk ook wat eisen stellen aan de uitzendkwaliteit, nu ze de start van Viaplay in Nederland hebben gezien.
Overigens zie ik sinds dit seizoen opvallend veel reclame van Amazon rondom de Eredivisie op tv en op de reclameborden. Ik sluit niet uit dat zij ook mee gaan bieden. Of wellicht gaan we naar een situatie als in Engeland, waarbij de rechten in delen worden verkocht. In dat geval heb je dus meerdere abonnementen nodig om alles te kunnen zien.
Overigens zie ik sinds dit seizoen opvallend veel reclame van Amazon rondom de Eredivisie op tv en op de reclameborden. Ik sluit niet uit dat zij ook mee gaan bieden. Of wellicht gaan we naar een situatie als in Engeland, waarbij de rechten in delen worden verkocht. In dat geval heb je dus meerdere abonnementen nodig om alles te kunnen zien.
Maar Sky heeft alles toch van PL of zijn er sun licenties die Sky verkocht heeft aan Channel4, ITV of BTsport?NY_Giant schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:15[/message]:[/b]
Of wellicht gaan we naar een situatie als in Engeland, waarbij de rechten in delen worden verkocht. In dat geval heb je dus meerdere abonnementen nodig om alles te kunnen zien.
Ik zie het overigens wel gebeuren dat de exclusieve rechten verdwijnen en verdeeld gaan worden over meer partijen. Op die manier verdiend de eigenaar van de rechten meer centen.. precies wat velen al gewilde zouden hebben met F1 maar ook met PL nu.
Ik heb op een AppleTV en vast ethernet nooit problemen met Viaplay gehad.HollowGamer schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:54:
[...]
Volgens mij zijn de rechten echt vrij daarna, dacht dat ze hadden afsproken X jaren te investeren en dat is dan bereikt.
Bij mij werkt het gelukkig prima (even afkloppen), de bitrate moet omhoog en de app is soms onduidelijk (welke stream ik moet kiezen voor de studio bijvoorbeeld), maar ik heb vrijwel geen last van haperingen, etc.
Het scheelt dat ik hier wel op 802.11ax zit en geen AppleTV heb. Het schijnt met AppleTV en waarschijnlijk op een minder verbinding, echt slecht te werken.
Voor mij is het vooralsnog een vooruitgang, aangezien ik nu echt vrijwel elke wedstrijd kan kiezen, maar ik begrijp voor de F1 liefhebber dat ze gewoon kiezen voor hun app.
Afgelopen twee weken met een Chromecast in Frankrijk trouwens ook niet.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Helaas niet, Sky heeft een gedeelte, Amazon ook en dus ook Bt.dnmw2705 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:27:
[...]
Maar Sky heeft alles toch van PL of zijn er sun licenties die Sky verkocht heeft aan Channel4, ITV of BTsport?
Ik zie het overigens wel gebeuren dat de exclusieve rechten verdwijnen en verdeeld gaan worden over meer partijen. Op die manier verdiend de eigenaar van de rechten meer centen.. precies wat velen al gewilde zouden hebben met F1 maar ook met PL nu.
Hopelijk krijgen we dat hier nooit, al levert het wel super veel geld op voor de competitie.
Sky heeft het grootste pakket, maar zeker niet alles. BT Sport en Amazon Prime hebben ook een deel van de rechten. Dat zijn overigens geen sublicenties, de Premier League verkoopt echt gewoon drie verschillende pakketten met uitzendrechten. En daarbij worden de 3pm-wedstrijden in Engeland nog niet eens live uitgezonden.dnmw2705 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:27:
[...]
Maar Sky heeft alles toch van PL of zijn er sun licenties die Sky verkocht heeft aan Channel4, ITV of BTsport?
Alles beter dan Viaplay. Van mijn part koopt Amazon de rechten van de CL en Eredivisie. Dan ben je zo goed als verzekert van wat 4K HDR, wat ze in Engeland ook doen.
Ik heb simpelweg geen vertrouwen in Viaplay als het op streamen in 4K aankomt.
Bijvoorbeeld als protest zoveel mogelijk mensen aan de IPTV, betekend verval van de greedy streamingsdiensten en misschien worden ze dan wakker dat ze te hebberig zijn,,,,,,betalen voor espn, reclame en herhalingen....hmpffff..HollowGamer schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Helaas niet, Sky heeft een gedeelte, Amazon ook en dus ook Bt.
Hopelijk krijgen we dat hier nooit, al levert het wel super veel geld op voor de competitie.
In de nieuwe GUI van Amazon Prime zit al een sectie met live tv waarbij je dus al op bepaalde evenementen kunt abonneren. Dus ze zijn er al helemaal op aan het voorsorteren.DutchOwnage schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:48:
Alles beter dan Viaplay. Van mijn part koopt Amazon de rechten van de CL en Eredivisie. Dan ben je zo goed als verzekert van wat 4K HDR, wat ze in Engeland ook doen.
Daarbij geloof ik niet dat het financieel houdbaar is met zoveel marktspelers (streamingsdiensten) en vermoed ik tzt een paar grote overnamen gaan plaatsvinden. Netflix heeft plannen om live tv te gaan aanbieden en heeft gemerkt dat hun F1 season recap veel kijkers heeft gehad, Disney heeft ESPN in handen en is in Amerika al sterk actief met streamen, Apple is zich aan het roeren en komt binnenkort met live wedstrijden uit de MLS en MLB. Amazon is al in Engeland en Duitsland actief met streamen van voetbalwedstrijden.
ViaPlay is gewoon een te kleine speler tov de grote kolossen en zal tzt uit de markt gedrukt gaan worden dan wel overgenomen worden om de rechten. Binnen 5 jaar ziet de markt er heel anders uit.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.... Misschien wel binnen een kortere tijd.Miki schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
In de nieuwe GUI van Amazon Prime zit al een sectie met live tv waarbij je dus al op bepaalde evenementen kunt abonneren. Dus ze zijn er al helemaal op aan het voorsorteren.
Daarbij geloof ik niet dat het financieel houdbaar is met zoveel marktspelers (streamingsdiensten) en vermoed ik tzt een paar grote overnamen gaan plaatsvinden. Netflix heeft plannen om live tv te gaan aanbieden en heeft gemerkt dat hun F1 season recap veel kijkers heeft gehad, Disney heeft ESPN in handen en is in Amerika al sterk actief met streamen, Apple is zich aan het roeren en komt binnenkort met live wedstrijden uit de MLS en MLB. Amazon is al in Engeland en Duitsland actief met streamen van voetbalwedstrijden.
ViaPlay is gewoon een te kleine speler tov de grote kolossen en zal tzt uit de markt gedrukt gaan worden dan wel overgenomen worden om de rechten. Binnen 5 jaar ziet de markt er heel anders uit.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volkomen mee eens. Als de echt grote jongens zich gaan roeren, is er voor Viaplay geen houden meer aan. Dan worden ze zelf een Ziggo Sport, een niche speler dus.Miki schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
In de nieuwe GUI van Amazon Prime zit al een sectie met live tv waarbij je dus al op bepaalde evenementen kunt abonneren. Dus ze zijn er al helemaal op aan het voorsorteren.
Ik vind Viaplay bij uitstek een platform voor beachvolleybal en rugby om eens wat te noemen
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 14-08-2022 17:27 ]
Die partijen zoals Amazon deden bij het bieden op de F1 rechten ook mee, het was Viaplay dat won omdat het zoveel 'overbetaalde' om zich in te kunnen kopen in de markt.DutchOwnage schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Volkomen mee eens. Als de echt grote jongens zich gaan roeren, is er voor Viaplay geen houden meer aan. Dan worden ze zelf een Ziggo Sport, een niche speler dus.
Ik vind Viaplay bij uitstek een platform voor beachvolleybal en rugby om eens wat te noemen
Zo'n kleine speler zijn ze nu ook weer niet.
Maar met het overbetalen is het niet echt als 30 miljoen Eur/USD betaald vanuit Zweedse Kronen... Aangezien beide munten een zooitje zijn, is die 30 miljoen een koopje.dutchgio schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:28:
[...]
Die partijen zoals Amazon deden bij het bieden op de F1 rechten ook mee, het was Viaplay dat won omdat het zoveel 'overbetaalde' om zich in te kunnen kopen in de markt.
Zo'n kleine speler zijn ze nu ook weer niet.
Ik denk alleen wel op termijn dat velen, toch alternatieven gaan zoeken of gewoon stoppen met kijken. Ik heb Viaplay nu via-via, alleen met alle Apple producten die ik bezit draai op nieuwe beta software, waar Viaplay het niet doet en ik dus niet kan kijken. Ik vind PL fantastisch, maar merk nu ook dat ik het ook niet echt mis.
[ Voor 24% gewijzigd door dnmw2705 op 14-08-2022 19:38 ]
Het was het stokpaardje van Ziggo en hoewel die voor de vorige deal de helft betaalden en ze dat door de gestegen populariteit niet meer zouden redden, is ruim het dubbele wel een ander uiterste.dnmw2705 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
Maar met het overbetalen is het niet echt als 30 miljoen Eur/USD betaald vanuit Zweedse Kronen... Aangezien beide munten een zooitje zijn, is die 30 miljoen een koopje.
Ik denk alleen wel op termijn dat velen, toch alternatieven gaan zoeken of gewoon stoppen met kijken. Ik heb Viaplay nu via-via, alleen met alle Apple producten die ik bezit draai op nieuwe beta software, waar Viaplay het niet doet en ik dus niet kan kijken. Ik vind PL fantastisch, maar merk nu ook dat ik het ook niet echt mis.
En naast Ziggo hebben ze dus ook een Amazon, RTL etc. Er uit geboden.
Voor F1 heb je een goedkoper alternatief, voor de PL is dat er niet.
Het scheelt dat ze met een nieuwe PL deal nu elke wedstrijd uitzenden maar dat had Ziggo waarschijnlijk ook gehad bij een nieuwe deal, dat komt meer door de nieuwe rechten die beschikbaar zijn dan door Viaplay.
Als ze ook nog goede films/series exclusief binnen weten te halen kun je er eigenlijk niet meer omheen.
Waardeloos dat de hoogtepunten ook letterlijk stukken hoogtepunten die geknipt zijn en achter elkaar zijn geplakt, commentaar is live en is dus van hak op de tak
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Helemaal mee eens.Mars18 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:31:
Waardeloos dat de hoogtepunten ook letterlijk stukken hoogtepunten die geknipt zijn en achter elkaar zijn geplakt, commentaar is live en is dus van hak op de tak
Gelukkig heeft ViaPlay ook de Premier League review-show en Bundesliga sunday highlights. Dit zijn kwalitatief goede samenvattingen inclusief rangen en standen aan het einde van de uitzending. Helaas zonder Nederlands commentaar.
Edit: Bij het bekijken van de 2e speelronde valt me ook weer de slechte beeldkwaliteit op, zeker in relatie tot de beeldkwaliteit van La Liga (ziggo sport). Ik weet wel dat streaming “anders” is dan lineaire tv, echter is dat niet mijn keuze. Daar heb ik dus ook geen boodschap aan. Het moet gewoon echt beter.
[ Voor 23% gewijzigd door Pvd01 op 16-08-2022 20:56 ]
Viaplay heeft me gevraagd voor mijn mening via de mail, ik heb ze gewoon keihard (maar netjes) gezegd dat hun streams van de Premier league ( enige waar ik over kan oordelen ) kwalitatief uitermate teleurstellend is, dus gewoon k.u.t.
Niet dat het wat uit zal maken maar ik heb er bij gezet dat als het niet beter woord, voor dit geld, ik gewoon stop. Liverpool vind ik onwijs leuk om te kijken ( en Man U voor leedvermaak, hé hé ) maar ik ga niet voor zoveel geld een stotter stream kijken die net 1080p is. Ziggo.. ook al vind ik je niks, waarom heb je niet gewoon de rechten gekocht!
Niet dat het wat uit zal maken maar ik heb er bij gezet dat als het niet beter woord, voor dit geld, ik gewoon stop. Liverpool vind ik onwijs leuk om te kijken ( en Man U voor leedvermaak, hé hé ) maar ik ga niet voor zoveel geld een stotter stream kijken die net 1080p is. Ziggo.. ook al vind ik je niks, waarom heb je niet gewoon de rechten gekocht!

[ Voor 3% gewijzigd door JinShepard op 15-08-2022 17:48 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Hier ook zojuist enquete binnengehad. Zelfde boodschap doorgegeven.JinShepard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:47:
Viaplay heeft me gevraagd voor mijn mening via de mail, ik heb ze gewoon keihard (maar netjes) gezegd dat hun streams van de Premier league ( enige waar ik over kan oordelen ) kwalitatief uitermate teleurstellend is, dus gewoon k.u.t.
Niet dat het wat uit zal maken maar ik heb er bij gezet dat als het niet beter woord, voor dit geld, ik gewoon stop. Liverpool vind ik onwijs leuk om te kijken ( en Man U voor leedvermaak, hé hé ) maar ik ga niet voor zoveel geld een stotter stream kijken die net 1080p is. Ziggo.. ook al vind ik je niks, waarom heb je niet gewoon de rechten gekocht!![]()
Gaat lekker bij ViaPlay.. al 5 schermen gehad dat de stream zo begint, incl. F1 bij een voetbalwedstrijd lol.
Het was niet veel beter bij ZS hoor, mensen doen dit te positief af.JinShepard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:47:
[..]
Niet dat het wat uit zal maken maar ik heb er bij gezet dat als het niet beter woord, voor dit geld, ik gewoon stop. Liverpool vind ik onwijs leuk om te kijken ( en Man U voor leedvermaak, hé hé ) maar ik ga niet voor zoveel geld een stotter stream kijken die net 1080p is. Ziggo.. ook al vind ik je niks, waarom heb je niet gewoon de rechten gekocht!![]()
Ik ben blij dat ik eindelijk meerdere streams tegelijk kan kijken, dus op dat opzicht is een vooruitgang.
Helaas blijft de bitrate helaas laag en hebben vele klachten over happeringen.
Middagje lekker voetbal kijken dacht ik, maar het is weer onmogelijk bij Spurs vs Wolves.
Happeringen, stilstaand beeld, blokvorming.. en we zijn pas 8minuten bezig.
Hmm heb 2 a 3 jaar genoten van de Premier League bij ziggo en altijd goed beeld, daarom is dit zo verschrikkelijk. Neemt niet weg dat Ziggo altijd goed is btw, dat weet ik welHollowGamer schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:27:
[...]
Het was niet veel beter bij ZS hoor, mensen doen dit te positief af.
Ik ben blij dat ik eindelijk meerdere streams tegelijk kan kijken, dus op dat opzicht is een vooruitgang.
Helaas blijft de bitrate helaas laag en hebben vele klachten over happeringen.
Constant beeld misschien maar goed zou ik het ook weer niet noemen (;vergeleken met de gemiddelde streamingdienst wellicht). Vergelijk dat eens met voetbal op de Duitse publieke omroepen en dan stak het er maar matig tegen af...JinShepard schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Hmm heb 2 a 3 jaar genoten van de Premier League bij ziggo en altijd goed beeld, daarom is dit zo verschrikkelijk. Neemt niet weg dat Ziggo altijd goed is btw, dat weet ik welgelukkig bij mij alleen wel..
Bij mij is het ook een ramp met de Android TV app op de NVIDIA Shield. Zit het nu te chromecasten naar m'n Shield en dat heeft het opgelost.dudinson schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:39:
Middagje lekker voetbal kijken dacht ik, maar het is weer onmogelijk bij Spurs vs Wolves.
Ik heb alleen ESPN en Ziggo en nu Viaplay meegemaakt. Viaplay is gewoon een 2, ESPN imo de beste 8-9 en ziggo 7-8, dat was mijn ervaring.apis29 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:02:
[...]
Constant beeld misschien maar goed zou ik het ook weer niet noemen (;vergeleken met de gemiddelde streamingdienst wellicht). Vergelijk dat eens met voetbal op de Duitse publieke omroepen en dan stak het er maar matig tegen af...
Laatst op Viaplay knalde me steam uit en kon ik niet meer verder kijken dan waar ik was en ook niet terugspoelen ( was weer een live stream ).. zo klote man.
Viaplay is echt een schande. Dit ligt puur aan hen. Ik heb ook Discovery+, voor de UFC en dat ziet er vijf keer mooier uit en verandert ook niet van bitrate tijdens een uitzending.
[ Voor 9% gewijzigd door BramViking op 20-08-2022 15:23 ]
Ik zou graag weer premier league gaan kijken maar met alleen en alleen maar horrorverhalen over viaplay laat ik het maar aan me voorbij gaan. Echt zonde en vrij schandalig dat zo'n prutsbedrijf wel de centen heeft om licenties te kopen maar zo met hun "diensten " en klanten omgaat.
Je kunt het altijd een maandje proberen. Iedereen heeft andere standaarden en wellicht vind jij het acceptabel. Maar als je voorheen lineair via Ziggo Sport keek, is Viaplay qua beeldkwaliteit objectief en aantoonbaar echt een heel stuk minder (ook als we 4K buiten beschouwing laten). En ook de stabiliteit laat op sommige apparaten zo nu en dan nog steeds te wensen over.Grindtegel schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:30:
Ik zou graag weer premier league gaan kijken maar met alleen en alleen maar horrorverhalen over viaplay laat ik het maar aan me voorbij gaan. Echt zonde en vrij schandalig dat zo'n prutsbedrijf wel de centen heeft om licenties te kopen maar zo met hun "diensten " en klanten omgaat.
Ziggo klant hier, dus goed beeld gewend bij voetbal/sport. Ik ga het niet eens proberen voor 15 euro. Niet om het geld maar als ik gewoonweg geen enkel positief geluid hoor van wie dan ook ,dan verdiend dit bedrijf het om zo snel mogelijk ten gronde te gaan tenzij ze daadwerkelijk hun zaakjes op orde krijgt en dat kan maar op 1 manier: als niemand ze nog centjes geeft, zelfs geen "uitprobeer" 15 euro. Dat ze al niet zelf een weekje (of zelfs maar 1 dag) gratis uitproberen aanbieden zegt toch al genoeg?
Voor de F1 liefhebbers zijn er gelukkig nog alternatieven, maar volgens mij is het voor voetballiefhebbers pech hebben. Voor zover ik weet is er geen enkel alternatief om in Nederland van live PL voetbal te genieten?
Voor de F1 liefhebbers zijn er gelukkig nog alternatieven, maar volgens mij is het voor voetballiefhebbers pech hebben. Voor zover ik weet is er geen enkel alternatief om in Nederland van live PL voetbal te genieten?
Anoniem: 562971
Hier een zeer tevreden Ziggo klant die een combi abonnement afneemt voor ViaPlay, moet toch vermelden dat het afgezien van het broodje ei met ui commentaar/verslaggeving de beeldkwaliteit met sprongen vooruit is gegaan.Grindtegel schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:58:
Ziggo klant hier, dus goed beeld gewend bij voetbal/sport. Ik ga het niet eens proberen voor 15 euro.
Geen studio meer bij Arsenal?
In plaats daarvan krijg je een samenvatting van een andere wedstrijd zonder commentaar...
In plaats daarvan krijg je een samenvatting van een andere wedstrijd zonder commentaar...
Haha.. ik ben al meer dan 8 weken bezig met betrekking tot mijn klachten.
Zit ruim 3 weken tussen elke reactie van de klantenservice, en constant hetzelfde riedeltje. Probeer dit eens, start eens opnieuw op. Meneer, uw router is ook een kleine computer die moet u ook eens opnieuw opstarten.
Kunt u een screenshot sturen van een snelheidstest.
Het begint gewoon lachwekkend te worden. (En een principe kwestie). In het begin gaf ik ze nog wel het voordeel van de twijfel, en dat het met de tijd zou verbeteren. Maar deze houding van de klantenservice is echt bedroevend haha..
Dat ze zo omgaan met betalende klanten is eigenlijk diep triest natuurlijk.
Zit ruim 3 weken tussen elke reactie van de klantenservice, en constant hetzelfde riedeltje. Probeer dit eens, start eens opnieuw op. Meneer, uw router is ook een kleine computer die moet u ook eens opnieuw opstarten.
Kunt u een screenshot sturen van een snelheidstest.
Het begint gewoon lachwekkend te worden. (En een principe kwestie). In het begin gaf ik ze nog wel het voordeel van de twijfel, en dat het met de tijd zou verbeteren. Maar deze houding van de klantenservice is echt bedroevend haha..
Dat ze zo omgaan met betalende klanten is eigenlijk diep triest natuurlijk.
Hier nog steeds erg tevreden met ViaPlay voor PL (F1 nog steeds via F1 pro voor het commentaar). App werkt vlot en op al mijn platformen, stream is zeer stabiel en de kwaliteit is prima. Kan uiteraard beter maar op 5m afstand op een 77 inch ziet het er prima uit.
Gebruik alleen Android TV en provider is Ziggo. Ga over een maand over op KPN glas dus hoop dat het dan nog steeds zo stabiel is.
Enige wat ik nog echt mis, is de optie om vanaf het begin te kijken tijdens een live wedstrijd. Nu is het play, ogen dicht en hard op de rewind button klikken
Gebruik alleen Android TV en provider is Ziggo. Ga over een maand over op KPN glas dus hoop dat het dan nog steeds zo stabiel is.
Enige wat ik nog echt mis, is de optie om vanaf het begin te kijken tijdens een live wedstrijd. Nu is het play, ogen dicht en hard op de rewind button klikken

[ Voor 5% gewijzigd door thecompany op 20-08-2022 21:20 ]
Kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die de kwaliteit "prima" vinden. Ik heb jaren, Ziggo Sport gehad, en dit is beduidend slechter. Wat mij het meest stoort is dat de bitrate, met de populaire wedstrijden, regelmatig schommelt. Een AppleTV in combinatie met de LG C1. Kan ook zijn dat ik goed beeld gewend ben, en dit sneller opvalt.
Bij mij schommelt de bitrate niet zowel op mijn ATV als Chromecast 2nd gen. Dus vermoedelijk is er bij jou iets anders aan de hand. Heb je al eens een test gedaan met de speedtest app op je ATV? Ik ben wel benieuwd naar je jitter en ook of je verbinding stabiel is, kun je mooi zien door de lopende lijnen tijdens de meting. Daarbij zou je de test ook moeten doen op het moment dat de problemen zich voordoen.BramViking schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:42:
Kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die de kwaliteit "prima" vinden. Ik heb jaren, Ziggo Sport gehad, en dit is beduidend slechter. Wat mij het meest stoort is dat de bitrate, met de populaire wedstrijden, regelmatig schommelt. Een AppleTV in combinatie met de LG C1. Kan ook zijn dat ik goed beeld gewend ben, en dit sneller opvalt.
Ik vond trouwens de wedstrijd vanavond van ARS-BRE prima te doen. Uiteraard kan het nog veel scheper maar echt niet onaardig.
Bij mij is er niks aan de hand. Heb NLziet, dat is continue streamen, met zelfs een hogere bitrate, en 0,0 problemen. Heb zoals ik hierboven al eerder aangaf, ook Discovery+, waar geregeld live sporten op wordt uitgezonden, ook nooit problemen daarop. Heb daarnaast een Xbox dat continue verbonden staat met het internet ook 0 problemen. Tevens is mijn AppleTV bekabeld aangesloten en haal ik continue 920+ aan Mbit. Dus nee, dit ligt aan Viaplay en ik ben niet de enige die de wisselende bitrate met voetbaluitzendingen constateert.Miki schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:11:
[...]
Bij mij schommelt de bitrate niet zowel op mijn ATV als Chromecast 2nd gen. Dus vermoedelijk is er bij jou iets anders aan de hand. Heb je al eens een test gedaan met de speedtest app op je ATV? Ik ben wel benieuwd naar je jitter en ook of je verbinding stabiel is, kun je mooi zien door de lopende lijnen tijdens de meting. Daarbij zou je de test ook moeten doen op het moment dat de problemen zich voordoen.
Ik vond trouwens de wedstrijd vanavond van ARS-BRE prima te doen. Uiteraard kan het nog veel scheper maar echt niet onaardig.
Toch is het opmerkelijk dat jij schommelingen hebt die ik totaal niet heb en dat op twee verschillende apparaten.BramViking schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:25:
[...]
Bij mij is er niks aan de hand. Heb NLziet, dat is continue streamen, met zelfs een hogere bitrate, en 0,0 problemen. Heb zoals ik hierboven al eerder aangaf, ook Discovery+, waar geregeld live sporten op wordt uitgezonden, ook nooit problemen daarop. Heb daarnaast een Xbox dat continue verbonden staat met het internet ook 0 problemen. Tevens is mijn AppleTV bekabeld aangesloten en haal ik continue 920+ aan Mbit. Dus nee, dit ligt aan Viaplay en ik ben niet de enige die de wisselende bitrate met voetbaluitzendingen constateert.
De enige keer dat ik zelf schommelingen in bitrate heb kunnen reproduceren was toen ik op mijn vakantieadres in Frankrijk met teveel apparaten tegelijkertijd gingen streamen. Het netwerk ging toen letterlijk onderuit en dat zag je terug in schommelingen en haperingen.
Maar goed, je geeft zelf aan dat je voldoende netwerk capaciteit zou moeten hebben. Dan blijft er niet veel anders over dan een klacht indienen en tzt je contract beëindigen.
Een klacht indienen heeft bij hun weinig zin. Contract opzeggen is ook geen optie, er is namelijk geen alternatief voor het voetbal. Dus dan wordt het vooral hier klagen en hopen dat ze mee lezen en er een keer wat aan gaan doen.Miki schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:43:
[...]
Toch is het opmerkelijk dat jij schommelingen hebt die ik totaal niet heb en dat op twee verschillende apparaten.
De enige keer dat ik zelf schommelingen in bitrate heb kunnen reproduceren was toen ik op mijn vakantieadres in Frankrijk met teveel apparaten tegelijkertijd gingen streamen. Het netwerk ging toen letterlijk onderuit en dat zag je terug in schommelingen en haperingen.
Maar goed, je geeft zelf aan dat je voldoende netwerk capaciteit zou moeten hebben. Dan blijft er niet veel anders over dan een klacht indienen en tzt je contract beëindigen.
Gebruikt Viaplay soms VBR ipv CBR?BramViking schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:25:
[...]
Tevens is mijn AppleTV bekabeld aangesloten en haal ik continue 920+ aan Mbit. Dus nee, dit ligt aan Viaplay en ik ben niet de enige die de wisselende bitrate met voetbaluitzendingen constateert.
Meer opmerkelijk is dat het bij iedereen anders is. Juist dat is niet normaal voor een betaalde dienst.Miki schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:43:
[...]
Toch is het opmerkelijk dat jij schommelingen hebt die ik totaal niet heb en dat op twee verschillende apparaten.
Voorheen pakte ik wel eens een Premier League wedstrijd mee op Ziggo Sport als dat toevallig zo uit kwam, maar ik blijf er niet voor thuis zegmaar. Sinds dit seizoen kan dat zoals bekend niet meer en ben je gebonden aan Viaplay. 13,99 per maand vind ik echter te gek voor af en toe een wedstrijdje mee pakken, alleen Bundesliga zou ik misschien kijken omdat het erbij zit, maar verder niet echt interesse in hun verdere aanbod.
Is het ook toegestaan om een abonnement te nemen op Viaplay in Polen, ook gewoon een EU land? Ik neem een abonnement bij hetzelfde bedrijf voor dezelfde content, alleen ze bieden daar minder content aan waardoor het waarschijnlijk goedkoper is en qua aanbod dus beter aansluit bij mijn wensen.
Is het ook toegestaan om een abonnement te nemen op Viaplay in Polen, ook gewoon een EU land? Ik neem een abonnement bij hetzelfde bedrijf voor dezelfde content, alleen ze bieden daar minder content aan waardoor het waarschijnlijk goedkoper is en qua aanbod dus beter aansluit bij mijn wensen.
Volgens mij niet, plus dat je bij viaplay voor zover ik tot nu toe kan vinden geen taal in kan stellen.. Dus al zou het kunnen dan zit je met Pools commentaar te kijken, lijkt me ook niks.Hugo__Boss schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:46:
Voorheen pakte ik wel eens een Premier League wedstrijd mee op Ziggo Sport als dat toevallig zo uit kwam, maar ik blijf er niet voor thuis zegmaar. Sinds dit seizoen kan dat zoals bekend niet meer en ben je gebonden aan Viaplay. 13,99 per maand vind ik echter te gek voor af en toe een wedstrijdje mee pakken, alleen Bundesliga zou ik misschien kijken omdat het erbij zit, maar verder niet echt interesse in hun verdere aanbod.
Denk dat dit voor veel mensen geldt. Zo ben ik zelf 0,0 geïnteresseerd in voetbal, maar betaal er wel grof aan mee bij een abo Viaplay die ik alleen voor F1 wil. Ik weet nu echter wat de (beeld)kwaliteit is en zal volgend seizoen gewoon weer een abo op F1 TV pro nemen. Voor alleen premier league heb je dit soort mogelijkheden (denk ik?) echter niet.Hugo__Boss schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:46:
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2