Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 37 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:43:
[...]
Waar heb je het over? Ik gaf alleen aan dat er in settings een instelling staat met een tekst eronder dat dit alleen de bovenkant aangeeft en de rest automatisch schaalt.
Ik heb het over dat jouw gevonden setting er niet is op in ieder geval een LG TV (OLED 2021) dan wel Android (Nvidia Shield TV Pro) app.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 11-03-2022 15:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
MartZuid schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Ik heb hem op Noors staan.
Grappig, op mijn ATV is er maar één audio stream Zweeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Het lijkt alsof ik naar een illegale stream kijk, zo vaak loopt het vast.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Serieus, wat hebben jullie voor derde wereldland verbinding.. :{
Wat een geklaag.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn tv app is ook bijzonder veel gebuffer... lijkt wel of heel nederland aan het streamen is... hoop wel dat dit snel verbeterd... wel raar want op mijn telefoon is eigenlijk niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ik lijk niet de enige te zijn waarbij het vandaag slechter lijkt dan gisteren...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 17:22
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:52:
Dus ik lijk niet de enige te zijn waarbij het vandaag slechter lijkt dan gisteren...
Nee, zeker niet. Maar daarbij moet ik opmerken dat er vanochtend echt niets aan de hand was (maar ik praat voor mezelf).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:52:
Serieus, wat hebben jullie voor derde wereldland verbinding.. :{
Wat een geklaag.
Uhu, streams op Netflix, Youtube, Spotify e.d. gaan altijd goed. Het is alleen Viaplay waar ik problemen mee heb, maar het ligt aan mijn verbinding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Sinds een uur hier ook problemen. zoals vast lopen of niet bufferen

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:17
Het lijkt alsof Viaplay nog problemen heeft met het overschakelen van commentators naar de studio en vice versa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:04
Wellicht aan de ISP. Hier op KPN glas 1000/1000 loopt het strak.

Misschien heeft viaplay wel gigabit nodig voor deze 720p stream :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ecm.smits schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:15:
[Afbeelding]

Zo is het hier nu al een 20 min. Kan echt niet
Dit had ik gisteren ook, soms sprong de kwaliteit naar scherper beeld.
Maar was wel elke keer aan het wisselen tussen dit beeld en scherp |:(
Hopelijk lossen ze het op voor het race weekend, want anders hebben ze een boze klant.

EDIT: En dit ligt niet aan mijn bekabeld internet, want er zit een 1Gbit smart switch tussen en ik heb 1Gbit internet van KPN en mijn Sony Bravia heeft een 100Mbit/s Lan poort. Dit moet ruim voldoende zijn want we kijken ook zonder problemen 4k of dolby vision via andere streamingdiensten.

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2022 15:57 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 10:13
Via de lg app en Nvidia shield is het erg wispelturig met de kwaliteit.. verandert non stop.
Webbrowser is erg stabiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xeljQb9KZaASnOaEcZckZsSXSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEy8yGJIK2hHKHX9XySA4tWV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Hier ook op een c8.
Kan een paar minuten kijken dan gaat ie bufferen en gebeurd er niets meer.
Dan moet ik de app hard afsluiten en opnieuw starten en kan ik weer een paar minuten kijken.
Lekker zo als het zo blijft gooi ik viaplay er weer uit.
Dan maar alleen de gratis race kijken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik twijfel of het aan de bron ligt. Ik keek gisteren op de app op mijn TV zonder problemen, vandaag vooral buffering. Al heb ik geen kwaliteit gehad die ik hier in het topic voorbij heb zien komen. Vriend me van heeft geprobeerd (met mijn account) op zijn mobiele telefoon en dat ging als een trein. Helaas kon ik dus niet testen op een andere bron want dan zijn er al twee streams in gebruik en op één of andere manier werkt het afsluiten van de TV app niet als sluiten van de stream...

Ach, voor 5 euro per maand wil ik dit best aankijken vier maanden. Als uitwijk heb ik nog Ziggo kanaal 200. Maar...wel blij dat ik dit per maand op kan zeggen met wat ik nu zie/merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb miijn LG C9 via kabel met een Tweak gigabit glasvezel, maar zie kwaliteit ook elke keer wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zenix schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:56:
Ik heb miijn LG C9 via kabel met een Tweak gigabit glasvrzel, maar zie kwaliteit ook elke keer wisselen.
Was de kabel niet limited tot 100 mbit op LG en kon je via WiFi wel sneller/meer halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
FeaR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Was de kabel niet limited tot 100 mbit op LG en kon je via WiFi wel sneller/meer halen?
Jup. Daarom zit mijn LG OLED ook op 5Ghz WiFi i.p.v. ethernet.
Workaround is om een USB naar Gigabit Ethernet adapter te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2022 15:58 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

Ja helaas is dit nog wel een standaard bij televisies, blijf erbij dat ik ervan schrok toen ik het ontdekte bij mijn Sony Bravia G8 OLED.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik durf haast niet te zeggen dat het hier praktisch de hele dag goed loopt op een hick-up na :$

Kwaliteit is 720p en het geheugen loopt maar op dat is waar ze aan moeten werken wat mij betreft.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiseDise
  • Laatst online: 13-09 17:22
Maar dan nog mag dat natuurlijk geen verschil maken. 100 Mbit moet een lachertje zijn voor de Mbps'jes en bitrate van de Viaplay stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Workaround is om een USB naar Gigabit Ethernet adapter te gebruiken.
Oh serieus, werkt dit echt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Heeft toch geen zin, al het streaming komt toch niet boven 100Mbit uit. Mijn unifi hangt er 3m naast, maar merk daarmee geen enkel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
G_Dragon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Ja. Verwacht alleen geen volledige gigabit snelheden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
G_Dragon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

heb je een goeie die je zelf gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
G_Dragon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:02:
[...]

heb je een goeie die je zelf gebruikt?
Ik gebruik die niet. Zoals ik al zei; mijn LG OLED zit op 5Ghz WiFi.
Maar in het LG OLED topic wordt er genoeg over gesproken.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
[...]

100 mbit is alsnog meer als genoeg voor deze streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Ik gebruik die niet. Zoals ik al zei; mijn LG OLED zit op 5Ghz WiFi.
Maar in het LG OLED topic wordt er genoeg over gesproken.
oke dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 10:13
Nou via de shield kijken is een drama. Het is schakelen tussen 480p en 720p.. terwijl die op een netwerk kabel zit. Heeft viaplay verschillende aanvoer protocollen ofzo? Webbrowser hele dag al goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
c-nan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Uhu, streams op Netflix, Youtube, Spotify e.d. gaan altijd goed. Het is alleen Viaplay waar ik problemen mee heb, maar het ligt aan mijn verbinding 8)7
Live streaming is wat anders maar los hiervan is het opmerkelijk omdat ik zelf hier totaal geen problemen ervaar.

Het lijkt erop dat gebruikers van bepaalde LG tv’s, Chromecast, Android tv’s en pc’s met Chrome browser de meeste problemen hebben. Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen dat de geheugenlek van de Chromebrowser ook in de andere Google apparaten voor dezelfde ellende veroorzaken.

De gebruikers van iPads, iPhones en Apple TV’s lijken veel minder problemen te kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Deze schijnt te werken als ik snel in het topic zoek op "USB ethernet".

https://www.amazon.de/-/n...itle_o08_s00?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Vanmiddag heel veel problemen met de stream op mijn Android TV, vind het toch wel wat zorgelijk, ik kom van 4K/Ziggo af, hier moeten ze echt wel iets aan gaan doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:05
Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Ik heb met je te doen, zo ziet het erbij mij uit:

[Afbeelding]
Het beeld is wellicht scherp, maar dit is toch niet mooi? Het lijkt wel alsof de fotograaf in een laag bovenop de achtergrond is gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Het is natuurlijk onzin, deze stream gebruikt 2.5 Mbps ofzo...wellicht iets meer.

Misschien heeft iemand het gemeten ?

[edit] ik zie in mijn udmp een data verbruik van 20 Mbps met wat piekjes.

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 11-03-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
tweakduke schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:
Ik durf haast niet te zeggen dat het hier praktisch de hele dag goed loopt op een hick-up na :$

Kwaliteit is 720p en het geheugen loopt maar op dat is waar ze aan moeten werken wat mij betreft.
Via Twitter hadden ze bij Viaplay vermeld dat ze de laatste testdag in 1080P zullen gaan uitzenden. Aparte keuze dat ze dit niet vanaf Donderdag deden. Misschien te veel klachten? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Het beeld is wellicht scherp, maar dit is toch niet mooi? Het lijkt wel alsof de fotograaf in een laag bovenop de achtergrond is gelegd.
Ik zou geen rechten ontlenen aan een foto die ik uit de losse pols heb geschoten van een beeldscherm ;)

Het ging me meer om het grote verschil tussen beide belevenissen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

NeverSettle schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Via Twitter hadden ze bij Viaplay vermeld dat ze de laatste testdag in 1080P zullen gaan uitzenden. Aparte keuze dat ze dit niet vanaf Donderdag deden. Misschien te veel klachten? :P
Morgen niet veel tijd, maar kan wel even 's ochtends kijken of het dan wat beter is.

Denk persoonlijk dat ze het hebben onderschat en er een kosten technisch en capaciteit plaatje aan vast zit. Dat is eigenlijk ook de reden dat ze er tijdelijk een TV kanaal naast zit tijdens de race weekenden, het zal mij benieuwen.

Als wij als techneuten tegen de haken en ogen aanlopen, dan staat er nog wat voor viaplay te wachten als het grote publiek gaat kijken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Nou ik heb geen last van wisselende kwaliteit, die is wel hoog. Het probleem wat ik heb is dat na een willekeurig aantal minuten de stream reset naar het moment dat ik hem heb gestart… 8)7 :(

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zenix schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:00:
[...]
Heeft toch geen zin, al het streaming komt toch niet boven 100Mbit uit. Mijn unifi hangt er 3m naast, maar merk daarmee geen enkel verschil.
Plenkske schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:03:
[...]

100 mbit is alsnog meer als genoeg voor deze streams
Ik hoopte dat het duidelijk was dat ik doelde op dat je bekabeld via LG (en mogelijk andere merken) TV max 100 mbit haalt als je via kabel aansluit, hoe hoog je internet snelheid ook is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 12-09 14:21
FeaR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:20:
[...]

[...]

Ik hoopte dat het duidelijk was dat ik doelde op dat je bekabeld via LG (en mogelijk andere merken) TV max 100 mbit haalt als je via kabel aansluit, hoe hoog je internet snelheid ook is.
Zeker, en ik wilde alleen toevoegen dat het dus voor deze streams niet uit moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Plenkske schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Zeker, en ik wilde alleen toevoegen dat het dus voor deze streams niet uit moet maken.
Check! Zeer zeker!
Ik hoop ook dat dit gewoon kinderziektes zijn en dat we vanaf volgende week ongestoord kunnen kijken. Dan nog liever stabiel 720p dan instabiel hogere resoluties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
  • Laatst online: 13-09 16:44
Sand0rf schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:20:
Nou ik heb geen last van wisselende kwaliteit, die is wel hoog. Het probleem wat ik heb is dat na een willekeurig aantal minuten de stream reset naar het moment dat ik hem heb gestart… 8)7 :(
Vanochtend ging perfect voor mij op mijn LG tv. Prima beeld en geen enkele hapering. Kom net thuis en wil sessie 2 live kijken maar heb ook continue reset en kijk nu zelfs naar een laad icoon. Totaal andere beleving dus dan vanochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Plenkske schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:22:
[...]

En ook niet bij 4K ongecomprimeerd met dolby vison. Dat stream ik vanaf mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:12
UninPro schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Vanochtend ging perfect voor mij op mijn LG tv. Prima beeld en geen enkele hapering. Kom net thuis en wil sessie 2 live kijken maar heb ook continue reset en kijk nu zelfs naar een laad icoon. Totaal andere beleving dus dan vanochtend.
Zelfde hier! 480i af en toe lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Is er al ergens gemeld, dat die player een memory leak heeft in de browser.

Zal toch wel, echt apart dat het er is. Die dev's daar zullen dat toch wel bemerken zelf ?

[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 11-03-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

G_Dragon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Ja helaas is dit nog wel een standaard bij televisies, blijf erbij dat ik ervan schrok toen ik het ontdekte bij mijn Sony Bravia G8 OLED.
Mijn KPN decoder (Arris Vip5202) heeft ook gewoon een 100 Mb interface (volgens mijn router), is ook meer dan voldoende voor 4K (via HEVC)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:59
UninPro schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Hier ook slecht, met de app op een LG Gx. Springt soms zelfs na hapering weer terug, waardoor je hetzelfde moment nogmaals bekijkt. En de kwaliteit switcht continu tussen wat op 480 p en 720p lijkt. Hopelijk is dit 20 maart gefixt. Ik heb een jaarabonnement genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Toch opvallend dat het via Chromecast V3 het nu telkens uitvalt. Via de Webbrowser was het heel stabiel, op de langzaam oplopende geheugen na.

[ Voor 3% gewijzigd door NeverSettle op 11-03-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Mijn beeldkwaliteit is nu ook ruk :P

Edit: stream afgebroken en opnieuw opgestart en weer scherp.

[ Voor 47% gewijzigd door Miki op 11-03-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
NeverSettle schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:59:
Toch opvallend dat het via Chromecast V3 het nu telkens uitvalt. Via de Webbrowser was het heel stabiel, op de langzaam oplopende geheugengebruik.
Daar heb ik totaal geen last van met mijn chromecast v3. Terwijl ik ook nog zit te downloaden. Abonnement (150/15) gebruik ik volledig.
Wel al vanmorgen al gestart en niet onderbroken

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 11-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Sand0rf schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:20:
Hier hetzelfde gedrag op LG C9. Constant wisselen van kwaliteit. Dit is echt waardeloos zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Net voor het eerst eens ingelogd, na 5 s al een vastloper

F5 loste het op maar netjes is het niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Miesjh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Hier hetzelfde gedrag op LG C9. Constant wisselen van kwaliteit. Dit is echt waardeloos zeg.
Hier idem. Zelfs het melden van de klachten via chat bij Viaplay loopt vast… Krijg hier geen warm gevoel van. Sterker nog, begin spijt te krijgen… hoop echt dat deze issues verholpen worden. Moet er niet aan denken wat de situatie anders is wanneer meer mensen tegelijk naar de stream gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
JoeMusashi schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:16:
[...]

Hier idem. Zelfs het melden van de klachten via chat bij Viaplay loopt vast… Krijg hier geen warm gevoel van. Sterker nog, begin spijt te krijgen… hoop echt dat deze issues verholpen worden. Moet er niet aan denken wat de situatie anders is wanneer meer mensen tegelijk naar de stream gaan kijken.
Projecteer je problemen nou niet op dat het voor iedereen zo geldt. We kunnen in dit topic inmiddels wel vaststellen dat op bepaalde apparaten met name de Android en Chrome gerelateerde apparaten en browsers het niet lekker loopt en op Apple apparaten het vooralsnog soepel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:58
Miesjh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Idem hier. Ging vanochtend nog redelijk maar de stream wisselde steeds van kwaliteit.

Als test net even wat anders aangezet op viaplay op hetzelfde apparaat en dan werkt het probleemloos en scherp (genoeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Projecteer je problemen nou niet op dat het voor iedereen zo geldt. We kunnen in dit topic inmiddels wel vaststellen dat op bepaalde apparaten met name de Android en Chrome gerelateerde apparaten en browsers het niet lekker loopt en op Apple apparaten het vooralsnog soepel verloopt.
Bijzonder deze reactie. Ik projecteer niets. Geef slechts aan dat ik het probleem ook heb. En dus niet via Chrome of Android maar via de LG WebOS app. Daarnaast werkt het contact opnemen met Viaplay ook niet lekker.

Voor de duidelijkheid, vanmiddag was de stream echt niet om aan te gluren. Dat heb ik met andere streaming services nog niet meegemaakt. Hoop dat Viaplay deze issues serieus oppakt maar dan helpt het dat ik ze überhaupt kan bereiken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door JoeMusashi op 11-03-2022 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
JoeMusashi schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Bijzonder deze reactie. Ik projecteer niets. Geef slechts aan dat ik het probleem ook heb. En dus niet via Chrome of Android maar via de LG WebOS app. Daarnaast werkt het contact opnemen met Viaplay ook niet lekker.

Voor de duidelijkheid, vanmiddag was de stream echt niet om aan te gluren. Dat heb ik met andere streaming services nog niet meegemaakt. Hoop dat Viaplay deze issues serieus oppakt maar dan helpt het dat ik ze überhaupt kan bereiken. :)
Het is toch apart dat het dan wel op mijn LG E7 met de WebOS vlekkeloos werkt.

Er zit ergens anders iets fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeMusashi
ppeterr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Het is toch apart dat het dan wel op mijn LG E7 met de WebOS vlekkeloos werkt.

Er zit ergens anders iets fout.
Dat is geluk voor jou. :)

Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Wat ik wel kan vaststellen… Kan via andere apps van alles in 4K streamen zonder enig probleem. Connectie is okay.

De stream van Viaplay is dat niet. Resolutie schaalt steeds af en dan weer op. Hapert regelmatig. Wordt uit de stream gegooid. Of ik schoot terug in de tijd en moest handmatig terug naar de livestand.

Probeer morgen wel Viaplay weer te bereiken maar op deze manier wil ik mijn geld terug en zeg ik op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
JoeMusashi schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Wat ik wel kan vaststellen… Kan via andere apps van alles in 4K streamen zonder enig probleem. Connectie is okay.

De stream van Viaplay is dat niet. Resolutie schaalt steeds af en dan weer op. Hapert regelmatig. Wordt uit de stream gegooid. Of ik schoot terug in de tijd en moest handmatig terug naar de livestand.

Probeer morgen wel Viaplay weer te bereiken maar op deze manier wil ik mijn geld terug en zeg ik op.
Dat is niet echt geluk te noemen toch, ik kan mijn vinger er niet op leggen wat het probleem is.
Wellicht een wifi issue, iets in de trend dat er genoeg bandbreedte is maar dat de app dat verkeer niet goed
ziet en terug schakelt. Ik kijk tegelijk op een pc met chrome, en daar gaat het door de dag heen veelvoudig mis. Terwijl ik de tv vanmorgen aangezet heb om 8u, en net uitzet...zonder enig probleem.

Dus tja, heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
W1ck1e schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Daar heb ik totaal geen last van met mijn chromecast v3. Terwijl ik ook nog zit te downloaden. Abonnement (150/15) gebruik ik volledig.
Wel al vanmorgen al gestart en niet onderbroken
Ja gisteren ook geen problemen er mee. Heb 300/30, router zit in de buurt van de Chromecast (geen verstoring van andere objecten). Na het opnieuw verbinden werkte het wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
JoeMusashi schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Live streaming is wat anders dan reguliere streaming waar de buffer oneindig kan door bufferen. Dus de vergelijking die je maakt slaat nergens op, je bent appels met peren aan het vergelijken. Live streaming vraagt veel meer actieve buffering en een stabielere netwerkverbinding.

Wat ik al eerder zei is dat er met bepaalde apparaten en/of software problemen zijn. Vooralsnog lijkt het erop dat met name Chromecast, Android TV en de Chrome browser problemen hebben. Daarnaast lijken enkele LG smart tv modellen problemen te hebben. Apple apparaten lijken de minste problemen te kennen. Ik heb door de dag heen op verschillende momenten gekeken en totaal geen problemen ervaren tot de laatste 2 minuten wat ik eenvoudig kon oplossen met het opnieuw opzetten van de stream.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

nu weet ik niet of dit veel invloed heeft maar viaplay streamed blijkbaar via fastly,

en de AMS pop van fastly https://www.fastly.com/network-map/ heeft een planned upgrade staan.... misschien capaciteit te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Iemand deze https://nl.pepper.com/aan...3&utm_campaign=2022-03-11
meegepakt? 9 maanden gratis bij KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuMxqkDoMeM7G0bdRwfX_Nv4uuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mA6MMtjuwwxgqryMpYodX0h9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door nietmachine48 op 11-03-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:37
MartZuid schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Hier kan je de update vinden. Ik kan het alleen nog niet uitproberen omdat Viaplay pas op 1 maart met zijn streams begint maar in Scandinavië schijnt het goed te werken.
Die kodi add-on werkt maar viaplay.com (of NL) staat er niet bij...
Heeft iemand het inmiddels in Kodi aan de gang gekregen ?

Of wellicht een of ander PVR programma zoals NextPVR, maar daar loop ik ook op stuk

[ Voor 8% gewijzigd door Woodski op 11-03-2022 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:11:
nu weet ik niet of dit veel invloed heeft maar viaplay streamed blijkbaar via fastly,

en de AMS pop van fastly https://www.fastly.com/network-map/ heeft een planned upgrade staan.... misschien capaciteit te weinig?
Onderaan die pagina staan wat statistieken (die live geupdate lijken te worden). Ze serveren op dit moment 32.2 Tb/s

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Goed, ook viaplay geactiveerd, dit zijn de

Films, gesorteerd op jaartal (aflopend) en alfabetisch
2022 Verstappen Lion Unleashed
2021 Suedi
2021 The Trick
2020 Asteroids The Source Of Life
2020 Bill And Ted Face The Music
2020 Bucket List Australia
2020 Bucket List Europe
2020 Bucket List South America
2020 Crocodile Kingdom
2020 Gorillas Rumble In The Jungle
2020 Hidden Australia
2020 Hidden Japan
2020 Hidden Spain
2020 Lions Africas Super Power
2020 Lions Rule
2020 Magical Fjords
2020 Mountains Gateways To The Heavens
2020 Owls Masters Of The Night
2020 Polar Bears
2020 Polar Bears
2020 Rainforest Home
2020 The Body Vs. Coronavirus
2020 The World From Above
2020 Top Science Stories Of 2020
2019 Daniel
2019 De Belofte Van Pisa
2019 De Club Van Lelijke Kinderen
2019 Mia Hunt For A Wwii Plane
2019 Mia Hunt For A Wwii Plane
2019 Wat Is Dan Liefde
2019 Weathering With You
2018 Acrimony
2018 Blindspotting
2018 Christmas Wonderland
2018 Death Wish
2018 Death Wish
2018 Een Vorstelijk Kerstmis
2018 My Christmas Inn
2018 Overboard
2018 Sherlock Gnomes
2018 The Girl In The Spiders Web
2018 Tomb Raider
2018 Traffik
2018 Uncle Drew
2017 Dikkertje Dap
2017 Huisvrouwen Bestaan Niet
2017 Smurfs The Lost Village
2017 Surfs Up 2 Wavemania
2017 The Emoji Movie
2017 The Enchanted Forest
2017 The Mighty Atom
2017 The Square
2017 Waar Is Het Geld
2016 Almost Christmas
2016 Ben Hur
2016 Big World In A Small Garden
2016 Blue Mountain State The Rise Of Thadland
2016 Blue Mountain State The Rise Of Thadland
2016 F6 Twister
2016 Get A Job
2016 Hartenstrijd
2016 How To Be Single
2016 Jfk Fact And Fable
2016 Kimi No Na Wa.
2016 Making Money In The 21St Century
2016 Me Before You
2016 Passengers
2016 Sausage Party
2016 The Health Of Our Oceans
2016 War Dogs
2015 Black Mass
2015 Crimson Peak
2015 Focus
2015 Hot Pursuit
2015 Jupiter Ascending
2015 Krampus
2015 Mars The Journey
2015 Mathemagics
2015 Open Season Scared Silly
2015 Pitch Perfect 2
2015 Rendez Vous
2015 Rendez Vous
2015 Run All Night
2015 Run All Night
2015 Straight Outta Compton
2015 The Man From U.N.C.L.E.
2015 The Witch
2015 Trainwreck
2014 Addicted
2014 Blended
2014 Christmas Under Wraps
2014 If I Stay
2014 Inherent Vice
2014 Lucia De B.
2014 Step Up All In
2014 The Holiday Tree
2013 47 Ronin
2013 About Time
2013 Grudge Match
2013 Hansel And Gretel Witch Hunters
2013 Soof
2013 The Smurfs 2
2013 Welcome To The Jungle
2013 Wie Is Die Lieve Kerstman
2013 Wie Is Die Lieve Kerstman
2012 Anna Karenina
2012 Feest Op Kerstavond
2012 Girl In Progress
2012 Good Deeds
2012 Men In Black 3
2012 Project X
2012 Red Dawn
2012 Rock Of Ages
2012 Rock Of Ages
2012 Step Up 4 Miami Heat
2012 Taped
2012 The Twilight Saga Breaking Dawn Part 2
2012 Trouble With The Curve
2012 Unstable
2011 A Very Harold And Kumar 3D Christmas
2011 All Stars 2 Old Stars
2011 Alle Tijd
2011 De Avonturen Van Kuifje Het Geheim Van De Eenhoorn
2011 Hide
2011 Open Season 3
2011 Silent Witness
2011 Sucker Punch
2011 The Girl With The Dragon Tattoo
2011 The Perfect Student
2011 The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1
2011 Thomas Kinkades Christmas Cottage
2011 Unknown
2011 Zookeeper
2011 Zookeeper
2010 Charlie St.Cloud
2010 Easy A
2010 Saw The Final Chapter
2010 Step Up 3D
2010 The Crazies
2010 The Ghost Writer
2010 The Twilight Saga Eclipse
2010 The Twilight Saga Eclipse
2009 Its Complicated
2009 Knoester
2009 Push
2009 The Twilight Saga New Moon
2009 Whip It
2008 Alibi
2008 Death Race
2008 Deception
2008 Dunya And Desie
2008 Fools Gold
2008 Mamma Mia
2008 Open Season 2
2008 Rocknrolla
2008 Step Up 2 The Streets
2008 The Hottie And The Nottie
2008 The Other Boleyn Girl
2008 Twilight
2008 Valkyrie
2008 Valkyrie
2007 Charlie Bartlett
2007 Lions For Lambs
2007 Music And Lyrics
2007 Surfs Up
2007 The 11Th Hour
2007 Tyler Perrys Waarom Ben Ik Getrouwd
2006 Babel
2006 Onder Hoogspanning
2006 Open Season
2006 Step Up
2006 The Grudge 2
2006 The Grudge 2
2006 The Prestige
2006 We Are Marshall
2005 Be Cool
2005 Capote
2005 Into The Blue
2005 Sahara
2004 Before Sunset
2004 De Reis Om De Wereld In 80 Dagen
2004 De Vliegenier
2004 Laws Of Attraction
2004 Laws Of Attraction
2004 Nouvelle France
2004 Open Water
2004 Saw
2004 The Grudge
2004 The Prince And Me
2003 Bad Boys Ii
2003 Somethings Gotta Give
2002 Gangs Of New York
2002 Men In Black Ii
2002 Men In Black Ii
2002 Secretary
2002 Stuart Little 2
2002 The Rules Of Attraction
2002 Windtalkers
2001 Ali
2001 Black Hawk Down
2001 Monsters Ball
2000 Amores Perros
2000 Boiler Room
2000 Book Of Shadows Blair Witch 2
2000 Miss Congeniality
2000 The Ninth Gate
2000 The Way Of The Gun
1999 American Pie
1999 Any Given Sunday
1999 The Blair Witch Project
1999 The Blair Witch Project
1999 Warlock Iii The End Of Innocence
1998 Lock Stock And Two Smoking Barrels
1998 Out Of Sight
1998 Ronin
1998 Shakespeare In Love
1998 The Dentist 2
1998 The Man In The Iron Mask
1997 Boogie Nights
1997 Cube
1997 Leprechaun 4 In Space
1997 Men In Black
1996 Fargo
1996 Striptease
1996 The Dentist
1996 The Dentist
1996 Tin Cup
1995 Assassins
1995 Before Sunrise
1995 Get Shorty
1995 The Usual Suspects
1995 True Crime
1993 Four Weddings And A Funeral
1993 Leprechaun
1991 Bill And Teds Bogus Journey
1991 Thelma And Louise
1990 After Dark My Sweet
1990 Misery
1990 Misery
1989 Communion
1989 Halloween 5 The Revenge Of Michael Myers
1989 Road House
1989 When Harry Met Sally
1988 Childs Play
1988 Dirty Rotten Scoundrels
1988 Halloween 4 The Return Of Michael Myers
1988 Mississippi Burning
1988 Mystic Pizza
1988 Rain Man
1987 Dirty Dancing
1987 Hamburger Hill
1987 The Princess Bride
1986 Platoon
1986 Platoon
1985 Pale Rider
1985 Runaway Train
1984 Dune
1984 The Karate Kid
1983 Scarface
1982 Halloween Iii Season Of The Witch
1981 An American Werewolf In London
1981 Halloween Ii
1978 Halloween
1970 Hercules In New York
1966 Il Buono Il Brutto Il Cattivo (The Good, The Bad, The Ugly)
1965 Per Qualche Dollaro In Piu (For A Few Dollars More)
1964 Per Un Pugno Di Dollari (A Fistful Of Dollars)
En series. alfabetisch, aantal seizoenen er achter
24H Series 1
8 Tage 1
Act The 1
Alex 2
America To Me 1
Amerikaanse Iconen 1
Animal Kingdom 4
Apocalyps Wo2 1
Apocalypse Wwi 1
Asteroiden Bron Van Leven 1
Attache The 1
Below Deck Sailing Yacht 1
Between Two Worlds 1
Big Shot With Bethenny The 1
Black Sails 4
Blindspotting 1
Blue Mountain State 3
Bmf 1
Botched 1
Bouwen Aan De Toekomst 1
Box The 1
Brave New World 1
Bron 4
Bull 4
Bundesliga Clubs 1
Bundesliga Special 1
Bundesliga Weekly 1
Capture The 1
Cardinal 4
Castle Rock 2
Catch 22 1
Catherine The Great 1
Chasing Life 2
Community 4
Confronting A Serial Killer 1
Copenhagen Killer The 1
Darts Show The 1
De Geschiedenis Van Voedsel 1
Delete Me 1
Denderende Dinowereld 1
Deputy 1
Doorbraak 1
Doug Springt Te Hulp 1
Dr. Death 1
Dr. Death The Undoctored Story 1
Dresden Files The 1
Drop Dead Diva 2
Dublin Murders 1
Een Franse Zaak 1
Eeuwenoude Aarde 1
Eeuwenoude Oceanen 1
Eeuwenoude Yellowstone 1
Epsteins Shadow Ghislaine Maxwell 1
F1 2021 Het Titanenduel 1
F1 Talks Mika David Tom 1
Family Law 1
Fc Bayern World Squad 1
Flesh And Bone 1
Following The 3
Frasier 11
French Revolution The 1
Gangs Of London 1
Girlfriend Experience The 3
Good Doctor The 4
Good Fight The 4
Good Wife The 7
Great The 2
Hammarvik 1
Harmonica 1
Heathers 1
Heels 1
Hell On Wheels 5
High Fidelity 1
Hightown 2
History Of Home Narrated By Nick Offerman The 1
Honour 2
Houdini 1
Howards End 1
Huss 1
Illusies 2
Instinto 1
Justified 3
Keeping Up With The Kardashians 20
Killing The 3
Kings The 1
Klassieke Autos 1
Klimaatimpact Azie 1
Leavenworth 1
Legends Of The Bundesliga 1
Little Birds 1
Little Drummer Girl The 1
Lost Room The 1
Love Me 2
Machinery The 1
Manhunt Deadly Games 1
Mary Kills People 2
Max Anger With One Eye Open 1
Million Dollar Listing Los Angeles 1
Moonshine 1
My Wild Backyard 1
Natascha Kampusch A Lifetime In Prison 1
Nature Through Her Eyes 1
Natures Mathematics 1
Naturopolis 1
Newsreader The 1
Nieuwe Scotland Yard Bestanden 1
No Mans Land 1
Normal People 1
Now Apocalypse 1
P Valley 1
Partisan Paradijs Op Duivelse Aarde 1
Pennyworth 2
Pernille 2
Power 6
Power Book Ii Ghost 2
Power Book Iii Raising Kanan 1
Power Book Iv Force 1
Prize Of Silence The 1
Ramy 2
Ransom 3
Real Housewives Of Atlanta The 2
Real Housewives Of Beverly Hills 7
Real Housewives Of Miami The 4
Real Housewives Of New Jersey The 4
Real Housewives Of New York City The 3
Real Housewives Of Orange County The 3
Real Housewives Of Potomac The 3
Real Housewives Of Salt Lake The 2
Real Housewives Ultimate Girls Trip The 1
Ride Upon The Storm 2
Rosemarys Baby 1
Run The World 1
S.W.A.T. 3
Saving Hope 5
Season Shakedown F1 1
Secret Life Of Sharks 1
Secret Lives Of Big Cats The 1
Seduced Inside The Nxivm Cult 1
Shield The 2 (van 7)
Shining Vale 1
Space Phenomena 1
Spanish Princess The 2
Spartacus 3
Spartacus Gods Of The Arena 1
Stand The 1
Step Up High Water 2
Stephen Hawkings Favorite Places 1
Summer House 1
Svartsjon 2
Sweetbitter 2
Terror 1
Thicker Than Water 2
Threesome 1
Thunder In My Heart 1
Tijdperk Van De Grote Katachtigen 1
Truth Will Out The 2
Two Sisters 1
Unit One 4
Vanderpump Dogs 1
Vanderpump Rules 2
Verder Dan De Spotlight 1
Vida 3
Vierde En Voor Altijd Alcoa 1
Walker 2
Warriors Of Liberty City 1
We Are Who We Are 1
White Princess The 1
Wisting 1
Wrong Man 1

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Is er ergens een tv-gids te zien van alle Viaplay kanalen?

Behalve die paar aankondigingen per dag kan ik nergens iets van een uitzend schema vinden voor de komende week.

Ik vind de site zelf er ook zo onduidelijk uit zien, het haalt me totaal niet over om een abonnement te nemen, in ieder geval niet op basis van die paar vooraankondiging per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 12-09 10:48
werphengel schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:36:
Is er ergens een tv-gids te zien van alle Viaplay kanalen?

Behalve die paar aankondigingen per dag kan ik nergens iets van een uitzend schema vinden voor de komende week.

Ik vind de site zelf er ook zo onduidelijk uit zien, het haalt me totaal niet over om een abonnement te nemen, in ieder geval niet op basis van die paar vooraankondiging per dag.
In de app wel maar die heb je uiteraard niet als je geen abonnement hebt...
Voorbeeld voor zaterdag 19 maart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNNgoW1AfvwCFoppmgAhq1MnSwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT15aRwPJG50GoAFVvmhfOc9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 11-03-2022 19:52 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:09:
[...]

Live streaming is wat anders dan reguliere streaming waar de buffer oneindig kan door bufferen. Dus de vergelijking die je maakt slaat nergens op, je bent appels met peren aan het vergelijken. Live streaming vraagt veel meer actieve buffering en een stabielere netwerkverbinding.

Wat ik al eerder zei is dat er met bepaalde apparaten en/of software problemen zijn. Vooralsnog lijkt het erop dat met name Chromecast, Android TV en de Chrome browser problemen hebben. Daarnaast lijken enkele LG smart tv modellen problemen te hebben. Apple apparaten lijken de minste problemen te kennen. Ik heb door de dag heen op verschillende momenten gekeken en totaal geen problemen ervaren tot de laatste 2 minuten wat ik eenvoudig kon oplossen met het opnieuw opzetten van de stream.
Wat fijn dat jij geen problemen had en dit zo goed kan oplossen. Echt super.

Ik snap het verschil tussen live en regulier streamen ook wel. En dan nog heb ik daar bij andere apps/aanbieders geen last van op mijn smart tv. Ik kwam hier om mijn slechte ervaring te delen en ik hoop dat mijn kijkervaring snel verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Klopt het dat je bij Bundesliga voetbal Engels commentaar hebt? Bij de instellingen wordt dit Swedish genoemd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Vandaag prima kunnen kijken via Apple TV 4k, geen enkel issue gehad en bijna de hele dag aan gestaan. Ja, de resolutie en bitrate mogen hoger, maar wie weet komt dat nog...

Was nou aangekondigd dat morgen een hogere stream gebruikt gaat worden? Dacht zoiets gelezen te hebben hier.
JoeMusashi schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:56:
[...]
Wat fijn dat jij geen problemen had en dit zo goed kan oplossen. Echt super.
Voegt echt iets toe zoiets! |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:09:
[...]

Genoeg voorbeelden van succesvolle live streaming: Discovery+ (Eurosport), ESPN Watch, Ziggo Sport Totaal GO (en in zekere zin NLZIET, Ziggo GO, KPN-app, Canal Digitaal-app). Zeker die eerste drie zijn enigszins vergelijkbaar met Viaplay. Klachten zijn er overal maar in verhouding lijkt het aantal bij Viaplay nu te hoog.

En het is natuurlijk mooi dat er veel mensen zijn bij wie alles goed verloopt. Maar zolang er een storm aan klachten is, speelt dat eigenlijk geen rol. Bij falende introducties van nieuwe telefoons (denk aan de Google Pixel 6) zijn er ook altijd mensen die nergens last van hebben. Hartstikke prima, maar uiteindelijk gaat het om de verhouding klacht/klant. Bij de Pixel 6 was die veel te hoog. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat bij Viaplay nu ook het geval is. Dit is niet de soepele introductie die ze ongetwijfeld gewenst hadden.

Als bedrijf wil je de klacht/klant-ratio laag houden. Lukt dat niet om wat voor reden dan ook, dan gaat er iets mis en moet je het aanpassen. Viaplay heeft er zelf voor gekozen al deze apparaten te ondersteunen. Dan moeten die ook naar tevredenheid gebruikt kunnen worden. Bij de gemiddelde Tweaker zal wifi of traag internet écht niet de oorzaak zijn (al zullen ze er ongetwijfeld tussen zitten). Mooi dat er met krachtige Apple-apparaten minder problemen zijn, maar die vormen de benchmark en niet de baseline. Dus laten we hopen dat de algehele situatie zich snel verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik de eerste 4 maanden via Ziggo ga kijken (de 20 euro aanbieding), en dan zodra F1TV van Nederlands commentaar voorzien is mogelijk daarheen switchen.

Meer mensen die dat zo gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Het is toch behoorlijk interresant om te lezen hoe goed de appletv het doet.

Ik krijg daar in dit topic weinig slechts van mee. Wat zou daar de reden voor zijn ?
Volgens mij ook weinig klachten over safari, zit daar soms een ander soort video decoder in ?

[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 11-03-2022 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:10:
Het is toch behoorlijk interresant om te lezen hoe goed de appletv het doet.

Ik krijg daar in dit topic weinig slechts van mee. Wat zou daar de reden voor zijn ?
Volgens mij ook weinig klachten over safari, zit daar soms een ander soort video decoder in ?
- Volledig eigen baas over hardware en software en daardoor een perfecte integratie.
- Geen rekening hoeven houden met de hardware van andere partijen.

Dat levert mooie, krachtige producten op. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Tof dat in de Viaplay app de IMDB ratings worden getoond. Dit zou Netflix van mij ook wel mogen doen. IMDB gebruik ik als leidraad voor het vullen van mijn watchlist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:27:
Tof dat in de Viaplay app de IMDB ratings worden getoond. Dit zou Netflix van mij ook wel mogen doen. IMDB gebruik ik als leidraad voor het vullen van mijn watchlist.
Dat zal Amazon (eigenaar van IMDb) als grote concurrent van Netflix waarschijnlijk niet toestaan, tenzij er flink betaald zou worden. Maar het is inderdaad wel erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

jeanj schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:31:
Goed, ook viaplay geactiveerd, dit zijn de

Films, gesorteerd op jaartal (aflopend) en alfabetisch

[...]

En series. alfabetisch, aantal seizoenen er achter

[...]
Gangs of London geweldige serie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Barre73 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:49:
[...]

In de app wel maar die heb je uiteraard niet als je geen abonnement hebt...
Voorbeeld voor zaterdag 19 maart:

[Afbeelding]
Waarom is dit niet voor iedereen zichtbaar!? Echt, zó irritant. 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Puc van S. schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Via de browser en android app wel overigens
Is dat zo? Enige wat ik tot nu toe gebruikt heb is een browser en de Android TV app en ik zie nergens een optie vanaf begin beginnen oid (itt bij Disney+, Prime), enkel 'verder kijken' (uiteraard spring je in de browser zo naar het begin maar in de app niet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yULD9koeoerjudWV1w_gaEHJT_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UBsRTYCNWyN8XqHv80IrcpUM.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 11-03-2022 21:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Nu aantal dagen in bezit van Viaplay, met name voor de F1. Tot dusver op nagenoeg alle aspecten een achteruitgang tegenover Ziggo.

- De kwaliteit van de stream is lachwekkend slecht. Zit je hier op je 65" OLED tv naar een 720p stream te kijken. Die ook nog een stottert en fluctueert in bitrate, waardoor je blokkering beeld krijgt.

- De app op zowel LG als Samsung, pure bagger. Als ik halverwege een uitzending erin spring, verwacht ik een "afspelen vanaf begin" en "live kijken" optie. Nee, je krijgt eerst allerlei spoilers te zien, waarna je handmatig terug moet klikken/spoelen.

- Alles komt ontzettend gescript over, voornamelijk bij Amber en Stephane. Het lijkt wel alsof ze een boek voor aan het lezen zijn. Laatstgenoemde mag ook wel iets minder articuleren. Guido en Tom staan er ook bij alsof ze onder schot gehouden worden, zo "stijf" allemaal. Dan zie ik toch liever de losse Tom die bij Ziggo aan tafel zat.

- Allard Kalff kan ik persoonlijk niet naar luisteren. De man praat alsof ie een klas met kleine kinderen toespreekt.

Puntje 1-2 zijn rond uit belachelijk voor 13,99€ per maand, schandalig eigenlijk. Puntje 3-4 zijn meer een persoonlijk dingetje maar alles bij elkaar zorgt er wel voor dat ik me echt nog zit te bedenken of ik hier een heel seizoen naar wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Rck010 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:16:
Nu aantal dagen in bezit van Viaplay, met name voor de F1. Tot dusver op nagenoeg alle aspecten een achteruitgang tegenover Ziggo.

- De kwaliteit van de stream is lachwekkend slecht. Zit je hier op je 65" OLED tv naar een 720p stream te kijken. Die ook nog een stottert en fluctueert in bitrate, waardoor je blokkering beeld krijgt.

- De app op zowel LG als Samsung, pure bagger. Als ik halverwege een uitzending erin spring, verwacht ik een "afspelen vanaf begin" en "live kijken" optie. Nee, je krijgt eerst allerlei spoilers te zien, waarna je handmatig terug moet klikken/spoelen.

- Alles komt ontzettend gescript over, voornamelijk bij Amber en Stephane. Het lijkt wel alsof ze een boek voor aan het lezen zijn. Laatstgenoemde mag ook wel iets minder articuleren. Guido en Tom staan er ook bij alsof ze onder schot gehouden worden, zo "stijf" allemaal. Dan zie ik toch liever de losse Tom die bij Ziggo aan tafel zat.

- Allard Kalff kan ik persoonlijk niet naar luisteren. De man praat alsof ie een klas met kleine kinderen toespreekt.

Puntje 1-2 zijn rond uit belachelijk voor 13,99€ per maand, schandalig eigenlijk. Puntje 3-4 zijn meer een persoonlijk dingetje maar alles bij elkaar zorgt er wel voor dat ik me echt nog zit te bedenken of ik hier een heel seizoen naar wil kijken.
Van mij mogen ze ook wel Amber vervangen, vooral in F1 Talks vind ik haar rete irritant. Constant een smiley, alsof ze verplicht continu moet glimlachen. Komt heel erg nep over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Rck010 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:16:

Werkelijk helemaal niets aan toe te voegen, zeer goed verwoord. Ik vind de app op m'n LG CX ook buitengewoon ruk werken. Buiten de overige zaken die je opnoemt.

Vind het echt een amateuristisch geheel, kan er niets ander van maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

c-nan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Van mij mogen ze ook wel Amber vervangen, vooral in F1 Talks vind ik haar rete irritant. Constant een smiley, alsof ze verplicht continu moet glimlachen. Komt heel erg nep over.
Amber moet nog groeien, maar ze krijgt ook wel erg veel op haar bord ineens met al die testdagen verslaan.

De afwisseling van alle analisten vond ik wel erg leuk. Je hebt altijd wel een voorkeur voor iemand, maar door de afwisseling kan ik dat wel goed hebben. Beter dan altijd Olav, Jack en Doornbos.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
c-nan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Nja weet je, voor die meiden is het ook nieuw en hebben nog weinig ervaring. Je ziet/hoort aan Amber gewoon dat ze een presentatrice van het journaal is, zo staat ze nu ook te presenteren.

Het heeft misschien wat tijd nodig. Maar ik weet niet of ik ze die tijd ga geven... Nogmaals, ik vind die 13,99€ ronduit belachelijk voor wat we ervoor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
tweakduke schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:25:
[...]

Amber moet nog groeien, maar ze krijgt ook wel erg veel op haar bord ineens met al die testdagen verslaan.

De afwisseling van alle analisten vond ik wel erg leuk. Je hebt altijd wel een voorkeur voor iemand, maar door de afwisseling kan ik dat wel goed hebben. Beter dan altijd Olav, Jack en Doornbos.
Ik had niets tegen Olav, Jack en Doornbos. Was er wel gewend aangeraakt, voelde vertrouwd en ik kon de grappige aanpak wel waarderen. Het hoeft voor mij niet allemaal zo bloed serieus.

Voor mij persoonlijk hoeven er ook geen 10 verschillende analysten en 4 commentatoren te zijn, wat is de meerwaarde? Het draait om actie op de baan en wat extra relevante/interessante informatie, verder moet een commentator ook vooral weten wanneer ie z'n mond een keer moet houden.

Maar goed, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Rck010 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Ik had niets tegen Olav, Jack en Doornbos. Was er wel gewend aangeraakt, voelde vertrouwd en ik kon de grappige aanpak wel waarderen. Het hoeft voor mij niet allemaal zo bloed serieus.

Voor mij persoonlijk hoeven er ook geen 10 verschillende analysten en 4 commentatoren te zijn, wat is de meerwaarde? Het draait om actie op de baan en wat extra relevante/interessante informatie, verder moet een commentator ook vooral weten wanneer ie z'n mond een keer moet houden.

Maar goed, dat is mijn mening.
Als ze de uitzendingen zo houden rondom alle sportevenement met dezelfde studio dan gaat het denk ik wel wat saai worden.

Bij Ziggo vond ik het allemaal wat teveel beleving, sensatie en te weinig inhoud. De inhoudelijke kant is duidelijk beter aanwezig bij viaplay. Hopelijk weten ze de spanning en beleving kant wat beter vorm te geven anders gaat het voor veel mensen te saai worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen hebben hun tijd nodig. Ik vind Stephane Kox prettig voor het oog en oor. Commentatoren ook goed stemgeluid. Vooral het gebrek aan scheldwoorden is erg fijn.

Beeld moet beter. Dat is een keiharde graadmeter. Anders stap ik volgend jaar over op F1tv.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIo1CC6l5JkFlJbXWEe3jiEG0BE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUOaOiF2Bhxo9BDzhOOF2yUR.jpg?f=fotoalbum_large
Er zou vandaag storing zijn geweest waardoor het veel bufferen en of stopte de stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:17:
[Afbeelding]
Er zou vandaag storing zijn geweest waardoor het veel bufferen en of stopte de stream
De focus ligt op resolutie omdat vele klagers zo vol op het orgel daarover gingen maar ik hoop dat de bitrate omhoog gaat. Die resolutie kan me gestolen worden als de bitrate niet met minstens 50% toeneemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ach, ik kan mij de aanloopprobleempjes bij F1TV ook nog goed herinneren (en daar zit een nog veel grotere club achter), of wanneer de app of verbinding van Ziggo er weer eens uitklapte.
Heb vandaag eventjes gekeken en de content was prima en werd prettig gebracht al vraag ik mij af of het dit bedrag waard is, aan de andere kant, een dagje rondlopen op een circuit is ook prijzig en dan zie je minder van de actie op de baan.
Testdagen en testuitzendingen, geef het wat tijd en na een race of 2 zal het allemaal wel wat meer gefinetuned zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 12-09 10:48
werphengel schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Waarom is dit niet voor iedereen zichtbaar!? Echt, zó irritant. 😤
Helemaal met je eens. HBO Max is net gelanceerd en die doen dat anders. Je download de app en kan alles checken en zien wat het aanbod is. Maar niks aanzetten tot je bent ingelogd. Stuk beter geregeld..

Trouwens... Zou dat niet kunnen? Dat je de app van Viaplay download en even kijkt of je wel de programmering kan zien zonder in te loggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 11-03-2022 22:57 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
[Afbeelding]
Wel een vreemde verklaring, daar je dit geklaag al sinds lancering hoort en bijv. in dit topic ook berichten terug te vinden zijn van lage kwaliteit bij het darten vorig weekend. Of hebben ze dan al een week lang een 'landelijke storing', zou natuurlijk kunnen, maar ook dat helpt het vertrouwen niet echt voor mensen zoals ik die 'on the fence' zijn m.b.t. overgaan tot het nemen van een abo of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Helemaal met je eens. HBO Max is net gelanceerd en die doen dat anders. Je download de app en kan alles checken en zien wat het aanbod is. Maar niks aanzetten tot je bent ingelogd. Stuk beter geregeld..

Trouwens... Zou dat niet kunnen? Dat je de app van Viaplay download en even kijkt of je wel de programmering kan zien zonder in te loggen?
Je kunt op de website sowieso zien wat er aan live sport te zien is de komende dagen. Films en Series ook trouwens. Helemaal uniek niet, maar de meeste diensten doen dat niet.

Of alles compleet is weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 11-03-2022 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

De website van Viaplay staat bij Amazon (cloudfront), als ze de diensten aanbieden via het CDN van AWS, zou je toch verwachten dat er genoeg capaciteit zou moeten zijn. Dus ik hoop dat ze vanaf morgen wat meer gaan opschalen en daarmee tegelijk de kwaliteit kunnen verhogen.

Edit: Even verder gekeken, CDN die ze gebruiken voor series is Akamai, dus dat moet ook geen probleem zijn Bij F1 zie ik viaplay CDN staan.. Misschien gaan ze morgen wel switchen qua CDN en niet meer hun eigen gebruiken? Zal dat morgen weer eens bekijken :)

Edit: Hun eigen CDN domein staat blijkbaar bij Fastly... Ze gebruiken dus meerdere CDN providers.

code:
1
2
3
4
5
6
7
nslookup live-b-dash-cdn7-vp.cdn.viaplay.tv

Non-authoritative answer:
Name:    dualstack.viaplay.map.fastly.net
Addresses:  2a04:4e42:9::710
          151.101.38.198
Aliases:  live-b-dash-cdn7-vp.cdn.viaplay.tv

[ Voor 53% gewijzigd door Zenix op 11-03-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Dennism schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:02:
[...]

Wel een vreemde verklaring, daar je dit geklaag al sinds lancering hoort en bijv. in dit topic ook berichten terug te vinden zijn van lage kwaliteit bij het darten vorig weekend. Of hebben ze dan al een week lang een 'landelijke storing', zou natuurlijk kunnen, maar ook dat helpt het vertrouwen niet echt voor mensen zoals ik die 'on the fence' zijn m.b.t. overgaan tot het nemen van een abo of niet.
Is een fanaccount volgens mij, geen officiële pagina.

De officiële reactie op Twitter was als volgt:

"De testdagen van Formule 1 werden vandaag & gisteren gestreamd met een lagere resolutie. Maar tijdens het komende weekend en in de toekomst zullen wij het F1-seizoen van dit jaar in een hogere resolutie gaan uitzenden."

Geen melding over een storing, wel dat de kwaliteit beter moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
[Afbeelding]
Ik denk dat er minder mensen hadden geklaagd als ze van te voren duidelijk hadden gemeld dat 720P voor F1 maar tijdelijk is. Ze bleven maar zeggen dat ze 1080P uitzenden terwijl vele toch echter 720P ontvingen. Achteraf hadden ze dit dus naar mijn mening beter kunnen communiceren.

Achja, gelukkig hebben ze ook positieve punten naar mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Viaplay serieus..?

Ik moet even me ei kwijt na het doorlezen van hun Twitterfeed... Man man man wat een slechte zaak, ze reageren 90% hetzelfde met een standaard tekst op verschillende vragen over wazig beeld of schokkerig beeld.
De testdagen van Formule 1 worden vandaag gestreamd met een lagere resolutie,
Maar tijdens het komende weekend en in de toekomst zullen wij het F1-seizoen van dit jaar in een hogere resolutie gaan uitzenden
Alsof dat te maken heeft met het probleem, ze kijken niet eens wat mensen vragen en antwoorden maar gewoon domweg blind...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaIyWEi2jiQjueQ6P5E4XOSA4oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDFLsRrSplhU83PKRZJDXvMK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wederom na werk weer de laatste minuten gekeken van de testdagen in korrelig beeld en zelfs schokkerig beeld, hoop echt dat ze in een week tijd wonderen gaan verrichten. Want zo willen veel Nederlanders hun race niet kijken en zullen ze veel klanten gaan verliezen vrees ik..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Na het kijken van de eerste aflevering van drive to survive besef je pas hoe slecht de kwaliteit is. Zo wil ik elke race zien. 4K Dolby Vision _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Miesjh op 12-03-2022 00:03 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2