Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 98 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18
AvK schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:34:
Vorige week was er ook geen Track Talk. Reden onbekend. (Vakanties?)
Maar als je daarmee stopt (al is het tijdelijk) dan zegt je dat toch even tegen je kijkers? Net als het verdwijnen en weer verschijnen van uitzendingen komt dit niet erg professioneel over…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:13
ViaPlay biedt voor de Bundesliga ook de Tactical Feed stream aan.

https://www.dfl.de/en/inn...s-contextual-information/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:35
(Screenshot en automatisch tekstselectie via IPhone, dus tekst kan ergens niet kloppen)

Het voetbalseizoen gaat beginnen! 4

Vanaf deze week zie je alle wedstrijden uit de Premier League en Bundesliga live bij ons op Viaplay.

Nigel de Jong, Frank de Boer, John van 't Schip en Aron Winter zin door Viaplay aangetrokken als analisten voor de programma's rondom het international topvoetbal. Vanaf vrijdag 5 augustus maakt het viertal zijn opwachting naast Jaap Stam, Cedric van der Gun en Simon Cziommer, die al aan Viaplay verbonden zin. Viaplay brengt elke speelronde zo'n zestig wedstrijden uit internationale voetbalcompetities. Met aan hun ziide presentator Koen Weiiland laten de analisten in Viaplay Voetbal wekelijks hun licht schinen over alle topduels uit de Engelse Premier League en Duitse Bundesliga.
#ViaplayVoetbal #ViaplaySportNL

https://www.instagram.com/p/Cg1xuXRq89l/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

[ Voor 5% gewijzigd door dnmw2705 op 04-08-2022 18:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Rallye schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:58:
[...]

Maar als je daarmee stopt (al is het tijdelijk) dan zegt je dat toch even tegen je kijkers? Net als het verdwijnen en weer verschijnen van uitzendingen komt dit niet erg professioneel over…..
Het zou nog kunnen dat er te weinig kijkers waren en dat ze zoiets hadden van, die paar honderd kunnen we ook wel negeren. Ik keek het altijd wel, maar vaak pas de vrijdag of zaterdag er na, of in de dagen voor de volgende race. Ze hadden er ook wel wat meer ruchtbaarheid aan kunnen geven. Volgens mij werd het vaak even in een kort overzichtje benoemd, hoewel ik me dat zo niet meer voor de geest kan halen.

Dan hadden ze dat beter een paar keer in die 5 minuten vooraf en aan het eind van de uitzending kunnen plakken.

De vindbaarheid in de app was sowieso waardeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 05-08-2022 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
vanavond Premier League start. Ben benieuwd. Ga wel van Halst, Wytse etc missen.
Hopelijk is wel de kwaliteit wat beter bitrate wise. Vond de pre season wedstrijden. Oke. Maar wel een verschil met F1. Dus hopelijk gaan genoeg mensen weer klagen en doen ze de bitrate ook iets omhoog voor voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:41:
vanavond Premier League start. Ben benieuwd. Ga wel van Halst, Wytse etc missen.
Hopelijk is wel de kwaliteit wat beter bitrate wise. Vond de pre season wedstrijden. Oke. Maar wel een verschil met F1. Dus hopelijk gaan genoeg mensen weer klagen en doen ze de bitrate ook iets omhoog voor voetbal
Ben ook erg benieuwd. Vanavond ook een mooie Bundesliga wedstrijd op programma.

[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2022 11:17 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hier een demo van de Tactical Feed die je bij Bundesliga wedstrijden kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
toch wel raar dat het beeld zo veel minder is.
ik kijk viaplay op tv m.b.v. de google chromecast.
bij series valt op dat het wat donkerder is en bij sport lijkt het wel 720p.
Ik lees dat dat voorlopig zo blijft.
misschien moeten ze hun prijzen halveren want dit is iets van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
Bij KPN staat nog 'Je betaalt tijdelijk 9,99/mnd voor Viaplay. Vanaf 4-8-2022 betaal je 13,99/mnd.'
Dus direct bij Viaplay afsluiten is dan goedkoper maar weet iemand hoe het zit om Viaplay te kijken via de settopbox van KPN, is dat mogelijk of kan dat alleen als je het afsluit bij KPN?

Kan er hier niets over vinden, https://help.viaplay.com/nl/category/viaplay-gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:41:
Ik vond de Liverpool wedstrijd prima op mijn Sony 77 inch OLED. Beetje vergelijkbaar met hoe ik de wedstrijden soms via Ziggo Go keek ipv de Next box. Niet briljant maar de framerate lijkt in elk geval ok, mijn inziens nog belangrijker dan de bitrate.

Van de Foxsports/ESPN app via de Chromecast werd ik altijd erg verdrietig, zo schokkerig dat je er hoofdpijn van kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Marc3l schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Bij KPN staat nog 'Je betaalt tijdelijk 9,99/mnd voor Viaplay. Vanaf 4-8-2022 betaal je 13,99/mnd.'
Dus direct bij Viaplay afsluiten is dan goedkoper maar weet iemand hoe het zit om Viaplay te kijken via de settopbox van KPN, is dat mogelijk of kan dat alleen als je het afsluit bij KPN?

Kan er hier niets over vinden, https://help.viaplay.com/nl/category/viaplay-gebruiken/
Alleen als je via een provider afsluit heb je toegang tot het specifieke kanaal wat je provider “tijdelijk” aanbiedt. Je moet ook je ViaPlay abonnement wat je gekocht hebt bij je tv provider via een speciale pagina koppelen aan je tv abonnement zodat de specifieke zender beschikbaar komt in je zenderpakket.
Als je direct bij ViaPlay afneemt kun je alleen kijken via hun app op de beschikbare platformen. Afhankelijk van het apparaat kan je kijkervaring goed of minder goed zijn. Met name LG en Sony tv’s heb je een grotere kans op minder goede kijkervaring en op Apple apparaten is de kans vrij groot dat je een probleemloze kijkervaring hebt.

Ik heb bijvoorbeeld mijn Apple TV meegenomen op vakantie en daar in een frans vakantiehuisje met halfgare ADSL verbinding zonder problemen de race van Frankrijk en Hongarije kunnen kijken zoals ik thuis ook gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Miki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Alleen als je via een provider afsluit heb je toegang tot het specifieke kanaal wat je provider “tijdelijk” aanbiedt. Je moet ook je ViaPlay abonnement wat je gekocht hebt bij je tv provider via een speciale pagina koppelen aan je tv abonnement zodat de specifieke zender beschikbaar komt in je zenderpakket.
Als je direct bij ViaPlay afneemt kun je alleen kijken via hun app op de beschikbare platformen. Afhankelijk van het apparaat kan je kijkervaring goed of minder goed zijn. Met name LG en Sony tv’s heb je een grotere kans op minder goede kijkervaring en op Apple apparaten is de kans vrij groot dat je een probleemloze kijkervaring hebt.

Ik heb bijvoorbeeld mijn Apple TV meegenomen op vakantie en daar in een frans vakantiehuisje met halfgare ADSL verbinding zonder problemen de race van Frankrijk en Hongarije kunnen kijken zoals ik thuis ook gewend ben.
Waarom een minder goede kijk ervaring op lg en Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Waarom een minder goede kijk ervaring op lg en Sony?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat de kans groter is op een LG of Sony tv dat je kijkervaring minder is. Dit heeft met name te maken dat de apps op voor deze apparaten van mindere kwaliteit zijn en dat zie je terug in het aantal klachten in dit topic. Uiteraard kun je dus wel mazzel hebben en een prima kijkervaring hebben op de genoemde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Miki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat de kans groter is op een LG of Sony tv dat je kijkervaring minder is. Dit heeft met name te maken dat de apps op voor deze apparaten van mindere kwaliteit zijn en dat zie je terug in het aantal klachten in dit topic. Uiteraard kun je dus wel mazzel hebben en een prima kijkervaring hebben op de genoemde apparaten.
Je bedoeld tussen de modellen van de tv's? Zal raar zijn als bij een op de CX bijvoorbeeld de app prima werkt en bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Je bedoeld tussen de modellen van de tv's? Zal raar zijn als bij een op de CX bijvoorbeeld de app prima werkt en bij de andere niet.
Het verschilt per merk en per model. Er is geen lijst voorhanden waarop je kunt aflezen waar je wel een goede kijkervaring op hebt en waar niet behalve dat Apple gebruikers op dit moment de minste klachten hebben.

Wellicht is dat nog een idee om een lijst op te nemen in de Topic Start van apparaten en wat de kijkervaring daarvan is. Eventueel kun je daarna toevoegen welke functies goed werken zoals voor- en achteruit spoelen en kijken vanaf begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Zijn er X-Code gebruikers onderons die beide potjes vanavond even willen meten, evenals de voorbeschouwing.

Anders moet ik weer die 40gb naar mn Macbook downloaden 🤌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
[...]

Dankjewel!
Doordat ik al gedoe had met het sideloaden van de laatste F1tv app update, al een Google TV gekocht dus dat komt wel goed.

Klopt het ook dat KPN alleen een kanaal heeft voor F1? De rest van de sporten via de Viaplay app moet?
Zo ja, kan ik beter die aanbieding van Viaplay nemen aangezien ik het alleen voor de Premier League neem (F1 kijk ik via F1tv).
Met een Chromecast, Apple TV of met de Viaplay app op je smart-tv. Kijk dit seizoen live Formule 1 op Viaplay Xtra op kanaal 225 (zaterdag en zondag), gewoon op je tv-ontvanger. Alle anders porten, films en series kijk je met de Viaplay app thuis of onderweg op je mobiele telefoon tablet, Mac of PC.
https://www.kpn.com/beleef/blog/kijk-viaplay-bij-kpn.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Marc3l op 05-08-2022 19:19 . Reden: quote van KPN website toeoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Zijn er geen studio uitzendingen voor de premier league? Arsenal is vandaag verwachtte toch wel iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
dglavimans schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:29:
Zijn er geen studio uitzendingen voor de premier league? Arsenal is vandaag verwachtte toch wel iets
19:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dglavimans schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:29:
Countdown loopt nu. Eerst starten ze met Frankfurt - Bayern. Die begint om 20:30.

Het countdown scherm is in ieder geval geen 1080. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Wel mooie studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zelfde als met F1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
TexMex schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Op Android TV kun je überhaupt geen uitzendingen van twee dagen geleden terugkijken, ook als ze nog binnen de 48 uur vallen. Althans, ik krijg het niet voor elkaar. Het lijkt alsof je alleen kunt kiezen uit vandaag en gisteren.

Óf het zit heel goed verstopt, maar dat zou dan wederom een ontwerpfout in de Android TV-app zijn.
Ondertussen heeft de Androidapp wél tekst overlays bij de uitzendingen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Koen Weijland presenteert overigens wel prima tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:08:
Koen Weijland presenteert overigens wel prima tot nu toe.
Nooit van hem gehoord eigenlijk. Maar best oké idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:13:
[...]

Nooit van hem gehoord eigenlijk. Maar best oké idd
Hij was de eerste Nederlandse FIFA e-sporter. Stond bij Ajax onder contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Dat die Koen ooit dit soort dingen zou presenteren is echt knap wel.. Heeft nog wat toernooitjes meegedaan toen hij nog e-sporter was op een forum van ons

Jongen heeft wel echt het maximale eruit gehaald

Stream ziet er scherp uit nog trouwens! Beloofd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Hij was de eerste Nederlandse FIFA e-sporter. Stond bij Ajax onder contract.
Oh aparte stap naar presenteren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:19:
[...]

Oh aparte stap naar presenteren haha
Hij presenteerde ook al die uitzendingen van de Eredivisie e-sport die destijds op Fox Sports te zien waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
He evert ter Napel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Commentaar van Evert ten Napel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Evert ten Napel sodeju, voor degene die nostalgische gevoelens hebben bij studio sport van weleer kunnen hun hart ophalen.

Stream is trouwens goed te doen hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 05-08-2022 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Benieuwd welke oude rot ze uit de mottenballen hebben gehaald voor Palace - Arsenal. :+
Beeld is in ieder geval niet echt lekker. 720p lijkt het.

Al verschilt het ook welke camera ze gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Studio en close ups zien er altijd wel goed uit.
Camera van afstand is altijd wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik zeg, als Evert 't kan, kan Olav 't ook :+

Maar ik wordt wel blij van Evert d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:34:
Ik zeg, als Evert 't kan, kan Olav 't ook :+

Maar ik wordt wel blij van Evert d:)b
Eddy Poelman 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hugo "komt dat schot" Walker :9

Maar dan gaan we wel heeeel ver terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

Hugo "komt dat schot" Walker :9

Maar dan gaan we wel heeeel ver terug.
Die is overleden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Slimme goal met die rook haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:03
laatste meetmoment van mij voor de bundesliga was niet positief, dit lijkt wel een stuk beter dan wat het vorig seizoen was. heb het hier op de apple tv aanstaan, en de kwaliteit zelf lijkt echt wel een goeie boost te hebben gehad. en dat ondanks de goeie 8)7 rookbommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
"Goede bal hoor, maar hij heeft even de bal nog niet" :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Fiekert schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:42:
laatste meetmoment van mij voor de bundesliga was niet positief, dit lijkt wel een stuk beter dan wat het vorig seizoen was. heb het hier op de apple tv aanstaan, en de kwaliteit zelf lijkt echt wel een goeie boost te hebben gehad. en dat ondanks de goeie 8)7 rookbommen
Misschien hebben ze geleerd van F1. En dachten ze we kunnen het maar beter voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Misschien hebben ze geleerd van F1. En dachten ze we kunnen het maar beter voor zijn.
Mwa. Zo goed is de kwaliteit op dit moment ook weer niet, naar mijn mening. Kijk via Apple TV 4K.

Met ISF Expert Bright Room picture setting, ingesteld via de Resetera settings. You know which. ;)

/edit: @lHybridl heb jij Trumotion aanstaan? Kan me herinneren dat jij daar wel eens over twijfelt op ResetEra.

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zouden ze gewoon een bandje afspelen van Fifa 20 met commentaar van Evert. Dat geouwehoer van El Sierd is ook niet alles maar dit voelt zo 1992.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Miki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:47:
Zouden ze gewoon een bandje afspelen van Fifa 20 met commentaar van Evert. Dat geouwehoer van El Sierd is ook niet alles maar dit voelt zo 1992.
Het is verschrikkelijk, dacht dat de beste man met pensioen was...

Meer mensen die last hebben van lage FPS op Android TV? Het (Bayern) schokt hier behoorlijk op mijn MiTV, zal het later nog eens proberen op een GoogleTV en de Sony, maar dit kijkt niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:46:
[...]

Mwa. Zo goed is de kwaliteit op dit moment ook weer niet, naar mijn mening. Kijk via Apple TV 4K.

Met ISF Expert Bright Room picture setting, ingesteld via de Resetera settings. You know which. ;)

/edit: @lHybridl heb jij Trumotion aanstaan? Kan me herinneren dat jij daar wel eens over twijfelt op ResetEra.
Ja cinema wissen. Is beter nu. Klein beetje extra smoothness zonder soap opera effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Arsenal stream nu ook live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:56:
[...]

Ja cinema wissen. Is beter nu. Klein beetje extra smoothness zonder soap opera effect.
Cinema Clear bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Heet cinema wissen hier. Heb het in nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:58:
[...]

Heet cinema wissen hier. Heb het in nederlands
Oh.. 8)7 Lekkere vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Heb het via Ziggo aangeschaft omdat je dan TB kanaal hebt maar dan kijk je met Next alsnog via App?

Dan kan ik net zo goed die kortingsactie via ViaPlay nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
HomerJ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:58:
Heb het via Ziggo aangeschaft omdat je dan TB kanaal hebt maar dan kijk je met Next alsnog via App?

Dan kan ik net zo goed die kortingsactie via ViaPlay nemen
Kanaal 200 staat dan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Arsenal wedstrijd heeft wel die fijne commentator. Weet niet goed die heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
thecompany schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:52:
[...]

Het is verschrikkelijk, dacht dat de beste man met pensioen was...

Meer mensen die last hebben van lage FPS op Android TV? Het (Bayern) schokt hier behoorlijk op mijn MiTV, zal het later nog eens proberen op een GoogleTV en de Sony, maar dit kijkt niet fijn
Kun je nog iets instellen kwa Hertzen onder je video instellingen? ViaPlay zend uit in 50Hz dus je kunt schokkend beeld krijgen bij een mismatch. Het beeld is trouwens hier okay zonder problemen.

Ps. mijn Apple TV lijkt beter te gedijen als ik mijn beeldverbeteraars uitzet, met name Motion+ (Samsung) zorgde bij mij voor soms kleine schokjes in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:00:
Arsenal wedstrijd heeft wel die fijne commentator. Weet niet goed die heet.
Ragnar Niemeijer ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand dit al gekeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWYSO2e-Oxgrr-rH6osVIUCSIlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQ2LZNLJJWAWbcdRFkfqNFFW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Kanaal 200 staat dan open.
Daar wordt nu niks uitgezonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomerJ
Wat een teleurstelling om PL zo te kijken ten opzichte van Ziggo afgelopen seizoen. Alsof je in kwaliteit 4 jaar teruggeworpen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Miki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Kun je nog iets instellen kwa Hertzen onder je video instellingen? ViaPlay zend uit in 50Hz dus je kunt schokkend beeld krijgen bij een mismatch. Het beeld is trouwens hier okay zonder problemen.

Ps. mijn Apple TV lijkt beter te gedijen als ik mijn beeldverbeteraars uitzet, met name Motion+ (Samsung) zorgde bij mij voor soms kleine schokjes in het beeld.
Het vreemde is dat ik het probleem nu bij Arsenal niet ervaar, veel vloeiender. Als het alleen in de Bundesliga is, prima, dat interesseert me toch niet;)

Zal nog eens kijken op welke Hz het scherm nu draait, bedankt voor de tip.

Edit: Frame rate matching komt pas vanaf Android 12, ik zit nog op 9 :(. Dat wordt waarschijnlijk een extra Shield/Google TV kopen dus mocht het probleem vaker optreden.

[ Voor 10% gewijzigd door thecompany op 05-08-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Oh oh oh…
De Viaplay app werkt niet met iOS16 beta… dat is kloten…

Hij start wel op, maar na profiel selectie crasht ie..

Dan maar ff maandag kijken als ik weer in NLD ben

[ Voor 43% gewijzigd door dnmw2705 op 05-08-2022 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
HomerJ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:06:
Wat een teleurstelling om PL zo te kijken ten opzichte van Ziggo afgelopen seizoen. Alsof je in kwaliteit 4 jaar teruggeworpen wordt
Die discussie hebben we een half jaar geleden al gevoerd tijdens F1. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:11:
[...]

**insert** ‘Ah shit, here we go again’ meme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dudinson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-03 10:11
De Arsenal wedstrijd tot nu toe prima hier. Bij lange na niet zo schokkerig als de Bundesliga tijdens de launch. Daarna niet heel veel meer gekeken om te vergelijken. Het is nu in ieder geval kijkbaar.

Kijkapparatuur: viaplay app via FireStick op 43inch Phillips Led tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hier heb ik Viaplay voor aangeschaft. De Premier League. Mooiste competitie ter wereld. Formule 1 is bijzaak. Beeldkwaliteit kan wel beter, maar dat je nu wel alle wedstrijden kunt zien, is wel een plus. Dat kon nooit bij Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 05-08-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
dnmw2705 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

**insert** ‘Ah shit, here we go again’ meme
En toch blijft 't zwaar ruk, die beeldkwaliteit. Commentaar bij Arsenal is wel een plus.

Maar goed, die knop maar om dan.....

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 05-08-2022 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Commentaar is meer dan prima bij Crystal Palace en het is zeker fijn dat ze alle wedstrijden uitzenden, maar de kwaliteit is wel echt beneden maats... Hopelijk gaan ze binnenkort toch wat doen met alle kritiek.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomerJ
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:11:
[...]

Kijk geen F1 dus ik mag er voor het eerst over klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zappen tussen de Bay-Fra en Cry-Ars gaat hier soepel op mijn ATV, in minder dan 2 seconden is de stream opgebouwd.

Swipe omlaag > kiezen voor gerelateerde evenementen > wedstrijd kiezen.

Btw PIP werkt ook nog, kun je 2 wedstrijden tegelijk kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Wel lekker. Geen reclames haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Beeldkwaliteit is inderdaad beneden maats. Het beeld wordt ook na verloop van tijd donkerder, heb ik opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:46:
Beeldkwaliteit is inderdaad beneden maats. Het beeld wordt ook na verloop van tijd donkerder, heb ik opgemerkt.
Dat kan ook gewoon een natuurverschijnsel zijn, aangezien daar ook de zon ondergaat ;)

Zonder dollen, het beeld is okayish en daar is alles mee gezegd. Rond het klokje met de stand zie je veel artefacts en zijn de cijfers/letters verre van scherp.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 05-08-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Miki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:48:
[...]

Dat kan ook gewoon een natuurverschijnsel zijn, aangezien daar ook de zon ondergaat ;)
Nah, sluit je even de stream af, en start je het daarna opnieuw op, dan merk je gewoon dat het wat helderder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 12:02
Waarom schakelen ze niet naar de studio voor analyses zoals bij Ziggo 9/10 keer ook t geval was? Krijg enkel wat herhalingen te zien. Van ‘t Schip, de Boer en Koen Weijland zitten toch niet voor jan lul in die studio?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:50:
[...]

Nah, sluit je even de stream af, en start je het daarna opnieuw op, dan merk je gewoon dat het wat helderder is.
Ik kan het hier niet reproduceren, helaas.

Het werkt trouwens ook niet mee dat Arsenal in die rare roze shirts speelt. Het oogt als gebroken wit totdat er weer een zoom moment is en je die shirts kunt zien.
JoteW schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:55:
Waarom schakelen ze niet naar de studio voor analyses zoals bij Ziggo 9/10 keer ook t geval was? Krijg enkel wat herhalingen te zien. Van ‘t Schip, de Boer en Koen Weijland zitten toch niet voor jan lul in die studio?
Dit zullen ze vaker gaan doen gezien het aantal wedstrijden dat ze direct tegelijkertijd uitzenden en dan waarschijnlijk alleen 1 á 2 top affiches van analyses zullen voorzien.

[ Voor 36% gewijzigd door Miki op 05-08-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Main show is Bayern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Studio zit op het Bayern kanaal vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Pip op AppleTV is trouwens wel zeer fijn om aan te hebben staan, wanneer er meerdere wedstrijden gespeeld worden. Jammer alleen dat je het beeld niet 50/50 kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 12:02
Overigens wel een waardeloos analisten team samengesteld dat ViaPlay. Hoe krijg je ‘t toch voor elkaar die zender/stream in alle facetten te verkrachten… Op de commentator bij Arsenal na dan, die is zeer prettig en een verademing

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
JoteW schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:05:
Overigens wel een waardeloos analisten team samengesteld dat ViaPlay. Hoe krijg je ‘t toch voor elkaar die zender/stream in alle facetten te verkrachten… Op de commentator bij Arsenal na dan, die is zeer prettig en een verademing
Heb er geen problemen mee. Vind dat ze het prima doen. Moeten ze ook even tijd geven om te wennen. F1 is ook een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Klopt, maar die commentator doet het werk al heel lang. Volgens mij zat had hij ook bij ZS.
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Heb er geen problemen mee. Vind dat ze het prima doen. Moeten ze ook even tijd geven om te wennen. F1 is ook een stuk beter geworden.
Ja, op de presentator na. Ik vind haar nog steeds te veel NOS en te saai. Ze moet wel de kans krijgen, maar het mag wat losser en minder serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:52
[...]

Dit is (wat mij betreft) achterhaald. In de beginperiode van viaPlay was de kijkervaring via de LG-app idd zeer slecht, maar de problemen zijn inmiddels verholpen.

Dat neemt niet weg dat de beeldkwaliteit bij ziggo superieur (kanaal 400, nu Frans voetbal) is aan de beeldkwaliteit bij ViaPlay. Dit komt volgens mij puur door de lage bitrate ten opzichte van ziggo. Toch vind ik de beeldkwaliteit best acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pvd01 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

Dit is (wat mij betreft) achterhaald. In de beginperiode van viaPlay was de kijkervaring via de LG-app idd zeer slecht, maar de problemen zijn inmiddels verholpen.

Dat neemt niet weg dat de beeldkwaliteit bij ziggo superieur was aan de beeldkwaliteit bij ViaPlay. Dit komt volgens mij puur door de lage bitrate ten opzichte van ziggo. Toch vind ik de beeldkwaliteit best acceptabel.
De beeldkwaliteit (vooral bitrate) is omhoog gegaan, het mag nog altijd hoger.. maar het grappige is dat ik nu minder beeld heb met ZiggoGO-app en Chromecast sinds hun laatste update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De commentators zijn vaak gewoon freelancers die voor meerdere partijen werken. Dat geldt ook voor Ragnar Niemeijer, die je vanavond hoort.

Verder hoop ik wel dat het studieprogramma zich niet tot één wedstrijd per dag gaat beperken. Zeker de zaterdag leent zich vaak prima voor drie grotere wedstrijden achter elkaar. Laat ze daar gewoon één hoofdstream van maken die achter elkaar doorloopt, wissel per wedstrijd wat analisten. Dat kijkt een stuk fijner en sfeervoller dan losse, kale streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Pvd01 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

Dat neemt niet weg dat de beeldkwaliteit bij ziggo superieur (kanaal 400, nu Frans voetbal) is aan de beeldkwaliteit bij ViaPlay. Dit komt volgens mij puur door de lage bitrate ten opzichte van ziggo. Toch vind ik de beeldkwaliteit best acceptabel.
Ziggo is ook een linear kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

De beeldkwaliteit (vooral bitrate) is omhoog gegaan, het mag nog altijd hoger.. maar het grappige is dat ik nu minder beeld heb met ZiggoGO-app en Chromecast sinds hun laatste update.
Ik vrees toch echt dat het nog steeds de gebruikelijke, magere 5 Mbit/s is (al laat ik me graag van het tegendeel overtuigen met behulp van bijvoorbeeld Xcode). Bij snelle balsporten (voetbal, tennis) is zo'n lage bitrate eigenlijk nog een groter probleem dan bij F1. Ik zal het zelf ook weer eens controleren op mijn Fire Stick.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
De stream veranderd continue van bitrate, en dat bekabeld op 1000 Mbit op de AppleTV :(. Viaplay is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Dat kijkt een stuk fijner en sfeervoller dan losse, kale streams.
Is dit niet juist hun bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:25:
[...]

Ik vrees toch echt dat het nog steeds de gebruikelijke, magere 5 Mbit/s is (al laat ik me graag van het tegendeel overtuigen met behulp van bijvoorbeeld Xcode). Bij snelle balsporten (voetbal, tennis) is zo'n lage bitrate eigenlijk nog een groter probleem dan bij F1. Ik zal het zelf ook weer eens controleren op mijn Fire Stick.
Weird, of ik ben snel tevreden of het is echt iets omhoog gegaan? Ik heb geen 4K dat scheelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
BramViking schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:25:
De stream veranderd continue van bitrate, en dat bekabeld op 1000 Mbit op de AppleTV :(. Viaplay is een ramp.
Tsja, it is what it is. Het blijft met streaming gewoon lastig om live-sport voor álle kijkers in een constante, stabiele, hoge kwaliteit door te geven en ook nog tegen een acceptabele prijs. Één lineair kanaal (naast de app) met de belangrijkste live-sport (niet alleen F1) zou daarom nog steeds mijn voorkeur hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 05-08-2022 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Tsja, it is what it is. Het blijft gewoon lastig om live sport voor álle kijkers in een constante, stabiele, hoge kwaliteit door te geven tegen een acceptabele prijs. Één lineair kanaal (naast de app) met de belangrijkste live-sport (niet alleen F1) zou daarom nog steeds mijn voorkeur hebben.
Het verbaasd mij dat ze ZS of zelfs ESPN niet hebben overgenomen.. maar goed er nu wel concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
HollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Het verbaasd mij dat ze ZS of zelfs ESPN niet hebben overgenomen.. maar goed er nu wel concurrentie.
Vroeg of laat gaat er wel een consolidatieslag plaatsvinden. Er zijn teveel spelers op de streamingsmarkt om een degelijke boterham te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Geen problemen gehad met de Bayern stream. Geen resolutie drops ofzo. Lg App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Vroeg of laat gaat er wel een consolidatieslag plaatsvinden. Er zijn teveel spelers op de streamingsmarkt om een degelijke boterham te verdienen.
Misschien moeten ze maar gaan afdwingen dat je elke streamingsdienst in Europa kan afnemen. Dus bijvoorbeeld ook in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:52
HollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Ik had graag ook de serie A en het Spaanse voetbal bij ViaPlay gehad. Nu is er wel erg veel versplintering en heb je 3 sportpakketten nodig om bovenstaande competities en NL voetbal te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
lHybridl schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:36:
Geen problemen gehad met de Bayern stream. Geen resolutie drops ofzo. Lg App
Wat is het uiteindelijk geworden?

Ik weet niet of de Bundesliga zo interessant is, volgens mij stond BAY met 4-0 voor in de eerste helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:26:
[...]

Is dit niet juist hun bedoeling?
Zeker. En het is ook helemaal prima dat ze elke wedstrijd streamen!

Maar ik zie het al gebeuren dat we nu tijdens elke speeldag slechts bij één wedstrijd een studioprogramma hebben. Dat haalt toch wel een beetje de sfeer van een lange voetbalmiddag/avond weg (zoals bij Ziggo of ESPN). Ondanks dat Viaplay nu alles streamt, kunnen ze op zaterdag nog steeds prima een mooie lange studio-uitzending maken met drie wedstrijden achter elkaar (PL, BL/PL, BL/PL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
HollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:37:
[...]

Wat is het uiteindelijk geworden?

Ik weet niet of de Bundesliga zo interessant is, volgens mij stond BAY met 4-0 voor in de eerste helft.
1-6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:38:
[...]

Zeker. En het is ook helemaal prima dat ze elke wedstrijd streamen!

Maar ik zie het al gebeuren dat we nu tijdens elke speeldag slechts bij één wedstrijd een studioprogramma hebben. Dat haalt toch wel een beetje de sfeer van een lange voetbalmiddag/avond weg (zoals bij Ziggo of ESPN). Ondanks dat Viaplay nu alles streamt, kunnen ze op zaterdag nog steeds prima een mooie lange studio-uitzending maken met drie wedstrijden achter elkaar (PL, BL/PL, BL/PL).
Ze zouden tijdens de rust prima kunnen schakelen naar het studiokanaal. :)

Ben wel blij dat VP alles streamt, Ziggo zond bijvoorbeeld Arsenal niet altijd uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:39:
[...]

Ben wel blij dat VP alles streamt, Ziggo zond bijvoorbeeld Arsenal niet altijd uit.
Dat had dan weer vooral te maken met de oude eisen vanuit de Premier League en niet zozeer met Ziggo. De Premier League biedt pas sinds korte tijd een rechtenpakket aan waarmee álle wedstrijden mogen worden uitgezonden.

Gek genoeg zijn de 3pm wedstrijden (4pm bij ons) op zaterdagmiddag in Engeland niet live op tv. En ook buitenlandse wedstrijden mogen in Engeland niet live vertoond worden op dat tijdstip. Dit alles ter bescherming van de toeschouwersaantallen van de lagere leagues. Europese zenders mochten van de Premier League lange tijd maar één 3pm-wedstrijd live uitzenden op zaterdag. En Engels commentaar was daarbij ook uit den boze. Alles om het onaantrekkelijk te maken voor de Engelsen om een Europees abonnement aan te schaffen via internet of schotel. Dat zat dus allemaal behoorlijk dichtgetimmerd!

Inmiddels gaan er in Engeland wel stemmen op om misschien toch eens iets te gaan veranderen aan die blackout-regels. En met strenge beveiligingseisen is het zenders in het buitenland (zoals Viaplay) inmiddels wel toegestaan om álle wedstrijden uit zenden. Dus voor de voetballiefhebber is dat zeker een vooruitgang.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 06-08-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Pvd01 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:37:
[...]

Ik had graag ook de serie A en het Spaanse voetbal bij ViaPlay gehad. Nu is er wel erg veel versplintering en heb je 3 sportpakketten nodig om bovenstaande competities en NL voetbal te kunnen bekijken.
Dat zou zeker mooi zijn, maar ik denk dat die tijden (net als in de meeste andere westerse landen) voorgoed voorbij zijn. In de begintijd van Sport1 hadden we alle grote Europese competities bij elkaar. En vóór die tijd bij Canal+ hadden we ook de Eredivisie er nog bij. Ik zie dat niet zo snel meer gebeuren. Zelfs het 'rijke' Viaplay heeft in thuisland Zweden een weliswaar mooi maar verre van compleet pakket. En doordat andere partijen nu rechten kwijtraken, krijgen die weer wat ruimte in hun budget om wellicht wat meer te bieden voor andere sporten/competities.
Pagina: 1 ... 98 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2