Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Previewing the design language of Cupra’s future urban electric car launching in 2025, you can get the Cupra UrbanRebel concept as a free gift car in the Message Centre on 8 December.
Deze heb ik nog niet in de messages gezien, jullie wel?
Jep, gisteravond zat ie in de gifts-tabblackhawk180 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 06:37:
Met het nieuwe seizoen wordt er gesproken over de Cupra.
Previewing the design language of Cupra’s future urban electric car launching in 2025, you can get the Cupra UrbanRebel concept as a free gift car in the Message Centre on 8 December.
Deze heb ik nog niet in de messages gezien, jullie wel?
Paar dagen voordat het nieuwe seizoen start altijd op YouTube checken wat er gaat komenTommy-D schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:03:
Jaaaaaa godverdegodver heb ik m net gister gekocht voor 2 miljoen!
Meestal kijk ik juist niet op YouTube, anders is het geen verrassing meercalsonic schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:13:
[...]
Paar dagen voordat het nieuwe seizoen start altijd op YouTube checken wat er gaat komen
Ik zag de festival playlist, en daar had je dus voor bepaalde events die auto nodig. Zag bij geen enkel event staan dat je deze kon winnen, dus dan blijft er maar 1 optie open, namelijk gewoon kopen. Ze hadden het wel even mogen melden, zou een hoop spelers sowieso 2 miljoen gescheeld hebben..
Dus vandaar ff op YouTube kijken had je 2M credits bespaardTommy-D schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:46:
[...]
Meestal kijk ik juist niet op YouTube, anders is het geen verrassing meer
Ik zag de festival playlist, en daar had je dus voor bepaalde events die auto nodig. Zag bij geen enkel event staan dat je deze kon winnen, dus dan blijft er maar 1 optie open, namelijk gewoon kopen. Ze hadden het wel even mogen melden, zou een hoop spelers sowieso 2 miljoen gescheeld hebben..
Ach die paar miljoen is zo weer terug verdiendTommy-D schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:46:
[...]
Meestal kijk ik juist niet op YouTube, anders is het geen verrassing meer
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Met FH4 heb ik veel credits (mede door de businesses), maar met FH5 gaat het een stuk minder hard.
Oh oh Mr. B, oh oh!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Vanavond even kijken.
Oh oh Mr. B, oh oh!
En dan moet je hem nog actief aanklikken en op accepteer auto (oid) klikken... Ik had eerst geeoon dat berichtje geopend, maar toen zat hij nog niet tussen mijn auto's. Het is wel een fijne auto, en makkelijk om daarmee een paar van de opdrachten te halen....VincentG schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:20:
Ah ja dat is waar. Dan zal ie er denk nog wel tussen staan.
Vanavond even kijken.
Ik ben langzamerhand bezig om de verhalen af te werken. Nu bezig met de driftclub, maar dat is echt niet mijn ding. Gelukkig heb ik inmiddels wel zoveel geoefend dat ik meestal 3 sterren haal, maar het voelt echt als een klus. Ik ga liever gewoon racen of speedtraps/zones of jumps doen 😕
@Zyron mocht je nog ergens af willen dan houd ik me aanbevolen
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 09-12-2022 19:14 ]
Laatste drivers, geen gekke dingen op de achtergrond, Ryzen 3600 en RTX 3080, meer mensen last van?
Vergelijkbare setup: 2600X met een 2070 super. Hij crasht bij mij tegenwoordig heel af en toe. Eén keer per week? Terwijl het altijd stabiel was. Maar nu ook weer niet onspeelbaar.Jackson6 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Laatste tijd crashed de game zo vaak, ik snap er helemaal niks van.
Laatste drivers, geen gekke dingen op de achtergrond, Ryzen 3600 en RTX 3080, meer mensen last van?
Gamertag: antikriz
Ligt een beetje aan een combinatie van hardware denk ik.Jackson6 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Laatste tijd crashed de game zo vaak, ik snap er helemaal niks van.
Heb hem op 2 PCs staan en de ene crashed letterlijk nooit

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Het verwijderen uit de winkel wordt ruim van tevoren aangekondigd bij dit soort grote games. FH4 gaat interessant worden, licentiegewijs omdat dit de eerste racegame was die day 1 op game pass zat. Ben benieuwd of er andere voorwaarden met de autofabrikanten zijn afgesproken. Mijn ervaring is dat op het moment dat de licenties dreigen te verlopen, de Forzatitels voor bijna een symbolisch bedrag in de winkel staan.rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:31:
Vraagje, had begrepen dat elke Forza ook een EOL heeft ivm licenties. Aangezien ik helemaal verzot ben op Forza 4 met gamepass loont het om het spel alsnog te kopen voor het geval dat?
Forza Horizon 4 is nu langer beschikbaar dan de 4 jaar dat Forza games normaal (als download) verkocht worden. Er is officieel meegedeeld dat de game voorlopig gewoon beschikbaar blijft.rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:31:
Vraagje, had begrepen dat elke Forza ook een EOL heeft ivm licenties. Aangezien ik helemaal verzot ben op Forza 4 met gamepass loont het om het spel alsnog te kopen voor het geval dat?
Maar Microsoft stuurt tegenwoordig meldingen voor items die je op je "wish list" hebt staan; die functie lijkt niet helemaal goed te werken, want ik krijg nu per mail ook aanbiedingen voor items die je als Game Pass-abonnee standaard met korting kunt kopen (zelfs als net de echte aanbieding is afgelopen). In die mailtjes wordt een einddatum (zonder jaartal) genoemd voor de aanbieding, wat voor 3rd party games waarschijnlijk de datum is waarop de game uit het Game Pass aanbod verdwijnt.
Geen idee of het iets te betekenen heeft voor de game zelf, maar voor de Forza Horizon 4 Hot Wheels Legends Car Pack wordt een einddatum van 8 februari genoemd voor de standaard 10% Game Pass-korting.
Heb net alle road races voltooid en als ik kijk wat ik nog allemaal "moet doen". Ja, ik weet dat je niks moet en je het zelf kan bepalen maar dan nog. Automatisch ga je er toch in mee om deels onderdelen te completen.
Merk dat ik van de ene race naar de andere sjees om bepaald onderdeel te voltooien. Het voelt meer aan als werken op den duur. Meer is in die zin niet altijd beter.
Misschien is een lineaire race game zoals Dirt5 meer voor mij weggelegd dan een open wereld. Wat is jullie mening hierover?
[ Voor 7% gewijzigd door rutgergron op 12-12-2022 11:21 ]
Het leuke van de wekelijkse opdrachten vind ik dat je sommige races opnieuw moet doen met een ander type auto dan je eerder hebt gedaan, waardoor het toch heel anders aanvoelt.
De rivals zijn leuk omdat je dan een leuk competitie-element hebt, maar er voor mij toch niks van af hangt. Leuk om te zien hoe ik het doe ten opzichte van andere Tweakers, maar ik zal er geen nacht minder om slapen als ik het bij een bepaalde race niet goed doe.
De stories pak ik nu mee voor de auto's die je tussendoor of bij afronden krijgt, en om wat accolades af te strepen.
Forza Horizon 4 voelde voor mij minder overweldigend, maar daar heb ik niet zo de drang om hem helemaal uit te spelen. Blijkbaar trekt de setting van FH5 me meer. Ik verwacht wel dat als ik "ooit" FH5 zo goed als klaar heb, ik wel met FH4 verder ga om die ook zoveel mogelijk uit te spelen.
Dan vind ik zelf altijd wel fijn om eerst soort van de main uit te spelen en daarna van alles en nog wat te doen. Alleen het is nu wat onduidelijk.
het hele spel eigenlijk niet, want er blijft content bijkomen..rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:17:
Is het ook mogelijk om het spel een soort van uit te spelen?
Dan vind ik zelf altijd wel fijn om eerst soort van de main uit te spelen en daarna van alles en nog wat te doen. Alleen het is nu wat onduidelijk.
Maar de storylines kan je wel makkelijk uitspelen.. dat duurt niet eens zo lang..
Bij de hotwheels expansion was ik binnen een paar dagen klaar.. en ik game niet zo veel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hoe zijn de storylines aangegeven op de kaart?ToolkiT schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:51:
[...]
het hele spel eigenlijk niet, want er blijft content bijkomen..
Maar de storylines kan je wel makkelijk uitspelen.. dat duurt niet eens zo lang..
Bij de hotwheels expansion was ik binnen een paar dagen klaar.. en ik game niet zo veel..
De wekelijkse doelen doe ik nu ook alleen ik zie niet het wel bekende gouden bekertje erbij als je het hebt voltooid. Wel als ik met mijn cursor erop ga dan staat er completed.gwystyl schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:30:
Ik was in het begin ook overweldigd (het wordt in dit topic ook meerdere keren genoemd volgens mij), maar door gewoon selectief dingen te doen kom je er uiteindelijk wel door. Ik probeer dus los te laten dat alles "nu" af moet, maar stel mezelf een doel als ik het spel opstart. Meestal begint dat met de wekelijkse doelen, dan wat Rivals dingen en daarnaast rustig afwerken van openstaande races/accolades. Zo ben ik nu de stories aan het doen, maar pak ik af en toe ook een willekeurige race die ik nog open had staan mee. Soms start ik hem ook op met het idee "ik ga vandaag alleen dirt races doen", en dan zet ik op de map alles uit behalve dirt races en zoek daar wat uit.
Het leuke van de wekelijkse opdrachten vind ik dat je sommige races opnieuw moet doen met een ander type auto dan je eerder hebt gedaan, waardoor het toch heel anders aanvoelt.
De rivals zijn leuk omdat je dan een leuk competitie-element hebt, maar er voor mij toch niks van af hangt. Leuk om te zien hoe ik het doe ten opzichte van andere Tweakers, maar ik zal er geen nacht minder om slapen als ik het bij een bepaalde race niet goed doe.
De stories pak ik nu mee voor de auto's die je tussendoor of bij afronden krijgt, en om wat accolades af te strepen.
Forza Horizon 4 voelde voor mij minder overweldigend, maar daar heb ik niet zo de drang om hem helemaal uit te spelen. Blijkbaar trekt de setting van FH5 me meer. Ik verwacht wel dat als ik "ooit" FH5 zo goed als klaar heb, ik wel met FH4 verder ga om die ook zoveel mogelijk uit te spelen.
Ik snap je punt alleen vind zelf wel fijn om naar een soort eind punt te werken en daarna lekker te gaan free roamen. Als ik dan kijk wat ik dan nog allemaal moet doen is dat bizar veel. De vraag is of dit nog handig is met Forza horizon 4 aangezien dit deel al een aantal jaar uit is. Alleen de Mexicaanse setting spreekt mij dus totaal niet aan op de één of andere manier.
verschilt qua verhaal, zo heb je de VW vocho verhaal lijn, maar ook de movie verhaal lijn..rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:44:
[...]
Hoe zijn de storylines aangegeven op de kaart?
/f/image/z1uWck4KWDEBzs39zUheum62.png?f=fotoalbum_large)
https://mapgenie.io/forza-horizon-5/maps/mexico
zie https://www.trueachieveme...a-Horizon-5/walkthrough/3 voor meer details
"How long is the story of Forza 5?
Image result for forza horizon 5 story
When focusing on the main objectives, Forza Horizon 5 is about 20 Hours in length. If you're a gamer that strives to see all aspects of the game, you are likely to spend around 105 Hours to obtain 100% completion."
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Met Forza 4 blijven de Engelse landschappen/omgevingen gewoon niet vervelen. Daarentegen kan ik maar niet in Forza 5 komen, Mexico spreekt mij als land totaal niet aan. Ik speel nu Forza 5 omdat die nieuwer is maar merk dat de plezier er stuk minder is met Forza 4.
De spelwereld is in die zin voor mij bepalend.
When focusing on the main objectives, Forza Horizon 4 is about 13½ Hours in length. If you're a gamer that strives to see all aspects of the game, you are likely to spend around 135 Hours to obtain 100% completion.
Wat bedoelen ze met de main objectives?
100% completion heb ik maar uit mijn hoofd gezet als ik kijk wat je daar allemaal voor moet doen.
Dat betekend dat je de festival playlist op 100% hebt gezet. Daar mag je zon 14 uur voor rekenen.rutgergron schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:54:
Vraagje, hieronder staat:
When focusing on the main objectives, Forza Horizon 4 is about 13½ Hours in length. If you're a gamer that strives to see all aspects of the game, you are likely to spend around 135 Hours to obtain 100% completion.
100% completion heb ik maar uit mijn hoofd gezet als ik kijk wat je daar allemaal voor moet doen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik had juist begrepen om festival playlist op 100% te krijgen je de 4 seasons ( forza 4 ) ook allemaal moet completen. Dus één seizoen is 25%.Wom schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:10:
[...]
Dat betekend dat je de festival playlist op 100% hebt gezet. Daar mag je zon 14 uur voor rekenen.
En toch viel dat wel mee, vond er maar 1 echt lastige tussen zitten -> Een Eliminator winnen.rutgergron schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:54:
Er ondertussen bijna 500 uur inzitten en het verveeld me nog steeds niet. Rival Events tegen mede Tweakers rijden doet me iedere keer weer terugkeren.
:strip_exif()/f/image/rzl8DjHIAaFCsyJT8mJbLIwo.jpg?f=fotoalbum_large)
XBL: theArthurrrr
Bedoelen ze hier niet mee, dat je alle accolades binnen hebt?rutgergron schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:54:
Vraagje, hieronder staat:
ejbbrans schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:32:
[...]
Bedoelen ze hier niet mee, dat je alle accolades binnen hebt?
Ik denk dat je voor 100% accolades meer tijd kwijt bent. Een aantal daarvan, vooral in de creatieve hoek: paints, tunes, challenge cards/races maken kosten je echt wel meer tijd, volgens mij. Heb zo goed als alle accolades maar die zouden me echt heel veel tijd kosten.
Ik heb nog lang niet alles, wel meer dan 1 miljoen punten daarvoor. Maar dat kost echt veel en veel meer tijd ja. En sommige zijn echt ook heel erg afhankelijk van medespelers. Ze moeten dingen downloaden en liken.cjpostma schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:33:
[...]
e
Ik denk dat je voor 100% accolades meer tijd kwijt bent. Een aantal daarvan, vooral in de creatieve hoek: paints, tunes, challenge cards/races maken kosten je echt wel meer tijd, volgens mij. Heb zo goed als alle accolades maar die zouden me echt heel veel tijd kosten.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Mocht het niet lukken is dit een goede tip om het aan te pakken: https://old.reddit.com/r/...easonal_speed_trap_guide/
XBL gamertag StayingPow3r
In de AH komt hij niet, en hij kan ook niet weggegeven worden.
Goeie tip Wibo, maar is wel een beetje gortig, voor dat geld mag er wel een controller bij 😉ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:44:
Je kunt een code voor 50-60 dollar kopen op Eneba (en andere codesites waarschijnlijk).
Maar wie weet als ik de kerstbonus binnen heb?
Ik moest wel zeggen dat ik niet eens wist dat ik die auto niet had. Maar nu nog steeds geen behoefte er aan ook. Ik vind het leuk om mijn garage compleet te houden. Maar ik ga er geen echt geld meer in stoppen verder.
Heb die van mij ook daar vandaan bij eneba.ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:44:
Je kunt een code voor 50-60 dollar kopen op Eneba (en andere codesites waarschijnlijk).
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Die was inderdaad lastig. Ik heb hem vanuit een andere hoek gepakt (starten op de verharde weg net ten noordoosten van dat gebied), maar dan moet je echt heel veel geluk hebben dat je onderweg geen boom raakt en ook nog een beetje kan mikken op de speedtrap....ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:51:
De speedtrap heeft echt een 'opvallende' aanpak nodig.
Mocht het niet lukken is dit een goede tip om het aan te pakken: https://old.reddit.com/r/...easonal_speed_trap_guide/
Ik vond de Audi S1-opdrachten wel taai (als in frustrerend, niet eens echt moeilijk). Ik heb niet veel met de auto in het echt, en voor de opdrachten heb ik verschillende tunes geprobeerd (A, S1, S2) zodat ik verschillende Dirt-accolades kon afvinken, maar met geen van allen kreeg ik een fijn rijdende auto. Dat ding bleef alle kanten op gaan

Dit heb ik ook een beetje. Volgens mij staan er bij mij wel 1500 icoontjes op de map met wat er allemaal te doen is. Voor de verschillende events voelt het voor mij ook als veel te veel races, waardoor de moed je een beetje in de schoenen zakt. Je kunt volgens mij wel alles uitschakelen, dus wat focus voor jezelf aanbrengen met wat je wil doen. Maar als je een completionist bent, dan kan ik me voorstellen dat dit echt als too much word ervaren. Echt niet normaal veel events. De map is een Ubisoft game op crystal meth.rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
Moet wel zeggen dat (ondanks dat het super mooi is) er eigenlijk voor mij teveel te doen is. Er lijkt wel geen doorkomen aan.
Heb net alle road races voltooid en als ik kijk wat ik nog allemaal "moet doen". Ja, ik weet dat je niks moet en je het zelf kan bepalen maar dan nog. Automatisch ga je er toch in mee om deels onderdelen te completen.
Merk dat ik van de ene race naar de andere sjees om bepaald onderdeel te voltooien. Het voelt meer aan als werken op den duur. Meer is in die zin niet altijd beter.
Misschien is een lineaire race game zoals Dirt5 meer voor mij weggelegd dan een open wereld. Wat is jullie mening hierover?
Wat helpt is om de game gewoon niet teveel te spelen, dan blijft het voor mij leuk
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2022 16:45 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik vind een tropischere setting altijd wel lekker. Forza 4 heb ik nog niet gespeeld. Is die game nog een beetje te pruimen als je van FH5 af komt?rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:28:
Ik heb nu Forza 4 en 5 via gamepass.
Met Forza 4 blijven de Engelse landschappen/omgevingen gewoon niet vervelen. Daarentegen kan ik maar niet in Forza 5 komen, Mexico spreekt mij als land totaal niet aan. Ik speel nu Forza 5 omdat die nieuwer is maar merk dat de plezier er stuk minder is met Forza 4.
De spelwereld is in die zin voor mij bepalend.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb hem wel, maar ik heb géén idee hoe ik er aan ben gekomen.Mr. Freeze schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:38:
Is het iemand hier gelukt om die Ford GT Opi edition te bemachtingen? Op wat voor manier dan ook? In de auctionhouse kan je hem niet selecteren.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Oh dat zou leuk zijnMr. Freeze schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:02:
@gwystyl als je die Ferrari graag wilt voeg me even toe in fh5, dan krijg je die auto wel van mij, heb hier meer dan 10.000FP’s.
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 20-12-2022 08:30 ]
Ik had hetzelfde hoor, om die reden heb ik het spel ook een lange tijd links laten liggen. Sinds 3 weken ben ik er weer vol op mee bezig, en ik begin het nu aardig door te krijgen.rutgergron schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
Moet wel zeggen dat (ondanks dat het super mooi is) er eigenlijk voor mij teveel te doen is. Er lijkt wel geen doorkomen aan.
Ik vond het rete irritant dat als je bezig was, je ineens onderbroken werd voor een Fesitval playlist, of story o.i.d., en dan nog dingen als accolades e.d., echt overweldigend en onduidelijk. Ik ben nu langzaam alle stories aan het uitspelen en pak af en toe een Seasonal Event mee (als ze niet te moeilijk zijn, sommige challenges zijn imo onhaalbaar).
Losse races doe ik tussendoor, ik heb volgens mij alle dirt/offroad/trails wel afgewerkt, die vind ik het leukste. Straat races vind ik weinig aan, want die zijn eigenlijk altijd in het donker.
Sinds vorige week doe ik soms ook een online race, maar niet te vaak, want ik verlies eigenlijk altijd

Ik wacht iig met smart op Forza Motorsport 8, dat trekt mij meer dan dat hele free roam gebeuren
Vaak bu'j te bang!
Jammer, maar iig dank voor het aanbod! Ik ga wel proberen nog genoeg FP bij elkaar te sprokkelen voor het weer verandert....Mr. Freeze schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:44:
@gwystyl Jammer, helaas kan ik maar 1 auto schenken vanuit de FP shop en die ene auto heb ik eerder vergeven, ik had gehoopt dat je elke auto een keer kon schenken maar helaas. Volgende mogelijkheid ben jij aan de beurt, ok?
Hoeft niet, hij is als het goed is afgeleverd bij je. Ik heb ook zat FP staan waar ik niets mee doe.gwystyl schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:57:
[...]
Jammer, maar iig dank voor het aanbod! Ik ga wel proberen nog genoeg FP bij elkaar te sprokkelen voor het weer verandert....
En het is tenslotte bijna kerst....hohoho
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
That's the spirit of Horizonskreppiedoe schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:13:
[...]
Hoeft niet, hij is als het goed is afgeleverd bij je. Ik heb ook zat FP staan waar ik niets mee doe.
:-)
Het eerste uur was inderdaad overweldigend, maar dan moet je ergens voor jezelf een lijn trekken wat je eerst gaat doen. Ik ben begonnen met alle weggetjes te rijden, daar was ik al ff mee zoet-tom-562 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:32:
[...]
Ik had hetzelfde hoor, om die reden heb ik het spel ook een lange tijd links laten liggen. Sinds 3 weken ben ik er weer vol op mee bezig, en ik begin het nu aardig door te krijgen.
Die accolades heb ik me nog nooit mee bezig gehouden enkel deze om wat auto's te unlocken heb ik gedaan, en soms moest je eerst andere unlocken om die deze van de auto te kunnen unlocken. Door bepaalde races te moeten rijden unlock automatisch bepaalde accolades, zonder uzelf op te focussen.Ik vond het rete irritant dat als je bezig was, je ineens onderbroken werd voor een Fesitval playlist, of story o.i.d., en dan nog dingen als accolades e.d., echt overweldigend en onduidelijk. Ik ben nu langzaam alle stories aan het uitspelen en pak af en toe een Seasonal Event mee (als ze niet te moeilijk zijn, sommige challenges zijn imo onhaalbaar).
En dan begint het pas, moet je iedere road, dirt, cross country en street race een clean lap behalen in iedere klasse (D, C, B, A, S1 en S2)Losse races doe ik tussendoor, ik heb volgens mij alle dirt/offroad/trails wel afgewerkt, die vind ik het leukste.
Zo ga je nooit alle accolades halenStraat races vind ik weinig aan, want die zijn eigenlijk altijd in het donker.
Sinds vorige week doe ik soms ook een online race, maar niet te vaak, want ik verlies eigenlijk altijd
Door mee te spelen in de Forza Horizon 5 [GOT] CLUB weekly Rival events leer je de parcours een beetje kennen, en zeker als je clean laps moet rijden. Als je dan online gaat racen zal je zien dat uw vaardigheden al wat scherper geworden zijn
Die Eliminator laat ik meestal links liggen, zo zie je dat je in FH5 voor ieder wat wils is.die Battle Royale modus (Eliminator) is ook wel grappig, maar ook weer erg onduidelijk
Is dan ook een totaal andere game dan Forza Horizon franchise, maar het wordt inderdaad eens tijd voor een nieuwe FM.Ik wacht iig met smart op Forza Motorsport 8, dat trekt mij meer dan dat hele free roam gebeuren
Ik kan ook nog giften... dus als er iemand nood heeft aan één van die wagens, laat het maar weten...gwystyl schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:57:
[...]
Jammer, maar iig dank voor het aanbod! Ik ga wel proberen nog genoeg FP bij elkaar te sprokkelen voor het weer verandert....
Helemaal gelukt, thxskreppiedoe schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:13:
[...]
Hoeft niet, hij is als het goed is afgeleverd bij je. Ik heb ook zat FP staan waar ik niets mee doe.
Hij wachtte op me bij het winterwonderland-dorp oid

/f/image/0ohOvoLib9UoHkc4w5ctVbAh.png?f=fotoalbum_large)
Het eentje lijkt te wijzen op iets wat nog gedaan kan worden maar het seizoen heb ik al compleet. Mijn OCD kan dit niet aan
/f/image/4SdDz3bcJnpZMXSc9Xk3G8dS.png?f=fotoalbum_large)
Discogs
/f/image/e1MoSQoeCcaQPHICJ9nvDBEy.png?f=fotoalbum_large)
Discogs
Op jouw scherm staat onderaan een snelkoppeling naar de vorige series, je zal die moeten afgaan.
Fuelke in "[XB/PC] Forza Horizon 5"
[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 21-12-2022 23:11 ]
Leuk als je elkaar zo tegen komt, deze zit ook weer in de zak voor de week.
/f/image/CmWdm3ganCbDJlzJCVqBDHFr.png?f=fotoalbum_large)
Bij de tweede race ook leuk. Ik start achteraan. Wil netjes buitenom inhalen, komt er een vol naar buiten zodat ik buiten het parcours kom

Maar goed, wel netjes de eerste poging hem binnen gehaald en dat telt natuurlijk
Ben de laatste maanden juist gewend dat het heel clean gaat als je de eerste races na de seizoenswisseling hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 22-12-2022 16:17 ]
Dit is een replica van de auto uit Getaway In Stockholm 5. Ik heb ook een versie zonder stickertjes zoals 'ie op de DVD cover staat.
/f/image/K0LGReH3oZbz7BpJ9j5ICSaY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4FVv9kx9DcHxTlZXM9lzNpXi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZFsaCWsD4AF7dFgYPG5V3hNy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/duuLOml0htqvi7LvC1VkBg8p.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DnkiRxwMMfNzpnHUXeX7gtU7.png?f=fotoalbum_large)
Een paar foto's van de echte auto:

Het kenteken heb ik voor mezelf wel nagemaakt maar ga ik niet publiceren in de Creative Hub.
Share codes:
Forza Horizon 4
Zonder decals: 402 311 693
Met decals: 134 384 050
Forza Horizon 5
Zonder decals: 878 189 995
Met decals: 940 647 111
Ik heb ook nog een replica tune met de juiste velgen en bandenmaat en zoveel mogelijk dezelfde specs als in het echt. Deze tune zit er 2 pk onder, de echte auto zou 613 pk hebben. Ik kreeg dat in FH5 niet voor elkaar. Het is niet per se een goede tune, hij is enkel bedoeld om zo dicht mogelijk bij de echte auto te zitten.
FH5: 908 831 831
[ Voor 6% gewijzigd door ggj87 op 29-12-2022 01:41 ]
Weer bij elkaar
Sorry dat ik je raakte, ik ben sowieso slecht in die stadcircuits.
Raken kan je niet voorkomen als je naast elkaar rijdt, is toch net even anders dan bewust blokken of rammen. Wel leuk, volgende week hoop ik er weer te zijn exact om 15:30, ik hoop je weer te treffen, en natuurlijk andere members [GOT]ArthurMorgan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:44:
[...]
Weer bij elkaar
Sorry dat ik je raakte, ik ben sowieso slecht in die stadcircuits.
Deze lijkt simpel vergeleken met de RX-7 maar deze heeft veel meer layers. Dat komt door het plassende Calvin stickertje. Die alleen al heeft er 510. Met het logootje waar hij op plast zijn het er in totaal 738

Plaatjes
/f/image/gIdl2QR3a0UPmttc7s8TQ4l2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Io9UtKQTJK9PXQLHdRsIZodr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kD1dLcIbVhWBI6AR02vZiCyZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kHUKf40zC9TlNLPPfTaFSEAw.png?f=fotoalbum_large)
De boodschap achterop de auto is Zweeds voor “Knipper met blauwe lampen als je wilt racen”
/f/image/Paiji17YIQCfvy2t1XtmMF3I.png?f=fotoalbum_large)
En de bekende burnout foto die altijd op de covers staat
Sharecodes:
Forza Horizon 4: 683 173 537
Forza Horizon 5: 478 249 530
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4i2PtYGMcz1Bpwdhmf2VgvwS.webp?f=user_large)
Forza Horizon 5 fan recreates Tsukuba Circuit with amazing accuracy
Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ziet er gaaf uit
Dit is echt heeeel mooi gedaan, wauw. Zo zie je wel dat bouwen van dit soort tracks/events eigenlijk alleen te doen is op een PC als je next-level wil gaan. Ik ben op de console er eens begonnen maar dat eigenlijk niet te doen, vreet zoveel tijd, alleen al qua besturing met je controller.Pilome243 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:03:
[Afbeelding]
Forza Horizon 5 fan recreates Tsukuba Circuit with amazing accuracy
Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ziet er gaaf uit
Deze auto maakte ik altijd in Forza Motorsport 1-4. In Horizon nog niet de moeite genomen om te doen tot eergisteren. Ik meen alleen dat ik toen de rode streep volledig kon doen doorlopen achter. Ik denk dat de vinyl secties toen anders waren want voor kan ik hem sowieso niet meer zo hoog plaatsen.
Gelijk de gelegenheid genomen om die Tsukuba Event Lab van HokiHoshi uit te proberen, dus dubbel old school. Is heel mooi en nauwkeurig nagemaakt alleen is het circuit veel te breed. In FM was het echt smaller. Misschien was FM juist niet realistisch en is het in het echt wel zo breed, maar zo herinner ik het me.
/f/image/CuDMPC1JBwRXWwhmOyulVdW7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qWUc63mM8fEyxEoUmB0xT2Xi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gKNC8QruMADqDzEhBhTSAzQA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qGQC30g6trp49dHZmhMsLeDt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E52AMgiZLJi5NVvzt4Gt4D1Z.png?f=fotoalbum_large)
Het is redelijk simpel. Goud metallic met zwart (0.04 om de oem zwarte lak te matchen).
Mike Brown en een aantal anderen zijn weg en een eigen game studio begonnen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Deze is gekozen door Playground games zelf als één van hun favoriete liveries van 2022.
[ Voor 5% gewijzigd door FormFirm op 12-01-2023 09:54 ]
Ohja, ik deel vooral om de ontwerpen, niet om de downloads, dus dat vergeet ik vaak. Leuk dat je weer reageert en sommige van mijn liveries gebruikt, vind dat een eer.cjpostma schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:04:
Echt toffe liveries. Wellicht een idee om ook de share codes toe te voegen? Gebruik al redelijk wat van je liveries, maar deze kende ik nog niet.
Boonigan
Porsche RAU-Welt: 181 086 361
Hoonitruck, Truck or Treet: 171 835 896
Hoonicorn v1: 121 382 861
'78 Hoonigan Ford Escort RS1800 SC:173 622 033
Fallguys BMW Isetta '57 🎨449 093 372
Porsche 911 GT3 2021 SC: 115 427 125
Electrische Cupra Sc: 148 813 072
Aston Martin Vulcan AMR Pro 🎨 327 484 303
Ik ben hier echt al een lange tijd niet meer geweest. Sorry, kon niet inloggen. Hier zijn meer liveries.
'98 Toyota Supra RZ
SC: 187 875 484
Toyota Supra Formula Drift ‘95
Zerosum Tuning
SC: 934 018 999
Ford “Mustang” Mach-E
🎨158 690 439
#65 Porsche “Desert Flyer”
🎨 152 751 275
Morris Minor '58 Forza Edition
🎨416 411 664
Deze werd derde in de retro cartoon contest. Erg leuke contest, de nieuwste is weer bezig op het forza forum.
Ja, klopt! Die met de driehoeken voor de Mach-E heb ik op een aantal auto's, waaronder de supra 2020.Mr. Freeze schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:43:
@FormFirm Heb je toevallig ook al een keer een livery gemaakt voor de Supra 2020? Ook ik zal zeker een paar van je andere livery's gebruiken, maar soms is lastig want dan kan ik in de gauwigheid soms niet meer zien of ik er een street, dirt of CC tune op een auto heb zitten. Klasse werk, dat is het zeker.
Die grijze met TAKATA op de zijkant heb is er ook voor de 2020 supra.
Ik snap dat je de liveries gebruikt om verschillende tunes aan te duiden. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, totdat ik er te laks in werd en alles doorelkaar ging.
Hoe lang ben jij per auto bezig ?FormFirm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:58:
[...]
Ohja, ik deel vooral om de ontwerpen, niet om de downloads, dus dat vergeet ik vaak. Leuk dat je weer reageert en sommige van mijn liveries gebruikt, vindt dat een eer.
Boonigan
Porsche RAU-Welt: 181 086 361
Hoonitruck, Truck or Treet: 171 835 896
Hoonicorn v1: 121 382 861
'78 Hoonigan Ford Escort RS1800 SC:173 622 033
Fallguys BMW Isetta '57 🎨449 093 372
Porsche 911 GT3 2021 SC: 115 427 125
Electrische Cupra Sc: 148 813 072
Aston Martin Vulcan AMR Pro 🎨 327 484 303
Ik ben hier echt al een lange tijd niet meer geweest. Sorry, kon niet inloggen. Hier zijn meer liveries.
[Afbeelding]
'98 Toyota Supra RZ
SC: 187 875 484
[Afbeelding]
Toyota Supra Formula Drift ‘95
Zerosum Tuning
SC: 934 018 999
[Afbeelding]
Ford “Mustang” Mach-E
🎨158 690 439
[Afbeelding]
#65 Porsche “Desert Flyer”
🎨 152 751 275
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Morris Minor '58 Forza Edition
🎨416 411 664
Deze werd derde in de retro cartoon contest. Erg leuke contest, de nieuwste is weer bezig op het forza forum.
Zo maar benieuwd hoor.
Die vraag kan ik eigenlijk niet beantwoorden. Het belangrijkste is het idee voor het ontwerp. Dat kan een aantal dagen duren, dit is hobby, dus ik ga er niet voor zitten. Zeg 8 uur, beetje onderzoek doen, beetje schetsen.jori040 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:02:
[...]
Hoe lang ben jij per auto bezig ?
Zo maar benieuwd hoor.
Dan het maken. Dat kan ook erg verschillen. Het langst duurde de cow and chicken denk ik, dan maak je veel ontwerpen voor characters die je niet gebruikt. De Boonigan ook. 8-16 uur?
Sommige gaan erg snel. De Cupra, was denk ik 3 uren.
Oke thnx.FormFirm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:14:
[...]
Die vraag kan ik eigenlijk niet beantwoorden. Het belangrijkste is het idee voor het ontwerp. Dat kan een aantal dagen duren, dit is hobby, dus ik ga er niet voor zitten. Zeg 8 uur, beetje onderzoek doen, beetje schetsen.
Dan het maken. Dat kan ook erg verschillen. Het langst duurde de cow and chicken denk ik, dan maak je veel ontwerpen voor characters die je niet gebruikt. De Boonigan ook. 8-16 uur?
Sommige gaan erg snel. De Cupra, was denk ik 3 uren.
Heb zelf in Motorsport 3 destijds een aardige gemaakt en ja daar koste echt veel tijd.
Die Cupra van jou is heel nice!
Dankje! Die vond ik zelf ook wel lekker bij de auto passen (gave auto trouwens ook).jori040 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:25:
[...]
Oke thnx.
Heb zelf in Motorsport 3 destijds een aardige gemaakt en ja daar koste echt veel tijd.
Die Cupra van jou is heel nice!
Zouden jullie het ook leuk vinden om een GOT livery te hebben? Of boeit dat niet zo? Zo ja, welke auto?
Zo de knetter, ziet er allemaal perfecto uit.FormFirm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Ja, klopt! Die met de driehoeken voor de Mach-E heb ik op een aantal auto's, waaronder de supra 2020.
Die grijze met TAKATA op de zijkant heb is er ook voor de 2020 supra.
Ik snap dat je de liveries gebruikt om verschillende tunes aan te duiden. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, totdat ik er te laks in werd en alles doorelkaar ging.
De MG Xpower van 80 punten ook binnen, en die racebak #20 Xpower, godnondeju wat een scheurbak i.c.m. awd en v8.
Er mag wat mij betreft wel meer van dit soort scheurijzers in de game komen.
Lijk me wel leuk maar ik zou zo ff nog niet weten welke auto.Ik ben zelf namelijk nog een auto voor mezelf aan het bedenken.FormFirm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:14:
[...]
Dankje! Die vond ik zelf ook wel lekker bij de auto passen (gave auto trouwens ook).
Zouden jullie het ook leuk vinden om een GOT livery te hebben? Of boeit dat niet zo? Zo ja, welke auto?
Persoonlijk de rs200. Dan weet ik zeker dat ik hem vaak gebruik. Maar wat je hem ook voor maakt ik zou hem gebruiken en die auto ook gaan gebruiken.FormFirm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:14:
[...]
Dankje! Die vond ik zelf ook wel lekker bij de auto passen (gave auto trouwens ook).
De IH Scout omdat die voor de rivals op GoT veruit het meest van stal wordt gehaald. Redelijk de meta op dirt en CC van D t/m A class.FormFirm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:14:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door FormFirm op 12-01-2023 21:05 ]
Vergeet de boneshaker niet, die heeft ook veel liefhebbers bij rivals ;-)cjpostma schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:56:
[...]
De IH Scout omdat die voor de rivals op GoT veruit het meest van stal wordt gehaald. Redelijk de meta op dirt en CC van D t/m A class.Maar niet bepaald de meest glamoureuze auto...
Blijkt dat ik die Lynk en Renault niet in m'n garage heb.
Die Mercedes_AMG wel, maar pakt hij op 1 of andere manier niet.
Iemand nog tips om deze toch te fotograferen?
:strip_exif()/f/image/orZZUwBH9fjCzZAJcL2APsKf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door DeWaanzin op 24-01-2023 17:31 ]
XBL: theArthurrrr
We kunnen eventueel even convoyen. Ik heb hem wel.DeWaanzin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:31:
Ik ben eindelijk eens al die Horzizon promo foto's aan het maken en moet onderstaande 3 nog.
[Afbeelding]
Anders even een community challenge zoeken op betreffende auto.DeWaanzin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:31:
Ik ben eindelijk eens al die Horzizon promo foto's aan het maken en moet onderstaande 3 nog.
[Afbeelding]