Net even snel door aantal race dagen van 2021 gegaan in F1 tv. Elke f3 training was met de beste kwaliteit. Nu is het 6mbit.. ik ben bang dat Nederland gedowngrade is met de Bitrate.
Buitenlands voetbal is een enorm lastig product voor betaalzenders, vergis je daar niet in. Competities als de Premier League, Bundesliga en Primera Division zijn berucht in dat wereldje. Qua publiciteit en marketing wil je ze in je portfolio hebben. Voor de liefhebbers wil je kunnen zeggen dat ze deel uitmaken van je aanbod.ed1703 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:26:
[...]
In Augustus komt ook nog het populaire Premier League voetbal erbij.
Maar uiteindelijk kijkt er geen hond naar. Qua kijkcijfers scoren ze letterlijk dramatisch. Van Canal+ tot Sport1 en van FOX Sports tot ESPN: de cijfers van het buitenlands voetbal bleven altijd extreem laag. Alleen door de open-net-constructie van Ziggo Sport voor Ziggo-klanten scoort het buitenlands voetbal nu redelijk. Bij Viaplay zal dat weer inzakken. ESPN heeft zich dat ook gerealiseerd en concentreert zich inmiddels voornamelijk op Eredivisie en NL clubs in Europese competities (plus wat goedkope opvulling).
Het is dus altijd oppassen dat je niet te veel betaalt voor de rechten van het buitenlands voetbal. Al doet Viaplay het wellicht puur voor het marktaandeel. Het enige waar ze écht mee kunnen scoren naast F1 is Eredivisie-voetbal. Wie weet komt dat in de toekomst nog.
ESPN krijgt eredivisie-voetbal al jaren niet kostendekkend, het trucje wat ze nu al een tijdje uithalen is om hun doorgeefluikjes (KPN, Ziggo, etc. etc) mee te laten dokken, om uit de kosten te komen. Die luxe heeft Viaplay niet. Eredivsievoetbal bij Viaplay heb ik een heel hard hoofd in, eerlijk gezegd.TexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:41:
[...]
Het enige waar ze écht mee kunnen scoren naast F1 is Eredivisie-voetbal. Wie weet komt dat in de toekomst nog.
[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 18-03-2022 09:47 ]
Klopt inderdaad! Daar zijn ze uiteindelijk nog redelijk in geslaagd ook, wat ik niet verwacht had. Disney/ESPN heeft uiteraard enorm diepe zakken, dus wellicht is Eredivisie-voetbal inderdaad kansloos voor Viaplay.ed1703 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:46:
[...]
ESPN krijgt eredivisie-voetbal al jaren niet kostendekkend, het trucje wat ze nu al een tijdje uithalen is om hun doorgeefluikjes (KPN, Ziggo, etc. etc) mee te laten dokken. Die luxe heeft Viaplay niet. Eredivsievoetbal bij Viaplay heb ik een heel hard hoofd in, eerlijk gezegd.
Was er vorige week niet iemand hier die een veel hogere bitrate bij F1TV registreerde dan de 6 Mb/s die in beeld staat?SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:38:
Net even snel door aantal race dagen van 2021 gegaan in F1 tv. Elke f3 training was met de beste kwaliteit. Nu is het 6mbit.. ik ben bang dat Nederland gedowngrade is met de Bitrate.
Via de dataflow (draytek router) is het soms hoger en soms lager. Maar gemiddeld wat ik zie is het 6mbit..TexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Was er vorige week niet iemand hier die een veel hogere bitrate bij F1TV registreerde dan de 6 Mb/s die in beeld staat?
Onboard cam was vorig jaar prima te bekijken nu is het wazig.
Ga met de F2 training F1 tv en viaplay naast elkaar leggen met de dataflow.
Voor nu lijkt het erop dat F1tv in Nederland er nog is omdat de Bitrate omlaag gezet is.
Was er geen mogelijkheid om viaplay via je TV provider aan te schaffen dan? Bij Ziggo kostte het voor de eerste 4 maanden maar €20 en de eerste 2 zijn zelfs gratis. Bevalt het niet dan kan ik elke maand opzeggen. Die €99 bij viaplay direct was inderdaad wel een risico… daar zit je dan meteen een jaar aan vast.Servor schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:35:
[...]
99 euro voor Crematie Tv op SD kwaliteit en nog een keer 50 euro voor F1TV wat in ieder geval nog fatsoenlijk aangluurt en wél door mensen met passie voor racen in elkaar is gezet. Had gelijk beter moeten weten. Zondagmiddag wordt 1 groot buffer festijn op viaplay, geen zin in.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
dat is de mogelijkheid mar ik vermoed dat hij de deal graag wilde hebben vanwege de (verwachtte) hogere kosten die gingen gelden nadat het introductieaanbod verlopen was.PatrickC schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Was er geen mogelijkheid om viaplay via je TV provider aan te schaffen dan? Bij Ziggo kostte het voor de eerste 4 maanden maar €20 en de eerste 2 zijn zelfs gratis. Bevalt het niet dan kan ik elke maand opzeggen. Die €99 bij viaplay direct was inderdaad wel een risico… daar zit je dan meteen een jaar aan vast.
http://specs.tweak.to/5253
Hmm, dan zou het misschien ook interessant zijn als je met een VPN kan zien of F1TV in het buitenland met een hogere bitrate streamt.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Via de dataflow (draytek router) is het soms hoger en soms lager. Maar gemiddeld wat ik zie is het 6mbit..
Onboard cam was vorig jaar prima te bekijken nu is het wazig.
Ga met de F2 training F1 tv en viaplay naast elkaar leggen met de dataflow.
Voor nu lijkt het erop dat F1tv in Nederland er nog is omdat de Bitrate omlaag gezet is.
Weer een extra Formule 1 documentaire toegevoegd.
Nina Kennedy, de dochter van de legendarische Formule 1-coureur Ronnie Peterson, duikt achter de schermen in de wereld van de F1 en ontmoet de mensen die deze sport vorm hebben gegeven.
https://viaplay.com/sport/ninas-formula-1
Nina Kennedy, de dochter van de legendarische Formule 1-coureur Ronnie Peterson, duikt achter de schermen in de wereld van de F1 en ontmoet de mensen die deze sport vorm hebben gegeven.
https://viaplay.com/sport/ninas-formula-1
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb via België, Denemarken en Frankrijk getest met nordvpn. Maakt niet uit voor mij. Getest op Nvidia shield TV 2019.TexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Hmm, dan zou het misschien ook interessant zijn als je met een VPN kan zien of F1TV in het buitenland met een hogere bitrate streamt.
Heb wel even naar F1tv getwitterd waarom nu maar 6mbit.
Misschien alleen de races op maximale kwaliteit
Ik krijg de live stream van F3 uberhaupt niet geladen als ik het via PIA vpn Berlin probeer te starten... Een reguliere video werkt prima.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Ik heb via België, Denemarken en Frankrijk getest met nordvpn. Maakt niet uit voor mij. Getest op Nvidia shield TV 2019.
Heb wel even naar F1tv getwitterd waarom nu maar 6mbit.
Misschien alleen de races op maximale kwaliteit
Klopt, aangezien het ook niet werkt in duitsland, daarom ook niet daar getestthecompany schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:21:
[...]
Ik krijg de live stream van F3 uberhaupt niet geladen als ik het via PIA vpn Berlin probeer te starten... Een reguliere video werkt prima.
Als je viaplay via kanaal 200 op Ziggo neemt heb je dan net zulk brak beeld als via de stream waar iedereen over klaagt?
Geen idee. Ziggo eruit gegooid ivm waardeloze upload speed. Wel begrepen dat het beter is dan de stream.Deruxian schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:25:
Als je viaplay via kanaal 200 op Ziggo neemt heb je dan net zulk brak beeld als via de stream waar iedereen over klaagt?
Brak is een groot woord, maar het voldoet niet helemaal aan de standaard waar men(ik, wij) anno 2022 aan gewend zijn geraakt. Dat heeft tal van oorzaken waarover in dit topic ook vrij uitgebreid over is gepraat.Deruxian schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:25:
F2 stream is begonnen
https://viaplay.com/playe...ahrein/s22030915673839949
Niet dat er al veel te zien is, maar het is een mooi testbeeld denk ik maar ;-)
Voor wie graag geen commentaar wil, omdat ze dat maar niets vinden zonder Mol: Er is aan jullie gedacht lijkt het!
Voor wie graag geen commentaar wil, omdat ze dat maar niets vinden zonder Mol: Er is aan jullie gedacht lijkt het!
:fill(white):strip_exif()/f/image/W4FoBbNliuyE2jVYaBZlAeK8.png?f=user_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 10:35 ]
Nog steeds max 720p hier. Wordt alleen F1 uitgezonden in 1080p?Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:34:
F2 stream is begonnen
En Engels commentaareilavid schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:34:
[...]
Nog steeds max 720p hier. Wordt alleen F1 uitgezonden in 1080p?

Of mis ik iets
De Memory leak vanuit de browser lijkt in ieder geval opgelost voor zover ik dat nu kan zien.
Commentaar in het Engels. Naar mijn idee een upgrae t.o.v. Allard Kalff.
Commentaar in het Engels. Naar mijn idee een upgrae t.o.v. Allard Kalff.
En weer vaag en haperende beelden op m'n Sony Google tv. Man man man
I am the great Cornholio!
Informatie pagina Viaplay geeft inderdaad aan dat er alleen engels commentaar is nu
Juist Nederlands commentaar was het onderscheidende, voor Engels had je ook F1tv kunnen nemen.
Heb je nog beter beeld ook
Heb je nog beter beeld ook
Geef bij dergelijke berichten even aan via welk device je kijkt.eilavid schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:34:
[...]
Nog steeds max 720p hier. Wordt alleen F1 uitgezonden in 1080p?
Ik moet blijkbaar mijn audio instellen op Zweeds om Engels commentaar te krijgen.eilavid schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Informatie pagina Viaplay geeft inderdaad aan dat er alleen engels commentaar is nu
Kies is Deens krijg ik alleen geluid van de baan. Engels en Nederlands heeft helemaal geen geluid en de andere opties krijg je statisch geluid.
Op zn minst kunnen ze audio op alle talen doorsturen.
Video kwaliteit valt vooralsnog mee
Kijk via een Amazon Fire Stick
[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 18-03-2022 10:41 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Firefox op Windows 11 hier, lijkt nog steeds maximaal 720p te zijn. side by side met f1tv is het wel duidelijk zichtbaar.
het is hier 1080P maar bitrate rond de 5mbit,
zie verschil met de onboard cam bijvoorbeeld dat is 720P.
bitrate is om te janken...
Index IP Address TX Rate(Kbps) RX Rate(Kbps) Sessions Action APP QoS
1 192.168.1.22 616 18690 19 Block
None
2 192.168.1.12 9 7955 11
.12 is de viaplay en 22 is f1 tv
zie verschil met de onboard cam bijvoorbeeld dat is 720P.
bitrate is om te janken...
1 192.168.1.22 616 18690 19 Block
None
2 192.168.1.12 9 7955 11
.12 is de viaplay en 22 is f1 tv
Hier aan het afspelen op een Lenovo tablet. Normaal nooit geen problemen met livestreams. Nu haperend als een malle.
Het zou met dit ook eigenlijk geen probleem moeten zijn lijkt mij.
[ Voor 23% gewijzigd door JohnGar op 18-03-2022 10:50 ]
Mochten mensen op Safari ook graag de 50FPS willen forceren (bij mij blijft hij op 25FPS), ik heb dat gedaan met het volgende userscript:
Kan vast nog beter en nog niet getest met F1, maar met de F2 stream van nu werkt dit.
Update: er zijn twee versies van de stream, heb t script iets aangepast.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| // ==UserScript== // @name Viaplay 50 FPS // @namespace http://tampermonkey.net/ // @version 0.1 // @description try to take over the world! // @author Nicky Gerritsen // @match https://viaplay.com/player/default/sport/motorsport/formule-* // @icon https://www.google.com/s2/favicons?domain=viaplay.com // @grant none // ==/UserScript== (function() { 'use strict'; setTimeout(function() { let video = document.getElementsByTagName('video')[0]; let from = 'framerate%3C60'; let to = 'framerate%3E40'; let from2 = 'video_framerate:25-60'; let to2 = 'video_framerate:50-60'; let src = video.src; src = src.replace(from, to).replace(from2, to2); video.src = src; }, 1000); })(); |
Kan vast nog beter en nog niet getest met F1, maar met de F2 stream van nu werkt dit.
Update: er zijn twee versies van de stream, heb t script iets aangepast.
[ Voor 8% gewijzigd door XiN-eViL op 18-03-2022 14:06 ]
Zou een Viaplay app voor Windows PC niet wat zijn? Kunnen ze ook 1080P uitzenden voor computers.
Dit gaan ze denk ik ook voorlopig niet veranderen. Lijken met Hollanders, die Vikings. Zuinigheid boven alles.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:42:
het is hier 1080P maar bitrate rond de 5mbit,
Maar daar heb je dan wel 99 euro voor neergelegd....
:strip_exif()/f/image/ZryPEYcBJ8KpNch00vjqV0CL.jpg?f=fotoalbum_large)
Joepie... Loopt echt voor geen meter hier.
Nog steeds frames kips, vaag beeld en ga zo maar door.
[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 18-03-2022 10:51 ]
Een foto beweegt meestal nietHaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:51:
[Afbeelding]
En met zulke reflecties op je TV, mag je dan klagen over beeldkwaliteit?

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 10:52 ]
Ah dit is super, ik vroeg mij al af waarom Safari bleef hangen op de lage framerate. Script werkt perfect hier op Monterey
Scheelt niet zo’n beetje ook…Fiekert schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:41:
Firefox op Windows 11 hier, lijkt nog steeds maximaal 720p te zijn. side by side met f1tv is het wel duidelijk zichtbaar.
nu ik kijk via de lg c1 app en het vergelijk in de data flow is het eigenlijk zelfde, ziet er ook beter uit dan toen ik keek op de nvidia shield app..
raar maar volgens de dataflow heb ik gelijk.
verschil vaak iets minder dan 1 mbit
raar maar volgens de dataflow heb ik gelijk.
verschil vaak iets minder dan 1 mbit
Hier op LG C9 zie ik een piek van 950 KB/'s. Beeld is niet echt scherp. Verwacht geen 1080p.
[ Voor 35% gewijzigd door Miesjh op 18-03-2022 10:55 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Beeld staat ook stil... En als t beweegt is t vaag en hakkelend. Fijn ditWaah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:51:
[...]
Een foto beweegt meestal niet
En met zulke reflecties op je TV, mag je dan klagen over beeldkwaliteit?
In mijn zit positie heb ik geen last van reflecties.
Op m’n LG OLED (B7) werkt het zonder haperen, maar heb het idee dat de TV flink aan het upscalen is. Vooral zichtbaar bij de kleuren van de balkjes onderin, die zijn flets en de namen van coureurs op de halo zijn wat fuzzy. Het ziet er niet uit als een overcompressed jpeg zoals de unleash the lion documentaire, maar heel goed is het ook niet. Geen idee hoe je bitrate kan zien.
Ben nu m’n AppleTV aan het updaten om eens te kijken wat de kwaliteit daar doet. Je kan op meer dan 5 devices ingelogd zijn zolang je het maar niet 5 binnen 24 uur activeert toch?
En waarom is het KPN kanaal dicht? Trainingen worden niet uitgezonden?
Ben nu m’n AppleTV aan het updaten om eens te kijken wat de kwaliteit daar doet. Je kan op meer dan 5 devices ingelogd zijn zolang je het maar niet 5 binnen 24 uur activeert toch?
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 18-03-2022 10:55 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Waar ik bang voor was komt uit zo te zien aan je foto, het zal op elk apparaat gewoon stabiel 1080p 50FPS moeten draaien in 2022.HaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:51:
[Afbeelding]
Ik lees veel dat veel mensen zeggen dat er veel geklaagd word over Viaplay, maar dat vind ik niet zo gek als bekijkt hoeveel je betaald en dat iedereen al jaren 1080p is gewend. En daarbij als je ergens voor betaald heb je het recht om te klagen als klant.. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat mensen genoegen kunnen nemen met het bovenstaande beeld en dan proberen Viaplay te verdedigen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Even los van de kwaliteit van de streams. De app is ook behoorlijk ruk.
Je moet echt zoeken om bij de "gids" te komen om zo F2 te kunnen kijken.
Ik wil gewoon een duidelijk overzicht met wat ik NU live kan kijken en wat ik straks live kan kijken.
Ik wil gewoon een duidelijk overzicht met wat ik NU live kan kijken en wat ik straks live kan kijken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
1 192.168.1.33 224 7766 22 Block
None
2 192.168.1.22 103 7118 25 Block
.33 is de lg c1 met viaplay app (wifi )
.22 is een chromebook op de zelfde wifi aangesloten
dit is zoń beetje constant het zelfde, ene keer is f1tv hoger dan weer viaplay
1 192.168.1.33 224 7766 22 Block
None
2 192.168.1.22 103 7118 25 Block
.33 is de lg c1 met viaplay app (wifi )
.22 is een chromebook op de zelfde wifi aangesloten
dit is zoń beetje constant het zelfde, ene keer is f1tv hoger dan weer viaplay
Ik heb echt 0 problemen op een Sony XG9505. Beeld is misschien niet super scherp maar het stokt niet. Ik erger me alleen aan die ene commentator die een beetje Italiaans klinkt. Praat een beetje als Valentino Rossi
En ik had gehoopt dat ze het gewoon op kanaal 200 zouden zetten, maar daar heb ik nog niks gezien afgezien van de testen vorige week. Hoop dat ze straks de F1 trainingen wel op kanaal 200 doen.
En ik had gehoopt dat ze het gewoon op kanaal 200 zouden zetten, maar daar heb ik nog niks gezien afgezien van de testen vorige week. Hoop dat ze straks de F1 trainingen wel op kanaal 200 doen.
Op de iPad app, bij 'Afspelen' staat wat er nu live is bovenaan.Player1S schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:55:
Het oogt uiteraard scherper op mijn laptop ivm full hd scherm en de tv is 4k
Op mijn budget tv (Salora 4k ding) met budget Amazon Fire Stick en goedkoopste KPN Glasvezel loopt het ook bijzonder goed in vergelijking met wat ik hier van anderen lees.r_buren schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:56:
Ik heb echt 0 problemen op een Sony XG9505. Beeld is misschien niet super scherp maar het stokt niet. Ik erger me alleen aan die ene commentator die een beetje Italiaans klinkt. Praat een beetje als Valentino Rossi![]()
Kan zo 123 niet zien of het 720 of 1080 is helaas.
Denk dat ik op een andere manier kijk dan de meeste hier in het topic of gewoon niet zulke hoge standaarden heb want bij mij werkt de telefoonapp en op tv alles vlekkeloos met prima kwaliteit.
Is er nog een reden om de app te installeren op de televisie als je op Ziggo via kanaal 200 kan kijken eigenlijk?
Is er nog een reden om de app te installeren op de televisie als je op Ziggo via kanaal 200 kan kijken eigenlijk?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Er zijn ook nog onboard streams bijvoorbeeld, die kun je denk ik niet zien op het vaste kanaal.Malt007 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:59:
Denk dat ik op een andere manier kijk dan de meeste hier in het topic of gewoon niet zulke hoge standaarden heb want bij mij werkt de telefoonapp en op tv alles vlekkeloos met prima kwaliteit.
F1TV loopt trouwens wel flink achter op Viaplay. dikke 10 seconden.
Verder: F1TV is wel iets scherper side by side. Maar beide is niet geweldig natuurlijk. 6mbit van F1TV is nu ook weer niet zo extreem veel meer data.
Verder liep F1TV gelijk kwa beeld en geluid na synchronisatie. Maar nu is het beeld een fractie later. Dus ooik daar zijn ze nog aan het tunen aan de streams blijkbaar.
EDIT: en jawel, nu is alles weer gelijk. F1TV is nog wat aan het tunen volgens mij. Zo nu en dan ook ff pauze waardoor het niet meer synchroon loopt.
Verder: F1TV is wel iets scherper side by side. Maar beide is niet geweldig natuurlijk. 6mbit van F1TV is nu ook weer niet zo extreem veel meer data.
Verder liep F1TV gelijk kwa beeld en geluid na synchronisatie. Maar nu is het beeld een fractie later. Dus ooik daar zijn ze nog aan het tunen aan de streams blijkbaar.
EDIT: en jawel, nu is alles weer gelijk. F1TV is nog wat aan het tunen volgens mij. Zo nu en dan ook ff pauze waardoor het niet meer synchroon loopt.
[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 11:07 ]
Eens.Player1S schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:55:
Toch ook even over de kwaliteit.
Ik zit nu de F2 practice te kijken, met een chromecast v3 aan een 14 jaar oude syncmaster t240hd. 24 inch, 1920x1200 (schermresolutie). Gecast vanaf een android tablet met de viaplay app. Ik kan niet zien wat de resolutie van het signaal is, maar de bitrate is ongeveer 5 Mbit/sec. Ik vind de beeldkwaliteit voldoende goed.
Op de 4k TV (55oled706/12 van philips) (viaplay app daarop geinstalleerd) is het beeld groter. Die tv hebben we nu bijna 3 weken, en we hebben nog bijna geen instellingen aangepast. Dus dat staat nog op default. Omdat de kijkafstand tot de tv groter is, en ik niet beide tegelijkertijd kan zien, vallen mij geen verschillen op.
De f1 practice ga ik straks wel kijken op de tv.
Het commentaar is trouwens ook nog wennen.
Is het niet zo dat het eenvoudiger is om hogere kwaliteit te leveren bij iets meer vertraging?Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:05:
F1TV loopt trouwens wel flink achter op Viaplay. dikke 10 seconden.
En weer een draaiend cirkeltje... Arrrgggg
Op iPad/Apple TV heet het geluid bij mij altijd Swedish. Nu is dit dus Engels commentaar. Ik kan niet eens een andere taal selecteren.Player1S schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Ik moet blijkbaar mijn audio instellen op Zweeds om Engels commentaar te krijgen.
Kies is Deens krijg ik alleen geluid van de baan. Engels en Nederlands heeft helemaal geen geluid en de andere opties krijg je statisch geluid.
Op zn minst kunnen ze audio op alle talen doorsturen.
Video kwaliteit valt vooralsnog mee
Kijk via een Amazon Fire Stick
Dat zóú kunnen. Maar een stream comprimeren naar 5 of 6mbit zou niet echt moeten uitmaken.NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Is het niet zo dat het eenvoudiger is om hogere kwaliteit te leveren bij iets meer vertraging?
Het enige wat zou kunnen, en wat ik verwacht, is dat F1TV een andere compressie gebruikt. Eentje die zwaarder is en dus langer duurt, maar beter beeld geeft bij dezelfde bitrate.
Maar 6mbit vs 5mbit encoden op dezelfde encoder? (H.264 op High Profile bijvoorbeeld) zou kwa tijd niet moeten uitmaken.
Viaplay op de PC heeft trouwens hier geen stotter, geen vertraging, geen laadissues... F1TV heeft wel stotters er tussen zitten. Al zijn die zéér kort waardoor je weinig er van merkt.
[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 11:11 ]
Die Fire Sticks zijn altijd al degelijke krachtpatsers geweest en komen er goed uit in product-vergelijkingen. De nieuwste 4K Max-editie is af en toe in de aanbieding voor € 36,99 en haalt hogere benchmark-scores dan de Chromecast met Google TV. Prima optie dus als je je niet stoort aan de aanbevelingen die Amazon toont (al is dat bij Google TV tegenwoordig eigenlijk hetzelfde).Player1S schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:59:
[...]
Op mijn budget tv (Salora 4k ding) met budget Amazon Fire Stick en goedkoopste KPN Glasvezel loopt het ook bijzonder goed in vergelijking met wat ik hier van anderen lees.
Kan zo 123 niet zien of het 720 of 1080 is helaas.
Nou op Apple TV niet beter. Ook geen haperingen, maar ook hier niet beste kwaliteit. De graphics zijn echt vreselijk. “Sector 1” in t paars is nauwelijks leesbaar zegmaar.WhatsappHack schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:54:
Op m’n LG OLED (B7) werkt het zonder haperen, maar heb het idee dat de TV flink aan het upscalen is. Vooral zichtbaar bij de kleuren van de balkjes onderin, die zijn flets en de namen van coureurs op de halo zijn wat fuzzy. Het ziet er niet uit als een overcompressed jpeg zoals de unleash the lion documentaire, maar heel goed is het ook niet. Geen idee hoe je bitrate kan zien.

Gezien ik ViaPlay op ‘t moment gratis heb kan ik er mee leven, maar zodra ik hiervoor moet gaan betalen is het toedeledokie als ze dan nog het probleem niet hebben opgelost. Vind ze naast de kwaliteit en bijzonder hoge prijs ook zeer klantonvriendelijk, dus zal geen moeilijke keuze zijn.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Stream kwaliteit is gewoon serieus hetzelfde als nu F1tv. F1tv deed vorig jaar 12mbit nu maar 6mbit...
Enige verschil is dat als men met een 4k tv kijkt het minder scherp oogt dan je laptop die 1080p is...
Viaplay zend trouwens met surround geluid uit
Enige verschil is dat als men met een 4k tv kijkt het minder scherp oogt dan je laptop die 1080p is...
Ik val in herhaling, maar als je aangeeft dat het beeld niet goed is, geef dan gelijk even aan via welk device je kijkt.
Gebruikte de Fire stick tot voor kort alleen voor Disney+ aangezien KPN daar nog geen kanaal voor heeft. YouTube, Netflix en Amazon Prime doe ik gewoon via het kastje van de KPN want die is bedraad.TexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Die Fire Sticks zijn altijd al behoorlijke krachtpatsers geweest en komen er goed uit in product-vergelijkingen. De nieuwste 4K Max-editie is af en toe in de aanbieding voor € 36,99 en haalt hogere benchmark-scores dan de Chromecast met Google TV. Prima optie dus als je je niet stoort aan de vele aanbevelingen die Amazon toont (al is dat bij Google TV tegenwoordig eigenlijk hetzelfde).
Sinds vorige week maak ik er stuk meer gebruik van nu Viaplay en HBO Max er zijn
(Extra informatie)meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:12:
Ik val in herhaling, maar als je aangeeft dat het beeld niet goed is, geef dan gelijk even aan via welk device je kijkt.
Plus test ook gewoon hoeveel data je device binnen krijgt...
Bedraad of draadloos? welk device?HaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Beeld staat ook stil... En als t beweegt is t vaag en hakkelend. Fijn dit
In mijn zit positie heb ik geen last van reflecties.
Want hier op de laptop is het gewoon snaarstrak.
Het gekke is dat het beeld niet meer hapert wanneer ik het "doorspoel schuifje" van onder het beeld omhoog laat komen. Zodra die weer gezakt is gaat het haperen weer door.JohnGar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:43:
Hier aan het afspelen op een Lenovo tablet. Normaal nooit geen problemen met livestreams. Nu haperend als een malle.
Goede toevoeging, Dat ik helaas met mijn tv niet checken. Ik ben blij dat iemand anders afgelopen weekend de gegevens van de stream via een Apple TV deelde.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:13:
[...]
(Extra informatie)
Ik kijk in mijn router naar hoeveel data er gebruikt word voor de deviceWhatsappHack schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:54:
Tijdens testdagen nog niet. Toen gaf mijn receiver gewoon ProLogic II aan i.p.v. Dolby Digital.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:12:
Stream kwaliteit is gewoon serieus hetzelfde als nu F1tv. F1tv deed vorig jaar 12mbit nu maar 6mbit...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik kijk in mijn router naar de data flow(zo heet dat in mijn router)meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:19:
[...]
Goede toevoeging, Dat ik helaas met mijn tv niet checken. Ik ben blij dat iemand anders afgelopen weekend de gegevens van de stream via een Apple TV deelde.
Al heb ik geen consumenten apparaat.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hier loopt de F2 training ook prima en het darten vond ik er gisterenavond ook ok voor 720p uit zien. Nu nog op full HD, maar geheugenlek lijkt over en hij loopt verder soepel.
Al blijft het natuurlijk zo dat bitrate niet alles zegt. Encoders zijn net zo belangrijk. En een gelijke bitrate tussen Viaplay en F1TV hoeft dan ook niet hetzelfde plaatje op te leveren. Desondanks blijft het inderdaad, in beide gevallen, veel te laag voor het jaar 2022. Dat staat buiten kijf.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:13:
[...]
(Extra informatie)
Ik kan de F2 Practice helemaal niet vinden via de website?
/edit: Gevonden via de Zoekfunctionaliteit op de website.
/edit: Gevonden via de Zoekfunctionaliteit op de website.
[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2022 11:27 ]
Inkomen zegt mijn versterker dat ik surround krijgRivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Tijdens testdagen nog niet. Toen gaf mijn receiver gewoon ProLogic II aan i.p.v. Dolby Digital.
/f/image/tTwF9ofY5lMH6spuiCSN8abi.png?f=fotoalbum_large)
Die van mij grapht dat ipv stat. Maar zal ongeveer uitkomen rond de 5Mbps. Het is geen steady stream, maar steeds start buffer, stop buffer, start buffer, stop buffer. Elke +/- 2 seconden pakt dat 9 tot 10mbps.SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Ik kijk in mijn router naar hoeveel data er gebruikt word voor de device
Helemaal waar. Al lijkt voor nu het grote verschil te zijn waar je op kijkt. Tv/Laptop met 1080P of een 4k device.TexMex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:23:
[...]
Al blijft het natuurlijk zo dat bitrate niet alles zegt. Encoders zijn net zo belangrijk. En een gelijke bitrate tussen Viaplay en F1TV hoeft dan ook niet hetzelfde plaatje op te leveren. Desondanks blijft het inderdaad, in beide gevallen, veel te laag voor het jaar 2022. Dat staat buiten kijf.
Wat ik zag op de stream van F1tv op laptop met 1080P zag bijvoorbeeld het gras er net zo bagger uit als mijn 4k tv. Het oogt verder gewoon hetzelfde. Ook geen echte buffer problemen meer op de lg C1 TV
Inderdaad 5.5 a 6mbit trekt die hier ook gemiddeld!Jef61 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:24:
Stream zit bij mij op ruim 5Mb (Nvidia Shield):
Ben benieuwd of het straks bij F1 hoger is.
[Afbeelding]
Sony bravia met Google TV. 1gbit Bedraad met cat6.Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:14:
[...]
Bedraad of draadloos? welk device?
Want hier op de laptop is het gewoon snaarstrak.
100mbit... Zit geen 1gb in de tv sorryHaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Sony bravia met Google TV. 1gbit Bedraad met cat6.
Pak een ander voorbeeld, je koopt een nieuwe auto, rijdt weg en hoort van alles kraken, je rijdt terug en de verkoper zegt: zijn randzaken, hij rijdt toch?SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:30:
[...]
Mensen klagen voornamelijk over het commentaar.
Voor de rest wat men klaagt zijn randzaken in mijn ogen
Geloof er niks van dat jij daarmee akkoord gaat..
Dus ja, als je ergens voor betaald en het bevalt niet, sta je in mijn ogen volledig in jouw recht om hier iets over te zeggen, was de dienst gratis, mondje dicht en ‘genieten’
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Goed, internet verbinding is 1gbit.
Mag deze leek vragen waar en hoe je dit test?SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:13:
[...]
(Extra informatie)
Je koopt een nieuwe auto (Viaplay) en gaat klagen dat er kuilen in de weg zitten (LG tv's die het vaak niet goed doen).BTFD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:35:
[...]
Pak een ander voorbeeld, je koopt een nieuwe auto, rijdt weg en hoort van alles kraken, je rijdt terug en de verkoper zegt: zijn randzaken, hij rijdt toch?
Verkoper doe hier iets aan!!!!!

Ik schrok er ook van toen ik ontdekte dat een Sony Bravia uit 2019 maar maximaal over een 100Mbit/s lan verbinding hadHaterFrame schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:36:
[...]
welkom op tweakers
Goed, internet verbinding is 1gbit.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mag ik mijzelf afvragen waarom iedereen loopt te klagen over de kwaliteit en het commentaar terwijl het gaat over de F2??? Dus niet de Formule 1..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Mja meer dan dat heb je ook niet nodig natuurlijk, om 4k te streamen met andere apps ga je ook niet over de 20 a 30.G_Dragon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Ik schrok er ook van toen ik ontdekte dat een Sony Bravia uit 2019 maar maximaal over een 100Mbit/s lan verbinding had, want ik heb zelf ook 1Gigabit van KPN.
Zou dit de verklaring kunnen zijn?SmasterS schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:26:
[...]
Wat ik zag op de stream van F1tv op laptop met 1080P zag bijvoorbeeld het gras er net zo bagger uit als mijn 4k tv. Het oogt verder gewoon hetzelfde. Ook geen echte buffer problemen meer op de lg C1 TV
EagleTitan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:38:
F2 practice lijkt gewoon de F1TV stream die 1-op-1 wordt uitgezonden op Viaplay, al had ik het idee dat het op F1TV het beeld scherper is.
Viaplay is toch niet alleen formule 1Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:40:
Mag ik mijzelf afvragen waarom iedereen loopt te klagen over de kwaliteit en het commentaar terwijl het gaat over de F2??? Dus niet de Formule 1..
A.) het topic draait niet enkel om formule 1 maar om “viaplay” en het board is “sport”,Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:40:
B.) We kunnen nu mooi zien wat de Formule-streamkwaliteit is. Gezien dit de feed is (hij loopt nu nog steeds
Mijn stream loopt nog trouwens en nu met dit beeld zie ik hoe om te janken de kwaliteit eigenlijk echt is.
Dat snap ik maar 1) Viaplay heeft alleen gezegd dat Formule 1 in 1080P wordt uitgezonden. Niet formule 2, dus daar kan je dan geen rechten aan ontlenen.
En dat er geen nederlands commentaar is bij Formule 2 leek mij niet vreemd. Ook daarvan is nooit gezegd dat er nederlands commentaar bij zou zijn.
De meeste kritiek die ik hier lees/las leek ontleed te worden aan toezeggingen die er niet zijn of waren.
De F1TV stream is gestopt, maar die van Viaplay loopt nog. Dus lijkt me niet.
Ze zullen wel gebruik maken van 1 bron. Maar dat is altijd al zo. Viaplay heeft niet hun eigen regie die bepaald welke beelden er komen. Dat is voor elke dienst gelijk volgens mij tijdens de race.
Ik begon over engels commentaar. Dat was meer een constatering trouwens, geen kritiek. Ik heb liever Engelsen die verstand van zaken hebben (plus dat ze bij F2 gewoon wél neutraal zijn) dan Nederlands commentaar die er met de pet naar gooit.Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:47:
[...]
Dat snap ik maar 1) Viaplay heeft alleen gezegd dat Formule 1 in 1080P wordt uitgezonden. Niet formule 2, dus daar kan je dan geen rechten aan ontlenen.
En dat er geen nederlands commentaar is bij Formule 2 leek mij niet vreemd. Ook daarvan is nooit gezegd dat er nederlands commentaar bij zou zijn.
De meeste kritiek die ik hier lees/las leek ontleed te worden aan toezeggingen die er niet zijn of waren.
De echte vuurdoop is inderdaad bij F1. Dan zullen we zien wat de kwaliteit echt is.
Inderdaad. Er is maar één World Feed die wordt aangeboden.Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:47:
[...]
De F1TV stream is gestopt, maar die van Viaplay loopt nog. Dus lijkt me niet.
Ze zullen wel gebruik maken van 1 bron. Maar dat is altijd al zo. Viaplay heeft niet hun eigen regie die bepaald welke beelden er komen. Dat is voor elke dienst gelijk volgens mij tijdens de race.
Volgens mij wisselden de toezeggingen nogal eens. En is daarom niet duidelijk wat we kunnen verwachten. En wij kijken en berichten nu al om te kunnen vergelijken. En hoe meer mensen kijken hoe beter viaplay hun systeem kan tunen/tweakenBarre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:47:
[...]De meeste kritiek die ik hier lees/las leek ontleed te worden aan toezeggingen die er niet zijn of waren.
Wij zijn onbetaalde testers.
Ik kijk in mijn routerJohnGar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:37:
[...]
Mag deze leek vragen waar en hoe je dit test?
we betalen om te mogen testenW1ck1e schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Volgens mij wisselden de toezeggingen nogal eens. En is daarom niet duidelijk wat we kunnen verwachten. En wij kijken en berichten nu al om te kunnen vergelijken. En hoe meer mensen kijken hoe beter viaplay hun systeem kan tunen/tweaken

Ben bang dat wanneer ze de kwaliteit ooit gaan verhogen, dat de prijzen dan ook flink stijgen...W1ck1e schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Volgens mij wisselden de toezeggingen nogal eens. En is daarom niet duidelijk wat we kunnen verwachten. En wij kijken en berichten nu al om te kunnen vergelijken. En hoe meer mensen kijken hoe beter viaplay hun systeem kan tunen/tweaken
Het fijt dat viaplay in 1080p gaat uitzenden is puur gekomen door mensen die er over discussiëren en klagen!.Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:47:
[...]
Op social media ,twitter en forums als deze .. etc.
Anders was het sowieso niet hoger gegaan als 720p met magere bitrate.
Ik zeg blijven klagen , want deze kwaliteit is niet acceptabel ano 2022.
Op dat moment gaan wij werken/testen voor de concurrent (ook weer gratis, want anders redden die bedrijven het niet en moeten ze de prijzen weer verhogen).NeverSettle schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Ben bang dat wanneer ze de kwaliteit ooit gaan verhogen, dat de prijzen dan ook flink stijgen...
Je mag ook blijven klagen maar die 1080P was al lang en breed aangekondigd voordat iedereen ging klagen. Alleen was niet duidelijk dat dit bij de (eerste) testdagen niet het geval zou zijn.Joost50 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Het fijt dat viaplay in 1080p gaat uitzenden is puur gekomen door mensen die er over discussiëren en klagen!.
Op social media ,twitter en forums als deze .. etc.
Anders was het sowieso niet hoger gegaan als 720p met magere bitrate.
Ik zeg blijven klagen , want deze kwaliteit is niet acceptabel ano 2022.
Overigens klaag ik niet. LG 43UH610V TV uit 2017 met Viaplay app op WebOS. Na een paar seconden verscherpt het beeld en is het voor mij prima te kijken. Ik zie geen verschil met mijn Ziggo kanaal (via KPN) van vorig jaar. Dat kanaal was overigens normale HD, geen 4K.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2