Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigBick
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-01 19:36
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 01:17:
Ik heb een zéér irritante bug in het spel zitten waardoor het eigenlijk onspeelbaar is. In het uurtje dat ik nu gespeeld heb, heb ik al meerdere keren gehad dat mijn personage blijft doorlopen of rondjes rennen zonder dat ik de controller aanraak.

Ik moet dan vervolgens de controller uittrekken en vervolgens weer inpluggen. Dan stopt mijn personage met het doorlopen of rondjes draaien. Ben hierdoor al meerder keren dood gegaan.
Ik heb dit ook, gebeurde als er teveel inputs tegelijk waren lijkt het. Ik heb het iig regelmatig "na een paniek moment". Temporary fix voor mijzelf is: niet in paniek schieten 8)7 |:( :+

Verder, geweldig! Wat een DLC, snap die hoge review cijfers wel... Ik hoop dat er veel content is, lijkt er wel op maar wil spoilers voorkomen door het op te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:06

reaL_G

G

Bazziek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 02:10:
Allejezus, eerste boss is meteen pittiger dan 90% van de base game.
zoals het hoort.

Zal gegarandeerd online wel geklaag over komen dat het te moeilijk is, en dat er een easy-mode moet komen.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 14:01

SD5k

>4&X

reaL_G schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:53:
[...]

zoals het hoort.

Zal gegarandeerd online wel geklaag over komen dat het te moeilijk is, en dat er een easy-mode moet komen.
Dat zal wel meevallen, Elden Ring beginners kunnen tenslotte niet zomaar in het DLC gedeelte terecht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
reaL_G schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:53:
[...]

zoals het hoort.

dus? hebben we daar last van? Raakt ons dat persoonlijk? Nope. laat ze lekker klagen..

Doet me beetje denken aan dat gezeur van TLOU/HALO/GOW fans "Je moet hem echt op hard spelen! Dat is de intended anders ben je geen echte gamer." Het raakt je niet persoonlijk. Laat mensen lekker klagen/spelen/doen wat ze willen en geniet gewoon van de game :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SD5k schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Dat zal wel meevallen, Elden Ring beginners kunnen tenslotte niet zomaar in het DLC gedeelte terecht komen.
En dit dus.. mensen klagen nog steeds over Elden Ring base game difficulty. Moeten we ons daar nu echt druk om maken?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:27
Ik vind juist de moeilijkheidsgrade best wel meevallen. De mobs vooral de "tough en special" mobs zoals de giants zijn best wel makkelijk.

Wat is wel moeilijk? De eerste mainbaas.

Mensen klagen ook over Dark Souls en zelfs Lords of the Fallen te moeilijk is. De laatste jaren komen teveel games uit die je handje vasthouden. Veel gamers zijn dit nu gewend en gaan dus klagen dat zo'n games als Elden Ring te moeilijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 21-06-2024 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:45:
Ik vind juist de moeilijkheidsgrade best wel meevallen. De mobs vooral de "tough en special" mobs zoals de giants zijn best wel makkelijk.

Wat is wel moeilijk? De eerste mainbaas.

Mensen klagen ook over Dark Souls en zelfs Lords of the Fallen te moeilijk is. De laatste jaren komen teveel games uit die je handje vasthouden. Veel gamers zijn dit nu gewend en gaan dus klagen dat zo'n games als Elden Ring te moeilijk is.
Dus weer de usual N=1 "ik heb nergens last van en vind dus dat mensen niet mogen klagen". Echt.. wat boeit het? Laat mensen lekker spelen hoe ze willen.

Mensen klagen ook dat coop gebruiken in Elden Ring "cheating" is.. en meer van dat soort ongein.

Zijn we nu zo kansloos geworden als gaming community dat we gaan zeiken over hoe andere mensen hun singleplayer graag spelen?

En dat handje vasthouden argument ga ik niet eens op in. Dat is gewoon zo'n slecht kul argument dat er weinig over te zeggen is. Difficulty options = handje vasthouden blijkbaar |:( |:(

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 21-06-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:24
corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Dus weer de usual N=1 "ik heb nergens last van en vind dus dat mensen niet mogen klagen". Echt.. wat boeit het? Laat mensen lekker spelen hoe ze willen.

Mensen klagen ook dat coop gebruiken in Elden Ring "cheating" is.. en meer van dat soort ongein.

Zijn we nu zo kansloos geworden als gaming community dat we gaan zeiken over hoe andere mensen hun singleplayer graag spelen?

En dat handje vasthouden argument ga ik niet eens op in. Dat is gewoon zo'n slecht kul argument dat er weinig over te zeggen is. Difficulty options = handje vasthouden blijkbaar |:( |:(
Ik speel het eigenlijk exclusief co-op, alles wordt ook lichtelijk gebuffed wanneer je het met meerdere personen doet, dus echt cheaten is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Nee hoor, ik zeg nergens dat mensen niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat mensen ook over andere games klagen in dezelfde genre, dat dit niks nieuws is. Je hoort mij nergens zeggen dat ik geen problemen heb en daardoor andere mensen niet mogen klagen.

Haal AUB geen dingen erbij die niet zijn gezegd.

En waarom is hand-holding een "knul" argument? Difficulty optie heeft zeker te naken met hand-holding. Bijv. Markers waar je naar toe moe, icons boven vijanden waar ze allemaal zitten, x-ray, systemen die je helpen met aimen en vechten zoals assist, spellen die zeggen wat je precies moet doen.

Het probleem zit zich niet in het "zeiken" van mensen. Het probleem zit zich in het feit dat veel ontwikkelaars en publishers tegenwoordig het "mainstream" gamers willen aanspreken. Fans van Dark Souls en Elden Ring zijn juist bang dat door al het gezeik straks juist de spellen makkelijker gaan worden, en dat daardoor voor hun juist de franchise minder leuk gaat worden.

Elden Ring is al een stukje makkelijker geworden tegenover Dark Souls.

En daarnaast mogen we toch wel iets er over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:15:
[...]

En waarom is hand-holding een "knul" argument? Difficulty optie heeft zeker te naken met hand-holding. Bijv. Markers waar je naar toe moe, icons boven vijanden waar ze allemaal zitten, x-ray, systemen die je helpen met aimen en vechten zoals assist, spellen die zeggen wat je precies moet doen.
Dan zet je die markers uit wat in 90% van de games kan. Probleem opgelost. Dan ben jij blij. Dan zijn de mensen blij die met markers wllen spelen. Ik snap het probleem echt niet..

In Elden Ring krijg je ook markers bij bepaalde quests. Is dat dan ook handholding? Je krijgt zelfs teleports naar bepaalde areas.. dat is wel handholdey zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:46
Ga er seffes aan beginnen. Ben benieuwd 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:17:
[...]

Dan zet je die markers uit wat in 90% van de games kan. Probleem opgelost. Dan ben jij blij. Dan zijn de mensen blij die met markers wllen spelen. Ik snap het probleem echt niet..

In Elden Ring krijg je ook markers bij bepaalde quests. Is dat dan ook handholding? Je krijgt zelfs teleports naar bepaalde areas.. dat is wel handholdey zeg..
90% van de games? Dan speel je toch héél andere games die ik speel. Het is trouwens ook niet alleen de markers.

Elden Ring quest markers? Dat is nieuw? Ik zie toch echt niet waar ik naar toe moet. Zelfs nog niet eens waar de mainbosses zitten. Dan moet ik allemaal zelf uitzoeken. Ik zie wel waar soms NPC's zitten, als ik over Grace locaties ga op de map.

Ja, sommige teleporters heb je nodig want anders kan je daar niet komen. Er zijn maar een handje vol plekken waarbij je kunt teleporten maar ook zo kunt komen. En dan heb ik het niet over de Grace locaties.

Ik wil niet onaardig doen, maar je beweert eerst dat ik heb gezegd "ik heb geen probleem, dus andere mogen niet klagen." Daarnaast heb je meerdere keren gezegd dat wij mensen in hun waarde moeten laten als ze kritiek geven, maar als ik kijk hoe je reageert en dingen erbij verzint, gooi je toch best wel een goede raad weg. Nogmaals dit is geen aanval of wil niet onaardig doen, maar het is op de manier hoe deze discussie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:42:
[...]

90% van de games? Dan speel je toch héél andere games die ik speel. Het is trouwens ook niet alleen de markers.

Elden Ring quest markers? Dat is nieuw? Ik zie toch echt niet waar ik naar toe moet. Zelfs nog niet eens waar de mainbosses zitten. Dan moet ik allemaal zelf uitzoeken. Ik zie wel waar soms NPC's zitten, als ik over Grace locaties ga op de map.

Ja, sommige teleporters heb je nodig want anders kan je daar niet komen. Er zijn maar een handje vol plekken waarbij je kunt teleporten maar ook zo kunt komen. En dan heb ik het niet over de Grace locaties.

Ik wil niet onaardig doen, maar je beweert eerst dat ik heb gezegd "ik heb geen probleem, dus andere mogen niet klagen." Daarnaast heb je meerdere keren gezegd dat wij mensen in hun waarde moeten laten als ze kritiek geven, maar als ik kijk hoe je reageert en dingen erbij verzint, gooi je toch best wel een goede raad weg. Nogmaals dit is geen aanval of wil niet onaardig doen, maar het is op de manier hoe deze discussie loopt.
Ter idee;

Volcano Manor invasion targets -> rode markers op de map
Teleport naar de Beast Sanctum -> rode marker op de map
:+

maar in Elden ring telt het opeens niet? Overigens kan je bij onder andere Ubisoft games (de meest beruchte als het gaat om handholding) alle markers gewoon uitzetten. Dan krijg je lekker ouderwets "Somewhere east of the town of <X> there is a farmer". Als quest info.

Ik vind het zelf heerlijk, maar snap het goed dat mensen daar geen zin in hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:57
Damn
spoiler:
Messmer
has hands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:06

Secsytime

Automagisch

spoiler:
Wat zijn die Beast Claws Op zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik vond het wel fijn hoor die red markers bij de Volcano Manor questline. Je krijgt al zo verdomde weinig uitleg overal van. Ben oud en heb weinig tijd wil geen uren zoeken (google toch wel) naar een of andere chappie die ik moet killen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Volcano Manor invasion targets -> rode markers op de map
Teleport naar de Beast Sanctum -> rode marker op de map
:+
Die tweede daar ben ik nog niet maar de Volcano Manor questlines zijn letterlijk de enige waar er "markers" opeens verschijnen, en ook nog eens in gebieden die op dat moment niet eens bereikbaar zijn. Dus ik zie die meer als de "richting" die de grace aangeeft. Ergens daaro is wat te doen, zoek zelf even uit waar precies en wat het inhoud.

Maar die invasion markers zeggen echt niks over bosses, field bosses zones hidden subzones, verhalen of quest voortgang etc. Dat is allemaal verken de wereld maar en als je niet nieuwsgierig genoeg bent kan het zomaar gebeuren dat je hele zones niet zal vinden of dat je hele questlines mist of omzeep helpt als je niet oplet.

Hoe dan ook lekker vanavond weer verder met de afronding van Farum en dan rustig verder ik heb geen haast wat betreft de DLC dus heb lekker besloten eerst gewoon de main game af te ronden en dan door te gaan richting de DLC.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ShadowBumble schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:53:
[...]

Die tweede daar ben ik nog niet maar de Volcano Manor questlines zijn letterlijk de enige waar er "markers" opeens verschijnen, en ook nog eens in gebieden die op dat moment niet eens bereikbaar zijn. Dus ik zie die meer als de "richting" die de grace aangeeft. Ergens daaro is wat te doen, zoek zelf even uit waar precies en wat het inhoud.

Maar die invasion markers zeggen echt niks over bosses, field bosses zones hidden subzones, verhalen of quest voortgang etc. Dat is allemaal verken de wereld maar en als je niet nieuwsgierig genoeg bent kan het zomaar gebeuren dat je hele zones niet zal vinden of dat je hele questlines mist of omzeep helpt als je niet oplet.

Hoe dan ook lekker vanavond weer verder met de afronding van Farum en dan rustig verder ik heb geen haast wat betreft de DLC dus heb lekker besloten eerst gewoon de main game af te ronden en dan door te gaan richting de DLC.
... Dat is net zoals in elke marker games. Je hele argument is "Ja maar niet alles heeft markers". Nee klopt, net zoals in de andere games. Als je ze uit zet heb je er geen last van. En vaak heb je alleen voor quests een marker.

Then again, als je kijkt naar successen als Ghost of, Horizon, AC games, Farcry games werken die technieken wel. Dan kan een vocal minority er over klagen, de gamerbase die games koopt is het er niet mee eens :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Wat een prachtige wereld neergezet. Doe alles te voet. Zonder torrent. Ben nog maar net gestart. Eerste grace en stuk map gevonden. Direct sterke enemy daar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Eerste nieuwe wapens is een feit. Black Steel greathammer. By by bloodhound fang. Effe levelen dit wapen.... beetje verder ook eerste death haha....

[ Voor 15% gewijzigd door Wolverine9000 op 21-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:23:
[...]

... Dat is net zoals in elke marker games. Je hele argument is "Ja maar niet alles heeft markers". Nee klopt, net zoals in de andere games. Als je ze uit zet heb je er geen last van. En vaak heb je alleen voor quests een marker.
Tja als je genoeg chargeert is dat de essentie van mijn reactie, de andere kant op chargeert is dat misschien meer in lijn met het andere perspectief "er zijn markers, dus is bad, en je handje vast houden".

Ik denk dat beide kanten op prima is,ik persoonlijk ervaar het niet zo en vind het een hele fijne game om mijn tijd in te verdrijven :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 02:57:
[...]

Klopt, het is een zéér pittige baas, zelfs mijn +10 Mimic voelt waardeloos aan. :P
Mn +10 mimic sloopte Melania. 1e boss dus moeilijker dan Melania? :p

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
Eerste nieuwe wapen. Level 25 al. Had heel veel smithing stones staan.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2XPqjaulPaxSmXyAJZqxTURm4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kw4xEVJwVdIcgplEwSx6GZN8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mooi om te zien hoe iedereen al bezig is. Nog ff tot zondag wachten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Hulleman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Mn +10 mimic sloopte Melania. 1e boss dus moeilijker dan Melania? :p
Mijn mimic sloopte Malenia ook vrij snel maar dat kwam hoofdzakelijk doordat ik Bloodhound Fang gebruikte. Malenia is erg gevoelig voor bleeding build ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Black gaol knight was mij datte.... pfff ni gemakkelijk lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Wel altijd mooi dat Malenia als moeilijkste boss van Fromosft wordt gezien, en er altijd mensen zijn die roepen dat ze die met 2 vingers in de neus de eerste keer afmaakten. Nu zie je dit op reddit/youtube ook met deze DLC.
"This DLC is to easy!" en "When do the bosses get hard" etc etc.

Altijd wel geinig om te zien. Zeker omdat de youtubers er nooit gameplay bij hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:49:
Wel altijd mooi dat Malenia als moeilijkste boss van Fromosft wordt gezien, en er altijd mensen zijn die roepen dat ze die met 2 vingers in de neus de eerste keer afmaakten. Nu zie je dit op reddit/youtube ook met deze DLC.
"This DLC is to easy!" en "When do the bosses get hard" etc etc.

Altijd wel geinig om te zien. Zeker omdat de youtubers er nooit gameplay bij hebben :+
Ja of ze deden het met mimic tear en blasphemous blade/river of blood :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 22:41
Zoooo eindelijk een paar uurtjes kunnen spelen! Schitterende nieuwe zone en voor de rest gewoon Elden Ring zoals we gewend zijn.

Twee dungeons gecleared, paar keer invasion gehad en de eerste main boss is ook neer. Moeilijkheid valt mij persoonlijk mee, zeker als je Ashes gebruikt. Ik heb wel eerst de open wereld verkend om wat van die nieuwe upgrade items te vinden.

Ook al best wat nieuwe weapon types en talismans gevonden, maar nog niet aan m'n build getweaked. Zitten wel grappige opties tussen!

P.S. Ik speel overigens een caster, dus dan zijn al je bragging rights verspeeld als ik het internet moet geloven... Maar ik heb toch gewoon lol!

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 21-06-2024 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Leuke jongens in de verte gespot met mijn telescoop 😃Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwznXsOE5mc7U1ERuUANNUC511I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtkpuM5aORGOXJ6TZAAtH1fh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Eerste boss was echt een makkie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik denk dat spoiler alerts wel weer op hun plaats zijn mensen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag m'n eerste 2,5 uur erop zitten het was toch wel weer even pittig op momenten.

Blackgaol knight was vooral moeilijk. Eerste echte boss had ik verder niet heel veel problemen mee. Ik gebruik op dit moment onderstaande build met Marika's Hammer. Die heeft een erg fijne ash of war.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Pff, wat blijft Mimic tear toch sterk. Zat al uren vast op een boss. Eerste keer mimic tear uit wanhoop ingezet en meteen down :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Bazziek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:06:
Pff, wat blijft Mimic tear toch sterk. Zat al uren vast op een boss. Eerste keer mimic tear uit wanhoop ingezet en meteen down :+
De draak heb ik nog niet verslagen. Ga nu belarut binnen😁 en nigvaltijd in belarut. Sterke vijanden daar..... de boss is van in de trailer. Zit al aan 20 pogingen was mij dat voor een beest....

[ Voor 18% gewijzigd door Wolverine9000 op 21-06-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Mijn mimic sloopte Malenia ook vrij snel maar dat kwam hoofdzakelijk doordat ik Bloodhound Fang gebruikte. Malenia is erg gevoelig voor bleeding build ups.
En heeft ook nog eens lage poise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mooi om te zien dat iedereen al bezig is (logisch ook). Hopelijk kan ik zondag mn eerste uurtjes maken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Sileh schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:28:
[...]

Ja of ze deden het met mimic tear en blasphemous blade/river of blood :/
Wat maakt het nu uit of iemand Melania heeft verslagen met mimic tear en blasphemous blade/rivers of blood. FS stopt het in de game, dus volledig legitiem om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:42

JoeZuCK

_Fonz > all.

Even 2 sfeerplaatjes waarbij de eerste, vermoed ik, een dungeon zal zijn waar een gigantische
spoiler:
draak
is.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjTYFnbxHAljhAJQxqxlyal_FVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tndXKe8hPTBSduUL0otbo20o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2xDaU2nHvdKtYcMPGAZpGrWzAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOxPilWJ8n8PjjI8iABRheQh.jpg?f=fotoalbum_large

Moet wel zeggen dat ik het redelijk makkelijk vind nog (ben level 150). Maar van wat ik gezien heb ademt het meer sfeer dan de base game. Ruimtes hebben net wat meer clutter. Artistiek is top. Overal waar je kijkt is het een plaatje. Je blijft je verwonderen en het zit volgens mij tjokvol met verrassingen.

[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 21-06-2024 23:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Hulleman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:13:
[...]

Wat maakt het nu uit of iemand Melania heeft verslagen met mimic tear en blasphemous blade/rivers of blood. FS stopt het in de game, dus volledig legitiem om te gebruiken.
Dat zei ik niet, je mag gebruiken wat je wil. Ik had het over mensen die zeggen dat Elden Ring een makkie is of dat ze Malenia wel mee vinden vallen en binnen een paar pogingen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-10 08:59
Wolverine9000 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:12:
[...]

De draak heb ik nog niet verslagen. Ga nu belarut binnen😁 en nigvaltijd in belarut. Sterke vijanden daar..... de boss is van in de trailer. Zit al aan 20 pogingen was mij dat voor een beest....
Geen draak gezien nog :P

Die baas waar je het over hebt had ik de eerste keer naar iets van 10%, maar nu een aantal pogingen verder kom ik er niet meer bij in de buurt. Stom is dat altijd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wolverine9000 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:12:
[...]

De draak heb ik nog niet verslagen.
Je bedoelt
spoiler:
Ghostflame Dragon
?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
CrabpPeople schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Geen draak gezien nog :P

Die baas waar je het over hebt had ik de eerste keer naar iets van 10%, maar nu een aantal pogingen verder kom ik er niet meer bij in de buurt. Stom is dat altijd haha.
Goed zoeken voor de draak. Je komt hem redelijk rap tegen. En na drie uur poging is de divine dancing beast er eindelijk aan. Wat een rot mormel😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
JoeZuCK schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:42:
[...]

Je bedoelt
spoiler:
Ghostflame Dragon
?
Ja deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:49:
Wel altijd mooi dat Malenia als moeilijkste boss van Fromsoft wordt gezien, en er altijd mensen zijn die roepen dat ze die met 2 vingers in de neus de eerste keer afmaakten.
Ik had 2 pogingen nodig tegen Malenia. De meeste bosses gingen in één of twee keer neer, de laatste main story bosses zelfs allemaal in één poging.
Voor het exacte aantal pogingen: Superkiwi in "[Multi] Elden Ring" en Superkiwi in "[Multi] Elden Ring"
Moet wel zeggen dat daar een flink overleveld poppetje én soms het nodige geluk bij kwam kijken en het dus allerminst met twee vingers in de neus was. Zonder mimic had me dat overigens nooit gelukt, hij is de perfecte afleiding voor de bosses geweest. Dus het niet zo dat ik supergoed ben, daarnaast zult je mij nooit horen zeggen dat het te makkelijk is, het is meer dat Elden Ring het toelaat om flink overleveld te zijn tegen welke boss dan ook.

Mijn ervaring met de Souls games is dat 'de moeilijkste' baas ontzettend subjectief is. Zo heb ik bij enkele (normale) Dark Souls 3 bosses veel meer moeite gehad dan met de eindbazen in bv Bloodborne of Elden Ring. Ook de eindbaas van Sekiro staat bij mij hoog op de lijst van moeilijkste bosses, evenals de Demon of Hatred.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 22-06-2024 09:02 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Superkiwi schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ik had 2 pogingen nodig tegen Malenia. De meeste bosses gingen in één of twee keer neer, de laatste main story bosses zelfs allemaal in één poging.
Voor het exacte aantal pogingen: Superkiwi in "[Multi] Elden Ring" en Superkiwi in "[Multi] Elden Ring"
Moet wel zeggen dat daar een flink overleveld poppetje én soms het nodige geluk bij kwam kijken en het dus allerminst met twee vingers in de neus was. Zonder mimic had me dat overigens nooit gelukt, hij is de perfecte afleiding voor de bosses geweest. Dus het niet zo dat ik supergoed ben, daarnaast zult je mij nooit horen zeggen dat het te makkelijk is, het is meer dat Elden Ring het toelaat om flink overleveld te zijn tegen welke boss dan ook.

Mijn ervaring met de Souls games is dat 'de moeilijkste' baas ontzettend subjectief is. Zo heb ik bij enkele (normale) Dark Souls 3 bosses veel meer moeite gehad dan met de eindbazen in bv Bloodborne of Elden Ring. Ook de eindbaas van Sekiro staat bij mij hoog op de lijst van moeilijkste bosses, evenals de Demon of Hatred.
ik doelde ook zeker niet op mensen hier. Maar als je ziet wat voor bekendheid Malenia heeft, en de DLC al is het wel grappig dat mensen online graag heel stoer willen doen met "bro het is zo makkelijk, git gud" etc :D

Vind het wel amusant om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
corset schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:59:
[...]

ik doelde ook zeker niet op mensen hier. Maar als je ziet wat voor bekendheid Malenia heeft, en de DLC al is het wel grappig dat mensen online graag heel stoer willen doen met "bro het is zo makkelijk, git gud" etc :D

Vind het wel amusant om te zien
Ik heb drie uur vast gezeten bij dancing divine beast in belarut😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik kwam die draak trouwens voor het eerst tegen bij een doorgang in een rots bij Fort of Reprimand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47

Flabergasted

Prepare to die !

Oh my god... Logur Wolverine X-men

Net 10 minuten in de DLC en al 10x dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ben zelfs nog de brug niet over geraakt....de eerste brug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

spoiler:
There is more than meets the eye. Tussen Church of Consolation en Scorched Ruins.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugql5fP8pft3TfaNGczj3ILUKAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZGgnRhsIbtgoPTVcBG12Fmv.jpg?f=fotoalbum_large

En een stukje verder. Ben bang dat ik dik underlevelled ben. Onze vriend de Ghostflame draak is daar ook. Derde punt waar ik hem tegenkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X29Eya6EjTsVFc_pzPfJa8YevFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dq7ZWVssGsZpOOXa8k5VqmO.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit zo'n geweldige sense of ontdekking in. Elke hoek die je omgaat is het weer genieten.

[ Voor 57% gewijzigd door JoeZuCK op 22-06-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:06

reaL_G

G

hoe zijn de meeste gestart? compleet fresh?
zit te twijfelen of het verstandig is in ng3 te gaan beginnen aan de dlc.

heb ff paar minuten in de snowfealds gelopen, werd gelijk afgeslacht door wen paar runebears.
muscle-memory is sowieso gone. (tijdelijk)

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
reaL_G schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:25:

heb ff paar minuten in de snowfealds gelopen, werd gelijk afgeslacht door wen paar runebears.
Hier een verse start volledig co-op.
Enkel nog Mohg neerhalen en dan is het zover!

Helaas is dat geen makkelijke opgave. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mensen die nog moeten beginnen aan de dlc het is heavy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Loei123 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:46:
[...]

Hier een verse start volledig co-op.
Enkel nog Mohg neerhalen en dan is het zover!

Helaas is dat geen makkelijke opgave. :P
Ik zat hier ook aan te twijfelen om dit met een maat te doen
Maar is het dan niet ontzettend makkelijk? Of word het door die mod ook ietsje moeilijker gescaled zeg maar?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Geraak ni voorbij aan een invader in castle ensis pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:43
reaL_G schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:25:

Ik ben 2 of 3 en het begin was zwaar om de genoemde redenen, ik moest even weer bekend worden met de controls.

Daarnaast merk ik dat ik sowieso bijzonder kwetsbaar ben, vrijwel geen poise lijk te hebben.
Trashmobs hakken mij in 2-4 hits neer, maar omgekeerd gaan ze ook 1-2 hits neer.

Ik vind de uitdaging wel prima, zie wel hoe het verder ga als ik er binnenkort even de tijd voor neem ipv een uurtje tussendoor zoals gisteren.

Ik heb een Blasphemous blade build, maar dat wapen is sowieso generfd dacht ik.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Na 2 uur lopen "klooien" de BackHand blade gevonden, op +25 gezet en volledig gerespecced.

Wat is die Ash of War gaaf om te gebruiken, eerst wat R1 spammen en net voor je gehit wordt die ash of war inzetten en er gewoon langs sliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Pannekook schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:46:
Na 2 uur lopen "klooien" de BackHand blade gevonden, op +25 gezet en volledig gerespecced.

Wat is die Ash of War gaaf om te gebruiken, eerst wat R1 spammen en net voor je gehit wordt die ash of war inzetten en er gewoon langs sliden.
Welke ash of war is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Zit standaard op de backhand blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Secsytime schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:01:
[...]

Zit standaard op de backhand blade.
Heb dit wapen ook gevonden. Wist ik niet. Thx voor de tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interactieve map, ideaal als je even wat zoekt (Uiteraard build in progress)

https://mapgenie.io/elden-ring/maps/the-shadow-realm

Ook een aanbevolen Progress Route is inmiddels in ontwikkeling (Zelf ga en sta ik gewoon waar ik wil, hopelijk mis/breek ik dan alleen niet te veel questlines ;)

https://eldenring.wiki.fe...Lands+Game+Progress+Route

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
De baas van ensis castle is ook geen gemakkelijke . Maar we blijven proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Was vanmorgen ff m'n STR / FTH character aan het inwerken, ook met Blasphemous Blade. Is wel generfed maar nog steeds heel sterk. De weapon art doet nog prima schade, alleen minder poise. De extra healing is wel fijn voor langere dungeons. Eventueel Sacrificial Axe erbij voor stukje FP regen. Merk wel dat mêlee pittiger is dan caster, maar op andere mobs.

Heb nog niet echt met de nieuwe weapons gespeeld; voor casters is er in het begin niet heel veel en voor STR / FTH alleen een nieuwe great hammer.

Vooral veel DEX spul, maar dat char is nog beetje low level / incompleet. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Klopt het trouwens dat ik gewoon door kan levelen na 150 zonder dat ik in NG+ zit? Ik ben namelijk al level 160 en volgens mij heb ik geen NG gestart.. Maar ik zie elke build ophouden bij 150..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55

JSchut

.....

Holy shit wat vet. Elke keer denk ik o even die kant op en dan ben ik weer twee uur bezig 😎

Inmiddels 3 main bosses down waaronder:
spoiler:
Messmer the Impaler

Echt niet normaal hoeveel content. Ook de kleinere dungeons zijn huge.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Begin er steeds meer in te komen. In het begin ff wat huiverig vanwege wat angsttopics dat het allemaal te moeilijk zou zijn en huge gap in difficulty, maar ik heb het idee dat het wat beter wordt nu ik wat geleveled ben met die nieuwe upgrade mogelijkheden.
Nog 10 levels omhoog gegaan naar 150 en daar laat ik ‘m denk ik op.

Nieuwe Greatsword of Solitude naar max geupgrade, is een somber weapon, dus dat gaat wat sneller. Fijne tweetraps ash of war zit er op (na L2, nog een keer R2 doen)

Beetje ant wisselen met m’n Guts GreatSword, waarmee ik de DLC in ging. Nieuwe Lion’s Claw ash of war gevonden, die nu ook een tweetraps toevoeging heeft, alsof de originele Lion’s Claw al niet enorm sterk is, is deze nog beter. Dus toegevoegd en dubbel pancaken maar.

Dancing Lion was wel pittig ja, ook vaak weer in een hoek in gevecht met de camera.
Solo was nog ff te moeilijk, dus gebruik gemaakt van Tische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
JSchut schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:27:
Holy shit wat vet. Elke keer denk ik o even die kant op en dan ben ik weer twee uur bezig 😎

spoiler:
Messmer the Impaler

Heb twee bazen gehad na heel veel pogingen... nu wat free roaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JSchut schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:27:

spoiler:
Messmer the Impaler

Ik ook, hoe lang was je bezig met die laatste?

Ik vind de kleine dungeons e.d. er ook veel minder eentonig uitzien, echt fantastisch.

Ik wil graag een huis bouwen in The Ancient Ruins, wat een prachtige plek is dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Greatsword schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Ik ook, hoe lang was je bezig met die laatste?

Ik vind de kleine dungeons e.d. er ook veel minder eentonig uitzien, echt fantastisch.

Ik wil graag een huis bouwen in The Ancient Ruins, wat een prachtige plek is dat zeg!
Niet heel lang. Wel een ash gebruikt. En ben denk ik al plus 5 of 6 met die fragments

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Prachtige lava dungeonAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOE5AJZw2EnAPfNoMKMuT-rTQhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSWwkpi5Kj89yuNR5FtFt1MB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf nog niet bekeken, maar holy shit, nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sick hoor zo snel al een 1.5 uur een speed run :P Maar is die dan niet gewoon compleet overleveled? Uiteraard voor spoilers niet de video echt gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Sick hoor zo snel al een 1.5 uur een speed run :P Maar is die dan niet gewoon compleet overleveled? Uiteraard voor spoilers niet de video echt gekeken.
Speedruns zijn doorgaans niet echt een Stats maar Skill / Shortcut / Exploit ding. Vandaar dat je ook de 0 Hit en %ANY categorie e.d. hebt.

Toch even een begin stuk gekeken aangezien ik daar zelf al voorbij ben en het is een Good Old Magic Build met zaken a.s Comet, Azur etc ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 22-06-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ik heb wel het idee dat ik de halve DLC mis doordat ik niet weet hoe ik er moet komen. Maar wellicht komt dat nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Bazziek schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:37:
Ik heb wel het idee dat ik de halve DLC mis doordat ik niet weet hoe ik er moet komen. Maar wellicht komt dat nog...
Zet groene markers op de map als je daar nog wilt terug komen, dan weet je het nog.zo doe ik het toch tenminste... heb nog maar twee bazen gehad. En de hele map in het begin uitgezocht. Elke plek die je ziet kan je wel degelijk bezoeken....

[ Voor 15% gewijzigd door Wolverine9000 op 22-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bazziek schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:37:
Heb ik ook hoor, zit continue omhoog en naar beneden te kijken op de afrand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Greatsword schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:49:
[...]

Heb ik ook hoor, zit continue omhoog en naar beneden te kijken op de afrand ;)
Idd, weer heerlijk het gevoel zoals in het begin met Elden Ring.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Er valt inderdaad heel veel te ontdekken. Meestal kun je wel raden welke kant je op zou moeten, maar ik probeer daar dan als laatste heen te gaan. Net ook een smal rotspad omhoog gevonden en dan kom je daarboven in een heel nieuwe zone. Zo vet!

Verder overgestapt op die nieuwe Black Steel Great Hammer icm een Great Shield. Die hammer heeft echt een extreem sterke guard counter special! Curved Sword Talisman erbij om het verder te boosten. Veel poise damage en daarnaast ook super tanky, wat best prettig is gezien hoe hard alles slaat.

P.S. Oh ja en bijna in elkaar getimmerd door een geit ook nog :+

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 22-06-2024 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 23:02
Zo! Ben ook begonnen met de DLC. Beetje voorzichtig verkennen en meer zit er op dit moment niet in. Beetje bang voor te sterke vijanden. Hahaha! Lets a goooo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
4acesNL schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:12:
Zo! Ben ook begonnen met de DLC. Beetje voorzichtig verkennen en meer zit er op dit moment niet in. Beetje bang voor te sterke vijanden. Hahaha! Lets a goooo!
Geniet er van. Zit ook nog steeds in de eerste zone na 15 uur. Maar ja ik zoek elk stuk van de map af te voet...
Als ik met torrent loop dan mis ik te veel....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Vanochtend weer beetje op onderzoek gegaan en weer een heel nieuw gebied gevonden. Echt bizar.

Ben nu onderin de map. Heb alleen bovenin nog een beetje fog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcnlJvolUGdy4Li8-8VYC2ijbDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83xdpKLRU41g5KHk7wpUGqlk.jpg?f=fotoalbum_large

Weet er iemand hoe je op die grote rots komt met al die markers? Mss komt dit nog later....

Great katana max level 10. Wat een wapen. Kijk mijn ogen uit in de dlc. Zo veel plaatsen dat je kan komen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMVJ9LsXMvK31ERgb0IzUzHahCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Q48e4tYMUz6U2T5ikUhMOVB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Wolverine9000 op 23-06-2024 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 20-10 09:56
Ik heb ER nog steeds niet in mijn bezit. Toen de game uitkwam had ik een zware Souls fatique, maar na het zien van al die Erdtree beelden en gewoon overall, begint het toch wel te kriebelen nu.

Ik wil alleen dit keer niet voor een mage gaan, echter is dit het enige waar ik "goed" mee ben. Ik zie YouTube video's van mensen die perfect door enemy en boss attacks heen rollen en dit is iets wat ik nog altijd niet onder knie heb. Ik rol of de verkeerde kant op of ik rol dwars tegen de attack aan. Maar in de video's lijkt het alsof het niet heel lastig is.

Zo zag ik gisteren één boss fight uit de expansion en ik zal de naam niet noemen, maar deze boss bleef de speler als een idioot rushen met double sword attacks, en daarnaast allerlei area of effect attacks. De speler was echt goed qua door alle attacks heen rollen, damn ik wil dat ook en niet de "easy" way out met magic.

Enige tips/advies voor dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
devilsnight schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:26:
Ik heb ER nog steeds niet in mijn bezit. Toen de game uitkwam had ik een zware Souls fatique, maar na het zien van al die Erdtree beelden en gewoon overall, begint het toch wel te kriebelen nu.

Ik wil alleen dit keer niet voor een mage gaan, echter is dit het enige waar ik "goed" mee ben. Ik zie YouTube video's van mensen die perfect door enemy en boss attacks heen rollen en dit is iets wat ik nog altijd niet onder knie heb. Ik rol of de verkeerde kant op of ik rol dwars tegen de attack aan. Maar in de video's lijkt het alsof het niet heel lastig is.

Zo zag ik gisteren één boss fight uit de expansion en ik zal de naam niet noemen, maar deze boss bleef de speler als een idioot rushen met double sword attacks, en daarnaast allerlei area of effect attacks. De speler was echt goed qua door alle attacks heen rollen, damn ik wil dat ook en niet de "easy" way out met magic.

Vooral veel oefenen. (Bijna) Niemand kan zo'n bossfight zonder te oefenen. Probeer zonder summons te spelen en goed naar de animaties van aanvallen te kijken. Dit kost wat moeite in het begin, en je zult vaak dood gaan. Maar op een gegeven moment hebt je het onder de knie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-10 12:16

Soullie

Planeshift

Nou paar uur gespeeld, paar bosses down, deze dlc lijkt gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Soullie schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:29:
Nou paar uur gespeeld, paar bosses down, deze dlc lijkt gigantisch.
Is het ook. Elke 40 euro waard. Machtig gewoon en heel veel te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
asdfqwerty schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:46:
[...]

Vooral veel oefenen. (Bijna) Niemand kan zo'n bossfight zonder te oefenen. Probeer zonder summons te spelen en goed naar de animaties van aanvallen te kijken. Dit kost wat moeite in het begin, en je zult vaak dood gaan. Maar op een gegeven moment hebt je het onder de knie
Als je goed wilt worden is zonder summons inderdaad de manier. Als je gewoon redelijk snel door het spel wilt rollen, dan zou ik zeker spirit ashes gebruiken. NPC summons zijn meestal beetje overkill, maar hé beter dan vastlopen op een boss.

Grootste probleem van summons is dat boss aggro behoorlijk willekeurig wordt. Dus soms moet je alsnog een beetje mazzel hebben. En om een gevecht te leren is het dus ook niet handig, want een heel deel van de moves is dan niet gericht op jou.

Nog een tip; val de boss in eerste instantie niet aan. Focus je aandacht gewoon volledig op de animaties van de boss en hoe je die ontwijkt. Je zult dan vanzelf gaten daarin gaan ontdekken, en dat zijn de momenten om aan te vallen. En ook; rollen is lang niet altijd nodig, springen, bukken en opzij stappen werkt heel vaak ook en is sneller.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 23-06-2024 15:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-10 15:36
Afgelopen weekend op steam de combo ER plus DLC kunnen kopen met beetje discount.
Een super spel, maar damn wat kan het soms frustrerend zijn. Heb zonder summons tot nu toe gespeeld en een Samurai gemaakt. Na flink wat grind werk mn katana naar +14 en lvl 40 aangetikt. Moeilijkste bosses zijn voor mij gek genoeg de earth tree bossjes. Ik heb echt heel veel pogingen nodig… en dat frustreerd soms flink. Terwijl dungeon bosses soms binnen een min liggen.. tja te weinig skills denk ik dan. Helaas maken zulke gevechten dan het spel voor mij niet relaxed en daarvoor game ik juist..
Tja het is geen Diablo 4 ;) dit is werken, moves leren en doorzetten ipv strategie en tijd verbrengen om zoveel mogelijk mobs snel af te slachten..
Ook vind ik de UI niet de meest gebruikers vriendelijk en snap ik ook niet dat je je armor niet kan upgraden.
Nog heeeel veel te leren en te ontdekken. Ook wel jammer dat ik niet direct de DLC in kan en de nieuwe wapens kan testen..

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie YouTube video's van mensen die perfect door enemy en boss attacks heen rollen (...)
Vergeet niet dat op Youtube vaak alleen de video's verschijnen waarin het wél goed gaat. De talloze deaths en uren oefenen die daaraan vooraf gaan zie je vaak niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Om de boss fights te leren bevechten is het inderdaad niet meteen aanvallen. Rustig alleen ontwijken en de patronen herkennen. Daarna voorzichtig aanvallen. De flow om ze te tackelen komt dan vanzelf. Daarna eventueel met mimic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxurydiver schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:32:
Helaas maken zulke gevechten dan het spel voor mij niet relaxed en daarvoor game ik juist..
Hahaha, 'relaxt' willen gamen en dan Souls games gaan spelen; ik vind het behoorlijk dapper.
Alleen daarvoor al een plusje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ben ik nou een beetje de enige die het een beetje raar vind, dat From Software nou niet even een smit ergens in de DLC stopt? Het zou dan wel een wereld moeten zijn, maar om naar roundtable hold iedere keer te gaan als je iets wilt upgraden.. Nou ja is niet anders.

Ik vind ook ergens een geheimzinnige seal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brcTPLuEMggCAx9Tqp4tld_-NqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0mktibnlzswd7G6dSp7OuvYE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door JoeZuCK op 24-06-2024 07:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
Zo, mijn eerste baas is neer.

spoiler:
de dansende leeuw 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari

Speel hoe je wilt. Tegen de tijd dat je de DLC in kan gaan ben je aardig bekend met de mechanics. Level doet er niet zoveel toe heb ik het idee, Vigor, op plus 50 levelen wel.
Als je het mij vraagt is er (nog) geen easy way out in de DLC.
Het alternatief levelen is denk ik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Is het ook aan te raden de DLC pas in te gaan als je alles gekilled hebt van de main bosses in de base game of kan je net zo goed gewoon de DLC in gaan zodra je die unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zo, ook de eerste uurtjes gemaakt. Enemies rammen hard! Dacht de eerste miniboss wel ff te doen, de black gaol knight. Was niet helemaal scherp en was binnen een seconde dood. Lvl 244 met 60 vigor :') lig er met twee klappen af tegen die gast. Mn Nagakiba build is tot nu toe vrij kansloos in de DLC. Geswitcht naar twee pole blade met eleonora’s pole blade. Zieke aow zit daar op die enemies snel sloopt.

Great katana gevonden en direct naar +25 getild, want gruwelijk wapen. Moet er nog mee leren spelen. Backhand blade ook gevonden, nog niet geupgraded. Wel tof dat als je die tweehandig neemt je ze dan automatisch dual wield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ricmaniac schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:13:
Is het ook aan te raden de DLC pas in te gaan als je alles gekilled hebt van de main bosses in de base game of kan je net zo goed gewoon de DLC in gaan zodra je die unlocked
Dat kan, maar wel handig om minimaal lvl 150 te hebben. Ik ervaar de DLC als velen malen moeilijker dan de base game van wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik ben lvl 244 met vigor 60 en ogenschijnlijk simpele minibosses oneshotten me soms bijna.

Overigens zou ik Elden Ring wel eerst uitspelen, ook het gebied miquella’s halligtree, voordat je de DLC gaat spelen. Je mist anders echt wel hele toffe gebieden. Uiteraard kun je dat ook nog na de DLC spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 23-06-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Vigor +50, max leveled wapen(s), anders gaat het vrij lastig worden denk ik.
Level doet er vrij weinig toe heb ik het idee. Nieuw alternatief levelsysteem wel. Heb het idee dat ik de eerste en nu tweede boss met te weinig Blessing in ben gegaan. Zelfde als in de base game als je direct naar Margit en Godrick gaat. Dat was bij launch ook een wereld van verschil.
Zelf denk ik dat er nog wat boss nerfs aan gaan komen. Radahn bij launch was te doen en hebben ze na veel geklaag de grond in generfed.
Dus voor bragging rights, speel ‘m snel uit, alhoewel geen trophies, dus pics or didn’t happen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:27:
Zo, ook de eerste uurtjes gemaakt. Enemies rammen hard! Dacht de eerste miniboss wel ff te doen, de black gaol knight. Was niet helemaal scherp en was binnen een seconde dood. Lvl 244 met 60 vigor :') lig er met twee klappen af tegen die gast. Mn Nagakiba build is tot nu toe vrij kansloos in de DLC. Geswitcht naar twee pole blade met eleonora’s pole blade. Zieke aow zit daar op die enemies snel sloopt.

Great katana gevonden en direct naar +25 getild, want gruwelijk wapen. Moet er nog mee leren spelen. Backhand blade ook gevonden, nog niet geupgraded. Wel tof dat als je die tweehandig neemt je ze dan automatisch dual wield.
Ik had een soortgelijke ervaringen, maar inmiddels wat dlc levels erbij en het ik knal er opeens door.

Pagina: 1 ... 76 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten