Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
De politie is (was) er nog niet?g0tanks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]
Moet die straat niet worden afgezet voor sporenonderzoek ofzo?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben. Je wint er natuurlijk niks mee om zoiets te zien, maar ik heb wel ergere dingen gezien op het internet en ik vraag me toch wel af hoe erg het is aangezien geen enkele nieuwssite hier iets specifieks over meldtlasharor schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]
Geenstijl, Dumpert, Fok, al die standaard sites die bij dit soort dingen veel "schokkende" info delen liggen eruit.
Als hij zijn leven lief heeft houd hij zijn mond. En dan nog is het in dat milieu geen garantie dat hij niet het onderwerp wordt van een preventieve opruim actie, just in case...Bensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:45:
[...]
Inderdaad.
Volgens burgernet zou de verdachte in de buurt van de spiegelgracht gezien zijn. Ik geloof wel dat hij gepakt zal worden. Ben benieuwd of hij dan ook zijn opdrachtgever zal verlinken.. dat willen we wel graag weten.
Die is afgezet, kijk maar op telegraaf of ad. Die foto is van net nag0tanks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]
Dan nog, dan zou je beter moeten weten dat we hier op GoT niets moeten hebben van vermoeden of speculaties.
We discussiëren hier op basis van feiten en goed onderbouwde aannames.
[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 06-07-2021 20:57 ]
Volgens mij is die foto van het moment dat de hulpdiensten er nog niet zijn..g0tanks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]
Cloud ☁️
Wat hebben we hiervan geleerd dan om dit te voorkomen?robbinonline schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
Pfff dit brengt herinneringen terug naar Fortuyn, ik dacht dat we hier van geleerd hadden. Blijkbaar niet
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je opdrachtgever verlinken is wel wat zwaarder/gevaarlijker dan 20 jaar in de cel uitzitten.ChojinZ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Waarom niet? Een hoop opdrachtgevers worden wel gepakt. Er zijn best veel voorbeelden.
Dat opdrachtgevers een soort van onschendbaar zijn en nooit worden gepakt is een idee wat niet helemaal klopt.
Ah, ik nam de 20:27 te letterlijk.Dracula schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Die is afgezet, kijk maar op telegraaf of ad. Die foto is van net na
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Die foto zal van net na het incident geweest zijn, er is nog geen politie zichtbaar in de foto.g0tanks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]
P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:44:
[...]
Dit staat letterlijk zo op NOS.nl dat ze een lichtgetinte man zoeken met een tenger postuur en een zwarte pet.
Lees je laatste regel en lees dan de laatste regel van de topicwarning.....P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:43:
[...]
Nou ja, we weten allemaal wat er met Derek Wiersum is gebeurd en die verdedigde Nabil B. De Vries was ook een soort van raadsman van B. Vandaar dus het vermoeden dat ze t in die kring moeten zoeken. Maar goed, is alleen maar speculatie van mijn kant.
In een land waar we over elkaar heen vallen met gifjes van kaarsen en afschuw van filmjes die we stiekem wel even snel bekijken. Deugvolk...anandus schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:38:
[...]
offtopic:
In een land waar men het blijkbaar normaal vindt om een zwaargewond persoon te filmen en dat filmpje op sociale media te delen. Ik vind dat echt te respectloos voor woorden.
Default blanke hetero
Misschien moet er ook maar weer bescherming komen bij Derksen & co, beter het even om op safe te spelen.
Zal nu vast wel gebeurd zijn. Foto is inmiddels van een half uur geleden.g0tanks schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:47:
[...]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Haha veel gutmenschen inderdaad. Maar dat laatste klopt natuurlijk niet.Miki schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Dan nog, dan zou je beter moeten weten dat we hier op GoT niets moeten hebben van vermoeden of speculaties.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Ik denk dat die bij oppakken inderdaad gewoon uit de weg wordt geruimd inderdaad, los eindje.The_Big_Easy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Als hij zijn leven lief heeft houd hij zijn mond. En dan nog is het in dat milieu geen garantie dat hij niet het onderwerp wordt van een preventieve opruim actie, just in case...
Eigenlijk is de uitvoerder alleen maar een verliezer..
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2021 20:52 ]
Wat zijn we hier allemaal aan het doen dan? Gooi t hele topic dan maar op slot.Miki schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Vind dit toch wezenlijk anders dan met Fortuyn.robbinonline schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
Pfff dit brengt herinneringen terug naar Fortuyn, ik dacht dat we hier van geleerd hadden. Blijkbaar niet
De vries heeft vanwege zijn loopbaan en carrière vele vijanden gemaakt.
Fortuyn was “slechts” een politicus.
Vind de moord op Fortuyn maatschappelijk schokkender.
DUGG
En een politiebericht is geen goed onderbouwde aanname?Miki schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niet als je 't goed doet, dan heb je eeuwige roem in die wereld.. Maar dan mag je wel verhuizen naar een land dat niet uitlevertBensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:50:
[...]
Ik denk dat die bij oppakken inderdaad gewoon uit de weg wordt geruimd inderdaad, los eindje.
Eigenlijk is de uitvoerder alleen maar een verliezer..
Klopt. Maar ik snap niet helemaal wat je daarmee wilt zeggen. Feit blijft dat een hoop opdrachtgevers uiteindelijk wel gepakt worden. Waarvoor zat Taghi ook alweer vast?tuinïnen schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:49:
[...]
Je opdrachtgever verlinken is wel wat zwaarder/gevaarlijker dan 20 jaar in de cel uitzitten.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Speculatie mag niet? Gooi t topic maar dicht dan.bszz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:49:
[...]
[...]
Lees je laatste regel en lees dan de laatste regel van de topicwarning.....
Het zijn de laatste jaren kansarmen die tegen een verstandelijke beperking aanzitten en gegroomed worden voor dit soort werk. Ze mogen praten, ze weten niets van enig belang. Kanonnenvoer.The_Big_Easy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Als hij zijn leven lief heeft houd hij zijn mond. En dan nog is het in dat milieu geen garantie dat hij niet het onderwerp wordt van een preventieve opruim actie, just in case...
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Een verdachte is aangehouden
Een verdachte is aangehouden op de A2 bij Breukelen https://t.co/ZgMDA9G5Cz
— AD.nl (@ADnl) 6 juli 2021
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zegt nog niks. Kan het onderzoek belemmeren, maar is ook gewoon een mededeling van hun dat je dit niet moet delen, ongeacht wie het is, omdat het onrespectvol is. Ik denk dat de politie dit ook had getwitterd als het een onbekend persoon was en de foto over het internet ging.carpebios schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
Politie waarschuwde op twitter ook al voor het delen van video's. Denk dat het vanuit justitie komt?
Hier speculeren heeft helemaal geen zin, een ban oplopen omdat je emotioneel uit de bocht vliegt nog minder.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[ Voor 91% gewijzigd door defiant op 06-07-2021 20:57 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Komt volgens mij van deze journalist:RobinNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:52:
Ik zag het net ook voorbij komen op Twitter. Op sociale media waren ook beelden te zien. Ik raad ook af deze op te gaan zoeken.
[Twitter]
Meerdere bronnen bevestigen dat op de A2 bij Breukelen een verdachte is aangehouden voor het neerschieten van Peter R. de Vries.
— Yelle Tieleman (@YelleTieleman) 6 juli 2021
[ Voor 89% gewijzigd door defiant op 06-07-2021 20:57 ]
Koren op de molen van symboolpolitiek en sadopopulisme. Nu is dit geen topic voor analyse correlaties narcostaat & beleid, maar ja. De juiste vragen zullen niet aan bod komen in de media.XWB schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:28:
[...]
Ook advocaten worden bij klaarlichte dag neergeschoten, helaas.
Benieuwd naar de reactie van Grapperhaus.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zo, die is al een haas gereden. Het centrum uitkomen doe je ook niet 1-2-3 met de auto. Hopelijk is het hem, dan is hij wel vlot gepakt.RobinNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:52:
Ik zag het net ook voorbij komen op Twitter. Op sociale media waren ook beelden te zien. Ik raad ook af deze op te gaan zoeken.
[Twitter]
Ik zulk soort (maffia)kringen werken ze toch met het veel hiërarchische lagen? De opdrachtgever is ws. ook maar een van de beetje poppetjes. De dader zal ws. niet eenvoudig te kijken zijn aan de daadwerkelijke opdrachtgever.ChojinZ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:52:
[...]
Klopt. Maar ik snap niet helemaal wat je daarmee wilt zeggen. Feit blijft dat een hoop opdrachtgevers uiteindelijk wel gepakt worden. Waarvoor zat Taghi ook alweer vast?
Die stemmingsmakerij hoeft hier dus niet. Dat is precies het punt.alexbl69 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:51:
[...]
En een politiebericht is geen goed onderbouwde aanname?
[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2021 21:06 ]
Dat is trouwens ook een slechte zaak. De politie hoeft echt niet te gaan communiceren wat al dan niet respectvol is.AW_Bos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:52:
[...]
Zegt nog niks. Kan het onderzoek belemmeren, maar is ook gewoon een mededeling van hun dat je dit niet moet delen, ongeacht wie het is, omdat het onrespectvol is. Ik denk dat de politie dit ook had getwitterd als het een onbekend persoon was en de foto over het internet ging.
Owner of DBIT Consultancy
Hoezo maximum straf 25 jaar? Nederland kent gewoon levenslang als straf en is een van de weinige westerse landen waar dat ook echt levenslang is. Daarnaast kennen we nog TBS waarmee een niet levenslange straf in de praktijk dat toch kan worden.AndereKoekoek schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:43:
Peter r de Vries was veel bezig met het Marengo proces. Die Taghi schuwt niks.. was ergens ook wel te verwachten.
Tientallen liquidaties.. maximale straf van 25 jaar en dan 1/3e eraf. Loopt ie over 17 jaar weer buiten
In de onderwereld worden vaak kwetsbare jongeren gebruikt, de opdrachtgever(s) blijven meestal uit het beeld.DennusB schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:25:
[...]
Bizar, ik hoop dat ze de dader snel vinden en keihard straffen. Tijd voor de doodstraf hier in NL voor dit soort idioten
Ben benieuwd of ze hem te pakken krijgen, ook genoeg die de dans helaas ontspringen.
Ik hoop het ook! Een (mogelijke) verdachte binnen 1,5 uur aangehouden. Ik denk dat dit wel netjes is, zeker als het echt de dader is.AW_Bos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:54:
[...]
Zo, die is al een haas gereden. Het centrum uitkomen doe je ook niet 1-2-3 met de auto. Hopelijk is het hem, dan is hij wel vlot gepakt.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat zou wel heel vlot en netjes zijn.
P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:51:
[...]
Wat zijn we hier allemaal aan het doen dan? Gooi t hele topic dan maar op slot.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Beloning is vaak niet of nauwelijks voor de dader, maar binnen de kring daarvan. Preselectie volgens profiel. Beïnvloedbaar, dossier, maar niet gelieerd - en dat was het dan voor onderzoek.Palomar schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:54:
[...]
Ik zulk soort (maffia)kringen werken ze toch met het veel hiërarchische lagen? De opdrachtgever is ws. ook maar een van de beetje poppetjes. De dader zal ws. niet eenvoudig te kijken zijn aan de daadwerkelijke opdrachtgever.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En toch geen privébeveiliging willen inschakelen.coelho schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:53:
Hij stond al jaren op het lijstje van Taghi. Dat heeft hij zelf meerdere malen gezegd. Dat, in combinatie het het lichtgetinte profiel maakt het geen speculatie dat het hier hoogstwaarschijnlijk om MocroMaffia gaat, maar een educated guess.
ik denk dat Peter al zo vaak bedreigt is geweest (o.a. door de Neus) dat hij er mee heeft leren leven en zich niet al te veel heeft willen aanpassen met body guards e.d.coelho schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:53:
Hij stond al jaren op het lijstje van Taghi. Dat heeft hij zelf meerdere malen gezegd. Dat, in combinatie het het lichtgetinte profiel maakt het geen speculatie dat het hier hoogstwaarschijnlijk om MocroMaffia gaat, maar een educated guess.
Toch gek als je terugdenkt aan de tijd dat hij Joran v/d Sloot op de hielen zat, dat ze later allebei in de problemen zou raken.
~
Wat een schok dat dit zo gebeurt op klaarlichte dag. Belachelijk dat de video's/foto's ook gelijk zo worden gedeeld, echt respectloos. Onze honger naar meer informatie wordt misschien gestild, maar of die honger normaal is...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik heb van diverse kanalen binnen Fok! begrepen dat Danny de donaties van users wat bedoeld was voor nieuwe servers heeft besteed aan boodschappen en levensonderhoud.shoombak schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:45:
Ze hebben ook gelijk Fok! omgelegd
Die servers van Fok! crashen al als het iets te druk wordt in het EK 2021 topic.
Dader is mogelijk al gepakt. Wat moet er nog worden opgeëist?Miki schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:55:
[...]
Maar diezelfde Taghi heeft ook schijnbaar gezegd dat Peter niets te vrezen heeft voor hem. Het is dus gissen wie er daadwerkelijk achter deze moord zat zolang deze niet wordt opgeëist.
Als de dader zijn identiteit tegenover politie bekend maakt, dan keren ze alles in zijn kring wel binnenstebuiten, en weet de politie in no-time waar de aanslag vandaan komt. Ik denk dat we dit nog niet op zeer korte termijn gaan horen, want dat zal wel erg gevoelig zijn. Ik ga er zeker niet over speculeren.
Op een andere plek, op een kruispunt, heeft DSI ook een auto klemgereden en iemand opgepakt.RobinNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:52:
[Twitter]
Daar zitten afwegingen bij. Er zal vast sprake zijn van beveiliging, maar beperkt / selectief I.v.m. profiel / activiteit. Kwetsbare momenten.
Tijd dat er toch eens politieke moed komt om zoiets gewoon als terreur of terrorisme aan te duiden.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat is geen toeval: Nederland heeft tegenwoordig 24/7 DSI eenheden rondrijden, ook bij de recente diamantroof heeft dat mede het verschil gemaakt.ManiacsHouse schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:56:
Dat zou wel heel vlot en netjes zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 06-07-2021 21:00 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Reanimatiesetting dus vrees ook het ergste.wisselwerking schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:33:
[...]
Waar baseer je dat op? Veel bloed wil niet zeggen dat je het niet kan overleven. Maar toegegeven, het klinkt niet hoopvol
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Beter het zekere voor het onzekere nemenJeroenNietDoen schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:58:
[...]
Op een andere plek, op een kruispunt, heeft DSI ook een auto klemgereden en iemand opgepakt.
In Amsterdam is het ook druk met mensen, zie RTL4.
Absoluut. Ook een aanrader om die docu op Videoland eens te kijken over MARSOF. Komt ook aflevering voorbij over de vorming van DSI en de inzet daar van met die operationele 24/7 units.hoevenpe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Dat is geen toeval: Nederland heeft tegenwoordig 24/7 DSI eenheden rondrijden, ook bij de recente diamantroof heeft dat mede het verschil gemaakt.
Dat weet je helemaal niet. Kan ook gewoon een verslaafde zijn geweest die een schuld moest inlossen.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:59:
Verdachte heeft zich opgeofferd voor een organisatie. Kan niet anders. Want omdat op klaarlichte dag midden in het centrum te doen, geeft al aan dat de dood van het slachtoffer belangrijker is, dan als verdachte te ontkomen.
Dit soort speculaties zijn gewoon echt totaal zinloos.
Vaak bu'j te bang!
Sjieke reactietijd van het DSI. Knap werk als ze hem daadwerkelijk al hebben.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:58:
[...]
Op een andere plek, op een kruispunt, heeft DSI ook een auto klemgereden en iemand opgepakt.
Default blanke hetero
Ben je mal joh. Is toch de grootste hobby van veel NederlandersMichael_OsGroot schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Anders wachten we eerst even af welke straf de schutter krijgt voor we de onderbuik weer laten bulderen
DUGG
Ah, zoals ze vroeger de autowegpolitie hadden met snelle wagens (Porsches e.d.), maar die waren op een gegeven moment wegbezuinigd. Toch mooi dat ze nu weer zoiets hebben.hoevenpe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Dat is geen toeval: Nederland heeft tegenwoordig 24/7 DSI eenheden rondrijden, ook bij de recente diamantroof heeft dat mede het verschil gemaakt.
Zoals eerder gezegd, DSI rijdt sinds enkele jaren 24/7 met meerdere units verspreid over Nederland rondt zodat er direct gereageerd kan worden.Ebayzo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Sjieke reactietijd van het DSI. Knap werk als ze hem daadwerkelijk al hebben.
Eerlijk? Zo heel zinvol kan dat niet zijn. Particuliere persoonsbeveiliging kan de risico's verlagen maar in je eigen woonplaats ben je alsnog gewoon kwetsbaar.
Wat dat betreft heb je hier gewoon weinig tegen in te brengen, het criminele circuit heeft veel betere spullen dan jan de burger en daarbij ook nog eens alle tijd om voor te bereiden. Voor bezoekjes kan een particulier CPO in de zin van planning en vervoer dus nog wel wat betekenen, maar meer dan dat gaat het niet worden.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bensimpel
Positieve meneer
Er hangen ook overal camera's op snelwegen. Als iemand in 1 uur tijd al bij breukelen is (vanuit centrum amsterdam) moet dit wel opgevallen hebben.Ebayzo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Sjieke reactietijd van het DSI. Knap werk als ze hem daadwerkelijk al hebben.
😆 - Denk ook eens om ;)
*knip*-tom-562 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Dat weet je helemaal niet. Kan ook gewoon een verslaafde zijn geweest die een schuld moest inlossen.
Dit soort speculaties zijn gewoon echt totaal zinloos.
Dit gespeculeer gaat nergens naartoe, klaar dus.
[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 06-07-2021 21:22 ]
[ Voor 99% gewijzigd door tweakduke op 06-07-2021 21:22 ]
Voor welke moordzaak is er een straf van 5 jaar geeist? Dit soort uitspraken doen geen recht aan de realiteit.Chevy454 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:58:
Een tik op de vinger en binnen 5 jaar weer op straat want wat een tragische jeugd heeft die dader gehad.
Tijd dat er toch eens politieke moed komt om zoiets gewoon als terreur of terrorisme aan te duiden.
Tomorrow is not today!
% van de grote bazen van goed georganiseerde misdaad die gepakt worden is relatief laag. Hoe vaak zie je nou dat ze een Taghi oppakken of een Holleeder.ChojinZ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Waarom niet? Een hoop opdrachtgevers worden wel gepakt. Er zijn best veel voorbeelden.
Dat opdrachtgevers een soort van onschendbaar zijn en nooit worden gepakt is een idee wat niet helemaal klopt.
En hoeveel van de opgepakte gangsters lopen na enkele jaren of door een "foutje"van het OM oid alweer vrij rond?
Doe eens liefcarpebios schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Pim Fortuijn is ook niet vermoord door een georganiseerde misdaadorganisatie.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2021 21:11 ]
Centrum amsterdam naar breukelen is 30 minuten volgens map zo spannend is dat niet mbt tot tijd.Bensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Er hangen ook overal camera's op snelwegen. Als iemand in 1 uur tijd al bij breukelen is (vanuit centrum amsterdam) moet dit wel opgevallen hebben.
Cloud ☁️
Ondanks dat De Vries soms een enorm vervelende man kon zijn, schat ik hem wel hoger in dan Fortuyn, maar kennelijk ben je als opkomend politicus belangrijker.
google maps vertelt me dat het op dit moment minder dan 27 minuten is om dat stukje te rijden. En maximaal 40 minuten via de Kanaaldijk.Bensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Er hangen ook overal camera's op snelwegen. Als iemand in 1 uur tijd al bij breukelen is (vanuit centrum amsterdam) moet dit wel opgevallen hebben.
Hoezo valt het op als je dat in een uur voor elkaar krijgt?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Doe eens lief.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Pim Fortuin had ook geen criminele vijanden. Weet je hoeveel mensen in de onderwereld van hem af wilden? Ooit een boek gelezen?
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2021 21:07 ]
Was net gewoon extra uitzending van t nieuws op RTL.P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
Het verbaast me dat er nog geen breaking news uitzendingen zijn op tv. Dat was ten tijde van Pim en Theo wel anders.
Ondanks dat De Vries soms een enorm vervelende man kon zijn, schat ik hem wel hoger in dan Fortuyn, maar kennelijk ben je als opkomend politicus belangrijker.
RTL nieuws, NOS?P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
Het verbaast me dat er nog geen breaking news uitzendingen zijn op tv. Dat was ten tijde van Pim en Theo wel anders.
Zet je TV eens aan op bijvoorbeeld RTL 4P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Bensimpel
Positieve meneer
Oh, nouja als de DSI de dader heeft, hebben ze het netjes gedaan hoor. Hoop dat ze hem hebben en dat Peter ok is.HKLM_ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Centrum amsterdam naar breukelen is 30 minuten volgens map zo spannend is dat niet mbt tot tijd.
😆 - Denk ook eens om ;)
Appels, peren. Whataboutismes.carpebios schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Pim Fortuijn is ook niet vermoord door een georganiseerde misdaadorganisatie, maar door een natuur/dierenliefhebber, maar daarvoor dus over lijken willen gaan.
Op NPO en RTL4 is een extra journaal geweest.P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
Voor het eerste moet je weten hoeveel grote bazen er zijn.Unknown Alien schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:03:
[...]
% van de grote bazen van goed georganiseerde misdaad die gepakt worden is relatief laag. Hoe vaak zie je nou dat ze een Taghi oppakken of een Holleeder.
En hoeveel van de opgepakte gangsters lopen na enkele jaren of door een "foutje"van het OM oid alweer vrij rond?
En voor het tweede: heb je betrouwbare bronnen?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ongekend ook dat één of andere mongool gelijk met de camera boven zo’n lichaam gaat staan filmen, wat walgelijk
Twente komt eraan!
Hoe zinvol privébeveiliging precies is kan ik niet zo snel zeggen, maar bv. Geert Wilders heeft wel continu beveiliging om zich heen en hij is er na al die jaren nog.nst6ldr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:01:
[...]
Eerlijk? Zo heel zinvol kan dat niet zijn. Particuliere persoonsbeveiliging kan de risico's verlagen maar in je eigen woonplaats ben je alsnog gewoon kwetsbaar.
Wat dat betreft heb je hier gewoon weinig tegen in te brengen, het criminele circuit heeft veel betere spullen dan jan de burger en daarbij ook nog eens alle tijd om voor te bereiden. Voor bezoekjes kan een particulier CPO in de zin van planning en vervoer dus nog wel wat betekenen, maar meer dan dat gaat het niet worden.
Daarom staat de kinderopvangtoeslagaffaire ook zo in schil contrastUnknown Alien schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:03:
[...]
% van de grote bazen van goed georganiseerde misdaad die gepakt worden is relatief laag. Hoe vaak zie je nou dat ze een Taghi oppakken of een Holleeder.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Dit is echt van een andere orde dan de 'gewone blauwe pet', stond eergisteren een uitgebreid verhaal over in de NRC:Amphiebietje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:00:
Ah, zoals ze vroeger de autowegpolitie hadden met snelle wagens (Porsches e.d.), maar die waren op een gegeven moment wegbezuinigd. Toch mooi dat ze nu weer zoiets hebben.
De Dienst Speciale Interventies is er voor operaties in ‘het hoogste geweldsspectrum’ : van gijzelingen en overvallen tot levensbedreigende aanhoudingen en gevaarlijke beveiligingen – zo’n 1.800 keer per jaar komt DSI in actie. Naast zes regionale en een Marechaussee-arrestatieteam bestaat DSI uit verschillende specialistische interventie-units die optreden bij grof geweld en terrorisme.
De dienst – ongeveer 600 man sterk – bestaat uit eenheden van de politie en het Korps Commandotroepen, Koninklijke Marechaussee en Korps Mariniers van Defensie. „DSI is uniek, nergens ter wereld heb je geïntegreerde eenheden van politie en defensie”, vertelt het landelijk hoofd Rienk de Groot. Vanwege het 15-jarige bestaan van de dienst in juli biedt hij met commandant Joost Dirkx van de interventie-unit mariniers een zeldzaam inkijkje in hun werkwijze. „DSI is geboren uit noodzaak, het moest dynamischer.”
Na de aanslag op het satirische Franse tijdschrift Charlie Hebdo in 2015 werd DSI omgevormd tot een organisatie die direct in actie kan komen – met Rapid Response Teams die continu door heel Nederland rijden en helikopters die meteen kunnen opstijgen. De Groot: „Wij zijn omgeschakeld van een oproeporganisatie naar permanente aanwezigheid op straat, met eenheden die à la minute op zware incidenten kunnen reageren. Dat scheelt heel veel.”
Afgelopen mei vond in Amsterdam Noord een zeer gewelddadige overval plaats op een waardetransport bij een edelmetaalbedrijf. De Belgische en Franse daders, die een buit van tientallen miljoenen op het oog hadden, schoten in het rond, ook op de politie die hen achtervolgde. Bij het dorp Broek in Waterland, ten noorden van Amsterdam, werden de meesten in het nauw gedreven. Binnen de kortste keren was daar ook de DSI.
Bij de Van Brienenoordbrug in Rotterdam werd later die middag een auto met ontkomen daders gesignaleerd door snelwegcamera’s en onderschept door een Rapid Response Team. „Tien jaar geleden had je vergelijkbare gewelddadige overvallen op waardetransporteur Brinks in Amsterdam, Rotterdam en Best. Daar werden burgers en de politie zwaar beschoten en waren die overvallers ervandoor. Nu pakken dappere politiemensen op straat samen met DSI’ers hen gewoon. Dat is geen toeval”, zegt De Groot.
Piketdienst bij de DSI betekent: onmiddellijk alles laten vallen en gáán. Intern wordt trots gekeken naar een foto van de overmeestering van Malek F., die in 2018 op Bevrijdingsdag drie mensen neerstak bij de Haagse Hogeschool. Daarop staat een gemaskerde DSI’er in korte broek op witte gympen. De Groot: „Het was mooi weer, hij kwam van huis en was er van ons als eerste bij.”
Ik denk dat jij jezelf verkeerd inschat. In mijn beroepsveld heb ik elke dag met "boeken" te maken, dus dat lijkt mij sterk. En probeer het zelf maar nog eens. Je vergelijking met Pim Fortuin raakt kant noch wal.carpebios schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
[...]
Ik denk meer boeken dan jij, maar je snapt de strekking niet helemaal. Probeer het nog eens, maar dan minder aangebrand.
Nee, er komt gewoon meer aan de oppervlakte.DaWayne schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:05:
We veranderen langzamerhand in het Italië van de jaren 80 en 90
Lees mijn reply eens goed. Dat zeg ik toch niet? Jij hebt het over 'opofferen voor de organisatie', alsof het iets heel nobels is. Ik bedoel dat het ook gewoon een junk/schoffie kan zijn die nog een 'schuld' had uitstaan o.i.d..Koning-Admiraal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:02:
[...]
En als je buurvrouw een mannelijke geslachtsdeel had dan was het je buurman geweest. Ben je nu echt zo wereldvreemd en naïef door er niet vanuit te gaan dat het niet te maken zou hebben met de georganiseerde misdaad.
Vaak bu'j te bang!
Je hoort het net, "er zijn berichten dat er iemand is aangehouden, maar dit is nog niet bevestigd door de politie" (RTL Nieuws).JoteW schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:05:
Overigens vreemd dat RTL nog niet gemeld heeft dat er een verdachte is opgepakt terwijl dat overal gemeld word.. of ben ik een fractie te laat ingeschakeld richting RTL4?
Ongekend ook dat één of andere mongool gelijk met de camera boven zo’n lichaam gaat staan filmen, wat walgelijk
Dit topic is gesloten.
ZERO TOLERANCE
-We gaan hier geen maatschappelijke verwante of aanverwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, etc etc
-Niet ranten.
-Geen gruwelijke beelden.
-Niet op de man.
-Speculeren over wie erachter zit.
-Stemmingmakerij
-Geen foto's delen van mogelijke daders / heksenjacht voeren.
Dit topic is er voor nieuwsberichten, niet voor bijzaken.
Concreet is het heel simpel. Breek je een van de regels overduidelijk, dan mag je er een nachtje over gaan slapen. Je komt AWM namelijk niet meer in vandaag.