Handig, maar het blijft gek dat er niet gewoon een duidelijk overzicht van Viaplay TV zelf is met alle sportuitzendingen. 'Viaplay TV is immers méér dan alleen voetbal...'
Daarnaast is de genoemde website niet up tot date, of kijkt maar enkele dagen vooruit. Volgens de website er namelijk op maandag 6 mei geen PL voetbal op Viaplay TV. De online tv gids geeft aan dat dan Man.United wordt uitgezonden.TexMex schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:20:
[...]
Handig, maar het blijft gek dat er niet gewoon een duidelijk overzicht van Viaplay TV zelf is met alle sportuitzendingen. 'Viaplay TV is immers méér dan alleen voetbal...'Op Viaplay.nl wordt er niets over vermeld en op Kijk.nl slechts zeer summier. Toch een beetje gek voor een promotiekanaal.
Voor PL vind ik de eerder genoemde website van Ziggo wel handig.
https://www.ziggo.nl/ente.../premier-league/programma
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 01-05-2024 12:35 ]
Ik zit net rustig ‘F1 aan tafel’ te luisteren en daar schuift Roger Lodewicks 13 mei aan. Charme offensief of niet. Deze CEO is wel echt energie aan het stoppen in de communicatie problematiek van het moederbedrijf waarvoor ie werkt. Naast Lodewicks schuift ook Ruud Hendricks aan, die man van Sport7.
Gezien de verschillende / wisselende ervaringen binnen dit topic m.b.t. de beeldkwaliteit vraag ik me toch af of dit te verklaren is. Is er hier bijvoorbeeld al een keer een uitgebreide poll gedaan omtrent de internetverbinding en systemen die een ieder gebruikt? Of zijn er andere onderzoeksresultaten bekend die het verschil in ervaringen kunnen verklaren?
Hier zit ik bijvoorbeeld op een instap Ziggo kabelverbinding (200 Mb/s down, 30 Mb/s up) en de app van Viaplay werkt op zowel een Chromecast als een MiBox S belabberd (stotterend beeld, beeld wat af en toe een paar ms stil staat, de bal die als een veeg over het scherm gaat, etc.) Kijk ik via een addon binnen Kodi dan werkt het eigenlijk wel prima, vergelijkbaar met F1tv. Op de Nest Mini van Ziggo (die boven aan een TV hangt) werkt de Viaplay app redelijk maar heb ik het idee dat de kwaliteit minder is dan beneden via Kodi.
Persoonlijk vind ik het bizar dat ik de native app van Viaplay op 2 apparaten niet fatsoenlijk aan de praat krijg (mijn TV is wat ouder en heeft geen recente smart TV functionaliteiten) en dat de addon binnen Kodi beter werkt
Hier zit ik bijvoorbeeld op een instap Ziggo kabelverbinding (200 Mb/s down, 30 Mb/s up) en de app van Viaplay werkt op zowel een Chromecast als een MiBox S belabberd (stotterend beeld, beeld wat af en toe een paar ms stil staat, de bal die als een veeg over het scherm gaat, etc.) Kijk ik via een addon binnen Kodi dan werkt het eigenlijk wel prima, vergelijkbaar met F1tv. Op de Nest Mini van Ziggo (die boven aan een TV hangt) werkt de Viaplay app redelijk maar heb ik het idee dat de kwaliteit minder is dan beneden via Kodi.
Persoonlijk vind ik het bizar dat ik de native app van Viaplay op 2 apparaten niet fatsoenlijk aan de praat krijg (mijn TV is wat ouder en heeft geen recente smart TV functionaliteiten) en dat de addon binnen Kodi beter werkt
Sony Android TV met de native Viaplay app werk voor geen meter, tv is bekabeld aangesloten op een 1Gbps verbinding. Alle streamingapps doen het op deze tv vlekkeloos behalve die van Viaplay.Joster schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:05:
Gezien de verschillende / wisselende ervaringen binnen dit topic m.b.t. de beeldkwaliteit vraag ik me toch af of dit te verklaren is. Is er hier bijvoorbeeld al een keer een uitgebreide poll gedaan omtrent de internetverbinding en systemen die een ieder gebruikt? Of zijn er andere onderzoeksresultaten bekend die het verschil in ervaringen kunnen verklaren?
LG TV met WebOS, wifi verbonden, 400mbit glasvezel maar had voorheen Ziggo met 200mbit oid, ook probleemloos. Bijzonder hoe ontzettend verschillend de ervaringen zijn (maar ook bijzonder dat op m'n MacBook de stream bedroevend slecht is, terwijl die op de tv gewoon top is). Nu kijk ik geen andere sporten dus daarmee kan ik niet vergelijken. En live of terugkijken maakt ook geen verschil.Bushie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:17:
[...]
Sony Android TV met de native Viaplay app werk voor geen meter, tv is bekabeld aangesloten op een 1Gbps verbinding. Alle streamingapps doen het op deze tv vlekkeloos behalve die van Viaplay.
Exact expert nodig?
Blijft jammer, dit. Commentaar blijft dus nog vijf jaar niet om aan te horen (behalve Ho Pin Tung, Guido en de rustiger geworden Coronel). Merzedes, Albers die nooit een zin afmaakt en een soort Amsterdams dialect spreekt…….
Belangrijker nog: het blijft streaming, dus wordt het al die jaren ook geen 4K. Dat is nu al droevig, maar zal dat in 2027 helemaal zijn. Technisch is de mogelijkheid er gewoon.
Belangrijker nog: het blijft streaming, dus wordt het al die jaren ook geen 4K. Dat is nu al droevig, maar zal dat in 2027 helemaal zijn. Technisch is de mogelijkheid er gewoon.
Coronel wordt getriggerd door Robert Doornbos. Haal je Doornbos uit de vergelijking wordt Coronel ook rustiger.Rallye schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:45:
Blijft jammer, dit. Commentaar blijft dus nog vijf jaar niet om aan te horen (behalve Ho Pin Tung, Guido en de rustiger geworden Coronel).
Verrari.Merzedes, Albers die nooit een zin afmaakt en een soort Amsterdams dialect spreekt…….
Signatures zijn voor boomers.
Doornbos zit niet bij Viaplay.....Maasluip schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:10:
[...]
Coronel wordt getriggerd door Robert Doornbos. Haal je Doornbos uit de vergelijking wordt Coronel ook rustiger.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nee, die zat bij Ziggo en Coronel zat aan de andere kant van de tafel en elke keer dat Doornbos zijn mond open deed moest Coronel het tegendeel beweren en moest Doornbos daar weer tegenin gaan.
Die twee konden het echt serieus oneens zijn over wie de wedstrijd gewonnen had.
Coronel heeft ooit in een podcast gezegd dat dat gewoon zijn rol daar was, beetje hysterisch doen. Bij ViaPlay moet hij serieuzer zijn (wat heb ook beter past naar mijn mening).Maasluip schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:10:
[...]
Coronel wordt getriggerd door Robert Doornbos. Haal je Doornbos uit de vergelijking wordt Coronel ook rustiger.
[...]
Verrari.
Albers heeft een beetje een maf accent, maar ik vind het mooi dat hij wel probeert om niet alleen maar met een harde plasser op Max te geilen. Hoor je soms nog net wat beter in de podcast die hij heeft.
Tjah, en accent, Verrari of Ferrari. Als dat hetgeen is waar mensen zich druk om maken, denk ik dat ze het heel goed doen
Exact expert nodig?
Ik snap niet dat mensen zich in dat soort rollen laten drukken. Ik heb nu gewoon een hekel aan die Coronel gekregen omdat hij zich zo gedraagt.Crazy D schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:32:
[...]
Coronel heeft ooit in een podcast gezegd dat dat gewoon zijn rol daar was, beetje hysterisch doen. Bij ViaPlay moet hij serieuzer zijn (wat heb ook beter past naar mijn mening).
Alles voor de views! Lekker oneens zijn waardoor de nodige discussies op tafel belanden. Ook niet mijn ding moet ik zeggen.Maasluip schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:45:
[...]
Ik snap niet dat mensen zich in dat soort rollen laten drukken. Ik heb nu gewoon een hekel aan die Coronel gekregen omdat hij zich zo gedraagt.
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Het was voor mij dus een reden om niet te kijkenBTFD schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:46:
[...]
Alles voor de views! Lekker ineens zijn en dus de nodige discussies op tafel belanden. Ook niet mijn ding moet ik zeggen.
Tja, Albers gaat alleen lekker op Hamilton, zelfs als die of Mercedes niet presteert doen ze het geweldig volgens hem. Ik vind het een irritant typetje maar ja ieder zijn smaak. Ondertussen luister ik de laatste races alleen maar naar het engelse commentaar. heel stuk rustiger en beter.Crazy D schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:32:
[...]
Coronel heeft ooit in een podcast gezegd dat dat gewoon zijn rol daar was, beetje hysterisch doen. Bij ViaPlay moet hij serieuzer zijn (wat heb ook beter past naar mijn mening).
Albers heeft een beetje een maf accent, maar ik vind het mooi dat hij wel probeert om niet alleen maar met een harde plasser op Max te geilen. Hoor je soms nog net wat beter in de podcast die hij heeft.
Tjah, en accent, Verrari of Ferrari. Als dat hetgeen is waar mensen zich druk om maken, denk ik dat ze het heel goed doen
Wie zegt dat ze niet van plan te zijn naar 4k over te stappen?Rallye schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:45:
Ok, ik heb nog nergens gezien wat de plannen zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat niet gaat gebeuren in de toekomst.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Klopt. Over de plannen is nog niks gedeeld. Over het algemeen vind ik dit topic erg negatief en 90% betreft persoonlijke smaak (over de commentatoren). Wat schiet je er mee op om dat continu te delen? Je kunt daarmee toch geen enkele invloed uitoefenen? Als het je niet bevalt, stop met zeuren en zeg je abo lekker op. Dat is de enige weg waarmee je wat kunt bereiken.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:52:
[...]
Wie zegt dat ze niet van plan te zijn naar 4k over te stappen?
Ok, ik heb nog nergens gezien wat de plannen zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat niet gaat gebeuren in de toekomst.
True, sterker nog, ik denk dat die meerderheid ook gezeurd had over het commentaar als Mol en consorten mee waren naar Viaplay, want kijk maar terug in het F1 topic hoeveel klachten daar over gingen.meesje schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:17:
[...]
Klopt. Over de plannen is nog niks gedeeld. Over het algemeen vind ik dit topic erg negatief en 90% betreft persoonlijke smaak (over de commentatoren). Wat schiet je er mee op om dat continu te delen? Je kunt daarmee toch geen enkele invloed uitoefenen? Als het je niet bevalt, stop met zeuren en zeg je abo lekker op. Dat is de enige weg waarmee je wat kunt bereiken.
Mocht het zo'n probleem zijn, zet dan het racegeluid kanaal op F1tv op. Persoonlijk vind ik het zeker niet het beste, maar ook zeker niet de slechtste commentaar.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Toch is dat niet zo gek?? De meeste kijkers konden vroeger als onderdeel van hun Ziggo abonnement "gratis" Formule 1 kijken zonder app in 4K kwaliteit..meesje schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:17:
[...]
Klopt. Over de plannen is nog niks gedeeld. Over het algemeen vind ik dit topic erg negatief en 90% betreft persoonlijke smaak (over de commentatoren). Wat schiet je er mee op om dat continu te delen? Je kunt daarmee toch geen enkele invloed uitoefenen? Als het je niet bevalt, stop met zeuren en zeg je abo lekker op. Dat is de enige weg waarmee je wat kunt bereiken.
Vervolgens moeten ze een X bedrag per maand betalen, kunnen ze de wedstrijden alleen nog kijken via een App in veel mindere kwaliteit.
Mensen houden al niet van verandering, dus dan moet je iets wel heel goeds doen om het toch nog positief te houden en dat is Viaplay nog niet gelukt. Vanaf moment 1 stonden ze al met hun hakken in het zand richting hun klanten.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Jouw opmerkingen zijn objectieve zaken. De beeldkwaliteit is inderdaad voor veel kijkers minder geworden. Ook stabiliteit bij veel apparaten/televisies. Dat is helemaal prima om het daar over te hebben. Via dit topic kun je elkaar daarmee ook helpen.M@cer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:09:
[...]
Toch is dat niet zo gek?? De meeste kijkers konden vroeger als onderdeel van hun Ziggo abonnement "gratis" Formule 1 kijken zonder app in 4K kwaliteit..
Vervolgens moeten ze een X bedrag per maand betalen, kunnen ze de wedstrijden alleen nog kijken via een App in veel mindere kwaliteit.
Mensen houden al niet van verandering, dus dan moet je iets wel heel goeds doen om het toch nog positief te houden en dat is Viaplay nog niet gelukt. Vanaf moment 1 stonden ze al met hun hakken in het zand richting hun klanten.
Echter veel opmerkingen (klaagzang over de commentatoren) is subjectief. Wat voegt het toe om hier continu over te zeuren? In mijn ogen helemaal niks. En als je het echt verschrikkelijk vind, zeg je je abo op en/of kijk via F1TV.
Edit: ik lees het nu pas. In de topic warning staat ook van reageer inhoudelijk. In mijn ogen valt het herhaaldelijk gezeur over de commentatoren daar niet onder. Behalve concreet als ze bv een fragment hebben gemist of juist wel hebben gezien en de regie niet. Over dat laatste hoor je niemand over, want dat is positief.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 03-05-2024 14:25 ]
Sommige klanten. Genoeg klanten, waaronder ikzelf, stonden ze al gelijk met 10-0 voor omdat ze Mol niet mee hadden genomen.M@cer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:09:
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Haha, en als je de beschikking had over een Apple TV, was het gelijk 20-0.Player1S schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:43:
[...]
Sommige klanten. Genoeg klanten, waaronder ikzelf, stonden ze al gelijk met 10-0 voor omdat ze Mol niet mee hadden genomen.
Wat is er zo goed aan de ATV dan? Want die heb ik jaren, maar de kwaliteit van Viaplay is daar zeker niet vergelijkbaar met 4K Ziggo.meesje schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:07:
[...]
Haha, en als je de beschikking had over een Apple TV, was het gelijk 20-0.Enkele tweakers hadden voor Viaplay zelfs een ATV aangeschaft.
Mol was zeker niet alles, maar of het nieuwe commentaar nou 10x beter is?? Ze missen daar ook genoeg.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Van mij mag het wel weer over ViaPlay gaan in plaats van dat nostalgisch geneuzel hoe het allemaal was en beter zou zijn met Ziggo.
Als je zo blijft vastklampen kom je nooit verder dan alleen maar met frustraties naar F1 Kijken.
Zeg gewoon lekker op, of ga naar F1tv anders moet je nog minimaal 5 jaar geïrriteerd door het leven
Mentale weerbaarheid lijkt bij sommige wel de wensen over te laten.
Als je zo blijft vastklampen kom je nooit verder dan alleen maar met frustraties naar F1 Kijken.
Zeg gewoon lekker op, of ga naar F1tv anders moet je nog minimaal 5 jaar geïrriteerd door het leven
Het is ging niet perse om de beeldkwaliteit, maar meer om de stabiliteit. Via de Viaplay app op d ATV werkte het destijds gelijk goed. Technisch (niet inhoudelijk) is de stream voor Apple devices een andere dan via andere apparaten.M@cer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:22:
[...]
Wat is er zo goed aan de ATV dan? Want die heb ik jaren, maar de kwaliteit van Viaplay is daar zeker niet vergelijkbaar met 4K Ziggo.
Mol was zeker niet alles, maar of het nieuwe commentaar nou 10x beter is?? Ze missen daar ook genoeg.
Ik heb met mijn Amazon Firestick ook vrijwel nooit problemen gehad. Nu met de Android TV settop van KPN moet ik soms sessie 2x starten omdat ie het niet doet maar daarna loopt ie eigenlijk ook altijd wel door.meesje schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:37:
[...]
Het is ging niet perse om de beeldkwaliteit, maar meer om de stabiliteit. Via de Viaplay app op d ATV werkte het destijds gelijk goed. Technisch (niet inhoudelijk) is de stream voor Apple devices een andere dan via andere apparaten.
Enige irritante aan een stream vind ik dat ik tijdens een saaiere race niet even naar ESPN kan switchen om te kijken wat de voetbal doet bijvoorbeeld.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Nice!
Er was ook een site voor F1, maar daar stonden de sprint dagen niet op, die heb ik toen gemist.
Ik zeg niet dat het vroege beter was, maar voor mij is een deel van de Viaplay-commentatoren niet om aan te horen. Dat is persoonlijk inderdaad, maar ik hoor dat veel vaker. Als je dat hier niet mag zeggen verandert er nooit iets. En ik meld ook wat ik wel goed vind. Persoonlijk heb ik niets tegen Albers - zijn track walks zijn wel leuk. Aan Olav en consorten mankeert ook best iets, maar daar heb ik mij nooit zo geërgerd aan het gebruik van de Nederlandse (?) taal.
Maar inderdaad, ik kijk nu F1TV. Overzichtelijkere app, goede toelichtingen vanuit de studio, meer keuze in on board. Geen schreeuwerige advertenties voor de meest waardeloze andere programma’s. Lijkt me alleen niet de bedoeling voor Viaplay dat veel anderen dat ook doen….
Maar inderdaad, ik kijk nu F1TV. Overzichtelijkere app, goede toelichtingen vanuit de studio, meer keuze in on board. Geen schreeuwerige advertenties voor de meest waardeloze andere programma’s. Lijkt me alleen niet de bedoeling voor Viaplay dat veel anderen dat ook doen….
Àl zeg je het hier wel, dan nog verandert er niks. Alleen klachten rechtstreeks bij Viaplay hebben enige kansRallye schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:58:
Ik zeg niet dat het vroege beter was, maar voor mij is een deel van de Viaplay-commentatoren niet om aan te horen. Dat is persoonlijk inderdaad, maar ik hoor dat veel vaker. Als je dat hier niet mag zeggen verandert er nooit iets. En ik meld ook wat ik wel goed vind. Persoonlijk heb ik niets tegen Albers - zijn track walks zijn wel leuk. Aan Olav en consorten mankeert ook best iets, maar daar heb ik mij nooit zo geërgerd aan het gebruik van de Nederlandse (?) taal.
Ik keek vroeger nog via Canal+, dat was niet eens HD en zelfs 4x3, Commentaar weet ik niet veel meer van, maar volgens mij was dat nog voor het tijdperk van Olav.d-vine schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:23:
Van mij mag het wel weer over ViaPlay gaan in plaats van dat nostalgisch geneuzel hoe het allemaal was en beter zou zijn met Ziggo.
Het kan nog slechter dan Viaplay, kijk de samenvatting op de NOS maar eens.Rallye schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:58:
"When you grow up your heart dies"
Ow, is dat dezelfde gast die bij de MotoGP alle klemtonen net even overdrijft?sjaool schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 01:51:
[...]
Het kan nog slechter dan Viaplay, kijk de samenvatting op de NOS maar eens.
quarTAraro
Maar dan heb je het over een samenvatting van 30s (ofzo)... dat staat niet in verhouding met 2u lang earbleedingsjaool schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 01:51:
[...]
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Is dat diezelfde die de GP van Zandvoort namens de NOS doet? Gezien zijn stem en intonatie doet ie normaal gesproken het jaarlijks postzegelverzamelfestijn en het wk breien en borduren...sjaool schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 01:51:
[...]
Benieuwd of Viaplay ook investeringen gaat doen in de infrastructuur om een betere beeldkwaliteit te leveren. Dit zou al kunnen door de content die ze een paar uur later aan Talpa aanbieden. Gezien er geen "live component" meer is zou dit volgens mij prima kunnen.
[ Voor 25% gewijzigd door MazeWing op 04-05-2024 12:02 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ligt het aan mij of strookt het geluid weer niet met de beelden bij Dortmund - Augsburg op Viaplay? Alleen de commentator strookt met de beelden...
Twente komt eraan!
Het feit dat het na jaren nog steeds over de commentatoren gaat zegt toch ook wel wat? Het is een enorm belangrijk onderdeel van de beleving van de sport en ook dat deel krijgen ze blijkbaar niet op orde.tweakduke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:42:
[Modbreak]In alle eerlijkheid lees ik nu al een aantal jaar steeds dezelfde reacties over de commentatoren, kortom dat weten we nu onderhand wel.
Hou de discussie aub relevant en ontopic.[/]
Ik volg het F1 commentaar en heb vorige kwalificatie daarna eens het Nederlandse commentaar aangezet. Alsof ze het woordenboek aan het voorlezen waren, zo emotieloos.
Zeg dat nou niet, dat word hier schijnbaar al jaren gezegd dus dat weet iedereen nu onderhand wel!eLScha schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:47:
[...]
Het feit dat het na jaren nog steeds over de commentatoren gaat zegt toch ook wel wat? Het is een enorm belangrijk onderdeel van de beleving van de sport en ook dat deel krijgen ze blijkbaar niet op orde.
Ik volg het F1 commentaar en heb vorige kwalificatie daarna eens het Nederlandse commentaar aangezet. Alsof ze het woordenboek aan het voorlezen waren, zo emotieloos.
Twente komt eraan!
Viaplay heeft ook de rechten voor de Copa America gekocht. Dit jaar gelijktijdig met het EK. Veel nachtwerk, dat wel. Was voorheen altijd bij Ziggo....
Ik heb geen Viaplay abonnement, maar ik kan nu Viaplay kijken live de voorbeschouwing van de sprintrace via KPN tv?
Heb je het al geprobeerd?Arjantje72 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:33:
Ik heb geen Viaplay abonnement, maar ik kan nu Viaplay kijken live de voorbeschouwing van de sprintrace via KPN tv?
Het antwoord op je vraag is ja.
Edit: je had dit toch heel snel zelf in de online gids van je kpn app kunnen checken?
[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 04-05-2024 17:39 ]
Ja, ik bedoel dat ik het nu live kan zienmeesje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Heb je het al geprobeerd?
Het antwoord op je vraag is ja.
Edit: je had dit toch heel snel zelf in de online gids van je kpn app kunnen checken?
Ik heb alleen een F1tv abonnement.
Ik kijk normaal gesproken ook via F1TV maar heb nu Viaplay TV aangezet. Het is nu echt live en niet zoveel uur uitgesteld.Arjantje72 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:44:
[...]
Ja, ik bedoel dat ik het nu live kan zien
Ik heb alleen een F1tv abonnement.
En dat zonder abonnement, apartmeesje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:51:
[...]
Ik kijk normaal gesproken ook via F1TV maar heb nu Viaplay TV aangezet. Het is nu echt live en niet zoveel uur uitgesteld.
Valt wel mee. Viaplay heeft er blijkbaar voor gekozen om de sprintrace ook via Viaplay TV (voorheen SBS9) live uit te zenden.
Voor de hoofdrace morgen zul je toch echt je F1TV abo aan moeten slingeren, anders zit je naar de Fast & Furious te kijken.
-
Wat ik begrepen heb, is dat sommigen uitgesteld kijken ook prima vinden. Dus maandagochtend om 08.00 uur tijdens het ontbijt de race kijken. Ik ben erg benieuwd hoe lang dit zo blijft. Elke race uitgesteld, of stoppen ze hier op een gegeven moment mee? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het maar enkele races betreft.Edd schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:59:
[...]
Valt wel mee. Viaplay heeft er blijkbaar voor gekozen om de sprintrace ook via Viaplay TV (voorheen SBS9) live uit te zenden.
Voor de hoofdrace morgen zul je toch echt je F1TV abo aan moeten slingeren, anders zit je naar de Fast & Furious te kijken.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Maar dat zeiden we een aantal jaren terug ook en er is niks veranderd. Dat iedere keer maar herhalen voegt niets toe, daarnaast zijn er bij de F1 meerdere aanbieders waar je legaal en vrijwillig uit mag kiezen.eLScha schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:47:
[...]
Het feit dat het na jaren nog steeds over de commentatoren gaat zegt toch ook wel wat? Het is een enorm belangrijk onderdeel van de beleving van de sport en ook dat deel krijgen ze blijkbaar niet op orde.
Meer commentaar mag per DM of in het feedbacktopic.
Oei, ik heb nu spijt dat ik via Viaplay TV kijk (ipv F1TV). Ik dacht van ik probeer het eens even.
Zit ik opeens naar reclame te kijken, en niet zo’n beetje ook. Terug naar F1TV.
Zondag 19 mei is er vanaf 16u30 een schakelprogramma van alle PL wedstrijden op ViaplayTV. 👌🏼
Dat hadj je van tevoren kunnen weten. Ze moeten toch op de een of andere manier die hoge kosten voor de rechten terugverdienen.meesje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:11:
Oei, ik heb nu spijt dat ik via Viaplay TV kijk (ipv F1TV). Ik dacht van ik probeer het eens even.
Ik zit nu al jaren bij F1TV en blijf daar ook lekker bij. Ik mis Ziggo eigenlijk al niet eens meer. Het zou alleen wel leuk zijn als we ook een keer de keuze voor 4K zouden krijgen.
"When you grow up your heart dies"
Natuurlijk begrijp ik dat. Ik had er ook al over gelezen. Maar ik zat lekker de voorbeschouwing te kijken en dacht van probeer het even. Zelf vind ik Viaplay ook wel prima, maar de gratis variant zal het voor mij nooit worden: flink wat uren later de race en dus enorme reclameblokken. Dat laatste niet even 1 of 2 minuten, maar gewoon een blok van 5 min., denk ik, want was al overgeschakeld naar F1TV. Ik weet dus niet of bij de groene vlag de reclame weer over was.sjaool schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Dat hadj je van tevoren kunnen weten. Ze moeten toch op de een of andere manier die hoge kosten voor de rechten terugverdienen.
Ik zit nu al jaren bij F1TV en blijf daar ook lekker bij. Ik mis Ziggo eigenlijk al niet eens meer. Het zou alleen wel leuk zijn als we ook een keer de keuze voor 4K zouden krijgen.
welke moment had je reclame, tijdens een race/wedstrijd?meesje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:11:
Tijdens de safety car in de sprint race. Ik heb niet gewacht tot de groene vlag. Duurde mij al te lang. Snel overgegaan naar F1TV.Ragnar9999 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:29:
[...]
welke moment had je reclame, tijdens een race/wedstrijd?
Een heel reclameblok? Heb gisteren ook gekeken maar kan mij het niet herinneren.meesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:35:
[...]
Tijdens de safety car in de sprint race. Ik heb niet gewacht tot de groene vlag. Duurde mij al te lang. Snel overgegaan naar F1TV.
Ja zeker. Ik heb het over Viaplay TV hé. Bij de safety car kwam er reclame. Twee beelden naast elkaar. Links reclame (60% van het scherm) rechts f1 beeld (40%).Marc3l schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:14:
[...]
Een heel reclameblok? Heb gisteren ook gekeken maar kan mij het niet herinneren.
Ze zenden nu ook Teleshopping uit.sjaool schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Dat hadj je van tevoren kunnen weten. Ze moeten toch op de een of andere manier die hoge kosten voor de rechten terugverdienen.
Tot mijn verbazing staat deze zender vrij hoog als je bij Ziggo kies voor: Meest bekeken
Maar inderdaad, het zal echt een Talpa zender worden. Veel reclame en weinig inhoudt. Erg jammer, want had op het begin nog wel hoop.
Ah, dacht via abonnement vandaar maar snap dat je dan naar F1tv gaat maarja dat is natuurlijk wel een betaalde dienst.meesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Ja zeker. Ik heb het over Viaplay TV hé. Bij de safety car kwam er reclame. Twee beelden naast elkaar. Links reclame (60% van het scherm) rechts f1 beeld (40%).
In het eerste jaar van Viaplay keek ik via hun dienst naar F1. Ook al was het een betaalde dienst kwam er opeens halverwege het seizoen tijdens een race een reclame van Carglass voorbij in de vorm van een banner bovenin het scherm. Dus niet zo erg als bij het gratis kanaal, maar wel jammer. Ik weet niet dat nu nog zo is.Marc3l schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:36:
[...]
Ah, dacht via abonnement vandaar maar snap dat je dan naar F1tv gaat maarja dat is natuurlijk wel een betaalde dienst.
Ik heb beide gehad maar merk dat we (kijk de race meestal met meerdere mensen) toch wel vaak bij Viaplay kijken. Maar die banner…was inderdaad best een ophef over toen die kwam, om eerlijk te zijn weet ik niet meer of deze er nog is. Zo ja, dan is het blijkbaar toch niet zo storend.meesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:42:
[...]
In het eerste jaar van Viaplay keek ik via hun dienst naar F1. Ook al was het een betaalde dienst kwam er opeens halverwege het seizoen tijdens een race een reclame van Carglass voorbij in de vorm van een banner bovenin het scherm. Dus niet zo erg als bij het gratis kanaal, maar wel jammer. Ik weet niet dat nu nog zo is.
Snap ook niet waarom we eigenlijk meestal naar Viaplay kijken 😛
Commentatoren zijn we ook geen liefhebber van, als je het beeld uitzet lijkt het net alsof je naar een reclame van Tellsell aan het luisteren bent met in elke zin die klemtooooon op een woordje.
[ Voor 0% gewijzigd door Marc3l op 05-05-2024 15:57 . Reden: Stond gehad maar heb nog steeds beide ]
Ach, ook zo’n reclame banner is geen absolute ramp. Ik kan me van vroeger herinneren dat bij Ziggo tijdens de race ook gewoon reclame voorbij kwam (twee beelden naast elkaar). Volgens mij vergeten we dat ook snel.Marc3l schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:54:
[...]
Ik heb beide gehad maar merk dat we (kijk de race meestal met meerdere mensen) toch wel vaak bij Viaplay kijken. Maar die banner…was inderdaad best een ophef over toen die kwam, om eerlijk te zijn weet ik niet meer of deze er nog is. Zo ja, dan is het blijkbaar toch niet zo storend.
Snap ook niet waarom we eigenlijk meestal naar Viaplay kijken 😛
Commentatoren zijn we ook geen liefhebber van, als je het beeld uitzet lijkt het net alsof je naar een reclame van Tellsell aan het luisteren bent met in elke zin die klemtooooon op een woordje.
Wij kijken via F1TV, maar voor het gemak zetten we wel het NL (Viaplay) commentaar aan. Ik vind dat net iets makkelijker in een druk huishouden. Om het dan een beetje te volgen hoeft het geluid ook niet zo hard. Mijn oudste zoon wil het ook kijken en dan is NL net wat makkelijker. Als ik helemaal alleen was geweest zou ik Engels commentaar aangezet hebben.
We hebben ook een periode van reclame gehad waarbij we i.i.g. nog de mogelijkheid hadden om naar een Duitse zender te switchen tussendoormeesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:11:
[...]
Ach, ook zo’n reclame banner is geen absolute ramp. Ik kan me van vroeger herinneren dat bij Ziggo tijdens de race ook gewoon reclame voorbij kwam (twee beelden naast elkaar). Volgens mij vergeten we dat ook snel.
Wij kijken via F1TV, maar voor het gemak zetten we wel het NL (Viaplay) commentaar aan. Ik vind dat net iets makkelijker in een druk huishouden. Om het dan een beetje te volgen hoeft het geluid ook niet zo hard. Mijn oudste zoon wil het ook kijken en dan is NL net wat makkelijker. Als ik helemaal alleen was geweest zou ik Engels commentaar aangezet hebben.
Nee dat is er allemaal niet meer.meesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:42:
[...]
In het eerste jaar van Viaplay keek ik via hun dienst naar F1. Ook al was het een betaalde dienst kwam er opeens halverwege het seizoen tijdens een race een reclame van Carglass voorbij in de vorm van een banner bovenin het scherm. Dus niet zo erg als bij het gratis kanaal, maar wel jammer. Ik weet niet dat nu nog zo is.
Afgelopen weekend, na lange tijd, weer veel problemen gehad met Viaplay. Zowel tijdens de sprintrace, als tijdens de kwalificatie en de race bleef het beeld meerdere keren vastlopen. Ik kijk via een Apple TV. enige oplossing was terug gaan naar het menu van Viaplay en dan de stream weer opnieuw opstarten.
Volgens mij was dat in de RTL tijd, bij Ziggo hebben we volgens mij nooit reclameblokken gehad.meesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:11:
[...]
Ach, ook zo’n reclame banner is geen absolute ramp. Ik kan me van vroeger herinneren dat bij Ziggo tijdens de race ook gewoon reclame voorbij kwam (twee beelden naast elkaar). Volgens mij vergeten we dat ook snel.
*knip*
Goed bedoeld, maar paywall omzeilen is niet toegestaan.
Goed bedoeld, maar paywall omzeilen is niet toegestaan.
[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 07-05-2024 18:39 ]
En van de overige 52 miljoen moeten onder andere de rechten van: PL, Carbao cup, EFL, PDC darts, Tulp Hoofdklasse hockey, Bundesliga en nog veel meer gefinanceerd worden. Als Bartjes dat meeneemt, is het stuk veel interessanter.
[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 07-05-2024 18:40 . Reden: Quote aangepast ]
Inderdaad, zal overigens wel een andere orde van grote zijn. Wel apart dat hij die competities aanhaalt maar het dan niet meeneemt.dnmw2705 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:27:
[...]
En van de overige 52 miljoen moeten onder andere de rechten van: PL, Carbao cup, EFL, PDC darts, Tulp Hoofdklasse hockey, Bundesliga en nog veel meer gefinanceerd worden. Als Bartjes dat meeneemt, is het stuk veel interessanter.
Volgende week is de CEO van Viaplay te gast bij de podcast van Grand Prix Radio. Is dit misschien een teken dat ze met Grand Prix Radio gaan samenwerken en ze ook gaan samenwerken met Olav Mol?
NeeEvertt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:26:
Volgende week is de CEO van Viaplay te gast bij de podcast van Grand Prix Radio. Is dit misschien een teken dat ze met Grand Prix Radio gaan samenwerken en ze ook gaan samenwerken met Olav Mol?
Laten we het hopen.Evertt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:26:
Nee en doe maar gewoon nietEvertt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:26:
Anoniem: 1456976 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:55:
Gaat Viaplay de Premier League ook in 4k uitzenden?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
ViaplayTV krijgt het wel te pakken.
VT 1 en VT van zowel Imola als Monaco gaan live uitgezonden worden. Ook is er komende zondag Bundesliga en volgende week donderdag weer PDC PL vanuit Sheffield
VT 1 en VT van zowel Imola als Monaco gaan live uitgezonden worden. Ook is er komende zondag Bundesliga en volgende week donderdag weer PDC PL vanuit Sheffield
Overigens zie ik vrijwel geen enkele andere traditionele provider 4K aanbieden voor wedstrijden. Volgens mij had BT een UHD kanaal, maar dat is allemaal geen 4K.
De feed van de PL is voorlopig dacht ik ook nog altijd 1080p. Het enige wat ze zouden/moeten doen, is dit ophogen.
Het blijft jammer dat ze dan niet 'b' competities uitzenden of zich focussen op die klanten binnen te halen.dnmw2705 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:56:
ViaplayTV krijgt het wel te pakken.
Maar denk dat een serie/herhalingen meer oplevert aan kijkers, dan bijvoorbeeld een Championship duel met Nederlands commentaar.
Viaplay Sweden heeft het wel PL en F1 in UHD4k. Als je inlogt via viaplay.se via ondersteunde hardware, kan je met Zweeds commentaar gewoon in UHD4k kijkenHollowGamer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:58:
[...]
Overigens zie ik vrijwel geen enkele andere traditionele provider 4K aanbieden voor wedstrijden. Volgens mij had BT een UHD kanaal, maar dat is allemaal geen 4K.
De feed van de PL is voorlopig dacht ik ook nog altijd 1080p. Het enige wat ze zouden/moeten doen, is dit ophogen.
Deze tijd van het jaar betwijfel ik dat, playoff tijd in Engeland.HollowGamer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:00:
[...]
Het blijft jammer dat ze dan niet 'b' competities uitzenden of zich focussen op die klanten binnen te halen.
Maar denk dat een serie/herhalingen meer oplevert aan kijkers, dan bijvoorbeeld een Championship duel met Nederlands commentaar.
Het viel mij ook op dat je kan inloggen op vrijwel elke ViaPlay website. Alleen kan je niet alles zien. Dacht dat ik bij MotoGP een error kreeg.dnmw2705 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:19:
[...]
Viaplay Sweden heeft het wel PL en F1 in UHD4k. Als je inlogt via viaplay.se via ondersteunde hardware, kan je met Zweeds commentaar gewoon in UHD4k kijken
Roger is heel sterk! Ik vind het een prettige podcast om naar te luisteren en geeft goede antwoorden.Evertt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:26:
Belangrijkste highlight: Roger wil beeldkwaliteit dit jaar nog verbeteren!
Hij wil dit jaar aankondigen dat ze iets gaan verbeteren.dnmw2705 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:31:
[...]
Roger is heel sterk! Ik vind het een prettige podcast om naar te luisteren en geeft goede antwoorden.
4K wordt het sowieso niet.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Roger is een sympathieke vent die in een heel moeilijk project is gesprongen. Zoals ook wordt aangegeven in de uitzending is het heel lastig om het sentiment om te draaien en sommige dingen zijn ook niet om te draaien door keuzes uit het verleden. Paar opvallende punten:dnmw2705 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:31:
[...]
Roger is heel sterk! Ik vind het een prettige podcast om naar te luisteren en geeft goede antwoorden.
* Het kopen van de radiorechten was idd een defensieve actie en niet om er echt daadwerkelijk wat mee te doen, nu Roger er zit is hij de relaties met diverse partijen aan het verbeteren. Heel slim! Hij sluit niet uit dat er een samenwerking met GP radio komt
* Over de beeldkwaliteit geeft hij idd aan dat ze bezig zijn om deze te verbeteren, maar dat het geen 4k gaat worden omdat het een streamingsdienst is en de keten het dan niet aan kan. Hier kan Roger niks aan doen natuurlijk, maar ik vind het een slap excuus richting de consument. Het is de keuze van VP om voor streaming te gaan en niet van de consument. Bij een premium aanbieder (en een premium sport) hoort gewoon een moderne beeldkwaliteit.
* Ook de app gaat onderhanden genomen worden. Ik hoop dat je straks in iedergeval gewoon door de sportcontent kan zappen als er een aantal evenementen tegelijk zijn.
Al met al denk ik dat Roger echt de uitstraling van VP wat de goede kant op kan buigen, of het genoeg is daar twijfel ik wel over. Ik denk dat daarvoor meer nodig is.......
Haters gonna hate.... Voor een deel van het publiek maakt het niet uit wat VP gaat doen:Aartstyle schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:59:
Al met al denk ik dat Roger echt de uitstraling van VP wat de goede kant op kan buigen, of het genoeg is daar twijfel ik wel over. Ik denk dat daarvoor meer nodig is.......
1. Het is zonder Olav, dus kut
2. Je moet nu opeens betalen, bij Ziggo "was het gratis"
3. Ik betaal voor allemaal dingen die ik niet wil
4. Opzouten viaplee, doortrekken en weg ermee

Ik verwacht niet dat ze Olav zijn commentaar opeens als optie gaan aanbieden in de stream, maar wellicht samenwerking met GP Radio om hun wel het commentaar via de NL rechten te laten uitzenden. Of heel misschien dat je wel in de VP app zou kunnen kiezen voor GP Radio commentaar, maar dat de NL stream bij F1TV wel het VP commentaar is?
Ik denk als ze 1 ding voor elkaar moeten krijgen, is dat de kwaliteit op alle tv's en devices gewoon goed is. Misschien geen 4k maar het is natuurlijk supervreemd dat op m'n LG het beeld gewoon uitstekend is, terwijl het pixel-paradijs op sommige Samsungs is, en via dezelfde verbinding als waar op m'n LG mooi beeld geeft, is het via de website weer ruk. Als dat gelijk wordt getrokken dat alles gewoon goed is, hebben ze denk ik een heel grote horde opgelost. Het sentiment bij sommige kijkers verander je niet, vroeger werd en waarschijnlijk net zoveel geklaagd alleen in de tijd waarin je dat alleen wereldkundig kon maken door een brief te sturen naar de Libelle en hopen dat ie werd gepost, hoorde je dat niet. Er was geen keuze. Nu kun je niet alleen elke scheet die je laat op alle social media posten, je kunt ook verschillende streamingdiensten gebruiken waardoor je kunt vergelijken. Vroeger dachten we altijd dat het commentaar van Murray Walker top was, maar pas toen we races met commentaar konden downloaden wisten we dat zeker
Exact expert nodig?
Het enige wat viaplay kan doen om mij over de streep te trekken is een lineair tv kanaal voor een redelijke prijs. Al het andere (commentaar, stream kwaliteit etc) is voor mij geneuzel in de marge. Gemak en prijs is voor mij verreweg de grootste driver. Streaming is gewoon niet geschikt voor live uitzendingen naar mijn bescheiden mening.
Er zal best verschil zijn in de kwaliteit via verschillende devices en ik ervaar ook een iets beter beeld op mijn LG tv uit 2023 dan op mijn samsung tv uit 2016. Maar feit blijft dat zelfs op een LG tv zoals je zelf aangeeft de combinatie van bitrate en gebruikte codec nog steeds niet de kwaliteit heeft van F1 tv en al helemaal niet van het 4k beeld van Ziggosport in het verleden.Crazy D schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:34:
[...]
Ik denk als ze 1 ding voor elkaar moeten krijgen, is dat de kwaliteit op alle tv's en devices gewoon goed is. Misschien geen 4k maar het is natuurlijk supervreemd dat op m'n LG het beeld gewoon uitstekend is, terwijl het pixel-paradijs op sommige Samsungs is, en via dezelfde verbinding als waar op m'n LG mooi beeld geeft, is het via de website weer ruk. Als dat gelijk wordt getrokken dat alles gewoon goed is, hebben ze denk ik een heel grote horde opgelost.
Met alle respect voor iedereen die zegt: "op mijn device is het wel goed" maar het is gewoon feitelijk minder dan van f1 TV. Het kan zijn dat je het zelf niet ziet omdat je bijvoorbeeld op een klein scherm kijkt, of dat je gewoon minder kritisch bent wat natuurlijk prima is. Maar als je goed kijkt zul je al snel verschil zien tussen de kwaliteit van F1 TV en VIaplay. Iedere VP kijker heeft ook toegang tot F1 tv dus probeer het eens zou ik zeggen.
Ik zie geen verschil tussen VP en airplay vanaf mijn iPhone met de F1TV app. Het is voor mij identiek. En dat is de manier waarop ik kijk. En dan wint VP het voor mij vanwege de app op de tv. En dat kan best aan mijn ogen liggen, prima, iedereen beoordeelt immers vanuit zijn eigen perspectief.Aartstyle schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:00:
[...]
Er zal best verschil zijn in de kwaliteit via verschillende devices en ik ervaar ook een iets beter beeld op mijn LG tv uit 2023 dan op mijn samsung tv uit 2016. Maar feit blijft dat zelfs op een LG tv zoals je zelf aangeeft de combinatie van bitrate en gebruikte codec nog steeds niet de kwaliteit heeft van F1 tv en al helemaal niet van het 4k beeld van Ziggosport in het verleden.
Met alle respect voor iedereen die zegt: "op mijn device is het wel goed" maar het is gewoon feitelijk minder dan van f1 TV. Het kan zijn dat je het zelf niet ziet omdat je bijvoorbeeld op een klein scherm kijkt, of dat je gewoon minder kritisch bent wat natuurlijk prima is. Maar als je goed kijkt zul je al snel verschil zien tussen de kwaliteit van F1 TV en VIaplay. Iedere VP kijker heeft ook toegang tot F1 tv dus probeer het eens zou ik zeggen.
ZiggoSport deed ik ook airplay vanaf m'n telefoon, wat dubbelkut was omdat je dus geen race op die manier kon terugkijken (was airplay geblokkeerd) en moest ik alsnog m'n laptop aan de tv hangen. Ik heb namelijk al jaren geen kabel meer aangesloten, dus een 'vast tv kanaal' is bij mij ook gewoon streaming. Dus ook in dat opzicht heb ik geen moer aan een Ziggo sportkanaal
Exact expert nodig?
Zonder Olav Mol hoef het niet slecht te zijn. Ooit stop Olav er ook een keer er mee.Crazy D schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:34:
[...]
Haters gonna hate.... Voor een deel van het publiek maakt het niet uit wat VP gaat doen:
1. Het is zonder Olav, dus kut
2. Je moet nu opeens betalen, bij Ziggo "was het gratis"
3. Ik betaal voor allemaal dingen die ik niet wil
4. Opzouten viaplee, doortrekken en weg ermee
Maar ben wel met je eens de commentaar van Viaplay is niet top.
Ziggo was niet gratis zat er bij de Ziggo abonnement als je niet bij Ziggo zat moest je ervoor betalen.
Ik vond het daarom ook oneerlijk als je niet in een Ziggo-gebied woont dat je de volle mep moest betalen.
Maar gratis was het niet zat gewoon in je abonnement verwerkt.
Helaas zijn de tijden voorbij dat we op RTL7 gratis konden kijken.
VP hoef van mij niet veranderd te worden. Het moet daar anders. Ik vind het daarom erg moedig dat de CEO van VP bij de podcast zat van gpradio.
Welke zender je ook kijkt, het zit altijd in je abonnement verwerkt.Evertt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:49:
[...]
Ziggo was niet gratis zat er bij de Ziggo abonnement als je niet bij Ziggo zat moest je ervoor betalen.
Ik vond het daarom ook oneerlijk als je niet in een Ziggo-gebied woont dat je de volle mep moest betalen.
NLZIET, Ziggo, KPN, RTL vraagt gewoon poen voor doorgifte. Gratis bestaat niet. Maar je hebt wel gelijk over Ziggo Sport buiten een ziggo-abonnement om dat daarvoor flink gedokt moest worden.
Maar RTL was toch niet zo fantastisch?Evertt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:49:
[...]
Zonder Olav Mol hoef het niet slecht te zijn. Ooit stop Olav er ook een keer er mee.
Maar ben wel met je eens de commentaar van Viaplay is niet top.
VP hoef van mij niet veranderd te worden. Het moet daar anders. Ik vind het daarom erg moedig dat de CEO van VP bij de podcast zat van gpradio.
Kan mij nog herinneren (was wel jong) dat er wel heel veel reclame was, ook tussen de races door.
Klopt er was veel reclame. Maar de commentaar van Olav Mol samen met Allard Kalf in de pit waren super.HollowGamer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:56:
[...]
Maar RTL was toch niet zo fantastisch?
Kan mij nog herinneren (was wel jong) dat er wel heel veel reclame was, ook tussen de races door.
Ik hoop dat deze 2 nog gaan samen werken alleen heb ik begrepen dat deze twee ruzie hebben gekregen waar door ze niet meer willen samen werken.
Heb waarschijnlijk iets niet helemaal helder, maar Viaplay Scandinavië doet toch wel "gewoon" 4K bij bepaalde sporten? Is het daar een liniair kanaal? Anders gaat de stelling "kan niet want we zijn een streamer" toch niet op van meneer de CEO?
Ik heb gisteren maar gewoon een jaar abonnement afgesloten. Ingelogd op Viaplay.se en kon gewoon de UHD stream starten. Ik heb bitrate niet kunnen meten, dus dat staat op het lijstje voor het weekend.DutchOwnage schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:53:
Heb waarschijnlijk iets niet helemaal helder, maar Viaplay Scandinavië doet toch wel "gewoon" 4K bij bepaalde sporten? Is het daar een liniair kanaal? Anders gaat de stelling "kan niet want we zijn een streamer" toch niet op van meneer de CEO?
Ik snap wel dat wanneer je 900.000 abonnees hebt die allemaal 10mbit gaan trekken, dat je capaciteit problemen hebt. Wel hoorde ik in de ondertoon van Roger dat ze nu zekerheid hebben met de rechten, dat ‘echt’ verder kunnen bouwen. Ik zie het dan ook zeker wel goed komen
Volgens mij is dat enkel bij de F1.DutchOwnage schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:53:
Bij andere bleef dit steken op dezelfde bitrate/resolutie. 720p bij voetbal en iets van 6Mbps.
Ze hebben wel eigen TV kanalen, zoals Ziggo/ESPN. Maar volgens mij geven ze die niet door direct.
Tenminste zo heb ik het laatst gecheckt, tenzij er echt een 4K upgrade is geweest. Morgen maar eens checken.
op welke manier heb je dit gedaan, welke browser bijvoorbeeld? en welke programma of wedstrijd?dnmw2705 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:00:
[...]
Ik heb gisteren maar gewoon een jaar abonnement afgesloten. Ingelogd op Viaplay.se en kon gewoon de UHD stream starten. Ik heb bitrate niet kunnen meten, dus dat staat op het lijstje voor het weekend.
Ik snap wel dat wanneer je 900.000 abonnees hebt die allemaal 10mbit gaan trekken, dat je capaciteit problemen hebt. Wel hoorde ik in de ondertoon van Roger dat ze nu zekerheid hebben met de rechten, dat ‘echt’ verder kunnen bouwen. Ik zie het dan ook zeker wel goed komen
Edit*
wel even gekeken, idd heb een Premier league in UHD gevonden, op chrome/edge is dit 0.0% UHD, even wazig als viaplay nl
Maar Premier league in UHD op mijn macbook via Safari is haarscherp,
[ Voor 14% gewijzigd door Soppyscroll op 14-05-2024 22:20 ]
Je kan gewoon inloggen met je Nederlandse abonnement op Viaplay.se. Gisteren Liverpool gekeken. Ze bieden twee streams aan: reguliere en UHD.Soppyscroll schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:15:
[...]
op welke manier heb je dit gedaan, welke browser bijvoorbeeld? en welke programma of wedstrijd?
Zoals nu met Tot-city. Ik kon in Safari kijken, Chrome had moeite. Bij klant service kan je zien welke apparaten/browsers het ondersteunen. Je doet dit zonder enige geografische blokkade EN
met je eigen Viaplay-account
https://viaplay.se/sport/...n-city/s24050743744070780
ot maar heb altijd het idee gehad dat Alard uit de gratie viel toen hij het eens was met Kaltenborn die 4 rijders contracteerde waaronder vd Garde. Hij vond het wel terecht vanwege het voortbestaan van SauberEvertt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:43:
[...]
Klopt er was veel reclame. Maar de commentaar van Olav Mol samen met Allard Kalf in de pit waren super.
Ik hoop dat deze 2 nog gaan samen werken alleen heb ik begrepen dat deze twee ruzie hebben gekregen waar door ze niet meer willen samen werken.
Daarna niet meer in beeld geweest
Cool! Dat moet dan iets nieuws zijn.dnmw2705 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:23:
[...]
Je kan gewoon inloggen met je Nederlandse abonnement op Viaplay.se. Gisteren Liverpool gekeken. Ze bieden twee streams aan: reguliere en UHD.
Zoals nu met Tot-city. Ik kon in Safari kijken, Chrome had moeite. Bij klant service kan je zien welke apparaten/browsers het ondersteunen. Je doet dit zonder enige geografische blokkade EN
Op Safari kunnen ze aan H265 + Dash doen, dus wellicht dat daardoor de bitrate/resolutie hoger is. Nu alleen nog kunnen kiezen voor commentaar.
Kwam er zelf ook achter, had al edit gemaaktdnmw2705 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:23:
[...]
Je kan gewoon inloggen met je Nederlandse abonnement op Viaplay.se. Gisteren Liverpool gekeken. Ze bieden twee streams aan: reguliere en UHD.
of gewoon de app op apple tvHollowGamer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:27:
[...]
Cool! Dat moet dan iets nieuws zijn.
Op Safari kunnen ze aan H265 + Dash doen, dus wellicht dat daardoor de bitrate/resolutie hoger is. Nu alleen nog kunnen kiezen voor commentaar.
Bitrate is verduidend beter op safari, ook Chrome en firefox getest. zie je gewoon verschil
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2