• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-04 15:35
Zeker, ik speel nog zeer regelmatig na een lange D3 pauze.

Net begonnen na weer een NG+ na eens een Blasphemeous Blade build. dat was idd relatief makkelijk spelen.
Ben nu eens aan het kijken naar wat apartere builds maar op de een of andere manier speel ik altijd heel saai met shield, 1 a 2 incantations en of Giants Hammer STR of Chickenleg Blood met Savage Lion Claw.
Erg saai.

Nu eens de chickenleg op Holy gezet, daar schijnt een bug in spel te zitten dat je scaling op faith extreem sterk is. Maar het blijft dezelfde speelstijl.

heb magic ooit geprobeerd, maar kwam ik niet goed mee uit de verf, teveel resource management.
Zou best dagger build willen doen of ranged want die zijn prima viable maar op de een of andere manier kom ik toch weer terug bij ungabunga builds.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
Shao Kahn schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:03:
heb magic ooit geprobeerd, maar kwam ik niet goed mee uit de verf, teveel resource management.
Zou best dagger build willen doen of ranged want die zijn prima viable maar op de een of andere manier kom ik toch weer terug bij ungabunga builds.
Inderdaad, zeker in de early game wil ik altijd iets nieuws proberen maar eindig altijd weer met de bloodhound blade om vervolgens daar weer mee verder te gaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:00

kujinshi

seven heroes

Ja, ik wil ook varieren in wapens, maar als ik weer eens vastloop bij een dikke baas, dan grijp je toch weer terug naar old trusty wapens.

Nu tegen Consort Radan, heb ik de Ruins Great Sword weer gepakt, alhoewel hij nog steeds gehakt van me maakt. Maliketh kon je al van het veld vegen in 10 seconden, Consort Radan krijgt het gedaan in 5 seconden.

Maar ik geef niet op! Er zijn zoveel wapens en dingen voor strategy. Lekker uitvinden.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24
Niet opgeven inderdaad! Promised Consort Radahn is met grote afstand de moeilijkste boss in ER+DLC. Als je echt niet verder komt zou je hier kunnen kijken voor tips: https://eldenring.wiki.fe...m/Promised+Consort+Radahn
Voor mij was dat Lord's Divine Fortification. Daarna snel gewonnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim8282 op 20-03-2026 18:58 ]

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Bedankt, ik ga allerlei wapens en methoden proberen. Die Consort is nog niet van me af!

Net gehakt gemaakt voor derde keer van Malenia (dit is mijn derde play door Elden Ring, maar de eerste met DLC). Volgende is ook Maliketh om dan ook weer richting originele eindbazen te gaan.

• Shao Kahn
Ik heb met de meeste bazen niet zo'n probleem. maar ik gebruik dan ook zonder schaamte een volledig opgewaardeerde mimic, plus ik ben altijd wel wat overlevelled.
Zo speel ik het spel het liefste, niet al te lastig, en lekker wat aankloten.

Ook heb ik bv in Farum Azula meer moeite met groepjes beastmen dan met Maliketh.

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-04 11:24
Sinds enkele tijd interesse gekregen in het spelen van Elden Ring.

Heeft er iemand tips hoe ik het spel "best" speel? Ik heb totaal geen ervaring met "Souls like" games.
Daarom deze vraag.

• Shao Kahn
welkom bij ER. was ook mijn 1e souls game.

Er zijn mensen die je advies geven een guide erbij te nemen en er zijn mensen die je adviseren de game helemaal blank te spelen.

Beste advies wat ik je kan geven is een beginners tutorial kijken op YT met start tips, mn over hoe combat werkt. Het is geen rocket science, jij zwaait met je zwaard, de tegenstander ook en als jij aan het eind overeidn staat heb je gewonnen. Het is echter geen hack & slash, je moet vooral niet te snel willen aanvallen.
Vijanden verslaan levert je runes op. Runes = XP en gebruik je om te levellen. Als je doodgaat, kan je je runes ophalen op de plek waar je dood bent gegaan.
Neem dan vooral je tijd om lekker te exploren en monsters te killen, het is geen straf om iets overlevelled te zijn namelijk.
Levellen maakt je sterker en stop in het begin vooral je meeste punten in health. je moet namelijk wat klappen kunnen opvangen zonder dood te gaan.

Maar wat nog belangrijker is dan levellen, is je wapen upgraden met smithing stones die je her en der vind. Je kunt niet zomaar al je wapens upgraden wegens tekort aan smithing stones.

oh, en probeer niet het verhaal te volgen. Niet te doen. Er zijn NPC's maar die zwetsen maar wat in de ruimte. als je die quests wilt volgen adviseer ik om op gegegeven moment een guide erbij te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Shao Kahn op 24-03-2026 09:49 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:57

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Daar sluit ik mij bij aan. als het je eerste soulslike game is dan ga je hoogst waarschijnlijk veel je hoofd stoten in het begin :P

Neem de tijd. ga inderdaad zoals @Shao Kahn zegt niet als een hack en slash game erop in. Kies de momenten dat je aan valt.

Elden Ring is een hele erge open world game en het houd heel weinig je hand vast. Vooral met quests is dit best lastig in het begin omdat je meer gewoon een opdracht van een NPC krijgt dan dat je een questjournal met markeringen hebt enzo bijvoorbeeld.

Je vind op de map deze gele licht stralen hier en daar en dat geeft een beetje je richtlijn aan welke kant je op wilt gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4M84tj_ph7I30XPUwF9ff8AcJTI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iaVIVpedr07ngFvB4HPUygUz.png?f=user_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:55
HeRSteiN schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:26:

Heeft er iemand tips hoe ik het spel "best" speel? Ik heb totaal geen ervaring met "Souls like" games.
Daarom deze vraag.
Even één ding, Elden Ring is geen "Souls like" maar een echte "Souls game". :P

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-04 11:24
Dank voor jullie tips! Hier ga ik deze avond mee aan de slag. @Shao Kahn @Ricmaniac

@Loei123 Sorry, je hebt gelijk haha. My Bad

• Shao Kahn
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:28:

Je vind op de map deze gele licht stralen hier en daar en dat geeft een beetje je richtlijn aan welke kant je op wilt gaan.

[Afbeelding]
ik zou daar in begin vooral niet teveel naar kijken. lekker rondhuppelen en xp krijgen voordat je direct naar 1e legacy dungeon gaat zorgt voor een fijnere minder frustrerende ervaring.
maar de tip is geldig uiteraard- later als je verder wilt met verhaal volg je generiek de lichtstralen idd ;)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
Shao Kahn schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:28:
[...]

ik zou daar in begin vooral niet teveel naar kijken. lekker rondhuppelen en xp krijgen voordat je direct naar 1e legacy dungeon gaat zorgt voor een fijnere minder frustrerende ervaring.
maar de tip is geldig uiteraard- later als je verder wilt met verhaal volg je generiek de lichtstralen idd ;)
eens, mijn eerste 30 uur waren alleen in Limgrave etc :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24
@HeRSteiN ik heb in het begin deze erbij gepakt: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
Geeft je een indicatie waar je naartoe moet, hoe de wereld eruit ziet, en waar je vooral in het begin niet naartoe moet.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:43

vhal

ಠ_ಠ

En pak gelijk die quest van die NPC op het paard als je net in Limgrave komt :+

Mooie game overigens, ik moet het maar weer eens oppakken want het is echt te lang geleden dat ik Elden Ring heb gespeeld :-(

Strava

• Shao Kahn
vhal schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:26:
En pak gelijk die quest van die NPC op het paard als je net in Limgrave komt :+
Geeft die draak direct rechts van starting area niet ook een quest als je met hem probeert te praten? :)

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

HeRSteiN schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:26:

Daarom deze vraag.
Veel plezier, ik vind het één van de beste spellen sinds 2020.

En speel het in je eigen tempo en kijk GEEN Youtube of guides. Zelf dingen uitvinden en ontdekken is het beste. Als een eindbaas te moeilijk is, ga de andere kant op andere dingen ontdekken. Je wordt vanzelf sterker en kan dan terugkomen bij eindbazen.

En probeer alle wapens, er is zoveel keuze in magic/items/wapens/schilden.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
2 weken geleden ook maar Elden Ring voor PS5 aangeschaft, zit ook nog DLC voor Erdtree bij.
Maar eerst maar even het origineel uitspelen. Ik vind het in ieder geval een erg mooie game waar ik nog heel wat uren zoet mee ga zijn. Als je een boss niet kunt verslaan eromheen lopen en verderop op de map een beetje rondlopen en kijken wat je daar allemaal kunt vinden. Sites of Grace vinden maakt het ook makkelijker om snel te travellen over de map. Als je een paar levels omhoog bent dan nog een keer terug naar de boss en opnieuw proberen.

Verder is het ook een kwestie van leren blocken en dodgen. Het vechten zit best goed in elkaar. Een van mijn favoriete games nu al.

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Veel plezier Vlassie.:) Vooral het aantal wapens/magic en manieren van vechten en vijanden verslaan is gigantisch. Kijk geen YT's of guides maar zwerf zelf rond door het spel. Dan is het het leukst.

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Voor de ervaren Elden Ring speler, er is ook een gigantische MOD uit voor het spel en dat ziet er fantastisch uit met overal nieuwe dingen, nieuwe vijanden, bazen, levels, classes, wapens, armor. Kijk hier eens voor een indruk:

YouTube: I Played The CONVERGENCE Mod And You Still Have To
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten