Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 23:46
Morrar schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Tip: Schild + Antspur Rapier want hij is kwetsbaar voor Rot (hoe ironisch). Gooi er Blood affinity op en je proct constant. Golden Braid en Pearl Shield talismans erbij en gaan.
Lachertje dit. Eerste keer meteen bingo. :)

Dat was hem dan ook voor mij. Natuurlijk zijn er minpuntjes maar overall ouderwets genoten van de dlc :) Elden Ring blijft een pareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik ben ook begonnen aan de dlc. Veel gespeeld maandag en aardig ver gekomen in het eerste gebied. Voor de mensen die vast zitten op de baas in
spoiler:
Castle Ensis een tip. Ik heb voornamelijk een Strength build met Great Stars. Ash of War: wild strikes. Een freeze buff item erop (Grease) zodat je en bleed en frost damage doet. Combineer dit met veel vigor, goede armor, defensive talismans en de buff die magic damage absorbeert en je kan veel van de damage tanken. Daarna hoef je alleen nog naar binnen te wandelen en wild strikes te spammen, lol. Ik heb de baas vrijwel volledig genegeerd en rolde er eigenlijk zonder moeite doorheen.

Heb het inmiddels bij vijf anderen ook gedaan (baas scaled dan en doet meer damage) en nog steeds kon ik haar damage tanken. Combos in de tweede fase lijk je bovendien vaak te dodgen met wild strikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TheProf82 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:45:
spoiler:
Heb het inmiddels bij vijf anderen ook gedaan (baas scaled dan en doet meer damage) en nog steeds kon ik haar damage tanken. Combos in de tweede fase lijk je bovendien vaak te dodgen met wild strikes.
spoiler:
Het enige wat schaled is toch Health, niet power van de boss ?

Ik ben ook inmiddels al wat uurtje verder in de DLC, heerlijk om te spelen en ik moet zeggen mij bevalt de zone wel, vooral het feit dat je heel verticaal de map moet doen. Het enige wat mij tot nu toe nog niet gelukt is is om een van die Fire Golem Field Bosses neer te krijgen. Ben er inmiddels 3 tegen gekomen maar misschien dat ik daarvoor toch naar een "echte" fatsoenlijk build moet ipv het hybride zooitje wat ik nu bij elkaar heb ( hoezo schild :P nergens voor nodig ).

Eerste Legacy Dungeon is ook neer en sta op het punt de tweede te gaan doen vanavond.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
spoiler:
Na bijna een week vast hebben gezeten bij messmer ondanks dat ik probleemloos steeds door phase 1 maar in phase 2 steeds kansloos en zeer snel geslacht werd.

ondertussen wel steeds andere gedaan op de map, maar gisteravond ging ik neer in het midden van de map en toen viel me pas de summon op ..

eerste poging met summon was meteen einde boss |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
1e twee remembrance bosses neer. De 1e met summons gedaan zoals altijd en dat was dus niet zo spannend. nu loop ik met een big ass harig masker rond :)
Wel in Belurat tower waarschijnlijk veel dingen gemist want het is me toch een doolhof. Wel gaaf.

De 2e ook tegengekomen in Ensis. Daar dan maar voor het eerst in mijn leven geen 2e summon gebruikt, wel alleen mijn Mimic tear (jullie denken toch niet dat ik gek ben??) maar die boss was ook in 2 attempts neer. Echt solo gaat voor mij niet haalbaar zijn denk ik maar prima.

Overigens interessant om te merken dat als ik 400K runes verlies ik vervolgens denk: "Ach, ja het zal wel."

[ Voor 9% gewijzigd door Shao Kahn op 04-07-2024 08:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
ShadowBumble schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:35:
[...]

spoiler:
Het enige wat mij tot nu toe nog niet gelukt is is om een van die Fire Golem Field Bosses neer te krijgen. Ben er inmiddels 3 tegen gekomen maar misschien dat ik daarvoor toch naar een "echte" fatsoenlijk build moet ipv het hybride zooitje wat ik nu bij elkaar heb ( hoezo schild :P nergens voor nodig ).
spoiler:
Ze zijn als je weet wat je doet makkelijker dan je zou denken, kost alleen wat tijd omdat ze veel hp hebben :)

Als je ze gewoon vanaf de grond wil neerhalen is het vooral een kwestie om in de gaten te houden wanneer ze gaan springen en er een golf van vuur op je afkomt. Daar kan je gewoon simpel overheen springen, dat gaat ook het beste op het paard. Daarbuiten is het vooral een kwestie van ze drie keer te staggeren zodat ze neervallen en je ze in het gezicht kan raken.

Een andere methode, en één die je ook nodig hebt voor de golems die geen touw maar armor om hun benenen hebben en geen damage daar nemen, is om op een rand boven ze te komen en dan kan je de speciale furnace pots in hun vuur gooien die je op een gegeven moment kan craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

Soullie

Planeshift

Die laatste boss is wel vrij irritant zeg, tot 30% gekregen.
Denk dat ik nog wat Scadutree dingen moet verzamelen, lvl 13 lukt het me niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Soullie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:58:
Die laatste boss is wel vrij irritant zeg, tot 30% gekregen.
Denk dat ik nog wat Scadutree dingen moet verzamelen, lvl 13 lukt het me niet mee :)
er zijn 20 toch?

Ik ben de afgelopen week gestart met het volgen van een youtube guide die ze allemaal laat zien.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Shao Kahn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:55:
1e twee remembrance bosses neer. De 1e met summons gedaan zoals altijd en dat was dus niet zo spannend. nu loop ik met een big ass harig masker rond :)
Wel in Belurat tower waarschijnlijk veel dingen gemist want het is me toch een doolhof. Wel gaaf.

De 2e ook tegengekomen in Ensis. Daar dan maar voor het eerst in mijn leven geen 2e summon gebruikt, wel alleen mijn Mimic tear (jullie denken toch niet dat ik gek ben??) maar die boss was ook in 2 attempts neer. Echt solo gaat voor mij niet haalbaar zijn denk ik maar prima.

Overigens interessant om te merken dat als ik 400K runes verlies ik vervolgens denk: "Ach, ja het zal wel."
Mimic tear blijft insane. Bijna geen boss krijgt die neer. Wat wel gestoord is dat mijn Mimic laatst volledig werd gesloopt door een paar messmer soldiers. Die doen echt ziek veel damage en breken de stance makkelijk van de mimic tear. Dus als er 3 messmer soldiers een beetje in het ritme zitten is Mimic met 10 seconden weg.

Een level kost met ondertussen 510K runes. Dus 400K is relatief idd :P Dat levelen gaat niet meer zo hard in de DLC, helemaal niet in het begin. Daarnaast geef ik mn runes meer uit aan smithing stones momenteel.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 04-07-2024 10:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Bossie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:24:
[...]

er zijn 20 toch?

Ik ben de afgelopen week gestart met het volgen van een youtube guide die ze allemaal laat zien.
Jep, ik denk dat als ik blijf proberen op lvl 13 het me een keertje met geluk wel lukt, maar ik moet nog heel stuk DLC dus ik doe hem wel later nog eens proberen als ik sterker ben.

Denk dat Elden Ring nu echt mijn best game ooit is, of misschien naast Skyrim en Europa Universalis 4

[ Voor 11% gewijzigd door Soullie op 04-07-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Bossie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:24:
[...]

er zijn 20 toch?

Weet iemand hoe die map werkt die je ingame krijgt voor Miquella's crosses? Dat middenschem in mijn inventory laat f*ck-all zien ook niet als ik op square ( PS5) click voor " more details".
Hulleman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Dus als er 3 messmer soldiers een beetje in het ritme zitten is Mimic met 10 seconden weg.
Ik nog sneller:)

Mobs hitten wel echt hard in SOTE maar dat vind ik prima, ze gaan ook in 2-4 slagen neer. Het is tenslotte geen kietelwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
Shao Kahn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:52:
[...]
Weet iemand hoe die map werkt die je ingame krijgt voor Miquella's crosses? Dat middenschem in mijn inventory laat f*ck-all zien ook niet als ik op square ( PS5) click voor " more details".
Helaas, dat is wel de enige manier daarvoor. Maar die crosses kom je redelijk vanzelf wel tegen als je door de DLC heen gaat. Is ook niet zo heel veel te beleven, behalve een Scadutree Fragment en soms wat materialen.

Zelf wel klaar met de DLC op 1 remembrance boss na; deze zitten soms best wel goed verstopt. De rest heb ik denk ik voor 95% wel gezien. Merk dat ik m'n portie Elden Ring wel gehad heb en met de Steam Summer Sale kriebelt het om weer wat nieuws op te pakken.

Maar met hierboven; Elden Ring blijft zeker (een van) de beste game(s) die ik ooit gespeeld heb! Ik weet nog niet of ik andere Souls games ga oppakken; bij Elden Ring toch vaak terug gevallen op Mimic Tear en die opties heb je niet in de andere games. ER was vooral een heel gave introductie voor Souls games!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ben nu bij de laatste boss maar moet toch wel concluderen dat het gros van de bosses in de DLC gewoon zeer slecht ontworpen zijn met een camera die veel te dicht is ingezoomd.

De main game had echt aanzienlijk betere bosses die veel beter gebalanceerd waren en stukken leuker om tegen te vechten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:55
MazeWing schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:35:
Ben nu bij de laatste boss maar moet toch wel concluderen dat het gros van de bosses in de DLC gewoon zeer slecht ontworpen zijn met een camera die veel te dicht is ingezoomd.

De main game had echt aanzienlijk betere bosses die veel beter gebalanceerd waren en stukken leuker om tegen te vechten.
Ik ben nog niet zo ver maar met grote bosses in Souls games is de camera je grootste vijand.
De beste tip die ik je kan geven is om tijdens zo'n gevecht niet te locken op de boss, dan heb je er eigenlijk geen last meer van en leer je jezelf ook een nieuwe speel stijl aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Ik ben net met een 2e run (non-DLC want die heb ik niet) begonnen, nadat ik met een eerste run voor m'n gevoel best aardig ver gekomen ben, maar de interesse toch een beetje kwijt geraakt ben. Normaal gesproken speel ik in RPG's vrijwel altijd een caster, maar die eerste run toch een melee character aangemaakt omdat ik dat bij Elden Ring vond passen.

Nu heb ik een Astrologer gemaakt, en dat ging de eerste uurtjes best aardig. Na wat lezen op internet een Meteorite Staff gehaald en de Rock Sling spell. Maar ik word echt finaal afgemaakt door de simpelste mannetjes, terwijl ik dacht dat de Astrologer toch wel een beetje OP zou zijn. Met Rock Sling merk ik dat het een trage spell is waardoor ze op me in kunnen lopen maar ook regelmatig rocks ontwijken waardoor ik weer in een benarde positie kom.

Iemand nog tips voor een beginnende Astrologer? Gear? Spells? Of toch maar Runes grinden om het zo op "overlevel" aan te gaan pakken? :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Denman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:09:

Iemand nog tips voor een beginnende Astrologer? Gear? Spells? Of toch maar Runes grinden om het zo op "overlevel" aan te gaan pakken? :P
Heb 1 x als mage gespeeld maar die playtrough niet helemaal afgemaakt, het was het niet echt voor mij.
maar ik geef toe - zodra je Comet Azur hebt smelten bosses sneller dan ik ooit met melee gezien heb.

Moonveil is een hele mooie Intelligence katana die dus FP bespaard of soms simpelweg sneller is dan een spel gebruiken.

Gavel of Haima doet goede poise damage en daar kan je veel mobs mee stunlocken.
Zoek een goede staf voor in je off hand zoals Lusat's Glintstone Staff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Als mage spelen is ook niet helemaal mijn kopje thee. Maar inderdaad icm Moonveil vond ik het wel te doen.

En levelen is altijd een goed idee in de base game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:08
Shao Kahn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Heb 1 x als mage gespeeld maar die playtrough niet helemaal afgemaakt, het was het niet echt voor mij.
maar ik geef toe - zodra je Comet Azur hebt smelten bosses sneller dan ik ooit met melee gezien heb.

Moonveil is een hele mooie Intelligence katana die dus FP bespaard of soms simpelweg sneller is dan een spel gebruiken.

Gavel of Haima doet goede poise damage en daar kan je veel mobs mee stunlocken.
Zoek een goede staf voor in je off hand zoals Lusat's Glintstone Staff.
Comet azur werkt wel lekker (wel de knop ingedrukt houden), maar niet bij bosses die heel erg agressief en snel bewegen (Melenia, Elden beast). Tenminste dat is mijn mening, misschien doe ik iets verkeerd. Heb die 2 namelijk nognniet gekilled.

Ik ben overigens niet heeeel goed in Elden Ring. Was ene melee character en kwam tot die moonchick (sorry, wat biertje gehad, naam vergeten, Renala?) Met forse moeite.

Daarna ook gehoord dat magic users het makkelijker hadden. Toen in zéér korte tijd op hetzelfde punt gekomen en door gestoten. Nu alleen nog Malenia en Elden Beast (al zijn we nu 2 jaar verder :') ) . Ik doe nog iets verkeerd want zelfs met Mimic Tear own ik ze nog niet. Misschien nog wat meer levelen of respeccen. Maar over het algemeen vond ik het makkelijker om vijanden te "cheesen" met magic.

Volgens mij ben ik iets van lvl 98 ofzo. Zal eens even kijken en misschien eens hulp vragen hier (dmv posten van mijn character build en wapens).

[ Voor 29% gewijzigd door Rickokun op 05-07-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Rickokun schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:00:
[...]

Comet azur werkt wel lekker (wel de knop ingedrukt houden), maar niet bij bosses die heel erg agressief en snel bewegen (Melenia, Elden beast). Tenminste dat is mijn mening, misschien doe ik iets verkeerd. Heb die 2 namelijk nognniet gekilled.

Ik ben overigens niet heeeel goed in Elden Ring. Was ene melee character en kwam tot die moonchick (sorry, wat biertje gehad, naam vergeten, Renala?) Met forse moeite.

Daarna ook gehoord dat magic users het makkelijker hadden. Toen in zéér korte tijd op hetzelfde punt gekomen en door gestoten. Nu alleen nog Malenia en Elden Beast (al zijn we nu 2 jaar verder :') ) . Ik doe nog iets verkeerd want zelfs met Mimic Tear own ik ze nog niet. Misschien nog wat meer levelen of respeccen. Maar over het algemeen vond ik het makkelijker om vijanden te "cheesen" met magic.

Volgens mij ben ik iets van lvl 98 ofzo. Zal eens even kijken en misschien eens hulp vragen hier (dmv posten van mijn character build en wapens).
Level 98 is ook best laag on game te finishen meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Shao Kahn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Level 98 is ook best laag on game te finishen meen ik
Eens. Met level 160 had ik het nog lastig genoeg met Malenia en Elden Beast. Zeker op NG+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
Voor beginnende casters zou ik sowieso Rock Sling en Meteorite Staff in Cealid ophalen in Swamp of Aeonia. Daarna doorrijden naar Sellia Town of Sorcery om Staff of Loss en Night Comet op te pikken.

Night Comet is vrij rap en invisible en wordt veel minder vaak gedodged. Staff of Loss gooit er 30 procent dmg bovenop.

Verder boosten kan met Renalla's Full Moon en Ranni's Dark Moon en natuurlijk Grave talismans.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 05-07-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Pff ik zit wel te struggelen hoor om dat eerste kasteel door te komen :)
Die eerste boss daar ging vrij gemakkelijk opzich maar de random mobs in dat kasteel vind ik soms moeilijker dan die boss haha.

Net mijn eerste ragequit gehad :P voornamelijk omdat mijn laatste grace gewoon best een stukje lopen was elke keer op een plek waar je niet kan mounten enzo natuurlijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Rickokun schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:00:
[...]

Maar over het algemeen vond ik het makkelijker om vijanden te "cheesen" met magic.
There is no cheese, just clever use of game mechanics!

Ik heb ook het overgrote deel met (faith based) magic gedaan: lightning spear voor klein grut, met ook pest threads voor groter spul als tree sentinels en... *googles*.... ancient dragon's lightning strike tegen grote bosses (dragons, beast) met enorme hitboxes. Verder een winged of halo scythe als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
Malenia down bij 2 poging. Snap niet wat er zo moeilijk aan is. Is bijna free fire met mimic +10.

/s

De weg er naartoe, die was dan wel weer kut haha. Met die rotten soldiers die magic kunnen. Nu level 143.

Volgende stap is mogh gozer en dan richting de ash capital.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Nu in het tweede dlc gebied.
spoiler:
Shadow Keep is extreem groot, verwarrend en geweldig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shao Kahn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7XKlzoK2jlix2AvSA7pOGeTfuA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bJHgrs30xt72PGzStNROpiwC.jpg?f=user_large

Ben totaal niet van de fandom (almost typed femdom!) Maar dit is dan wel weer gaaf in het huidige festivalseizoen.

Ik heb tickets weten te bemachtigen!! :d
Gaan sommigen van jullie ook??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik ga dadelijk mijn PlayStation op straat gooien vanwege dat laatste gevecht!!!

Wat een waardeloos en oneerlijk gevecht! Ik snap niet dat iemand binnen From Software dacht: "oh wat een leuk gevecht". Wat mij betreft gaat de uitbreiding vanwege dit gevecht van een 9 naar een mager 7'tje, mede door wat andere rare boss gerechten zoals Gaius.

Dus naast de mensen die verantwoordelijk zijn voor de technische kant van Elden Ring (en alle From Software games), mogen de mensen die deze boss fight hebben gemaakt wat mij betreft ook op zoek naar ander werk. :( :(

Ongelofelijk hoe zoiets een heel spel kan verpesten!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra
Hahaha git gut makker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Dit heeft niets maar dan ook niets met goed worden te maken. Dit is gewoon crap boss design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
MazeWing schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Dit heeft niets maar dan ook niets met goed worden te maken. Dit is gewoon crap boss design!
Ah ja, daarom zijn er no hits runs op deze boss.
Je wilt gewoon niet de tijd spenderen om hem te leren doden. Gebruik dan een mimic ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Aschtra schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Ah ja, daarom zijn er no hits runs op deze boss.
Je wilt gewoon niet de tijd spenderen om hem te leren doden. Gebruik dan een mimic ofzo
MMimic tear is in veel gevallen nutteloos geworden. Ze staan er maar wat bij en zijn veel te passief.

Natuurlijk zijn er no hit runs, net zoals iemand die op level 1 alles Souls games uitspeelt zonder dood te gaan. Dat soort mensen heb je altijd en zijn absoluut geen maatstaaf voor de gemiddelde speler.
In heb het vooral over de balans van het gevecht en de 2e fase die echt overkill is. Verder slaat het nergens op dat je "in de vijand" moet rollen voor een succesvolle dodge. Langleve de iframes... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:51

Secsytime

Automagisch

Het is maar een spelletje, relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Springen is beter dan dodgen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MazeWing schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:33:
[...]

MMimic tear is in veel gevallen nutteloos geworden. Ze staan er maar wat bij en zijn veel te passief.

Natuurlijk zijn er no hit runs, net zoals iemand die op level 1 alles Souls games uitspeelt zonder dood te gaan. Dat soort mensen heb je altijd en zijn absoluut geen maatstaaf voor de gemiddelde speler.
In heb het vooral over de balans van het gevecht en de 2e fase die echt overkill is. Verder slaat het nergens op dat je "in de vijand" moet rollen voor een succesvolle dodge. Langleve de iframes... 8)7
Tja ik heb het hier al een aantal keer voorbij zien komen en in de verschillende discussie groepen online maar dat is wel een beetje hoe FromSoft games zijn. Je bent echt niet de enige die het onredelijk vind maar ik vind het een verademing, gewoon eens een game waar je niet doorheen steamrolled, omdat je of op een gegeven moment de content outleveled of gewoon omdat je oneindig kan rebooten en er geen gevolgen zijn.

Even een side step, ik heb jarenlang WoW gespeeld bij een (toen nog) Top3 World Guild, (Inner Sanctum voor de kenners) inmiddels gestopt maar ik vond het heerlijk hele avonden wipen met 25 man om gewoon een fight te leren en ja dat koste tijd, frustratie etc maar als je het dan wel voor elkaar kreeg was het zo'n mooi gevoel ( veelal ook world first maar dat terzijde :P).

Games zijn naar mijn mening over de afgelopen 15 jaar veel te eenvoudig geworden ze moeten vooral voor iedereen te "beaten" zijn, waar zijn de jaren gebleven waarin je wat moeite moest doen ( Lion King 3 lives, no saves op de SNES :D ) om een game uit te spelen.

/Opa rant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Shinobi 2 op de mega drive. Enige game die ik niet uitgespeeld kreeg..

Anyway, elden ring mijn 1e FS game en ik snap alle kritiek. Sommige mechanics en camera controls zijn waanzin.

Maar... ik zie het als een lambourghini. Auto's volgens een bepaalde (extreme) filosofie dus klagen over slechte achteruitkijkzicht moet je op kop toe nemen.

Er is wel een reden dat bv malenia optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ja de mijne ook maar maar ik leerde al heel snel af om target lock te gebruiken, jump ipv dodgen is nog wel een ding maar das work in progress. Ik heb de filmpje al eerder in dit topic gelinked waarin veel van de obvious mechanics eigen als traps benoemt worden omdat het de game vele malen moeilijker maakt dan nodig. Dat is echt wel een eye opener omdat sommige dingen die je gewent ben van andere games hier echt averechts werken. Zoals bijv target lock en constant dodgen.

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowBumble op 06-07-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
MazeWing schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:48:
Ik ga dadelijk mijn PlayStation op straat gooien vanwege dat laatste gevecht!!!

Wat een waardeloos en oneerlijk gevecht! Ik snap niet dat iemand binnen From Software dacht: "oh wat een leuk gevecht". Wat mij betreft gaat de uitbreiding vanwege dit gevecht van een 9 naar een mager 7'tje, mede door wat andere rare boss gerechten zoals Gaius.

Dus naast de mensen die verantwoordelijk zijn voor de technische kant van Elden Ring (en alle From Software games), mogen de mensen die deze boss fight hebben gemaakt wat mij betreft ook op zoek naar ander werk. :( :(

Ongelofelijk hoe zoiets een heel spel kan verpesten!
Vind het ook een waardeloos design dus ik ben als tank met een schild en een speertje (Antsur rapier ofzo) het gevecht uiteindelijk in gegaan. Was toen in 1x klaar. Tja, dan maar zo. Was er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Soms moet je de build aanpassen aan de boss.. dat is het leuke toch juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Jack_Mojo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Vind het ook een waardeloos design dus ik ben als tank met een schild en een speertje (Antsur rapier ofzo) het gevecht uiteindelijk in gegaan. Was toen in 1x klaar. Tja, dan maar zo. Was er klaar mee.
Welke build had je precies? Ben nu met fingerprint shield en sword lance (van Gaius) aan het proberen en het gaat al wat beter. Ben tot 25% van z'n health gekomen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Eindelijk verslagen! Met shield op sacred voor hogere holy damage negation.

Blijft een kut boss!

spoiler:
WTF! Kennelijk was het dat? Geen verdere uitleg, geen credits, niets. Gewoon een kleine memory die nietszeggend is en dat was het. Kunnen een paar mensen van Naughty Dog naar From Software zodat ze eens wat kunnen doen aan hun story telling?

[ Voor 57% gewijzigd door MazeWing op 07-07-2024 00:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aschtra
Sorry maar je lijkt echt een 12 jarige ragequitter…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Aschtra schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:36:
Sorry maar je lijkt echt een 12 jarige ragequitter…
Ik ben niet de enige die nogal teleurgesteld is na dit gevecht.
spoiler:
Dit is toch geen einde te noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Om naar het noordoosten van de kaart te gaan:

spoiler:
Stand in front of the Statue and use the 'O Mother' Gesture you picked up in Bonny Village. The Statue will shift to the side, revealing a hidden path behind it.
Continue downward to discover the Hinterlands Site of Grace. Now, the top right of the map is open to you.

Hoe verzinnen ze dit? Dat is toch praktisch onmogelijk te weten zonder internet/guides...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

MazeWing schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:10:

spoiler:
Stand in front of the Statue and use the 'O Mother' Gesture you picked up in Bonny Village. The Statue will shift to the side, revealing a hidden path behind it.
Continue downward to discover the Hinterlands Site of Grace. Now, the top right of the map is open to you.

Hoe verzinnen ze dit? Dat is toch praktisch onmogelijk te weten zonder internet/guides...
Ja inderdaad, je vraagt je ook af hoe mensen hier achter komen.
Per ongeluk ? (of stuk slimmer als mij :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Soullie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Ja inderdaad, je vraagt je ook af hoe mensen hier achter komen.
Per ongeluk ? (of stuk slimmer als mij :P)
Ik las op Reddit iemand die het kennelijk had gevonden omdat ie de gesture nogal vreemd vond en hij het mij meerdere beelden had getest. WTF! Dan ben je of paranoïde of je kent alle eigenaardigheden van From Software.

Ik merk dat ik me meer en meer aan het irriteren ben aan deze uitbreiding. De manier waarop sommige zaken compleet onlogisch verstopt zitten, zo enorm abstract en zonder enige uitleg, hints of whatever in elkaar zitten beginnen me echt de keel uit te hangen. In de main game was dit nog wel te doen maar hier zijn ze echt volkomen doorgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ik vind de DLC eigenlijk wel goed, ik ga hierna nog een playtrough doen denk ik om de laatste paar achievements te pakken. Dan kijk ik wel wat spoiler video's.

Een questlogje of journal of w/e was niet verkeerd geweest, maar dat houd ik dan de volgende keer zelf maar bij.

De laatste boss heb ik nogaltijd niet neer, die probeer ik vanavond nog maar keertje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

MazeWing schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Ik las op Reddit iemand die het kennelijk had gevonden omdat ie de gesture nogal vreemd vond en hij het mij meerdere beelden had getest. WTF! Dan ben je of paranoïde of je kent alle eigenaardigheden van From Software.

Ik merk dat ik me meer en meer aan het irriteren ben aan deze uitbreiding. De manier waarop sommige zaken compleet onlogisch verstopt zitten, zo enorm abstract en zonder enige uitleg, hints of whatever in elkaar zitten beginnen me echt de keel uit te hangen. In de main game was dit nog wel te doen maar hier zijn ze echt volkomen doorgeslagen.
Jemig zeg, het zit je wel hoog.

Waarom speel je het spel ook alweer? Houd het leuk, neem het niet zo serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Volgens mij moet ik nog 2 bosses, voor de laatste zal ik denk ik moeten respeccen naar een shield build als ik het goed begrijp :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Ik ben het met je eens hoor.

De lege wereld, eigenlijk nergens hints wat je moet doen voor een volgende stap, geen quest log zodat je dingen 15u speeltijd later nog terug kan kijken/op kan pakken...
Het duwt je gewoon te zeer naar guides toe ipv zelf ontdekken.
Het hoeft niet als een tramrails opzet, maar bijv. Skyrim en een beetje moeilijker/vager is nog steeds uitdagend genoeg.
Ik weet nu echt niet waarvoor ik het doe. Elden Lord worden ofzo. Iets met een Shattering oid.
En waarom Zijn alle bosses zo groot, maar win je toch. Je blijft zelf altijd een "puny human" die wat tegen de enkels staat te rossen. Zou pas echt vet zijn wanneer je zelf ook elk level iets groter wordt of een persoonlijke mod kan kiezen (graften, dier-affiniteit, etc). Dat zou veel beter in de wereld van Elden Ring passen in mijn ogen.

Ik ben nu met mn eerste playthrough bezig. Eindelijk bij Leyndell, zodat ik eindelijk de Ranni Selvius Dung Eater (puppet) questline af kan maken voor de inverted Devine tower of Liurnia...

[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 08-07-2024 00:03 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
DropjesLover schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:55:
[...]

Ik weet nu echt niet waarvoor ik het doe. Elden Lord worden ofzo. Iets met een Shattering oid.
Dit he. Ik zie yt filmpjes waar ze de hele lore bespreken met " x is een dochter van y en heeft z boosgemaakt omdat vroeger ooit blablabla.

Waar halen ze het vandaan?? Echt no idea.
Anyway, ik heb geen verhaal nodig om te bonken, maar wat ingame boekjes a la elder scrolls waren prima geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

In de base game zat ook zoiets ;) voor een bepaalde ending :D Ik weet dat daar de hint voor ergens met NPC dialogen (dacht Gold Mask of die ernaast) dat vertelde. Zou mij niet verbazen als deze ook ergens in een NPC dialoog verstopt lag.
Shao Kahn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:33:
[...]

Dit he. Ik zie yt filmpjes waar ze de hele lore bespreken met " x is een dochter van y en heeft z boosgemaakt omdat vroeger ooit blablabla.

Anyway, ik heb geen verhaal nodig om te bonken, maar wat ingame boekjes a la elder scrolls waren prima geweest.
Door met iedere NPC te praten die je tegenkomt, vaak vind je notes ergens in dorpjes of ruines waarop dit soort hints staan. Dus de verwijzingen zijn er wel maar ik probeer een game te spelen gaan escape room dus ik mis ook vaak van dit soort dingen tenzij ze echt een stuk duidelijker naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Of.... Jeweetwel... Npc's met quests die het verhaal vertellen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Item descriptions vertellen bijna het hele verhaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Loei123 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Item descriptions vertellen bijna het hele verhaal wel.
Dat zien mensen heel vaak over het hoofd omdat je specifiek moet kijken naar de item descriptions, voor mij duurde het ook heel lang voor ik uberhaupt doorhad dat items descriptions hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Feit is dat From Software altijd slecht is geweest in story telling. Nu zijn er een boel mensen die zeggen: "Ja maar dat is From Software" maar iets dat developer consistent slecht doet is geen reden om het dan maar goed te vinden.

Ik hoef echt geen Naughty Dog of God of War story telling, maar iets meer duidelijkheid zonder alle cryptische hints zelf op te schrijven, etc. wel belangrijk voor het verhaal. Ik heb genoten van de gameplay en heb er 130+ uur opzitten maar vraag me niets over het verhaal want dat is me nog steeds compleet onduidelijk.

Net zoals Miquella een man moet zijn maar er vrouwelijker uit ziet dan menig vrouw.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

MazeWing schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:20:
Feit is dat From Software altijd slecht is geweest in story telling. Nu zijn er een boel mensen die zeggen: "Ja maar dat is From Software" maar iets dat developer consistent slecht doet is geen reden om het dan maar goed te vinden.

Ik hoef echt geen Naughty Dog of God of War story telling, maar iets meer duidelijkheid zonder alle cryptische hints zelf op te schrijven, etc. wel belangrijk voor het verhaal. Ik heb genoten van de gameplay en heb er 130+ uur opzitten maar vraag me niets over het verhaal want dat is me nog steeds compleet onduidelijk.
From is sterk in environmental storytelling en er voor zorgen dat je gaat fantaseren al dan niet speculeren over de lore, je word met opzet in het duister gehouden met veel losse eindjes.

Die manier van storytelling is niet voor iedereen weggelegd. Ik ben er zelf groot fan van; een verhaal waar je zelf invulling aan kan geven of met andere fans over kan speculeren vind ik een stuk leuker dan 'in your face' overal een antwoord op krijgen. :)
Net zoals Miquella een man moet zijn maar er vrouwelijker uit ziet dan menig vrouw.... :?
Niet de eerste keer, al lijkt er tot dusver nog geen reden te zijn waarom Miquella er zo vrouwelijk uit ziet. Het enige aanknopingspunt tot dusver is dat hij een Empyrean is, cursed om er voor altijd kinderlijk uit zien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

D4NG3R schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Niet de eerste keer, al lijkt er tot dusver nog geen reden te zijn waarom Miquella er zo vrouwelijk uit ziet. Het enige aanknopingspunt tot dusver is dat hij een Empyrean is, wezens welke er voor altijd kinderlijk uit zien.
spoiler:
Volgens de description van de "Remembrance of the Rot Goddess" :

Miquella and Malenia are both the children of a single god. As such they are both Empyreans, but suffered afflictions from birth.One was cursed with eternal childhood, and the other harbored rot within.

Ik vind dat eigenlijk passender als dat Miquella een vrouwen lichaam zou hebben, het enige wat je kan doen twijfelen is het lange haar maar alle known Empyreans hebben lang haar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

ShadowBumble schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:38:
[...]

spoiler:
Volgens de description van de "Remembrance of the Rot Goddess" :

Miquella and Malenia are both the children of a single god. As such they are both Empyreans, but suffered afflictions from birth.One was cursed with eternal childhood, and the other harbored rot within.

Ik vind dat eigenlijk passender als dat Miquella een vrouwen lichaam zou hebben, het enige wat je kan doen twijfelen is het lange haar maar alle known Empyreans hebben lang haar :S
En een jurk en een vrouwelijke stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Poah, wat een episch gevecht zeg de laatste baas van de DLC.. eindelijk neer na een stuk of 15 tries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MazeWing schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:41:
[...]

En een jurk en een vrouwelijke stem?
(even met een slag om de arm want zover zit ik nog niet in de DLC ) Waar baseer je dat op ? Ik ben Miquella in de hele base game nog niet tegen gekomen anders dan in referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rn89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 18:47
[...]

Ik probeer de DLC te spelen zonder te veel walktroughs te kijken. Toevallig zag ik dit gister ook op reddit.... Echt wtf. Super groot stuk map wat open gaat maar er zit volgens mij maar weinig in. Of misschien moet ik nog wat gebaren maken tegen de stenen daar ;)

Snap niks van het verhaal. De laatste boss die ik tegen kwam was Messmer. Ik dacht dat dit de final boss was van de DLC maar dat bleek dus ook niet zo te zijn :P. Ben nu net een paar dagen aan het zoeken geweest hoe ik in de Rauh ruins de map moest vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ShadowBumble schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:51:
[...]

(even met een slag om de arm want zover zit ik nog niet in de DLC ) Waar baseer je dat op ? Ik ben Miquella in de hele base game nog niet tegen gekomen anders dan in referenties.
Kort maar krachtig:
spoiler:
Eindfilmpje van de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

D4NG3R schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Kort maar krachtig:
spoiler:
Eindfilmpje van de DLC.
Ah duidelijk :+ Dan gaan we het ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ShadowBumble schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Ah duidelijk :+ Dan gaan we het ontdekken.
Geen DLC spoiler:
spoiler:
Maar dat is dan puur qua stem, qua uiterlijk is het altijd duidelijk geweest. Je ziet hem namelijk in de intro cutscene van de basegame naast Mogh: YouTube: ELDEN RING - Opening Cinematic @ 4K 60ᶠᵖˢ ✔

Al haal ik daar niet per definitie een jurk uit.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rn89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 18:47
Invisible_man schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:08:
[...]

spoiler:
Ze zijn als je weet wat je doet makkelijker dan je zou denken, kost alleen wat tijd omdat ze veel hp hebben :)

Als je ze gewoon vanaf de grond wil neerhalen is het vooral een kwestie om in de gaten te houden wanneer ze gaan springen en er een golf van vuur op je afkomt. Daar kan je gewoon simpel overheen springen, dat gaat ook het beste op het paard. Daarbuiten is het vooral een kwestie van ze drie keer te staggeren zodat ze neervallen en je ze in het gezicht kan raken.

Een andere methode, en één die je ook nodig hebt voor de golems die geen touw maar armor om hun benenen hebben en geen damage daar nemen, is om op een rand boven ze te komen en dan kan je de speciale furnace pots in hun vuur gooien die je op een gegeven moment kan craften.
voor die furnace golems
spoiler:
Deaths poker skill paar keer in hun voet dan kan je daarna crit doen, als je dan nog een furnace pot in hun hoofd gooit zijn ze in 1 keer dood. In shadow of the erdtree kan je ook Ghostflame Call ash of war vinden die ongeveer het zeflde doet als ghostflame ignition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

D4NG3R schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:58:
[...]

Geen DLC spoiler:
spoiler:
Maar dat is dan puur qua stem, qua uiterlijk is het altijd duidelijk geweest. Je ziet hem namelijk in de intro cutscene van de basegame naast Mogh: YouTube: ELDEN RING - Opening Cinematic @ 4K 60ᶠᵖˢ ✔

Al haal ik daar niet per definitie een jurk uit.
Ik gooi het even in de spoiler tags want voor mensen die de base game nog niet hebben uitgespeeld valt er terugkijkende op de intro een aantal kwartjes ;)

spoiler:
Het zal wel aan mij liggen maar ik haal het er echt niet uit, in ieder geval waar je naar linkte hoor je niks kwa stem (maar dat zou nog in de DLC voorbij kunnen komen) en het beeld wat er in de intro te zien is dat is Mohg met het lijk van Miquella, waarvan je ook enkel maar echt duidelijk kan opmaken dat het lang haar (net zoals elke known Empearyan) is en vlechten, beide welke niet per direct bij mij oproepen "dat is een vrouw".

Hoe dan ook Ik heb die connectie tot nu toe nog niet gelinked op die manier maar wie weet ben ik over een aantal game-uren verder van hetzelfde denk maar op dit moment nog niet in ieder geval :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ShadowBumble schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:11:

spoiler:
Het zal wel aan mij liggen maar ik haal het er echt niet uit, in ieder geval waar je naar linkte hoor je niks kwa stem (maar dat zou nog in de DLC voorbij kunnen komen) en het beeld wat er in de intro te zien is dat is Mohg met het lijk van Miquella, waarvan je ook enkel maar echt duidelijk kan opmaken dat het lang haar (net zoals elke known Empearyan) is en vlechten, beide welke niet per direct bij mij oproepen "dat is een vrouw".
spoiler:
Vandaar dat ik ook zei 'puur qua stem', die hoor je pas [voor het eerst] in het eindfilmpje van de DLC.

In de intro slideshow zie je niet het lijk van Miquella overigens, al is dat pas duidelijk wanneer je zelf het gevecht met Mogh bereikt hebt.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het personage wat je in de intro ziet er vrouwelijk uitziet, niet dat het ook een vrouw is. Lang haar, smalle schouders, dunne armen, bijna sluier-achtige kleding.

In de komende paar weken/maanden zal er wel weer genoeg speculatie over het waarom van zijn uiterlijk door de bekende lore-Youtubers besproken worden. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Je hebt trouwens van die Youtubers die echt het hele verhaal uitpluizen en vertellen.
Best geinig om te kijken dan snap je de hele lore na uurtje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MazeWing schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:10:

spoiler:

Ik heb gister Metyr's quest gedaan. Maar volledig via een guide. Om in een bepaald gebied te komen voor die quest moest ik inderdaad jouw spoiler uitvoeren. Die quest is wat mij betreft dus niet uitvoerbaar zonder online een walkthrough te volgen. Metyr Mother of Fingers doet echt veel damage! Best een pittige bossfight.

Wel echt gaaf om steeds via kleine gangetjes in een volledig nieuwe biome te komen. Zit momenteel nog in de legacy dungeon van Messmer. Maar werd her en der al weer afgeleid om andere dingen te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 08-07-2024 11:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MazeWing schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:20:
Ik heb genoten van de gameplay en heb er 130+ uur opzitten maar vraag me niets over het verhaal want dat is me nog steeds compleet onduidelijk.
En dat vind ik bij Elden Ring echt helemaal prima. Ik heb ook echt geen idee waar het verhaal over gaat. Ja, iets van een Elden Ring die naar de klote is en sommige half goden die een deel bezitten. Die sloop je om de Elden Ring opnieuw te kunnen smeden. Einde. Beetje de omgekeerde Lord of the Rings.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 08-07-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Soullie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:51:
Je hebt trouwens van die Youtubers die echt het hele verhaal uitpluizen en vertellen.
Best geinig om te kijken dan snap je de hele lore na uurtje wel.
Fextralife bijvoorbeeld. Die man maakt me toch een content!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
Hulleman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Je meot Vaatividya eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
Ik kan me vinden met de verhalen hierboven; ik was van plan de DLC te halen (na ettelijke keren eindelijk Mogh neer gekregen) maar uiteindelijk ga ik nog wachten.. ik zit er al 70u in maar denk dat ik nog 4 of 5 werelden te ontdekken heb.. wat een spel is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hulleman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Fextralife is niet een man though :p het is een gaming community die met elkaar guides schrijven etc. Stond een tijdje slecht te naam door hun darksouls3 builds die eigenlijk helemaal niet zo best waren en een drama omtrent streaming waarbij ze hun stream embedden in hun website maar zo klein buiten beeld dat je het niet ziet of moeilijk kon weg klikken en elke bezoeker van hun websites voor guides etc dus automatisch een viewer werd en ze daarmee sponsorships binnen haalde terwijl het dus eigenlijk niet echte viewers waren

de websites van hun zijn idd wel goed vaak voor informatie though. Builds hangt echt van de game en guide writer af

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ricmaniac schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:26:
[...]
Fextralife is niet een man though :p het is een gaming community die met elkaar guides schrijven etc. Stond een tijdje slecht te naam door hun darksouls3 builds die eigenlijk helemaal niet zo best waren en een drama omtrent streaming waarbij ze hun stream embedden in hun website maar zo klein buiten beeld dat je het niet ziet of moeilijk kon weg klikken en elke bezoeker van hun websites voor guides etc dus automatisch een viewer werd en ze daarmee sponsorships binnen haalde terwijl het dus eigenlijk niet echte viewers waren

de websites van hun zijn idd wel goed vaak voor informatie though. Builds hangt echt van de game en guide writer af
Ah k, mooie achtergrond info. Ik vind de Fextralife content altijd wel goed. De YT build guides doe ik niet bijster veel mee, maar ben best onder de indruk van alle online info en lore content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:27
Eerste boss waar ik toch echt wel 20x tries nodig had, messmer on steroids?
Misschien ook omdat ik niet van mijn magmablades ben afgeweken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:55
Ik denk dat ik met geen souls game ervaring me maar eerst bezig houd met de combat onder controle te krijgen, en lekker hobbelen met me paard door de wereld.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Ik ben ook maar eens begonnen aan Elden Ring. Wat ik me wel afvraag is of ik het spel kan spelen zonder guides. Ik heb wel filmpjes gekeken om een class te kiezen, het is de Samurai geworden, maar de rest wil ik graag zelf ontdekken. Ik hoef niet perse gelijk de sterkste build, en met een guide de sterkste gear vinden. Ik vraag me alleen wel af of ik straks weet waar ik heen moet. Mensen die dit allemaal zelf ontdekt hebben? of is dat niet te doen?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
daltona schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:12:
Ik ben ook maar eens begonnen aan Elden Ring. Wat ik me wel afvraag is of ik het spel kan spelen zonder guides. Ik heb wel filmpjes gekeken om een class te kiezen, het is de Samurai geworden, maar de rest wil ik graag zelf ontdekken. Ik hoef niet perse gelijk de sterkste build, en met een guide de sterkste gear vinden. Ik vraag me alleen wel af of ik straks weet waar ik heen moet. Mensen die dit allemaal zelf ontdekt hebben? of is dat niet te doen?
Gewoon spelen en je weg vinden in de wereld, je ontdekt snel genoeg wat wel en niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bij ieder rust punt vind je zogenaamde "graces" deze geven een gouden lijn weer (ook op de map), de grote strekking van die lijn is "Ga die kant eens op daar zijn dingen om te ontdekken".

Dan moet het helemaal goed komen zeker als je wilt ontdekken en dwalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Bossie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:13:
[...]

Gewoon spelen en je weg vinden in de wereld, je ontdekt snel genoeg wat wel en niet werkt.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
ShadowBumble schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Bij ieder rust punt vind je zogenaamde "graces" deze geven een gouden lijn weer (ook op de map), de grote strekking van die lijn is "Ga die kant eens op daar zijn dingen om te ontdekken".

Dan moet het helemaal goed komen zeker als je wilt ontdekken en dwalen :D
Oke thanks, dus uiteindelijk brengen die je naar elke baas, en in de juiste volgorde van sterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:30
Ben nu ook bij de laatste baas van de DLC aanbeland, vanavond maar even proberen!

Uiteindelijk valt de moeilijkheid van de DLC nog redelijk mee, al zitten er wel een paar bazen tussen waar ik echt wel moeite mee had
spoiler:
met name Rellana heb ik echt lang vastgezeten, maar ook Gaius was een frustrerende, en de Dancing Lion (?)... Messmer viel me alleszins mee.

Alles zonder summons. Scudatree-fragments bijna allemaal verzameld, moet daar nog 1 level. Nog steeds alles met de oude vertrouwde Bloodhound Fang :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daltona schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Oke thanks, dus uiteindelijk brengen die je naar elke baas, en in de juiste volgorde van sterkte?
Ik weet het niet zeker maar het antwoord is waarschijnlijk Nee, er is geen linaire progressie in Elden Ring zou ook het "ontdekken" element wegnemen. Aangezien er heel veel graces zijn kan je zomaar ook een grace vinden die je een pad op wijst waar je nog niet aan toe bent. Dan is het een kwestie van opslaan daar is nog iets wat ik niet ontdekt heb en later terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
ShadowBumble schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Ik weet het niet zeker maar het antwoord is waarschijnlijk Nee, er is geen linaire progressie in Elden Ring zou ook het "ontdekken" element wegnemen. Aangezien er heel veel graces zijn kan je zomaar ook een grace vinden die je een pad op wijst waar je nog niet aan toe bent. Dan is het een kwestie van opslaan daar is nog iets wat ik niet ontdekt heb en later terug komen.
Oke bedankt voor je reactie.
Gister al een klein beginnetje gemaakt, ben heel benieuwd naar hoe het verder gaat zijn.
Ik wil hoe dan ook proberen geen guide erbij te pakken, maar als ik uiteindelijk geen idee meer heb zal ik wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
CrabpPeople schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:41:
Ben nu ook bij de laatste baas van de DLC aanbeland, vanavond maar even proberen!

Uiteindelijk valt de moeilijkheid van de DLC nog redelijk mee, al zitten er wel een paar bazen tussen waar ik echt wel moeite mee had
spoiler:
met name Rellana heb ik echt lang vastgezeten, maar ook Gaius was een frustrerende, en de Dancing Lion (?)... Messmer viel me alleszins mee.

Alles zonder summons. Scudatree-fragments bijna allemaal verzameld, moet daar nog 1 level. Nog steeds alles met de oude vertrouwde Bloodhound Fang :P
ik heb ze op 20/20 en sta al een tijdje bij de laatste boss voor de deur, heb er echter voor gekozen (misschien meer de keuze van de boss) om de map verder te verkennen en alle "gemiste" content door te gaan.

Heb wel het gevoel dat de map groot is maar niet bijzonder gevuld, fromsoft kennende houd dat waarschijnlijk in dat ik een aantal dingen nog niet opgemerkt/unlocked etc heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Het voordeel van de samurai is dat je een sterke starting class en build hebt. Je Uchigatana kan prima mee tot de endgame, zolang je dat wapen goed op level houdt.

Het spel is prima zonder guides te spelen, maar dat vond ik veel te onbehapbaar. Ik zelf heb een guide gebruikt om een volgorde van de gebieden aan te houden wat qua level logisch is. De sites of graces vertellen je waar je ongeveer heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
CrabpPeople schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:41:
Ik ben direct overgestapt op DLC wapens. Great Katana en backhand blades for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
Bossie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:32:
[...]

ik heb ze op 20/20 en sta al een tijdje bij de laatste boss voor de deur, heb er echter voor gekozen (misschien meer de keuze van de boss) om de map verder te verkennen en alle "gemiste" content door te gaan.

Heb wel het gevoel dat de map groot is maar niet bijzonder gevuld, fromsoft kennende houd dat waarschijnlijk in dat ik een aantal dingen nog niet opgemerkt/unlocked etc heb.
Vind de map niet persé heel groot, maar wel een beetje onoverzichtelijk. Zijn wat gebieden die, zoals elders in dit topic genoemd, alleen op een hele gekke manier te vinden zijn. Maar moet zeggen dat de drang om dat te ontdekken langzaamaan wat wegzakt. Laatste boss pakken, daarna nog Ashen Capital in de main game en dan is het mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Hulleman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Het voordeel van de samurai is dat je een sterke starting class en build hebt. Je Uchigatana kan prima mee tot de endgame, zolang je dat wapen goed op level houdt.

Het spel is prima zonder guides te spelen, maar dat vond ik veel te onbehapbaar. Ik zelf heb een guide gebruikt om een volgorde van de gebieden aan te houden wat qua level logisch is. De sites of graces vertellen je waar je ongeveer heen moet.
Heb je toevallig een link van de guide die je gebruikt hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
daltona schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Heb je toevallig een link van de guide die je gebruikt hebt?
Ik heb deze gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
CrabpPeople schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Vind de map niet persé heel groot, maar wel een beetje onoverzichtelijk. Zijn wat gebieden die, zoals elders in dit topic genoemd, alleen op een hele gekke manier te vinden zijn. Maar moet zeggen dat de drang om dat te ontdekken langzaamaan wat wegzakt. Laatste boss pakken, daarna nog Ashen Capital in de main game en dan is het mooi geweest.
Als je Ashen Capital nog moet, heb je de main game dan wel uitgespeeld? Logischerwijs heb je dan de Consecrated Snowfield en Miquella's Halligtree ook nog niet gehad (kan uiteraard wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4USC2w4waAswmJh8J6sG_NPYIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKzZw2R7HVtryM9V2fTCdryU.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
Hulleman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:27:
[...]

Als je Ashen Capital nog moet, heb je de main game dan wel uitgespeeld? Logischerwijs heb je dan de Consecrated Snowfield en Miquella's Halligtree ook nog niet gehad (kan uiteraard wel).
Die had ik al afgerond vóór Farum Azula, dus echt bijna klaar :P

Heb een half uurtje geprobeerd, en krijg de laatste baas van de DLC tot ongeveer 50%, gaat een pittige worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 11-09 16:50
Same here. Elden ring was toen net uit en ging mee met de hype. Begi vond ik erg moeilijk, vooral de mechanics vond ik ruk...en ik speel op de PC en de FPS drops krijg ik nog steedsd e ^T@*(#@^@( van. Speel je dan met een 7800x3d en een 4080 suprime x...

Maar goed, ik heb in het begin wel een YT gekeken voor een begin wapen met een locatie om wat te levelen en armor. Daarna lekker de game gespeeld en optimaal genoten.

190 uur genoten. Nu nog tijd vinden om de DLC te gaan spelen.

Ik had grote moeite met
spoiler:
de fire giant en Malenia.
Dex build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Unknown Alien schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Same here. Elden ring was toen net uit en ging mee met de hype. Begi vond ik erg moeilijk, vooral de mechanics vond ik ruk...en ik speel op de PC en de FPS drops krijg ik nog steedsd e ^T@*(#@^@( van. Speel je dan met een 7800x3d en een 4080 suprime x...

Maar goed, ik heb in het begin wel een YT gekeken voor een begin wapen met een locatie om wat te levelen en armor. Daarna lekker de game gespeeld en optimaal genoten.

190 uur genoten. Nu nog tijd vinden om de DLC te gaan spelen.

Ik had grote moeite met
spoiler:
de fire giant en Malenia.
Dex build
Gister weer een stukje gespeeld. Idd heel moeilijk, maar nog niet te moeilijk. Komt vast nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dacht gister ff wat meters te maken. Bijt ik me helemaal stuk op de scadutree avatar. Wat een pleurisbaas is dat. Mimic maar eens equipen met krachtige fire spells.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 10-07-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:14:
Dacht gister ff wat meters te maken. Bijt ik me helemaal stuk op de scadutree avatar. Wat een pleurisbaas is dat. Mimic maar eens equipen met krachtige fire spells.
Al de andere kant op geweest voor de Scadutree Chalice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:47:
[...]

Al de andere kant op geweest voor de Scadutree Chalice?
Dat denk ik niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
spoiler:
Dat is bij shadow keep back gate - site of grace toch?

Zo ja, dan is beter om eerst de boss te doen als je daar naar buiten gaat ipv scadutree avatar.
Ik heb dit eerst gedaan en ontdekte de scadutree avatar later pas.

Ik ga geen extra details gegeven aangezien ik nu ff niet zeker weet of ik niet twee dingen doorelkaar haal.

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten