Level 133 kan wel, maar is ook sterk afhankelijk van hoe je stats zijn ingedeeld.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:57:
Wow! Bijna 90 uur ingame en nog 2 (trophy) bosses over. Elden Beast en Malenia. Gisteren toch wel een zo'n 4 uurtjes hier aan besteed, maar ik heb niet gevoel dat ik progressie maak. Het gaat mis op mijn dodge skills en mijn Mimic tear summon blijft niet lang genoeg in leven. Hierdoor ben ik in de 2e fase steeds doelwit en kan ik bijna geen aanvallen casten.
Misschien iets anders proberen qua build, wapens, talisman etc. etc.
Is het sowieso realistisch om met lvl 133 kans te maken? Ik denk van wel, maar dat het vooral aan mijn dodge kwaliteiten ligt. Verder niet verwacht dat ik zover als dit kon komen, maar nu ik nog maar 2 bosses moet, voel ik veel motivatie om hem uit te spelen.
Als je problemen hebt me je mimic, rune of blood kan ook nog wel eens helpen (het is tijdje geleden, maar de rune met life leech).Loei123 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:38:
[...]
Level 133 kan wel, maar is ook sterk afhankelijk van hoe je stats zijn ingedeeld.
Anders waren er nog twee opties mbt health boost en een wat algemene stat boost.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Na 4 uurtjes oefenen viel alles op zijn plek en zag ik de credits over het scherm lopen. Bijzonder moment! Bedankt voor alle tips en medeleven hier!
De laatste wens is om Malenia te verslaan. Hier zitten al zeker 100 mislukte pogingen in. Dus tijd om een toch even wat tips op youtube te bekijken. Met name de tweede fase gaat het mis. Wel het gevoel dat het mogelijk is!
De laatste wens is om Malenia te verslaan. Hier zitten al zeker 100 mislukte pogingen in. Dus tijd om een toch even wat tips op youtube te bekijken. Met name de tweede fase gaat het mis. Wel het gevoel dat het mogelijk is!
Netjes dude, gefeliciteerd!
Geen screenshot van Lekkerboeie op de troon?
Geen screenshot van Lekkerboeie op de troon?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je kan altijd nog LET ME SOLO HER summonen.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:31:
Na 4 uurtjes oefenen viel alles op zijn plek en zag ik de credits over het scherm lopen. Bijzonder moment! Bedankt voor alle tips en medeleven hier!asa
De laatste wens is om Malenia te verslaan. Hier zitten al zeker 100 mislukte pogingen in. Dus tijd om een toch even wat tips op youtube te bekijken. Met name de tweede fase gaat het mis. Wel het gevoel dat het mogelijk is!
en kijken hoe hij het doet LIVE.
Het is en blijft een verrotte bitch
GiTS
Niet eens! Maar wel een hele mooie platinum voor in de digitale prijzenkast. Vanavond de laatste horde genomen. Korte metten maken met Malenia!Superkiwi schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:54:
Netjes dude, gefeliciteerd!
Geen screenshot van Lekkerboeie op de troon?
Vanavond wat builds geprobeerd, maar toch weer terug bij mijn eigen strategie. Hoog INT. En zo snel mogelijk een einde maken aan fase 1. Wel ander summon naar lvl 10 gebracht. De Black knife tiche spirit. Ging lekker!
Iedereen bedankt voor hulp, tips en support!
Proost!
Welkom bij de club
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Sinds vorige week kijk ik Shadow of the Earth Tree via de Let's Play van FightingCowboy. De dlc is echt wel andere koek zeg, wat een sterke bosses
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Valt wel mee, scaling gaat voornamelijk door de fragments, ook je damage negation zit daar aan vast. Ongeveer 5% per levelSuperkiwi schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:13:
Sinds vorige week kijk ik Shadow of the Earth Tree via de Let's Play van FightingCowboy. De dlc is echt wel andere koek zeg, wat een sterke bosses
GiTS
Hallo, ik heb een vraag. Ik ben in Elden Ring bij de unpassible bridge in het zuiden van het rode landschap. Ik was er al eerder, maar ik kon toen een trol niet verslaan en ging eerst nog levelen.
Gisteren ging ik er terug en ineens waren alle ridders en de trol verdwenen. Ik kon zo doorlopen. Weet iemand of dit een bug is of dat het op de één of andere manier in het spel zit?
Ik vond het nogal vreemd namelijk. Ben benieuwd of jullie dit herkennen!
groet Maarten
Gisteren ging ik er terug en ineens waren alle ridders en de trol verdwenen. Ik kon zo doorlopen. Weet iemand of dit een bug is of dat het op de één of andere manier in het spel zit?
Ik vond het nogal vreemd namelijk. Ben benieuwd of jullie dit herkennen!
groet Maarten
Ja hoort bij de game.Vanz77 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:17:
Hallo, ik heb een vraag. Ik ben in Elden Ring bij de unpassible bridge in het zuiden van het rode landschap. Ik was er al eerder, maar ik kon toen een trol niet verslaan en ging eerst nog levelen.
Gisteren ging ik er terug en ineens waren alle ridders en de trol verdwenen. Ik kon zo doorlopen. Weet iemand of dit een bug is of dat het op de één of andere manier in het spel zit?
Ik vond het nogal vreemd namelijk. Ben benieuwd of jullie dit herkennen!
groet Maarten
Festival time. Je moet een lift nemen bij
een kerkgebouw ergens rechts in die zone.
De rest volgt dan wel.
GiTS
Na lange tijd geen elden ring meer gespeeld te hebben. Begin ik helemaal opnieuw met een mage magic build... astrologer dus. Blijft een goede game. De elden ring nightrain is mijn ding niet. Moet daar redelijk rap gaan en neem men tijd in alles...
Ik heb hem ook gekocht, voor als ik straks Oblivion uit heb gespeeld. Wat raad je aan als class?Wolverine9000 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:15:
Na lange tijd geen elden ring meer gespeeld te hebben. Begin ik helemaal opnieuw met een mage magic build... astrologer dus. Blijft een goede game. De elden ring nightrain is mijn ding niet. Moet daar redelijk rap gaan en neem men tijd in alles...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Persoonlijk was ik als Vagabond gestart, al maakt het volgensmij weinig uit waarmee je begint zolang je maar weet hoe je ongeveer moet spelen, en om kunnen gaan met frustratie
Binnenkort maar weer eens verder gaan, na het betreden van de Mountaintops of the Giants niet meer verder gespeeld, denk iets teveel achterelkaar gespeeld.
Binnenkort maar weer eens verder gaan, na het betreden van de Mountaintops of the Giants niet meer verder gespeeld, denk iets teveel achterelkaar gespeeld.
[ Voor 30% gewijzigd door mr thee op 30-05-2025 20:20 . Reden: update ]
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Starter class maakt in principe niet zo veel uit. Het is gewoon moeilijk met elke class als je nieuw bentG_Dragon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:31:
[...]
Ik heb hem ook gekocht, voor als ik straks Oblivion uit heb gespeeld. Wat raad je aan als class?
Ik heb het als Samurai gedaan. Met als reden dat ik het er gewoon vet uit vond zien haha
Samurai heeft bleed, dat is sowieso wel lekker om te hebben. Zeker als je daar je build een beetje omheen gaat bouwen.
Een groot stuk health bij een baas zien verdwijnen omdat je genoeg bleed hebt opgebouwd, ik vond het heerlijk
Een groot stuk health bij een baas zien verdwijnen omdat je genoeg bleed hebt opgebouwd, ik vond het heerlijk
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja ik had in het begin echt mega veel problemen om er doorheen te komen. Was mijn eerste soulslike toen en niks lukte mij eigenlijk
Uiteindelijk ook via een bleed build wat verder gekomen.
Heerlijke game toen het op een gegeven moment wat meer klikte en ik gewend raakte aan het feit dat je 100 keer dood gaat
Heerlijke game toen het op een gegeven moment wat meer klikte en ik gewend raakte aan het feit dat je 100 keer dood gaat
Lekker therapeutisch he, een Souls game 
Ik had dat ook met mijn eerste (Bloodborne), waar ik al vrij snel leerde dat dood gaan onderdeel van de ervaring was. Als je dat accepteert heb je daar ook in andere games profijt van. Zo werden de deaths in een game als Battlefield ook opeens minder frustrerend.
Ik had dat ook met mijn eerste (Bloodborne), waar ik al vrij snel leerde dat dood gaan onderdeel van de ervaring was. Als je dat accepteert heb je daar ook in andere games profijt van. Zo werden de deaths in een game als Battlefield ook opeens minder frustrerend.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja het maakt het vervolgens ook gewoon extra satisfying als je een boss killed waar je een grote struggle mee had.Superkiwi schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:43:
Lekker therapeutisch he, een Souls game
Ik had dat ook met mijn eerste (Bloodborne), waar ik al vrij snel leerde dat dood gaan onderdeel van de ervaring was. Als je dat accepteert heb je daar ook in andere games profijt van. Zo werden de deaths in een game als Battlefield ook opeens minder frustrerend.
Gewoon uw gevoel volgen. Je kan later in de game toch resoec doen en alles veranderenG_Dragon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:31:
[...]
Ik heb hem ook gekocht, voor als ik straks Oblivion uit heb gespeeld. Wat raad je aan als class?
Dank je ! Ik twijfel nog tussen Vagabond of Samurai, beiden moeten heel goed zijn lees ik overal.Wolverine9000 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:53:
[...]
Gewoon uw gevoel volgen. Je kan later in de game toch resoec doen en alles veranderen
- Samurai vanwege zijn gear die je makkelijk mee kan nemen naar het einde van Elden Ring + zijn bleeding effect, wat hierboven ook al benoemd is.
- Vagabond omdat het voor beginners een goede allrounder is
[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2025 10:50 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb mijn eerste keer samurai gekozen. Nu mage. Tot als death stranding 2 uit is ...G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:49:
[...]
Dank je ! Ik twijfel nog tussen Vagabond of Samurai, beiden moeten heel goed zijn lees ik overal.
- Samurai vanwege zijn gear die je makkelijk mee kan nemen naar het einde van Elden Ring + zijn bleeding effect, wat hierboven ook al benoemd is.
- Vagabond omdat het voor beginners een goede allrounder is
Besloten dit spel na jaren toch is aan te schaffen hopelijk morgen binnen. Nog nooit een souls game gespeeld, maar vind spellen als de Witcher 3 en elke andere rpg altijd het leukste om te spelen.
Maar vind lastig om een goede starters class / build te kiezen. Mijn gevoel lijkt een paladin mij cool omdat je die niet in elke rpg ziet en was er in Diablo altijd fan van.
En Samurai lees ik veel als goede beginner class maar net assassins Creed shadow uitgespeeld
bang dat het wellicht dan verveeld hoewel het 2 verschillende spellen zijn.
Las ook wel dat het in the end niet super veel uitmaakt omdat je gegeven moment stats kan resetten en andere route kan kiezen maar wel vast zit aan je class type
Keuzes keuzes
Maar vind lastig om een goede starters class / build te kiezen. Mijn gevoel lijkt een paladin mij cool omdat je die niet in elke rpg ziet en was er in Diablo altijd fan van.
En Samurai lees ik veel als goede beginner class maar net assassins Creed shadow uitgespeeld
Las ook wel dat het in the end niet super veel uitmaakt omdat je gegeven moment stats kan resetten en andere route kan kiezen maar wel vast zit aan je class type
Keuzes keuzes
Het maakt niet veel uit. Het bepaalt alleen met welke wapens/armor/statistieken je het spel begint. Je kunt alles van de andere classes vrij vroeg in het spel vinden. Gewoon iets kiezen wat je leuk lijkt.
Wat eigenlijk iedereen al zegt, het maakt niet uit wat je kiest, omdat je gaandeweg het spel toch wel kan respeccen. Tot aan level 50 of 60 heb je wellicht baat bij een bepaalde keuze aan het begin, daarna kan dat volledig vervagen.G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:49:
[...]
Dank je ! Ik twijfel nog tussen Vagabond of Samurai, beiden moeten heel goed zijn lees ik overal.
- Samurai vanwege zijn gear die je makkelijk mee kan nemen naar het einde van Elden Ring + zijn bleeding effect, wat hierboven ook al benoemd is.
- Vagabond omdat het voor beginners een goede allrounder is
In feite kies je voor een build. Ik heb de game meerdere keren doorgespeeld en de DLC. Inmiddels level 280 ofzo
Daarnaast is Vigor (health) erg belangrijk in dit spel. Als je focust op Vigor, Dext en Arcane met een bleed build, dan heb je een leuke playthrough. Bij de end game (zeg level 120+) zou je eens kunnen gaan spelen met faith om incantations (soort van spreuken) te gebruiken. Ik heb dat in de eerste playthrough niet gebruikt (te veel gedoe), maar dat kan je leven wel makkelijker maken.
TLDR: lekker als samurai gaan spelen met focus op vigor, dexterity en arcane voor een bleed build.
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 10-06-2025 10:50 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, hier kan ik zeker wel wat mee en zal er ook op letten bij het levelen.Hulleman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:47:
[...]
Wat eigenlijk iedereen al zegt, het maakt niet uit wat je kiest, omdat je gaandeweg het spel toch wel kan respeccen. Tot aan level 50 of 60 heb je wellicht baat bij een bepaalde keuze aan het begin, daarna kan dat volledig vervagen.
In feite kies je voor een build. Ik heb de game meerdere keren doorgespeeld en de DLC. Inmiddels level 280 ofzoIk heb gekozen voor een Dexterity / Arcane build met daarbij focus op bleed. Bleed is extreem krachtig in de game. Daar passen katana's heel goed bij, omdat die veelal scalen op dexterity, snel zijn en bleed build up hebben. Arcane schaalt met name voor build up effects, zoals bleed, frost, poison etc. Hoe hoger je Arcane, hoe sneller je een status effect triggert. Later kun je ook wapens infusen met bepaalde elementen. Daarmee kun je bijvoorbeeld ook zorgen dat wapens erg goed scalen met Arcane (occult infusion) of kun je van non-bleed wapens, bleed wapens maken (bleed infusion). Dat laatste zorgt weer voor Dext scaling. Allemaal ingewikkeld als je dit zo leest, maar is het niet.
Daarnaast is Vigor (health) erg belangrijk in dit spel. Als je focust op Vigor, Dext en Arcane met een bleed build, dan heb je een leuke playthrough. Bij de end game (zeg level 120+) zou je eens kunnen gaan spelen met faith om incantations (soort van spreuken) te gebruiken. Ik heb dat in de eerste playthrough niet gebruikt (te veel gedoe), maar dat kan je leven wel makkelijker maken.
TLDR: lekker als samurai gaan spelen met focus op vigor, dexterity en arcane voor een bleed build.
Ik ben uiteindelijk voor een Samurai gegaan en heb gespeeld totdat ik in de open wereld kwam, merk dat ik daarna verdwaalde en niet echt duidelijk kon zien waar je heen moest. Wat ik nog weet is dat ik direct naar rechts ben gegaan en daar na een klein bos tegen een groot fort aanliep, met allemaal vijanden en honden, hier ben ik inmiddels 10x doodgegaan en even gestopt met spelen.
Moet er nog even een keer weer goed voor gaan zitten, want zoals ik al veel lees is het een pittig spel om in te komen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het spel is inderdaad pittig om in te komen en énorm overweldigend. Je krijgt bijna geen hints waar je heen moet, al kun je dat in de game wel zien. Die enorme forten en kastelen die je aan de horizon ziet zijn de legacy dungeons en onderdeel van de mainquest.G_Dragon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, hier kan ik zeker wel wat mee en zal er ook op letten bij het levelen.
Ik ben uiteindelijk voor een Samurai gegaan en heb gespeeld totdat ik in de open wereld kwam, merk dat ik daarna verdwaalde en niet echt duidelijk kon zien waar je heen moest. Wat ik nog weet is dat ik direct naar rechts ben gegaan en daar na een klein bos tegen een groot fort aanliep, met allemaal vijanden en honden, hier ben ik inmiddels 10x doodgegaan en even gestopt met spelen.
Moet er nog even een keer weer goed voor gaan zitten, want zoals ik al veel lees is het een pittig spel om in te komen
Sites of graces geven de richting aan waar je mainquest-wise heen moet. Dat kun je zien aan de kant waar de lichtstraal van de site of grace heen wijst. Op de map geven die sites of graces ook die richting aan.
Wat mij heel erg geholpen heeft is een game progress route van Fextralife. Dat is een gelaagde playthrough. Daar in is de wereldkaart opgedeeld in levels en staat wat je in welk gebied wat kunt doen en dat allemaal in een aan te raden volgorde. Het gaat zo diep dat je letterlijk per dungeon in het gebied wordt voorgekauwd wat je precies moet doen. Dat laatste heb ik niet gedaan en haalt de charme van Elden Ring weg. Ik heb wel de aanbevolen route gevolgd en wat tips gebruikt om de game zo goed/sterk mogelijk te beginnen. Dit maakt de game behapbaarder en zorgt dat je enigzins voorbereid bij één van de verplichte eindbazen komt. Voor de rest lekker per gebied op onderzoek uitgaan. De game voelt dan echt als een avontuur.
Edit: de meeste sidequests heb ik wel met een playthrough in de hand gedaan, omdat die wat mij betreft volledig onnavolgbaar zijn. Als je met iemand praat start je vaak een side quest zonder dat je dat weet of enige richting krijgt waar je heen moet. Daarmee ben ik wel wat later in de game gestart, ik denk pas op het moment dat je richting level 80-100 gaat. Dus in het begin gewoon lekker focussen op de eerste 2 a 3 legacy dungeons. Daar ben je al wel even zoet mee.
Edit 2: Als je als Samurai speelt is het wellicht wel een idee om zo snel mogelijk een tweede Uchigitana (voor dual wielding) of zelfs een Nagakiba te scoren. Niks mis mee om daar ff een walkthrough voor te zoeken. De Uchigatana is redelijk vroeg in de game te vinden in één of andere kleine dungeon. Die Nagakiba is onderdeel van een side quest, maar echt een bruut wapen. In feite de katana die je nu hebt, maar dan twee keer zo lang. Kan wel zijn dat je daar een beetje voor moet levelen en wereldprogressie moet hebben gemaakt. Maar die Nagakiba is makkelijk een wapen die je volledig kunt maxen en de rest van de game kan gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 10-06-2025 11:20 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Weer eens verder gegaan en gelijk bij de eerste poging (met hulp van de 3 wolven) zo`n boomfiguur om zeep geholpen, geen idee waarom het zo soepel ging het Parry`en lukte geneens
Dit terwijl ik dat een van de lastigste vijanden vindt, al wachtte ik dit keer wat meer af zal er vast bij helpen.
Dit terwijl ik dat een van de lastigste vijanden vindt, al wachtte ik dit keer wat meer af zal er vast bij helpen.
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
In het begin dat je er kwam lijkt deze wel onmogelijk maar nu ging het redelijk soepel, wel een aantal keer voor de sier staan zwaaien met de Greatsword. 
:strip_exif()/f/image/cYNHFYxjsSMfnUmL3dDNDyzL.jpg?f=fotoalbum_large)
De draak op de brug ging ook soepel, deze blijft redelijk stilzitten, kan dat stomme witte kreng nog wat van leren met zijn rot
:strip_exif()/f/image/cYNHFYxjsSMfnUmL3dDNDyzL.jpg?f=fotoalbum_large)
De draak op de brug ging ook soepel, deze blijft redelijk stilzitten, kan dat stomme witte kreng nog wat van leren met zijn rot
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Euh, vaak zwaaien met je wapen?coob schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:05:
Nou, ik ben ook aangenomen bij de Elden Beast.
Hoe krijg ik dat ding plat?
Of Ancient Dragons' Lightning Strike een keer of 10 casten, dan is ie ook wel dood. Das in ieder geval hoe ik 'm plat kreeg: massive hitbox + lots of lightning + vaker dan 1x zappen per lightning beam per cast = "je 40% lightning resistance is niet relevant vriend"
Mijn eerste en enige playthrough was veel incantations en verder de coolste zeis die ik tegenkwam om trashmobs om te slicen. Dat laatste vooral omdat ik het geluidseffect van lightning spear op een gegeven moment wel beu was.
[ Voor 20% gewijzigd door Bundin op 02-09-2025 19:42 ]
Ik wilde 'm niet maken, doe jij het...
Maar dat is wel waar het op neer komt inderdaad. In mijn eerste playthrough (als Samurai met bleed - Bloudhound Fang ftw) had ik 'm bizar genoeg in de eerste poging door veel te meppen, bijgestaan door mijn trouwe mimic. Verder niks speciaals gedaan qua drankjes, spells of iets dergelijks.
In alle euforie heb ik toen vergeten de laatste paar gevechten op te slaan, waaronder dus ook deze. Wat ik wel weet is dat ik flink overleveled was.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 02-09-2025 20:00 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Sowieso kan het hele gevecht op torrent. Dat maakt het al een stuk makkelijker. Black knife tiche gebruiken. Haligdrake talisman of golden braid gebruiken. En dan zo goed mogelijk de attacks ontwijken, Elden Beast is niet zo moeilijk.coob schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:05:
Nou, ik ben ook aangenomen bij de Elden Beast.
Hoe krijg ik dat ding plat?
Wut?Wim8282 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:18:
[...]
Sowieso kan het hele gevecht op torrent.
Nooit geweten dit
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Is een patch voor geweest.
Volgens mij hebben ze dit gedaan door er een field boss van te maken, want ik heb ook gezien dat mensen invaded worden tijdens het gevecht sinds die patch.
Ik ben toch wel nieuwsgierig of er nog Elden Ring spelers zijn die twijfelen om wel of niet Nightreign een kans te geven. De playerbase van Elden Ring hier op het forum is enorm en het verbaasd me eigenlijk hoe weinig van de usual suspects er terug te vinden zijn in het Nightreign topic. Wat maakt dat je het (nog) niet gespeeld hebt? Wel interesse, wachtend op een prijsverlaging, of gewoon niet je kopje thee?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik zie Nightreign als een Battle Royale game en als er iets mij niet trekt is het dat wel. Na het bekijken van enkele streams van FightingCowboy al vrij snel besloten dat het inderdaad mijn kopje thee niet is.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Sluit me hier volledig bij aan, Battle Royales zijn sowieso niet echt mijn ding en ik speel Souls games meestal lekker slow-paced met een grote focus op exploration, omdat ik dat juist het leukste vind. Maar dat lijkt niet echt aan te sluiten bij de speelstijl van Nightreign, dus denk dan ook al snel; dit is niet voor mij
B.Net Sebase#2714
Hier ook niet, speel voornamelijk Elden Ring.
In Night Reign zou ik het maken van een build missen denk ik, het is veel meer run-and-gun.
In Night Reign zou ik het maken van een build missen denk ik, het is veel meer run-and-gun.
Hier ook. Niet mijn type game en dan wil ik het wel proberen voor 20 euro max, maar daarboven niet.
Ik kan me bovenstaande reacties wel goed voorstellen. Persoonlijk ben ik ook geen grote fan van het Battle Royale genre maar het feit dat het een Elden Ring BR is heeft me over de streep getrokken. Ik had wat tijd nodig om te acclimatiseren omdat het tempo moordend is maar heb er inmiddels helemaal mijn draai in gevonden. De 'prebuild' classes en hun eigen skills zijn leuk om mee te experimenteren.
Voor mij, met weinig tijd over om te gamen (gemiddeld zo een 2 tot 5 uur per week) is het wel fijn om een leuke game te hebben waarbij progressie en tijd investeren minder belangrijk is. Vroeger had ik dat ook in bijvoorbeeld even een potje Fifa Seasons, nu kan ik een run Nightreign doen. Het voelt eigenlijk als een micro playthrough Elden Ring.
Ik snap wel dat het niet bij iedereen past. Elden Ring kun je relaxed en op je eigen tempo spelen. Nightreign kent een enorm tempo.
Mocht hij in de uitverkoop gaan kan ik evengoed iedereen aanbevelen het een kans te geven. Weet dat het ook in single player modus te spelen is en dat er wel degelijk veel te ontdekken is waaronder quests, verschillende bosses, world events, raids en meer.
Voor de Dark Souls fan ook erg leuk om als Faraam Knight nog eens het gevecht met Nameless King aan te mogen gaan.
Inmiddels ondanks mijn beperkte gelegenheden ruim 60 uur op de klok. Wat een veelvoud zou zijn als ik kinderloos was.
Voor mij, met weinig tijd over om te gamen (gemiddeld zo een 2 tot 5 uur per week) is het wel fijn om een leuke game te hebben waarbij progressie en tijd investeren minder belangrijk is. Vroeger had ik dat ook in bijvoorbeeld even een potje Fifa Seasons, nu kan ik een run Nightreign doen. Het voelt eigenlijk als een micro playthrough Elden Ring.
Ik snap wel dat het niet bij iedereen past. Elden Ring kun je relaxed en op je eigen tempo spelen. Nightreign kent een enorm tempo.
Mocht hij in de uitverkoop gaan kan ik evengoed iedereen aanbevelen het een kans te geven. Weet dat het ook in single player modus te spelen is en dat er wel degelijk veel te ontdekken is waaronder quests, verschillende bosses, world events, raids en meer.
Voor de Dark Souls fan ook erg leuk om als Faraam Knight nog eens het gevecht met Nameless King aan te mogen gaan.
Inmiddels ondanks mijn beperkte gelegenheden ruim 60 uur op de klok. Wat een veelvoud zou zijn als ik kinderloos was.
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 08-09-2025 13:34 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Net nog eens de Elden Beast geprobeerd en warempel, eerste poging had ik m plat.
Ik moet alleen dat stuk boven de mountaintops of the giants doen.
Ik moet alleen dat stuk boven de mountaintops of the giants doen.
Ik ben bezig met een nieuwe playthrough en ik loop hier opnieuw compleet op vast
Nu wat aan het proberen met Tiche.
Anjunabeats
Ik probeer die puzzle in Ordina te doen maar die ghost Knights zijn nogal taai.
Krijg er niet eens 1 neer. Pfff
Krijg er niet eens 1 neer. Pfff
Die moet je ontwijken en niet bevechten.coob schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:09:
Ik probeer die puzzle in Ordina te doen maar die ghost Knights zijn nogal taai.
Krijg er niet eens 1 neer. Pfff
Miquella's Halligtree is dat denk ik. Toffe en taaie legacy Dungeon met dito bosses!coob schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:17:
Net nog eens de Elden Beast geprobeerd en warempel, eerste poging had ik m plat.
Ik moet alleen dat stuk boven de mountaintops of the giants doen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Hoe is de difficulty van deze game vergeleken met een Black Myth Wukong, Stellar Blade en Khazan (op medium, wat voorheen easy was)?
Ik vond Black Myth: Wukong makkelijker!So_Surreal schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:44:
Hoe is de difficulty van deze game vergeleken met een Black Myth Wukong, Stellar Blade en Khazan (op medium, wat voorheen easy was)?
Kan iemand mij helpen met [spoiler]needle knight Leda[/spoiler]? Heb simpelweg brute kracht nodig, andere spelers joinen mijn sign niet
Gelukt!
Anjunabeats
In verband met de overstap van console ben ik opnieuw gestart. Besloten om met de Hero te starten en zo snel als mogelijk het Greatsword in Caelid te halen. Had tegen de tijd dat ik hem kon equipen ook Sacred Blade gevonden wat op dit moment met mijn stats een hogere damage geeft dan standaard (en heavy kan ik hem nog niet maken). Inmiddels ook +4 geupgraded.
Vond Margrit niet leuk. Eigenlijk zo een beetje geen enkele vijand kan hier nog om lachen.
Vond Margrit niet leuk. Eigenlijk zo een beetje geen enkele vijand kan hier nog om lachen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik heb alleen ervaring met Elden Ring en BMW, maar één groot verschil daartussen is dat BMW veel lineairder is en dat vaak de enige manier om verder te komen is het verslaan van een specifieke baas is waar bij Elden Ring, wat veel meer open world is, je vaak wel de mogelijkheid hebt om een specifieke baas even links te laten liggen om eerst elders wat te levellen, andere wapens te vinden en wapens verder te upgraden. In Elden Ring kan je dan ook veel makkelijker overlevellen en bijvoorbeeld je HP veel meer op te pompen en kan je doormiddel van de spirit summons of via coop een bossfight makkelijker maken. Dat gezegd hebben, je hebt zeker zo nu en dan wel bazen die je moet verslaan om echt verder te kunnen komen (Radahn bijvoorbeeld), maar je hebt gewoon veel meer opties.So_Surreal schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:44:
Hoe is de difficulty van deze game vergeleken met een Black Myth Wukong, Stellar Blade en Khazan (op medium, wat voorheen easy was)?
Scrap dat. Uiteindelijk toch niet blij met de enorme investering die het Greatsword nodig had waardoor mijn HP en stamina achter waren gebleven, dus ik heb die character gedelete en ben wéér een hero gestart. Dit keer de Claymore opgehaald in Castle Morne, fijn betrouwbaar beestje.snmght schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:29:
In verband met de overstap van console ben ik opnieuw gestart. Besloten om met de Hero te starten en zo snel als mogelijk het Greatsword in Caelid te halen. Had tegen de tijd dat ik hem kon equipen ook Sacred Blade gevonden wat op dit moment met mijn stats een hogere damage geeft dan standaard (en heavy kan ik hem nog niet maken). Inmiddels ook +4 geupgraded.
Vond Margrit niet leuk. Eigenlijk zo een beetje geen enkele vijand kan hier nog om lachen.
Later heb ik dat enorme anker gevonden waar ik nooit eerder mee speelde en daar heb ik veel lol mee gehad.
Inmiddels toch terug naar de Claymore gegaan en ontdekt dat je daar Barbaric Roar op kunt knallen waarmee je ook met de Claymore een mooie combo eruit kunt gooien die bakken stance damage geeft, erg vermakelijk. Inmiddels level 49.
YouTube: ELDEN RING_20251110201040
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Khazan ken ik niet, maar volgens mij is dat ook erg pittig. Elden Ring is vééél moelijker dan Stellar Blade en moeilijker dan Black Myth Wukong. Het mooie van Elden Ring is dat je zo ongelooflijk overpowered kan worden dat de game best makkelijk wordt. Elden Ring is met name de eerste 40 uur moeilijk.So_Surreal schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:44:
Hoe is de difficulty van deze game vergeleken met een Black Myth Wukong, Stellar Blade en Khazan (op medium, wat voorheen easy was)?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
In de basegame zijn er 13 verplichte bazen.Invisible_man schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:45:
[...]
Dat gezegd hebben, je hebt zeker zo nu en dan wel bazen die je moet verslaan om echt verder te kunnen komen (Radahn bijvoorbeeld), maar je hebt gewoon veel meer opties.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ik denk dat je de moeilijkheidsgraad niet in de weg moet laten staan van hoe fantastisch deze game is. Kom je er echt niet doorheen weet dan dat er een manier is om letterlijk vanaf de eerste minuut naar een exp-farm te gaan waar je gigantisch kunt overlevellen. Zou ik ten zeerste afraden maar als dat het verschil maakt om de game wél te doorlopen is het denk ik toch de moeite waard.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Pohh eindelijk deze gasten dood en wat een epische finish al zeg ik het zelf. Vond het sowieso een heerlijk gevecht om te doen. Ik heb de laatste levels wat meer in Endurance gestoken om meer stamina te hebben. Mijn +5 Strength talisman ook geruild voor +1 extra Stamina talisman. Met het idee dat ik genoeg damage doe maar op die manier vaker de energie over heb om nog een klap uit te delen want deze gasten ontwijken kost ook veel stamina. En nee ik bleek er geen held in gezien ik zoveel healing gebruik maar lekker was het wel. En dan zo een einde!
Nu gaan investeren in Faith en met dat wapen verder natuurlijk!
[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 27-11-2025 10:43 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik ben sinds lange tijd ook maar eens een nieuwe build begonnen. Ditmaal bleed in combinatie met rotten breath. Dat gaat wel even wat makkelijker dan mijn eerste playthrough zeg. Speel nu met Eleonora's poleblade op max level en de Dragon Communion Seal ook op max level. Punten vooral in Arcane.
Zeker met het gebruik van rotten breath voelt het soms bijna als valsspelen.
Zeker met het gebruik van rotten breath voelt het soms bijna als valsspelen.
Eleonora's poleblade heeft een hele zieke ash of war. Met name als je twee maxed poleblades (één met occult infusion) gebruikt levert dat een ongekende bleed build up met de AoW van Eleonora's poleblade. Ik heb daar de hele DLC mee gesloopt muv Radahn. Toen moest ik weer terug naar mijn vertrouwde dual Nagakiba's.-pollem- schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:16:
Ik ben sinds lange tijd ook maar eens een nieuwe build begonnen. Ditmaal bleed in combinatie met rotten breath. Dat gaat wel even wat makkelijker dan mijn eerste playthrough zeg. Speel nu met Eleonora's poleblade op max level en de Dragon Communion Seal ook op max level. Punten vooral in Arcane.
Zeker met het gebruik van rotten breath voelt het soms bijna als valsspelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2025 09:59 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
De weapon skill is heel erg fijn inderdaad. Heel fijn om enemies mee te staggeren. Vaak gaan ze na 1 keer al op de knieën (als ze het al overleven) en de grotere na 2 keer.Hulleman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:58:
[...]
Eleonora's poleblade heeft een hele zieke ash of war. Met name als je twee maxed poleblades (één met occult infusion) gebruikt levert dat een ongekende bleed build up met de AoW van Eleonora's poleblade. Ik heb daar de hele DLC mee gesloopt muv Radahn. Toen moest ik weer terug naar mijn vertrouwde dual Nagakiba's.
Heerlijk spel he. Deze heren wilden er niets van hebben dat ik zomaar langsrende.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Iemand nog ER aan het spelen in 2026?
Ik ben rond kerst een nieuwe ER play gestart met de expansionpack erbij. Duurde een 70 uur voordat ik sterk genoeg was om de expansionpack in te mogen. Ik heb wel rustig aan gedaan en hier en daar dingen gepakt die ik dacht nodig te hebben om niet zwak de expansionpack in te gaan. Maar het meeste van de basegame overgeslagen.
Maar wat is Shadow of Erdtree een uitdaging. Erg mooi, alleen word ik niet goed van al die verticale levels/paden en dat de overall map niet zoveel meer zegt, omdat er verticaal zoveel paden en plekken zijn.
Ben nu richting het eind van de expansionpack. Zit op een 230 uren nu, lekker genieten. Dit is wel het spel waar ik erg vrolijk van wordt (ookal wordt je hier en daar flink afgemaakt
).
Ik ben rond kerst een nieuwe ER play gestart met de expansionpack erbij. Duurde een 70 uur voordat ik sterk genoeg was om de expansionpack in te mogen. Ik heb wel rustig aan gedaan en hier en daar dingen gepakt die ik dacht nodig te hebben om niet zwak de expansionpack in te gaan. Maar het meeste van de basegame overgeslagen.
Maar wat is Shadow of Erdtree een uitdaging. Erg mooi, alleen word ik niet goed van al die verticale levels/paden en dat de overall map niet zoveel meer zegt, omdat er verticaal zoveel paden en plekken zijn.
Ben nu richting het eind van de expansionpack. Zit op een 230 uren nu, lekker genieten. Dit is wel het spel waar ik erg vrolijk van wordt (ookal wordt je hier en daar flink afgemaakt
Zeker, ik speel nog zeer regelmatig na een lange D3 pauze.
Net begonnen na weer een NG+ na eens een Blasphemeous Blade build. dat was idd relatief makkelijk spelen.
Ben nu eens aan het kijken naar wat apartere builds maar op de een of andere manier speel ik altijd heel saai met shield, 1 a 2 incantations en of Giants Hammer STR of Chickenleg Blood met Savage Lion Claw.
Erg saai.
Nu eens de chickenleg op Holy gezet, daar schijnt een bug in spel te zitten dat je scaling op faith extreem sterk is. Maar het blijft dezelfde speelstijl.
heb magic ooit geprobeerd, maar kwam ik niet goed mee uit de verf, teveel resource management.
Zou best dagger build willen doen of ranged want die zijn prima viable maar op de een of andere manier kom ik toch weer terug bij ungabunga builds.
Net begonnen na weer een NG+ na eens een Blasphemeous Blade build. dat was idd relatief makkelijk spelen.
Ben nu eens aan het kijken naar wat apartere builds maar op de een of andere manier speel ik altijd heel saai met shield, 1 a 2 incantations en of Giants Hammer STR of Chickenleg Blood met Savage Lion Claw.
Erg saai.
Nu eens de chickenleg op Holy gezet, daar schijnt een bug in spel te zitten dat je scaling op faith extreem sterk is. Maar het blijft dezelfde speelstijl.
heb magic ooit geprobeerd, maar kwam ik niet goed mee uit de verf, teveel resource management.
Zou best dagger build willen doen of ranged want die zijn prima viable maar op de een of andere manier kom ik toch weer terug bij ungabunga builds.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Inderdaad, zeker in de early game wil ik altijd iets nieuws proberen maar eindig altijd weer met de bloodhound blade om vervolgens daar weer mee verder te gaan.Shao Kahn schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:03:
heb magic ooit geprobeerd, maar kwam ik niet goed mee uit de verf, teveel resource management.
Zou best dagger build willen doen of ranged want die zijn prima viable maar op de een of andere manier kom ik toch weer terug bij ungabunga builds.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja, ik wil ook varieren in wapens, maar als ik weer eens vastloop bij een dikke baas, dan grijp je toch weer terug naar old trusty wapens.
Nu tegen Consort Radan, heb ik de Ruins Great Sword weer gepakt, alhoewel hij nog steeds gehakt van me maakt. Maliketh kon je al van het veld vegen in 10 seconden, Consort Radan krijgt het gedaan in 5 seconden.
Maar ik geef niet op! Er zijn zoveel wapens en dingen voor strategy. Lekker uitvinden.
Nu tegen Consort Radan, heb ik de Ruins Great Sword weer gepakt, alhoewel hij nog steeds gehakt van me maakt. Maliketh kon je al van het veld vegen in 10 seconden, Consort Radan krijgt het gedaan in 5 seconden.
Maar ik geef niet op! Er zijn zoveel wapens en dingen voor strategy. Lekker uitvinden.
Niet opgeven inderdaad! Promised Consort Radahn is met grote afstand de moeilijkste boss in ER+DLC. Als je echt niet verder komt zou je hier kunnen kijken voor tips: https://eldenring.wiki.fe...m/Promised+Consort+Radahn
Voor mij was dat Lord's Divine Fortification. Daarna snel gewonnen.
Voor mij was dat Lord's Divine Fortification. Daarna snel gewonnen.
[ Voor 16% gewijzigd door Wim8282 op 20-03-2026 18:58 ]
Bedankt, ik ga allerlei wapens en methoden proberen. Die Consort is nog niet van me af!
Net gehakt gemaakt voor derde keer van Malenia (dit is mijn derde play door Elden Ring, maar de eerste met DLC). Volgende is ook Maliketh om dan ook weer richting originele eindbazen te gaan.
Net gehakt gemaakt voor derde keer van Malenia (dit is mijn derde play door Elden Ring, maar de eerste met DLC). Volgende is ook Maliketh om dan ook weer richting originele eindbazen te gaan.
Ik heb met de meeste bazen niet zo'n probleem. maar ik gebruik dan ook zonder schaamte een volledig opgewaardeerde mimic, plus ik ben altijd wel wat overlevelled.
Zo speel ik het spel het liefste, niet al te lastig, en lekker wat aankloten.
Ook heb ik bv in Farum Azula meer moeite met groepjes beastmen dan met Maliketh.
Zo speel ik het spel het liefste, niet al te lastig, en lekker wat aankloten.
Ook heb ik bv in Farum Azula meer moeite met groepjes beastmen dan met Maliketh.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Sinds enkele tijd interesse gekregen in het spelen van Elden Ring.
Heeft er iemand tips hoe ik het spel "best" speel? Ik heb totaal geen ervaring met "Souls like" games.
Daarom deze vraag.
Heeft er iemand tips hoe ik het spel "best" speel? Ik heb totaal geen ervaring met "Souls like" games.
Daarom deze vraag.
welkom bij ER. was ook mijn 1e souls game.
Er zijn mensen die je advies geven een guide erbij te nemen en er zijn mensen die je adviseren de game helemaal blank te spelen.
Beste advies wat ik je kan geven is een beginners tutorial kijken op YT met start tips, mn over hoe combat werkt. Het is geen rocket science, jij zwaait met je zwaard, de tegenstander ook en als jij aan het eind overeidn staat heb je gewonnen. Het is echter geen hack & slash, je moet vooral niet te snel willen aanvallen.
Vijanden verslaan levert je runes op. Runes = XP en gebruik je om te levellen. Als je doodgaat, kan je je runes ophalen op de plek waar je dood bent gegaan.
Neem dan vooral je tijd om lekker te exploren en monsters te killen, het is geen straf om iets overlevelled te zijn namelijk.
Levellen maakt je sterker en stop in het begin vooral je meeste punten in health. je moet namelijk wat klappen kunnen opvangen zonder dood te gaan.
Maar wat nog belangrijker is dan levellen, is je wapen upgraden met smithing stones die je her en der vind. Je kunt niet zomaar al je wapens upgraden wegens tekort aan smithing stones.
oh, en probeer niet het verhaal te volgen. Niet te doen. Er zijn NPC's maar die zwetsen maar wat in de ruimte. als je die quests wilt volgen adviseer ik om op gegegeven moment een guide erbij te pakken.
Er zijn mensen die je advies geven een guide erbij te nemen en er zijn mensen die je adviseren de game helemaal blank te spelen.
Beste advies wat ik je kan geven is een beginners tutorial kijken op YT met start tips, mn over hoe combat werkt. Het is geen rocket science, jij zwaait met je zwaard, de tegenstander ook en als jij aan het eind overeidn staat heb je gewonnen. Het is echter geen hack & slash, je moet vooral niet te snel willen aanvallen.
Vijanden verslaan levert je runes op. Runes = XP en gebruik je om te levellen. Als je doodgaat, kan je je runes ophalen op de plek waar je dood bent gegaan.
Neem dan vooral je tijd om lekker te exploren en monsters te killen, het is geen straf om iets overlevelled te zijn namelijk.
Levellen maakt je sterker en stop in het begin vooral je meeste punten in health. je moet namelijk wat klappen kunnen opvangen zonder dood te gaan.
Maar wat nog belangrijker is dan levellen, is je wapen upgraden met smithing stones die je her en der vind. Je kunt niet zomaar al je wapens upgraden wegens tekort aan smithing stones.
oh, en probeer niet het verhaal te volgen. Niet te doen. Er zijn NPC's maar die zwetsen maar wat in de ruimte. als je die quests wilt volgen adviseer ik om op gegegeven moment een guide erbij te pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Shao Kahn op 24-03-2026 09:49 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Daar sluit ik mij bij aan. als het je eerste soulslike game is dan ga je hoogst waarschijnlijk veel je hoofd stoten in het begin
Neem de tijd. ga inderdaad zoals @Shao Kahn zegt niet als een hack en slash game erop in. Kies de momenten dat je aan valt.
Elden Ring is een hele erge open world game en het houd heel weinig je hand vast. Vooral met quests is dit best lastig in het begin omdat je meer gewoon een opdracht van een NPC krijgt dan dat je een questjournal met markeringen hebt enzo bijvoorbeeld.
Je vind op de map deze gele licht stralen hier en daar en dat geeft een beetje je richtlijn aan welke kant je op wilt gaan.
Neem de tijd. ga inderdaad zoals @Shao Kahn zegt niet als een hack en slash game erop in. Kies de momenten dat je aan valt.
Elden Ring is een hele erge open world game en het houd heel weinig je hand vast. Vooral met quests is dit best lastig in het begin omdat je meer gewoon een opdracht van een NPC krijgt dan dat je een questjournal met markeringen hebt enzo bijvoorbeeld.
Je vind op de map deze gele licht stralen hier en daar en dat geeft een beetje je richtlijn aan welke kant je op wilt gaan.
Even één ding, Elden Ring is geen "Souls like" maar een echte "Souls game".HeRSteiN schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:26:
Sinds enkele tijd interesse gekregen in het spelen van Elden Ring.
Heeft er iemand tips hoe ik het spel "best" speel? Ik heb totaal geen ervaring met "Souls like" games.
Daarom deze vraag.
ik zou daar in begin vooral niet teveel naar kijken. lekker rondhuppelen en xp krijgen voordat je direct naar 1e legacy dungeon gaat zorgt voor een fijnere minder frustrerende ervaring.Ricmaniac schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:28:
Je vind op de map deze gele licht stralen hier en daar en dat geeft een beetje je richtlijn aan welke kant je op wilt gaan.
[Afbeelding]
maar de tip is geldig uiteraard- later als je verder wilt met verhaal volg je generiek de lichtstralen idd
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
eens, mijn eerste 30 uur waren alleen in Limgrave etcShao Kahn schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:28:
[...]
ik zou daar in begin vooral niet teveel naar kijken. lekker rondhuppelen en xp krijgen voordat je direct naar 1e legacy dungeon gaat zorgt voor een fijnere minder frustrerende ervaring.
maar de tip is geldig uiteraard- later als je verder wilt met verhaal volg je generiek de lichtstralen idd
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
@HeRSteiN ik heb in het begin deze erbij gepakt: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
Geeft je een indicatie waar je naartoe moet, hoe de wereld eruit ziet, en waar je vooral in het begin niet naartoe moet.
Geeft je een indicatie waar je naartoe moet, hoe de wereld eruit ziet, en waar je vooral in het begin niet naartoe moet.
En pak gelijk die quest van die NPC op het paard als je net in Limgrave komt 
Mooie game overigens, ik moet het maar weer eens oppakken want het is echt te lang geleden dat ik Elden Ring heb gespeeld
Mooie game overigens, ik moet het maar weer eens oppakken want het is echt te lang geleden dat ik Elden Ring heb gespeeld
Geeft die draak direct rechts van starting area niet ook een quest als je met hem probeert te praten?vhal schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:26:
En pak gelijk die quest van die NPC op het paard als je net in Limgrave komt
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Veel plezier, ik vind het één van de beste spellen sinds 2020.HeRSteiN schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:26:
Sinds enkele tijd interesse gekregen in het spelen van Elden Ring.
Heeft er iemand tips hoe ik het spel "best" speel? Ik heb totaal geen ervaring met "Souls like" games.
Daarom deze vraag.
En speel het in je eigen tempo en kijk GEEN Youtube of guides. Zelf dingen uitvinden en ontdekken is het beste. Als een eindbaas te moeilijk is, ga de andere kant op andere dingen ontdekken. Je wordt vanzelf sterker en kan dan terugkomen bij eindbazen.
En probeer alle wapens, er is zoveel keuze in magic/items/wapens/schilden.
2 weken geleden ook maar Elden Ring voor PS5 aangeschaft, zit ook nog DLC voor Erdtree bij.
Maar eerst maar even het origineel uitspelen. Ik vind het in ieder geval een erg mooie game waar ik nog heel wat uren zoet mee ga zijn. Als je een boss niet kunt verslaan eromheen lopen en verderop op de map een beetje rondlopen en kijken wat je daar allemaal kunt vinden. Sites of Grace vinden maakt het ook makkelijker om snel te travellen over de map. Als je een paar levels omhoog bent dan nog een keer terug naar de boss en opnieuw proberen.
Verder is het ook een kwestie van leren blocken en dodgen. Het vechten zit best goed in elkaar. Een van mijn favoriete games nu al.
Maar eerst maar even het origineel uitspelen. Ik vind het in ieder geval een erg mooie game waar ik nog heel wat uren zoet mee ga zijn. Als je een boss niet kunt verslaan eromheen lopen en verderop op de map een beetje rondlopen en kijken wat je daar allemaal kunt vinden. Sites of Grace vinden maakt het ook makkelijker om snel te travellen over de map. Als je een paar levels omhoog bent dan nog een keer terug naar de boss en opnieuw proberen.
Verder is het ook een kwestie van leren blocken en dodgen. Het vechten zit best goed in elkaar. Een van mijn favoriete games nu al.
Veel plezier Vlassie.:) Vooral het aantal wapens/magic en manieren van vechten en vijanden verslaan is gigantisch. Kijk geen YT's of guides maar zwerf zelf rond door het spel. Dan is het het leukst.
Voor de ervaren Elden Ring speler, er is ook een gigantische MOD uit voor het spel en dat ziet er fantastisch uit met overal nieuwe dingen, nieuwe vijanden, bazen, levels, classes, wapens, armor. Kijk hier eens voor een indruk:
YouTube: I Played The CONVERGENCE Mod And You Still Have To
YouTube: I Played The CONVERGENCE Mod And You Still Have To
Ben sinds gisteren een nieuwe playthrough begonnen . Is ondertussen 2 jaar geleden... ook de dlc gekocht deze keer. Zal nog wel een tijdje duren voor ik daar aan kan beginnen lol. Blijft een top game..
Nu ook op de voorpagina.Rotinomm schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:47:
Elden Ring aangekondigd voor de Switch 2, nu met een officiele release datum!
Kan niet wachten tot deze uitkomt.
Meer mensen die hier naar uitkijken?
[Afbeelding]
nieuws: Elden Ring krijgt deze zomer Tarnished-editie met extra content voor ...
Kijk zelf eerder uit naar een Elden Ring 2, heb de game inmiddels helemaal grijs gespeeld.
Ik stiekem ook, ik was nooit van de Soulsgames maar Elden Ring 2 vond ik echt prachtig.Greatsword schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:02:
[...]
Nu ook op de voorpagina.
nieuws: Elden Ring krijgt deze zomer Tarnished-editie met extra content voor ...
Kijk zelf eerder uit naar een Elden Ring 2, heb de game inmiddels helemaal grijs gespeeld.
En basegame en DLC uitgespeeld dus ben ook nog wel trots op mezelf dat me dat lukte :P
Maliketh is echt zwaar lastig. Ook irritant dat je vanaf die Sign of Grace nog dat stuk moet lopen. Daarna Clergyman een dosis Scarlet Rot geven, achter een pilaar wachten tot de helft van zijn HP weg is en dan bij de 2e fase na 3 klappen You Are Dead.
Ik speel het spel geheel offline dus single. Ga nu toch maar die Mimic Tear oppikken in Nokron en dan +10 maken en dan weer proberen.
Ik speel het spel geheel offline dus single. Ga nu toch maar die Mimic Tear oppikken in Nokron en dan +10 maken en dan weer proberen.
Dit jaar eindelijk Elden Ring opgepakt en inmiddels met de DLC bezig. Wat raken de vijanden toch hard en met de Dancing Lion boss ben ik echt tegen een muur aangekomen. Na 118 uur ben ik er wel even klaar mee.
Je moet echt die fragments verzamelen (misschien heb je dat al gedaan).bRuud83 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:07:
Dit jaar eindelijk Elden Ring opgepakt en inmiddels met de DLC bezig. Wat raken de vijanden toch hard en met de Dancing Lion boss ben ik echt tegen een muur aangekomen. Na 118 uur ben ik er wel even klaar mee.
Scheelt gigantisch in de moeilijkheid.
Heel dicht bij Maliketh zit toch een site of grace? Je moet dan nog een stukje omhoog lopen waar zo'n irritante tree sentinel achtige miniboss staat. Daar heb ik me ook wel een aantal keer in verbeten. Als je die verslagen hebt, loop je vanaf de site of grace zo door naar Maliketh. Of mijn geheugen herinnert zich het heel anders dan het is.Vlassie1980 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:57:
Maliketh is echt zwaar lastig. Ook irritant dat je vanaf die Sign of Grace nog dat stuk moet lopen. Daarna Clergyman een dosis Scarlet Rot geven, achter een pilaar wachten tot de helft van zijn HP weg is en dan bij de 2e fase na 3 klappen You Are Dead.
Ik speel het spel geheel offline dus single. Ga nu toch maar die Mimic Tear oppikken in Nokron en dan +10 maken en dan weer proberen.
Maliketh had ik zo neer. Fully upgraded mimic tear en bleed build. Dan is ie zo weg
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Nare boss is dat. Dat vond ik echt een van de lastigere, samen met Messmer the Impaler. Komt met name omdat die bosses érg snel en wendbaar zijn en echt continu aanvallen. Volgens mij heb ik de Dancing Lion met de 'spinning gravity rush' ash of war neer gekregen. Zieke Ash of War is dat. Bij andere bosses gebruikte ik dual katana's of poleblades icm ash of wars die veel hits doen, dus een snelle bleed build up hebben. Corpse piler (of Double slash) of Blood blade dance icm Eleonora's pole blade.bRuud83 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:07:
Dit jaar eindelijk Elden Ring opgepakt en inmiddels met de DLC bezig. Wat raken de vijanden toch hard en met de Dancing Lion boss ben ik echt tegen een muur aangekomen. Na 118 uur ben ik er wel even klaar mee.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ja ik gebruik een build rondom het Rivers of Blood zwaard met Corpse Piler skill. Voor de base game was het een fantastische build, maar deze boss geeft heel weinig ruimte om aan te vallen en ruimte heb ik juist nodig voor de bleed build up.Hulleman schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:02:
[...]
Nare boss is dat. Dat vond ik echt een van de lastigere, samen met Messmer the Impaler. Komt met name omdat die bosses érg snel en wendbaar zijn en echt continu aanvallen. Volgens mij heb ik de Dancing Lion met de 'spinning gravity rush' ash of war neer gekregen. Zieke Ash of War is dat. Bij andere bosses gebruikte ik dual katana's of poleblades icm ash of wars die veel hits doen, dus een snelle bleed build up hebben. Corpse piler (of Double slash) of Blood blade dance icm Eleonora's pole blade.
Ik blijf die build met Eleonora’s poleblade i.c.m. rotten breath onverslaanbaar vinden. De skill van die poleblade (Bloodblade dance) is echt één van de betere als je het mij vraagt. Mimic Tear op max. level erbij en alles wordt een heel stuk makkelijker.bRuud83 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:59:
[...]
Ja ik gebruik een build rondom het Rivers of Blood zwaard met Corpse Piler skill. Voor de base game was het een fantastische build, maar deze boss geeft heel weinig ruimte om aan te vallen en ruimte heb ik juist nodig voor de bleed build up.
Ja, dat is een gestoorde build. Ik heb de DLC voornamelijk met 2 poleblades doorgespeeld met Bloodblade dance. Rotten breath gebruikte ik dan weer niet. Een jump attack met twee poleblades doen erg veel hits en daarmee een hoge bleed build up en dus veel damage. Bij de laatste baas ben ik weer teruggegaan naar twee Nagakiba's.-pollem- schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:15:
[...]
Ik blijf die build met Eleonora’s poleblade i.c.m. rotten breath onverslaanbaar vinden. De skill van die poleblade (Bloodblade dance) is echt één van de betere als je het mij vraagt. Mimic Tear op max. level erbij en alles wordt een heel stuk makkelijker.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
In de DLC had ik ook veel meer moeite met een dual katana bleed build dan in de basegame. Ik heb de DLC met name doorgespeeld met twee poleblades, waarvan één Eleonora's poleblade. De simpele jump attack doet al veel damage. Blood blade dance AOW is helemaal fantastisch. Wellicht is dat voor jou ook iets.bRuud83 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:59:
[...]
Ja ik gebruik een build rondom het Rivers of Blood zwaard met Corpse Piler skill. Voor de base game was het een fantastische build, maar deze boss geeft heel weinig ruimte om aan te vallen en ruimte heb ik juist nodig voor de bleed build up.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ik wilde oorspronkelijk bleed poleblade of dual katana's gaan, maar halverwege toch maar wat levels gaan grinden en voor een grote BONK gegaan.
An sich een vette, goede game, maar ik mis enorm een verhaal... waarom moet je eigenlijk Elden Lord worden? Vanuit het personage is er motivatie, en de wereld zegt ook niet iets van "wees de held en red ons allen door Elden Lord te worden" oid.
An sich een vette, goede game, maar ik mis enorm een verhaal... waarom moet je eigenlijk Elden Lord worden? Vanuit het personage is er motivatie, en de wereld zegt ook niet iets van "wees de held en red ons allen door Elden Lord te worden" oid.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ja dit wapen heb ik ook gebruikt. Misschien dat maar eens proberen.Hulleman schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:17:
[...]
In de DLC had ik ook veel meer moeite met een dual katana bleed build dan in de basegame. Ik heb de DLC met name doorgespeeld met twee poleblades, waarvan één Eleonora's poleblade. De simpele jump attack doet al veel damage. Blood blade dance AOW is helemaal fantastisch. Wellicht is dat voor jou ook iets.
Waarom kiezen voor OF Bonk OF bleed?DropjesLover schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:27:
Ik wilde oorspronkelijk bleed poleblade of dual katana's gaan, maar halverwege toch maar wat levels gaan grinden en voor een grote BONK gegaan.
An sich een vette, goede game, maar ik mis enorm een verhaal... waarom moet je eigenlijk Elden Lord worden? Vanuit het personage is er motivatie, en de wereld zegt ook niet iets van "wees de held en red ons allen door Elden Lord te worden" oid.
Ik raad Bloodfiends Arm aan
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
:strip_exif()/f/image/Gs5CquI0qDo8kmWV7ga3R2jl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n3fagsPpJlS17aPtqefY5q6N.jpg?f=fotoalbum_large)