Via de AppleTV-app hier prima kwaliteit an sich. Alleen merk ik dat het geluid van het hoofdkanaal een audiotrack van een onboard heeft lopen.
Hebben andere ook dat het geluid van de uitzending met commentaar heel raar klinkt. Hoor soms hele hoge toeren etc terwijl de auto midturn zit en niet op t gas zit.
Klopt. Ik hoor een stationair draaiende motor in de achtergrond.DutchOwnage schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:05:
Geluid klopt ook voor geen meter.
EDIT: Alpine verliest body work.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Beeldkwaliteit stuitert op en neer op een LG G1
Behoorlijk amateuristische indruk krijg ik van het hele geheel. Opstartproblemen zijn geen excuus meer.
Het geluid is geen Viaplay issue, speelt ook bij F1TV
Onboard geluid zit in de World Feed. Is dus niet te wijten aan Viaplay.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helaas ook weer buffering problemen LG G1
Ik hoor op de achtergrond de Engelse commentators?
Geluid en ook de grijze blokjes van zonet komen van de FOM feed. Dat gezegd hebbend, is de bitrate/compressie bedroevend slecht.
Sorry voor alle viaplay haters.. beeld is 6mbit lg C1 app. Draait prima.
Zelfde feed als F1tv...
Waarschijnlijk ook de reden dat F1tv nu op 6mbit uitzendt inplaats van 12mbit...(vorig seizoen)
Zelfde feed als F1tv...
Waarschijnlijk ook de reden dat F1tv nu op 6mbit uitzendt inplaats van 12mbit...(vorig seizoen)
Dit valt me helaas ook wel erg opeilavid schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:09:
Dat gezegd hebbend, is de bitrate/compressie bedroevend slecht.
Het is dat ik niet nu kan kijken hoe de kwaliteit thuis is maar als ik de reacties hier allemaal lees wens ik Viaplay heel veel sterkte dit weekend als de kwaliteit zo blijft..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Slimme truc van F1 TV… bitrate verlagen… mensen gaan klagen over slecht beeld bij viaplay… nemen abo op F1 TV Pro en dan bitrate weer verhogen?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:09:
Draait prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 18-03-2022 13:14 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit, en ik mag toch hopen dat het bij deze ene keer blijft voor Allard Kalff. Jack Plooij was nog beter en dat was al tenenkrommend.lHybridl schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:05:
Horen jullie ook steeds onboard geluid in de achtergrond?
Rick Winkelman was toch zoveel beter geweest.
LOL. Nee.c-nan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:17:
Is het mogelijk om de commentaar te switchen naar Engels?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Twijfelde of ik dit blackmail abbo moest nemen... maar ja wil toch F1 kijken.
Zit ik nu gdvrd... naar SD te kijken. Dit is echt geen HD. Upscaled op z'n best.
F-ing schandalig.
Zit ik nu gdvrd... naar SD te kijken. Dit is echt geen HD. Upscaled op z'n best.
F-ing schandalig.
Allard Kalff zal het hele seizoen de FP1 (en FP2?) voor zijn rekening nemen.SterqVerhael schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Dit, en ik mag toch hopen dat het bij deze ene keer blijft voor Allard Kalff. Jack Plooij was nog beter en dat was al tenenkrommend.
Kalff heeft niet echt een fijne manier van praten vind ik hier. En dat ie zo schoor is helpt al helemaal niet.SterqVerhael schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Dit, en ik mag toch hopen dat het bij deze ene keer blijft voor Allard Kalff. Jack Plooij was nog beter en dat was al tenenkrommend.
Inhoudelijk best wel ok. Maar hoor ook liever Winkelman in de training inderdaad.
Nee, bij F1TV Pro wel (Nederlandse commentaar is daar tijdelijk niet beschikbaar).c-nan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:17:
Is het mogelijk om de commentaar te switchen naar Engels?
Ben ik dan de enige die nostalgische gevoelens krijg bij het commentaar van Allard?SterqVerhael schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Waarom is die Kalff daar vandaag überhaupt gaan zitten. Was al geen fan van 'm maar met die brakke stem is het helemaal dramatisch.
Nope. Hier ook.Extigo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:19:
[...]
Ben ik dan de enige die nostalgische gevoelens krijg bij het commentaar van Allard?
Jammer, sowieso klinkt dit duo bij vlagen zo onprofessioneel. Allard die continue een pik in z’n mond heeft, Bleekemolen die af en toe niet weet wat hij überhaupt moet zeggen.Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Allard Kalff zal het hele seizoen de FP1 (en FP2?) voor zijn rekening nemen.
Geen idee wat er veranderd is tov de tests vorige week maar dit commentaar is echt bedroevend, slecht.
Het is gewoon 720p en ook de kwalificatie en bij de race aanstaande zondag staat nu opeens geen HD meer bij. Ze durven het nog niet aan denk ik met de capaciteit denk ik.
Dat is geen goede zaak om mee te starten, verder werkt het hier bij mij nu allemaal prima dus dan is 1080p de laatste stap wat het zou af maken.
Twitter maar eens volgen of daar wat langskomt.
Dat is geen goede zaak om mee te starten, verder werkt het hier bij mij nu allemaal prima dus dan is 1080p de laatste stap wat het zou af maken.
Hij heeft super veel kennis,maar vandaag had ie beter op de bank kunnen gaan zitten.DutchOwnage schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:19:
Waarom is die Kalff daar vandaag überhaupt gaan zitten. Was al geen fan van 'm maar met die brakke stem is het helemaal dramatisch.
Met wat voor toestel kijk je? Via Chrome webbrowser is het max 720P. Apple TV en via Safari schijnt wel 1080P te zijn. Het hangt dus heel erg vanaf welke bron je het ontvangt. Via Smart TV's verschilt ook.tawisa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:18:
Twijfelde of ik dit blackmail abbo moest nemen... maar ja wil toch F1 kijken.
F-ing schandalig.
De stream is 1080p25 ook via Dash. Echter alleen via de app. Via de website (chrome) wordt 720p eenvoudig afgedwongen middels een filter op de mpd url:tweakduke schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:20:
Het is gewoon 720p en ook de kwalificatie en bij de race aanstaande zondag staat nu opeens geen HD meer bij. Ze durven het nog niet aan denk ik met de capaciteit denk ik.
"https://live5b-dash-cdn1-vp-cdn-viaplay-tv.akamaized.net/vp/xtra83/xtra83.isml/index.mpd?t=2022-03-18T11%3A49%3A40.000-2022-03-18T21%3A15%3A00.000&filter=(FourCC%3D%3D%22AVC1%22%26%26systemBitrate%3C5200000%26%26systemBitrate%3E0%26%26framerate%3C60%26%26maxHeight%3C721)%7C%7C(type%3D%3D%22audio%22%26%26(FourCC%3D%3D%22AACL%22)%26%26(systemLanguage%3D%3D%22nld%22%7C%7CsystemLanguage%3D%3D%22dut%22))"
Haal je de filter weg, dan komt de 1080 stream gewoon beschikbaar. Via de app op de tv (android tv) zie ik dat er 5 Mbps doorheen gaat, dus het moet die 1080p stream zijn.
Het is gewoon 1080P op mijn lg C1 app..tweakduke schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:20:
Ligt denk ik echt aan hoe je kijkt.
Zelfde feed als F1 tv.
tweakduke schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:20:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KhEVtTBl6eRIWP9xAQ6WP22.jpg?f=user_large)
De onboard van max op dit moment trouwens, het geluid van de motor is echt heel gek. Of het is de stream. (browser)
[ Voor 4% gewijzigd door Xfade op 18-03-2022 13:26 ]
Het is jammer dat ik niet kan zien wat de GoogleTV voor stream binnen krijgt, maar ik zie nog steeds verschil tussen ViaPlay en F1TV. Kan het zien aan het 'replay' logo wat bij ViaPlay wat vager was met een soort ghosting om de letters. Bij F1TV is het wel strak.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:59:
[...]
Ja ze hebben de stream van F1tv lijkt het op.
Ga er vanuit dat maximale Bitrate 6mbit is een blijft. F1 tv heeft ook geen 12mbit meer..
Ik zie dezelfde kwaliteit ook wel bij F1TV als deze net gestart is en nog bezig is met bufferen. Maar daarna trekt die scherp.
Nou kan het best zijn dat de kwaliteit per apparaat verschilt. Maar het zou wel fijn zijn als ViaPlay dan tenminste ergens aangeeft welke apparaten dan wel de echte 1080p stream krijgen.
Voorlopig maar weer geswitched naar F1TV. Wil Viaplay best een kans geven, maar vraag mij af of ze echt wel willen.
En dan zullen we het nog niet hebben over het menu. Dus ik ga naar Sport en dan klik ik op de F1 auto en dan zie ik een hele rij met icoontjes (van F1 auto's), waar niets bij staat. Ook niet als je er naar toe hopt en de optie is gehighlight. Was wel handig geweest als ze dan daar zouden aangeven wat het is, zonder dat ik elk icoontje eerst moet openklikken om te zien wat het is. Ok, ze staan wel op volgorde, maar echt handig is het niet.
Waar in de Viaplay app kan je die onboards vinden eigenlijk?Xfade schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:25:
De onboard van max op dit moment trouwens, het geluid van de motor is echt heel gek. Of het is de stream.
Hoe controleer je de resolutie? Dat lukt mij alleen via extern aangesloten bronnen, niet intern.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tijdens het kijken op het 'slideshow' pictogram klikken onderaan, dan kun je wisselen tussen de verschillende kanalen.Hoyden schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Waar in de Viaplay app kan je die onboards vinden eigenlijk?
Sport->Formule1-> schemaHoyden schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Waar in de Viaplay app kan je die onboards vinden eigenlijk?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik kijk ViaPlay via de browser (half op de achtergrond ivm werk)
en kijk op een scherm van 3440x1440. Het ziet er wat mij betreft, okay, uit. Het is inderdaad geen 4K maar het is prima te volgen allemaal. Ook het commentaar (met Allard Kalf, dat verraste mij dan weer) is wat mij betreft helemaal prima.
Ik vind de mensne hier allemaal behoorlijk zuur zeg. Ik ben allang blij dat ik overal F1 kan kijken. Dat het niet altijd de hoogste kwaliteit is.. is in mijn ogen beter dan dat het alllemaal zou haperen enzo.
Echt niks te klagen hier eigenlijk.
en kijk op een scherm van 3440x1440. Het ziet er wat mij betreft, okay, uit. Het is inderdaad geen 4K maar het is prima te volgen allemaal. Ook het commentaar (met Allard Kalf, dat verraste mij dan weer) is wat mij betreft helemaal prima.
Ik vind de mensne hier allemaal behoorlijk zuur zeg. Ik ben allang blij dat ik overal F1 kan kijken. Dat het niet altijd de hoogste kwaliteit is.. is in mijn ogen beter dan dat het alllemaal zou haperen enzo.
*sowieso
Ik kijk viaplay via LG C1 app..SunnieNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:25:
[...]
Het is jammer dat ik niet kan zien wat de GoogleTV voor stream binnen krijgt, maar ik zie nog steeds verschil tussen ViaPlay en F1TV. Kan het zien aan het 'replay' logo wat bij ViaPlay wat vager was met een soort ghosting om de letters. Bij F1TV is het wel strak.
Ik zie dezelfde kwaliteit ook wel bij F1TV als deze net gestart is en nog bezig is met bufferen. Maar daarna trekt die scherp.
Nou kan het best zijn dat de kwaliteit per apparaat verschilt. Maar het zou wel fijn zijn als ViaPlay dan tenminste ergens aangeeft welke apparaten dan wel de echte 1080p stream krijgen.
Voorlopig maar weer geswitched naar F1TV. Wil Viaplay best een kans geven, maar vraag mij af of ze echt wel willen.
En dan zullen we het nog niet hebben over het menu. Dus ik ga naar Sport en dan klik ik op de F1 auto en dan zie ik een hele rij met icoontjes (van F1 auto's), waar niets bij staat. Ook niet als je er naar toe hopt en de optie is gehighlight. Was wel handig geweest als ze dan daar zouden aangeven wat het is, zonder dat ik elk icoontje eerst moet openklikken om te zien wat het is. Ok, ze staan wel op volgorde, maar echt handig is het niet.
F1 tv pro via de Nvidia shield.
Het is alle 2 even ruk of goed op een 4k scherm..
Kijk je op full hd TV/Monitor is het waarschijnlijk prima te doen
Kan niet naar de stream kijken vandaag, maar als ik zo naar de Twitter berichten kijk is het één en al een ramp bij Viaplay.
Zelfde feed als F1 tv. Die staat op full hd met 6mbit(hun informatie)FeaR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Hoe controleer je de resolutie? Dat lukt mij alleen via extern aangesloten bronnen, niet intern.
Ik switch tussen Nvidia shield en de lg viaplay app.
Zie geen verschil.
Was vorig jaar seizoen beter via F1 tv met 12mbit.
Opzettelijk voor deze training de training van vorig jaar even terug gekeken voor paar minuten.
Als je meer moet betalen voor mindere beeldkwaliteit en je vind het prima. Nou prima.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:27:
Ik heb echt nergens last van. Prima beeld op mijn 1080p scherm en op mijn 1080p TV (heb geen 4K). Nog geen enkele hapering gezien.BramViking schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:29:
Kan niet naar de stream kijken vandaag, maar als ik zo naar de Twitter berichten kijk is het één en al een ramp bij Viaplay.
Interessant, hoe verwijder je dat?padoempats schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:24:
[...]
De stream is 1080p25 ook via Dash. Echter alleen via de app. Via de website (chrome) wordt 720p eenvoudig afgedwongen middels een filter op de mpd url:
"https://live5b-dash-cdn1-vp-cdn-viaplay-tv.akamaized.net/vp/xtra83/xtra83.isml/index.mpd?t=2022-03-18T11%3A49%3A40.000-2022-03-18T21%3A15%3A00.000&filter=(FourCC%3D%3D%22AVC1%22%26%26systemBitrate%3C5200000%26%26systemBitrate%3E0%26%26framerate%3C60%26%26maxHeight%3C721)%7C%7C(type%3D%3D%22audio%22%26%26(FourCC%3D%3D%22AACL%22)%26%26(systemLanguage%3D%3D%22nld%22%7C%7CsystemLanguage%3D%3D%22dut%22))"
Haal je de filter weg, dan komt de 1080 stream gewoon beschikbaar. Via de app op de tv (android tv) zie ik dat er 5 Mbps doorheen gaat, dus het moet die 1080p stream zijn.
Ik moet zeggen dat het nu na de code rood een stabiele stream is geworden.
Hier spreek een gematigd tevreden klant. 5,5/10.
Hier spreek een gematigd tevreden klant. 5,5/10.
Ja dan is het idd prima!Extigo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Ik heb echt nergens last van. Prima beeld op mijn 1080p scherm en op mijn 1080p TV (heb geen 4K). Nog geen enkele hapering gezien.
Via de browser dus blijkbaar niet, ik snap er even helemaal niks van waarom dat dan wordt vergeten om aan te zetten.
Nvidia Shield ook niet goed? Vorig weekend las ik daar nog positieve verhalen over. Ter voorkomen dat ik als fanboy gezien, noem ik ook altijd de Shield als ik zeg dat ik op mijn Apple TV (en iPad) geen problemen heb. Dat laat ik nu maar achterwege.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:27:
[...]
Ik kijk viaplay via LG C1 app..
F1 tv pro via de Nvidia shield.
Het is alle 2 even ruk of goed op een 4k scherm..
Kijk je op full hd TV/Monitor is het waarschijnlijk prima te doen
Ik kijk rustig naar de stream en geniet lekker van de F1 in plaats van te miepen over de kwaliteit.BramViking schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:29:

Da's overigens met alles zo.. als je de snelle media (Facebook, Twitter etc) moet geloven is alles helemaal k#t. Terwijl het in het echt vaak wel mee valt..
Mensen waarbij het goed werkt die hoor je niet.. want die zijn gewoon tevreden en dus geen reden om naar de media te bewegen en je gal te spuien.
*sowieso
Prima beeld op de Nvidia Shield bij mij.meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Nvidia Shield ook niet goed? Vorig weekend las ik daar nog positieve verhalen over. Ter voorkomen dat ik als fanboy gezien, noem ik ook altijd de Shield als ik zeg dat ik op mijn Apple TV (en iPad) geen problemen heb. Dat laat ik nu maar achterwege.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Misschien kunnen ze Sony / Polyphony Digital om advies over server beheer vragen.BramViking schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:29:
Oh wait..
In principe niet eenvoudig, ze hebben dit in de webplayer gezet. Teveel knutselwerk om het mogelijk te maken. Als je op macOS zit zou ik safari gebruiken, die pakt een ander soort stream waarbij je wel 1080 kan kijken op de mac
Het is precies dezelfde stream van F1tv of viaplay. 6mbit voor alle 2!meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Nvidia Shield ook niet goed? Vorig weekend las ik daar nog positieve verhalen over. Ter voorkomen dat ik als fanboy gezien, noem ik ook altijd de Shield als ik zeg dat ik op mijn Apple TV (en iPad) geen problemen heb. Dat laat ik nu maar achterwege.
Mensen op een full hd scherm zeggen prima beeld. Mensen met 4k tv zeggen het is slecht.
F1tv VORIG seizoen was beter het 12mbit.
Dat begrijp ik wel. Een tweaker is verre van een gemiddelde consument. De meeste consumenten zullen via een mediabox, ‘kastje’ (B.v. Apple TV/Shield) of iPad kijken. Dit neemt niet weg dat het vervelend is, zeker als je tijdens thuiswerken het even wil volgen.tweakduke schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Via de browser dus blijkbaar niet, ik snap er even helemaal niks van waarom dat dan wordt vergeten om aan te zetten.
@PatrickC @SmasterS Ik noem voortaan de Shield gewoon weer.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 18-03-2022 13:34 ]
tja.. ik hoef niet perse de arm haren in 4k te zien. Ik kijk F1 vanwege het wedstrijd gevoel en omdat ik het leuk vind om te kijken. Dat de stream soms wat minder is qua kwaliteit is jammer.. maar echt geen ramp zoals jullie het doen overkomen.Xfade schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Als je meer moet betalen voor mindere beeldkwaliteit en je vind het prima. Nou prima.
En meer betalen valt wel mee.. gewoon een abbo delen en gezellig samen kijken. Probleem opgelost.
*sowieso
Ik vind het maar vaag net zoals veel LG gebruikers problemen ervaren. Het is bijna surrealistisch omdat ik hier geen enkel probleem ervaar. Wellicht dat een andere browser nog iets kan veranderen maar anders zou ik het niet weten.tweakduke schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Mijn ervaring met de app (op smartphone, wifi) is tot nog prima.
Misschien een tip: mijn viaplay stream liep in het begin ook telkens vast, leek alsof hij niets kon bufferen. Toen heb ik mijn muziekstream op laptop (zelfde wifi) uitgezet en nu loopt de viaplay stream prima door. Als ik muziekstream weer aanzet lijkt de viaplaystream soms weer uit te vallen. Lijkt dus erg gevoelig te zijn voor concurrerend UDP verkeer op lokale netwerk, of ik heb gewoon een slechte router/AP.
Verder betrap ik mezelf erop dat ik de vertrouwde stemmen van Ziggo toch wel mis. De huidige commentatoren doen hun best maar wekken geen deskundige indruk.
Misschien een tip: mijn viaplay stream liep in het begin ook telkens vast, leek alsof hij niets kon bufferen. Toen heb ik mijn muziekstream op laptop (zelfde wifi) uitgezet en nu loopt de viaplay stream prima door. Als ik muziekstream weer aanzet lijkt de viaplaystream soms weer uit te vallen. Lijkt dus erg gevoelig te zijn voor concurrerend UDP verkeer op lokale netwerk, of ik heb gewoon een slechte router/AP.
Verder betrap ik mezelf erop dat ik de vertrouwde stemmen van Ziggo toch wel mis. De huidige commentatoren doen hun best maar wekken geen deskundige indruk.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Helaas, Windows gebruiker hier. Ik vermoed dat ze Chrome op 720P houden net zoals bij Netflix om hoge kwaliteit illegale streaming te voorkomen?padoempats schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:33:
[...]
In principe niet eenvoudig, ze hebben dit in de webplayer gezet. Teveel knutselwerk om het mogelijk te maken. Als je op macOS zit zou ik safari gebruiken, die pakt een ander soort stream waarbij je wel 1080 kan kijken op de mac
Kreeg melding dat ik al twee streams open had staan toen ik op mijn telefoon even wilde kijken. Had daar voor via de browser geprobeerd, maar daar wilde de stream niet laden (ik gok dat mijn Pi-Hole wat lastig doet). Echter telde hij die streams wel mee (had onboard en globale stream geprobeerd). Moest toen uitloggen op browser en kon toen via telefoon verder.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Jemig wat onscherp!DutchOwnage schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zou zeggen, ziet er prima uit toch? Nou geloof me, het valt echt niet mee. Ik wil niet eens terugdenken aan de Ziggo 4K tijd
Zelfs normale consumenten buitenom Tweakers zouden hier over klagen, denk dat er maar een klein groepje zal bestaan die daar genoegen mee neemt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
LG eigenlijk geen problemen meer.. soms een dip naar 480P al heb ik het meer het idee dat het door de WiFi komt dan de tv. Verder is het beeld non stop 1080P.Miki schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:36:
[...]
Ik vind het maar vaag net zoals veel LG gebruikers problemen ervaren. Het is bijna surrealistisch omdat ik hier geen enkel probleem ervaar. Wellicht dat een andere browser nog iets kan veranderen maar anders zou ik het niet weten.
Het is geen 4K, het is niet eens HD (1920x1080). nou ja, wel qua technische resolutie, maar het is gewoon SD, upscaled.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:27:
en kijk op een scherm van 3440x1440. Het ziet er wat mij betreft, okay, uit. Het is inderdaad geen 4K
Ik heb echt alles te klagen eigenlijk.
@tawisa Nou prima.. als jullie dan voor mij gaan klagen.. kijk en geniet ik rustig verder.
*sowieso
Hoe kom je hierbij? Ik zit op de Mac en de stream met Safari is VERRE van 1080. Overigens kun je ook niet klikken op 'Kwaliteit hoogst' via Safari.padoempats schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:33:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door mksoftware op 18-03-2022 13:45 ]
Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature
Hier is het beeld ook onscherp. Daarnaast zo nu en dan bufferen en tijdelijk iets scherper. Daarnaast werkt het starten bij het begin ook niet. Ik kijk via de app op een LGC1. Bij andere streamingdiensten geen problemen met bufferende streams, dus ik hou m’n hart vast als de race uitgezonden wordt. Het lijkt alsof de server capaciteit gewoon onvoldoende is.
Ik heb rechtstreeks een jaarabo bij Viaplay genomen, dus hier helaas geen kanaal 200 om op terug te vallen.
Ik heb rechtstreeks een jaarabo bij Viaplay genomen, dus hier helaas geen kanaal 200 om op terug te vallen.
Ik hoef ook geen 4K. maar iets in de buurt van fullHD mag best anno 2017. En dat iets mee valt betekent niet opeens dat het niet gewoon meer betalen is.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:35:
[...]
tja.. ik hoef niet perse de arm haren in 4k te zien. Ik kijk F1 vanwege het wedstrijd gevoel en omdat ik het leuk vind om te kijken. Dat de stream soms wat minder is qua kwaliteit is jammer.. maar echt geen ramp zoals jullie het doen overkomen.
En meer betalen valt wel mee.. gewoon een abbo delen en gezellig samen kijken. Probleem opgelost.
Tsja, als jij het prima vind dat je flink betaalt voor HD en je krijgt slechte onscherpe SD... hou jij jezelf dan maar voor de gek.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:43:
@tawisa Nou prima.. als jullie dan voor mij gaan klagen.. kijk en geniet ik rustig verder.
Ben jij in dienst van ViaPlay om alles weg te nuanceren? Waarschijnlijk ben jij gewoon niet zo kieskeurig en was 640x480 ook voor jou helemaal prima geweest. Het beeld is anno 2022 heel erg slecht, zeker als je bedenkt dat je met F1TV voor een lagere prijs beter beeld krijgt.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:32:
[...]
Ik kijk rustig naar de stream en geniet lekker van de F1 in plaats van te miepen over de kwaliteit.![]()
Da's overigens met alles zo.. als je de snelle media (Facebook, Twitter etc) moet geloven is alles helemaal k#t. Terwijl het in het echt vaak wel mee valt..
Mensen waarbij het goed werkt die hoor je niet.. want die zijn gewoon tevreden en dus geen reden om naar de media te bewegen en je gal te spuien.
[ Voor 6% gewijzigd door mksoftware op 18-03-2022 13:48 ]
Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature
@mksoftware haha nee hoor ik werk niet voor ViaPlay.
Ik snap het commentaar ook wel.. daar niet van.. want ik had ook liever minimaal fullhd gehad. Maar mensen zijn zo ontzettend aan het zeuren dat ze vergeten van hetgeen te genieten waarom ze in eerste instantie wilde kijken.
F1 is weer begonnen!
Ik snap het commentaar ook wel.. daar niet van.. want ik had ook liever minimaal fullhd gehad. Maar mensen zijn zo ontzettend aan het zeuren dat ze vergeten van hetgeen te genieten waarom ze in eerste instantie wilde kijken.
F1 is weer begonnen!
*sowieso
Je nuanceert het weer weg. Het is geen zeuren. Het is onvrede over wat er verkocht wordt tov. wat er beloofd was.We genieten uiteraard ook omdat het seizoen begonnen is. Maar kom op.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:48:
@mksoftware haha nee hoor ik werk niet voor ViaPlay.
F1 is weer begonnen!
[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 18-03-2022 13:53 ]
Precies dit dus! Bedankt voor het in beeld brengenGifkikkertje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:51:
Kwaliteitsverschil op mijn ipad pro tussen F1TV en Viaplay.
Beeld op F1TV
[Afbeelding]
Beeld ViaPlay
[Afbeelding]
Goed te zien dat Viaplay gewoon een stuk slechter is…
Dit was tijdens de testdagen ook het overduidelijke verschil bij ons op een Android OS van onze Sony Bravia

Gaan jullie lekker hand in hand tegen iemand bij wie het wel goed werktXfade schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:52:
[...]
Je nuanceert het weer weg. Het is geen zeuren. Het is onvrede over wat er verkocht wordt tov. wat er beloofd was.
"Oh zie je .. bij hem werkt het wel.. kom we pakken hem"

Laat mij maar lekker nuanceren.. fijne middag heren.
*sowieso
yes, dat zelfde zie ik dus ook op de GoogleTV die aan mijn TV hangt.Gifkikkertje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:51:
Kwaliteitsverschil op mijn ipad pro tussen F1TV en Viaplay.
Beeld op F1TV
[Afbeelding]
Beeld ViaPlay
[Afbeelding]
Goed te zien dat Viaplay gewoon een stuk slechter is…
het is gewoon net niet scherp. Mijn ogen vinden dat heel vermoeiend dat ze de letters niet lekker scherp krijgen. Er hangt over een soort ghosting overheen (nou moet ik eerlijk zeggen dat de nieuwe FIA layout ook niet meewerkt, want ook om alle popups en de tijdbalk zit een raar streepje wat het maakt alsof er sprake is van ghosting).
Het is vooral dat je er hier op GOT weinig mee opschiet.. IMHO.DonJunior schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:54:
[...]
Gaan jullie lekker hand in hand tegen iemand bij wie het wel goed werkt
"Oh zie je .. bij hem werkt het wel.. kom we pakken hem"
![]()
Laat mij maar lekker nuanceren.. fijne middag heren.
Tenzij Viaplay hier meeleest, maar dat denk ik niet. Al heb ik niet het idee dat klagen op twitter ook veel effect heeft.
Lijkt erop dat viaplay 720p door geeft op aantal apparaten zelfde met bijv Netflix.G_Dragon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:53:
[...]
Precies dit dus! Bedankt voor het in beeld brengen
Dit was tijdens de testdagen ook het overduidelijke verschil bij ons op een Android OS van onze Sony Bravia
Via LG C1 en Nvidia shield viaplay en F1 tv naast elkaar. Geen verschil
denk niet dat ze daar tijd voor hebben. Als ik zo op twitter kijk is Dennis van ViaPlay ook toe aan een Snickersed1703 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:58:
[...]
Het is vooral dat je er hier op GOT weinig mee opschiet.. IMHO.
Tenzij Viaplay hier meeleest, maar dat denk ik niet. Al heb ik niet het idee dat klagen op twitter ook veel effect heeft.
(of een cursusje antwoorden geven op supportvragen op social media)
Die hele 720p/1080p-discussie zegt uiteindelijk ook heel weinig zolang de bitrate zó laag blijft. Ook F1TV valt mij op dit moment niet mee. Ik zal straks eens iets van vorig jaar opzetten om het verschil te zien. Hopelijk gaat er bij beide diensten nog een schepje bovenop tijdens de zaterdag en zondag, maar ik vrees het ergste.
Alles waar Viaplay zelf invloed op heeft vond ik wel prima. Ik had een stabiele stream met prima beeld en het commentaar was redelijk.
Flickr PSN ID= cheironnl
Van vorig jaar mega verschil. Je ziet gelijk de optie voor het dubbele aan Bitrate.TexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:02:
Die hele 720p/1080p-discussie zegt uiteindelijk ook heel weinig zolang de bitrate zó laag blijft. Ook F1TV valt mij op dit moment niet mee. Ik zal straks eens iets van vorig jaar opzetten om het verschil te zien. Hopelijk gaat er bij beide diensten nog een schepje bovenop tijdens de zaterdag en zondag, maar ik vrees het ergste.
Viaplay heeft het nieuws wederom gehaald om hun slechte streams.
Safari 15.4 / macOS 12.3 is weldegelijk 1080p50, alleen de bitrate is zo bedroevend laag dat het er niet zo uit ziet. Overigens door een glitch(?) wordt er nooit naar de hoge framerate gewisseld. Script van @XiN-eViL hier fixt dat: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70973496mksoftware schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:43:
[...]
Hoe kom je hierbij? Ik zit op de Mac en de stream met Safari is VERRE van 1080. Overigens kun je ook niet klikken op 'Kwaliteit hoogst' via Safari.
Firefox, Chrome is allemaal 720p50 want die gebruiken geen HLS.
Hier maak je ook niet echt vrienden meeSunnieNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:00:
[...]
denk niet dat ze daar tijd voor hebben. Als ik zo op twitter kijk is Dennis van ViaPlay ook toe aan een Snickers
(of een cursusje antwoorden geven op supportvragen op social media)
Beste Crashdummy,
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 18 maart 2022
Ik ben zelf ook aan het kijken en mijn kwaliteit is meer dan prima.
/Dennis
Maar toont je software die dubbele bitrate ook daadwerkelijk aan? Want dat zou dan echt een enorm verschil zijn.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:03:
[...]
Van vorig jaar mega verschil. Je ziet gelijk de optie voor het dubbele aan Bitrate.
Haha wat een clowned1703 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Hier maak je ook niet echt vrienden mee
[Embed]

Ik dat toen nooit gemeten. Maar bijvoorbeeld met de onboardcam is het scherperTexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:06:
[...]
Maar toont je software die dubbele bitrate ook daadwerkelijk aan? Want dat zou dan echt een enorm verschil zijn.
Helpt ook niet mee dat hij last heeft van zijn keel.c-nan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:58:
Allard heeft zijn microfoon op 5 staan ofzo, zo goed als niet te horen.
Los van de kwaliteit, die is ruk genoeg, alle ziel is d’r uit. Kalff en die andere waarvan ik de naam geeneens heb kunnen onthouden zitten me een partij nutteloze feitjes op te reutelen zeg, niet normaal. En in het geval van kalff letterlijk reutelen ook. Tot dit jaar was een GP van vrijdag tm zondag een feestje.
Heeft er iemand vandaag nu nog een 1080p stream gehad of toch weer 720p? Heb niet veel kunnen zien maar bij mij leek het weer 720p te zijn. (iPhone en later Macbook.) F1TV Pro was een stuk scherper.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Grand prix radio app downloaden. Hij is er inmiddelsServor schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:11:
Los van de kwaliteit, die is ruk genoeg, alle ziel is d’r uit. Kalff en die andere waarvan ik de naam geeneens heb kunnen onthouden zitten me een partij nutteloze feitjes op te reutelen zeg, niet normaal. En in het geval van kalff letterlijk reutelen ook. Tot dit jaar was een GP van vrijdag tm zondag een feestje.
Helpt ook niet mee dat Dennis niet er bij vermeld waar hij Viaplay op kijkt. Via Windows PC, Android TV, Smart TV, Chromecast, Apple TV etc.ed1703 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Hier maak je ook niet echt vrienden mee
[Embed]
Echte race fan..Servor schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:11:
Sebastiaan Bleekemolen
Zucht
Ik moet zeggen als ik in de browser viaplay volg op een 1080p monitor dan vind ik de kwaliteit echt wel goed te doen.
Op mijn 4k Philips TV met Android OS vind ik het beeld totaaal niet vloeiend. Het hapert soms behoorlijk wat bij een damwedstrijd wellicht zo boeiend is maar bij een F1 livestream is het bloed irritant.
Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft? Vorige week tijdens wintertest hoorde ik een hoop mensen hier over klagen. Vandaag de dag gaat vooral over de resolutie en allard kalf.
Op mijn 4k Philips TV met Android OS vind ik het beeld totaaal niet vloeiend. Het hapert soms behoorlijk wat bij een damwedstrijd wellicht zo boeiend is maar bij een F1 livestream is het bloed irritant.
Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft? Vorige week tijdens wintertest hoorde ik een hoop mensen hier over klagen. Vandaag de dag gaat vooral over de resolutie en allard kalf.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2