Hoe kan ik dit instellen? Als anderen iets sturen lukt het me niet.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Tijd voor een Master Driver CollectionWimmel schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:32:
[YouTube: Forza Horizon 5 - 10th Anniversary Celebration]
Forza Horizon is 10 jaar jong
(Gaat nooit gebeuren helaas vanwege licensing kosten...)
Gamertag: FinrazielNL
Gamertag: antikriz
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Goed te weten, dan ga ik het binnenkort nog eens spelenariekanari schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:05:
FH4 zal binnenkort wel verdwijnen uit de Store en Game Pass aangezien na 4 jaar de licenties aflopen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Op 2 oktober was de vierde verjaardag van FH4, maar er is officieel bevestigd dat FH4 voorlopig niet verdwijnt:ariekanari schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:05:
FH4 zal binnenkort wel verdwijnen uit de Store en Game Pass aangezien na 4 jaar de licenties aflopen.
https://forums.forza.net/t/fh4-end-of-life/556886/4
Hey everyone, no need to worry, we’re not planning on delisting Forza Horizon 4 anytime soon!
Best een toffe update/storyWimmel schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:32:
[YouTube: Forza Horizon 5 - 10th Anniversary Celebration]
Forza Horizon is 10 jaar jong

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Story ook weer klaar. En de 20 puntjes ook effe gedaan, de 599xx en de dodge viper in de collectie.
Die dodge viper best wel een gaaf bakkie, zelfs de tuning preset redelijk veel grip.
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Het is inderdaad 4 punten per serie, 1 punt per seizoen.MisterJD schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:02:
Zijn die maandelijkse rivals bugged? Want ik krijg er maar een punt voor ipv 4, of zijn die 4 punten verdeeld over de hele series?
Story ook weer klaar. En de 20 puntjes ook effe gedaan, de 599xx en de dodge viper in de collectie.
Die dodge viper best wel een gaaf bakkie, zelfs de tuning preset redelijk veel grip.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Edit. Bij de 2e poging was er wel geluid
Zwaar irritante stem van dat jochie bij de nieuwe story

[ Voor 76% gewijzigd door calsonic op 13-10-2022 23:20 ]
Had ik ook, speel je hem nog een keer (via de story) dan werkt het goed.calsonic schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:03:
Eerste race, na de update, in de AMG ONE was zonder motor geluid
Edit. Bij de 2e poging was er wel geluid
Invoegtoepassingen opgenomen
Forza Horizon 5: Hot Wheels
Forza Horizon 5 Uitbreiding 2 <<< ik ben benieuwd wat dat gaat worden
Forza Horizon 5-autopas
Viplidmaatschap van Forza Horizon 5
Forza Horizon 5-welkomstpakket
/f/image/Tn3jOF0ZkuZOXODldqgUq2eg.png?f=fotoalbum_large)
Nu twee avonden gespeeld te hebben en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Het is echt een leuke uitbreiding, je bent op een hotwheelsbaan aan het racen en daar zitten leuke (snelheids) features in, de loopings en kuipbochten zijn leuk racen. Ik zal er nog vele uren plezier aan beleven.
[ Voor 8% gewijzigd door Petje72 op 14-10-2022 12:17 ]
Helaas kun je deze bundel Premium uitbreidingen ook niet meer gebruiken zonder Game Pass abonnement (of zonder de game dan los te kopen). Deze bundel is juist bedoeld voor gebruik met Game Pass, zodat je niet alle uitbreidingen los hoeft te kopen of gelijk de Premium Edition inclusief game moest aanschaffen.Petje72 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:09:
Na lang wikken en wegen eergisteren toch de Hotwheels uitbreiding gekocht. Niet de losse uitbreiding maar de Premium : https://www.xbox.com/nl-N...idingen/9MZ0SR207MG8/0010 die is nu 39,99 euro, voor 20 euro meer t.o.v. de losse Hotwheels uitbreiding heb je nog wat extra auto's en krijg je straks een 2e extra uitbreiding (nu nog onbekend wat dat gaat worden). Van de premium uitbreiding is ook nog een Gamepass versie, paar euro goedkoper, maar die kan je beter niet pakken want als je Gamepass abo verlopen is kan je de uitbreiding niet meer gebruiken.
[...]
Met Game Pass krijg je normaal 10% korting en betaal je €44,99 in plaats van de reguliere prijs van €49,99.
Ik denk dat je op het verkeerde been bent gezet door de "met Game Pass"-kortinglabels, die nu bij deze Premium-bundel ontbreekt omdat de 10% korting voor Game Pass abonnees vervalt als een item voor iedereen in de aanbieiding is.
Ok, dank voor de uitleg... boh dat is wel slecht van MS. Ik heb de discversie van de game, koop je een uitbreiding dan moet het toch werken zonder gamepass samen met de disc van de game?MartijnS72 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:11:
[...]
Helaas kun je deze bundel Premium uitbreidingen ook niet meer gebruiken zonder Game Pass abonnement (of zonder de game dan los te kopen). Deze bundel is juist bedoeld voor gebruik met Game Pass, zodat je niet alle uitbreidingen los hoeft te kopen of gelijk de Premium Edition inclusief game moest aanschaffen.
Met Game Pass krijg je normaal 10% korting en betaal je €44,99 in plaats van de reguliere prijs van €49,99.
Ik denk dat je op het verkeerde been bent gezet door de "met Game Pass"-kortinglabels, die nu bij deze Premium-bundel ontbreekt omdat de 10% korting voor Game Pass abonnees vervalt als een item voor iedereen in de aanbieiding is.
Ik zou niet weten waarom dit niet zou werken zonder GP. Als je alleen de base game hebt zou het moeten werken. Dit pakket is gecreëerd voor GP omdat er tussen de standaard en ultimate versie 30 Euro verschil zit dus deze route normaal gesproken niet superlogisch is.Petje72 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:29:
[...]
Ok, dank voor de uitleg... boh dat is wel slecht van MS. Ik heb de discversie van de game, koop je een uitbreiding dan moet het toch werken zonder gamepass samen met de disc van de game?
dat dacht ik dus ook, alles wat je ziet in de microsoft/xbox store met een gamepass logo er in werkt volgens mij alleen zolang je gamepass hebt, de rest wat je koopt werkt gewoon zonder gamepass.cjpostma schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:07:
[...]
Ik zou niet weten waarom dit niet zou werken zonder GP. Als je alleen de base game hebt zou het moeten werken. Dit pakket is gecreëerd voor GP omdat er tussen de standaard en ultimate versie 30 Euro verschil zit dus deze route normaal gesproken niet superlogisch is.
anyway.. Hotwheels is een vette uitbreiding naar mijn mening.(daar gaat dit topic immers om)
[ Voor 7% gewijzigd door Petje72 op 14-10-2022 14:12 ]
Dat is ook zo, voor jou is er dus niks aan de hand. Als je de game los hebt op disc, zoals jij, of los gekocht via de store dan blijft deze bundel natuurlijk wel werken zonder Game Pass abonnement.Petje72 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:29:
[...]
Ok, dank voor de uitleg... boh dat is wel slecht van MS. Ik heb de discversie van de game, koop je een uitbreiding dan moet het toch werken zonder gamepass samen met de disc van de game?
In de store zie je het Game Pass logo ook in de combinatie "Inbegrepen bij Game Pass" bij games die je met een actief abonnement kunt spelen, maar ook in de combinatie van "€ prijs met Game Pass" wat wil zeggen dat je korting krijgt op je aankoop.Petje72 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
dat dacht ik dus ook, alles wat je ziet in de microsoft/xbox store met een gamepass logo er in werkt volgens mij alleen zolang je gamepass hebt, de rest wat je koopt werkt gewoon zonder gamepass.
anyway.. Hotwheels is een vette uitbreiding naar mijn mening.(daar gaat dit topic immers om)
Je kunt de Forza Horizon-uitbreidingen dus met korting kopen, maar er is dus geen uitbreiding die alleen maar werkt als je Game Pass hebt. Bij een gekochte uitbreiding moet je wel de game los hebben/kopen op het moment dat de game uit Game Pass verdwijnt of het abonnement eindigt.
Een moderator heeft een aantal stemtopics geopend op het officiële forum om te stemmen op evt. auto’s die mensen willen hebben. Dus gauw even stemmen, wellicht dat we dan nieuwe auto’s in het spel krijgen
Heerlijk met 21:9 resolutie met alles op Extreme of Ultra (waar mogelijk in de settings). Game draait als een tierelier.
Het is dat de WAF te laag is voor een racestuur setup, want anders....
Korte uitleg voor wie ook op zoek is:
Installeer de XBOX console-companion app vanuit de MS Store en open die.
/f/image/rEXO2ti0yQWj11nnGKRhLZSq.png?f=fotoalbum_large)
- Druk links op de drie streepjes/menu knop om het menu uit te klappen.
- Klik op "Clubs" en dan op "Een club zoeken"
- Zoek naar "[GoT] Tweakers Forza Horizon 5"
- Druk op "Vragen om uitnodiging" en wacht tot één van de mods je toegang geeft
- Herstart FH5, zodat de tag [GOT] zichtbaar wordt voor je gamerstag.
De belachelijke 1000 auto limit van FH4 is nog altijd aanwezig in FH5
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Zien we je dan ook op de Rival leaderboards verschijnen?gwystyl schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:11:
Zo, het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk de GoT Club gevonden en ben lid geworden....
[XB/PC] Forza Horizon 5 [GOT] club weekly Rival events
XBL: theArthurrrr
Inderdaad! Ik moet steeds auto's giften om plaats te maken.MK_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:14:
De belachelijke 1000 auto limit van FH4 is nog altijd aanwezig in FH5
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Zou kunnen. Ik ben niet echt een toprijder, maar begin redelijk door het spel heen aan het raken dus zal zeker af en toe een poging doen om daar wat races te rijden. Ik had het topic iig al gebookmarktDeWaanzin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:22:
[...]
Zien we je dan ook op de Rival leaderboards verschijnen?
[XB/PC] Forza Horizon 5 [GOT] club weekly Rival events
edit: eerste pogingen vast gedaan. Geen idee waar ik sta ten opzichte van de rest.....maakt het uit of je een clean lap rijdt of niet?
[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 26-10-2022 08:51 ]
Een clean lap maakt zeker uit!! En voor de rest gewoon lekker genieten en je skills oppoetsen komt vanzelf. Als ik online speel word ik ook gewoon vaak keihard ingehaald. Echter speel ik alleen online als het moet voor die festival punten, vooral nu doe ik dat met de 10 jaar anni.gwystyl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:07:
[...]
Zou kunnen. Ik ben niet echt een toprijder, maar begin redelijk door het spel heen aan het raken dus zal zeker af en toe een poging doen om daar wat races te rijden. Ik had het topic iig al gebookmarkt
edit: eerste pogingen vast gedaan. Geen idee waar ik sta ten opzichte van de rest.....maakt het uit of je een clean lap rijdt of niet?
Ik zie mezelf ook niet als toprijder, die Rival events maken het blijven spelen van FH5 leuk voor mij.gwystyl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:07:
[...]
Zou kunnen. Ik ben niet echt een toprijder, maar begin redelijk door het spel heen aan het raken dus zal zeker af en toe een poging doen om daar wat races te rijden. Ik had het topic iig al gebookmarkt
Bij Rival events is het de bedoeling dat je een clean lap rijdt, anders telt deze niet (uitroep teken achter je tijd). Op het moment dat je een class hebt gekozen kun je dmv Y-knop een andere Rival kiezen, daarna een paar keer op X-knop drukken en je ziet wat de top-11 tijden in de Club zijn.
XBL: theArthurrrr
Ah dat laatste had ik nog niet door. Ik krijg wel steeds een Rival van de club voorgeschoteld, maar wist niet hoe je de top-11 kon zien. Blijkbaar doe ik het toch nog niet zo verkeerd (iig op de huidige CC-Costa Este)DeWaanzin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Ik zie mezelf ook niet als toprijder, die Rival events maken het blijven spelen van FH5 leuk voor mij.
Bij Rival events is het de bedoeling dat je een clean lap rijdt, anders telt deze niet (uitroep teken achter je tijd). Op het moment dat je een class hebt gekozen kun je dmv Y-knop een andere Rival kiezen, daarna een paar keer op X-knop drukken en je ziet wat de top-11 tijden in de Club zijn.
/f/image/rWUXENT1RcKHRpjxzW7Q0Ylz.png?f=fotoalbum_large)
Wel grappig dat je ook kan zien of iemand hulpmiddelen gebruikt of niet. Ik neem aan dat je (als je goed genoeg bent) sneller kan zijn met de meeste hulpmiddelen uit, maar ik heb voorlopig alles nog op auto staan.
Dit is gelijk een leuke motivatie voor me om de accolades voor clean laps te verzamelen, en het dwingt me om wat netter te rijden

Het is gelukkig niet zoals bij de Hot Wheels uitbreiding dat het gelijk geen clean lap meer is als je de kant een keertje heel zachtjes aantikt, want dat is echt frustrerend. Hier is het een uitdaging om het goed te doen maar geen afknap-punt.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik vermoed dat ze iets van impact meten, G krachten zeg maar. Ik ben namelijk in cross country ook wel eens gevlagd omdat ik te hard neer kwam van een sprongFuelke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:07:
Volgens mij worden te harde off-tracks bij ravils ook gestraft, want ik zie wel eens laptimes geflagged worden waarvan ik dacht toch echt geen muur of vangrail geraakt te hebben.

Gamertag: FinrazielNL
Volgens mij heef Ross Chastain iets te veel forza horizon gespeeld, want deze techniek gebruik ik al jaren met succes
Daar zijn die muren toch voor aangelegd?ToolkiT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:50:
https://www.topgear.com/c...reatest-overtake-all-time
Volgens mij heef Ross Chastain iets te veel forza horizon gespeeld, want deze techniek gebruik ik al jaren met succes
precies!ArthurMorgan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:58:
[...]
Daar zijn die muren toch voor aangelegd?
Maar die kerel heeft wel ballen dat hij het IRL ook doet!
Lekker andere auto's gebruiken als shock absorbers in bochten....ArthurMorgan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:58:
[...]
Daar zijn die muren toch voor aangelegd?
Ik hoorde bij Race cafe van Ziggo datt hij het idd de avond ervoor met z'n broer op de PS had geoefend.. of het waar is of niet laat ik in het midden.ToolkiT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:50:
https://www.topgear.com/c...reatest-overtake-all-time
XBL gamertag StayingPow3r
Kijk op: https://doritos.nl/xboxMr. Freeze schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:59:
Heeft er toevallig iemand de nieuwe Doritos gekocht met Forza Horizon 5 verpakking? Zoja, zit er nog iets leuks bij voor een FH5 speler? Volgens mij is het sowieso 1 maand game pass en dan nog een outfit.
Enkel een kans op 1 maand Game Pass Ultimate, en alleen als je het nu nog niet hebt, een wassen neus dus:
Xbox Game Pass Ultimate: Inwisselen op microsoft.com/redeem voor 31 maart 2023. Alleen geldig voor nieuwe Xbox Game Pass Ultimate gebruikers. Creditcard vereist. Wordt zonder opzegging automatisch verlengd tegen het geldend lidmaatschap tarief wanneer de actie eindigt. Limiet: 1 per persoon/account. Onderhevig aan de Microsoft Services overeenkomst, Game Pass voorwaarden en systeem voorwaarden op: xbox.com/subscriptionterms. In-game/digitale content: gebruik van de game is vereist (apart verkocht) en kan een Xbox lidmaatschap verseisen. Wissel de code in voor 31 maart 2023. Limiet: 1 per persoon/per game. PUBG: BATTLEGROUNDS is geen onderdeel van Xbox Game Pass. Krafton is geen sponsor van deze promotie. Microsoft is geen sponsor van deze promotie.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Je kan wel degelijk die Dirotos outfit vrijspelen. Was mij iig gelukt met de eerste code die ik probeerde. Ook voor de duidelijkheid: je hoeft niet per se een verpakking met FH erop te kopen. PUBG e.d. werken ook. Je krijgt de vraag als je de code redeemt voor welke game je iets wilt ontvangen.guido66 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:09:
[...]
Kijk op: https://doritos.nl/xbox
Enkel een kans op 1 maand Game Pass Ultimate, en alleen als je het nu nog niet hebt, een wassen neus dus:
Xbox Game Pass Ultimate: Inwisselen op microsoft.com/redeem voor 31 maart 2023. Alleen geldig voor nieuwe Xbox Game Pass Ultimate gebruikers. Creditcard vereist. Wordt zonder opzegging automatisch verlengd tegen het geldend lidmaatschap tarief wanneer de actie eindigt. Limiet: 1 per persoon/account. Onderhevig aan de Microsoft Services overeenkomst, Game Pass voorwaarden en systeem voorwaarden op: xbox.com/subscriptionterms. In-game/digitale content: gebruik van de game is vereist (apart verkocht) en kan een Xbox lidmaatschap verseisen. Wissel de code in voor 31 maart 2023. Limiet: 1 per persoon/per game. PUBG: BATTLEGROUNDS is geen onderdeel van Xbox Game Pass. Krafton is geen sponsor van deze promotie. Microsoft is geen sponsor van deze promotie.
Echt zo onduidelijk allemaal
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 07-11-2022 21:58 ]
Vaak bu'j te bang!
Zoals ik het zie kan je het op meerdere manieren aanvliegen:
- gewoon rondrijden en willekeurige races doen die je tegenkomt
- een groot deel van de races uitzetten op de map. Kies bijvoorbeeld alleen voor street races en ga er daar een paar van doen
- volg een storyline. Dan word je vanzelf de map overgestuurd en word je vanzelf handiger in bepaalde types races
En zo heb je nog wel een paar tactieken.... er is gewoon gigantisch veel te doen, en sommige dingen/races moet je verschillende keren doen (met bijvoorbeeld een bepaalde klasse auto). Dat maakt het wel heel onoverzichtelijk. Na een tijdje krijg je echter betere auto's en meer handigheid, en raak je ook meer gewend aan de interface.
Ik moet zeggen dat ik FH4 minder overweldigend vond, maar omdat ik die al kende is FH5 wel beter te doorgronden.
Het beste advies is volgens mij gewoon lekker spelen en je niet te druk maken over wat je "moet" doen. Er zijn maar weinig dingen die je daarna nooit meer kan doen, en als je je FOMO een beetje kan beheersen kan je meer genieten van de races/auto's/opdrachten die je wel wint.
Tot ik naar de controller instellingen ging kijken. De functie was niet meer toegewezen (wellicht bij het verzetten van de handrem per ongeluk mee aangepast). Wel jammer dat in beeld nog steeds het linkerstick symbool bleef staan om de auto topless te maken.
Dit is een groot nadeel van Horizon 5, zo'n beetje alles is na 45-60 minuten spelen al vrijgegeven en vanaf daar moet je maar kijken wat je doet.-tom-562 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:56:
Ik heb sinds 1,5 maand een Xbox Series X, met games pass. Ik speel nu een uurtje of 6 Horizon, maar ik word echt knettergek van de onduidelijke user interface met events e.d.. Is er ergens een duidelijke handleiding ofzo, mss ben ik te oud (alhoewel dat best mee valt met 36 jaar), maar er ik vind die map met races echt heel onlogisch en druk. Dan krijg je weer popups voor een event, dan voor accolades (???), dan kan ik weer geen race starten want ik ben geen leader (???), dan moet ik weer een chapter kiezen, dan is er weer een Adventure.etc. etc..
Echt zo onduidelijk allemaal
Bij de vorige delen speelde je meer races in een categorie vrij naarmate je verder kwam. Dat maakte het een stuk overzichtelijker.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Open wereld snap ik, maar het wordt zo onduidelijk gebracht, plus je krijgt meteen een overvloed/shitload aan informatie.cjpostma schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:10:
Ik ben sinds deel 3 mee gekomen met alle veranderingen die erbij zijn gekomen. Ik kan me voorstellen dat het allemaal wat onbegrijpelijk is voor de nieuwkomer. Met accolades zou ik me in eerste instantie niet bezig houden. Is, vind ik, wat meer bedoelt voor de die hard. Zijn een soort micro achievements. Gewoon een beetje events doen en steeds meer events en zgn outposts ontsluiten. Het is een open wereld dus er is niet per se een goeie volgorde of een vereiste om bepaalde dingen te doen.
Blijkbaar zat ik gisteren in de online modus (zonder dat ik het doorhad), ik kon geen enkele race starten want ik was niet de leader (ik zat blijkbaar in een convoy). Ik moest dus ook ff Googlen voordat ik doorhad hoe ik daar uit kon komen.
Mijn post gisteren was ook omdat ik (op dat moment
zig,Maikel64 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:39:
[...]
Dit is een groot nadeel van Horizon 5, zo'n beetje alles is na 45-60 minuten spelen al vrijgegeven en vanaf daar moet je maar kijken wat je doet.
Bij de vorige delen speelde je meer races in een categorie vrij naarmate je verder kwam. Dat maakte het een stuk overzichtelijker.
Iets meer 'begeleiding' was wel wenselijk geweest. Nu ben je bezig, krijg je ineens een melding dat je een Event o.i.d. moet kiezen

Nouja, vanavond maar weer eens een poging wagen om het te doorgronden.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb voor mezelf maar een soort progressie aangehouden waarbij ik steeds eerst bijv. alle Road races deed en wat challenges en dan de grote road race (weet niet hoe die heet. Zo verder met Street, Dirt, Cross Country en de Goliath.
Vreemd genoeg is het in Hot Wheels wel goed geregeld
Zie dat er een shitload aan bodykits er in komt. Dadelijk wel is kijken als de update klaar is.
https://racinggames.gg/fo...d-plus-general-bug-fixes/
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Echter zie ik aan de linkerkant een paarse streep zodra ik met de auto ga rijden of het beeld beweeg. Met andere games heb ik dit niet, maar ik wil uitsluiten of het aan het scherm ligt of aan de game zelf.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
;Ik heb een HDR UltraWide voor mijn PC setup (ik speel FH5 ook op PC). Volgens mij staat het aan maar nergens last van. Misschien ligt het aan je scherm? Opgezocht of anderen er ook last van hebben?pretpik schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:55:
Speelt er iemand hier op HDR met een widescreen op de PC? Sinds gisteren heb ik een nieuw scherm waar ik mee op HDR kan spelen.
Echter zie ik aan de linkerkant een paarse streep zodra ik met de auto ga rijden of het beeld beweeg. Met andere games heb ik dit niet, maar ik wil uitsluiten of het aan het scherm ligt of aan de game zelf.
Precies dit ben ik nu aan het uitvogelenPhntm schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:05:
[...]
Misschien ligt het aan je scherm? Opgezocht of anderen er ook last van hebben?
[ Voor 16% gewijzigd door pretpik op 09-11-2022 13:12 ]
Ik moet even nakijken of ik motion blur aan heb. Over het algemeen kies ik meestal om het uit te schakelen, maar ik dacht dat deze game meer motion blur features heeft. Ik moet even mijn settings doorgronden. Ook nog DLSS2.0 testen. Gratis performance is altijd goed.pretpik schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:11:
[...]
Precies dit ben ik nu aan het uitvogelen. Heb jij trouwens motion blur aan staan? Nog niet kunnen testen gisteren maar ik heb het vermoeden dat het misschien daar aan ligt. In andere games kan ik het niet reproduceren dus ik heb het idee dat het aan Forza Horizon 5 ligt.
Zie nu bij de messages wel iets over donut media staan, en een nieuwe track. Het is dus iets in de nieuwe series, maar zie nog steeds de link met donuts niet. Zal wel de missies even spelen, misschien dat het dan duidelijker word.
[ Voor 33% gewijzigd door Tommy-D op 11-11-2022 12:58 ]
Donut media is een Youtube kanaal over auto's.Tommy-D schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:54:
Net even opgestart, krijg je meteen een nieuwe missie waarin je in een Golf GTI en de hypervocho (of hoe dat ding ook heet) moet rijden. Wie zijn die personen daarbij ? Een of andere Nolan ? En wat heeft het met donuts te maken ?
Zie nu bij de messages wel iets over donut media staan, en een nieuwe track. Het is dus iets in de nieuwe series, maar zie nog steeds de link met donuts niet. Zal wel de missies even spelen, misschien dat het dan duidelijker word.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Kijk zelf ontzettend veel automotive zooi op YouTube, maar donut media kende ik nog niet.
edit: hier een verhaaltje over de Donut Media storyline in FH5 op Forza.net
[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 11-11-2022 13:29 ]
Het lag aan motion blur, toen ik dat uitgezet heb gek genoeg geen paarse/roze lijn meer aan de linkerkant. Ik schrok even en dacht dat het scherm stuk zou zijn.Phntm schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:22:
[...]
Ik moet even nakijken of ik motion blur aan heb. Over het algemeen kies ik meestal om het uit te schakelen, maar ik dacht dat deze game meer motion blur features heeft. Ik moet even mijn settings doorgronden. Ook nog DLSS2.0 testen. Gratis performance is altijd goed.
1997 BMW M3
2005 BMW M3
1992 Honda NSX-R
2003 Honda S2000
2015 Lexus RC F
1994 Mazda MX-5 Miata
1997 Mazda RX-7
1993 Nissan 240SX SE
1969 Nissan Fairlady Z 432
2003 Nissan Fairlady Z
1992 Nissan Silvia CLUB K’s
1994 Nissan Silvia K’s
1998 Nissan Silvia K’s Aero
2000 Nissan Silvia Spec-R
1993 Nissan Skyline GT-R V-Spec
2015 Porsche Cayman GTS
2013 Subaru BRZ
2013 Toyota 86
1992 Volkswagen Golf GTI 16v Mk2
2014 Volkswagen Golf R
De RX7 heeft er zelfs 2 ! ik heb er eentje van gebruikt en aardige retro-achtige livery op gemaakt. Het staat hem wel aardig al zeg ik het zelf
/f/image/whfCYh8q6mL7xyG1GCu6f13w.png?f=fotoalbum_large)
share code 618 211 753
https://www.xbox.com/sv-s...itions-paket/9n54cx9xjbp6
Ik kon het pakket daadwerkelijk in m'n winkelmand stoppen, maarja, heb ze allebei al.
edit: Als ik de prijzen bekijk van de andere Forza Horizon pakketten lijkt het erop alsof de komma verkeerd staat en ndat het eigenlijk 759 Kronen moet zijn. Nouja, doe er je voordeel mee :-)
:strip_exif()/f/image/hqtMoy4VQaQbiiE8EFVAWB6k.jpg?f=fotoalbum_large)
edit 2 aan mod; deze mag weg, is voorbij.
[ Voor 71% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-11-2022 16:47 ]
Ah, jammer maar was te verwachten dat het kort zou duren.pretpik schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:36:
Werkt niet meer hier.
Heb 'm hier nog net weten te kopen, vrij kort nadat het mij gelukt was stond de prijs op 759,20 SEK. Foutje bedankt! Koste me 74 eurocent via PayPal.Mr. Freeze schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:17:
Gevonden op Reddit, voor 0,68 euro Forza Horizon 4 & 5 Premium voor 7,59 SEK (Zweedse kroon)
https://www.xbox.com/sv-s...itions-paket/9n54cx9xjbp6
Ik kon het pakket daadwerkelijk in m'n winkelmand stoppen, maarja, heb ze allebei al.
't Is een paar uur verder, en hij zit nog in mijn account, maar even kijken of dat ook zo blijft.

Heerlijk, eindelijk wat uitdaging ipv. "participation awards" te krijgen.cjpostma schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:36:
Opvallend dat een aantal PR stunts deze keer een stuk pittiger zijn dan normaal. Kom ook niet verder dan 980K. 5 pogingen gedaan. Wellicht dat ik beter drift in een S1-auto. Goeie tip. Die sprong kostte me ook meer dan 10 pogingen om te halen.
Ik heb de sprong gehaald door per ongeluk op het dak van een huis te landen aan de rechterkant, hierdoor stuiterde het weer op en haalde ik extra meters.
[ Voor 15% gewijzigd door Bwlian op 18-11-2022 15:41 ]
This space was intentionally left blank.
Heel fijn want nu kan ik eindelijk onbezorgd met het stuur spelen.
Vraag is wel, weet iemand goede (of iig betere dan die van fanatec zelf) settings voor FH5 icm fanatec GT/CSL DD zonder boost kit (boost kit komt later nog)? Ik heb de stuur rotatie omlaag geschroefd naar 360graden omdat ik dan veel beter in en uit een drift kon komen en de steering linearity veel lager (zodat je nog wel redelijke controle hebt bij weinig stuur input) het blijft een beetje awkward, maar bij 900 graden rotatie als je in een drift raakte kwam je er niet meer uit tenzij je bijna 450 graden stuurt, wat voor mij niet goed werkt.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Helaas, Microsoft lijkt dit toch nog ongedaan te maken, heb vanacht het bericht gehad dat men een refund stuurt, alsof ik die zelf heb aangevraagd. Nothing good lasts foreverVDV schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:47:
[...]
Heb 'm hier nog net weten te kopen, vrij kort nadat het mij gelukt was stond de prijs op 759,20 SEK. Foutje bedankt! Koste me 74 eurocent via PayPal.
't Is een paar uur verder, en hij zit nog in mijn account, maar even kijken of dat ook zo blijft.
De car pass auto's zijn weer gelocked maar ik lijk nog wel in de hot wheels expansion kaart te kunnen, dus het lijkt dat ze niet alles hebben teruggedraaid?VDV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:00:
[...]
Helaas, Microsoft lijkt dit toch nog ongedaan te maken, heb vanacht het bericht gehad dat men een refund stuurt, alsof ik die zelf heb aangevraagd. Nothing good lasts forever
Same here, ook een refund berichtje ontvangen (0,74EUR). Nu moet ik helaas weer de disc in mijn console doen om FH5 te spelen.VDV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:00:
[...]
Helaas, Microsoft lijkt dit toch nog ongedaan te maken, heb vanacht het bericht gehad dat men een refund stuurt, alsof ik die zelf heb aangevraagd. Nothing good lasts forever
https://www.strava.com/athletes/10490675
Cupra Urbanrebel
Lamborghini Sian Roadster
Nissan 400Z
De originele Twitter conversatie:
https://mobile.twitter.co...?cxt=HHwWgoDQ9bzJi6MsAAAA
En de Event Lab share code: 547 346 434
https://mobile.twitter.co...?cxt=HHwWgICwjdPIiKMsAAAA
[ Voor 10% gewijzigd door ggj87 op 23-11-2022 10:45 ]
Ik zag ook ineens die e-mal Ik denk refund? Heh? Waarvan dan?VDV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:00:
[...]
Vaak laten ze zulke foutjes nog wel voorbij gaan. Misschien hebben iets te veel mensen er gebruik van gemaakt.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Haha, het ging in ieder geval wel goed rond inderdaad. Als honderden iets kopen voor minder dan een honderdste van de retailprijs, snap ik het ook wel. Al zou het leuk zijn geweest als Microsoft enige goodwill had getoond en het gewoon had gelaten, wellicht hadden ze dan ook nog verdere DLC sales kunnen genereren van gamers die wellicht niet uit zichzelf FH4 en 5 hadden gekocht.The Chosen One schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:03:
[...]
Ik zag ook ineens die e-mal Ik denk refund? Heh? Waarvan dan?
Vaak laten ze zulke foutjes nog wel voorbij gaan. Misschien hebben iets te veel mensen er gebruik van gemaakt.
Maar daar zal vast enig beraad over hebben plaatsgevonden, aangezien het wel erg lang na de correctie van de prijsfout gedaan is.
Ja, er was een bepaalde setup waardoor je honderden miljoenen in een keer kon verdienen. Op YouTube staan nog wat tutorials (die dus inmiddels niet meer werken):Fuelke schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:19:
Als ik het goed begrepen heb dan werd het Auction House nog steeds niet opengesteld omdat er misbruik werd gemaakt van een exploit ergens in Super7 ?
YouTube: NEW BIGGEST FORZA HORIZON 5 MONEY GLITCH! 999M CR in 30 MINUTES - **...
Hierdoor verdienden mensen enorm veel geld waarmee ze de Auction House op gingen om auto's te kopen die veel waard werden. Dat zorgde er weer voor dat anderen auto's voor veel geld gingen verkopen en toen hebben ze de Auction House dichtgegooid tot die exploit is opgelost.
Ik heb nog wel een paar 2008 M3's kunnen verkopen
Oh oh Mr. B, oh oh!
Oh oh Mr. B, oh oh!
En nu is er weer een nieuwe
Mooie beelden en edits.
Ik reed laatst in de Lynk & Co 03, en ik was heel verbaasd dat ik motorgeluid hoorde. Blijkt dat daar gewoon een verbrandingsmotor in zit.
Oh grappig dat de 03 daar in zit. zit de 01 er ook in ? Heb zelf een 01 irlgwystyl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:53:
Vooral die Sian cabrio is wel gaaf.
Ik reed laatst in de Lynk & Co 03, en ik was heel verbaasd dat ik motorgeluid hoorde. Blijkt dat daar gewoon een verbrandingsmotor in zit.
jawel je kan hem al kopen voor 2 miljoen credits in de store.Tommy-D schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:13:
Kwam net iemand tegen met die nieuwe Cupra concept racer dinges. Die is toch nog helemaal niet beschikbaar??
ik heb de game net. heb net de donut media dingen gedaan en op alle chapters 3 sterren gehaald. echter nu zie ik nog steeds maar 2 punten van de 160 die ik nodig heb voor een reward zoals de auto?
Dit is nog paar uur geldig en daarna komt de ijsbaan als nieuwe maandelijks verhaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Crysania op 08-12-2022 13:23 ]
Die 160 punten gelden over 4 seizoenen (== 4 weken). We zitten aan het eind van de seizoenscyclus dus die 160 punten ga je niet meer redden. Als op die rewardpagina naar rechts gaat zie je per seizoen wat je moet doen om punten te halen. Over een paar uur begint er weer een nieuw seizoen. Elke donderdagmiddag om 13:30 UTC wisselen de seizoenen.Crysania schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:16:
[...]
ik heb de game net. heb net de donut media dingen gedaan en op alle chapters 3 sterren gehaald. echter nu zie ik nog steeds maar 2 punten van de 160 die ik nodig heb voor een reward zoals de auto?
Dit is nog paar uur geldig en daarna komt de ijsbaan als nieuwe maandelijks verhaal.
Wat betreft de Donut Media dingen, die heb ik net ook even snel gedaan. Daar hoor je volgens mij 12 punten voor te krijgen. De rest van de punten moet je verdienen door alle andere Festival Playlist dingen te doen. 160 punten ga je nooit meer halen, omdat dit al de laatste week van het zogenaamde seizoen is. Later vandaag begint een nieuw seizoen, en dan kan je volop je best gaan doen om alle punten te verzamelen.
edit: @cjpostma was me net voor
[ Voor 3% gewijzigd door Tommy-D op 08-12-2022 13:40 ]
ik dacht dus dat je 5 dingen had. Donut (die per maand veranderd) + winter + spring + summer + autumn
maar het telt dus allemaal voor donut mee. en de donut verhaallijn is maar 1 dingetje. (die staat bij mij nog steeds op chapter 1 (terwijl ze allemaal gedaan heb) vandaar dat ik dacht dat het bugged was)
[ Voor 3% gewijzigd door Crysania op 08-12-2022 13:46 ]
Bij die gewone wheelspins win ik vrijwel nooit een auto en de bdragen variëren tussen 45.000 - 5000.
DeWheelspin heeft 2000 opgebracht.
[ Voor 7% gewijzigd door ariekanari op 08-12-2022 15:03 . Reden: wheelpin gaf 2000 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
ja, irritant, heb ik ook, maar dan gooi ik er gewoon een stuk of twintig uit en dan weer even vooruit. Maar goed, was bij FH4 net zoariekanari schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:37:
Ik kan geen wheelspin draaien met de mededeling: “Garage vol. Je het ten minste één vrije plek in je garage nodig om een wheelspin te draaien. Verwijder een auto en probeer het opnieuw.”
Bij die gewone wheelspins win ik vrijwel nooit een auto en de bdragen variëren tussen 45.000 - 5000.