Dat wordt dus het dubbele voor mij met al mijn zoekwerk rustig op mijn tempo en heel veel deaths...Atari schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:18:
[...]
Ja haha, Elden Ring zou 30-35 uur zijn. Zelfde truc nu weer van Miyazaki. De DLC lijkt qua content dus een volwaardige Dark Souls game te worden.
Ik knal er een lvl 244 character NG+3 in. Puur omdat ik geen zin heb om een nieuwe character te beginnen. Ga het wel zien hoe het is. In de latere gebieden als mountains en haligtree ben ik alsnog met een paar tikken dood (vigor 60). Enemies meppen gewoon hard in Elden Ring, dus lastig wordt t sowieso
Maar reviews zien er zeer goed uit. Klinkt weer als een ultiem avontuur!
Maar reviews zien er zeer goed uit. Klinkt weer als een ultiem avontuur!
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 18-06-2024 21:57 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
De reviews online zijn vrijwel allen positief
weinig tot niks negatiefs er in. klinkt goed haha
Mogh is dood, met m'n eerste playthrough een paar jaar geleden weet ik nog dat het me flink wat pogingen kostte, maar nu had ik 'm in één keer en kwam ie niet eens aan 'Nihil' toe 
Nu echter bij Malenia aangekomen (ben level 155 oid), en daar had ik vorige keer een Mimic Tear bij nodig als enige baas, en daar worstel ik nu weer flink. Die waterfowl dance... hoeveel Youtube-filmpjes ik ook kijk, die weet ik niet consequent te ontwijken, maar
Hoe dan ook, of het nou lukt of niet, klaar voor de DLC, met al die mooie cijfers die de game krijgt echt vet veel zin in!
Nu echter bij Malenia aangekomen (ben level 155 oid), en daar had ik vorige keer een Mimic Tear bij nodig als enige baas, en daar worstel ik nu weer flink. Die waterfowl dance... hoeveel Youtube-filmpjes ik ook kijk, die weet ik niet consequent te ontwijken, maar
spoiler:
.in tegenstelling tot vorige keer lukt het me redelijk vaak om in fase 2 te belanden
Hoe dan ook, of het nou lukt of niet, klaar voor de DLC, met al die mooie cijfers die de game krijgt echt vet veel zin in!
Gister die curved bandit swords gefarmed.. maar hoe gebruik ik de ashes op men off hand met een toetsenbord en muis?
Anders heeft dubbel seppuku geen zin.
Anders heeft dubbel seppuku geen zin.
Gisteren - EINDELIJK - weer eens Elden Ring gespeeld (na 14 maanden niet gespeeld te hebben) en weer verder met mijn NG+ level 181 character. Ik wist niet eens meer hoe ik Torrent moest summonnen...
Uiteindelijk na een uurtje of 2 er toch weer aardig in en gezorgd dat ik de DLC kan spelen door Mohg te verslaan. Had nog geen toegang tot hem dus moest eerst nog een bezoekje aan castle Sol brengen voor een bepaald item
Nu Fextralife videos aan het bekijken om een leuke build te pakken. De build die ik een dik jaar geleden gebruikte was helemaal niets meer. Iemand nog tips voor een leuke builld?
Uiteindelijk na een uurtje of 2 er toch weer aardig in en gezorgd dat ik de DLC kan spelen door Mohg te verslaan. Had nog geen toegang tot hem dus moest eerst nog een bezoekje aan castle Sol brengen voor een bepaald item
Nu Fextralife videos aan het bekijken om een leuke build te pakken. De build die ik een dik jaar geleden gebruikte was helemaal niets meer. Iemand nog tips voor een leuke builld?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wauw, kort na deze post had ik Mohg verslagen en daarna weer een periode wegens tijdgebrek niet kunnen spelen. Gisteren gecheckt, ben letterlijk bij de juiste grace. #meanttobe?snmght schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:42:
Man man man ik snap er niets van. Op geen enkele playthrough grote problemen gehad met Mohg. Nu ben ik deze playthrough volgens mij redelijk overleveled (nu level 174 in de eerste cycle) en ik krijg hem met geen mogelijkheid verslagen, toch al richting die 50 pogingen gedaan volgens mij.
Is die gast ergens onderweg gigantisch gebuffed?
Gezien het tijdsgebrek zal blijven (kersverse baby in huis) ga ik er gewoon met (een ietwat hoog) level 174 in.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Limgrave afgerond, dus kan nu rustig door naar de DLC unlock bosses. Mis nog 1 invasion NPC, maar die kan ik pas unlocken in de Manor questline.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Holy shit, ik heb maar een week vrij, dat gaat een probleem worden 
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Netjes! Gz, ik blijf er moeite mee hebben. Voor mij persoonlijk veruit de meest lastige boss van Fromsoft tot nu toe.Sileh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:37:
Twee weken geleden maar begonnen aan een nieuwe run na 1,5 - 2 jaar zodat ik wat minder roestig ben voor de dlc.
Het kostte me 4 uur maar voor het eerst solo Malenia neer zonder summons/ashes.![]()
[Afbeelding]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dankje! Denk dat dit de boss is waar ik het meeste tijd aan kwijt ben geweest van alle soulslikes die ik gespeeld heb.corset schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:07:
[...]
Netjes! Gz, ik blijf er moeite mee hebben. Voor mij persoonlijk veruit de meest lastige boss van Fromsoft tot nu toe.
Nizar GG op de tube heeft wel leuke builds met een verhaalMazeWing schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:04:
[...] Iemand nog tips voor een leuke builld?
Je imiteert me mateloos.
zit eigenlijk te denken alle achievements op steam te resetten en met de DLC vanaf 0 te beginnen.. hmm
Kan dat? TIL.corset schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:49:
zit eigenlijk te denken alle achievements op steam te resetten en met de DLC vanaf 0 te beginnen.. hmm
Zijn vziw geen nieuwe achievements voor de DLC.
Zijn er volgens mij niet nee. Maar een "Fresh start" is altijd leuk. En je moet het volgende doen:Bazziek schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:50:
[...]
Kan dat? TIL.
Zijn vziw geen nieuwe achievements voor de DLC.
steam://open/console
reset_all_stats <appid> (don't remember if this relocks achievements too or not)
achievement_clear <appid> <achievement name> (that's not human-readable name, but internal name — can look it up on SteamDB)
Note: Dit is allemaal op eigen risico
Zal steam eens opnieuw opstarten dan.Wolverine9000 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:25:
Mijn download is al gedaan voor de dlc😁
Morgen om 09:00 gaan de server offline t/m 12:00. Op dit moment zijn dit de patchnotes voor de base game & day 1 patch DLC.
New Inventory features:
New Inventory features:
- Newly obtained items will be marked with a "!“.
- A new tab called "Recent Items" has been added to review recently obtained items.
- Active Summoning Pools will now be carried over to NG+.
- Individual Summoning Pools can now be enabled / disabled in the newly added Map Functions Menu. Only active Summoning Pools will be selected when using the Small Golden Effigy.
- Five new hairstyles have been added to the game. They can be selected during character creation, using the Clouded Mirror Stand or using Rennala's Rebirth feature.
Ik ga ook helemaal opnieuw beginnen na 2 jaar. Ik hoop eigenlijk dat een deel van de nieuwe wapens ook in de base game komen, bijv via een Vendor. Zodat je met de nieuwe type wapens kan starten.
Ik heb er iig zin in!!
Ik heb er iig zin in!!
Denk dat morgen 12 uur in de middag de game embargo ook afloopt. Dan is het de21 ste in Australië niet dat ik iet sbekijk hoor
Het is ook verwarrend wanneer de DLC gaat uitkomen. Steam zegt 20 juni om 19:00.Wolverine9000 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:16:
Denk dat morgen 12 uur in de middag de game embargo ook afloopt. Dan is het de21 ste in Australië niet dat ik iet sbekijk hoor
:strip_exif()/f/image/dSWnag8X8e0caMIxz0jE6AsD.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de officiële twitter van Elden Ring zegt 21 juni om 12:00am. Nou zit er maar 5 uur verschil tussen, maar het zou jammer zijn als je vrijdag zou moeten werken. Dan moet je toch nog een dagje extra wachten.
:strip_exif()/f/image/3fSghW5mCWoIBfJMAlnowlcs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 19-06-2024 16:43 ]
Ik moet inderdaad werken tot half 1 in de middag. Dus valt nog mee....Toonen1988 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:40:
[...]
Het is ook verwarrend wanneer de DLC gaat uitkomen. Steam zegt 20 juni om 19:00.
[Afbeelding]
Maar de officiële twitter van Elden Ring zegt 21 juni om 12:00am. Nou zit er maar 5 uur verschil tussen, maar het zou jammer zijn als je vrijdag zou moeten werken. Dan moet je toch nog een dagje extra wachten.
[Afbeelding]
Ik heb even gekeken maar dat zijn echt allemaal overpowered builds.Tank80 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:39:
[...]
Nizar GG op de tube heeft wel leuke builds met een verhaal
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wretch level 1 met houten knuppeltjeMazeWing schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:12:
[...]
Ik heb even gekeken maar dat zijn echt allemaal overpowered builds.
Je kunt toch om middernacht beginnen, uurtje slapen, werken en weer verder spelenToonen1988 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:40:
[...]
Het is ook verwarrend wanneer de DLC gaat uitkomen. Steam zegt 20 juni om 19:00.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh, voor mij maakt het niks uit. Ben nog ziek thuis en zoals het nu eruit ziet, ben ik de hele volgende week ook nog thuis. Waar ik me wel voor moet oppassen is dat ik me niet te druk maak onder het spelen, als het weer even tegenzit.Atari schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:31:
[...]
Je kunt toch om middernacht beginnen, uurtje slapen, werken en weer verder spelen
Hehe beterschapToonen1988 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:02:
[...]
Oh, voor mij maakt het niks uit. Ben nog ziek thuis en zoals het nu eruit ziet, ben ik de hele volgende week ook nog thuis. Waar ik me wel voor moet oppassen is dat ik me niet te druk maak onder het spelen, als het weer even tegenzit.
Jaaa, ik heb haar nu ook helemaal solo. Beetje geluk gehad dat een bepaalde aanval niet langs kwam, maar dat hoort erbij toch. Ook wel wat uurtjes mee kwijt geweest.Sileh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:37:
Twee weken geleden maar begonnen aan een nieuwe run na 1,5 - 2 jaar zodat ik wat minder roestig ben voor de dlc.
Het kostte me 4 uur maar voor het eerst solo Malenia neer zonder summons/ashes.![]()
[Afbeelding]
Haha, ik had die aanval 2x in de eerste fase en 1x in de tweede. Was 50/50 of ik goed rollde op het begin maar slag 3 en 4 kon ik wel zo goed als altijd ontwijken.CrabpPeople schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:18:
[...]
Jaaa, ik heb haar nu ook helemaal solo. Beetje geluk gehad dat een bepaalde aanval niet langs kwam, maar dat hoort erbij toch. Ook wel wat uurtjes mee kwijt geweest.
Heb ik hier al eens eerder gepost volgens mij, maar die aanval kan je interrupten door een freezing pot te gooien. Een stuk makkelijker dan de roll goed te moeten timen, hoewel dat natuurlijk wel lekkerder voelt als het lukt.Sileh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:28:
[...]
Haha, ik had die aanval 2x in de eerste fase en 1x in de tweede. Was 50/50 of ik goed rollde op het begin maar slag 3 en 4 kon ik wel zo goed als altijd ontwijken.
Vannacht wordt een prachtige nacht mensen!
Volgende week ook veel te warm om maar buiten te gaan, dus lekker koel binnen blijven
Volgende week ook veel te warm om maar buiten te gaan, dus lekker koel binnen blijven
Nieuwe trailer, gadverdamme wat bruut. ZIN in.
YouTube: ELDEN RING SHADOW OF THE ERDTREE 発売ロンチトレーラー【2024.06】
YouTube: ELDEN RING SHADOW OF THE ERDTREE 発売ロンチトレーラー【2024.06】
Best veel spoilers, dus ben gewaarschuwd.Greatsword schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:31:
Vannacht wordt een prachtige nacht mensen!
[Video: ELDEN RING Shadow of the Erdtree | Official Launch Trailer]
Hier is steam lekker op alle apparaten aan het downloaden.
Zitten er toch nog voordelen aan wonen in Finland. Morgen vrij ivm. Midzomerdag
De hype is echt real!
Maar ik ben nog niet eens aan de basegame begonnen
Wat is de "makkelijkste" starter class om aan de game te beginnen en er bekend mee te raken.
Maar ik ben nog niet eens aan de basegame begonnen

Wat is de "makkelijkste" starter class om aan de game te beginnen en er bekend mee te raken.
Ik zou niet voor makkelijkste gaan, maar gewoon voor de stijl die je het meeste aanspreekt.Ricmaniac schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:40:
De hype is echt real!
Maar ik ben nog niet eens aan de basegame begonnen![]()
Zie https://eldenring.wiki.fextralife.com/Classes
Samurai en Astrologer zijn verder wel heel populair om mee te beginnen.
Mocht het moeilijk gaan in het begin, kan je deze tips volgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 20-06-2024 10:50 ]
Ah thanks, Ja samurai sprak mij ook het meeste aan om mee te beginnen. Gewoon omdat het er cool uit zietGreatsword schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:49:
[...]
Ik zou niet voor makkelijkste gaan, maar gewoon voor de stijl die je het meeste aanspreekt.
[YouTube: ELDEN RING | Get “Overpowered” At The Very Start]
Even kijken of ik morgen direct ga beginnen of dat ik toch eerst nog wat Backlog games af maak.
Door alle hype en hoe gaaf het er gewoon uit ziet wil ik wel heel graag spelen

De starter class maakt echt bar weinig uit in het grotere geheel; het bepaalt alleen je intiele level, gear en minimale verdeling van stats. Die stats kun je later herverdelen en die paar puntje meer of minder vanut je starter class gaan het verschil niet maken. De gear die je krijgt kun je later vinden / kopen van merchants, dus is ook geen ramp.Ricmaniac schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:40:
De hype is echt real!
Maar ik ben nog niet eens aan de basegame begonnen![]()
Speel gewoon wat je aanspreekt; ninja, swoard and board, caster, de keuze is reuze
P.S. Ik was ook lang niet aan Elden Ring toegekomen vangwege allerlei redenen, maar was daarna wel echt hooked.
[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 20-06-2024 11:02 ]
Samuari heeft wel de beste starter gear volgens mij. Maar ongeacht welke class je kiest, ga er maar vanuit dat je heel vaak dood zal gaan en je voorwaarden van je inboedelverzekering een keer gaat doornemen....
Dit klopt helemaal, het maakt weinig uit welke class je kiest, alleen de één is wat makkelijker dan de ander in het begin en hebben verschillende starter stats. Wanneer je enkele uurtjes en levels verder bent, begin je al langzaam je personage te maken die jij graag wilt spelen.Morrar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:59:
[...]
De starter class maakt echt bar weinig uit in het grotere geheel; het bepaalt alleen je intiele level, gear en minimale verdeling van stats. Die stats kun je later herverdelen en die paar puntje meer of minder vanut je starter class gaan het verschil niet maken. De gear die je krijgt kun je later vinden / kopen van merchants, dus is ook geen ramp 1.
Speel gewoon wat je aanspreekt; ninja, swoard and board, caster, de keuze is reuze
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 20-06-2024 11:06 ]
Eerlijk gezegd heb ik FromSoftware / souls games lang laten liggen (o.a.) vanwege dit soort waarschuwingen, maar ik moet zeggen dat het mij echt meegevallen is eigenlijk. Je hebt best wel veel mogelijkheden om de game een stuk makkelijker te maken, zoals:MazeWing schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:02:
Samuari heeft wel de beste starter gear volgens mij. Maar ongeacht welke class je kiest, ga er maar vanuit dat je heel vaak dood zal gaan en je voorwaarden van je inboedelverzekering een keer gaat doornemen....
1. Overlevellen => Zit je vast, ga gewoon ergens anders beetje ontdekken en kom sterker terug.
2. Gearen => Er zijn super krachtige wapens en vooral Somber wapens kun je snel heel sterk maken.
3. Buffs => Er zijn super krachtige consumables en incantations; gebruik ze!
4. Spirit Ashes => Perfecte afleiding voor bosses, waardoor je zelf even flink schade uit kan delen.
5. NPC summons => Sommigen maken echt "short work" van de bosses.
Met al die opties ga je het spel echt wel doorkomen naar mijn mening. Optie 5 heb ik eigenlijk nooit hoeven gebruiken en optie 4 deed ik pas als ik een boss zat begon te raken. Daarna kwam ik er altijd wel langs
Het enige is wel dat het spel de mechanics vrij slecht uitlegd; het kan dus goed zijn om je daarop een beetje in te lezen. Je wilt vooral synergie bereiken tussen het soort schade dat je doet, je buffs en waar de boss gevoelig voor is. Bleed en fire zijn bijvoorbeeld goede opties en er zijn genoeg buffs daarvoor te vinden (flame grant me strength, bloodflame blade, etc). En straight up buffs als Golden Vow zijn altijd top!
[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 20-06-2024 11:09 ]
Maar hoe werkt het met levels dan precies. Ik zag hier eerder in het topic volgens mij iemand die level 720 ofzo was. Ben je dan niet mega overpowered en alles 1 hit?
En je hebt toch niet echt een gameplay loop meer dan denk ik?
Of start je gewoon steeds een hogere NG+ ofzo waardoor het moeilijker blijft worden.
en niet de echte Elden Ring Experience
Of start je gewoon steeds een hogere NG+ ofzo waardoor het moeilijker blijft worden.
Dit heb ik vaker al wel voorbij zien komen waarbij een groot deel van de community het als "cheaten" zietMorrar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:06:
[...]
.
5. NPC summons => Sommigen maken echt "short work" van de bosses.
[ Voor 34% gewijzigd door Ricmaniac op 20-06-2024 11:08 ]
Nee.. die heeft niet "de beste" starter gear. Ja, Samurai begint met een bleed wapen wat grotendeels als een OP iets wordt gezien. Echter is een caster starter kit net zo sterk, of een sword/shield kit.MazeWing schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:02:
De reden dat de meeste mensen die "pro" spelen (Speedrun/content creators) Samurai kiezen is omdat het de snelste start is als je weet wat je doet. Weet je dat niet? Dan maakt het echt niks uit.
Alles scaled mee. Dus ja je zal bepaalde simpele enemies oneshotten, bosses echter? Die lachen je nog steeds uit. En inderdaad, je hebt ook nog NG+1 t/m NG+7 om het nog lastiger te makenRicmaniac schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:06:
Maar hoe werkt het met levels dan precies. Ik zag hier eerder in het topic volgens mij iemand die level 720 ofzo was. Ben je dan niet mega overpowered en alles 1 hit?
Zit net de review van Fextralife te kijken. Over de eindbaas van de DLC: “it makes look Orphan of Kos and Malenia laughably easy”
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wanner je een mob killed, krijg je Runes. Als je genoeg Runes hebt, kan je die spenderen om een level hoger te komen. Wanneer je level up gaat, kan je +1 in Strength, Dexterity, Intelligence, Faith etc duwen, afhankelijk van de build die je wilt maken. Bij elke +1 level, wordt het duurder om te levelen. Op het begin kost het maar enkele honderden runes om te level, daarna duizenden. Ik zit nu op een punt dat ik 250k runes moet hebben om één level hoger te komen.Ricmaniac schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:06:
Maar pas op, als je dood gaat, drop je alle Runes op de grond. Wanneer je respawned, kan je de Runes weer oppakken op de plek waar je dood bent gegaan. Maar ga je weer dood voordat je de Runes hebt opgepakt, dan zijn ze vergoed weg.
Uiteindelijk kan je overpowerd worden en alle stats op level 99 krijgen. Heb je Vigor, Mind, Endurance, Strenght, Dexterity, Intelligence, Faith en Arcane op level 99, dan heb je de top bereikt. Al deze stats bepalen je attack power, attribute scaling, defence etc.
Ja, iemand van level 720 is extreem OP. Bij elke NG+ dat je start, wordt het steeds moeilijker maar als ik me niet vergist gaat het maar maximaal tot NG+7. Wanneer je te OP bent voor NG+7, dan heb je de peak bereikt.
Maximale level is trouwens 713 volgens mij.
Daarnaast heb je ook nog Poise en deze stat wordt bepaald door je armor. Hoe hoger je Poise, hoe beter je defence. Hoge Poise armor is bijv. erg zwaar, dan heb je weer veel punten nodig in Strenght.
Wanneer je te zwaar bent, dan ga je "fat rollen", wat betekent dat er een vertraging zit in het ontwijken van aanvallen. Dat moet je zien te voorkomen, want anders ga je constant dood.
[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 20-06-2024 11:31 ]
Er schaalt helemaal niks mee in Elden Ring. Je kunt prima bosses one shotten met hele sterke builds.corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:08:
[...]
Alles scaled mee. Dus ja je zal bepaalde simpele enemies oneshotten, bosses echter? Die lachen je nog steeds uit. En inderdaad, je hebt ook nog NG+1 t/m NG+7 om het nog lastiger te maken
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 20-06-2024 11:13 ]
Levels bepalen je defensieve attributen waardoor je (iets) minder schade neemt. Het lijkt niet veel, maar het telt echt wel op. Verder is het ook gewoon een kwestie van betere spullen vinden voordat je nog een keer gaat proberen. Alles upgraden kost ook gewoon runes (= experience), dus dat moet je ook farmen.Ricmaniac schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:06:
[...]
Dit heb ik vaker al wel voorbij zien komen waarbij een groot deel van de community het als "cheaten" zieten niet de echte Elden Ring Experience
Met NG+ slaat alles inderdaad wat harder en heeft het meer HP; maar tot NG+3 ofzo wordt het volgens mij als makkelijker ervaren dan NG omdat je character ws wat overpowered is t.o.v. de scaling.
En wat de community vindt van Ashes / summons / magic gebruiken; boeien. Zolang jij maar lol hebt. Je kunt altijd nog een keer naakt Melania gaan verslaan als je met pensioen bent en zeeen van tijd hebt. Er zal altijd iemand zijn die het beter kan, maar ook zat die slechter zijn he
Niet geheel correct. Maar goed. Ze scalen nog steeds netjes mee tussen NG+ en verder.Hulleman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:12:
[...]
Er schaalt helemaal niks mee in Elden Ring. Je kunt prima bosses one shotten met hele sterke builds.
Tijdens levellen inderdaad niet, alleen is het nog steeds zo dat jij echt niet elke boss zonder moeite kan afmaken met alle stats gemaxed.
En ja ik weet dat elke poster hier dat kan, ze doen Malenia blindfolded op level 1 etc etc
Scalen bosses mee vanaf een bepaald moment?corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:08:
[...]
Alles scaled mee. Dus ja je zal bepaalde simpele enemies oneshotten, bosses echter? Die lachen je nog steeds uit. En inderdaad, je hebt ook nog NG+1 t/m NG+7 om het nog lastiger te maken
Wist ik niet...
Wat bedoelen mensen/guides overigens doorgaans met dat je voor boss X of area Y +7 / +10 / +15 / +22 moet zijn?
Ik ben zelf op m'n eerste playthrough net buiten Leyndell bij level 117 met een redelijke Dex build en Bloodhound Fang. Ik heb wel de Mimic Tear, maar ik summon toch liver Oleg, die tankt wat meer
Parries lukken me echt niet (ook omdat dan de Bloodhound fang niet kan gebruiken, maar gebruik ik toch weinig), en ook dodge-rolls kosten me nog echt veel moeite

Een dubbele katana of twinblade heeft gewoon te weinig meerwaarde ten opzichte van de Bloodhound fang, los van respeccen naar een bonk-build...
[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 20-06-2024 11:24 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Op NG+ zijn enemies sterker, maar dat is niet evenredig met wat jouw character sterker is geworden. Mijn ervaring is dat je in Elden Ring zeer overpowered bent in NG+ 1 t/m 3. Verder ben ik niet gekomen, omdat ik daar geen zin in had. Ook bazen gaan makkelijk neer in NG+, waar je in de eerste playthrough helemaal kapot op ging.corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:15:
[...]
Niet geheel correct. Maar goed. Ze scalen nog steeds netjes mee tussen NG+ en verder.
Tijdens levellen inderdaad niet, alleen is het nog steeds zo dat jij echt niet elke boss zonder moeite kan afmaken met alle stats gemaxed.
En ja ik weet dat elke poster hier dat kan, ze doen Malenia blindfolded op level 1 etc etc
In andere FS games had ik het idee dat NG+ echt veel moeilijker was dan in Elden Ring.
Enemies schalen niet in Elden Ring, of in een van de Fromsoftware games. Als je naar New Game+ gaat worden enemies sterker, maar dat is niet schalen. Jij bent dan veel en veel sterker geworden. Die +17, 22 etc die je ziet zijn je wapen levels. Gewone wapens upgrade je met smithing stones, magische wapens met somber smithing stones.DropjesLover schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Scalen bosses mee vanaf een bepaald moment?
Wist ik niet...
Wat bedoelen mensen/guides overigens doorgaans met dat je voor boss X of area Y +7 / +10 / +15 / +22 moet zijn?
Ik ben zelf op m'n eerste playthrough net buiten Leyndell bij level 117 met een redelijke Dex build en Bloodhound Fang. Ik heb wel de Mimic Tear, maar ik summon toch liver Oleg, die tankt wat meer
Parries lukken me echt niet (ook omdat dan de Bloodhound fang niet kan gebruiken, maar gebruik ik toch weinig), en ook dodge-rolls kosten me nog echt veel moeite
1.) Ik had het beter moeten verwoorden. Enemies scalen mee tussen NG+2 cyclesDropjesLover schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Scalen bosses mee vanaf een bepaald moment?
Wist ik niet...
2.) +7/+10 is voor je weapon upgrade. Voor sommige wapens stukken makkelijker dan anderen (Standaard Smithing stones krijg je alsof het niks kost. Somber smithing is wat lastiger)
3.) Parry windows zijn erg krap. Om het heel complex te maken:
Game draait op 60 fps. Als jij parried heb jij een bepaald aantal frames waarin jij een attack kan parryen. Echter is een attack ook gericht op meestal 1-3 frames waarin een parry mogelijk is.
Een voorbeeld lijstje:
Buckler 8 startup frames (waarin hij dus niks doet) en dan 11 frames waarin hij een attack kan parryen
Parrying Dagger 12 startup frames + 9 parry frames
[ Voor 7% gewijzigd door corset op 20-06-2024 11:37 ]
Deze is handig! Kom je dan niet in de knel met Quests omdat je al zo snel naar de Roundtable hold gaat?Greatsword schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:49:
[...]
Ik zou niet voor makkelijkste gaan, maar gewoon voor de stijl die je het meeste aanspreekt.
[YouTube: ELDEN RING | Get “Overpowered” At The Very Start]
Ah, dat zegt dus weinig wanneer ik een somber smithing wapen heb.Hulleman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:20:
[...]
Enemies schalen niet in Elden Ring, of in een van de Fromsoftware games. Als je naar New Game+ gaat worden enemies sterker, maar dat is niet schalen. Jij bent dan veel en veel sterker geworden. Die +17, 22 etc die je ziet zijn je wapen levels. Gewone wapens upgrade je met smithing stones, magische wapens met somber smithing stones.
De Bloodhound fang gaat maar tot +9, daarna een somber dragon smithing stone.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik heb al twee Bloodhound Fang's op +10 (dual wielding), daarnaast heb ik nog een ander wapen op +10 waarbij je een Dragon Smithing stone nodig hebt, en ik zit pas op het begin van NG+1.DropjesLover schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:25:
[...]
Ah, dat zegt dus weinig wanneer ik een somber smithing wapen heb.
De Bloodhound fang gaat maar tot +9, daarna een somber dragon smithing stone.
Er zijn niet veel Dragon smithing stones, dus gebruik ze ook echt alleen voor een wapen die je graag speelt. Wanneer je ze allemaal hebt gevonden, dan moet je NG+ beginnen om nieuwe te krijgen.
Het leuke is dat gewone wapens van maximale level +25, ongeveer even sterk zijn dan somber +10 wapens. Alleen hebben Somber wapens inderdaad extra dingetjes. Bloodhound Fang's heeft een bleeding build-up, handig tegen sommige bazen waaronder Malenia, de moeilijkste baas van Elden Ring.
[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 20-06-2024 11:41 ]
Is te lang geleden om te herinneren, heb zonder problemen Platinum gehaald in ieder geval.kwdtje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:21:
[...]
Deze is handig! Kom je dan niet in de knel met Quests omdat je al zo snel naar de Roundtable hold gaat?
Voor de mensen die vanavond aan de DLC willen beginnen.
Dit is wat je moet doen.
Weet niet of dit al eerder in deze topic is gepost, maar bij deze voor mensen die dit nog niet wisten. Ik ga vanmiddag dit even doen, sinds ik nog in het begin van NG+1 zit.
Dit is wat je moet doen.
spoiler:
Zowel Starscourge Radahn en Mohg, Lord Of Blood moet je verslaan om aan de DLC te kunnen beginnen.
Weet niet of dit al eerder in deze topic is gepost, maar bij deze voor mensen die dit nog niet wisten. Ik ga vanmiddag dit even doen, sinds ik nog in het begin van NG+1 zit.
[ Voor 91% gewijzigd door Toonen1988 op 20-06-2024 12:04 ]
Vanavond? *me kijkt ff op de kalender.. Nope is nog geen 21e.Toonen1988 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:59:
Voor de mensen die vanavond aan de DLC willen beginnen.
Dit is wat je moet doen.
spoiler:Zowel Starscourge Radahn en Mohg, Lord Of Blood moet je verslaan om aan de DLC te kunnen beginnen.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hulleman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:11:
Zit net de review van Fextralife te kijken. Over de eindbaas van de DLC: “it makes look Orphan of Kos and Malenia laughably easy”
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/r11SL6ZFFf4qpexA7gv5DX42.gif?f=user_large)
JoeZuCK schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Vanavond? *me Kijkt ff op de kalender.. Nope is nog geen 21e
:strip_exif()/f/image/0n7dLTETHvq37FPSvS2FQEtg.jpg?f=fotoalbum_large)
En als dit een Steam bug is of niet de juiste tijd (wat ik nog nooit mee heb gemaakt), dan is de release om 00:00, dus ja, vanavond!
dat klopt. is ook zoToonen1988 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:49:
[...]
[Afbeelding]
En als dit een Steam bug is of niet de juiste tijd (wat ik nog nooit mee heb gemaakt), dan is de release om 00:00, dus ja, vanavond!
Goede changes. Zeker de final boss change is wel echt goed om te zien
Eens, maar ik speel eigenlijk uitsluitend co-op.corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:32:
[...]
Als ze Torrent mogelijk hebben gemaakt door van Elden Beast een field boss te maken zou je ook nog een invader kunnen krijgen wanneer je deze boss co-op speelt.
Echt he... Niet te doen als je geen spoilers wilt zien.Wolverine9000 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:43:
YouTube vermijden voorlopig´ overal livestreams😁
Wilde net mijn 3 karakters even parkeren bij de ingang, kwam ik er bij eentje achter dat er nog een zekere boss op me stond te wachten

Ik heb nog wat te doen vanavond!
[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 20-06-2024 18:09 ]
Zeker, die DLC kan me nu gestolen worden.corset schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:32:
[...]
Maar inderdaad een zeer goede toevoeging. Had eigenlijk ook onder de bugfixes gecategoriseerd kunnen worden.
Heel veel poise en CC nerfs... Begreep uit de previews dat poise breaking relatief sterk was, omdat schade geschaald / getuned wordt via de nieuwe DLC mechanic.
[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 20-06-2024 18:16 ]
Middernacht op PCSecsytime schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:39:
Wanneer is de DLC nou live?
Ondertussen heeft Steam de tijd aangepast, nog 5 uurtjes wachten.
Ik ben klaar voor de DLC, helaas heb ik twee talismans niet kunnen krijgen, omdat die helemaal op het einde te vinden zijn. Ik had ze in mijn eerste run moeten halen. Dat is iets voor later, die zal ik niet meer krijgen voordat de DLC uitkomt.
Mijn Poise is op dit moment ook 72.
Hier ga ik mee de DLC in, misschien nog eventjes wat "kleine" dingetjes in de main game doen. Maar dit wordt mijn build waarmee ik de DLC ga beginnen.
:strip_exif()/f/image/4agJ5rojfN8XyO9G3Dn1ifdN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mNYZPQG1TJLEhACb4bRA6Q5p.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben klaar voor de DLC, helaas heb ik twee talismans niet kunnen krijgen, omdat die helemaal op het einde te vinden zijn. Ik had ze in mijn eerste run moeten halen. Dat is iets voor later, die zal ik niet meer krijgen voordat de DLC uitkomt.
Mijn Poise is op dit moment ook 72.
Hier ga ik mee de DLC in, misschien nog eventjes wat "kleine" dingetjes in de main game doen. Maar dit wordt mijn build waarmee ik de DLC ga beginnen.
:strip_exif()/f/image/4agJ5rojfN8XyO9G3Dn1ifdN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mNYZPQG1TJLEhACb4bRA6Q5p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oEHAHptdz4x1US89Fh85xQhx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 20-06-2024 19:03 ]
Bij Mohg weinig coop activiteit met een 140 level. Bij Maliketh continue, dus mocht je nog wat muscle training willen doen in de laatste uren..
Huh wat bedoel je? We kunnen zo toch gewoon aan de slag?Wolverine9000 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:45:
Op ps ook. Dus zal voor morgen middag zijn....
:strip_exif()/f/image/Gdzcln2GuyMgYHtrYzPqUOWb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QIEGZbSs2f1B2GhSJd79gp8x.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 20-06-2024 22:34 ]
Toonen1988 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:58:
Iemand kan ze toch even voor je droppen mocht je ze echt nodig hebben.
Ik heb ondertussen Mohg twee keer verslagen. De eerste keer solo en tweede keer voor een maat van mij. Er is op dit moment inderdaad weinig activiteit rondom Mohg, we hebben maar enkele summoning stones gezien.Atari schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:13:
Bij Mohg weinig coop activiteit met een 140 level. Bij Maliketh continue, dus mocht je nog wat muscle training willen doen in de laatste uren..
Het gaat om de Shard of Alexander, die kan je alleen krijgen als je een questline hebt afgemaakt in Crumbling Farum Azula.
Ik wist niet dat je Talismans voor spelers kunt droppen.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 20-06-2024 22:52 ]
DLC update is 14,93gb groot. Ik merk dat het erg populair is, download gaat maar met 3,4mb per seconde.

[ Voor 58% gewijzigd door Toonen1988 op 21-06-2024 00:06 ]
Veel plezier allemaal!
Download server verzet naar Australië en hij gaat wat sneller, niet heel snel, maar stuk beter dan NL.
Download server verzet naar Australië en hij gaat wat sneller, niet heel snel, maar stuk beter dan NL.
Ik had gisteren al gedownload maar er gebeurt niks als ik bij the grace Cocoon of the Empyrean ben?!
Restart je steam, er is een nieuwe download.Greatsword schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:09:
Ik had gisteren al gedownload maar er gebeurt niks als ik bij the grace Cocoon of the Empyrean ben?!
Dankjewel, ben van 3,4mb/s naar 40mb/s gegaan.Bazziek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:08:
Veel plezier allemaal!
Zit op PS5
Ik ben ondertussen begonnen met de DLC, zit al in het nieuwe gebied en wat ziet die er goed uit zeg!
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 21-06-2024 00:23 ]
Moest de PS5 even opnieuw opstarten!
Nou heel veel plezier iedereen
Morgen dagje efteling dus 's avonds genoeg terug te lezen van de ervaringen hier denk ik
Morgen dagje efteling dus 's avonds genoeg terug te lezen van de ervaringen hier denk ik
Ik heb een zéér irritante bug in het spel zitten waardoor het eigenlijk onspeelbaar is. In het uurtje dat ik nu gespeeld heb, heb ik al meerdere keren gehad dat mijn personage blijft doorlopen of rondjes rennen zonder dat ik de controller aanraak.
Ik moet dan vervolgens de controller uittrekken en vervolgens weer inpluggen. Dan stopt mijn personage met het doorlopen of rondjes draaien. Ben hierdoor al meerder keren dood gegaan.
Ik moet dan vervolgens de controller uittrekken en vervolgens weer inpluggen. Dan stopt mijn personage met het doorlopen of rondjes draaien. Ben hierdoor al meerder keren dood gegaan.
Dat klinkt wel super irritant ja.Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 01:17:
Ik heb een zéér irritante bug in het spel zitten waardoor het eigenlijk onspeelbaar is. In het uurtje dat ik nu gespeeld heb, heb ik al meerdere keren gehad dat mijn personage blijft doorlopen of rondjes rennen zonder dat ik de controller aanraak.
Ik ben ondertussen overgeschakeld naar mijn toetsenbord en muis. Dit probleem heb ik de heledag niet gehad, sinds de DLC is dit begonnen.
Raar zeg. Hier geen problemen met de controller.Toonen1988 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 01:19:
[...]
Ik ben ondertussen overgeschakeld naar mijn toetsenbord en muis. Dit probleem heb ik de heledag niet gehad, sinds de DLC is dit begonnen.
Fuck die
spoiler:
dingen zeg. Krijg er de kriebels van.
spin schorpioen
Klopt, het is een zéér pittige baas, zelfs mijn +10 Mimic voelt waardeloos aan.Bazziek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 02:10:
Allejezus, eerste boss is meteen pittiger dan 90% van de base game.
Dat was een pittige baas.Greatsword schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 04:26:
Tijd voor bed mensen, in ieder geval een toffe set bij elkaar gesprokkeld[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten