Acties:
  • +5 Henk 'm!
Alle 10 Remembrances Bosses zijn neer!

Wat een avontuur weer, wel iets sneller dan ik had gehoopt en verwacht maar heb echt van elk moment genoten en ik zal waarschijnlijk nog steeds meer dan de helft gemist hebben ;)

Enige wat ik echt jammer vindt is dat er nog steeds geen Photo Mode in zit dus we moeten het maar met een screenshot doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV4ZQr-nyOUl3_lej_epqT_78Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaVRwhfImjQp6BbaxfeAjPkc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsmeJiNNPIL7pHtVlnkDi8nYFjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPmpH1oIGVSd6CVEDfm57spW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16

JSchut

.....

Greatsword schreef op maandag 24 juni 2024 @ 05:35:
Alle 10 Remembrances Bosses zijn neer!

Wat een avontuur weer, wel iets sneller dan ik had gehoopt en verwacht maar heb echt van elk moment genoten en ik zal waarschijnlijk nog steeds meer dan de helft gemist hebben ;)

Enige wat ik echt jammer vindt is dat er nog steeds geen Photo Mode in zit dus we moeten het maar met een screenshot doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes!

Welk level zijn je DLC upgrades?

Hier nu level 13 en 7.

Ik heb echt het idee dat ik heel grondig ben geweest tot nu toe. Ben nu in het laatste gebied wat op m.n map onbekend is (links boven). Maar iets zegt me dat de upgrade tot 20 en 10 gaan. Dan mis ik er nog best een hoop. Als ze tot 15 en 10 gaan dan valt het wel mee.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-10 19:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb wel een beetje moeite met het verhaal moet ik zeggen. Ok ok, ik ben nog niet zo ver gevorderd, maar je komt bijvoorbeeld bij de Dancing Lion, ziet een filmpje, maar er wordt niks uitgelegd/gezegd (wel een meesterlijke brul trouwens).

Waarom ben je daar. Wie is de Dancing Lion. Waarom moet je die boss killen (ja uiteindelijk moet je er voorbij omdat erachter weer iets zit waar je nog niet direct bij kan). Maar goed, wellicht wordt het later duidelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 24-06-2024 08:40 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ricmaniac schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:13:
Is het ook aan te raden de DLC pas in te gaan als je alles gekilled hebt van de main bosses in de base game of kan je net zo goed gewoon de DLC in gaan zodra je die unlocked
Om eerlijk te zijn heb ik hier best wel even over zitten twijfelen, ik zat namelijk met dezelfde vraag ( en ik had de base game nog niet uitgespeeld ) uit eindelijk heb ik besloten om eerst de hele base game te doen en daarna pas de DLC in te gaan ( ondanks dat ik al het punt voorbij ben waarop ik de DLC in kan ).

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Spoiler alerts mensen... De DLC is nog geen week uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ShadowBumble schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:55:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik hier best wel even over zitten twijfelen, ik zat namelijk met dezelfde vraag ( en ik had de base game nog niet uitgespeeld ) uit eindelijk heb ik besloten om eerst de hele base game te doen en daarna pas de DLC in te gaan ( ondanks dat ik al het punt voorop ik de DLC in kan voorbij ben ).
Ja ik ga het op dezelfde manier doen ja

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Ik ben erg aan het genieten van de DLC, de eerste twee remembrance bosses en een zooitje optionele bosses inmiddels ook neer. De legacy dungeons doen het weer goed, maar de overworld kan mij nog altijd weinig bekoren.

Al moet ik wel zeggen; waar de basegame een mooie overworld had, heeft de DLC echt een schitterende overworld. Vooral de eerste stappen, geweldig plaatje. :D
Ricmaniac schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:13:
Is het ook aan te raden de DLC pas in te gaan als je alles gekilled hebt van de main bosses in de base game of kan je net zo goed gewoon de DLC in gaan zodra je die unlocked
Maakt voor zover ik kan zien niet bijster veel uit, de DLC schaalt ongeacht je level aardig mee. Ik had op m'n toen SL130 character weinig moeite met de latere content/bosses uit de base game, maar in de DLC krijg ik inmiddels alweer op SL155 toch pittig vaak weerstand. :)

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 24-06-2024 09:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:57
Zit momenteel in shadows keep ofzoiets. Wat een leuke plaats is dat. Heb natuurlijk heel veel side stuff gedaan en op onderzoek geweest. Moet dan ook veel markers zetten zodat ik weet dat ik daar nog moet terug komen.... Anders loop ik verloren. Denk 3 bosses zijn tegen gekomen voorlopig. Heeft er al iemand die grote beer gespot..... juist voor de shadows keep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Loei123 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:55:
Spoiler alerts mensen... De DLC is nog geen week uit.
Hoe moet dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

code:
1
[spoiler] Spoiler tags [/spoiler]

spoiler:
Zo dus :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
D4NG3R schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:21:
[...]

code:
1
[spoiler] Spoiler tags [/spoiler]

spoiler:
Zo dus :)
Ah gelukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
Ben toch al tot de vierde verdieping geraakt... in shadow castle...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:33
spoiler:
Jezus kom ik Dragon's Pit tegen die Magma Wyrm met mijn bonk set, 95str en 95 vig en ik sla geen deuk in pakje boter en ga te snel neer. Ik zie ook geen flikker daar. En geen summons :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Shao Kahn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:41:
spoiler:
Jezus kom ik Dragon's Pit tegen die Magma Wyrm met mijn bonk set, 95str en 95 vig en ik sla geen deuk in pakje boter en ga te snel neer. Ik zie ook geen flikker daar. En geen summons :)
Heeft mij ook 20 pogingen nodig gehad. Verder ben ik daar nog niet gegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Shao Kahn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:41:
spoiler:
Gelukkig ben ik niet de enige die daar dus moeite heeft.. terwijl Renalla was 2 tries en down :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Secsytime schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:34:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enige die daar dus moeite heeft.. terwijl Renalla was 2 tries en down :F ;w
spoiler:
Al in shadows keep geweest. Machtig kasteel met al die verdiepingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:54
Ik probeer dit topic eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden ivm spoilers maar ik heb een algemene vraag.

Ik heb vaker screenshots gezien dat nieuwe items die je oppakt met een uitroepteken weergeven worden sinds de laatste update.

Ik ben nu bezig met de DLC dus ik heb al een overvolle inventory, wapens en armour dus het is een welkome toevoeging.

Alleen ik zie geen uitroeptekens dus ik ben een paar minuten kwijt om het nieuwe item te zoeken en aangezien het verhaal grotendeels verteld wordt door item descriptions wil ik dit niet missen.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Had eerst even moeten googlen. Het staat blijkbaar by default uit in de settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnEyekl8BEm1KonvZt773SamiGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBqeXhnVBaaYYNlhChFzVfs9.jpg?f=fotoalbum_large

Credits aan https://www.youtube.com/watch?v=Wt5Rb-_Ni9o

[ Voor 31% gewijzigd door Bobo221 op 24-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:57
Wolverine9000 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:37:
[...]

spoiler:
Al in shadows keep geweest. Machtig kasteel met al die verdiepingen
spoiler:
daar mijn grootste WTF moment gehad tot nu als ik me niet vergis, meteen bij binnenkomst die hippo/egel beest-boss-ding.

valt me sowieso op dat in de DLC veel bosses erg direct zijn ivm elden ring, maar misschien moet ik er gewoon ff weer inkomen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Bobo221 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:44:
Ik probeer dit topic eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden ivm spoilers maar ik heb een algemene vraag.

Ik heb vaker screenshots gezien dat nieuwe items die je oppakt met een uitroepteken weergeven worden sinds de laatste update.

Ik ben nu bezig met de DLC dus ik heb al een overvolle inventory, wapens en armour dus het is een welkome toevoeging.

Alleen ik zie geen uitroeptekens dus ik ben een paar minuten kwijt om het nieuwe item te zoeken en aangezien het verhaal grotendeels verteld wordt door item descriptions wil ik dit niet missen.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
geen idee, misschien is het een setting?
mijn ng2/3 character heeft alles in overvloed waardoor ik nieuwe items simpelweg vrijwel niet kan terugvinden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:54
Bossie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:45:
[...]

geen idee, misschien is het een setting?
mijn ng2/3 character heeft alles in overvloed waardoor ik nieuwe items simpelweg vrijwel niet kan terugvinden.
Is inderdaad een setting, zie mijn vorige post. Ja ik had dat dus ook dat ik nieuwe items niet altijd kon terugvinden maar met de nieuwe settings krijg je dus ook een aparte tabblad in je menu met "recent items" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Bossie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:44:
[...]

spoiler:
daar mijn grootste WTF moment gehad tot nu als ik me niet vergis, meteen bij binnenkomst die hippo/egel beest-boss-ding.

valt me sowieso op dat in de DLC veel bosses erg direct zijn ivm elden ring, maar misschien moet ik er gewoon ff weer inkomen
spoiler:
Ja die baas komt direct op u afgelopen. Na tien pogingen is het mij gelukt.... zit nu op de vierde verdieping. Maar je moet tot de 7de geraken. Ne maat van mij zegt wel dat je eerst naar de prayer room moet gaan op een andere locatie. Voor je de main boss gaat proberen. Dus tot op de 7de vloer. Grace pakken. En de prayer room zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Bobo221 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Is inderdaad een setting, zie mijn vorige post. Ja ik had dat dus ook dat ik nieuwe items niet altijd kon terugvinden maar met de nieuwe settings krijg je dus ook een aparte tabblad in je menu met "recent items" _/-\o_
Ja dat is wel handig die aanpassing. Anders moest je altijd goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
voor de nieuwe mensen zoek zoveel mogelijk scadutree fragments en die andere. Maakt je echt wel sterker. Want het is nodig... had beter een death counter bijgehouden. Heb er al meer als genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Bobo221 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:50:
[...]

top vanavond ff kijken dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Als je alleen de main path volgt dan mis je heel veel. Ik verken alles en blijf zoeken zonder hulp tot ik op die plaats kom. Elk stuk dat je bekijkt hoog of laag. Je kan overal komen. Het heeft wel beetje zoek werk. Maar dat maakt het juist leuk. Ale mijn mening natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Wolverine9000 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:04:
Als je alleen de main path volgt dan mis je heel veel. Ik verken alles en blijf zoeken zonder hulp tot ik op die plaats kom. Elk stuk dat je bekijkt hoog of laag. Je kan overal komen. Het heeft wel beetje zoek werk. Maar dat maakt het juist leuk. Ale mijn mening natuurlijk...
Ik was de main path na 2 graces eigenlijk al kwijt, ben nu vooral bezig om te kijken waar ik heen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
asdfqwerty schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Ik was de main path na 2 graces eigenlijk al kwijt, ben nu vooral bezig om te kijken waar ik heen moet
spoiler:
Ga naar shadow keep tot de 7de verdieping. Maar vecht messmer niet. Doe eerst andere regio's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slide74
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-10 20:03
Ik ben geheel opnnieuw begonnen want ik ben oud en heb de training gewoon nodig...
Ik heb een oudere PC maar en naast matige fps te veel lagspikes en micro stutters (nog in de oude content). Ik heb er ruim 1000 uur al inzitten en had hier eerder geen last van. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 28-10 21:08
Wow! Mensen zijn al zo ver. Hoe dan? Ik heb er helaas niet de tijd voor om er echt lang aan te zitten op het moment. Tijdens de base game release had ik die tijd wel. Kom op agenda, laat even wat gaten vallen! Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:15:
[...]

Netjes!

Welk level zijn je DLC upgrades?

Hier nu level 13 en 7.

Ik heb echt het idee dat ik heel grondig ben geweest tot nu toe. Ben nu in het laatste gebied wat op m.n map onbekend is (links boven). Maar iets zegt me dat de upgrade tot 20 en 10 gaan. Dan mis ik er nog best een hoop. Als ze tot 15 en 10 gaan dan valt het wel mee.
Op het einde zat ik zelf op level 12 maar na 5 pogingen bij de eindbaas kreeg ik hem niet eens voor 1/3 neer, dus toen maar even deze guide bekeken om na te gaan welke ik allemaal gemist heb. De meeste waren echt heel simpel maar het is vooral kennis en exploration dat loont ;)

En ja, uiteindelijk is het level 20 geworden, maar zelfs toen heeft het me denk nog een half uur aan pogingen gekost om uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

4acesNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:09:
Wow! Mensen zijn al zo ver. Hoe dan? Ik heb er helaas niet de tijd voor om er echt lang aan te zitten op het moment. Tijdens de base game release had ik die tijd wel. Kom op agenda, laat even wat gaten vallen! Haha!
Ik zit nu 24 uur in de DLC en denk dat ik er wel bijna ben. Ben nu aan naar wat mij lijkt het laatste gebied. Maar wie weet is er meer dan het oog kan zien ;)

Tot nu toe vermaak ik mij prima. Het is idd een stuk moelijker dan de main game.
Voelt het beetje het zelfde zoals met wat ik met de Ringed City DLC van DS3 had.

Ik had wel verwacht dat het moeilijker en redelijk groot zou zijn. Maar vooral qua grootte blijft de game mij steeds verbazen.

Voor de zekerheid even in spoiler tags.
Onderstaande heb ik wel even geprobeerd maar daarna constant geskipt. Die wil ik als ik de DLC uit heb ook nog wel even proberen :) Benieuwd of ze nog wat leuks droppen.
spoiler:
Fire Golems die je direct in het begin ziet en later nog vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
4acesNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:09:
In heb er misschien 4-6 uurtjes inzitten nu aangezien ik zaterdagavond de tijd even was vergeten (3 uur gespeeld, te druk met verkennen :P ).

De timing van de DLC is gewoon ff verkeerd, deze zou ik rond de kerst vakantie / begin januari moeten hebben als je door het weer gewoon niet buiten wilt zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Haha, inderdaad! We hebben eindelijk mooi weer. *kijkt naar ER: DLC! Kijkt naar mooi weer! Kijkt naar ER: DLC! Kijkt naar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
4acesNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:48:
Haha, inderdaad! We hebben eindelijk mooi weer. *kijkt naar ER: DLC! Kijkt naar mooi weer! Kijkt naar ER: DLC! Kijkt naar..
Tijd om de PC buiten neer te zetten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRR-kJ26zp2hAR0kJddTnlFzPl85PQ5usbf2Q&usqp=CAU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik speel op de PS5. Ik heb ook een Steam Deck, maar daar ben ik nog niet zo ver mee in de game. Maar de mogelijkheid is er! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 13:14
Moet zeggen dat ik de open wereld wel echt heel tof vind; zoveel plekken te ontdekken waar je zomaar aan voorbij zou kunnen gaan. Laatst helemaal afgedaald in ruines en daarna omhoog klimmen via een waterput en dan kom je gewoon in een hele nieuwe zone terecht! Zin om vanavond weer verder te gaan met de paladin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cx5nHvwHZbWF8QSmVQxnq77LhWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjxAJuole8cPZIiRDKVomjrw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
Secsytime schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:34:
[...]

Rennala is ook wel de überpussy van alle Fromsoftware bosses.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06:49
From scratch begonnen om weer in het spel te komen, 2 jaar is lang. Leuk om weer te spelen, benieuwd naar de DLC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de Side Quests heb ik trouwens deze guides bekeken/gevolgd. Gelukkig viel het allemaal reuze mee qua lengte en is er maar 1 cruciaal moment en dat was eigenlijk best wel logisch/duidelijk en vergelijkbaar met de base game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zijn de sidequests een beetje te volgen zonder guides? In de basegame vond ik dat echt onnavolgbaar en heb ik de belangrijkste letterlijk stap voor stap met guides moeten doen.

De performance is overigens wel weer echt des FormSoftwares. Manmanman wat een framedrops en pop-in in het eerste open gebied. Moeten ze toch eens wat aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 24-06-2024 15:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:30:
[...]

Zijn de sidequests een beetje te volgen zonder guides? In de basegame vond ik dat echt onnavolgbaar en heb ik de belangrijkste letterlijk stap voor stap met guides moeten doen.
Dit keer denk 50/50. Voordeel dat veel NPC's beginnen bij Sites of Grace's.

Sommige kan je per ongeluk gewoon doen/vinden. Maar er zitten er ook tussen die wat mij betreft echt onmogelijk zijn zonder guides. Vooral die van Freya, St Trina en Count Ymir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
En in het begin zag je geen NPC markers. NA een update toen der tijd gelukkig wel. Dat helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Greatsword schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Dit keer denk 50/50. Voordeel dat veel NPC's beginnen bij Sites of Grace's.

Sommige kan je per ongeluk gewoon doen/vinden. Maar er zitten er ook tussen die wat mij betreft echt onmogelijk zijn zonder guides. Vooral die van Freya, St Trina en Count Ymir.
Freya ben ik al tegengekomen, dus ga er van uit dat ik haar questline gestart ben :P
Eerst maar eens wat meters met de mainstory maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
De performance valt op ps5 hier wel mee, heeel af en toe wat stuttering. Lijkt wel iets meer te zijn dan basegame maar daar heb ik het echt zelden.

Ik zit nog in 1e gebied en hoop wel dat er ook van vrolijkere omgevingen komen want het is me toch een potje depressief in/rond dat 1e gebied..

Granted - het hoeft geen Astroboy of Super Mario te zijn maar Limgrave/Liurnia/ altus - daar was het tenminste wel gewoon licht :). Zelfs Caelid is prettiger dat de SOTE start area :)

spoiler:
ik kom ook (nog) niet langs darkgoal knight of hoe heet dat beest. maar dat is mijn eigen schuld want ik speel te ongeduldig. wel leuke fight dat, itt magma wyrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Shao Kahn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:53:
De performance valt op ps5 hier wel mee, heeel af en toe wat stuttering. Lijkt wel iets meer te zijn dan basegame maar daar heb ik het echt zelden.

Ik zit nog in 1e gebied en hoop wel dat er ook van vrolijkere omgevingen komen want het is me toch een potje depressief in/rond dat 1e gebied..

Granted - het hoeft geen Astroboy of Super Mario te zijn maar Limgrave/Liurnia/ altus - daar was het tenminste wel gewoon licht :). Zelfs Caelid is prettiger dat de SOTE start area :)

spoiler:
ik kom ook (nog) niet langs darkgoal knight of hoe heet dat beest. maar dat is mijn eigen schuld want ik speel te ongeduldig. wel leuke fight dat, itt magma wyrm
spoiler:
die heb ik eerst geskipped, de andere bosses daarna waren veel makkelijker maar dan kan ook aan de build/boss combo liggen. Heb het path in het 1e gebied al even naar beneder gevolgd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inmiddels is de avond nog jong en we hebben alweer heel wat progress gemaakt:

- Malenia down na pakweg 13 tries
- Maliketh down na 3 tries

Maliketh viel een beetje tegen zijn moveset is redelijk voorspelbaar (of ik stond nog in focus mode van Malenia) dus dat was dan ook redelijk onder de knie tot nu toe was zeker Malenia de moeilijkste boss. Nu dus echt in de home stretch van de base game :D Heb er zin in !

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 24-06-2024 21:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001

Soullie

Planeshift

Mesmer is me toch portie irritant zeg, hij is wel behoorlijk dood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Bossie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:23:
[...]

spoiler:
die heb ik eerst geskipped, de andere bosses daarna waren veel makkelijker maar dan kan ook aan de build/boss combo liggen. Heb het path in het 1e gebied al even naar beneder gevolgd?
spoiler:
je bedoelt naar die ruine half onder water waar je je 1e scadufragment vindt? yes.

Overigesn werd ik helemaal gek van die neverending jagged drakes en die ancient variant. die laatste heb ik dus maar geskipped. seems to be the new norm :)

Ben nog veel aan het pielen met build. Bonk of Bleed, vind nog geen common build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Shao Kahn schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:49:
[...]

spoiler:
je bedoelt naar die ruine half onder water waar je je 1e scadufragment vindt? yes.

Overigesn werd ik helemaal gek van die neverending jagged drakes en die ancient variant. die laatste heb ik dus maar geskipped. seems to be the new norm :)

Ben nog veel aan het pielen met build. Bonk of Bleed, vind nog geen common build
spoiler:
nee church waar je meteen twee krijgt? en een hammer. Zou de naam ingame moeten checken maar vanavond pas weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:53:
spoiler:
Taaie miniboss ja.

In de basis is hij heel simpel, alleen doet hij belachelijk veel damage. Met 60 vigor ben je er met twee klappen wel af. Het is makkelijk afstand bewaren en zn kruisboog is simpel te ontwijken door naar links of rechts te rennen, daarna heb je tijd om hem pijn te doen. Als je meer van het betere beukwerk bent, moet je zorgen dat je aanvallen zn stance breken, zodat zijn aanval afbreekt en hij je niet kan aanvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 25-06-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hulleman schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Taaie miniboss ja.

In de basis is hij heel simpel, alleen doet hij belachelijk veel damage. Met 60 vigor ben je er met twee klappen wel af. Het is makkelijk afstand bewaren en zn kruisboog is simpel te ontwijken door naar links of rechts te rennen, daarna heb je tijd om hem pijn te doen. Als je meer van het betere beukwerk bent, moet je zorgen dat je aanvallen zn stance breken, zodat zijn aanval afbreekt en hij je niet kan aanvallen.
Ja ik heb zijn moveset in de gaten en kruisboog dodgen is prima te doen maar het is wat je zegt: hij slaat heel hard. Met Giant's Hammer & Fingerprint shield icm curved sword talisman guard counteren werkt op zich prima maar ga ik snel door stamina. Vanavond maar met godskin peeler/blood en Fingerprint hem proberen te kietelen. zat nog te denken aan Blackflame Tornado maar denk dat hij daar te snel voor is.

Ik vind het eerlijk gezegd de leukste ER fight tot nu toe. Ik haat fights zoals Maliketh die gewoon té chaotisch zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:59
Moet zeggen dat ik de kritiek dat het spel te moeilijk is wel een beetje snap. Ik speel wel zonder summons, dus geen idee hoe de moeilijkheidsgraad is mét. De mobs ed. zijn prima te doen vooralsnog, maar dan kom je bij de baas en dan wordt je helemaal kapot gemept in no-time elke keer, flinke spike dan in moeilijkheid. Het voelt inderdaad of ze van elke (mini)baas een Malenia proberen te maken, en elke keer een paar uur vast zitten bij de baas begint een beetje vervelend te worden op een gegeven moment.

Wel nog steeds een topgame hoor, maar ga er wel een guide bijpakken om in ieder geval geen Scudatree-fragments te missen.

Ter context, ik heb elke Soulsborne+uitbreidingsset uitgespeeld tot nu toe :+

[ Voor 6% gewijzigd door CrabpPeople op 25-06-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Ja ik heb zijn moveset in de gaten en kruisboog dodgen is prima te doen maar het is wat je zegt: hij slaat heel hard. Met Giant's Hammer & Fingerprint shield icm curved sword talisman guard counteren werkt op zich prima maar ga ik snel door stamina. Vanavond maar met godskin peeler/blood en Fingerprint hem proberen te kietelen. zat nog te denken aan Blackflame Tornado maar denk dat hij daar te snel voor is.

Ik vind het eerlijk gezegd de leukste ER fight tot nu toe. Ik haat fights zoals Maliketh die gewoon té chaotisch zijn
Godskin peeler zal werken denk ik. Ik heb hem met twee poleblades +25 gesloopt, waarvan ik Eleonora's poleblade ash of war gebruikte (blood dance ofzo). Echt een gestoorde aow die de blackgaol knight echt sloopte.

Als je te snel door je stamina heen gaat kun je de turtle talisman gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 25-06-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
gebruikt iemand het nieuwe dualshield. Je kan er mee aanvallen ook. Maar heeft helaas geen 100 procent damage tegen houden. Gisteren ook three lion shield gevonden. Dual is level 25. De andere moet ik nog uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Godskin peeler zal werken denk ik. Ik heb hem met twee poleblades +25 gesloopt, waarvan ik Eleonora's poleblade ash of war gebruikte (blood dance ofzo). Echt een gestoorde aow die de blackgaol knight echt sloopte.

Als je te snel door je stamina heen gaat kun je de turtle talisman gebruiken
Poleblade +10 bedoel je denk ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Poleblade +10 bedoel je denk ik. ;)
Scherp, die +10, de ander +25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 15:03
Afgelopen weekend Elden Ring besteld om te gaan spelen op mijn PS5.
Heb nog nooit zulke games van Fromsoftware gespeeld dus ben eens benieuw of het me kan bekoren om 100x dood te gaan.

Ben me nu rustig aan aan het verdiepen in het te kiezen personage, ik denk om te kiezen voor Samurai of Vagebond. Magic zal ik waarschijnlijk niet snel gaan gebruiken namelijk.

Zijn er iets van "Leveling Guides" beschikbaar of builds die bijvoorbeeld sterk kunnen zijn, of is het meer een Trail en Error iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-10 22:53
Swaxie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:57:
Heb nog nooit zulke games van Fromsoftware gespeeld dus ben eens benieuw of het me kan bekoren om 100x dood te gaan.

Ben me nu rustig aan aan het verdiepen in het te kiezen personage, ik denk om te kiezen voor Samurai of Vagebond. Magic zal ik waarschijnlijk niet snel gaan gebruiken namelijk.

Zijn er iets van "Leveling Guides" beschikbaar of builds die bijvoorbeeld sterk kunnen zijn, of is het meer een Trail en Error iets?
Ik gebruik zelf altijd de volgende wiki: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Elden+Ring+Wiki
Hier staan ook enorm veel builds op met elk een youtube "tutorial" die de build uitlegt.

Kijk vooral naar de early game builds, de rest is pas interessant als je rond de 150lvl zit.

En gezien dit je eerste Souldborn game is, dan is vagabond (i.v.m gebruik van schild) zeker aan te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door Pannekook op 25-06-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Trial en error ga je heel snel doorhebben met deze game :) Het doodgaan aspect wat mensen zo afschrikt wen je vrij snel aan en ook dat er consequenties aan zitten. De game compenseert dat ruim voldoende door de resources die je kwijt raakt ook nagenoeg zo snel weer kan terug verdienen (of zelfs oppakken).
Er zijn meerdere guides en builds beschikbaar, ik persoonlijk vind het heerlijk om gewoon eens rond te dwalen maar zelf gebruikt ik ook een "guide " om in ieder geval even iets te hebben om op terug te vallen als ik een "okay wat nu moment heb. Er is dus niet echt een levelling guide maar er zijn genoeg guides die je de opbouw van een bepaalde build laten zien. Vaak zijn ze in bracket ingedeelt wat dat aangaat is de Wiki van Fextralife er goed in die gaat per 50levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:11

snmght

imho dan he

Morrar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:53:
Moet zeggen dat ik de open wereld wel echt heel tof vind; zoveel plekken te ontdekken waar je zomaar aan voorbij zou kunnen gaan. Laatst helemaal afgedaald in ruines en daarna omhoog klimmen via een waterput en dan kom je gewoon in een hele nieuwe zone terecht! Zin om vanavond weer verder te gaan met de paladin:

[Afbeelding]
Wauw, die ziet er sick uit! Waar kijken we naar qua uitrusting?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
ben tot messmer grace geraakt. Wat een hell de shadow keep. Ga hem nog niet bekampen. Eerst nog wat andere regio's ontdekken. Heb nog zo veel te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wolverine9000 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:25:
gebruikt iemand het nieuwe dualshield. Je kan er mee aanvallen ook. Maar heeft helaas geen 100 procent damage tegen houden.
Een Dual shield build? :P klinkt echt vet haha.. nog niet voorbij zien komen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Een Dual shield build? :P klinkt echt vet haha.. nog niet voorbij zien komen.
Vind je in de dlc. Heb gelukkig alle bell bearings voor de smithing stones. Elk wapen dat ik vind en shield level ik direct tot de max. Effe uittesten en dan zie ik wel. Gebruik voorlopig de great katana die ik gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001

Soullie

Planeshift

CrabpPeople schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:49:
Moet zeggen dat ik de kritiek dat het spel te moeilijk is wel een beetje snap. Ik speel wel zonder summons, dus geen idee hoe de moeilijkheidsgraad is mét. De mobs ed. zijn prima te doen vooralsnog, maar dan kom je bij de baas en dan wordt je helemaal kapot gemept in no-time elke keer, flinke spike dan in moeilijkheid. Het voelt inderdaad of ze van elke (mini)baas een Malenia proberen te maken, en elke keer een paar uur vast zitten bij de baas begint een beetje vervelend te worden op een gegeven moment.

Wel nog steeds een topgame hoor, maar ga er wel een guide bijpakken om in ieder geval geen Scudatree-fragments te missen.

Ter context, ik heb elke Soulsborne+uitbreidingsset uitgespeeld tot nu toe :+
Ik denk dat veel mensen tegenvalt dat hun overpowerd character van de main game, niet alles in 1x neer mept.
En de nieuwe dlc powerups niet verzameld.

Het is in het begin pittig, maar niet onmogelijk, ook denk ik dat veel mensen tijd niet meer gespeeld hebben en wellicht wat geroest zijn in hun skills....

Duurde bij mij ook ff tot ik de flow weer te pakken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
snmght schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:17:
[...]
Wauw, die ziet er sick uit! Waar kijken we naar qua uitrusting?
Thanks het is een beetje een bijeengeraapte verzameling:

Wapen: Black Steel Greathammer (DLC, https://eldenring.wiki.fe...m/Black+Steel+Greathammer)
Shield: Golden Greatshield (base, https://eldenring.wiki.fextralife.com/Golden+Greatshield)
Helm: Greathelm (base, https://eldenring.wiki.fextralife.com/Greathelm)
Armor: Divine Bird Warrior Armor (DLC, https://eldenring.wiki.fe...Divine+Bird+Warrior+Armor)
Legs: (base, https://eldenring.wiki.fextralife.com/Scaled+Greaves)
Gloves: (base, https://eldenring.wiki.fextralife.com/Scaled+Gauntlets)

Op het wapen zit Sacred Blade die zorgt voor de gele gloed.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 25-06-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:07:
Mesmer is me toch portie irritant zeg, hij is wel behoorlijk dood ;)
Iemand heeft weer een of andere Bleed Build uitgevonden waarmee die binnen 4 meppen dood is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wolverine9000 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Vind je in de dlc. Heb gelukkig alle bell bearings voor de smithing stones. Elk wapen dat ik vind en shield level ik direct tot de max. Effe uittesten en dan zie ik wel. Gebruik voorlopig de great katana die ik gevonden heb.
Zijn er ook bell bearings voor de ancient smithing stones? Die stone om wapens naar lvl 10 of 25 te tillen. Ik heb alle bell bearings om de wapens tot +9/+24 te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hulleman schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Zijn er ook bell bearings voor de ancient smithing stones? Die stone om wapens naar lvl 10 of 25 te tillen. Ik heb alle bell bearings om de wapens tot +9/+24 te upgraden.
Voor zover ik weet zijn die niet te koop In de base game (geen idee van de DLC) en er zijn maar 7 Ancient Sombers (om een unique naar +10 te brengen) te vinden als je er meer wilt zul je ze moeten gaan halen in NG+X.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 25-06-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ShadowBumble schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Voor zover ik weet zijn die niet te koop In de base game (geen idee van de DLC) en er zijn maar 7 Ancient Sombers (om een unique naar +10 te brengen) te vinden als je er meer wilt zul je ze moeten gaan halen in NG+X.
Ok, ik was ook in die veronderstelling. Ik heb er nog wel een aantal, maar die beperkte ancient smithing stones belemmeren wel in de wapens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 20-10 09:56
Misschien was dit al bekend niet, maar dit is wel gaaf zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hulleman schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:01:
[...]

Ok, ik was ook in die veronderstelling. Ik heb er nog wel een aantal, maar die beperkte ancient smithing stones belemmeren wel in de wapens.
Nee, beste manier is dus om te vragen of iemand ze voor je wil droppen op max level.

Of deels zelf doen door:
  • Je Savefile handmatig up te loaden naar de Cloud (PS5 Auto save upload uitzetten)
  • Wapens upgraden naar Max level
  • Vraag of iemand even in multiplayer een sessie met je wil starten zodat jij even de wapens kan droppen
  • Vervolgens download je dan je savefile uit de cloud
  • 2de sessie met die persoon starten zodat hij ze kan teruggeven ;)
Benodigdheden zijn alleen FURLCALLING FINGER REMEDY en DUELIST'S FURLED FINGER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Soullie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Ik denk dat veel mensen tegenvalt dat hun overpowerd character van de main game, niet alles in 1x neer mept.
En de nieuwe dlc powerups niet verzameld.

Het is in het begin pittig, maar niet onmogelijk, ook denk ik dat veel mensen tijd niet meer gespeeld hebben en wellicht wat geroest zijn in hun skills....

Duurde bij mij ook ff tot ik de flow weer te pakken had.
Exact dit. Het levelsysteem werkt anders in de DLC, waardoor je in het begin veel minder krachtig bent dan in de basegame en inderdaad roestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Pannekook schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Ik gebruik zelf altijd de volgende wiki: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Elden+Ring+Wiki
Hier staan ook enorm veel builds op met elk een youtube "tutorial" die de build uitlegt.

Kijk vooral naar de early game builds, de rest is pas interessant als je rond de 150lvl zit.

En gezien dit je eerste Souldborn game is, dan is vagabond (i.v.m gebruik van schild) zeker aan te raden.
WEl jammer dat er voor die vagabond geen beginnerguide is(over het algemeen geen guide?) of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
[...]

Nee helaas. Die moet je vinden in de wereld. Heb er al een paar gevonden hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Swaxie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:08:
[...]

WEl jammer dat er voor die vagabond geen beginnerguide is(over het algemeen geen guide?) of mis ik iets?
Wat je nu nog mist is inzicht in hoe de game werkt. Je bent zo vrij als je maar kan zijn. Je kan helemaal zelf kiezen wat je gaat upgraden. HP, Stamina, Strength enz.

Ook ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Gewoon lekker experimenteren dus, is het te moeilijk ga dan ergens anders naar toe.

Het enige wat je eventueel als guide kan nemen is de aanbevolen route of anders is er nog een walkthrough

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Walkthrough

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 25-06-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Greatsword schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:37:
[...]

Wat je nu nog mist is inzicht in hoe de game werkt. Je bent zo vrij als je maar kan zijn. Je kan helemaal zelf kiezen wat je gaat upgraden. HP, Stamina, Strength enz.

Ook ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Gewoon lekker experimenteren dus, is het te moeilijk ga dan ergens anders naar toe.

Het enige wat je eventueel als guide kan nemen is de aanbevolen route of anders is er nog een walkthrough

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Walkthrough

[YouTube: Elden Ring Beginner Guide – The Ultimate New Player Guide]
Ok thanks, ga er morgen of overmorgen eens mee aan de slag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Lol dacht alles gehad te hebben…. Vind ik toch nog een nieuw gebied onder een ander gebied.

Inmiddels wel op de 18 en 8 qua dlc upgrades. Ben er dus wel redelijk zeker van dat ik nu alle gebieden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

En Hoarah Loux is ook down, enkel dus nog de allerlaatste baas,

Dus vraagje als ik de laatste baas doe en de endings, kan ik dan nog de wereld in om bijvoorbeeld voorbereidingen te treffen ( runes verkopen mats upgrade kopen etc) en dus ook de DLC bereiken ? Of moet je dan eerst weer richting NG+ ?

Edit:
Gevonden sinds patch 1.05 behoud je gewoon alle ball bearings die je hebt ingeleverd voordat je maar ng+ gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowBumble op 25-06-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
ShadowBumble schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:22:
En Hoarah Loux is ook down, enkel dus nog de allerlaatste baas,

Dus vraagje als ik de laatste baas doe en de endings, kan ik dan nog de wereld in om bijvoorbeeld voorbereidingen te treffen ( runes verkopen mats upgrade kopen etc) en dus ook de DLC bereiken ? Of moet je dan eerst weer richting NG+ ?

Edit:
Gevonden sinds patch 1.05 behoud je gewoon alle ball bearings die je hebt ingeleverd voordat je maar ng+ gaat.
Je kan na het einde ervoor kiezen om door te gaan op NG. Gewoon klikken dat je geen nieuwe journey wilt starten.

Je kunt ook de laatste baas verslaan en dan geen einde kiezen, dan kun je de keuze uitstellen. Eventueel die save ff kopiëren als je meerdere eindes wilt zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 28-10 19:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zo ik ben ook langs eerder genoemde seal (foto paar pagina's terug). Vette baas (Putrescent Knight) in dat gebied. De diertjes zijn zo mak als een ehh lammetje. Eerste 2 foto's zijn in dat gebied. Rest sfeerfoto's (voor wie mooie plaatjes wil kijken). Hoewel ik iets moet doen met die fingers en dat ding dat er hangt. Iets met bel luiden ofzo (maar ga lekker verder zonder ook maar 1 walkthrough te lezen). Is de DLC uitgespeeld, zal ik eens opzoeken wat ik allemaal gemist heb.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRFD-3q9xQqx74rERbuTrWMQe6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0UE19xEdz2xTYsKUTiPGwJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omMbPKj6HsGt2GQJ9xQk3Jb9ykk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSiHnnpmQxPXmA9o8yMGY8vP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwlW9kD-HlbiU5Fc2U3gOW7h-DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MoTJFLLhXB6gcqT4DITIAhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vijX9VjU2Tkbj0eNNCUhK1T312M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xf9s2WKmLeiEKR5im1jNN4G6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DMsI4ahXDqNd3-3gQwgSz1w6gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYuL0hymt2hpDVFTUsCHFUgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnwSm1tf55Y4Jq-xLTtdJHt1IoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcrqHK2yRCzx1fhX8k10U2mP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e02CvmgZwDTgwKDrE2K0960HIX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5audsPYyCr5HiWl8kmwgFGm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 25-06-2024 20:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Secsytime schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:48:
spoiler:
Wat zijn die Beast Claws Op zeg
Ik ben hier mee aan het experimenteren en holy shit. Ik ga van een slome greatsword build naar iets wat werkelijk door iedereen als boter snijd met die Savage Claws op Occult en +25.

Heb dit gecombineerd met de Talisman Shard of Alexander, Two Headed Turtle Talisman en Lord of Blood’s Exultation en werkelijk niemand maakt een kans door die snelheid.

Heerlijk om op deze manier even wat area’s uit te kammen.

Op een of andere manier vond ik de
Combinatie met de Divine Bird Warrior set wel erbij passen ;)

Denk dat ik zelfs wel zin heb in een nieuwe playtrough met dit wapen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtn8p-G9X-PwmxWmGOnDyemx2Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVquUmuBmV2Ki692bSxbUwb7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRLQ_sWkdZfIRoKRsTZyMCdg8SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xqFSlpwLKyEZ65mWxoFI3gf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:50
Zo dan!
spoiler:
Bayle
is niet mis zeg, wat een taaie Boss, Wel Epic maar echt echt pittig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vildhjarta schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:49:
Zo dan!
spoiler:
Bayle
is niet mis zeg, wat een taaie Boss, Wel Epic maar echt echt pittig….
Dat hele klimaat in dat gebied is ook echt ongelooflijk tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Heb nu in de dlc de volgende bosses verslagen:
spoiler:
Divine Beast, Rellana, Messmer, Gaius, Sacred Erdtree

De boss difficulty voelt wel een stuk hoger dan in de base game maar blijft eerlijk.

Nog geen summons of ashes gebruikt of nodig gehad. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
Damn, ik was nog steeds aan de dodge roll, and dat werkt best matig vaak.
Goed om te weten dat de classic souls mechanics helemaal niet per se 'the way to go zijn'.

Zag verder gister een video waarin iemand nog even highlight hoe makkelijk je physical damage absorption kan versterken tot 70-80%. Gewoon de basics.. boiled crabs kopen bij die ene merchant uit de base game, 15 faith bij elkaar sprokkelen voor golden vow, talisman erbij

video hieronder gezet
YouTube: How to Take WAY Less Damage in Shadow of the Erdtree - Elden Ring

[ Voor 7% gewijzigd door Banshax op 26-06-2024 09:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hier inmiddels de DLC uit. Daarna even opgezocht of ik nog gebieden en dungeons gemist had maar ik heb alles zelf gevonden. Best wel tof gedaan allemaal.

Laatste boss was wel hard zeg. De klere. Toch wel een try of 30 nodig gehad.

Nu lekker van het mooie weer genieten :)

Playtime: ~30 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Hier ook een beetje aan het klooien met builds; die Beast Claws zijn inderdaad heel sterk! Heb ook nog een somber variant gevonden, maar de basic claws werken naar mijn mening lekkerder... Zeker i.c.m. met occult of blood affinity werkt het goed tegen bosses. Wel jammer dat je toch altijd weer op bleed uitkomt, ook al hebben ze geprobeerd nieuwe mechanics te introduceren.

Merk bijvoorbeeld ook dat ik heel snel weer neig naar Blasphemous Blade; dat wapen heeft gewoon nog steeds heel veel te bieden. De Ash of War met range en AoE, de healing, best goede base damage en scaling, et cetera.

Zeker die range is wel echt een ding; als pure melee kom ik de DLC anders maar lastig door. Zoveel mobs die je van range compleet nuken (bv. met een stun missile + grab). En bosses zijn zo extreem mobiel dat je soms alleen maar aan het rondrennen bent.

Overigens heb ik nog weinig (Somber) Ancient Dragon Smithing Stones gevonden in de DLC, wat wel jammer is omdat je dan niet voluit kunt experimenteren met nieuwe wapens.

P.S. Eergisteren is er trouwens een calibration patch uitgebracht die de scaling van de Blessings heeft aangepast; deze is nu sterker aan het begin, waardoor je sterker start aan de DLC: https://en.bandainamcoent...g-calibration-update-1122

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 26-06-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Greatsword schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:10:
[...]

Ik ben hier mee aan het experimenteren en holy shit. Ik ga van een slome greatsword build naar iets wat werkelijk door iedereen als boter snijd met die Savage Claws op Occult en +25.
ha cool, dit wapen had ik na 5 minuten in de DLC al gevonden. Ook maar eens mee gaan spelen dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 28-10 14:01

SD5k

>4&X

Morrar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:18:
Hier ook een beetje aan het klooien met builds; die Beast Claws zijn inderdaad heel sterk! Heb ook nog een somber variant gevonden, maar de basic claws werken naar mijn mening lekkerder... Zeker i.c.m. met occult of blood affinity werkt het goed tegen bosses. Wel jammer dat je toch altijd weer op bleed uitkomt, ook al hebben ze geprobeerd nieuwe mechanics te introduceren.

Merk bijvoorbeeld ook dat ik heel snel weer neig naar Blasphemous Blade; dat wapen heeft gewoon nog steeds heel veel te bieden. De Ash of War met range en AoE, de healing, best goede base damage en scaling, et cetera.

Zeker die range is wel echt een ding; als pure melee kom ik de DLC anders maar lastig door. Zoveel mobs die je van range compleet nuken (bv. met een stun missile + grab). En bosses zijn zo extreem mobiel dat je soms alleen maar aan het rondrennen bent.

Overigens heb ik nog weinig (Somber) Ancient Dragon Smithing Stones gevonden in de DLC, wat wel jammer is omdat je dan niet voluit kunt experimenteren met nieuwe wapens.
Ik ben ook verder gegaan met m'n Arcane build, maar zie dat juist als een voordeel omdat ik met bepaalde minimum STR en DEX heel veel verschillende wapens kan gebruiken.

Favorieten tot nu toe zijn:
- Great Katana (Occult)
- Beast Claws (Occult)
- Bloodfiend's Arm (Bleed)
- Bloodfiend's Fork (Occult)
- Backhand Blades (Occult)
- Milady (Occult)
- Dragonhunter's Great Katana (werkt niet goed met m'n build, maar de AoW is toch wel effectief tegen draken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
spoiler:
gisteren cathedral mannus metyr gevonden. Twee nieuwe npc daar. Leuk plekje die kerk. Wel nog effe uitzoeken voor die twee questlines. Had de deur open gedaan in de cathedral en gebruikte mijn verrekijker en dacht boss fight. Maar helemaal iets anders. Daarna ga ik naar church district en dan doe ik cerulean coast. Nog heel veel te doen en zit al aan 35 uur. Neem dan ook mijn tijd en gebruik geen guides. Moest ik iets gemist hebben in de dlc start ik een new game plus. Enigste nadeel is dat ik dan moghi en radahn moet killen opnieuw. Maar dat gaat redelijk rap via de varre quest. Voor de new game plus gebruik mijn eerste character... voor de dlc was ik drie weken voor tijd opniuw begonnen. Of gewoon met dezelfde character de rest opzoeken. Maar da´ heb ik niet alle npcs gehad of andere uitkomsten. Zover zijn we nog niet. Wel al heel veel deaths. Dit is geej dlc voor mij maar een nieuwe game

[ Voor 43% gewijzigd door Wolverine9000 op 26-06-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vandaag weer verder met de laatste baas :) gisteren 4 uur gewiped op phase 2. phase 1 is consequent te clearen maar phase 2 is nog zeker niet onder de knie en verschilt van 90% tot al een paar keer op 10% van de boss health waarop je wiped.

Vanavond nieuwe ronden nieuwe kansen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:50
Greatsword schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:44:
[...]

Dat hele klimaat in dat gebied is ook echt ongelooflijk tof.
Ja heel cool, het is ook echt een coole Boss,, behalve dat ik hem nog niet down heb haha, vooral phase 2 is zo episch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Blijkbaar is er update ivm scadugree en die andere. Ben scadugree 11 dacht ik en die andere 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Ghostflame dragon in het eerste gebied is neer. Immuun voor bleed, laat dat net mijn build zijn (nog) :') , dus echt wel een taaie rakker. Zowel torrent als ik worden praktisch geoneshot met z'n physical attacks.

Good old Tiche heeft me hier goed geholpen!

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 26-06-2024 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-10 15:36
Na bijna 60 uur heb ik gisteren de credits voorbij zien rollen voor het basis spel (DLC moet ik nog openen, baasje ervoor al verslagen)
Heb veel geleerd:
1. Doorzettings vermogen, adapteren, leren
2. Dit spel is niet relaxed, kan stress geven of zelfs rage quits veroorzaken
3. Dit soort spellen zijn niet voor mij, want in mijn levensfase (halverwege het leven) heb ik helaas niet meer de snelle hand - oog coordinatie dat ik op een milli seconde een slag van een monster kan ontwijken en ik dus met geluk en beetje wijsheid me erdoorheen worstel.
4. Mods helpen je gelukkig verder! Ja ik weet het, dit wordt gezien als cheating... maar zonder hulpmiddelen had ik never nooit sommige bazen kunnen verslaan en tegelijk een beetje van het spel kunnen genieten...
Genieten is voor mij niet 100x dezelfde mafkees proberen te verslaan en die power moves heeft die zelfs door sommige mods niet worden afgevangen. Kortom sommige baasjes hebben one shot moves die ik absoluut niet kan waarderen..
Slechtste voorbeeld was Rykard, Lord of Blasphemy, heb heel veel spelletjes gespeeld in mijn leven, maar zon belabberde baas heb ik nog niet mogen meemaken.
Ik kan alleen maar respect hebben voor de mensen die hiervan genieten en ook zo goed zijn dat ze in 20 pogingen zon baas dood hebben. Want wie wil nou 100x dezelfde baas aanvallen (Ook als je max lvl bent...)
Snel weer terug naar Diablo 4, want daar ben ik gelukkig nog niet te oud voor ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Luxurydiver schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:35:
Na bijna 60 uur heb ik gisteren de credits voorbij zien rollen voor het basis spel (DLC moet ik nog openen, baasje ervoor al verslagen)
Heb veel geleerd:
1. Doorzettings vermogen, adapteren, leren
2. Dit spel is niet relaxed, kan stress geven of zelfs rage quits veroorzaken
3. Dit soort spellen zijn niet voor mij, want in mijn levensfase (halverwege het leven) heb ik helaas niet meer de snelle hand - oog coordinatie dat ik op een milli seconde een slag van een monster kan ontwijken en ik dus met geluk en beetje wijsheid me erdoorheen worstel.
4. Mods helpen je gelukkig verder! Ja ik weet het, dit wordt gezien als cheating... maar zonder hulpmiddelen had ik never nooit sommige bazen kunnen verslaan en tegelijk een beetje van het spel kunnen genieten...
Genieten is voor mij niet 100x dezelfde mafkees proberen te verslaan en die power moves heeft die zelfs door sommige mods niet worden afgevangen. Kortom sommige baasjes hebben one shot moves die ik absoluut niet kan waarderen..
Slechtste voorbeeld was Rykard, Lord of Blasphemy, heb heel veel spelletjes gespeeld in mijn leven, maar zon belabberde baas heb ik nog niet mogen meemaken.
Ik kan alleen maar respect hebben voor de mensen die hiervan genieten en ook zo goed zijn dat ze in 20 pogingen zon baas dood hebben. Want wie wil nou 100x dezelfde baas aanvallen (Ook als je max lvl bent...)
Snel weer terug naar Diablo 4, want daar ben ik gelukkig nog niet te oud voor ;)
Het is niet voor iedereen inderdaad, maar Rykard was toch wel een van de makkelijkste bazen. Links nadat je binnenkomt ligt de blasphemous blade waarmee je Rykard van 100 meter afstand helemaal tot moes mept. Moet je maar net zijn opgevallen :p

Ben het overigens wel met je eens dat soulsike games niet ontspannen zijn om te spelen. Ik vind ze wel leuk, maar zit regelmatig met klotsende oksels als ik me op een taaie baas moet focussen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 26-06-2024 15:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
Het is Serpent Hunter spear Volgens mij, Blasphemous Blade krijg je van Rhykard's remembrance. Maar inderdaad, daarmee vond ik het gevecht ook best prima te doen.

Eventueel Spirit Ash summonen om 'm af te leiden. Als je mimic Tear pakt, dan wel eerst Serpent Hunter equippen ;)

Verder vind ik de wereld ontdekken wel redelijk ontspannen. Of oude content doorlopen voor vergeten items. Als je doodgaat kun je meestal alles slippen en rechtstreeks naar je runes teruglopen. Maar current content kan wel stressvol zijn ja.

Persoonlijk ben ik wel over het punt heen dat ik doodgaan of runes verliezen erg vind: dat helpt ook een stuk. Wat helpt is als je een paar goede rune farming spots hebt, dan voel je de verliezen een stuk minder.

Edit: overigens vind ik het boss design in de DLC wel echt veeel slechter dan in de base game. De minutenlange combo trains beginnen wel echt te vervelen. Als je 1 dodge mist is het eigenlijk altijd meteen voorbij. Zelfs gasten die naakte no-hit runs doen komen gewoon niet voorbij bosses zonder schade, dat zegt wel wat.... Dat en complete one-hit skills die je zelfs met 60+ vigor gewoon in 1x wipen.

spoiler:
Commander Gaius bijvoorbeeld; je kunt niet summonen, niet op Torrent stappen, de eerste ~2 minuten is alleen maar dodgen en misschien een normale hit. Potion gaat je amper lukken, tenzij je wilt traden voor een klap.

[ Voor 36% gewijzigd door Morrar op 26-06-2024 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Iedereen dit filmpje gezien ? Is toch wel een redelijke eye opener althans voor mij lol

[ Voor 28% gewijzigd door ShadowBumble op 26-06-2024 17:07 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten