Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 49 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Servor schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Heb het helemaal niet gezien want zat vanaf het begin al op f1tv. En typisch dat het weer een *knip* moet zijn die van alles vergeven wordt maar Jack Plooij mag wel van alles naar z’n hoofd krijgen. Het zal wel, klaar met vp en dit topic.

Laatste 2 centen: wat nog opvalt tussen het snel schakelen tussen f1tv en vp is de fletsheid van vp. Kleur ontbreekt lijkt het. En de engelse commentaren bij f1tv hebben zowaar iets van emotie.
Dus je levert commentaar op iets wat je niet ziet? Een "*knip*"? Je bedoeld de dame die daadwerkelijk een racer is? ipv tandarts?

*knip*
Niet op de man aub.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2022 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:41
Nog steeds dat vage blokje links op het scherm. Is dat bij meer mensen zo? Ik kijk wel met een kwartiertje vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:14:
Nog steeds dat vage blokje links op het scherm. Is dat bij meer mensen zo? Ik kijk wel met een kwartiertje vertraging.
Jep. En ook behoorlijk last van framerate en bitrate drops.

Het commentaar vind ik dan wel weer erg verfrissend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 09:21
Zucht, elke minuut ongeveer aan het bufferen vandaag. Beloofd wat voor zondag. 😞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
Klopt hier ook last van via de Chromecast (V3). Alleen bij bepaalde camera beelden. Via een webbrowser als Chrome zag ik dat weer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Ik heb liever iemand met verstand van zaken, dan een tandarts die goed kan lullen maar onzin uitkraamt :+

Iets kan er niet meteen "staan" als niemand ervaring heeft.... Olaf Mol "stond" er ook niet meteen. Jack ook niet. Ziggo óók niet.... en F1TV zeker niet :+

iemand afbranden op 15 seconden in beeld? Pak dan de F1TV stream zonder audio, pak je Olaf Mol radio erbij and have fun! nog goedkoper ook :+
Zo verzuurd ben ik nu ook weer niet, maar we kunnen toch niet allemaal verwachten dat het de eerste paar grand prixs maar houtje touwtje moet zijn omdat iemand moet wennen? Krijgen wij dan als betalende abonnees korting omdat ze mensen moeten inwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

MisterEagle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:16:
Zucht, elke minuut ongeveer aan het bufferen vandaag. Beloofd wat voor zondag. 😞
Heb nu al medelijden met me vader die geen F1TV heeft..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Stephane is geen geboren presentatrice maar dat komt wel. Verstand van racen heeft ze meer dan plooij ooit zal krijgen, dat is haar met de paplepel wel ingegeven door haar vader. Die was vroeger toch wel beetje mijn touringcar-held..

Ik vind het beeld nu meer dan prima op mijn lg. Ook geen hickups oid.. Valt wel op dat het viaplay logo verdwenen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
creapYYY schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Op dit niveau televisie kan je dit niet maken toch? Mensen betalen voor kwaliteit, dan moet je er gelijk staan. Ik snap dat mensen in rollen moeten groeien, maar dit ziet er echt heel erg ongemakkelijk uit hoor.
Kijk eens wat beelden terug van Jack’s eerste seizoen in de F1 zou ik zeggen, toen hij pit reporter werd ipv Allard Kalff. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
MisterEagle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:16:
Zondag hopelijk via het lineaire kanaal (Ziggo) geen problemen. Daar wordt nu helaas niet op uitgezonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

FP1 via ViaPlay app op de LG G1 gekeken: Relatief veel bufferen, terugval naar 480p om dan weer even stabiel op 720p te draaien voor een periode waarna het weer bufferen is, terugval naar 480p, et cetera. Nu FP2 via de ViaPlay app op de Nvidia Shield TV Pro. Begin was iets langer op SD kwaliteit ten opzichte van de LG app maar tot op heden heb ik geen last van bufferen en blijft de resolutie stabiel.

Of ViaPlay heeft tussen FP1 en FP2 de issues opgelost of de Nvidia Shield TV Pro draait de app vele malen beter... Ik kan nog eens testen met de ViaPlay app op telefoon of tablet en die dan streamen naar de TV of Nvidia Shield TV Pro. Opties genoeg :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
ed1703 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Voor een groot gedeelte mee eens, maar er zijn natuurlijk ook situaties waardoor je liever of zelfs op een andere tijd moet kijken. Zoals ik laatst had met het UK open darts. Ja, de spanning is dan minder.
Ik ben absoluut overtuigd van streaming als dienst, je kunt namelijk als dienst meerdere streams aanbieden en hoeft niet voor nieuwe mogelijkheden weer een nieuw kanaal op te tuigen. mbt het zappen heb je gelijk. Zelf zap ik eigenlijk nooit, kijk ook nauwelijks lineaire tv.
Misschien een definitiekwestie, maar de live stream schaar ik ook onder lineaire tv. Het is immers hetzelfde beeld op hetzelfde moment naar iedereen gestuurd en staat los van de techniek erachter.

Net mn pa alweer half schelden aan de lijn, wilde gaan kijken maar via de ziggo next app liep het voor geen meter. Even overschakelen naar de native android tv app duurde alweer een minuut om naar menu vd tv te gaan, app op te zoeken, app starten, live stream zoeken, starten, bufferen, eerste 8s lage bitrate en ja we zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
padoempats schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Net mn pa alweer half schelden aan de lijn, wilde gaan kijken maar via de ziggo next app liep het voor geen meter. Even overschakelen naar de native android tv app duurde alweer een minuut om naar menu vd tv te gaan, app op te zoeken, app starten, live stream zoeken, starten, bufferen, eerste 8s lage bitrate en ja we zijn er.
We hebben hier inderdaad nog weinig reacties gezien over de Viaplay-app op de Mediabox Next. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:23
Hier nu geen issues meer. Nvidia shield (2016?) ook geen vaag blokje. EN inderdaad: het viaplay logo is verdwenen. Zal mijn Oled blij mee zijn :+

Ook geen wisselende kwaliteit. Mijn ervaring met F1TV is dat dat eigenlijk altijd een wifi issue is. Bedraad heb ik dat nooit gezien (ook niet bij NLZiet bijvoorbeeld). Draadloos geeft toch vaker wisselingen in kwaliteit.

Iemand al getest of je meer dan 2 streams kan opzetten?

EDIT: zelf getest, en ja het is meteen geblokkeerd :+
Das wel oppassen hier. Want als ik dus op de telefoon ff kijk, vervolgens beneden op TV kijk en vervolgens op de slaapkamer wil verder kijken kán dat een issue gaan worden....

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
tiesvts schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:16:
Ik vind het beeld nu meer dan prima op mijn lg. Ook geen hickups oid.. Valt wel op dat het viaplay logo verdwenen is?
Hier vandaag gelukkig idem via de LG WebOS app. Stabiele stream en de beeldkwaliteit is acceptabel. Geeft hoop voor de toekomst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Hier ook. Kijk nu op mijn MBP met Safari (met script al weet ik niet of die zoveel doet..?) naar VP en in Chrome naar F1TV Pro. Laatste zichtbaar scherper en minder schakelen tussen verschillende bitrates. Aan de graphics kun je goed ziet dat VP bijna om de paar seconden wat aan het schakelen is. Ook met name bij shots van auto's van ver weg kun je zien dat VP duidelijk de mindere is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Over het algemeen geen problemen hier. Kwaliteit is oke. Geen bufferen of iets anders. Lg app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Nee. Dat jij iets niet aan de praat krijgt wat niks met viaplay heeft te maken hoort vast ergens in een andere forum locatie thuis.
*knip*
Modbreak:Klaar nu allemaal met zuur op elkaar zitten te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
FeaR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:18:
FP1 via ViaPlay app op de LG G1 gekeken: Relatief veel bufferen, terugval naar 480p om dan weer even stabiel op 720p te draaien voor een periode waarna het weer bufferen is, terugval naar 480p, et cetera. Nu FP2 via de ViaPlay app op de Nvidia Shield TV Pro. Begin was iets langer op SD kwaliteit ten opzichte van de LG app maar tot op heden heb ik geen last van bufferen en blijft de resolutie stabiel.

Of ViaPlay heeft tussen FP1 en FP2 de issues opgelost of de Nvidia Shield TV Pro draait de app vele malen beter... Ik kan nog eens testen met de ViaPlay app op telefoon of tablet en die dan streamen naar de TV of Nvidia Shield TV Pro. Opties genoeg :P
Ondanks dat vele smart tv’s voorzien worden van te goedkope en niet krachtige soc’s vermoed ik dat er iets mis is met de app voor LG tv’s. Enkele modellen (niet allemaal) vertonen allemaal buffer problemen.
Het is al vaker geroepen hier dat vooralsnog de beste en gegarandeerde kijkervaring op 2 mediaplayers te behalen is: de Shield en de Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:22:
EN inderdaad: het viaplay logo is verdwenen. Zal mijn Oled blij mee zijn :+
Mmmm.... ViaPlay logo heb ik dan nog wel 🤔
Ook geen wisselende kwaliteit. Mijn ervaring met F1TV is dat dat eigenlijk altijd een wifi issue is. Bedraad heb ik dat nooit gezien (ook niet bij NLZiet bijvoorbeeld). Draadloos geeft toch vaker wisselingen in kwaliteit.
Ik neig hier nu toch naar een brakke app van ViaPlay op LG (en mogelijk ook Samsung als ik mijn vrienden hoor).
EDIT: zelf getest, en ja het is meteen geblokkeerd :+
Das wel oppassen hier. Want als ik dus op de telefoon ff kijk, vervolgens beneden op TV kijk en vervolgens op de slaapkamer wil verder kijken kán dat een issue gaan worden....
Een lijstje met ingelogde devices zou wel makkelijk zijn als je de melding krijgen dat er al twee streams open staan. ViaPlay FAQ geeft alleen aan dat je je wachtwoord moet wijzigen en dat na 24 uur dan alle devices uit zijn gelogd. Niet echt een oplossing. Zeker in deze tijd van testen op verschillende hardware.
Miki schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Ondanks dat vele smart tv’s voorzien worden van te goedkope en niet krachtige soc’s vermoed ik dat er iets mis is met de app voor LG tv’s. Enkele modellen (niet allemaal) vertonen allemaal buffer problemen.
Het is al vaker geroepen hier dat vooralsnog de beste en gegarandeerde kijkervaring op 2 mediaplayers te behalen is: de Shield en de Apple TV.
Jep, app lijkt het issue inderdaad. Gelukkig heeft Ziggo nog een paar maanden kanaal 200 als alternatief maar hopelijk pakt LG dit op (al hoor ik om me heen dus ook issues met Samsung TV's). Denk ook niet dat de soc van de huidige TV's niet het issue is voor ViaPlay maar puur brakke implementatie, als ik zie dat andere apps wel 4K HDR kunnen streamen...

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 18-03-2022 16:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Wat een zure reacties allemaal zeg!
Eerst lees je jaren commentaar over jack en olav, is het eindelijk vernieuwd is het ook weer niet goed.
Geef die mensen de tijd om te groeien en te leren!

Verder speel ik alles af via appleTV 4k op wifi en heb echt nergens last van kwa blokjes, buffering etc.

Elk seizoen is er wel iets met audio, telemetrie etc en ook dat lost zich snel genoeg op.

Voor die 45€ ben ik er zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:07
Helaas is hier de Android tv app nog steeds niet om naar te kijken. De beelden blijven schokkerig l.
Het stomme is als ik hem ga casten naar de tv werkt het wel goed.
Wat een idioot gedoe.
In ben wel blij dat wij Ziggo hebben, dan hebben we kanaal 200 om te kijken.
Ik ga het nog wel een paar races aankijken, anders ga ik met het NL commentaar wel overstappen naar f1 tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:19
Tweede training is prima beeld hier, niks te klagen eigenlijk. FP1 was beetje blokkerig rond de on screen graphics, maar lijkt nu stek beter. Niks te klagen; mooi beeld.

En commentaar is prima, maar ik vond Mol/Plooij dan ook echt verschrikkelijk.

Ben er blij mee nu, hopelijk blijft het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10
Hey jongens, ik liep pas om 16u binnen. En had graag dus de 1e training willen kijken.

Ik kon deze niet zo snel vinden, maasr is die wel al beschikbaar ?

Ben maar met vt 2 live begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tawisa
  • Laatst online: 18-03-2022
Cowamundo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:31:
Wat een zure reacties allemaal zeg!
Eerst lees je jaren commentaar over jack en olav, is het eindelijk vernieuwd is het ook weer niet goed.
Geef die mensen de tijd om te groeien en te leren!

Verder speel ik alles af via appleTV 4k op wifi en heb echt nergens last van kwa blokjes, buffering etc.

Elk seizoen is er wel iets met audio, telemetrie etc en ook dat lost zich snel genoeg op.

Voor die 45€ ben ik er zeer tevreden over!
Jammer dat na al die jaren mensen nog steeds puur naar de resolutie kijken die ze uitsturen en niet naar de combinatie van bitrate en resolutie.

4K zegt op zich niks over de kwaliteit. Kwaliteit is simpel gezegd bitrate x resolutie.
Een 720p stream kan mooier en strakker zijn dan een brakke 4K stream.
Overigens geloof ik niet dat viaplay 4K native uitsturen? Zal hoogstens 1080p zijn.

En ook 'ik zie geen blokjes DUS hier is het goed' is zo superdom.

Ondanks deze rant, ik kijk zelf ook via de Apple TV en dat ziet er inderdaad redelijk ok uit. Kan beter, maar heel slecht is het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door tawisa op 18-03-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:34
Wat een verschrikkelijke kwaliteit via de Viaplay App, om nog maar te zwijgen over de geluidskwaliteit..

Hoop dat morgen het geluid en beeld via de zender een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 09:21
Miki schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Ondanks dat vele smart tv’s voorzien worden van te goedkope en niet krachtige soc’s vermoed ik dat er iets mis is met de app voor LG tv’s.
Dit denk ik ook. G1 hier en t is echt drama met de LG app. Vriendin van me met een el cheapo LG en daar werkt t vlekkeloos via de lg app.

Heb zelf een 600mbit verbinding, zij een 100mbit, dus daar zal t m niet in zitten.. geen idee of beeldformaat mee kan spelen, ik heb een 65" zij een 32"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb t idee dat m'n app op de Sony Google tv constant schakelt tussen 25 en 50 fps en dat daar de microstutters van komen. Onwijs irritant!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
ppeterr schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:39:
Hey jongens, ik liep pas om 16u binnen. En had graag dus de 1e training willen kijken.

Ik kon deze niet zo snel vinden, maasr is die wel al beschikbaar ?

Ben maar met vt 2 live begonnen.
Bij viaplay moet je naar sport en dan schema, dan kun je daar door de kalender bladeren en al afgelopen uitzendingen terug kijken.
Weet alleen niet hoe lang dat kan kwa tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MisterEagle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:42:
[...]
. geen idee of beeldformaat mee kan spelen, ik heb een 65" zij een 32"
Beeldformaat heeft nul invloed. Beeldformaat zegt niets over de eigenschappen van het paneel. Een 65" Full HD is "makkelijker te vullen" dan een 32" 4K puur naar resolutie kijkende. Waar in dit geval beide niet uitmaakt omdat de stream op max 720p dan wel 1080p uit wordt gezonden. Netwerk heeft ook relatief weinig invloed aangezien de stream geen hoge bitrate heeft. Het lijkt echt een issue met de app op sommige TV's.

Als ik FP2 pauzeer en na enkele tientallen seconden zeg "live kijken" wordt de stream ook direct weer opgepakt op de Nvidia Shield. Wel kansloos dat je nog aan een Apple TV of Nvidia Shield mag om F1 fatsoenlijk te kijken en dat een TV van enkele duizenden euro's niet afdoende is.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 18-03-2022 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:13
tawisa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Jammer dat na al die jaren mensen nog steeds puur naar de resolutie kijken die ze uitsturen en niet naar de combinatie van bitrate en resolutie.

4K zegt op zich niks over de kwaliteit. Kwaliteit is simpel gezegd bitrate x resolutie.
Een 720p stream kan mooier en strakker zijn dan een brakke 4K stream.
Overigens geloof ik niet dat viaplay 4K native uitsturen? Zal hoogstens 1080p zijn.

En ook 'ik zie geen blokjes DUS hier is het goed' is zo superdom.

Ondanks deze rant, ik kijk zelf ook via de Apple TV en dat ziet er inderdaad redelijk ok uit. Kan beter, maar heel slecht is het niet.
Ik heb ook een Apple TV 4k icm een 55 Inch LG C1, zowel ViaPlay app als de F1TV app. F1TV ziet er echt veel beter uit, resolutie zegt echt niks inderdaad. Die AppleTV heeft redelijk goede hardware waardoor het plaatje er alsnog redelijk uitziet, dat ligt alleen meer aan je AppleTV dan aan de waardeloze kwaliteit.

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10
Cowamundo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Bij viaplay moet je naar sport en dan schema, dan kun je daar door de kalender bladeren en al afgelopen uitzendingen terug kijken.
Weet alleen niet hoe lang dat kan kwa tijd.
Ah top, moet er nog wat aan wennen. Als het er maar staat. Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:10
Tot mijn grote verbazing/ vreugde is het kijken via de VP app enorm verbeterd ..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Geef aub bij je bericht aan via welke device je kijkt! Ik kijk nu via mijn AppleTV en echt geen enkel probleem.
Van tweakers mag je toch wel verwachten dat ze meer info geven dan ‘hij doet het niet’? :)

Ik las net overigens een bericht over dat het Viaplay logo is verdwenen. Via mijn ATV wordt deze nog steeds getoond. Van mij mag het logo wel verdwijnen. Ik weet wel welke app ik heb geopend.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 18-03-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mksoftware schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb ook een Apple TV 4k icm een 55 Inch LG C1, zowel ViaPlay app als de F1TV app. F1TV ziet er echt veel beter uit, resolutie zegt echt niks inderdaad. Die AppleTV heeft redelijk goede hardware waardoor het plaatje er alsnog redelijk uitziet, dat ligt alleen meer aan je AppleTV dan aan de waardeloze kwaliteit.
Dat werd al eerder bevestigd. F1tvpro heeft een 20% hogere bitrate dan Viaplay (6 vs 5).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Viaplay App op LG 55C8 via 5GHz WiFi. Beeld prima, geluid prima, Viaplay logo in beeld. Het kan beter, echter ik vind het een vooruitgang tov de laatste weken. Geen frameskips meer iig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:53:
Geef aub bij je bericht aan via welke device je kijkt! Ik kijk nu via mijn AppleTV en echt geen enkel probleem.
Van tweakers mag je toch wel verwachten dat ze meer info geven ‘hij doet het niet’? :)
Ik heb ook geen probleem verder. Geen haperingen, geen blokjes, geluid ok. Alleen, ik kan maar moeilijk wennen aan het beeld wat ik voorgeschoteld krijg. Het is gewoon een wazige, vlakke, fletse "bende". Ik besef mij dat ik bevooroordeeld ben omdat ik vorig jaar in 4K keek.

Misschien is het handig om me er maar gewoon bij neer te leggen en ervan uitgaan dat dit is wat het is en zal blijven, en maar gewoon lekker te gaan genieten van een geweldige nieuwe strijd tussen Max en Leclerc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001

Snoes

marcel

het is wellicht al vaker gevraagd, maar kan ik op mijn pc in chrome zien wat de resolutie / bitrate van de stream is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoop dat ze nog afleren om door radio broadcasts heen te mekkeren. De kwaliteit is wel hoger dan bij F2 gelukkig. Nog niet het beste, maar was beduidend beter te hachelen dan de troep van vanmorgen. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh? Ik zie nu pas dat de VP App ook alle on boards, timings, piylane cam, etc. Doorgeeft. Brakke kwaliteit van de timngs wel. Maar leuke toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Net de laatste 10 minuten opgezet van de Tweede vrije training, zag er beter uit dan vorige week maar nog niet zoals ik zou willen zien. Af en toe nog frameskips en de stream viel 4 keer stil waardoor ik op try again moest klikken.

Sony Bravia Android OS

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:07:
Oh? Ik zie nu pas dat de VP App ook alle on boards, timings, piylane cam, etc. Doorgeeft. Brakke kwaliteit van de timngs wel. Maar leuke toevoeging.
Timing is een wat lagere kwaliteit inderdaad, de onboards, pitlane etc zijn wel van degelijke kwaliteit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Ik heb ook geen probleem verder. Geen haperingen, geen blokjes, geluid ok. Alleen, ik kan maar moeilijk wennen aan het beeld wat ik voorgeschoteld krijg. Het is gewoon een wazige, vlakke, fletse "bende". Ik besef mij dat ik bevooroordeeld ben omdat ik vorig jaar in 4K keek.

Misschien is het handig om me er maar gewoon bij neer te leggen en ervan uitgaan dat dit is wat het is en zal blijven, en maar gewoon lekker te gaan genieten van een geweldige nieuwe strijd tussen Max en Leclerc :)
Ik denk dat het in mijn voordeel is dat ik maar een Full HD scherm heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• entony10
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 20:18
HaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:46:
Ik heb t idee dat m'n app op de Sony Google tv constant schakelt tussen 25 en 50 fps en dat daar de microstutters van komen. Onwijs irritant!
Ik heb precies hetzelfde probleem hier met mijn Sony. De beeldkwaliteit is echt waardeloos met de native app van Android TV. Helaas niet veel beter wanneer ik cast met de VP app via m’n telefoon. Ik heb (gelukkig) ook nog toegang tot F1 TV Pro en als ik daarmee naar de televisie cast is de kwaliteit gewoon goed. Het zou dus zeker moeten kunnen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
bustertje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:15:
[...]

Jep. En ook behoorlijk last van framerate en bitrate drops.

Het commentaar vind ik dan wel weer erg verfrissend.
Ja hier ook prezies het zelfde wat een drama met het beeld via de app op mijn philips oled tv en heb goede bandbreedte van mijn internet dus daar ligt het niet aan

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lightmanster
  • Laatst online: 10-09 07:22
Huh ?????

Nee joh, anders doe je Live programma in de studio lekker weer op 720P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxauM5mmPrxMUDTJzNVVrv1jn1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Yk8WZ19Vl8qqdDFyzN2oIjF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zeg er is nog ruimte voor verbetering .... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Oh man, ik maar wachten op de lopende stream vd vrije training op de nabeschouwing, is die op een andere stream, moet je die weer apart openen. Ik hou dit maar even op gewenning, maar prettig is anders. Heb de tv gewoon op de achtergrond lopen, lekker lineair draaien, maar wil je niet een andere stream moeten openen om daar weer verder live/lineair verder te kijken. Einde rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
padoempats schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:33:
Oh man, ik maar wachten op de lopende stream vd vrije training op de nabeschouwing, is die op een andere stream, moet je die weer apart openen. Ik hou dit maar even op gewenning, maar prettig is anders. Heb de tv gewoon op de achtergrond lopen, lekker lineair draaien, maar wil je niet een andere stream moeten openen om daar weer verder live/lineair verder te kijken. Einde rant
Dit wilde ook al typen. Opeens is de training klaar. Dit zal inderdaad wel even wennen zijn en (over)morgen met Ziggo 200 is dit anders, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:06
De talkshow gaat helaas weer gepaard met veel buffering en wisselende beeldkwaliteit…. Op deze manier niet fijn kijken. Ik probeer later vanavond de talkshow terug te kijken, hopelijk gaat het dan wel goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Pvd01 op 18-03-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Lightmanster schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:29:
Huh ?????

Nee joh, anders doe je Live programma in de studio lekker weer op 720P

[Afbeelding]

Ik zeg er is nog ruimte voor verbetering .... 8)7
Was me niet gelijk opgevallen.

Tot nu toe bevalt me deze nabeschouwing prima. Zelfs Christiaan komt al beter over dan vorige week en ook Tom doet het weer beter. En de gast Ernst voormalig Ferrari engineer is ook een welkome toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Pvd01 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:38:
De talkshow gaat helaas weer gepaard met veel buffering en wisselende beeldkwaliteit….
Waar kijk je op? Met Chromecast en via de Chrome webbrowser nergens last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
De talkshow gaat helaas weer gepaard met veel buffering en wisselende beeldkwaliteit….
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:53:
Van tweakers mag je toch wel verwachten dat ze meer info geven dan ‘hij doet het niet’? :)
Hier op AppleTV geen enkel issue. Super stabiel en scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:46:
De 720p stream is 50fps en de 540p is 25fps (de eerste stap omlaag) ja ... (met Chrome/Firefox nog steeds 720p50 @ 3,8Mbps max dus mist nog steeds die 1080p50 @ 5Mbps)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 18-03-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Waar kijk je op? Met Chromecast en via de Chrome webbrowser nergens last van gehad.
Via LGC1-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 16:01
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:40:
[...]

[...]

Hier op AppleTV geen enkel issue. Super stabiel en scherp beeld.
En dan via de Viaplay app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik vind de blonde dame gewoon echt slecht. Ziet er leuk uit hoor, het oog wil ook wat zullen ze vast gedacht hebben. Maar dat je leuk kan sturen, maakt je absoluut nog geen goede reporter, dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Wat vinden we tot nu toe van de 'nabeschouwing' met de nieuwe analisten van Viaplay?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Ik lees helaas alleen maar negatieve reviews van mensen die kijken via een LG TV. Denk dat het niet persé aan Viaplay ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
JoteW schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:43:
Wat vinden we tot nu toe van de 'nabeschouwing' met de nieuwe analisten van Viaplay?
Rustige Tom Coronel, de rest is wel oke. Meer serieuze toon :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Ik lees helaas alleen maar negatieve reviews van mensen die kijken via een LG TV. Denk dat het niet persé aan Viaplay ligt.
Ik kijk op een Samsung Q7 via de TV App (Viaplay) en hij heeft nu met de nabeschouwing, FP1 en FP2 geenéén keer gehaperd of wat dan ook, beeld ook relatief scherp nog.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Rustige Tom Coronel, de rest is wel oke. Meer serieuze toon :)
Vind het prima zo, lekker informatief ipv het ellenlange gezwets over Verstappen en redbull.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Ik zou nog via Apple AirPlay kunnen proberen, vanaf de iPad. Ik beschik niet over een shield, of appletv e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Lekker technisch. Mooie analyses zonder popie jopie en bn'ers. Dit bevalt me best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
soeppie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Lekker technisch. Mooie analyses zonder popie jopie en bn'ers. Dit bevalt me best goed.
Precies, vind die kale ook prettig om naar te luisteren, een presentatrice die in ieder geval doet (vooralsnog) waarvoor ze ingehuurd is: de kenners laten praten.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Beetje “studio-voetbal” gevoel. Best prima, tot nog toe. Alleen jammer van de haperingen…. Al gaat het nu wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:42:
Ik vind de blonde dame gewoon echt slecht. Ziet er leuk uit hoor, het oog wil ook wat zullen ze vast gedacht hebben. Maar dat je leuk kan sturen, maakt je absoluut nog geen goede reporter, dat blijkt maar weer.
Ik heb het idee dat het niet echt uitmaakt welke vraag je stelt aan de coureurs geven toch hun standaard verhaaltje. Kijk maar naar de 'vragen' die jack eerst stelde: "mooie race hè".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Weet iemand hoe in de Viaplay app van WebOS heen en weer kunt spoelen tijdens een live uitzending. Met de gebruikelijke toetsen lukt het mij niet. Zodra ik iets probeer wordt ik direct naar het begin van de uitzending gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:29
Ik zit momenteel te kijken via m'n Android telefoon en het beeld is echt extreem schokkerig. Dusdanig dat ik eerst dacht dat het special effects waren tijdens de intro. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
Lastpost. schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:51:
Ik zit momenteel te kijken via m'n Android telefoon en het beeld is echt extreem schokkerig. Dusdanig dat ik eerst dacht dat het special effects waren tijdens de intro. 😂
Kwaliteit verlagen in het instellingen menu loste dit bij mij op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Een verademing ten opzichte van Ziggo vorig seizoen. Informatief en niet zo hysterisch. Ook blij dat ze hier elkaar gewoon uit laten praten.

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
kalse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:42:
[...]

En dan via de Viaplay app?
Natuurlijk! Ik zit toch in het Viaplay topic? Of bedoel je dat niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Goede nabeschouwing nu hoor.

Ook mooi dat Ho-Ping Tung aan gaat sluiten zoals nu te zien is, die was bij Ziggo ook altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
dutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:57:

Ook mooi dat Ho-Ping Tung aan gaat sluiten zoals nu te zien is, die was bij Ziggo ook altijd wel goed.
Hij is er weer bij in Nederland vanaf Miami GP! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 16:01
meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Natuurlijk! Ik zit toch in het Viaplay topic? Of bedoel je dat niet.
Ja dat bedoelde ik wel. Maar kan vooralsnog toch ook gewoon via een TV kanaal van Ziggo?
Maar goed om te lezen dat het naar behoren loopt in ieder geval. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
De nieuwe Williams heeft Airpods volgens Viaplay. 8)7 8)7 8)7

https://www.dumpert.nl/item/100025604_8495369e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
kalse schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Ja dat bedoelde ik wel. Maar kan vooralsnog toch ook gewoon via een TV kanaal van Ziggo?
Maar goed om te lezen dat het naar behoren loopt in ieder geval. (y)
Dat kan inderdaad ook, maar stopt per 1 aug. Daarnaast kun je via Ziggo 200 niet naar de training en nabeschouwing op vrijdag kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smash
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 12:26
dutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:57:

Ik kan er echt heel slecht naar kijken, voelt als een NOS programma, zakelijk, pak aan, feiten op orde, sfeer 0. Maar smaken morgen verschillen :P.

Dit programma is voor mij geen reden om viaplay te verlengen en niet voor F1TV te gaan in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Smash op 18-03-2022 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De talkshow gaat helaas weer gepaard met veel buffering en wisselende beeldkwaliteit…. Op deze manier niet fijn kijken. Ik probeer later vanavond de talkshow terug te kijken, hopelijk gaat het dan wel goed.
Bij mij gooide die me ineens een half uur terug en je kunt niet zo makkelijk weer naar het juiste moment in die app.Hopelijk gaat het morgen beter via kanaal 200.

Dan nog de abominabele fletse beeldkwaliteit waar hier al genoeg over is gezegd.

En daar durven ze E14 voor te vragen. Niet best :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand nog een oplossing gevonden voor missende ondertitels op de FireTV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:39:
[...]

Was me niet gelijk opgevallen.

Tot nu toe bevalt me deze nabeschouwing prima. Zelfs Christiaan komt al beter over dan vorige week en ook Tom doet het weer beter. En de gast Ernst voormalig Ferrari engineer is ook een welkome toevoeging.
Was me ook helemaal niet opgevallen. Ik vond het zelfs een scherp beeld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Zijn er Tweakers die Viaplay via de app op de mediabox next kijken?
Wilde zojuist wat terugkijken maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Wat ik tot nu toe via WebOS op een LG CX gezien heb, is gewoon prima. Geen happeringen, niet eruit gegooid o.i.d beeldkwaliteit altijd hetzelfde. Het blijft wel een stream. Ik heb het niet gecontroleerd maar het lijkt wel gewoon 1080P te zijn. Geen 720P. Daar was het beeld te scherp voor. Ziggo Sport was scherper. Ik zag dit ook terug in het Formule 1 Cafe. De rechtstreekse uitzending was scherper dan de Youtube stream.

Ondertitels zijn ook goed. Geen zwarte balken achter de ondertitels.

Ik vond de achtergrond in het programma Shakedown vreselijk. Wat een lage kwaliteit was die afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
  • Laatst online: 07-02-2023
Franko P. schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:41:
Zijn er Tweakers die Viaplay via de app op de mediabox next kijken?
Wilde zojuist wat terugkijken maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen?
Ja werkt hier, tik paar keer naar links ga naar sport en zoek dan een uitzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
Ik heb een behoorlijk stotterend beeld wanneer de beelden van links naar rechts gaan op mijn shield tv pro. Verschillende videosettings geprobeerd ( o.a. 1080/50 60hz 4k enz enz ) maar het beeld blijft stotteren.

Uiteindelijk geprobeerd om te casten naar de shield en van alle problemen is geen sprake meer. Heb het idee dat de app op androidtv ( iig de shield pro ) niet helemaal lekker loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:28
ratje_nl schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:47:
Ik heb een behoorlijk stotterend beeld wanneer de beelden van links naar rechts gaan op mijn shield tv pro. Verschillende videosettings geprobeerd ( o.a. 1080/50 60hz 4k enz enz ) maar het beeld blijft stotteren.

Uiteindelijk geprobeerd om te casten naar de shield en van alle problemen is geen sprake meer. Heb het idee dat de app op androidtv ( iig de shield pro ) niet helemaal lekker loopt.
Ja ik kan dit wel bevestigen, bij de app op de Shield word ik er regelmatig uitgegooid met een foutmelding. Ik heb de tweede sessie gestreamd in mijn geval naar de Chromecast en dat ging probleemloos. Had het idee dat het beeld ook beter was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://twitter.com/viapl.../1504874317540167708?s=21

“De F1 Grand Prix stream is beschikbaar in resoluties tot Full HD (1080p) en alle streams worden op de meeste apparaten afgespeeld op 50 fps. Dit betekent dat kijkers de best mogelijke streamingkwaliteit kunnen ervaren die er online beschikbaar is. (1/2)“

“Gebruikers van Google Chrome op het web en oudere Samsung TV's (modellen tot 2016) hebben alleen ondersteuning voor 720p. Als u problemen ondervindt met het kijken, neem dan contact met ons op middels een privébericht met meer informatie, zodat we u persoonlijk kunnen helpen. 2/2“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 13-09 20:43
De app op de Nvidia Shield werkt half. Loopt weleens vast.
En als ik een niet live stream wil kijken dan blijft het rondje in beeld. En blijk dat de video op zijn eind staat en helemaal naar begin moet scrollen. Casten naar mij Shield werk ook niet via de app.
En de beeldkwaliteit is om te huilen.

We moeten Viaplay een kans geven. Maar deze problemen hadden ze eerder kunnen oplossen. Vorige week was hun test tijdens de test dagen.

De commentaar van Nelson en Melroy zijn in mij ogen geen experts op formule1 gebied. Krijg elke ik kijk naar Eurosport Dakar of Le Mans. En ze zijn niet technisch wat Olav Mol wel was. Maar dit krijg je als je commentatoren heb die gelijk in de diepen worden gegooid.

Ik ben verder wel te spreken over de voorbeschouwing Shakedown. Geen geruzie tussen gasten aan tafel vooral met Tom en Robert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Ben nu de talkshow aan het terugkijken via de Apple TV. Niet echt superscherp beeld helaas. Lijkt 720p.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Dit is stap 1, maar ze zullen ook iets moeten doen voor de groep die problemen ervaren met bepaalde smart tv’s. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een statement te versturen waarin je opneemt dat je die specifieke situaties gaat onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:31:
Ben nu de talkshow aan het terugkijken via de Apple TV. Niet echt superscherp beeld helaas. Lijkt 720p.
Klopt.
Lightmanster in "Viaplay in Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
Ik kon vandaag niet live kijken en start net de 1e training. Viaplay app op een LG C1. Ongeacht hoe of wat voor device, iedereen zal net als ik benieuwd zijn geweest naar de beeldkwaliteit van Viaplay maar het is de audio die direct de aandacht trekt. Een commentator zonder stem? Slik die aardappel door man!

Het beeld is prima voor een stream, geen haperingen of buffering maar niet zo goed als vorig seizoen bij Ziggo de tv zender. Ik zie ook geen verschil bij het streamen van de app vanaf een Android telefoon via Chromecast op dezelfde TV, behalve gebruiksgemak. Voor en achteruit spoelen gaat beter via de app op de C1 zelf. Tijdens het heen en weer schakelen voor de vergelijking kreeg ik wel een foutmelding: u kijkt al 2 streams, terwijl beide gestopt waren.

F1 TV via Chromecast geeft zo te zien dezelfde beeldkwaliteit, Full HD zonder haperingen maar wel slecht SD beeld de 1e paar seconden. Overigens krijg ik zo weinig mee van de 1e actie op de baan, 2 afstandbedieningen en een telefoon, zappen & casten nieuwe stijl en af en toe geen flauw idee hoe ik aan het kijken ben:)

Morgen KPN 225 nog even zien, dat zal wel de beste kwaliteit hebben vergelijkbaar met Ziggo vorig jaar. Maar als F1TV live net zo'n goed beeld geeft als nu met een herhaling dan houd ik het bij F1TV. Zal wel moeten, die 53 euro heb ik zondag al afgetikt. Ik betaalde graag 15 euro per maand voor alle Ziggo sportzenders op tv en het gebruiksgemak, ik ga geen 14 euro per maand betalen voor het ongemak van Viaplay.

Zou Ziggo het sportpakket na het einde van de Premier League verlagen naar een tientje, dan hou ik het gewoon. Opgeteld nog beter af ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Wat een waardeloze interface heeft Viaplay zeg. Niets is duidelijk of te vinden. Ook geen normale gids. De ontwikkelaars denken blijkbaar dat het allemaal wel duidelijk is voor de nieuwelingen. Een blunder zoals veel website en app ontwerpers maken. Verplaats je is in de kijker.

Wie weet waar ik een weekgids kan vinden?
Er zou toch ook een vrijdagavond programma komen? Ik kan nergens tijden etc… vinden.

De ontwikkelaars moeten is bij nieuwe kijkers toekijken hoe ze hun weg moeten vinden op de app.
Aan alleen maar mooie plaatjes heb ik niets!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PatrickC
Zojuist de Bahrein Shakedown gekeken en dat beviel me wel. Amber deed het prima als hoofd presentatrice en Christijan, Tom en Ernest brengen de benodigde kennis in. En dan zie je dat Tom dit ook gewoon serieus kan, nu hij niet constant door Rob en Robert ‘getriggerd’ wordt. Ernest vind ik een goede vondst en met Giedo en Ho Ping hebben ze een mooi team aan analisten in dienst. In stijl best wel een contrast met Ziggo, maar de wat meer zakelijke aanpak bevalt me wel. Een programma wat in de eerste aflevering al ‘staat’. d:)b

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Ruud888 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:20:
Wat een waardeloze interface heeft Viaplay zeg. Niets is duidelijk of te vinden. Ook geen normale gids. De ontwikkelaars denken blijkbaar dat het allemaal wel duidelijk is voor de nieuwelingen. Een blunder zoals veel website en app ontwerpers maken. Verplaats je is in de kijker.

Er zou toch ook een vrijdagavond programma komen? Ik kan nergens tijden etc… vinden.

De ontwikkelaars moeten is bij nieuwe kijkers toekijken hoe ze hun weg moeten vinden op de app.
De app is inderdaad slecht doordacht en onoverzichtelijk. Dat moet beter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
PatrickC schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:21:
Zojuist de Bahrein Shakedown gekeken en dat beviel me wel. Amber deed het prima als hoofd presentatrice en Christijan, Tom en Ernest brengen de benodigde kennis in. En dan zie je dat Tom dit ook gewoon serieus kan, nu hij niet constant door Rob en Robert ‘getriggerd’ wordt. Ernest vind ik een goede vondst en met Giedo en Ho Ping hebben ze een mooi team aan analisten in dienst. In stijl best wel een contrast met Ziggo, maar de wat meer zakelijke aanpak bevalt me wel. Een programma wat in de eerste aflevering al ‘staat’. d:)b
Absoluut! Al vanaf de eerste minuut van de test dagen in Bahrain al zeer te spreken over de aanpak van ViaPlay!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Is het nu eigenlijk al mogelijk om een device “los te koppelen” als je de limiet bereikt hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:23:
Is het nu eigenlijk al mogelijk om een device “los te koppelen” als je de limiet bereikt hebt?
Volgens de klantenservice moet je het wachtwoord van je account veranderen. Dat zorgt ervoor dat je overal uitgelogd bent en de devices dus weer vrij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:23:
De maximale aantal devices (vijf) zijn na uur gewist. Dan kan je ook op andere apparaten kijken, hoewel je maar max twee stream tegelijk aan kan hebben (exclusief de Ziggo en KPN kanalen blijkbaar).

Zelf had ik Viaplay aanstaan via Chromecast voor FP2 en via Chrome webbrowser op mijn mobiel een op de andere kanalen gekeken (onboards, tijden etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ruud888 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:20:

Je kunt vanuit het hoofdschema op het thema sport kiezen en dan kun je bij mij kiezen voor tabel bekijken (iOS) of schema bekijken (tvOS). Waarschijnlijk zal het voor Android ook een brakke vertaling zijn maar dan krijg je een tv gids. Die niet eens zo onaardig in elkaar steekt.

De vertaling is in mijn ogen onhandig gedaan en de specifieke tv gids te ver weg gestopt. Die mag van mij wat prominenter te kiezen zijn.
Pagina: 1 ... 49 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2