iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Eh, Oostenrijk zat wel in onze poule? Maar goed, deze logica is zo kansloos. Dat is zoiets als Ajax verliest van Groningen met 1-0, RKC wint van Groningen met 3-1, dus dat Ajax kan er niks van en RKC is vele malen beter. Zo werkt dat natuurlijk niet.xzaz schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Het was 3-2 wat heeft kunnen gebeuren telt niet. Ook zaten we niet met Oostenrijk en Italië in de poule.
FreakNL in "EK2021 - finales"
[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2021 22:26 ]
Edit: gaat over de Tweakers poule
[ Voor 21% gewijzigd door prOnorama2 op 03-07-2021 22:29 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:10
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Italië en Spanje hebben beide een verlenging in de benen en dan moeten ze ook nog tegen elkaar. In dat opzicht geef ik Engeland het voordeel, maar ja je weet het natuurlijk nooit.FreakNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:23:
Nee joh @tweakduke , Italië overkomt dit nooit. (Wat Oekraïne nu overkomt)
Wij zingen ook al 33 jaar "Nederland kampioen" voor Jan lulloekf2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:23:
[...]
Ja, football is coming home, maar dat zingen ze al 35 jaar (of zoiets).

We waren er zo👌dichtbij..poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:31:
[...]
Wij zingen ook al 33 jaar "Nederland kampioen" voor Jan lul
⏩ PVOutput☀️
In combinatie met het thuisvoordeel en de toch wel best stugge verdediging van de Engelsen zie ik ze eigenlijk ook wel als favorieten. Zowel Italië als Spanje scoren nou ook weer niet zo eenvoudig. Maar alles kan gebeuren in de knock-out stages, hoop dat Italië de eindoverwinning kan pakken. Vind dat persoonlijk wel het leukste team van de resterende teams.tweakduke schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Italië en Spanje hebben beide een verlenging in de benen en dan moeten ze ook nog tegen elkaar. In dat opzicht geef ik Engeland het voordeel, maar ja je weet het natuurlijk nooit.
Ja, behoorlijk. Oekraïne kan niet en Engeland wil niet (echt). Paar mooie goals, maar het waren toevalstreffers.Dracula schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:37:
4 goals en toch een een saaie pot als je het mij vraagt.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dat wordt allemaal schromelijk overschat.tweakduke schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Italië en Spanje hebben beide een verlenging in de benen en dan moeten ze ook nog tegen elkaar. In dat opzicht geef ik Engeland het voordeel, maar ja je weet het natuurlijk nooit.
Als ik die Engelsen zo zie ben ik niet erg onder de indruk. Veel dode spelsituaties waarin ze gevaarlijk zijn of scoren. Dat gaat echt niet zo gemakkelijk tegen Italië. Voor de rest creëren ze weinig.
Bovendien vind ik ze verdedigend matig.
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2021 22:40 ]
En toch het hele toernooi geen tegengoal gehad tot nu toe.
⏩ PVOutput☀️
Tsja maar ook niet echt zware tegenstand gehad.Quad schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:40:
[...]
Dat is dan wel weer waar.Quad schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:40:
[...]
Mwah, toch Kroatië dat er 3 inlegt tegen Spanje en Tsjechië die verder in elke andere wedstrijd hebben gescoord. Ik bedoel het was absoluut niet de absolute top ofzo, maar het is toch best nog een aardige prestatie dat ze geen tegentreffers hebben gekregen (imo).Dracula schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:41:
[...]
Tsja maar ook niet echt zware tegenstand gehad.
⏩ PVOutput☀️
Hebben ze geleerd van Italië, zo nog even wat blessures faken en dan zijn ze klaarQuad schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:45:
Engeland doet helemaal niks meer...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:10
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Van de andere landen kun je eigenlijk hetzelfde zeggen, geen 1 springt er nu echt bovenuit. Voor het gevoel zeg ik nu Engeland, dit spelen ze prima uit. Oekraïne is natuurlijk nog geen hele zware tegenstander, maar het geeft ze aan de andere kant tijd om te groeien. Slecht spelen ze in ieder geval niet.FreakNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:39:
[...]
Dat wordt allemaal schromelijk overschat.
Als ik die Engelsen zo zie ben ik niet erg onder de indruk. Veel dode spelsituaties waarin ze gevaarlijk zijn of scoren. Dat gaat echt niet zo gemakkelijk tegen Italië. Voor de rest creëren ze weinig.
Duitsland, Tsjechië, Schotland en Kroatië?Dracula schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:41:
[...]
Tsja maar ook niet echt zware tegenstand gehad.
⏩ PVOutput☀️
Italië en Spanje maken ook geen indruk idd. Alleen Denemarken maakt indruk (op hun niveau).
[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2021 22:47 ]
Nou behalve de de bal veel rondspelen en in de ploeg houden, heeft ITA ook nog niet zo veel gepresteerd.FreakNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:39:
[...]
Dat wordt allemaal schromelijk overschat.
Maar als een Spanje of Italie dat doet is het 'mooi en ooh' en als een land als Engeland de boel dicht houdt, en de bal bij zich zelf houdt, goed samen speelt, en ook nog 4x scoort is het 'saai' en 'toeval'.
Ok

Elke wedstrijd waarbij 1 team veel sterker is dan de ander, is gewoon altijd 'saai'.
https://citaten.net/zoeke...wel-van-ze-verliezen.html
[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2021 22:49 ]
⏩ PVOutput☀️
Niet specifiek jij, gewoon de algehele consensus over saai/mooi voetbal..FreakNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:49:
Dat zeg ik nergens. Ook Spanje en Italië maken geen indruk. Maar van Italië zijn we dat juist gewend, dat is het gevaarlijke.
https://citaten.net/zoeke...wel-van-ze-verliezen.html
Speel ook Balls Connect en Repeat
⏩ PVOutput☀️
Maar om eerlijk te zijn 'hoorde' Oekraïne ook niet he-le-maal om op deze plek in de finales te staan.. Maar goed zo lopen de rare wedstrijden (en schemaberekeningen) dit EK..prOnorama2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:49:
Is idd een van de saaiste wedstrijden van dit EK, nogal een anti-climax voor een kwartfinale.
Maar dan krijg je dus een sterker team tegen een zwakkere, en dat is idd niet altijd even spannend nee

Als je 2-0 achterstaat bij 50 min voetballen miet je wat forceren. 3 wissels bij 90 minuten voetballen.Quad schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:54:
Coach zijn staat Shevchenko goed, heeft een bepaald allure om zich heen en lijkt ook heel veel respect te hebben van de spelers.
Schiet tussen de palen en je scoort!
[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2021 22:57 ]
Zweden was verder ook wel heel erg slecht hoor. Ze hebben hun groep dan wel gewonnen (geloof ik?), maar dat was ook meer geluk dan wijsheid. Vond ze echt erg slecht ogen. Die had ik ook geen enkele kans tegen Engeland gegeven, hoewel ze misschien inderdaad wat minder tegendoelpunten hadden gekregen.FreakNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:56:
Zweden had zich niet zo laten afdrogen. Maar die kregen rood tegen Oekraïne … Dat is ook weer wel mooi aan voetbal… Zoals nu een DK volkomen onverwacht in de halve finale, zonder de sterspeler
En dan in de finale toch eens Engeland
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hmm na Brexit heb ik echt geen enkele sympathie meer voor de Engelsen, dus laat de Italianen die finale maar winnen dan. Die spelen bovendien mooier (aanvallender) voetbalGAIAjohan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:05:
Hopelijk wint Italië en Engeland de halve finale.
En dan in de finale toch eens Engeland
Italianen kunnen mooi voetballen, maar tovh. Engeland verdient ook wel weer eens wat..
Zolang Spanje niet wint vind ik het best eigenlijk

grmbl Wat blijft het keyboard van iOS afschuwelijk irritant, zelfs na 6 maanden)... Swipen bestaat niet in het Nederlands volgens Apple. SwiftKey snapt daarentegen niks van swipen, en geeft kansloze resultaten..
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 03-07-2021 23:14 ]
Afgezien dat het een beetje raar is om daarop je voetbal keuze te baseren, zou je je misschien toch beter moeten inlezen (nu achteraf) over de Brexit, hoe het eigenlijk allemaal is gegaan en hoe het grotendeel van de Engelse bevolking gewoon misleid en gemanipuleerd is geweest.Snowdog schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:06:
[...]
Hmm na Brexit heb ik echt geen enkele sympathie meer voor de Engelsen, dus laat de Italianen die finale maar winnen dan. Die spelen bovendien mooier (aanvallender) voetbal
Misschien krijg je dan juist wat meer sympathie.
Denemarken-Tsjechië was niet hoogstaand maar door die snelle goal van de Tsjechen in de tweede helft wel spannend.
Engeland had ik een wat saaie, degelijke overwinning van verwacht maar ik moet zeggen dat die toch wel leuk speelden. Alleen die Sterling moet eens leren om niet alles zelf te willen doen, hij is een beetje de Depay van Engeland. Mooi ook dat er zoveel goals uit voorzetten kwamen ipv alles maar over de grond uit te willen spelen.
Voor wat betreft de halve finale geef ik de Denen weinig kans. Ze spelen leuk maar Engeland is een klasse beter.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 03-07-2021 23:37 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het laatste EK werd Portugal kampioen zonder hun sterspeler, het zou leuk zijn als Denemarken die eenmalige traditie een vervolg kan gevenFreakNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:56:
Zoals nu een DK volkomen onverwacht in de halve finale, zonder de sterspeler
Die viel pas in de finale uit. Hele andere situatie.Superkiwi schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:47:
[...]
Het laatste EK werd Portugal kampioen zonder hun sterspeler, het zou leuk zijn als Denemarken die eenmalige traditie een vervolg kan geven
GAIAjohan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:13:
offtopic:
grmbl Wat blijft het keyboard van iOS afschuwelijk irritant, zelfs na 6 maanden)... Swipen bestaat niet in het Nederlands volgens Apple. SwiftKey snapt daarentegen niks van swipen, en geeft kansloze resultaten..
Komt in iOS 15, dus een paar maandjes geduld nog.
^ Wat hij zegt.
poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:15:
[...]
Afgezien dat het een beetje raar is om daarop je voetbal keuze te baseren, zou je je misschien toch beter moeten inlezen (nu achteraf) over de Brexit, hoe het eigenlijk allemaal is gegaan en hoe het grotendeel van de Engelse bevolking gewoon misleid en gemanipuleerd is geweest.
Misschien krijg je dan juist wat meer sympathie.
Ik ben wel op de hoogte van het geheel, maar Ik ben bang dat een overwinning hier ook voor pro-Brexit-propaganda ingezet gaat worden of iig het nationalisme kunnen versterken.
Maar goed, er zijn nog altijd veel mensen die geen spijt hebben van hun keuze en er is ook geen echte outrage ontstaan na het hele gebeuren die de politiek verantwoordelijk stelt, In feite is er wat matige kritiek, maar de ppl in power blijven de ppl in power. in deze wereld van populisme moeten we imo geen medelijden hebben met de keuzes die ze gemaakt hebben, misleid of niet.
Anyway, heeft verder weinig met het EK te maken en is dus zeer offtopic. Het is voor mij iig wel een reden om het de Engelsen minder te gunnen dan ik het normaal zou doen, maar zelfs normaal zou ik het de Italianen gunnen, want die spelen imo gewoon het mooiste voetbal.
Mijn vingers jeuken maar omdat dit een voetbaltopic is haal ik ze wel even langs de citroenrasp
Ontopic:
Dit kan niet anders dan een finale Italie-Engeland worden toch?
Of geeft iemand de Denen of de Spanjaarden een kans in de halve finale?
[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 04-07-2021 10:34 ]
Kansen heb je altijd. Al acht ik eerder Denemarken in staat tot een stunt, dan Spanje. Bij Denemarken komen ook bepaalde krachten naar boven drijven, gezien het toernooiverloop. Maar natuurlijk leggen ze het individueel af tegen de Engelsen. Italië is gewoon echt té goed, té compleet.Superkiwi schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:29:
[...]
Mijn vingers jeuken maar omdat dit een voetbaltopic is haal ik ze wel even langs de citroenrasp
Ontopic:
Dit kan niet anders dan een finale Italie-Engeland worden toch?
Of geeft iemand de Denen of de Spanjaarden een kans in de halve finale?
[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 04-07-2021 10:41 ]
Maar je weet het niet, de bal is rond en zo.
en Makkelie een van de halve finales.
Poeh zeg, zijn we toch nog top in voetbal.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zonet ook al vernomen in de Oranje zomer, mooi resultaat! Al had ik liever Oranje Europees kampioen..loekf2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:27:
https://www.ad.nl/euro-20...nale-op-wembley~acdefeb1/
en Makkelie een van de halve finales.
Poeh zeg, zijn we toch nog top in voetbal.
⏩ PVOutput☀️
Drie Deense expats tussen 60.000 dronken Engelsen. Terwijl het aantal besmettingen inmiddels al weken exponentieel aan het stijgen is. Volgens mij hebben ze daar hun prio’s niet helder.Stadion met 60.000 voetbalfans
Ondertussen worden er deze week meer dan 60.000 fans verwacht in het Wembley Stadium in Londen voor de halve finale van het EK. Ondanks dat er aanwijzingen zijn dat het coronavirus zich tijdens grote evenementen verspreidt, is premier Johnson niet van plan om dat aantal te verminderen.
Denemarken FTW 🇩🇰
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-07-2021 20:10 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Aangaande het feit dat de Engelsen op afgelopen wedstrijd na alles in een steeds voller eigen stadion mogen spelen incl tribunes waar enkel Engelse supporters op te vinden zijn, dat vind ik ook een gevalletje zéér unfair. Ik hoop dat de UEFA het plan doorzet om de finale in Hongarije te laten spelen.
No way dat die finale nog verhuist. Als Engeland kampioen wordt zit er wat mij betreft in elk geval een vies luchtje aan.
Hopelijk kan Denemarken hun feestje in de war gooien door ze uit de finale te houden maar ik ben bang van niet.
Dan moet Italië het op Wembley maar doen.
Hangt Hongarije nog in de lucht, lijkt mij dat dat allang is afgeschoten?Superkiwi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:19:
Het is op het eerste gezicht lastig te rijmen, al gebeurt hier in NL natuurlijk hetzelfde (fikse versoepelingen terwijl de besmettingen stijgen). Vergeet niet dat het meerendeel ingeënt is en de stijgende besmettingen niét leiden tot een toename in de ziekenhuizen en ic's. Tot zover corona.
Aangaande het feit dat de Engelsen op afgelopen wedstrijd na alles in een steeds voller eigen stadion mogen spelen incl tribunes waar enkel Engelse supporters op te vinden zijn, dat vind ik ook een gevalletje zéér unfair. Ik hoop dat de UEFA het plan doorzet om de finale in Hongarije te laten spelen.
En Italie te sterk? Ik ga het zien, moet tot mijn schaamte bekennen dat ik tot nu toe amper een wedstrijd heb gezien, maar die laatste 3 gaan er wel in, qua spanning en opponenten.
Verwijderd
Volgens Deense media zijn inmiddels alle 6600 tickets verkocht aan Denen woonachtig in de VK en daar komen misschien nog 1400 tickets bij.Dr. Strangelove schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:24:
Waar ik de meeste moeite mee heb is dat ze alles daar nu los gooien in de komende weken en alles doen om zoveel mogelijk mensen in dat stadion te krijgen, maar mensen uit het buitenland wordt het effectief onmogelijk gemaakt erbij te zijn door de quarantaineplicht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik kan zo snel even geen laatste updates vinden dus ik ga ervanuit dat je gelijk hebt.Sjah schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:39:
[...]
Hangt Hongarije nog in de lucht, lijkt mij dat dat allang is afgeschoten?
Krijgen ze een Oscar?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:19:
Zo, iedereen klaar voor de grote acteershow van 2021?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vergeet de Gouden Stervende Zwaan en de Platina Zwaluw niet....Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:03:
BAFTAs, Oscars, Césars, Gouden Kalveren, die dingen zijn niet aan te slepen vanavond.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Alhoewel de Italianen natuurlijk ook geen koekenbakkers zijn, acht ik ze minder kansrijk.
[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 06-07-2021 20:33 ]
'GAIAjohan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:30:
Oscar voor beste artiest gaat vast naar Alba of Busquets.. Ooit nog samengespeeld toen Neymar de hoofdrol had, dus goed de fijne kneepjes geleerd.
Italianen en Spanjaarden, je zou maar scheidsrechter vanavond zijn
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het zijn Duitsers (en een Rus als vierde official).Bossie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:33:
[...]
'
Italianen en Spanjaarden, je zou maar scheidsrechter vanavond zijn
Elect a clown, expect a circus.
Kampioen met alleen maar thuisvoordeel. Dat zal die engelsen niet boeien, zal hun eigen dunk alleen maar versterken helaas.Dr. Strangelove schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:24:
Waar ik de meeste moeite mee heb is dat ze alles daar nu los gooien in de komende weken en alles doen om zoveel mogelijk mensen in dat stadion te krijgen, maar mensen uit het buitenland wordt het effectief onmogelijk gemaakt erbij te zijn door de quarantaineplicht.
No way dat die finale nog verhuist. Als Engeland kampioen wordt zit er wat mij betreft in elk geval een vies luchtje aan.
Sowieso is de opzet niet fair. Vele teams moesten ver reizen met alle belasting van dien, en sommigen konden lekker in hun eigen bed slapen bij wijze van spreken.
[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 06-07-2021 21:02 ]
Elect a clown, expect a circus.
En wat staan die Spanjaarden ver naar voren
Ben trouwens heel benieuwd of morgen het veld ook nat is. De vorige keer was er niet gesproeid, waardoor de bal alle kanten opstuiterde. Natuurlijk in het voordeel van Engeland, als dat niet gebeurt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Je hebt weinig meer te verliezen tochmavaros schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:10:
Zo, nog even snel wat aanpassingen gedaan in de poule, terwijl dat eigenlijk een recept voor ellende is.
Het is meestal lastig scoren als de tegenpartij de bal heeft.Maarten_E schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:10:
Balbezit zonder functie bij de Spanjaarden, zoals gebruikelijk.
Dus wachten op de goal en daarna de bus van Italië.
Ik bedoel dat Spanje vooral rondspeelden, en niet ten aanval trokken.prOnorama2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:12:
[...]
Het is meestal lastig scoren als de tegenpartij de bal heeft.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De Belg noemt het "hogeschoolvoetbal van de Spanjaarden". Blijkbaar is de vrijmibo vroeg begonnen daar. Of we hebben te maken met de Belgische Jeroen 'alles wat Barca doet is geweldig' Grueter
[ Voor 64% gewijzigd door Superkiwi op 06-07-2021 21:21 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik vind het tot op heden een vermakelijke wedstrijd. Geen theatraal gedoe. Gewoon ballenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:19:
Zo, iedereen klaar voor de grote acteershow van 2021?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mooie pot voetbal! Maar wacht maar tot 1 van beide een doelpunt maakt...Matis schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:22:
[...]
Ik vind het tot op heden een vermakelijke wedstrijd. Geen theatraal gedoe. Gewoon ballen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En zometeen een goudkleurige in de finale ....?Superkiwi schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:16:
Iemand opgevallen dat we met een andere bal spelen? Dit is een zilvere ipv een witte.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Yup, tot ze er onvermijdelijk een keer goed doorkomen en dan ben je het bokje.prOnorama2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:28:
Italië bouwt wel zwak op.
Ze spelen een halve finale, iedere fout kan einde finale zijn.Sjah schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:32:
Vind het een saaie pot.
Het is gewoon één groot schaakspel, ik mag er graag naar kijken.