Legaal de weg op met je electrische step in Nederland

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
Voor diegene die overwegen de essential te nemen 288 euro bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Paperbag24 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:11:
Voor diegene die overwegen de essential te nemen 288 euro bij mediamarkt.
Als meelezer en veel reviews lezer/kijker twijfel ik of deze wel krachtig genoeg.
Ga je je niet irriteren aan de beperkingen en dus spijt krijgen dat je niet de 1S hebt genomen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Gutteguttegut schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Als meelezer en veel reviews lezer/kijker twijfel ik of deze wel krachtig genoeg.
Ga je je niet irriteren aan de beperkingen en dus spijt krijgen dat je niet de 1S hebt genomen?
Dat is een goed punt.
Het is wel zo dat de 1S veel meer vermogen heeft.
Dat is een afweging die je kunt maken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Paperbag24 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:32:
[...]

Dat is een goed punt.
Het is wel zo dat de 1S veel meer vermogen heeft.
Dat is een afweging die je kunt maken.
Edit: voor 138 euro meer 10 km meer bereik. 5 km hogere topsnelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Paperbag24 op 16-08-2021 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:23
Paperbag24 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Dat klinkt goed. Ik heb ook ervaringen met Rapberry pies dus moet wel goed komen.
Ik heb het kant en klare set bij @Psycho_Mantis gekocht zou een fluitje van een cent moeten zijn.
Wel hou ik een slag om de arm:-)
Dat inbouwen is denk het moeilijkste om de kap van het display open te maken. Ging hier uiteindelijk prima.

@grun93 Programmeren van de Arduino stelt geen bal voor eigenlijk. In de handleiding staat wat je nodig hebt en waar je het kunt downloaden. Dus dat is prima te doen.

Zelf ben ik nog aan het kijken om de usb aansluiting te verbinden en door te sluizen naar de plek waar de gashendel zat. Maar moet even kijken naar de ruimte en of ik hem af kan dichten met iets zodat bij een update oid ik niet weer de kap van het display er af moet halen. Dat is op dit moment mijn enige puntje.
Nadeel is ook dat die Arduino geleverd wordt met een mini usb ipv een micro usb wat ook weer scheelt in de grootte van de stekker. Maar, is wel een leuk projectje.

@Psycho_Mantis enige wat ik merk is dat het niet tijd logisch is wanneer er gas gegeven wordt. Soms geef ik nog even een zetje en voordat ik mijn voet op de grond zet, krijg ik een boost van de motor.
Zal eens in de programmering duiken om te zien wat er gebeurd.

Grappig, mijn vrouw heeft er net op gestaan en er komt meteen een jongen op een step aan. Aangeven dat ze niet op de weg mogen. :+
Uitgelegd dat deze omgebouwd is en dat wel mag. Vond het helemaal fantastisch dat het mocht en ging zelf ook even kijken om dat te doen. Want hij werd toch regelmatig aangehouden. Maar liet altijd zien dat de hendel niet werkte. Blijkbaar weet de politie hier niet dat je een zet moet geven voordat de hendel wat doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 16-08-2021 17:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• razorrobot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 19:14
De rijksoverheid heeft sinds kort ook een pagina over de step met trapondersteuning. Daar staan ook de eisen waar een step met trapondersteuning aan moet voldoen.

https://www.rijksoverheid...tep-met-trapondersteuning

Eindelijk daar ook informatie over legaal de weg op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:17
Goed om te zien dat de overheid de oplossing nu ook officieel erkent. Het enige wat lijkt te missen zijn witte/gele reflectoren. Net maar even een setje rode en witte reflecterende tape besteld, lijkt me dat dat aan de eisen voldoet.

De gashendel laat ik waarschijnlijk zitten, dat maakt het makkelijker terugbouwen als ik m'n M365 naar een vakantiepark meeneem. Zolang de hendel het niet doet is het prima volgens de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
razorrobot schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:14:
De rijksoverheid heeft sinds kort ook een pagina over de step met trapondersteuning. Daar staan ook de eisen waar een step met trapondersteuning aan moet voldoen.

Ik submit de link even voor de frontpage, dit is wel belangrijk nieuws denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Gaaf _/-\o_

Nu maar hopen dat Oom Agent ook snel op de hoogte wordt gesteld want ik denk dat dit nu een hele grote vlucht gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:19
Wolly schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:40:
Nu maar hopen dat Oom Agent ook snel op de hoogte wordt gesteld want ik denk dat dit nu een hele grote vlucht gaat nemen.
Misschien dat er nu ook e-steps komen waarbij de mod al in de fabriek aangebracht is? Dan wacht ik nog even.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 16-08-2021 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Helaas is de pagina alweer offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:45

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
CT schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Apart dat ze die ineens weghalen. De informatie die er stond was niet anders dan ik maanden geleden al bevestigd heb gekregen. Regels zijn toch gewoon regels?

Die pagina zou al een maand online hebben gestaan begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Laatst online: 20-05 12:35
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

Apart dat ze die ineens weghalen. De informatie die er stond was niet anders dan ik maanden geleden al bevestigd heb gekregen. Regels zijn toch gewoon regels?

Ik heb gisteren de link gesubmit als tip voor frontpagenieuws ingediend. Mogelijk is dit offline gehaald nadat er door Tweakers navraag gedaan is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Nog wel in Google's cache te vinden.

https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Maar idd, wel opvallend dat die nu ineens weg is?

Overigens: In de source van de pagina staat wel wat data wat er idd op lijkt te duiden dat dit al wat langer online stond.
<meta name="DCTERMS.available" title="DCTERMS.Period" content="start=2021-07-08;"/>
<meta name="DCTERMS.modified" title="XSD.dateTime" content="2021-07-08T15:22"/>
<meta name="DCTERMS.issued" title="XSD.dateTime" content="2021-07-08T15:22"/>

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 17-08-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48

HollovVpo1nt

I like gadgets

Iemand enig idee *waarom* onze overheid de niet-trapondersteunde steps nog verbiedt...? De Nederlandse steden lijken daar bij uitstek geschikt voor. Of is het een kwestie dat ze nog niet hebben uitgevogeld hoe de burger die zo'n step wil belasting technisch uit te melken?

[ Voor 29% gewijzigd door HollovVpo1nt op 17-08-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 14:25
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:33:
Iemand enig idee *waarom* onze overheid de niet-trapondersteunde steps nog verbiedt...? De Nederlandse steden lijken daar bij uitstek geschikt voor. Of is het een kwestie dat ze nog niet hebben uitgevogeld hoe de burger die zo'n step wil belasting technisch uit te melken?
Die discussie is al tig keer gevoerd, o.a. hier Het grote elektrische steps topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

@Psycho_Mantis Dank setje net mogen ontvangen vandaag inbouwen.
Mag ik nog wel op de weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Paperbag24 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

@Psycho_Mantis Dank setje net mogen ontvangen vandaag inbouwen.
Mag ik nog wel op de weg?

Top! Ja natuurlijk, dat die webpagina er ineens niet meer is betekend niet dat de wet ineens veranderd is.

Ze hebben naar diverse mensen op mail bevestigd dat het mag op deze manier, ze kunnen daar lastig ineens op terugkomen. Maarja het blijft vreemd dat informatie ineens verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Psycho_Mantis schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Top! Ja natuurlijk, dat die webpagina er ineens niet meer is betekend niet dat de wet ineens veranderd is.

Ze hebben naar diverse mensen op mail bevestigd dat het mag op deze manier, ze kunnen daar lastig ineens op terugkomen. Maarja het blijft vreemd dat informatie ineens verdwijnt.
Dank inmiddels gelukt en werkt prima.
Gelijk bij nieuwe step uit de doos en toegepast witte essential.
Netjes verpakt was in 30 minuten klaar morgen naar mijn werk met het Ov en de step.

[ Voor 5% gewijzigd door Paperbag24 op 18-08-2021 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik overweeg nu ook om een elektrische step aan te schaffen en deze dan te modificeren. Ik begrijp dat de Xiaomi Essential zich er het beste voor leent? Is er ook ergens een handleiding te vinden voor de inbouw zelf? Ik begrijp dat het niet heel eenvoudig is om het display te verwijderen namelijk.

En zou het softwarematig niet mogelijk zijn om de ondersteuning, zoals nu pas te starten na een kick, en dan middels de gashendel op snelheid te blijven. Dus dat de gashendel het bij stilstand niet doet, maar wel als je eenmaal rijd?

[ Voor 28% gewijzigd door Slaxxx op 19-08-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Slaxxx schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:09:
Ik overweeg nu ook om een elektrische step aan te schaffen en deze dan te modificeren. Ik begrijp dat de Xiaomi Essential zich er het beste voor leent? Is er ook ergens een handleiding te vinden voor de inbouw zelf? Ik begrijp dat het niet heel eenvoudig is om het display te verwijderen namelijk.

En zou het softwarematig niet mogelijk zijn om de ondersteuning, zoals nu pas te starten na een kick, en dan middels de gashendel op snelheid te blijven. Dus dat de gashendel het bij stilstand niet doet, maar wel als je eenmaal rijd?
Hi,

De inbouw handleiding staat op de eerste pagina daar kun je alles vinden.

De essential heb ik ook werkt erg goed.

Het inbouwen is maar een half uur werk.

Je kunt kant en klare setjes kopen of dit zelf met losse onderdelen doen.

Gashendel zou mogelijk moeten zijn al mag de gashendel om legaal te rijden niet werkzaam zijn kun je er beter afhalen als je deze ombouw. wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 17:29
om discussies met politie te voorkomen zou ik aanraden een gashendel zowieso te demonteren

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 23:45
Is er ergens te volgen wat de uitspraak wordt van degene die in het bright-filmpje benoemd wordt met zijn inbeslagname? Ik ben benieuwd naar dat resultaat :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
sigmundfreund schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:36:
Is er ergens te volgen wat de uitspraak wordt van degene die in het bright-filmpje benoemd wordt met zijn inbeslagname? Ik ben benieuwd naar dat resultaat :).
Je kan de telegram groep joinen die ik hier al een paar keer eerder heb benoemd. Waarschijnlijk zal het nog wel even gaan duren.
CT schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb trouwens antwoord van IenW over de verwijderde webpagina. Ze zijn de website aan het “stroomlijnen” en daarom hebben ze de pagina verwijderd. Tevens bevestigde ze nogmaals dat stepondersteuning is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 23:45
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Je kan de telegram groep joinen die ik hier al een paar keer eerder heb benoemd. Waarschijnlijk zal het nog wel even gaan duren.

[...]

Ik heb trouwens antwoord van IenW over de verwijderde webpagina. Ze zijn de website aan het “stroomlijnen” en daarom hebben ze de pagina verwijderd. Tevens bevestigde ze nogmaals dat stepondersteuning is toegestaan.
Gedaan! Afgelopen week in Duitsland goed gebruik gemaakt van de deelsteps en zie het eigenlijk als een ideaal iets om m'n auto iets verder weg te zetten op een plek waar de parkeerplaatsen niet zeldzaam zijn en het laatste stuk met een step naar werk te doen. Scheelt enorm qua tijd en moeite om een plek te vinden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Gisteravond werd ik voor het eerst staande gehouden met m'n step met trapondersteuning. De agent vroeg mij om de verzekeringspapieren van de step. Dus ik gaf aan dat verzekering niet verplicht is op een step met trapondersteuning.
Toen zei de agent ineens: "Ohhh dat ken ik van Bright!". Daarna volgde alleen maar een leuk gesprek en waren ze nieuwsgierig hoe het werkte en vroegen ze ook hoe ze kunnen herkennen of hij echt is omgebouwd. Gelukkig mocht ik mijn weg weer vervolgen zonder problemen.

Die gashendel eraf is echt wel belangrijk om eraf te halen en je ondersteuning moet ook echt niet langer duren dan 5 seconden. Anders ga je het echt niet redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Psycho_Mantis schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:44:
Gisteravond werd ik voor het eerst staande gehouden met m'n step met trapondersteuning. De agent vroeg mij om de verzekeringspapieren van de step. Dus ik gaf aan dat verzekering niet verplicht is op een step met trapondersteuning.
Toen zei de agent ineens: "Ohhh dat ken ik van Bright!". Daarna volgde alleen maar een leuk gesprek en waren ze nieuwsgierig hoe het werkte en vroegen ze ook hoe ze kunnen herkennen of hij echt is omgebouwd. Gelukkig mocht ik mijn weg weer vervolgen zonder problemen.

Die gashendel eraf is echt wel belangrijk om eraf te halen en je ondersteuning moet ook echt niet langer duren dan 5 seconden. Anders ga je het echt niet redden.
Ik vind het echt super netjes dat ze vroegen hoe ze het kunnen herkennen.
Heb je ze nog aangegeven dat jij ook in dat filmpje te zien bent? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
Ondertussen 2 ritjes gemaakt op mijn legale ongebouwde m365 pro. Begin er steeds meer aan te wennen en leer de step steeds beter kennen. Dit is een prima alternatief ipv illegaal rijden met gashendel. Als het gashendel via een wonder nog nog een keer gelegaliseerd gaat worden bouw ik hem wel direct weer op.

Voor nu, wees slim, bouw je step om en rij legaal. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 20:41
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waar rijden jullie op de weg. Het fietspad of het voetpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
lmno31 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:09:
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waar rijden jullie op de weg. Het fietspad of het voetpad?
Op de plek waar je met de normale (e-) fiets ook zou moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Laatst online: 11-03 20:41
Dacuuu schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Op de plek waar je met de normale (e-) fiets ook zou moeten rijden.
Dat was ook mijn verwachting maar toch leer ik mijn kinderen dat ze met hun step en skelter op de stoep moeten rijden. (als ze de woonwijk uitgaan en dus iets meer verkeersdeelnemer zijn ips spelend kind.) Vandaar mijn vraag hoe jullie daar tegen aan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:19
lmno31 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:30:
Dat was ook mijn verwachting maar toch leer ik mijn kinderen dat ze met hun step en skelter op de stoep moeten rijden. (als ze de woonwijk uitgaan en dus iets meer verkeersdeelnemer zijn ips spelend kind.) Vandaar mijn vraag hoe jullie daar tegen aan kijken
De toegestane snelheid op de stoep is maar 6 km/u, dat vind ik te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

Dit topic gaat over e-steps, dus daar reageer ik ook op. Je gaat niet met 25 kmh over de stoep knallen.
Kinderen met mechanische skelters en steppen is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 14:58
[...]

Kinderen mogen tot 12/15 gewoon op de stoep spelen.
Fietsen en met de skelter rijden hoort daar gewoon bij.

Maar het moet wel spel zijn.

Wordt het verplaatsen van locatie A naar Locatie B dan zullen ze gewoon met het verkeer mee moeten doen. Al dan niet middels begeleiding.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Steppen/fietsen op de stoep is dus 55 euro boete excl administratie kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:52
Het probleem zit hem in de gashendel waardoor je wetterlijk onder snorfiets gaat vallen, en als je step harder dan 25 km/h gaat is het dus een bromfiets met helmplicht.

Het is een voertuig wat zelfstandig kan rijden en daardoor hoort er een kenteken/verzekeringsplaatje op.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 25-08-2021 16:12 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Laatst online: 01:16
lmno31 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:09:
De overheid zegt expliciet op de pagina over elektrische steps https://www.rijksoverheid...ertuigen/elektrische-step "U mag niet op de stoep rijden.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 14:58
Psycho_Mantis schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:07:
Jups.. Maar niet voor kinderen. Die mogen spelen op de stoep en dat betekend ook dat ze spelende wijs op de stoep mogen leren fietsen en steppen. Of andere spelletjes moeten doen.

Ga jij als volwassene op de stoep fietsen, of als tiener.. kan je een boete krijgen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 09:06

Managelorian

“This is the workflow.”

Leuk topic!

Alhoewel TL;DR is een omgebouwde step m.i. NIET zondermeer legaal. Volgens mij (maar IANAL) is een step nl. CE-plichtig en alhoewel de fabrikant hier in principe voor verantwoordelijk is, neemt een modder deze verantwoordelijkheid op zich vanwege de modificatie die hij uitvoert. Oftewel: op het moment dat je een modificatie uitvoert moet je kunnen aantonen dat jouw product nog steeds aan relevante wet- en regelgeving voldoet m.b.t. productveiligheid (i.e. de NEN normen voor elektrische apparaten). Aangezien je dat niet kunt zul je naar de letter van de wet niet legaal bezig zijn.

Overigens is het niet de taak van de politie om op CE-waardigheid te controleren dus het zal wel loslopen. Maar goed, ik dacht “laat ik ook eens iets zeggen”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Managelorian schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:18:
Leuk topic!

Alhoewel TL;DR is een omgebouwde step m.i. NIET zondermeer legaal. Volgens mij (maar IANAL) is een step nl. CE-plichtig en alhoewel de fabrikant hier in principe voor verantwoordelijk is, neemt een modder deze verantwoordelijkheid op zich vanwege de modificatie die hij uitvoert. Oftewel: op het moment dat je een modificatie uitvoert moet je kunnen aantonen dat jouw product nog steeds aan relevante wet- en regelgeving voldoet m.b.t. productveiligheid (i.e. de NEN normen voor elektrische apparaten). Aangezien je dat niet kunt zul je naar de letter van de wet niet legaal bezig zijn.

Overigens is het niet de taak van de politie om op CE-waardigheid te controleren dus het zal wel loslopen. Maar goed, ik dacht “laat ik ook eens iets zeggen”…
Je hebt helemaal gelijk. Ik had dit al eerder genoemd. In artikel 2 van het Warenwetbesluit machines staat inderdaad onder meer dat het verboden is om een machine in bedrijf te stellen wanneer niet aan de vervaardigingsvoorschriften (waar het opmaken van een technisch dossier onder valt) is voldaan.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Managelorian schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:18:
Leuk topic!

Daar is gewoon een procedure voor:
https://www.inspectieszw....t-u-uw-machine-veilig-aan

Dus als we echt willen kan dat ook geregeld worden. Zo'n technisch document voor CE stelt echt niet zo veel voor.

Overigens volgens mij kan je veel meer voertuigen van de weg trekken als je hier kritisch naar gaat kijken. In de praktijk zal dit echt geen probleem zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Psycho_Mantis op 25-08-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Jawel, een CE dossier zoals het hoort stelt wel degelijk wat voor. Maar als je wat in elkaar flanst kom je misschien ook wel een heel eind.

Hoe dan ook, het risico op een boete o.i.d. omdat je CE merk er onterecht op staat is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Psycho_Mantis schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:07:
Boete voor lichte verkeersovertreding
Is uw kind jonger dan 16 jaar en krijgt hij of zij een bekeuring? Dan moet u deze betalen. Het gaat dan bijvoorbeeld om een boete voor een lichte verkeersovertreding. Het boetebedrag wordt dan de helft lager. Is uw kind 16 jaar of ouder, dan moet hij of zij de gehele boete zelf betalen.
Scheelt toch weer de helft ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

Psycho_Mantis schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:21:
[...]

Daar is gewoon een procedure voor:
https://www.inspectieszw....t-u-uw-machine-veilig-aan

Dus als we echt willen kan dat ook geregeld worden. Zo'n technisch document voor CE stelt echt niet zo veel voor.
In de brochure die je aanhaalt staat het misschien wat verdekt opgesteld, maar je moet voor het CE technisch dossier in de praktijk bewijzen opnemen dat je voldoet aan relevante NEN normen. Het zou dus kunnen zijn dat je bijvoorbeeld een meetrapport moet opnemen waaruit blijkt dat de RF uitstraling van je nieuwe step binnen de normen blijft. Als je het echt goed wilt doen is het ‘t meest praktisch om eerst te kijken in de CE verklaring van de fabrikant om te zien waar de step volgens hen aan moet voldoen (en voldoet). Daarna die normen downloaden of kopen, lezen (succes daarmee >:) ) en de vereiste documenten daaruit destilleren.

Na bovenstaande ‘ordeal’ moet je het typeplaatje vervangen door een plaatje van jezelf. En dan voldoe je formeel echt aan de wet.

Makkelijker is om te hopen dat je met de juiste aanpassing een eventuele agent kunt overtuigen. Maar als je een mierenneuker van een agent treft dan is hij gerechtigd om te zeggen “het typeplaatje geeft aan dat het een Xiaomi type hutsefluts is en dat is een step die niet op de openbare weg mag rijden”. Als je dat zou pareren met “Maar dit is een aangepaste Xiaomi zodat het volgens de wet een elektrische fiets is” dan zou de agent terecht kunnen zeggen “Als jij deze aanpast dan ben je de nieuwe fabrikant en hoor jij je eigen typeplaatje erop te zetten”. Zou je toch een nieuw typeplaatje erop zetten dan is er iemand die het recht heeft om jouw technisch dossier op te vragen, maar ik denk dat dit niet de agent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
Zojuist ook eindelijk mijn M365 om kunnen bouwen. Was allemaal prima te doen gelukkig.

Twee puntjes waar ik tegenaan liep (mocht iemand anders dit ook ervaren):
1. Na het installeren van het pro dashboard kon ik niet meer de instellingen van de step openen in Mi Home. Ik moest een pincode invoeren, maar deze had ik niet ingesteld. Uiteindelijk opgelost door het oude dashboard weer aan te sluiten en een pincode in te stellen in de Mi Home app. Daarna kon ik er met het pro dashboard ook weer bij (met pincode).
2. Het pro dashboard leek het op firmware 1.5.1 gewoon te doen, met uitzondering van de D mode (ECO en S werkten wel). Voor de Arduino heb je wél een nieuwere firmware nodig, anders gebeurt er niets zodra je gaat steppen. Daarvoor met de M365 downG app de 1.5.5 DRV (pro) firmware geflashed en toen kon ik de stepondersteuning gebruiken. Updaten via Mi Home werkte niet (unknown error).

Wil nog wel even de geul dicht maken waar de gashendel gezeten heeft, anders komt er wellicht water in de stuurstang. Ik ben op zoek naar iets wat ik er ook gewoon weer uit kan halen als ik bijvoorbeeld de gashendel weer aan wil sluiten, kit o.i.d. is geen optie helaas. Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag!

Nog even wat reflector stickers plakken en dan kan het feest beginnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebo1989
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
@Psycho_Mantis Ik heb je een bericht gestuurd. Ik ben even zoekende waar je de spullen kunt bestellen om het om te bouwen of de mogelijkheid waar dit gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 00:07

4x2

lộn xộn quá

Sinds eergisteren een mi essential binnen, arduino uit de hoop geplukt, geprogrammeerd, dr in geduwd, niks nie werken....
Naja, lang verhaal kort, de nano bleek gewoon kapot te zijn, want met een andere deed ie het prima.
Eerst met de V3 firmware, maar die ging niet meer uit (wel lekker comfortabel trouwens)
Toen met de V1.3, die werkte me weer net iets te kort / registreerde de steps niet zo goed, dus die nog wat aangepast en de gevoeligheid wat hoger gezet.

Nu is het ideaal, kunt er prima 17-19km/u mee steppen, dan doet ie het 7-8sec ofzo (grijs gebied, maar goed, gok het er wel op) en kwam er net toevallig achter dat ie een flinke heupbeweging ook registreert 7(8)7.

Dus euhhmm, dit idee :

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alucard
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-10-2022
Heeft iemand deze mod toevallig al een keer uitgeprobeerd met een Ninebot Kickscooter Max? (of een van de andere ninebot modellen?)

Redelijk wat hacks/mods & Repairs te vinden op youtube.

Hier een clipje waarin er een reparatie wordt uitgevoerd en het printplaatje/display is te zien. (lijkt vrijwel indentiek met het controllerboard van de XIAOMI?)

De software (met referentie naar onze heer en meester Psycho_Mantis _/-\o_ ) staat ook op StepOmbouw.nl en daar staat beschreven dat de Ninebot (E22E, ES, MAX) ook ondersteund wordt.

Ik zie in de forks van jelzo (en daarna gejanssen, newmedia & svrooij) de vermelding staan met een versie waarin deze zouden moeten werken met de NineBot Kickscooter Max & Es. (al heb ik geen idee welke het beste is)

Ben benieuwd of er al een tweaker mij is voorgegaan!

(En anders is het een mooie recap met wat ik tot nu toe heb gevonden en help ik er iemand mee op weg ;) )

[ Voor 48% gewijzigd door Alucard op 26-09-2021 12:54 . Reden: https://tweakers.net/gallery/208430 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 13:48
Weet niet of dit hier past of niet maar ik ontdekte onlangs het volgende, een uitspraak van de rechtbank Den Haag.
https://linkeddata.overhe...uL80ECvJY97LaxofNsiNkBeIU

Zou dit kunnen betekenen dat er hoop is om legaal de step te gebruiken? Ik zie tevens “oud” meerdere malen vermeld in deze uitspraak, zou de wetgeving n.a.v. deze uitspraak nu onderhand veranderd zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door RoyalMess op 05-11-2021 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 16:32

Domih

Domih.

RoyalMess schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:01:
Weet niet of dit hier past of niet maar ik ontdekte onlangs het volgende, een uitspraak van de rechtbank Den Haag.

Zou dit kunnen betekenen dat er hoop is om legaal de step te gebruiken? Ik zie tevens “oud” meerdere malen vermeld in deze uitspraak, zou de wetgeving n.a.v. deze uitspraak nu onderhand veranderd zijn?
Deze man heeft een maze in de wet gevonden. Ik verwacht dat er ‘oud’ bij staat omdat dit nu aangepast is.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlourens
  • Laatst online: 19-07-2024
Wie kan helpen aan een kant-en-klaar ombouwsetje voor de Xiaomi Mi elektrische step - 1S? Eentje die ik zo kan installeren op deze step?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jumpman schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:22:
Wat is de reden dat Nederland zo traag is met het legaliseren van steps?
................
We zijn toch één Europa..............
Als je denkt dat de step in een ander EU land wel goedgekeurd is kun je hem toch daar kopen en relatief simpel invoeren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23
Marzman schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:48:
[...]

Als je denkt dat de step in een ander EU land wel goedgekeurd is kun je hem toch daar kopen en relatief simpel invoeren?
In veel EU landen is de standaard fabriek af elektrische step een legaal vervoermiddel in Nederland niet (mits aangepast).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
RoyalMess schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:01:

het is wel aangepast maar ook dan blijft de step in het grijze gebied hangen. Er is geen regelgeving voor en je kan deze step dus ook niet onder de catogorie bijzondere bromfiets zetten omdat deze nog niet bestaa.

En dus kom je per saldo weer op de oude situatie uit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jumpman schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:01:
[...]

In veel EU landen is de standaard fabriek af elektrische step een legaal vervoermiddel in Nederland niet (mits aangepast).
Ja, onder EU regels. Ik woon zelf in Belgie en daar is dat zo. De snelheid van de stepjes is zelfs verhoogd omdat het van de EU harder mocht dan van de oude Belgische regels. Het valt gewoon onder mijn familiale verzekering (avp in nederland) en als ik de grens over ga met dat stepje is dat volgens mij nog steeds zo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ich1Go
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 12:43
Hoi,

Ik ben sinds een half uur de nieuwe eigenaar van een Xiaomi Essential zonder gashendel maar met step-ondersteuning.
Om oom agent voor te zijn; hoe zet ik het knipperend remlicht uit? (volgens mij mag dat ook niet namelijk)

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kearfy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-03 20:16
Hoi hoi, Dat kan je via XiaoFlasher (android) en scooter hacking utility (uit mijn hoofd) doen. Daarmee laad je een alternatieve firmware op je step. Naam van de opties weet ik uit mijn hoofd niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kearfy
@Ich1Go kijk even hier: https://www.stepombouw.nl/software/kers-en-coast en hier: https://www.stepombouw.nl/software/flash-esc-en-drv-firmware

Als je een android telefoon hebt raad ik je XiaoFlasher (ondanks dat het betaald is) aan. Werkt makkelijker en hebben we over het algemeen betere ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoon30
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-01-2022
Zijn er mensen die aanbieden dit om te bouwen? En waar vindt je deze mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@simoon30 Heb je dit topic, de post boven je, en ook de video van Bright al gezien?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 20-01-2022 23:10 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppelsEnPeren
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 21:27
Ik heb voor de condensator een keramisch type gekozen, nu zie ik in het plaatje eerder in deze thread een elco. Wat is het beste?

Groet, Guido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
AppelsEnPeren schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:10:
Ik heb voor de condensator een keramisch type gekozen, nu zie ik in het plaatje eerder in deze thread een elco. Wat is het beste?

Groet, Guido.
Maakt niet uit. Het schema was bedacht voor keramisch, maar elco’s werken ook prima mits de polarisatie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 06-06 15:00
Ik ben ook al even aan het kijken om een elektrische step aan te schaffen. Zeker de trap ondersteuning mod zoals in dit topic besproken maakt het een aantrekkelijke optie. Echter zit ik nog wel met het probleem van het zelf inbouwen. Ik weet het, een echte Tweaker heeft bijv. een soldeerapparaat, maar ik niet. Daarnaast heb ik geen Android telefoon (ik zit volledig in het Apple-ecosysteem). Zijn er plekken waar ik het volledige ombouw-kitje in kan laten bouwen en de software gelijk kan laten flashen? Wellicht heb ik niet goed gezocht, maar dan ben ik benieuwd waar ik moet zoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
Ik heb een reguliere M365 met pro dashboard en daarop heb ik de Pro DRV 1.5.1 firmware geïnstalleerd. Om de stepondersteuning comfortabel te maken moet ik nog KERS uitschakelen. Hiervoor wilde ik custom firmware maken (via ScooterHacking) waar dit uitgeschakeld is.

Omdat ik een pro dashboard op een reguliere M365 heb aangesloten krijg ik ook te maken met de pro current limits die je in kunt stellen in de firmware configurator. Gezien het officieel geen M365 Pro is wil ik uit voorzorg (en voor de levensduur) een current limit instellen die ongeveer gelijk is met de reguliere M365. Ik heb een paar kilometer (< 5) met de 1.5.1 pro firmware gereden, maar voor mijn gevoel trekt 'ie toch wel iets te snel op vergeleken met vóór de firmware upgrade :P.

Momenteel heb ik het volgende op het oog qua power limit (max 250 watt) en max speed (25kmh), alleen de current limit in het midden is mij onduidelijk. Heeft iemand hier misschien een idee wat ik daar in moet vullen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SeCwAdf.png

Mochten er verder nog settings zijn in de ScooterHacking custom firmware die ik beter aan kan passen of in/uit kan schakelen dan hoor ik dat uiteraard ook graag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels13
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-03-2022
Hey allemaal!

Een vriendin van me vroeg of ik voor haar een stepje wilde modden.

Ik zie een hele collectie van forks in de github. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende forks? Welke werken fijn op de pro2 van xiami?

Is er ergens een groep op een communicatie platform (discord, telegram, etc) waar ik wat ervaringen kan vragen van de verschillende forks?

En even aangenomen dat ik straks geen 100 mensen voor de deur heb ;) , als je het solderen echt niet kan (bout is 5 euro bij de action en oefenen kan je met ieder oud stuk elektronica wat kapot is, het is echt heel simpel) wil ik best helpen met solderen in mijn vrije weken thuis. Moet je wel zelf naar provincie Zeeland komen.

En ik zag iemand de vraag stellen over de condensator/elco. De condensator en weerstand zit hier als filter, een elco heeft wat voordelen, maar die zijn (naar mijn weten) allemaal niet van toepassing hier. Het nadeel van een elco is dat hij polariteit heeft en verkeerd aangesloten kan worden, met oververhitting en kapot gaan van de elco. Voor deze toepassing is een gewone film condensator prima, of check de polariteit goed (er staat een + bij een van de pootjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
niels13 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:22:
Hey allemaal!

Een vriendin van me vroeg of ik voor haar een stepje wilde modden.

Ik zie een hele collectie van forks in de github. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende forks? Welke werken fijn op de pro2 van xiami?

Is er ergens een groep op een communicatie platform (discord, telegram, etc) waar ik wat ervaringen kan vragen van de verschillende forks?

En even aangenomen dat ik straks geen 100 mensen voor de deur heb ;) , als je het solderen echt niet kan (bout is 5 euro bij de action en oefenen kan je met ieder oud stuk elektronica wat kapot is, het is echt heel simpel) wil ik best helpen met solderen in mijn vrije weken thuis. Moet je wel zelf naar provincie Zeeland komen.

En ik zag iemand de vraag stellen over de condensator/elco. De condensator en weerstand zit hier als filter, een elco heeft wat voordelen, maar die zijn (naar mijn weten) allemaal niet van toepassing hier. Het nadeel van een elco is dat hij polariteit heeft en verkeerd aangesloten kan worden, met oververhitting en kapot gaan van de elco. Voor deze toepassing is een gewone film condensator prima, of check de polariteit goed (er staat een + bij een van de pootjes).
De condensator en weerstand dient als RC-filter, anders gaat je input storen. Arduino output is een PWM signaal en dat wil je netjes afvlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
https://www.rijksoverheid...ertuigen/elektrische-step de goedkeuringspagina voor steps zonder aanpassing is 404 geworden, heeft iemand hier een screenshot van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
torretje2012 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:47:
https://www.rijksoverheid...ertuigen/elektrische-step de goedkeuringspagina voor steps zonder aanpassing is 404 geworden, heeft iemand hier een screenshot van?
https://www.stepombouw.nl...Bijzondere_voertuigen.pdf

Wel van deze pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

torretje2012 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:47:
De pagina is opgenomen in de Wayback Machine.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Svrooij86
  • Laatst online: 00:33
tromgeroffel..... na aanleiding van mijn wob verzoek, is de pagina over steps met stepondersteuning vandaag teruggeplaatst op de website van de overheid!!!

@torretje2012 graag gedaan....

Het hele verhaal rondom mijn boete, dit wob verzoek en de reactie van het ministerie, is hier te vinden https://svrooij.io/2022/03/30/step-met-ondersteuning/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Svrooij86 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:24:
tromgeroffel..... na aanleiding van mijn wob verzoek, is de pagina over steps met stepondersteuning vandaag teruggeplaatst op de website van de overheid!!!

Het hele verhaal rondom mijn boete, dit wob verzoek en de reactie van het ministerie, is hier te vinden https://svrooij.io/2022/03/30/step-met-ondersteuning/
Ik lees het volgende:
Schijnbaar worden er door de overheid afgepakte steps verkocht, dat vind ik ronduit crimineel. Ik raad iedereen daarom strek aan zijn/haar step te markeren met stickers of door je naam erin te krassen. Stel dat die dan wordt afgepakt en je komt hem op een veiligsite tegen dan kan je de overheid daar op aanspreken.
Ik begrijp de onrechtvaardigheid die deze werkwijze uitstraalt, maar het is juridisch uit te leggen.

De step (het goed) op zichzelf is namelijk niet verboden en mag verkocht worden. Je mag er echter niet mee op de openbare weg gebruik van maken (behalve die ene met trapondersteuning dan). Het goed wordt dus in beslag genomen ter verbeurdverklaring (en bijv. niet in beslag genomen ter onttrekking aan het verkeerd). Die verbeurdverklaring is een straf. Goederen vatbaar voor verbeurdverklaring staan omschreven in artikel 33a WvSr. Een verbeurdverklaring houdt in dat de eigenaar het eigendom over zijn goed verliest en dat het goed eigendom wordt van de staat. Als eigenaar kan de staat dus beslissen wat deze met dit goed gaat doen. En dat is dus verkopen via Domeinen (want het goed op zichzelf is bij wet niet illegaal, want anders was het onttrokken aan het verkeer).

Je kunt de overheid er dus op aanspreken, maar je bent geen eigenaar meer en hebt dus niets, maar dan ook niets, meer te zeggen over het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svrooij86
  • Laatst online: 00:33
@Flavius mijn mening over de rechtvaardigheid van het verkopen van afgepakte steps was niet echt de kern van het bericht. Het belangrijkste is dat die pagina weer terug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Svrooij86 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:09:
@Flavius mijn mening over de rechtvaardigheid van het verkopen van afgepakte steps was niet echt de kern van het bericht. Het belangrijkste is dat die pagina weer terug is.
Klopt, maar desondanks is het wel fijn om feitelijk en objectief te blijven. Mensen lezen dat en denken dat ze de overheid moeten lastigvallen terwijl die overheid simpelweg juridisch in haar recht staat. Dat is zonde van ieders z'n tijd en energie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
Svrooij86 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:24:

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02

Pixelmagic

Ubergeek

Erg stil geworden in dit topic, is iedereen voorzien of zijn er andere mooie mogelijkheden die ik gemist heb ?

Ik zit er zelf een beetje naar te kijken om makkelijk mee te kunnen rijden met een scootmobiel en soms voor naar het station te gaan. Fiets is te groot om mee te nemen. Enige waar ik twijfel over heb is het max gewicht wat een Xiaomi kan hebben, ben zelf 104 en zou naar het werk ook een rugzak met laptop en zooi er bij hebben.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Pixelmagic Ik heb zelf de Essential en ben ook rond dat gewicht. Verwacht niet dat het heel veel problemen op zal leveren. Het is niet zo dat 101 kg dat ding door zal zakken. Gewoon normaal rijden etc moet dat ding wel aan kunnen. Getest is tot 100kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:52
trapondersteuning wordt bedoelt dat je regelmatig een voet aan de grond moet zetten en niet 1x per x minuut of nog minder want dat valt gewoon onder zelfstandig rijden.

Iedereen die ik met e-steps heb gezien zijn zwaar illegaal bezig want ze zetten nooit een voet aan de grond.

Ik vind het prachtig maar jammer dat de wet hier nog steeds niet duidelijk in is wat wel en niet onder ondersteuning valt, een voertuig kan alsnog zelfstandig rijden zonder gashendel.

Net als electrische fietsen met een software aanpassing het kunnen en vervolgens heel zacht of gewoon achteruit trappen de fiets al zelfstandig rijdt.

In het openbaar wordt veel gedoogt maar dat betekend niet dat het ineens legaal is.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 13-05-2022 17:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 20:35

FlashBang

Hoi.

Hier staat de ondersteuning gewoon op 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02

Pixelmagic

Ubergeek

Arunia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:53:
@Pixelmagic Ik heb zelf de Essential en ben ook rond dat gewicht. Verwacht niet dat het heel veel problemen op zal leveren. Het is niet zo dat 101 kg dat ding door zal zakken. Gewoon normaal rijden etc moet dat ding wel aan kunnen. Getest is tot 100kg.
Dank je, ik verwachtte geen grote problemen maar altijd beter het uit ervaring te horen

Wat voor afstand haal je op een batterijlading ? Ik denk zelf op dit moment aan de 1S.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Pixelmagic schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Dank je, ik verwachtte geen grote problemen maar altijd beter het uit ervaring te horen

Wat voor afstand haal je op een batterijlading ? Ik denk zelf op dit moment aan de 1S.
Poeh, geen idee. Ben er alleen vorig jaar mee aan het klooien geweest en nog niet een besluit genomen welke software. Daarbij dus veelal korte afstanden gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kearfy
Pixelmagic schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:45:
Erg stil geworden in dit topic, is iedereen voorzien of zijn er andere mooie mogelijkheden die ik gemist heb ?

Ik zit er zelf een beetje naar te kijken om makkelijk mee te kunnen rijden met een scootmobiel en soms voor naar het station te gaan. Fiets is te groot om mee te nemen. Enige waar ik twijfel over heb is het max gewicht wat een Xiaomi kan hebben, ben zelf 104 en zou naar het werk ook een rugzak met laptop en zooi er bij hebben.
De telegram groep niet, daar vindt de meeste activiteit en communicatie plaats eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kearfy
Pixelmagic schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Ik heb dit op mijn Pro 2 niet specifiek getest maar als ik een gokje moet wagen denk ik dat ik 30 a 35 km wel moet halen (standaard klopt er van die 45 niet veel hoor...)

Ben zelf 60kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kearfy
Arunia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:20:
[...]

Poeh, geen idee. Ben er alleen vorig jaar mee aan het klooien geweest en nog niet een besluit genomen welke software. Daarbij dus veelal korte afstanden gedaan.
Waar rijdt je op dit moment op? Beste opties zijn die van Job (via https://stepombouw.nl) en de mijne (https://mi.kearfy.xyz)

Mijn software ondersteund O.A. ook kicks tijdens een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kearfy
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:09:
trapondersteuning wordt bedoelt dat je regelmatig een voet aan de grond moet zetten en niet 1x per x minuut of nog minder want dat valt gewoon onder zelfstandig rijden.

Iedereen die ik met e-steps heb gezien zijn zwaar illegaal bezig want ze zetten nooit een voet aan de grond.

Ik vind het prachtig maar jammer dat de wet hier nog steeds niet duidelijk in is wat wel en niet onder ondersteuning valt, een voertuig kan alsnog zelfstandig rijden zonder gashendel.

Net als electrische fietsen met een software aanpassing het kunnen en vervolgens heel zacht of gewoon achteruit trappen de fiets al zelfstandig rijdt.

In het openbaar wordt veel gedoogt maar dat betekend niet dat het ineens legaal is.
Je kunt hierover het beste terugvallen op de Micro M1 Colibri. Die ondersteund 4 (of miss. 5) seconden. Daar halen wij onze 5 seconden vandaan, en wordt tot nu toe door de politie als realistisch en goed gezien. Afgelopen week nog de wouten op me dak gehad. Die wouden het zelf ook nog even uitzoeken maar mijn step is op deze manier helemaal prima in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Kearfy ik had voorheen doe van Glenn, maar dat ging niet lekker. Toen die van jou (zie ik net in de telegram groep), maar krijg het niet lekker. Wel wat aanpassingen gedaan, maar moet eerst eigenlijk een USBkabel wegwerken om gemakkelijk aanpassingen in de software te doen. Dan kan ik snel wijzigingen aanbrengen. Dat is nu niet echt mogelijk.
Dat tussendoor een kick geven spreekt me heel erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kearfy
Arunia schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:17:
@Kearfy ik had voorheen doe van Glenn, maar dat ging niet lekker. Toen die van jou (zie ik net in de telegram groep), maar krijg het niet lekker. Wel wat aanpassingen gedaan, maar moet eerst eigenlijk een USBkabel wegwerken om gemakkelijk aanpassingen in de software te doen. Dan kan ik snel wijzigingen aanbrengen. Dat is nu niet echt mogelijk.
Dat tussendoor een kick geven spreekt me heel erg aan.
Benader me anders even in telegram. Op https://mi.kearfy.xyz kan ke de link naar mijn eigen telegram groep vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-06 08:25
Heb sinds aantal dagen een ninebot F40E, maar zou deze graag willen legaliseren.
Maar ik ben niet echt technisch aangelegd en wil dit graag laten doen door iemand die er ervaring mee heeft.

Is er überhaupt iemand die dit doet voor andere?

Ik ben me overigens van bewust dat ik een 350w motortje heb ipv 250.
Weet niet of dat enig probleem zal geven na het ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
https://elektrische-steps.com/product/stapstep-lite/ hoeveel korreltjes zout moet je de 50km actieradius nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 20:35

FlashBang

Hoi.

Ik zou er een kilo zout bij bestellen. Gewoon een Xiaomi Pro 2 pakken en een ombouwkitje. Kan nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dit ook gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWMnK-YyBNs0IcBGkrPB78m59g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEREQ9r1o2KzeAthTVxRP9gX.jpg?f=fotoalbum_large

Gok eerder dat 20 klopt dan 50. Maar dat is een aanname.

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 11-06-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
souljah1h schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Dit ook gezien?

[Afbeelding]

Gok eerder dat 20 klopt dan 50. Maar dat is een aanname.
Bij de techspecs:
Actieradius 50 km
Laadtijd 4 uur
Vermogen 36V/250W
Aantal versnellingen 3

Heb nog geen step met versnellingen gezien of die 50km in 4uur laden voorelkaar kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
torretje2012 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Bij de techspecs:
Actieradius 50 km
Laadtijd 4 uur
Vermogen 36V/250W
Aantal versnellingen 3

Heb nog geen step met versnellingen gezien of die 50km in 4uur laden voorelkaar kreeg.
Die versnellingen hebben vermoedelijk te maken met de trapondersteuning.
In de software die ik heb ontwikkeld, is de ondersteuning verdeeld in versnelling niveaus. Dus misschien dat het daaruit voort komt.
Natuurlijk heeft het niets te maken met echte versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Psycho_Mantis schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Die versnellingen hebben vermoedelijk te maken met de trapondersteuning.
In de software die ik heb ontwikkeld, is de ondersteuning verdeeld in versnelling niveaus. Dus misschien dat het daaruit voort komt.
Natuurlijk heeft het niets te maken met echte versnellingen.
Of zoals bij een goedkope electrische fiets, dat het vier snelheden zijn (en als je er tussen wilt rijdten moet je heel de tijd wel gas/geen gas afwisselen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusch
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 08:37

jusch

cs-tz50wkew, cs-tz35wkew

Is er al duidelijkheid over de duur van trapondersteuning?
Mag de step na 1 keer steppen gedurende een uur de snelheid afbouwen tot 0 bijvoorbeeld?
Dat lijkt aan de regels te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jusch schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:16:
Is er al duidelijkheid over de duur van trapondersteuning?
Mag de step na 1 keer steppen gedurende een uur de snelheid afbouwen tot 0 bijvoorbeeld?
Dat lijkt aan de regels te voldoen.
Gaat nederland dat doen? Waarom nemen ze niet gewoon de europese regels over?

Een beetje hetzelfde als vroeger, in heel Europa hadden ze toffe scooters maar in Nederland moest je een puch of thomas kopen omdat er trapondersteuning op moest zitten (terwijl die trappers eigenlijk alleen maar extra gevaarlijk zijn op een bromfiets)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 12:29
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het bezwaarschrift van die jongen die toch bekeurd is met trapondersteuning? Uit dit filmpje: YouTube: Eindelijk LEGAAL op je e-step!

Zijn step zou in beslag genomen zijn geraakt, en hij heeft bezwaar aangetekend. Ik heb het halve internet afgestruind, maar kan zijn casus nergens vinden.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Boxman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:48:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het bezwaarschrift van die jongen die toch bekeurd is met trapondersteuning? Uit dit filmpje: YouTube: Eindelijk LEGAAL op je e-step!

Zijn step zou in beslag genomen zijn geraakt, en hij heeft bezwaar aangetekend. Ik heb het halve internet afgestruind, maar kan zijn casus nergens vinden.
Volgens mij wacht hij altijd nog op de rechtzaak zo ver ik weet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kearfy
@Boxman gaat ondertussen zelfs om 3 boetes, maar de overheid is te bang om ze te behandelen lijkt wel. Ministerie I&W hebben ja gezegd, als het OM ook nog eens ja zegt liggen ze natuurlijk. Ze doen er alles tegen om de lev revolutie tegen te gaan lijkt wel.

Anyways, we zijn alle drie de boetes actief aan het aanvechten, persoonlijk heb ik zelfs een goedkeuring achter mijn naam staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
wat is de status er van?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste