Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

39 Tries en pakweg een kleine 6 uur wipen op de laatste baas, ben ik ook klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6TRkkBndtKa9-ckVAX_Xw_yojk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6Nvow4Lhe4OAm2Rb7qGiUfT.jpg?f=fotoalbum_medium

Gelukkig voor de tip hier dat ik met het save game trucje alle endings kon halen dus ook gelijk nu Elden Ring op Platinum (na 120 uur en 31 minuten) met alle 6 de mogelijk endings. Net alle 6 bekeken maar die van Ranni is toch wel mijn favoriete einde.

Op naar de DLC :D

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 26-06-2024 22:36 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Hoe kom je nu op die troon? Heb 2e keer uitgespeeld, einde gezien, en dan credits &thats it.

Of gaan jullie gewoon zelf zitten en dan een screenie maken?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Swaxie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:57:
Heb nog nooit zulke games van Fromsoftware gespeeld dus ben eens benieuw of het me kan bekoren om 100x dood te gaan.
"Put these foolish ambitions to rest"
- Margit, The Fell Omen

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Shao Kahn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:18:
Hoe kom je nu op die troon? Heb 2e keer uitgespeeld, einde gezien, en dan credits &thats it.

Of gaan jullie gewoon zelf zitten en dan een screenie maken?
Elden ring kent 3 verschillende eindes. 2 Specials en het standaard einde. Het standaard einde kent daarnaast een aantal variaties gebaseerd op wat je hebt gedaan ingame. Deze screenshot komt van de “Prince of Death” einde een variant op het normale einde, in alle varianten van het standaard einde eindig je op de troon enkel in de specials niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fLSiqJA0eBQg08jtgVVP8EgaBo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cK0JgHqBrgTSIlSzHuBoCte5.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowBumble op 27-06-2024 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-09 12:49
Luxurydiver schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:35:
Na bijna 60 uur heb ik gisteren de credits voorbij zien rollen voor het basis spel (DLC moet ik nog openen, baasje ervoor al verslagen)
Heb veel geleerd:
1. Doorzettings vermogen, adapteren, leren
2. Dit spel is niet relaxed, kan stress geven of zelfs rage quits veroorzaken
3. Dit soort spellen zijn niet voor mij, want in mijn levensfase (halverwege het leven) heb ik helaas niet meer de snelle hand - oog coordinatie dat ik op een milli seconde een slag van een monster kan ontwijken en ik dus met geluk en beetje wijsheid me erdoorheen worstel.
4. Mods helpen je gelukkig verder! Ja ik weet het, dit wordt gezien als cheating... maar zonder hulpmiddelen had ik never nooit sommige bazen kunnen verslaan en tegelijk een beetje van het spel kunnen genieten...
Genieten is voor mij niet 100x dezelfde mafkees proberen te verslaan en die power moves heeft die zelfs door sommige mods niet worden afgevangen. Kortom sommige baasjes hebben one shot moves die ik absoluut niet kan waarderen..
Slechtste voorbeeld was Rykard, Lord of Blasphemy, heb heel veel spelletjes gespeeld in mijn leven, maar zon belabberde baas heb ik nog niet mogen meemaken.
Ik kan alleen maar respect hebben voor de mensen die hiervan genieten en ook zo goed zijn dat ze in 20 pogingen zon baas dood hebben. Want wie wil nou 100x dezelfde baas aanvallen (Ook als je max lvl bent...)
Snel weer terug naar Diablo 4, want daar ben ik gelukkig nog niet te oud voor ;)
Om FS games zonder cheats/ mods te spelen moet je ook een beetje masochistisch zijn. Ik neem steam achievements niet serieus, series x/ ps5 wel. Durf wel te stellen dat >90% op pc vals speelt/ de easy way out zoekt. Niks mis mee, maar het is geen instant satisfaction game zoals D4 waar je met auto attack alles kunt killen zonder dmg te pakken (ja, ook ik heb een heartseeker rogue :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Morrar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:13:
Edit: overigens vind ik het boss design in de DLC wel echt veeel slechter dan in de base game. De minutenlange combo trains beginnen wel echt te vervelen. Als je 1 dodge mist is het eigenlijk altijd meteen voorbij. Zelfs gasten die naakte no-hit runs doen komen gewoon niet voorbij bosses zonder schade, dat zegt wel wat.... Dat en complete one-hit skills die je zelfs met 60+ vigor gewoon in 1x wipen.
Ik heb nog geen main boss in de DLC gezien, maar in de base game vond ik de bosses ook niet echt top. In de basegame hebben echt alle bosses belachelijke AOE attacks. Je bent daar drukker bezig om afstand te bewaren, dan dat je kunt dodgen/parryen en aanvallen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
rekeewt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:11:
[...]

Om FS games zonder cheats/ mods te spelen moet je ook een beetje masochistisch zijn. Ik neem steam achievements niet serieus, series x/ ps5 wel. Durf wel te stellen dat >90% op pc vals speelt/ de easy way out zoekt. Niks mis mee, maar het is geen instant satisfaction game zoals D4 waar je met auto attack alles kunt killen zonder dmg te pakken (ja, ook ik heb een heartseeker rogue :+ ).
Dat is met Elden Ring dus echt niet nodig. Ik ben absoluut geen soulslike goeroe, maar Elden Ring vond ik veeeel toegankelijker en makkelijker dan een Demon's Souls of Bloodborne. Je kunt makkelijk overlevelen en de spirit ashes maken bosses echt een factor 10 makkelijker dan dat als je ze alleen te lijf gaat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dat plaatje klopt niet helemaal. De DLC schaalt niet mee, de DLC kent een ander level systeem dan de basegame. Een hogere damage output in de basegame gaat gewoon één-op-één mee naar de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Hoor je bij dit spel gefrustreerd te raken O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Starscreamer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:08:
Het hoort wel een beetje bij de ervaring inderdaad, dan waardeer je het des te meer wanneer het wel lukt. Deze games vereisen zeg maar wel een stukje doorzettings vermogen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hulleman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:57:
[...]

Dat plaatje klopt niet helemaal. De DLC schaalt niet mee, de DLC kent een ander level systeem dan de basegame. Een hogere damage output in de basegame gaat gewoon één-op-één mee naar de DLC.
Technisch gezien heb je gelijk (en dat is meestal de meest fijne variant) maar voor de rest van de wereld staat dat synoniem met "de DLC schaalt me je huidige level mee en je zou nu op een andere manier sterker moeten worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hulleman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:29:
[...]

ha cool, dit wapen had ik na 5 minuten in de DLC al gevonden. Ook maar eens mee gaan spelen dan!
Waarom occult? is Blood niet veel interessanter? the blood proc word feitelijk verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:19

Secsytime

Automagisch

Wist niet eens dat je iets met save games kon doen, weer wat geleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:03
Sommige dlc side bosses zijn heel sterk. Ben duidelijk nog niet sterk genoeg qua scadutree fragments. Balen level 11 en 9 voor die andere. Marker gezet en kom ik later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Shao Kahn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Waarom occult? is Blood niet veel interessanter? the blood proc word feitelijk verdubbeld.
Blood werkt met dit wapen beter op een strength build qua scaling, Occult werkt beter op een arcane build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39

reaL_G

G

Hulleman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:55:
[...]

Dat is met Elden Ring dus echt niet nodig. Ik ben absoluut geen soulslike goeroe, maar Elden Ring vond ik veeeel toegankelijker en makkelijker dan een Demon's Souls of Bloodborne. Je kunt makkelijk overlevelen en de spirit ashes maken bosses echt een factor 10 makkelijker dan dat als je ze alleen te lijf gaat.
Daarom verkoopt het ook zo goed.
het spel is gewoon vele malen toegankelijker voor iedereen, je zit niet meer zo snel echt vast (als een normale From Soft-game), je keert je om en gaat ergens anders iets doen.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Ik zeg niet dat ik dit wapen met occult gebruik? Anyway, ik heb een arcane/dex (en beetje faith) build, occult schaalt beter met arcane. Ik weeg occult altijd wel af met blood infusion. Door mijn hoge arcane level (80) is het verschil in blood build up tussen occult en blood nog wel groot, maar is de build up met occult al zeer hoog. Of build up nu 110 (occult) of 140 (blood) is (zoiets is het wel met die claws waarschijnlijk), merk je ook niet meer. Dan kies ik vaak voor occult. Liever wat meer damage omdat de blood build up met occult toch al zo hoog is.

Gister weer een uurtje gespeeld. Beetje de plains uitkammen voordat ik een legacy dungeon in ga. De aow van de great katana met een heavy attack is wel echt ziek zeg! Vet wapen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 27-06-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hulleman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Ik zeg niet dat ik dit wapen met occult gebruik? Anyway, ik heb een arcane/dex (en beetje faith) build, occult schaalt beter met arcane. Ik weeg occult altijd wel af met blood infusion. Door mijn hoge arcane level (80) is het verschil in blood build up tussen occult en blood nog wel groot, maar is de build up met occult al zeer hoog. Of build up nu 110 (occult) of 140 (blood) is (zoiets is het wel met die claws waarschijnlijk), merk je ook niet meer. Dan kies ik vaak voor occult. Liever wat meer damage omdat de blood build up met occult toch al zo hoog is.
Sorry, misquote. maar thanks voor de uitleg. Punten in Arcane verhoogt de bloodproc rating, yes?
Moet snel NG2 gaan doen want ben aan het experimenteren en de Larval Tears gaan er vrij rap doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:02:
[...]

Sorry, misquote. maar thanks voor de uitleg. Punten in Arcane verhoogt de bloodproc rating, yes?
Moet snel NG2 gaan doen want ben aan het experimenteren en de Larval Tears gaan er vrij rap doorheen.
Ja, arcane zorgt voor hogere build up van status effects, zoals bleed, frost, poison etc.
Daarnaast verhoogt het je exploration, waardoor je meer kans hebt op (betere) loot als je enemies verslaat. Maar primair gaat het om die hogere build up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:40

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Eindelijk Elden Ring beginnen hier :D
Samurai gemaakt. vind ik er gewoon het dikst uit zien

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

OMG dit meen je niet! is Elden Ring nu in Sale hahah

https://store.steampowered.com/app/1245620/ELDEN_RING/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dat zal je altijd zien inderdaad ;) maar geloof me zelfs full price is het meer dan waard. Vandaa beginnen aan de DLC, gisteren nog even de laatste ronde gedaan in "The lands between" even de rememberances gedupliceerd , gear opgekocht in de roundtable etc.

Dus nu naar de DLC en dan ben ik daarna ook volledig klaar voor eventueel NG+ ( dit is blijkbaar de eerste game waarbij ik serieus overweeg om gewoon lekker NG+ te gaan spelen :P )

[ Voor 35% gewijzigd door ShadowBumble op 28-06-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Soullie

Planeshift

Ricmaniac schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:28:
Eindelijk Elden Ring beginnen hier :D
Samurai gemaakt. vind ik er gewoon het dikst uit zien
Als je nog niet te lang gespeeld hebt kun je wellicht refunden en opnieuw kopen ?

Ik vind trouwens het woord DLC niet echt recht doen, het is toch echt een ouderwetse expansion :)

[ Voor 15% gewijzigd door Soullie op 28-06-2024 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Soullie schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Als je nog niet te lang gespeeld hebt kun je wellicht refunden en opnieuw kopen ?

Ik vind trouwens het woord DLC niet echt recht doen, het is toch echt een ouderwetse expansion :)
Exact wat ik heb gedaan ja haha.. en door de drop op steam zijn de externe key websites ook ineens flink gedaalt dus had gerefund en een bundel gekocht met base game + dlc voor 61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Starscreamer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:08:
Er zijn een paar zaken heel frustrerend aan deze game:

1. Target lock; naar mijn mening een van de oorzaken waarom de game moeilijk is. De camera lock die eraan vastzit is echt shit. Zet alle auto opties uit en bind dit aan een makkelijke key. Je moet dit in een milliseconde kunnen toggelen in fights, helemaal als je spell caster bent.

2. Command queing; de game voert 1 command uit en queued de volgende. Je moet echt knoppen 1 voor 1 indrukken, want anders zit je bijvoorbeeld vast in een volgende aanval als de 100K AOE je raakt. Valt niet uit te zetten helaas...

3. Frame / input lag; zeker in de DLC wel een issue. In combinatie met het vorige punt echt vervelend. Je denkt dat je actie niet gaeregistreerd is, maar dan blijkt van wel en zit je vast in een animatie... Ik speel de game nu op low voor bosses, dat helpt ietsjes.

4. Terrain; op vlak terrein werkt de combat goed, maar op oneven terrein gaat het echt heel snel berg afwaarts. Soms overigens ook goed in je voordeel te gebruiken om bosses te cheesen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 28-06-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik snap echt al die mensen niet die zeggen dat de DLC te moeilijk is.

Ik heb voor mijn tweede character een strength/faith build gemaakt.

60 Vigor, 60 Strength en 40 of 45 Faith. Lvl 164 met minimaal 100 poise.

En ik snij met mijn Blasphemous Blade (die overigens generfed is) als een mes door zachte boter.

Romina bijv. Die stelt echt niets voor. Ok, ok, ik maakte gebruik van de summon en mijn mimic (het spel laat dat ook toe), maar voor de uitdaging kan ik beter denk ik solo spelen. Normale vijanden in de wereld zijn met gemiddeld 1 hooguit 3 klappen neer. En met de Zamor outfit horen ze je niet eens aankomen. Echt een walk in the park. En ik zeg dit echt niet omdat ik wil opscheppen of aangeven hoe goed ik wel niet ben. Integendeel. Heb me kapot lopen zwoegen op Elden Ring (150 uur ofzo met mijn eerste character).

Mijn persoonlijke mening is dat de DLC echt vele malen makkelijker is dan de base game en dat is jammer.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43

JSchut

.....

JoeZuCK schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:05:

Ik heb voor mijn tweede character een strength/faith build gemaakt.

60 Vigor, 60 Strength en 40 of 45 Faith. Lvl 164 met minimaal 100 poise.

En ik snij met mijn Blasphemous Blade (die overigens generfed is) als een mes door zachte boter.

Romina bijv. Die stelt echt niets voor. Ok, ok, ik maakte gebruik van de summon en mijn mimic (het spel laat dat ook toe), maar voor de uitdaging kan ik beter denk ik solo spelen. Normale vijanden in de wereld zijn met gemiddeld 1 hooguit 3 klappen neer. En met de Zamor outfit horen ze je niet eens aankomen. Echt een walk in the park. En ik zeg dit echt niet omdat ik wil opscheppen of aangeven hoe goed ik wel niet ben. Integendeel. Heb me kapot lopen zwoegen op Elden Ring (150 uur ofzo met mijn eerste character).

Mijn persoonlijke mening is dat de DLC echt vele malen makkelijker is dan de base game en dat is jammer.
Ik heb ook niet zo'n moeite met de DLC gehad. Maar ik vond hem wel lastiger dan de main game. Vooral omdat alles wat meer agro is.

Meeste bosses vallen mee maar er zijn er wel 2-3 echt hard. (Vooral de final boss)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Gisteren ook even
spoiler:
Midra en Bayle
verslagen.

Had beide binnen een paar tries neer zonder summons of ashes. Ik vond ze een stuk makkelijker dan
spoiler:
Rellana
of
spoiler:
Messmer

Die kostten me respectievelijk 1 en 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 23:46
JoeZuCK schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:05:
Die begrijp ik ook helemaal niet. Als je ervoor kiest om je mimic tear te gebruiken dan hoef je werkelijk bijna niets te doen behalve dan 1 klap uitdelen, wegrennen, 1 klap uitdelen, wegrennen.

Ook zonder is het allemaal redelijk te doen. Ja je gaat dood en vaker dan je wil maar dat zou je als je aan de dlc begint toch moeten weten ondertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Mja Blasphemous Blade, daar noem je ook wel een wapen :P Maar verder wel eens, met Spirit Ashes is het meeste in een redelijk aantal tries wel neer te halen. Maar een boss als Rakshasha die 15 minuten lang 1 combo train spamt vind ik nog steeds crap design. Uiteindelijk was dit pure willekeur; ging mijn combo train goed dan won ik, ging zijn combo train goed dan verloor ik...

Overigens wordt ik wel een beetje moe van die walking furnaces; hoop dat ze daar het aantal stuns dat je nodig hebt van 3 => 2 bijstellen. En cheesen met pots is niet overal mogelijk.

Verder nog een tip; let goed op in de wereld voor dit soort potjes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp_ml6bxytr5Xsq6W4u3O1hKx-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/242p4I0hfojDqhEgLXcz0pAB.jpg?f=user_large

[ Voor 97% gewijzigd door Morrar op 28-06-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:57
Morrar schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:10:
Mja Blasphemous Blade, daar noem je ook wel een wapen :P Maar verder wel eens, met Spirit Ashes is het meeste in een redelijk aantal tries wel neer te halen. Maar een boss als Rakshasha die 15 minuten lang 1 combo train spamt vind ik nog steeds crap design. Uiteindelijk was dit pure willekeur; ging mijn combo train goed dan won ik, ging zijn combo train goed dan verloor ik...

Overigens wordt ik wel een beetje moe van die walking furnaces; hoop dat ze daar het aantal stuns dat je nodig hebt van 3 => 2 bijstellen. En cheesen met pots is niet overal mogelijk.

Verder nog een tip; let goed op in de wereld voor dit soort potjes :)

[Afbeelding]
Kan je (desnoods in spoilertags) zeggen wat daarin zit? Ik probeerde die met pijl en boog te raken, maar kreeg het niet voor elkaar. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Ambition88 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Kan je (desnoods in spoilertags) zeggen wat daarin zit? Ik probeerde die met pijl en boog te raken, maar kreeg het niet voor elkaar. :+
Zeker:
spoiler:
Er zitten Ball Bearings in waardoor je crafting materialen bij de Twin Husks in de Round Table kunt kopen. Dingen zoals paddestoelen enzo. Met een boog erop schieten is overigens wel de manier om ze op te kunnen pakken. Ik ben er nu een stuk op 5 tegen gekomen, maar er zijn er nog meer vermoed ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 28-06-2024 14:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
We zijn inmiddels een week verder, hoe staan we ervoor mensen?

Poll: Ben je al klaar met de DLC?
Ja, alle remembrances bazen zijn neer
Nee, ben nog heerlijk aan genieten!
DLC? Ben nog bezig met de Base Game ;)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406638&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Heb eindelijk de complete map bij elkaar gesprokkeld :P Ook al wel hoop bosses neergehaald onderweg, maar moet sowieso nog 2 "echte" bazen en nog een paar catacombs. Daarna kan ik nog die Furnace Golems allemaal gaan neerhalen, maar daar krijg ik niet echt energie van.

Indruk van de DLC; zeer het geld waard. Ja meer van hetzelfde, maar dat vind ik helemaal niet erg. Vooral design van de wereld vond ik weer top. Het verhaal van de DLC vond ik best aardig; voegt wel weer een extra verdieping toe aan het verhaal van de base game.

EDIT: En uitgespeeld. Beide eindbazen vond ik geen reet aan (RNG spam van AOE), maar verder wel toffe DLC.

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 29-06-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Doen jullie nog wat met runes eigenlijk? Hier level 150 en dat vind ik qua level prima. NG+ ga ik niet doen, dan start ik wel een nieuw character.

Ik koop eigenlijk alleen maar van die upgrade steentjes, geen idee wat ik verder met runes zou moeten doen?

DLC heeft me wel weer helemaal te pakken. Continu over de randjes kijken, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Weet niet of dit werkt, maar het is hilarisch. https://www.facebook.com/...mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 13-09 18:42
Ben na 2 jaar gestopt te zijn met Elden Ring, opnieuw begonnen met een nieuwe ps5 slim.

Samen met het boek (heb helaas alleen volume 1, mocht iemand 2 weg willen doen dan houd ik mij aanbevolen ;)) doe ik rustig aan en probeer ik dit keer niks te missen.

Ben erg benieuwd naar de DLC, maar voor nu vermaak ik mij weer uitstekend en zit er weer helemaal in! (En ben pas in Limgrave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik wens de maker van Messmer alle ellende toe die iemand maar kan krijgen!!!! :( :( :(

Malenia is voor peuters qua difficulty vergeleken met Messmer....

Edit: verslagen
spoiler:
met hulp van Horsent en m'n mimic tear

[ Voor 20% gewijzigd door MazeWing op 29-06-2024 10:50 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
MazeWing schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:08:
Ik wens de maker van Messmer alle ellende toe die iemand maar kan krijgen!!!! :( :( :(

spoiler:
De bazen erna worden niet veel beter vrees ik...Ik ben uiteindelijk voor een tank build met shield en rapier gegaan zodat je maximaal kunt "turtle-en". Daarnaast Antspur Rapier voor Bleed en Rot procs en omdat je dan kunt aanvallen terwijl je Guard.

Bij sommige bazen is het uberhaupt al lastig om een summon eruit te gooien, omdat je meteen een combo AoE train om je oren krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Morrar op 29-06-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:48
Is dit spel een beetje toegankelijk voor een persoon zoals ik die geen ervaring heeft met Souls games als Elden Ring, of wordt het eerst inlezen voordat ik überhaupt aan dit spel begin?

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Geraedus schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:07:
Is dit spel een beetje toegankelijk voor een persoon zoals ik die geen ervaring heeft met Souls games als Elden Ring, of wordt het eerst inlezen voordat ik überhaupt aan dit spel begin?
Ik heb nog nooit eerder een souls game gespeeld en ik vind het een van de beste games ooit gemaakt.. Een vriend van me heeft alle souls games gespeeld en vindt het niks..

Probeer hem gewoon zou ik zeggen. Als je vastloopt zijn er genoeg filmpjes op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Morrar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:56:
[...]

De bazen erna worden niet veel beter vrees ik...Ik ben uiteindelijk voor een tank build met shield en rapier gegaan zodat je maximaal kunt "turtle-en". Daarnaast Antspur Rapier voor Bleed en Rot procs en omdat je dan kunt aanvallen terwijl je Guard.

Bij sommige bazen is het uberhaupt al lastig om een summon eruit te gooien, omdat je meteen een combo AoE train om je oren krijgt.
Het was voor mij echt rollen, rollen en nog meer rollen. Had de timing best goed in orde maar kwam vooral bereik tekort met mijn huidige build:

Nu ik 'm heb verslagen ga ik deze build eens proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Het was ook mijn eerste echte souls game (wel bij release Bloodbourne gespeeld maar was niet echt bekend met het principe en ook nooit heel ver gekomen) en had de eerste paar uur spijt van mijn aankoop en daarna hooked!

Ik zou vooral gebruik maken van Fextralife, zowel youtube als de website. Het spel geeft nauwelijks aan waar je naar toe moet en hoe of wat. Om te voorkomen dat je dus compleet verdwaald of je stuk aan het bijten bent op plaatsen waar je nog niet hoort te komen zou ik dus echt een guide gebruiken.

Het spel is nog steeds abstract genoeg dat je nog steeds heel veel zelf moet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbn5OY_w4miVDkYoJe1jbgsiqJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5GjhgotUwKLhbrHopbWToGp.jpg?f=fotoalbum_large
weet er iemand hoe je bij die drie eilanden boven bij jagged peak geraakt of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
MazeWing schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:08:

spoiler:
Hier ben ik nu ook gestrand, vloog door de dlc heen en snapte de discussie over de moeilijkheidsgraad niet helemaal. Kan die nu wel iets meer begrijpen. Dit wordt wel een zware kluif. Het mooie aan de base game is dat je verder kunt gaat levelen, later terugkomen en dan is het een fluitje van een cent. Dat werkt hier net even anders :o

Misschien mijn build maar eens omgooien want ik speel nu nog met een greatsword maar voor mijn gevoel gaat dat allemaal ietsjes te traag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
:o
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KU_1ZoQwuK4GWcxbKIGzub_EBcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8suD8KdB2FOYbnflWg3nr5VH.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Jack_Mojo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Hier ben ik nu ook gestrand, vloog door de dlc heen en snapte de discussie over de moeilijkheidsgraad niet helemaal. Kan die nu wel iets meer begrijpen. Dit wordt wel een zware kluif. Het mooie aan de base game is dat je verder kunt gaat levelen, later terugkomen en dan is het een fluitje van een cent. Dat werkt hier net even anders :o

Misschien mijn build maar eens omgooien want ik speel nu nog met een greatsword maar voor mijn gevoel gaat dat allemaal ietsjes te traag.
Kijk mijn spoiler tag en op Fextralife hoe je hem daar krijgt. Dan wordt het wel wat makkelijker. Verder vooral zijn patronen herkennen en op het juiste moment wegrollen (wel de juiste kant op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels begint de game goed op gang te komen bij mij :) nog niet zo veel kunnen spelen helaas maar eindelijk nu een paar leveltjes gegrind en toch even een kleine guide gebruikt om een goed early game wapen te krijgen :)

De combat begint ook te wennen dus kunnen nu echt aan de game beginnen denk ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Is dit een 1 time use op je wapen of kan je dit elke keer doen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/co1a8KSNvZRPFgwNck7loFZIQbM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YHth5Ua57IB4MYDcWp5oTAtl.png?f=user_large

Al uigeprobeerd :) is gewoon een enchant die je elke keer voor je gaat vechten wil doen zo'n beetje

[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 30-06-2024 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Ja dat is een Incantation; een soort spell die je kunt gebruiken om dingen te buffen. Er zjin verschillende soorten buffs; deze is voor je (rechtshandige) wapen, maar ze zijn er ook voor op jezelf. Golden Vow, Flame Grant Me Strength en Bestial Vitality zijn redelijk essentieel.

Daarnaast zijn er ook incantations die direct schade doen, zoals een lightning bolt. Deze lijken wat dat betreft veel op Sorceries, alleen schalen Incantations op basis van Faith, terwijl Sorceries schalen met Intelligence. Buffs schalen overigens meestal niet een geven een vaste bonus.

Voor wapens kun je ook nog greases gebruiken als buff, maar die zijn wel one time use. Je kunt ze wel zelf craften. Dat vergt materialen en een cookbook voor het recept.

P.S. Oh en de meeste Somber wapens kun je niet buffen, Bloodhound’s Fang is een zeldzame uitzondering.

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 30-06-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

spoiler:
omg wat was commander Gaius moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben zelf ook souls maagd en eergisteren begonnen. Het is zeker heel moeilijk. Elden Ring doet een slechte zaak imo om het begin duidelijk te maken wat je nou uberhaupt moet doen. Maar door een beginner guide op youtube te kijken wel een beetje duidelijk gekregen hoe en wat in het begin en welke kant je een beetje op wil om te starten. Nu heb ik het gewoon helemaal door en ben ik lekker aan het spelen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net mijn eerste echte Boss gekilled.. dacht dat ik er al 1 of 2 gekilled had maar nu ik deze boss zag kreeg ik door dat die andere eigenlijk geen bosses waren maar gewoon pittige grote enemies hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Ik ben zelf ook souls maagd en eergisteren begonnen. Het is zeker heel moeilijk. Elden Ring doet een slechte zaak imo om het begin duidelijk te maken wat je nou uberhaupt moet doen. Maar door een beginner guide op youtube te kijken wel een beetje duidelijk gekregen hoe en wat in het begin en welke kant je een beetje op wil om te starten. Nu heb ik het gewoon helemaal door en ben ik lekker aan het spelen :)
Had in het begin base game elden ring ook heel moeilijk. Maar je komt er wel. Gewoon genieten. En ik ben bijna bij het einde van elden ring shadow of the erdtree. Toch al 65 uur inzitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Is dit spel een beetje toegankelijk voor een persoon zoals ik die geen ervaring heeft met Souls games
In tegenstelling tot de hierboven gegeven adviezen raad ik aan om de game in te gaan zónder gelijk een guide erbij te pakken. Het haalt de charme van het zelf ontdekken eruit en dat is juist één van de sterke punten van de games.
Maak je ook niet druk over het missen van quests, het ontbreken van een questlog of het missen van bepaalde dingen in de wereld, ook dit is allemaal onderdeel van de ervaring.

Gewoon een poppetje aanmaken en blind de wereld induiken. De gele 'wijzers' op de map geven je globaal een richting waar je heen dient te gaan om het verhaal te volgen. Op welke manier je dat doet is volledig naar eigen inzicht in te vullen.

Als je na enkele uren je draai gevonden hebt en op eigen houtje dingen ontdekt geeft dat veel meer voldoening dan wanneer je met een guide op pad bent gegaan.

Dat gezegd hebbende: wat je ook besluit, heel veel plezier! :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Superkiwi schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:25:
[...]

In tegenstelling tot de hierboven gegeven adviezen raad ik aan om de game in te gaan zónder gelijk een guide erbij te pakken. Het haalt de charme van het zelf ontdekken eruit en dat is juist één van de sterke punten van de games.
Ik ben het met je eens over je statement van guides volgen. Raad ik ook niet aan en deed ik ook niet voor de speel ervaring. Maar merkte bij elden ring dat het me juist heel erg tegen ging staan dat ik gewoon geen idee had wat ik moest doen.

Ik bedoel de game zegt niet eens iets over die graces op de map met die richting dat ze op wijzen zodat je een beetje weet waar je heen moet in het begin.

Dat is vooral wat ik bedoelde met beginner guide. Gewoon wat uitleg over de stats, items en general direction om te beginnen.

Ik ging uit mezelf namelijk vrij snel naar rechts zelfs voordat ik me mount had 😅

Maar de game vind ik nu geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42
Ricmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:10:
[...]
Ik bedoel de game zegt niet eens iets over die graces op de map met die richting dat ze op wijzen zodat je een beetje weet waar je heen moet in het begin.
Letterlijk de eerste NPC die je tegenkomt in Limgrave zegt iets over de graces en wat ze doen. Hij staat naast de eerste grace daar.

Maar verder snap ik je punt; stats en dergelijke is nauwelijks uitleg over en dat mist wel. Of je het nou opzoekt online of in-game, men zoekt het toch wel op.

Al vind ik de charme van nauwelijks guidance in de wereld en zelf alles ontdekken erg bijdragen aan de game en spelervaring. Dat doe je helemaal teniet als je gaat opzoeken waar je heen moet, wat de meest efficiënte routes zijn etc. Het is juist prachtig als je ergens een gang in gaat met de gedachte “hey wat is daar?” en vervolgens gestompt wordt door een of andere mini-boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:10:
[...]
Gewoon wat uitleg over de stats, items
In het stat menu kun je bij elke stat een korte uitleg tevoorschijn toveren (via de 'help' knop als ik het goed heb), net als bij elke andere Souls game ;)
Items net zo, die hebben een item description.
Ik ging uit mezelf namelijk vrij snel naar rechts zelfs voordat ik mijn mount had 😅
Dat deed ik ook :P
Ik heb urenlang tevoet in Limgrave rondgehuppeld totdat iemand hier zei dat ik naar de grace moest gaan waar je je paard krijgt. Hoewel het paard zeer welkom was had ik dat toch liever zelf uitgevogeld.

Ik hoop echt dat andere games deze 'zoek het maar lekker uit' speelstijl ook (deels) gaan overnemen. The Witcher 3 bv zou imho veel toffer zijn zónder al die icoontjes op de map en stapels aan questlines. Zélf de wereld ontdekken is de ultieme vrijheid die zo'n game én de ervaring die je daardoor hebt naar een hoger niveau kan tillen.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 30-06-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sito schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:19:
[...]
Al vind ik de charme van nauwelijks guidance in de wereld en zelf alles ontdekken erg bijdragen aan de game en spelervaring.
Eens.
Mijn eerste From game was Bloodborne, die ik totaal blind ben ingegaan. Het heeft een ervaring opgeleverd die ik nooit zou hebben gehad als ik een guide had geraadpleegd.
En ja, ook daar heb ik urenlang als een kip zonder kop in het eerste gebied rondgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Secsytime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:04:
spoiler:
En ook hier zit ik nu weer vast haha. Als ik een mimic tear summon en de paar eerste dodges niet goed doe dan leg ik alweer het loodje. Tijd om te healen wordt wel moeilijk met bosses die continu van links naar rechts en van voor naar achter sjezen. Persoonlijk niet zo’n fan van.

Uiteindelijk kom ik er wel hoor :)

Buiten dat ik de bosses iets te sterk vind in de dlc geniet ik wel volop. Voor mij blijft Elden Ring toch een van de beste games ooit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mijn elden ring avontuur en dlc heeft mij bloed, zweet en tranen gekost. Maar ik heb het gehaald. Heb zo goed als alles gevonden. Geen new game plus meer voor mij. By by elden ring. Nu ga ik ff7 rebirth beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Secsytime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:04:
spoiler:
Dat is gewoon slecht boss design. Leuk in Sekiro maar compleet ongeschikt voor Elden Ring in de huidige vorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
MazeWing schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Dat is gewoon slecht boss design. Leuk in Sekiro maar compleet ongeschikt voor Elden Ring in de huidige vorm...
Ik heb hem nu een keer of 50 geprobeerd (sta normaal met 10 seconden weer buiten, dus het lijkt veel maar is het niet) maar ik vind dit ook totaal ongeschikt. Het haalt voor mij een beetje het plezier weg en door zulk boss design ben ik achteraf niet blij dat ik zijn moves heb geleerd en verslagen heb maar eerder opgelucht dat die onzin voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Jack_Mojo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Ik heb hem nu een keer of 50 geprobeerd (sta normaal met 10 seconden weer buiten, dus het lijkt veel maar is het niet) maar ik vind dit ook totaal ongeschikt. Het haalt voor mij een beetje het plezier weg en door zulk boss design ben ik achteraf niet blij dat ik zijn moves heb geleerd en verslagen heb maar eerder opgelucht dat die onzin voorbij is.
Zojuist verslagen met een cheese taktiek. Gebruik gemaakt van Marika's Hammer en een mimic tear terwijl ik achter de muur stond.

Normaal ben ik hier absoluut niet van maar een waardeloos gemaakte (en totaal niet geteste boss) verdient geen fatsoenlijk gevecht.

Als ze dit fatsoenlijk willen maken dan moeten ze echt de snelheid van hem verlagen zodat het überhaupt zin heeft om iets op je paard te doen. Verder is het gewoon echt waardeloos in elk opzicht. Alsof ze de boss uit Sekiro hebben gepakt en 1 op 1 in dit spel hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

MazeWing schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Zojuist verslagen met een cheese taktiek. Gebruik gemaakt van Marika's Hammer en een mimic tear terwijl ik achter de muur stond.

[YouTube: ELDEN RING DLC BOSS GUIDES: How To Cheese Commander Gaius!]

Normaal ben ik hier absoluut niet van maar een waardeloos gemaakte (en totaal niet geteste boss) verdient geen fatsoenlijk gevecht.

Als ze dit fatsoenlijk willen maken dan moeten ze echt de snelheid van hem verlagen zodat het überhaupt zin heeft om iets op je paard te doen. Verder is het gewoon echt waardeloos in elk opzicht. Alsof ze de boss uit Sekiro hebben gepakt en 1 op 1 in dit spel hebben gedaan.
Uiteindelijk heb ik hem met summons en Blasphemous Blade gepakt.

Blasphemous Blade voelt ook een beetje als cheesen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
[...]

Je bent me net een stapje voor. Ik heb hem ook gecheesed.

Hoekje omrennen, Greatshield Soldiers (5 van die mannetjes met shields) gesummoned, hem een keer raken, hoekje weer om en dat herhalen. Ja sorry, ik ben er ook niet van maar bij deze boss vind ik het volledig gerechtvaardigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Jack_Mojo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Je bent me net een stapje voor. Ik heb hem ook gecheesed.

Hoekje omrennen, Greatshield Soldiers (5 van die mannetjes met shields) gesummoned, hem een keer raken, hoekje weer om en dat herhalen. Ja sorry, ik ben er ook niet van maar bij deze boss vind ik het volledig gerechtvaardigd :)
Ik heb direct bij traverse mist mijn mimic tear gedaan en dan onmiddellijk mijn paard geroepen. Moet wel zeggen soms was ik niet rap genoeg en had ik het vlaggen.... puur geluk om in de begin fase weg te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
Donders, eindelijk Messmer neer (DLC). Wel 15-20 tries denk ik. Wat hielp was alle fire negation stacken (gear, trinkets, items). Daarmee kon ik net genoeg tanken, en tot de laatste health pot toe kunnen overleven :*)

Heel vet level design tot nu toe, behalve wat stukken waar je flinke naar beneden moet zien te geraken. Zoeken begint dan aardig vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
[...]

Damn hier kijk ik NIET naar uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Superkiwi schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:29:
[...]

In het stat menu kun je bij elke stat een korte uitleg tevoorschijn toveren (via de 'help' knop als ik het goed heb), net als bij elke andere Souls game ;)
Items net zo, die hebben een item description.

[...]

Dat deed ik ook :P
Ik heb urenlang tevoet in Limgrave rondgehuppeld totdat iemand hier zei dat ik naar de grace moest gaan waar je je paard krijgt. Hoewel het paard zeer welkom was had ik dat toch liever zelf uitgevogeld.

Ik hoop echt dat andere games deze 'zoek het maar lekker uit' speelstijl ook (deels) gaan overnemen. The Witcher 3 bv zou imho veel toffer zijn zónder al die icoontjes op de map en stapels aan questlines. Zélf de wereld ontdekken is de ultieme vrijheid die zo'n game én de ervaring die je daardoor hebt naar een hoger niveau kan tillen.
Als ik director was had ik traversal upgrades gemaakt. Bijv upgrades voor een sneller wordend paardje out-of-combat. Of toffe traversal methodes voor je karakter. Daarnaast misschien collectibles voor een groter (..) geheel of super secret bossfight met questline. De wereld is me nét te leeg, veelal krijg je gear waar je weinig mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De Seamless Co-Op mod heeft vanmiddag een update gehad zodat die ook met de DLC enzo werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Met een maatje nu die seamless coop mod aan het doen. Dat is wel leuk zeg. Werkt super goed en hoef je niks voor te doen behalve die mod zelf te downloaden

enige ding is dat het alleen werkt met een nieuwe save. je kan niet je eigen save laden (opzich logisch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

De DLC is goed maar er had wel wat meer begeleiding mogen zijn met betrekking tot routes naar gebieden en bijvoorbeeld de map fragments. Mede vanwege de enorme hoogte verschillen is het regelmatig echt volkomen onlogisch hoe je ergens komt. Je moet aan de ene kant een tunnel zoeken om vervolgens aan de andere kant van de kaart er weer uit te komen... |:(

Gelukkig zijn er guides maar ergens is het gewoon slecht design als je het mij vraagt. Zelf uitzoeken is goed maar af en toe slaat men echt helemaal door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
MazeWing schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:52:
De DLC is goed maar er had wel wat meer begeleiding mogen zijn met betrekking tot routes naar gebieden en bijvoorbeeld de map fragments. Mede vanwege de enorme hoogte verschillen is het regelmatig echt volkomen onlogisch hoe je ergens komt. Je moet aan de ene kant een tunnel zoeken om vervolgens aan de andere kant van de kaart er weer uit te komen... |:(

Gelukkig zijn er guides maar ergens is het gewoon slecht design als je het mij vraagt. Zelf uitzoeken is goed maar af en toe slaat men echt helemaal door!
Dit inderdaad, die hoogte verschillen en die tunnels.. begint aardig eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39

reaL_G

G

dit is gewoon 100% From Soft by design.
wees blij dat ze nog een open world game hebben gedaan.
ze zullen dat nooit wijzigen bij een huidige game omdat de community dat vraagt, misschien wel bij een vervolg/ nieuwe game.
ze maken een game zoals hun dat willen, en thats it.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gelukkig zijn er guides maar ergens is het gewoon slecht design als je het mij vraagt.
Dit idd, dit heb ik al met de basegame soms.
Top game maar dat onderdeel vind ik ook slecht design. Zij zullen het bewust gedaan hebben vanuit hun eigen visie ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ricmaniac schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:07:
[...]

Dit idd, dit heb ik al met de basegame soms.
Top game maar dat onderdeel vind ik ook slecht design. Zij zullen het bewust gedaan hebben vanuit hun eigen visie ja
Ik denk dat ik het eens ben met je punt, ikzelf heb bijvoorbeeld niet het geduld om uren rond te dwalen zonder doel. Dan bedoel ik ook echt uren niet gewoon eens een half uurtje tot een uurtje onder het mom "Goh laten we daar eens kijken". Meestal als ik op het punt kom "Okay dit is annoying" pak ik er even een progressie map bij, je weet wel zo eentje waarop enkel pijlen staan met ga die kant eens op.

Vandaar ook "denk" want het ronddwalen heeft natuurlijk wel charme, gewoon stug met iedere NPC praten die je tegen komt waar dan ook ( ik hield in een text file bij welke NPC ik sprak waar :P zodat ik ongeveer eventuele questlines kon tracken ). Ik weet ook zeker dat ik tijdens mijn eerste run van de base game ondanks platinum zeker zaken heb gemist maar ik ben ook op plekken gedwaald waarvan het landschap echt prachtig was en je dus eigenlijk niet zou willen missen.

spoiler:
Inmiddels de eerste stappen in de DLC gezet en dat is toch wel weer genieten, heb nu het eerste gebied redelijk klaar en ben nu bij Belurat. Enige irritatie puntje is die furnace golem die heb ik een aantal keer geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat ik die als spellcaster maar even moet vermijden :D

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 01-07-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ricmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:27:
Net mijn eerste echte Boss gekilled.. dacht dat ik er al 1 of 2 gekilled had maar nu ik deze boss zag kreeg ik door dat die andere eigenlijk geen bosses waren maar gewoon pittige grote enemies hahaha
Alles met een grote healthbar met een naam is een boss. Mainstory bosses zitten doorgaans alleen in legacy dungeons. Alles daar buiten zijn mini- of fieldbosses.

Ik heb Dancing Lion en Rellana neer. Nu in Scadu Altus beland. Via een teleport kwam ik in Rauh(?) terecht. Holy crap dat zag er tof uit, maar ik kan geen grace vinden in het stukje waar ik kon komen. Lijkt zeer late game gebied te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Ik had al gelezen dat er wat bazen in de DLC zitten waarbij Melania vebleekt. Is dat er 1 van? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Laatst online: 20-07 14:10
Hulleman schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Ik had al gelezen dat er wat bazen in de DLC zitten waarbij Melania vebleekt. Is dat er 1 van? :P
Nee, Gaius is relatief simpel. Op zijn hitbox tijdens de charges na (na het rollen zat je soms nog in zijn hitbox en kreeg je alsnog damage) was het een makkelijke boss die prima te doen was zonder summons/ashes of Torrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Hulleman schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:51:
[...]

In mijn optiek wel omdat de boss gewoon "broken" is in de huidige vorm. Messmer was ook lastig maar die was op de "juiste" manieren moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sileh schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Nee, Gaius is relatief simpel. Op zijn hitbox tijdens de charges na (na het rollen zat je soms nog in zijn hitbox en kreeg je alsnog damage) was het een makkelijke boss die prima te doen was zonder summons/ashes of Torrent.
Verschil moet er zijn he :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo

Met betrekking tot de dlc helemaal eens. Tikkeltje overdreven.

Met betrekking tot de base game vond ik het geweldig. Als je weet dat je
spoiler:
Caelid
rond level 75 (?) moet doen dan zit er nog wel logica in. En volgens mij ben ik denk ik in 99% van de gebieden gekomen zonder een guide erbij gepakt te moeten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Jack_Mojo op 01-07-2024 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Eindelijk bij laatste boss aangekomen. Het puntje van je neus is net het deurtje door en je kopt al een raket lol. DLC ga ik waarschijnlijk niet meer opnieuw spelen, de base game over een paar maandjes wel weer als het een beetje grauw en donker is. Dus de laatste boss wordt over een paar pogingen waarschijnlijk met een schild en een speertje gedaan want ik zie helaas geen andere mogelijkheid :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Dacht je alle moeilijke DLC bosses gehad te hebben,
spoiler:
kom je Promised consort Rahdan
tegen |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ik vind het wel jammer dat er geen Hall of Fame of testdummy achtig iets is, waar je iedere main boss fight kunt herhalen (desnoods tegen betaling van runes), puur en alleen om verschillende tactieken te kunnen testen.

Ik zou vooral tegen sommige bosses wat builds willen proberen (bonk, beastclaws, magic, whatever), maar eenmaal verslagen is dat niet mogelijk tenzij NG+, en normale mobs gaan te snel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
jellybrah schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:31:
Dacht je alle moeilijke DLC bosses gehad te hebben,
spoiler:
kom je Promised consort Rahdan
tegen |:(
Ik zou zeggen pak een schild, summons, een speertje en gebruik je hele arsenaal. Ik vind het in ieder geval gesneden, dan maar zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Volgens mij zijn het vooral de optionele gebieden waar je op vreemde manieren terecht komt. Vind ik zelf juist altijd wel iets hebben, dat flikt From ook echt al jaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Ik heb nu een 10/15-tal uren in de DLC gestoken, maar ik merk dat ik regelmatig framedrops heb. Hebben jullie hier ook last van?

Ik heb een 7800XT en speel op 1440p met instellingen op 'high' en in de base game haal ik solid 60fps maar hier merk ik het met name bij regen en watervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Oeps dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door Morrar op 02-07-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Jack_Mojo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:21:
Eindelijk bij laatste boss aangekomen. Het puntje van je neus is net het deurtje door en je kopt al een raket lol. DLC ga ik waarschijnlijk niet meer opnieuw spelen, de base game over een paar maandjes wel weer als het een beetje grauw en donker is. Dus de laatste boss wordt over een paar pogingen waarschijnlijk met een schild en een speertje gedaan want ik zie helaas geen andere mogelijkheid :o
Tip: Schild + Antspur Rapier want hij is kwetsbaar voor Rot (hoe ironisch). Gooi er Blood affinity op en je proct constant. Golden Braid en Pearl Shield talismans erbij en gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 02-07-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Beetje over dit wapen gelezen, interessant.
Is dit viable for the hele game of alleen de bosses? Range is natuurlijk vrij kort lijkt me?

As a turtle player, i am interested.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

Jack_Mojo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Ook een vraag je voor mij, ik speel Dex-build met de Bloodhound fang, maar hij zwaait traag en ik doe te vaak net een R1 te veel -> wack...
Claws zijn sneller, maar doen weinig damage en moet je zo dichtbij voor komen, je mist grote bosses vaak.

Wat is een sneller wapen met nog redelijke damage output?
Jack_Mojo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Met betrekking tot de dlc helemaal eens. Tikkeltje overdreven.

Met betrekking tot de base game vond ik het geweldig. Als je weet dat je
spoiler:
Caelid
rond level 75 (?) moet doen dan zit er nog wel logica in. En volgens mij ben ik denk ik in 99% van de gebieden gekomen zonder een guide erbij gepakt te moeten hebben.
Ikzelf vind Caelid wat vreemd cq niet logisch. Qua normale mobs moet je best hoog/sterk zijn, maar qua bosses droppen ze maar 6 - 10k runes. Op Radahn na.

[ Voor 27% gewijzigd door DropjesLover op 02-07-2024 09:46 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
DropjesLover schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Ook een vraag je voor mij, ik speel Dex-build met de Bloodhound fang, maar hij zwaait traag en ik doe te vaak net een R1 te veel -> wack...
Claws zijn sneller, maar doen weinig damage en moet je zo dichtbij voor komen, je mist grote bosses vaak.

Wat is sneller?
Godskin peeler, blood infused.
powerstance als je goed bent in spel, fingerprint shield indien niet, zoals ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Shao Kahn schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Beetje over dit wapen gelezen, interessant.
Is dit viable for the hele game of alleen de bosses? Range is natuurlijk vrij kort lijkt me?

As a turtle player, i am interested.
Het is vooral voor turtlen inderdaad, de directe schade is vrij laag. Je moet het hebben van bleed procs en rot damage over time. Dat werkt vooral voor bosses, voor trash duurt dat te lang. Beter Blasphemous Blade pakken daarvoor, die is zo OP dat niks daar tegenop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik gebruik nu ook de Bloodhound Fang. Vind het een fijn wapen. Heb hem al naar +5 geupgrade en speelt wel lekker.

Vind het heel tof dat dat wapen een skill heeft waarmee je zowel attacks als dodge tegelijkertijd. Ziet er wanneer je het perfect timed ook gewoon super dik uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Morrar schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Beter Blasphemous Blade pakken daarvoor, die is zo OP dat niks daar tegenop kan.
Ja die heb ik dus nog nooit gebruikt. Gebruik doorgaans GiantCrusher of de GS Peeler.
Toch maar eens gaan doen.
Fire Scorpion en Alexander's Shard als talismans denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Soullie

Planeshift

Ricmaniac schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:51:
Ik gebruik nu ook de Bloodhound Fang. Vind het een fijn wapen. Heb hem al naar +5 geupgrade en speelt wel lekker.

Vind het heel tof dat dat wapen een skill heeft waarmee je zowel attacks als dodge tegelijkertijd. Ziet er wanneer je het perfect timed ook gewoon super dik uit :P
Ja heel fijn wapen, die attack dodge is echt super.

Attack > Dodge > Follow up > Panic roll weg > nog een keer ;P

Bleed ook, en je kunt het buffen met enchantments of spul wat je kunt craften.

[ Voor 5% gewijzigd door Soullie op 02-07-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Nu online
Shao Kahn schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Ja die heb ik dus nog nooit gebruikt. Gebruik doorgaans GiantCrusher of de GS Peeler.
Toch maar eens gaan doen.
Fire Scorpion en Alexander's Shard als talismans denk ik?
Yes, dat zijn prima talismans daarvoor. Verder is die FP regen talisman uit de DLC ook wel lekker. Samen met de heals van BB kun je dan eindeloos door zonder tears te gebruiken.

De AoE is perfect voor dungeons / trash farmen. Voor bosses is de wind up tijd voor de AoE skill aan de lange kant. En snelle / NPC bosses dodgen 'm te makkelijk.

Bloodhound Fang is inderdaad ook sterk met iframes skill. Plus dat je de keuze hebt om de follow up wel of niet te doen, afhankelijk van waar je wilt uitkomen. En BHF is buffable in tegenstelling tot veel somber weapons! Met greases kun je dan heel goed aanpassen voor bepaalde vijanden.

[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 02-07-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
DropjesLover schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Wat is een sneller wapen met nog redelijke damage output?

[...]

Ikzelf vind Caelid wat vreemd cq niet logisch. Qua normale mobs moet je best hoog/sterk zijn, maar qua bosses droppen ze maar 6 - 10k runes. Op Radahn na.
Nagakiba is wel snel, Uchigatana ook.

En Caelid bedoel ik qua route. Als je weet dat je die even moet overslaan, dan is de route redelijk duidelijk.
Pagina: 1 ... 78 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten