Leven HVOD. Leveren via AVOD en SVOD structure.HollowGamer schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:14:
[...]
Ja, alleen maken ze dan het abonnement met reclame net zo duur als de vorige, en je krijgt weer minder schermen of geen HD.
Vind het geen goede ontwikkeling, verre van zelfs.
Wow. Een rijtje afko’s. ;-)
Moest ff zoeken: https://www.simplestream....od-ott-the-ultimate-guide
Ik weet nog niet precies wat je nu bedoelt.
Dat Viaplay Hybrid Video on Demand (HVOD) doet met Advertising Video on Demand (AVOD) en Subscription Video on Demand (SVOD). Maar dat klopt niet helemaal want Viaplay levert geen VOD via Viaplay TV*, maar gewoon lineaire televisie naast hun SVOD.Rallye schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:08:
Wow. Een rijtje afko’s. ;-)
* VOD is wel 7 dagen beschikbaar via NLZiet. Maar dit is ook SVOD.
Sorry, in Nederland niet, maar wel in Denemarken ondertussen wel.alex3305 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Dat Viaplay Hybrid Video on Demand (HVOD) doet met Advertising Video on Demand (AVOD) en Subscription Video on Demand (SVOD). Maar dat klopt niet helemaal want Viaplay levert geen VOD via Viaplay TV*, maar gewoon lineaire televisie naast hun SVOD.
* VOD is wel 7 dagen beschikbaar via NLZiet. Maar dit is ook SVOD.
Omdat ik vaak loop te mauwen over Viaplay mag het nu ook wel keer worden gezegd dat dit weekend alles prima werkte 
Hopelijk jinx ik de boel nu niet
Hopelijk jinx ik de boel nu niet
Ik zie dat de zender "Viaplay TV" ook aangeboden wordt via een Canal Digitaal app abbo. Zit hier F1 dan bij?
Viaplay TV biedt een deel van hun content gratis aan. F1 live valt hier niet onder, hooguit een keer een vrije training. De herhaling van de races komt wel op de zender, een aantal uur later.Furfoot schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:30:
Ik zie dat de zender "Viaplay TV" ook aangeboden wordt via een Canal Digitaal app abbo. Zit hier F1 dan bij?
Gratis live content is vooral voetbal uit de premier league, bundesliga, darts en afgelopen weekend de F2/F3 races op Zondag.
Trouwens niet alleen bij Canaal Digitaal, de zender is bij alle grote providers beschikbaar. Uitzondering is Ziggo klanten die nog op het oude netwerk zitten, klanten via de mediabox e.d. krijgen de zender wel. De zender is in het basispakket beschikbaar op de plek waar vroeger SBS9 zat, die zender is door Viaplay overgenomen.
Darts wel, voetbal haast niet. Meestal zie je dan een serie herhaling.dudinson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:36:
[...]
Gratis live content is vooral voetbal uit de premier league, bundesliga, darts en afgelopen weekend de F2/F3 races op Zondag.
Helaas heb je daarbij ook geen analyses, die zijn t.o.v. Ziggo wel goed in mijn ogen.
Ik zie dat er nu ook wat content in 4K beschikbaar is zoals 'Lucky!', de documentaire over Bernie Ecclestone en 'The end of the storm' over Liverpool.
Nog 1tje gevonden: https://viaplay.com/movie...oughs-light-on-earth-2016
Nog 1tje gevonden: https://viaplay.com/movie...oughs-light-on-earth-2016
[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Killalot op 18-07-2024 00:22 ]
Viaplay wat iets in 4K doet? Zo zo. Dat was wel de laatste waarvan ik iets im die richting had verwacht (samen met SkyShowtime).Sir_Killalot schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:22:
Ik zie dat er nu ook wat content in 4K beschikbaar is zoals 'Lucky!', de documentaire over Bernie Ecclestone en 'The end of the storm' over Liverpool.
Bedankt voor het melden
De race wordt wel rond een uur van 22:30 opnieuw herhaald. Dus mocht je geduld hebben kan je het wel helemaal kijken. Eventueel opnemen en dan reclame doorspoelen als Canal Digitaal het toelaat.Furfoot schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:30:
Vinden andere het ook jammer dat ze het 'intro' geluid voor een stream zoals nu bij de F1, niet vaker gewoon als standaard gebruiken?
Wat is dat Viaplay toch slecht. Mijn internetsnelheid is ruim voldoende, 750Mpbs, maar het blijft maar bevriezen en herhaalt steeds een klein stukje en als je niet op de site bent en komt dan weer terug is het beeld bevroren. Soms wel 3 a 4 seconden. Dit gebeurt alleen met Viaplay en maar beweren dat het bij jezelf ligt en niet bij hun. Waardeloos! Het is omdat ik de Premier League volg, anders had ik het opgezegd.
Ik herken dat echt helaas niet. Kun je meer details geven? Ik heb het heel soms, maar niet meer zoveel als vroeger.desalniettemin schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:21:
Wat is dat Viaplay toch slecht. Mijn internetsnelheid is ruim voldoende, 750Mpbs, maar het blijft maar bevriezen en herhaalt steeds een klein stukje en als je niet op de site bent en komt dan weer terug is het beeld bevroren. Soms wel 3 a 4 seconden. Dit gebeurt alleen met Viaplay en maar beweren dat het bij jezelf ligt en niet bij hun. Waardeloos! Het is omdat ik de Premier League volg, anders had ik het opgezegd.
Heb je iets van Adguard of hoe stream je?
Met Firefox op MX Linux Xfce. Ik heb uBlock origin, maar die staat uit op Viaplay, maar ik heb Firefox met en zonder addons ook geprobeerd, maakte niets uit. Libre Wolf zelfde probleem. Misschien moet ik maar eens Chrome of Brave proberen.HollowGamer schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:44:
[...]
Ik herken dat echt helaas niet. Kun je meer details geven? Ik heb het heel soms, maar niet meer zoveel als vroeger.
Heb je iets van Adguard of hoe stream je?
Ik gebruik Firefox ook als standaard browser, maar ook op werk laatste tijd vol met bugs en problemen. Bepaalde SAP applicaties die niet lekker draaien in Firefox, maar wel op Chrome. Zelfde de laatste tijd voor Afas InSite. Vrijwel altijd ligt het aan Firefox, dus zou me niets verbazen als dat ook hier weer het geval is.desalniettemin schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:22:
[...]
Met Firefox op MX Linux Xfce. Ik heb uBlock origin, maar die staat uit op Viaplay, maar ik heb Firefox met en zonder addons ook geprobeerd, maakte niets uit. Libre Wolf zelfde probleem. Misschien moet ik maar eens Chrome of Brave proberen.
Je weet zeker dat je verbinding stabiel is? Ga je over WiFi of kabel?desalniettemin schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:22:
[...]
Met Firefox op MX Linux Xfce. Ik heb uBlock origin, maar die staat uit op Viaplay, maar ik heb Firefox met en zonder addons ook geprobeerd, maakte niets uit. Libre Wolf zelfde probleem. Misschien moet ik maar eens Chrome of Brave proberen.
Wat ook zou kunnen, maar dat is altijd een big if, is dat je VA-API (dus decoden via GPU) niet goed werkt of je hardware te zwak is ervoor. Ik ken niet MX Linux, maar Xfce wordt wel door veel gedraaid op een apparaat met weinig resources.
Als je de Video Kwaliteit instelt op laagste niveau, blijft hij dan wel stabiel?
Ethernet, altijd ethernet. Ik ga eerst eens een andere browser proberen. Ik heb echt alles al eens geprobeerd. Blijf het raar vinden dat het altijd alleen met Viaplay die problemen, maar nooit met andere.
[ Voor 67% gewijzigd door desalniettemin op 29-07-2024 16:54 ]
Wat zijn je computer specs?desalniettemin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:51:
Ethernet, altijd ethernet. Ik ga eerst eens een andere browser proberen. Ik heb echt alles al eens geprobeerd. Blijf het raar vinden dat het altijd alleen met Viaplay die problemen, maar nooit met andere.
Kun je ook eens je console.log laten zien - bij issues?
Het is echt even zoeken wat het is.
De nieuwe Verstappen docu serie "Off The Beaten Track" is ook beschikbaar in 4K.
https://viaplay.com/serie...-track/season-1/episode-1
Ik snap hem, maar meer geintresseerd in live-content.Sir_Killalot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:31:
De nieuwe Verstappen docu serie "Off The Beaten Track" is ook beschikbaar in 4K.
Ik verwacht dat de eerste PL-wedstrijd nog altijd in 720p zal zijn.
Voor zo'n dure streamingservice best wel triest inderdaad.HollowGamer schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:26:
[...]
Ik snap hem, maar meer geintresseerd in live-content.
Ik verwacht dat de eerste PL-wedstrijd nog altijd in 720p zal zijn.
Mijn AppleTV 4k wil er niet echt UHD van maken.Sir_Killalot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:31:
3,7mbit op H.264 vind ik ook wat magertjes
:strip_exif()/f/image/v0NrEqPzzBK8QZTerSR2jOLI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door dnmw2705 op 05-08-2024 18:27 ]
Beter dan 360P streams via twitter. Ik ben nog altijd blij dat ik alle wedstrijden van mijn club kan kijken. Nu zowel Slot als Ten Hag in de EPL zitten ben ik helemaal opgelucht dat het niet terug naar Ziggo is gegaan. Dan weet je dat gegarandeerd al hun wedstrijden worden uitgezonden en moet je maar hopen dat je eens per maand jouw team te zien krijgen.Sir_Killalot schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 02:07:
[...]
Voor zo'n dure streamingservice best wel triest inderdaad.
Ik hoop nog wel dat er met start seizoen een nieuwe jaaraanbieding komt.
Viaplay kan wat dat betreft echt een voorbeeld nemen aan HBO Max. Die zenden nu met de Olympische Spelen tot soms wel tientallen gelijktijdige livestreams uit, allemaal in nette 1080p50 en zo'n 9 Mb/s. Bijna de dubbele bitrate van Viaplay en zonder enige moeite of problemen.Sir_Killalot schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 02:07:
Voor zo'n dure streamingservice best wel triest inderdaad.
Dan is het toch wel jammer om topsport als F1 en Engels/Duits voetbal in zulke matige kwaliteit bij Viaplay te zien.
Na de introductie van HVOD in Denemarken begin van de zomer, is het vanaf vandaag ook in Noorwegen en Zweden beschikbaar. De advertenties zitten alleen op films en series, dus ik verwacht dat de Nederland nog wel even duurt voordat ze het hier introduceren

Komkommer nieuws, het jaar abo is weer terug bij viaplay, met maar liefst meer dan 50 euro korting (50,40 om precies te zijn) en kost het €12,79 pm voor 12 maanden. En aangezien viaplay altijd zo goed communiceert, staat er niet bij hoe lang de aanbieding geldt.....
Mooi als je toch van plan was 12 maanden af te nemen, als je alleen nog tot begin december f1 wilt, doe dan een maand abonnement. Darts, voetbal etc is weer een ander verhaal.
Mooi als je toch van plan was 12 maanden af te nemen, als je alleen nog tot begin december f1 wilt, doe dan een maand abonnement. Darts, voetbal etc is weer een ander verhaal.
Everything is better with Bluetooth
Het jaarabbo is inderdaad weer terug en kost 13,79 Euro. 12,79 is volgens mij het bedrag van afgelopen mei.jeanj schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:07:
Komkommer nieuws, het jaar abo is weer terug bij viaplay, met maar liefst meer dan 50 euro korting (50,40 om precies te zijn) en kost het €12,79 pm voor 12 maanden. En aangezien viaplay altijd zo goed communiceert, staat er niet bij hoe lang de aanbieding geldt.....
Anyway, net via de chat geregeld dat mijn abonnement per 05/09 tegen 13,79 euro verlengd wordt. Zo'n beetje het maximum van wat ik er voor over heb.
De actie zou lopen t/m 2 september.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Komend weekend zelfs vier Premier League wedstrijden 'gratis' op Viaplay TV. Ik red me daar eigenlijk wel prima mee in combinatie met F1TV en VTM.
Ik was Viaplay TV al weer helemaal vergeten (want ook F1TV). Leuk dat we enkele PL wedstrijden kunnen kijken.TexMex schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:20:
Komend weekend zelfs vier Premier League wedstrijden 'gratis' op Viaplay TV! Ik red me daar eigenlijk wel prima mee in combinatie met F1TV en VTM.
En op zondagavond doen ze een programma met alle samenvattingen van de speelronde uit de PL. Al verwacht ik dat BBC’s Match of the Day op zaterdagavond/zondagochtend een beter alternatief is omdat het geen reclamefestival isTexMex schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:20:
Komend weekend zelfs vier Premier League wedstrijden 'gratis' op Viaplay TV. Ik red me daar eigenlijk wel prima mee in combinatie met F1TV en VTM.
Via een "bevriend" account zaterdag een klein stukje van community shield gezien. Beeldkwaliteit nog steeds erg matig. Nog steeds geen concreet nieuws over een upgrade van de beeldkwaliteit behalve dat het een prioriteit is.
Dit weekend dus 4 gratis potjes op VP TV. Wellicht kijk ik daar af en toe, voor de f1 blijf ik bij f1 tv. Na 1 januari maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.
Dit weekend dus 4 gratis potjes op VP TV. Wellicht kijk ik daar af en toe, voor de f1 blijf ik bij f1 tv. Na 1 januari maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.
Ik heb in mei dat jaarabonnement afgesloten. Ik kijk de F1-races dan in UHD4k en PL ook sommige wedstrijden. Die 12,79 is het deels waard omdat de Zweedse uitzendingen in UHD4k dus voldoende zijn, maar de Nederlandse beeldkwaliteit blijft gewoon echt ondermaats. Het gaat er dan ook gewoon per mei 2025 weer uit.
Ik heb 26-1-24 een jaarabonnement afgesloten. Ik betaal maandelijks €12,79 p/mnd.TFHfony schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:12:
[...]
Het jaarabbo is inderdaad weer terug en kost 13,79 Euro. 12,79 is volgens mij het bedrag van afgelopen mei.
Anyway, net via de chat geregeld dat mijn abonnement per 05/09 tegen 13,79 euro verlengd wordt. Zo'n beetje het maximum van wat ik er voor over heb.
De actie zou lopen t/m 2 september.
Ik hoop tegen eind van het jaar dat ze weer jaarabonnementen aanbieden, anders zou ik per september moeten verlengen, als dat kan met mijn huidige jaarabonnement.
BP on the move!!!
He, wacht, Viaplay in Zweden is dus wel 4k?dnmw2705 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:01:
Die 12,79 is het deels waard omdat de Zweedse uitzendingen in UHD4k dus voldoende zijn
Iemand enig idee waarom daar wel en hier niet (niet dat het veel uitmaakt, mijn 2016 Sony is "slechts"1080p, maar vraag me af waarom het per land verschillend is, is dat puur omdat het abo in Zweden een stuk duurder is?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nog duurder Wowwww !!!MeNTaL_TO schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:07:
[...]
He, wacht, Viaplay in Zweden is dus wel 4k?
Iemand enig idee waarom daar wel en hier niet (niet dat het veel uitmaakt, mijn 2016 Sony is "slechts"1080p, maar vraag me af waarom het per land verschillend is, is dat puur omdat het abo in Zweden een stuk duurder is?
Ja, F1 alleen de races (Ziggo Sport had alles van F1 in UHD4k). PL doen ze alleen top wedstrijden en afgelopen mei waren de finales van EL en UECL in UHD4k te zien. Je kan gewoon met je Nederlandse account op Viaplay.se inloggen en dan kijken. Alleen het laden van de streams duurt evenMeNTaL_TO schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:07:
[...]
He, wacht, Viaplay in Zweden is dus wel 4k?
Ik wilde bijna gaan opzeggen vanwege VP TV en Premier League. Maar de interessante matches zijn niet op VP TV. Waaronder het debuut van Slot bij Liverpool. Zo slim zijn ze dan ook wel weer natuurlijk.Aartstyle schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:38:
ja jammer, maar ook logisch idd.DutchOwnage schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:08:
[...]
Ik wilde bijna gaan opzeggen vanwege VP TV en Premier League. Maar de interessante matches zijn niet op VP TV. Waaronder het debuut van Slot bij Liverpool. Zo slim zijn ze dan ook wel weer natuurlijk.
Moet wel eerlijk bekennen dat ook ziggo veel problemen heeft met live streaming nu ze het europees voetbal hebben. Dus het is niet viaplay specifiek. Ook de recensies van netflix die nu en dan wat live dingen gedaan heeft zijn niet uitsluitend positief. Blijkbaar is live streaming toch soms wat ingewikkelder dan het lijkt.
Desalnietemin heeft de consument daar geen boodschap aan natuurlijk. Die betalen voor het beeld op het scherm en de manier hoe dat dan gedaan wordt is de keuze van de aanbieder. Die leveringswijze mag de aanbieder nooit als excuus bebruiken.
Ik vind die deal inc F1 tv wel okay, waarom zoveel negatieve meldingen? Ik kijk heel graag naar Premier League en die deal met f1 tv pro is kaal al 11 euro dus voor 3 euro extra per maand heb ik nu 380 premier league wedstrijden inplaats van brakke streams, plus toffe F1 tv pro MET archief! Winwinwin!
Net de Spaanse GP van 1996 nog eens bekeken. Echt waan, waanzinning. DE masterclass van Schumacher, in een 3e rangs auto 4 seconde per rondje sneller dan de pace setting Williamsen. 40 second voorsprong op P2 bij rondje 18. meer dan een minuut bij zn eerste stop. Maar ook de race van Alesi, in die condities. Barrichello was fantastisch. En ook Jos Verstappen! In een zeepkist, meer kan je die TWR Footwork niet noemen, met 6e rangs Hart V8 was hij lange tijd minstens zo snel of soms zelfs sneller dan said Williamsen. Ja hij heeft de race niet gefinished maar reed 90 minuten lang - veel langer dan Berger in de Benetton, Hill in de superieure Williams, en vele andere grote namen, als 1 van de weinigen nog steeds rond, maakte de Sauber van Frentzen het leven zuur en was gewoon een top, top talent. Door een klein foutje verloor hij de achterkant vanaf P5 en eindigde in de modder in lap 48 (niet tegen de muur, beste wiki) maar dat was ook een toprace van Jos Verstappen.
Maar Schumacher, bijna elke bocht sideways met die Ferrari. Echt waaaaaauw! Die halverwege ook nog eens van V10 op 8 cylinders ging lopen. Man man man man. Het is nog steeds een ongelooflijk indrukwekkende race met zoveel overmacht dat zelfs Max niet heeft laten zien, zelfs niet in de laatste 2 jaar. Kortom: bekend van Schumachers bikkelrace, maar je ziet meer bikkels, waaronder Jos. Highly recommended.
Net de Spaanse GP van 1996 nog eens bekeken. Echt waan, waanzinning. DE masterclass van Schumacher, in een 3e rangs auto 4 seconde per rondje sneller dan de pace setting Williamsen. 40 second voorsprong op P2 bij rondje 18. meer dan een minuut bij zn eerste stop. Maar ook de race van Alesi, in die condities. Barrichello was fantastisch. En ook Jos Verstappen! In een zeepkist, meer kan je die TWR Footwork niet noemen, met 6e rangs Hart V8 was hij lange tijd minstens zo snel of soms zelfs sneller dan said Williamsen. Ja hij heeft de race niet gefinished maar reed 90 minuten lang - veel langer dan Berger in de Benetton, Hill in de superieure Williams, en vele andere grote namen, als 1 van de weinigen nog steeds rond, maakte de Sauber van Frentzen het leven zuur en was gewoon een top, top talent. Door een klein foutje verloor hij de achterkant vanaf P5 en eindigde in de modder in lap 48 (niet tegen de muur, beste wiki) maar dat was ook een toprace van Jos Verstappen.
Maar Schumacher, bijna elke bocht sideways met die Ferrari. Echt waaaaaauw! Die halverwege ook nog eens van V10 op 8 cylinders ging lopen. Man man man man. Het is nog steeds een ongelooflijk indrukwekkende race met zoveel overmacht dat zelfs Max niet heeft laten zien, zelfs niet in de laatste 2 jaar. Kortom: bekend van Schumachers bikkelrace, maar je ziet meer bikkels, waaronder Jos. Highly recommended.
[ Voor 4% gewijzigd door Rene44 op 15-08-2024 17:01 ]
Omdat F1TV Pro €65 per jaar was. En in de meeste andere landen is de prijs met €5 tot €10 gestegen. Alleen vanwege een deal met Viaplay is het hier (en in andere landen waar Viaplay nog actief is) kaal €11,90/maand.Rene44 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:59:
Ik vind die deal inc F1 tv wel okay, waarom zoveel negatieve meldingen? Ik kijk heel graag naar Premier League en die deal met f1 tv pro is kaal al 11 euro dus voor 3 euro extra per maand heb ik nu 380 premier
Viaplay heeft gewoon veel te veel geld betaald voor uitzendrechten. En daar mogen de fans nu voor betalen.
Omdat het narratief over Viaplay hier gewoon negatief moet zijn.Rene44 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:59:
Ik vind die deal inc F1 tv wel okay, waarom zoveel negatieve meldingen? Ik kijk heel graag naar Premier League en die deal met f1 tv pro is kaal al 11 euro dus voor 3 euro extra per maand heb ik nu 380 premier league wedstrijden inplaats van brakke streams, plus toffe F1 tv pro MET archief! Winwinwin!
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Maar spec F1 channel was vroeger nog veel duurder. 60 of 70 gulden per maand voor Canal+, die een kale versie van Bernievision had. Dit is zoveel beter, voor een fractie. Ik kan me voorstellen dat mensen teleurgesteld zijn met voorgaande abbos maar voor mij als nieuwe user, ik vind het meer dan acceptabel. Ik hoef zelfs geen specifieke tv abbo te nemen. Ook dat was tot voor kort wel anders.RocketKoen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:37:
[...]
Omdat F1TV Pro €65 per jaar was. En in de meeste andere landen is de prijs met €5 tot €10 gestegen. Alleen vanwege een deal met Viaplay is het hier (en in andere landen waar Viaplay nog actief is) kaal €11,90/maand.
Viaplay heeft gewoon veel te veel geld betaald voor uitzendrechten. En daar mogen de fans nu voor betalen.
Dat vooral.Gunner schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:44:
[...]
Omdat het narratief over Viaplay hier gewoon negatief moet zijn.
Ik had het persoonlijk wel fijn gevonden als er een goedkoper abonnement was geweest zonder die F1 hype rommel.
Enfin, abbo weer afgesloten. Morgen tijd voor de Premier League

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-08-2024 14:05 ]
Ik heb zelf (nog) geen Viaplay maar zit te twijfelen, interresantste wat ze aanbieden vind ik de premier leaugue maar ik lees daarvan dat de beeldkwaliteit mager is. Ik heb gisteren en vorige week Ajax gekeken op Ziggo via de gratis manier, ik vond dat ook eer matige kwaliteit, was dat vergelijkbaar met de beeldkwaliteit van een wedstrijd die door Viaplay wordt uitgezonden? Wedstrijden op de reguliere kanalen van Espn (of voorheen de Europese wedstrijden op RTL, NL elftal op NOS) vind ik prima kwaliteit, de 4K wedstrijden up ESPN ultra zijn gewoon zo scherp dat je de grassprietjes kan tellen.
En dat terwijl het niet eens 4K is, maar 1080p HDR...J-roenn schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:02:
Ik heb zelf (nog) geen Viaplay maar zit te twijfelen, interresantste wat ze aanbieden vind ik de premier leaugue maar ik lees daarvan dat de beeldkwaliteit mager is. Ik heb gisteren en vorige week Ajax gekeken op Ziggo via de gratis manier, ik vond dat ook eer matige kwaliteit, was dat vergelijkbaar met de beeldkwaliteit van een wedstrijd die door Viaplay wordt uitgezonden? Wedstrijden op de reguliere kanalen van Espn (of voorheen de Europese wedstrijden op RTL, NL elftal op NOS) vind ik prima kwaliteit, de 4K wedstrijden up ESPN ultra zijn gewoon zo scherp dat je de grassprietjes kan tellen.
De beeldkwaliteit van Viaplay ligt zelfs nog iets lager. Ziggo zendt via de app uit in 1080p50 in HEVC met een bitrate van 5,5 Mb/s. Bij Viaplay is dat 1080p50 in de oudere AVC-codec met een bitrate van 5 Mb/s.J-roenn schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:02:
Door de efficiëntere HEVC-codec haal je bij een gelijke bitrate een betere beeldkwaliteit. Maar bij Viaplay is de bitrate dus íets lager en ook nog eens in een oudere codec. Dat levert een minder beeld op dan het voetbal via Ziggo GO (wat op zichzelf al niet geweldig is). Beide blijven inderdaad ver achter op ESPN UHD, maar het zou al schelen als Viaplay eens de stap naar HEVC gaat zetten.
Overigens kun je ook elke week een aantal Premier League wedstrijden zien (dit weekend vier) op het lineaire kanaal Viaplay TV bij je tv-provider.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 16-08-2024 21:03 ]
Ben je nou serieus of sarcastisch? Dit is een forum waarop mensen hun mening en ervaring delen en ook hulp zoeken voor problemen die ze ondervinden met de dienstverlening van Viaplay. Die dienstverlening die na meer dan 3(!) jaar nog steeds niet echt helemaal top is.Gunner schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:44:
[...]
Er is veel goeds aan Viaplay maar ook heel veel slechts en dat zullen mensen gewoon moeten accepteren i.p.v. altijd maar roepen 'bij mij werkt het perfect wat zeuren jullie nou'
Beetje complot/wappie gedoe dit alsof er mensen worden betaald om het narratief over Viaplay negatief te houden. Je mag simpelweg gewoon verwachten dat een bestaande streamingdienst zijn zaakjes na die jaren wel op orde heeft maar er zijn helaas nog altijd veel problemen op alle diverse platforms en apps.
Hieronder wat screenshots, F1 is van een van de laatste race's en Darts is dit weekend.
Kwaliteit 's issue's:
:strip_exif()/f/image/upqDRzHvcpCUIOepgKJEjhSZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sgKf7M2jr08gFTUYSySk8YBk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Pimmuz op 17-08-2024 13:19 . Reden: screens ]
Heb gisteren naar Man United gekeken via de VP app. En net zoals vorig seizoen vindt ik de PL wedstrijden via de VP app er over het algemeen beter uitzien dan via ESPN. Niet te verwarren met ESPN UHD, dat is tig keer beter.TexMex schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:44:
[...]
De beeldkwaliteit van Viaplay ligt zelfs nog iets lager. Ziggo zendt via de app uit in 1080p50 in HEVC met een bitrate van 5,5 Mb/s. Bij Viaplay is dat 1080p50 in de oudere AVC-codec met een bitrate van 5 Mb/s.
Door de efficiëntere HEVC-codec haal je bij een gelijke bitrate een betere beeldkwaliteit. Maar bij Viaplay is de bitrate dus íets lager en ook nog eens in een oudere codec. Dat levert een minder beeld op dan het voetbal via Ziggo GO (wat op zichzelf al niet geweldig is). Beide blijven inderdaad ver achter op ESPN UHD, maar het zou al schelen als Viaplay eens de stap naar HEVC gaat zetten.
Overigens kun je ook elke week een aantal Premier League wedstrijden zien (dit weekend vier) op het lineaire kanaal Viaplay TV bij je tv-provider.
Ik heb/had met Viaplay op Firefox op MX Linux Xfce steeds bevroren beeld als je er niet op bent en dan weer terug komt en steeds mini freezes en dat er eerst een hapering komt en dan speelt het 2x hetzelfde af. Ik heb Chrome geinstalleerd en nu tot nu toe nergens last van gehad. Ligt het blijkbaar toch aan Firefox
Jammer, want ben niet zo'n fan van Chrome, maar heb nu iig nergens meer last van.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 07-07 18:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het aanbod is fantastisch als je PL, darten en F1 wil kijken, maar de beeldkwaliteit is bedroevend.Gunner schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:44:
[...]
En als je dan maar een bepaalde sport wil volgen dan is de beleving heel anders. Die ervaringen worden hier gewoon gedeeld en kunnen daardoor verschillend zijn
Dat blijft een mening en geen feit want ik ben er tevreden over.tweakduke schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
Het aanbod is fantastisch als je PL, darten en F1 wil kijken, maar de beeldkwaliteit is bedroevend.
Maar idd wat je zegt de meningen verschillen.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 17-08-2024 16:56 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Heb je dat langere tijd of even een paar seconden? Want dat soort 'kwaliteit' heb ik echt nog nooit gehad op ViaplayPimmuz schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:48:
Kwaliteit 's issue's:
Pertinent oftewel ik ben iets aan het kijken en dan floep gaat het over op deze kwaliteit soms na 2uur en soms na 10minuten is niks van te zeggen.toolkist schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:06:
[...]
Heb je dat langere tijd of even een paar seconden? Want dat soort 'kwaliteit' heb ik echt nog nooit gehad op Viaplay
Dat is kijken via de browser met de app heb ik vaak het probleem dat het beeld bevriest geluid loopt nog 15seconden door en dan hangt de boel.
Dit probleem heb ik al jaren op diverse device's valt ook geen touw op te trekken en bij geen enkele andere app/streamingdienst heb ik deze problemen. Daarom heb ik al vaker hier gezegd dat ik heel blij ben voor de mensen waar het probleemloos werkt maar dat is helaas niet bij iedereen zo.
Zojuist even de samenvatting van Liverpool gekeken. Vanochtend die van MU (van gisteravond). Beide via YouTube. Voor mij eerlijk gezegd voldoen. De samenvattingen zijn best ruim. Vandaag was de samenvatting er al 1 uur na eindsignaal. Is dat altijd zo snel?
Het waren prima samenvattingen ja, geen standaard knip en plakwerk zoals vorig jaar.meesje schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:37:
Zojuist even de samenvatting van Liverpool gekeken. Vanochtend die van MU (van gisteravond). Beide via YouTube. Voor mij eerlijk gezegd voldoen. De samenvattingen zijn best ruim. Vandaag was de samenvatting er al 1 uur na eindsignaal. Is dat altijd zo snel?
Er zit natuurlijk gigantische secundaire inkomstenbron op YouTube en met langere samenvattingen, komen er meer advertenties. Blij dat ze het zijn gaan doen ipv alles op het eigen platform houdenmeesje schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:37:
Viaplay heeft nu ook een app genaamd Viascore waar je samenvattingen en clips van de Premier League en Bundesliga kan kijken. 
Soort eigen ESPN Goal app maar dan lijkt het meer een soort TikTok te zijn, dus bedoeld voor verticaal mobiel gebruik.
Komende halfjaar gratis, erna alleen voor Viaplay abonnees.
Soort eigen ESPN Goal app maar dan lijkt het meer een soort TikTok te zijn, dus bedoeld voor verticaal mobiel gebruik.
Komende halfjaar gratis, erna alleen voor Viaplay abonnees.
[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 23-08-2024 02:45 ]
Vandaag prima beeld en goed/leuk commentaar!
Om het narratief maar wat positiever te brengen
Na tig jaar ITV commentaar, weliswaar meestal via brakke streamers, is dat Nederlandse voetbalcommentaar voor mij nogal, nouja, moeilijk te accepteren.
ITV commentaar, 2 commentators 1 en 2.
seconden
1. commentator 1: bladibaldiabl. nummer 2: jaja, bladibliebladibla
2. commentator 1: bla. bladi bka
3. commentator 1 bladiblabdia
4. commentator 2: jaja bladibla en bladia bladda
enzovoort
VIA play Nederlands commentaar, 1 commentator
seconden
1 bla
2
3
4 bladibla
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 ja, bladibla en bla
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 bladibla naar bladi bla
26 bla
27
28
29 bla
30
Als ik baas van VIAplay was, zou ik toch vragen aan de Nederlandse commentator: wil je wel commentator zijn? Earn your keep? Aan de andere kant, dit is al sinds de jaren 80 of wellicht zolang ik Nederlands voetbal commentator ken, zo ongeveer de teneur op de nationale tv. Zo droog, zo weinig echte info, nul entertainment. Onprofessioneel. Archaisch. Stiltes. Heel veel stiltes. Etc.
Het is 1 van mijn gripes, wonen in NL en dan vastzitten aan dit commentaar. Eigenlijk zou Viaplay een pakket moeten aanbieden waar je ook engels commentaar kan kiezen. Het is idem het probleem van NL F1 commentaar, Olav Mol (traag en leeg)vs ITV (veel en snel, met zoveel meer extra info, pitlane interviews etc) waarbij je gelukkig op F1 tv inderdaad Engels commentaar kan kiezen. @sjoerddebruin
seconden
enzovoort
seconden
1 bla
2
3
4 bladibla
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 ja, bladibla en bla
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
26 bla
27
28
29 bla
30
Als ik baas van VIAplay was, zou ik toch vragen aan de Nederlandse commentator: wil je wel commentator zijn? Earn your keep? Aan de andere kant, dit is al sinds de jaren 80 of wellicht zolang ik Nederlands voetbal commentator ken, zo ongeveer de teneur op de nationale tv. Zo droog, zo weinig echte info, nul entertainment. Onprofessioneel. Archaisch. Stiltes. Heel veel stiltes. Etc.
Het is 1 van mijn gripes, wonen in NL en dan vastzitten aan dit commentaar. Eigenlijk zou Viaplay een pakket moeten aanbieden waar je ook engels commentaar kan kiezen. Het is idem het probleem van NL F1 commentaar, Olav Mol (traag en leeg)vs ITV (veel en snel, met zoveel meer extra info, pitlane interviews etc) waarbij je gelukkig op F1 tv inderdaad Engels commentaar kan kiezen. @sjoerddebruin
[ Voor 7% gewijzigd door Rene44 op 24-08-2024 14:23 ]
Viaplay heeft F1TV inbegrepen waarbij je o.a. de keuze hebt uit hun inhouse-productie en het commentaar van Sky Sports.Rene44 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:09:
Na tig jaar ITV commentaar, weliswaar meestal via brakke streamers, is dat Nederlandse voetbalcommentaar voor mij nogal, nouja, moeilijk te accepteren.
seconden
enzovoort
seconden
1 bla
2
3
4 bladibla
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 ja, bladibla en bla
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
26 bla
27
28
29 bla
30
Als ik baas van VIAplay was, zou ik toch vragen aan de Nederlandse commentator: wil je wel commentator zijn? Earn your keep? Aan de andere kant, dit is al sinds de jaren 80 of wellicht zolang ik Nederlands voetbal commentator ken, zo ongeveer de teneur op de nationale tv. Zo droog, zo weinig echte info, nul entertainment. Onprofessioneel. Archaisch. Etc. Het is 1 van mijn gripes, wonen in NL en dan vastzitten aan dit commentaar. Eigenlijk zou Viaplay een pakket moeten aanbieden waar je ook engels commentaar kan kiezen. Het is idem het probleem van NL F1 commentaar, Olav Mol vs ITV.
En sommige houden niet van verandering.sjoerddebruin schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:11:
[...]
Viaplay heeft F1TV inbegrepen waarbij je o.a. de keuze hebt uit hun inhouse-productie en het commentaar van Sky Sports.
Ik vind de commentators buiten Driessen, wel ontzettend goed bij ViaPlay. Ze vertellen van alles, en als het stil is, dan is er inderdaad niet veel te vertellen.
Prima dat mensen slapen in hun dure Ziggo pyjama, maar ik ben blij dat ik straks Everton en de race kan zien.
Ik ben nu toch maar overstag gegaan voor het jaarabonnement van Viaplay. Voornamelijk voor de Premier League en de rest (Bundesliga, F1) is mooi meegenomen. Afgelopen jaar de laatste twee maanden van de Premier League gevolgd op Viaplay, en hoewel ik het wel prijzig vond (17,99) was ik wel erg tevreden met de verslaggeving door ViaPlay. Nu 13,79 is voor mij net aan acceptabel
Ik hoop dat hier volgende week glasvezel ligt. Bij Odido heb je een abonnement ESPN + ViaPlay voor 20 euro p.m.Sjurm schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:21:
Ik ben nu toch maar overstag gegaan voor het jaarabonnement van Viaplay. Voornamelijk voor de Premier League en de rest (Bundesliga, F1) is mooi meegenomen. Afgelopen jaar de laatste twee maanden van de Premier League gevolgd op Viaplay, en hoewel ik het wel prijzig vond (17,99) was ik wel erg tevreden met de verslaggeving door ViaPlay. Nu 13,79 is voor mij net aan acceptabel
Vandaag is het weer 3x kut, haperingen, vast lopers & kwaliteit die telkens wegzakt vermoedelijk iets met bandbreedte denk.Pimmuz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:31:
Vandaag prima beeld en goed/leuk commentaar!
Erg jammer.
Ben maar even via F1 Tv gaan kijken maar damn wat een prachtig helder beeld is dat gewoon echt fullhd.
[ Voor 13% gewijzigd door Pimmuz op 24-08-2024 15:50 ]
Had ik ook met de stream die de hele dag door loopt, maar de stream van de kwali zelf loopt perfect op de pc iig.Pimmuz schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:22:
[...]
Vandaag is het weer 3x kut, haperingen, vast lopers & kwaliteit die telkens wegzakt vermoedelijk iets met bandbreedte denk.
Erg jammer.
Ben maar even via F1 Tv gaan kijken maar damn wat een prachtig helder beeld is dat gewoon echt fullhd.
Gisteren en vandaag inderdaad een stotterende stream. Zeer irritant. Als je de stream opnieuw opstart gaat het 10 minuten goed en dan weer stotteren. Kijk de nabeschouwing nu op mijn tablet en daar gaat het wel goed.Pimmuz schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:22:
[...]
Vandaag is het weer 3x kut, haperingen, vast lopers & kwaliteit die telkens wegzakt vermoedelijk iets met bandbreedte denk.
Erg jammer.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hier echt gewoon prima.AvK schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:29:
[...]
Gisteren en vandaag inderdaad een stotterende stream. Zeer irritant. Als je de stream opnieuw opstart gaat het 10 minuten goed en dan weer stotteren. Kijk de nabeschouwing nu op mijn tablet en daar gaat het wel goed.
We zitten hier op een meer technisch forum, kunnen jullie dan op z'n minst aangeven op welk platform (AndroidTV, desktop, TV), en hoe er wordt gestreamed? Via WiFi bijvoorbeeld.
Het is jammer dat andere reacties wel worden weggehaald/opgeschoond, maar kennelijk geld dat niet overal.
Desktop W10/Google Chrome bekabeld aangesloten en kijk ook veel via KPN iTV en daar heb ik op een enkele freeze weinig problemen mee.HollowGamer schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:50:
[...]
Hier echt gewoon prima.
We zitten hier op een meer technisch forum, kunnen jullie dan op z'n minst aangeven op welk platform (AndroidTV, desktop, TV), en hoe er wordt gestreamed? Via WiFi bijvoorbeeld.
Het is jammer dat andere reacties wel worden weggehaald/opgeschoond, maar kennelijk geld dat niet overal.
Als ik kijk op de Tv kan dat via een Shield, KPN android tv kastje, App van mijn Tv zelf (Samsung Tizen) ook hierbij is alles bekabeld aangesloten.
Nogmaals als alles perfect zou werken zou je me niet horen en zien zoals bij Netflix, Disney+, Videoland, Prime, Plex en ga zo maar door.
Wilde zojuist Aston Villa - Arsenal gaan kijken via de Viaplay app op de Next mini van Ziggo en krijg ik ineens de melding 'apparaat limiet bereikt, het maximum van 5 apparaten is bereikt'. Er is niets verandert en ook niemand ingelogt, dus geen enkele stream. Blijkbaar is de enige oplossing die Viaplay biedt om het wachtwoord van het account te wijzigen en worden vervolgens alle apparaten na uiterlijk 24 uur uitgelogd. Ik vrees dat ik morgen F1 kan vergeten.
Bij Netflix heb je de mogelijkheid om zelf alle apparaten uit te loggen, Viaplay heeft deze optie blijkbaar niet?
Iemand hier ervaring mee, of nog beter....een oplossing hiervoor?
Update : zojuist via de chat contact gehad met Viaplay, de medewerkster heeft mijn apparaten uitgelogd en nu werkt alles weer. Opgelost dus.
Bij Netflix heb je de mogelijkheid om zelf alle apparaten uit te loggen, Viaplay heeft deze optie blijkbaar niet?
Update : zojuist via de chat contact gehad met Viaplay, de medewerkster heeft mijn apparaten uitgelogd en nu werkt alles weer. Opgelost dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 24-08-2024 19:38 ]
Smaken verschillen dus. ik wil juist geen commentator die echt 90 minuten lang aan het kwaken is. tis geen radioverslag, ik zie zelf ook wel wat er gebeurtRene44 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:09:
seconden
enzovoort
seconden
1 bla
2
3
4 bladibla
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 ja, bladibla en bla
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
26 bla
27
28
29 bla
30
Ik ken helaas de Mini niet, waarschijnlijk is iets misgegaan in de koppeling, en heb je daardoor te veel registraties.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:14:
Wilde zojuist Aston Villa - Arsenal gaan kijken via de Viaplay app op de Next mini van Ziggo en krijg ik ineens de melding 'apparaat limiet bereikt, het maximum van 5 apparaten is bereikt'. Er is niets verandert en ook niemand ingelogt, dus geen enkele stream. Blijkbaar is de enige oplossing die Viaplay biedt om het wachtwoord van het account te wijzigen en worden vervolgens alle apparaten na uiterlijk 24 uur uitgelogd. Ik vrees dat ik morgen F1 kan vergeten.
Voor de zekerheid, je hebt niet een te makkelijk wachtwoord?
Dacht dat er wel iets was in de settings, zal zo eens kijken.
Nee, het wachtwoord is zeker niet makkelijk.HollowGamer schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:23:
[...]
Ik ken helaas de Mini niet, waarschijnlijk is iets misgegaan in de koppeling, en heb je daardoor te veel registraties.
Voor de zekerheid, je hebt niet een te makkelijk wachtwoord?
Dacht dat er wel iets was in de settings, zal zo eens kijken.
Viaplay support medewerkster zei me dat er 6 apparaten geregistreerd stonden, en die heeft ze alle 6 voor me uitgelogd. De gebruiker kan dat zelf niet (helaas).
Zie inderdaad dat het niet kan worden gemanaged. Volgens mij doen zij aan inactief zijn. Gelukkig reageert de helpdesk vrij snel.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:37:
[...]
Nee, het wachtwoord is zeker niet makkelijk.
Viaplay support medewerkster zei me dat er 6 apparaten geregistreerd stonden, en die heeft ze alle 6 voor me uitgelogd. De gebruiker kan dat zelf niet (helaas).
Weet zeker dat ik er al meer heb dan 6. Ik draai veel beta's, moet vaak opnieuw inloggen.
Ik moet inderdaad zeggen dat Viaplay support mij snel en kundig heeft geholpen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.HollowGamer schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:39:
[...]
Zie inderdaad dat het niet kan worden gemanaged. Volgens mij doen zij aan inactief zijn. Gelukkig reageert de helpdesk vrij snel.
Weet zeker dat ik er al meer heb dan 6. Ik draai veel beta's, moet vaak opnieuw inloggen.
Ik heb geen aandelen daar, en er valt genoeg te verbeteren. Maar het werkt wel meer dan voorheen. Het is jammer dat er vrijwel niets 1080p of hoger is. Maar zit nu ook bij C+ voor TV, en daar is het ook maar 720p in meeste gevallen.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:44:
[...]
Ik moet inderdaad zeggen dat Viaplay support mij snel en kundig heeft geholpen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Bij Ziggo heb ik nu een paar keer gehad dat ik ook geen voetbal kon kijken (backend eruit). En van Basten en Guild ken ik nu wel.
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 24-08-2024 20:50 ]
Over de kwaliteit van de streams is al meer dan genoeg over gezegd. Mijn ervaring is dat de stream van de Viaplay app via de Ziggo Next mini prima is, maar Viaplay op mijn iPad Pro is echt een heel stuk minder. Maar al met al ben ik tevreden, geen last van 'zandlopers' gelukkig.HollowGamer schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:49:
[...]
Ik heb geen aandelen daar, en er valt genoeg te verbeteren. Maar het werkt wel meer dan voorheen. Het is jammer dat er vrijwel niets 1080p of hoger is. Maar zit nu ook bij C+ voor TV, en daar is het ook maar 720p in meeste gevallen.
Bij Ziggo heb ik nu een paar keer gehad dat ik ook geen voetbal kon kijken (backend eruit). En van Basten en Guild ken ik nu wel.
Arsenal - Brighton hapert nu nogal, en stopt bij minuut 62. Zowel via de app op de TV als op de smartphone. Meer mensen last van?
Ik had weinig problemen met Viaplay, maar de stream van Arsenal - Brighton hapert nu als een malle, elke tel blijft ie hangen en verspringt ie weer.
Andere streams werken prima, F2 race stream loopt soepel.
Arsenal stream op de mobiele app geopend, zelfde probleem.... Het is dat ik een jaar abbonement heb, anders ging het de deur uit.
Andere streams werken prima, F2 race stream loopt soepel.
Arsenal stream op de mobiele app geopend, zelfde probleem.... Het is dat ik een jaar abbonement heb, anders ging het de deur uit.
Jep, verschrikkelijk.Sjurm schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:57:
Arsenal - Brighton hapert nu nogal, en stopt bij minuut 62. Zowel via de app op de TV als op de smartphone. Meer mensen last van?
[ Voor 28% gewijzigd door Poulske op 31-08-2024 14:58 ]
Yes helaas wel, zal eens wel een weekend wel goed gaan 🙃Sjurm schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:57:
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
Ik zie op allestoringen dat er veel meldingen zijn. Ik had deze wedstrijd beetje op de achtergrond aanstaan, maar beter dat morgen Man Utd - Liverpool wel probleemloos gaatZicoDon schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:58:
[...]
Yes helaas wel, zal eens wel een weekend wel goed gaan 🙃
Bij mij ligt de stream van Arsenal er ook uit. Zowel op de tv app als via mijn mobiel. De andere streams doen het wel. Heel jammer weer.
En de stream is helemaal dood. Lekker man....
Steeds foutcode sw-1001 Afsluiten, opnieuw opstarten, computer opnieuw opgestart hielp niets.Sjurm schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:57:
Inderdaad, over en uit, net nu het spannend werd.
Nog steeds 1-1. Wordt tijd dat het terug gaat naar Ziggo. Dan zeg ik Viaplay meteen op.Jurgen69 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:07:
Inderdaad, over en uit, net nu het spannend werd.
Jeeeh doet het weer
[ Voor 20% gewijzigd door desalniettemin op 31-08-2024 15:16 ]
Eerste keer echt serieuze problemen met Viaplay tijdens Arsenal.
Lijkt nu wel goed te gaan weer..
Lijkt nu wel goed te gaan weer..
Gelukkig zijn er alternatieven om de wedstrijd te blijven volgen maar dat zou niet nodig hoeven zijn. Ik verwacht Meer voor wat ik betaal en dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd
Er is een stream waarop je alle sport competities van de wereld live wedstrijden kunt zien, maar die buffert zoveel en valt zoveel uit, dat je dan weer een andere server moet hebben, die vervolgens hetzelfde doet. Zelfde met die streamers waarop je gratis de nieuwste films en series kunt kijken. Pas geleden zijn er nog een heleboel opgerold, waardoor die nu niet meer werken.Jurgen69 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:18:
Gelukkig zijn er alternatieven om de wedstrijd te blijven volgen maar dat zou niet nodig hoeven zijn. Ik verwacht Meer voor wat ik betaal en dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd
[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 31-08-2024 20:57 ]
Je weet dat wij nooit op Ziggo werden uitgezonden?desalniettemin schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:12:
[...]
Nog steeds 1-1. Wordt tijd dat het terug gaat naar Ziggo. Dan zeg ik Viaplay meteen op.
Jeeeh doet het weer
En Ziggo beter? Lol, tijdens de UEFA streams doen ze het vaker niet dan wel.
Waarom toch altijd die eeuwige focus op Ziggo? Laat lekker gaan en geniet van Viaplay zou ik zeggen...HollowGamer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:14:
[...]
Je weet dat wij nooit op Ziggo werden uitgezonden?
En Ziggo beter? Lol, tijdens de UEFA streams doen ze het vaker niet dan wel.
Overigens lopen de (gratis) UEFA-streams na wat aanloopproblemen inmiddels prima bij Ziggo. En ook op het gebied van alle wedstrijden uitzenden zijn er ontwikkelingen:
Ziggo Sport toont alle wedstrijden LaLiga en Serie A live
Ziggo onthult online aanbod Ziggo Sport Totaal GO: 21 streams bij einde groepsfase UEFA voetbal
Ik sluit me aan met wat @desalniettemin zegt, dit kun je moeilijk een alternatief noemen toch?Jurgen69 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:18:
Elect a clown, expect a circus.
Dit is en blijft een discussie forum waar men discussieert na norm & waarden en je dus ook andermans mening moet accepteren.
Niet iedereen is blij & tevreden met Viaplay net als met Ziggo maar dit is en blijft toch wel het Viaplay topic.
*knip*
Goed bedoeld, maar ik zet er toch even een streep onder.
Niet iedereen is blij & tevreden met Viaplay net als met Ziggo maar dit is en blijft toch wel het Viaplay topic.
*knip*
Goed bedoeld, maar ik zet er toch even een streep onder.
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 01-09-2024 14:16 ]
*knip*
Klaar dus.
Klaar dus.
[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 01-09-2024 14:16 ]
En het is weer raak, tijdens het darten komt leuk het scherm “thanks for watching” 😂
Wat een drama is het, en het wordt met de week erger.
Hopelijk is dat zooitje snel failliet. Helemaal ruk dat hun alle rechten hebben van sporten die ik graag kijk. Zou het er graag per direct uit trappen.
Wat een drama is het, en het wordt met de week erger.
Hopelijk is dat zooitje snel failliet. Helemaal ruk dat hun alle rechten hebben van sporten die ik graag kijk. Zou het er graag per direct uit trappen.
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
Om de een of andere reden geeft Viaplay (voor zowel F1 als voetbal) via Kodi bij mij de beste en meest stabiele beeldkwaliteit. Ik gebruik hiervoor een Viaplay addon voor Kodi, volgens mij afkomstig van: https://github.com/emilsvennesson/kodi-viaplay
Nu krijg ik eens in de zoveel tijd een error dat een bepaalde stream niet kan worden afgespeeld. Tegelijkertijd kan een andere wedstrijd het op dat moment wel gewoon doen. Een blik op de log geeft het volgende:
Is iemand hier bekend mee die weet waardoor dit kan worden veroorzaakt?
Nu krijg ik eens in de zoveel tijd een error dat een bepaalde stream niet kan worden afgespeeld. Tegelijkertijd kan een andere wedstrijd het op dat moment wel gewoon doen. Een blik op de log geeft het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 2024-08-31 14:53:16.695 T:20978 error <general>: AddOnLog: inputstream.adaptive: Download failed, HTTP error 404: https://live-dash-cdn7-vp.cdn.viaplay.tv/vp/istream1/istream1.isml/index.mpd?t=2024-08-31T11%3A19%3A40.000-2024-08-31T20%3A00%3A00.000&filter=(FourCC%3D%3D%22AVC1%22%26%26systemBitrate%3C10000000%26%26systemBitrate%3E400000%26%26framerate%3C60%26%26maxHeight%3C2161)%7C%7C(type%3D%3D%22audio%22%26%26(FourCC%3D%3D%22AACL%22)%26%26(systemLanguage%3D%3D%22swe%22)) 2024-08-31 14:53:16.696 T:20978 error <general>: CVideoPlayer::OpenInputStream - error opening [plugin://plugin.video.viaplay/play?guid=S24082073182108409-NL&url=None&tve=false] 2024-08-31 14:53:16.696 T:20978 info <general>: CVideoPlayer::OnExit() 2024-08-31 14:53:16.699 T:20978 info <general>: ADDON: Dll Destroyed - InputStream Adaptive 2024-08-31 14:53:16.725 T:18849 info <general>: CVideoPlayer::CloseFile() 2024-08-31 14:53:16.728 T:18849 info <general>: VideoPlayer: waiting for threads to exit 2024-08-31 14:53:16.728 T:18849 info <general>: VideoPlayer: finished waiting |
Is iemand hier bekend mee die weet waardoor dit kan worden veroorzaakt?
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2