corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:57:
[...]
Dus weer de usual N=1 "ik heb nergens last van en vind dus dat mensen niet mogen klagen". Echt.. wat boeit het? Laat mensen lekker spelen hoe ze willen.
Mensen klagen ook dat coop gebruiken in Elden Ring "cheating" is.. en meer van dat soort ongein.
Zijn we nu zo kansloos geworden als gaming community dat we gaan zeiken over hoe andere mensen hun
singleplayer graag spelen?
En dat handje vasthouden argument ga ik niet eens op in. Dat is gewoon zo'n slecht kul argument dat er weinig over te zeggen is. Difficulty options = handje vasthouden blijkbaar

Nee hoor, ik zeg nergens dat mensen niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat mensen ook over andere games klagen in dezelfde genre, dat dit niks nieuws is. Je hoort mij nergens zeggen dat ik geen problemen heb en daardoor andere mensen niet mogen klagen.
Haal AUB geen dingen erbij die niet zijn gezegd.
En waarom is hand-holding een "knul" argument? Difficulty optie heeft zeker te naken met hand-holding. Bijv. Markers waar je naar toe moe, icons boven vijanden waar ze allemaal zitten, x-ray, systemen die je helpen met aimen en vechten zoals assist, spellen die zeggen wat je precies moet doen.
Het probleem zit zich niet in het "zeiken" van mensen. Het probleem zit zich in het feit dat veel ontwikkelaars en publishers tegenwoordig het "mainstream" gamers willen aanspreken. Fans van Dark Souls en Elden Ring zijn juist bang dat door al het gezeik straks juist de spellen makkelijker gaan worden, en dat daardoor voor hun juist de franchise minder leuk gaat worden.
Elden Ring is al een stukje makkelijker geworden tegenover Dark Souls.
En daarnaast mogen we toch wel iets er over zeggen?